PDA

Bekijk Volledige Versie : PVV: islam is geen godsdienst



IbnRushd
19-04-09, 21:05
PVV: islam is geen godsdienst

Gepubliceerd: donderdag 13 november 2008 16:40
Update: donderdag 13 november 2008 16:47

Tweede Kamerlid Martin Bosma van de PVV vindt dat de islam niet als een godsdienst moet worden beschouwd. Dat heeft hij donderdag gezegd in het parlement. ,,De islam is geen godsdienst'', aldus Bosma.

Het lid van de fractie van Geert Wilders deed zijn uitspraak in een debat over godsdienstonderwijs. Daarin beaamde hij dat godsdienst een belangrijk onderwerp is dat op basisscholen moet worden behandeld. Volgens Bosma geldt dat niet voor de islam, die in zijn ogen geen godsdienst is. De PVV'er zei in het debat niet wat de islam dan wel is.

Eerder gaf partijleider Wilders daar wel een aanwijzing over. In weekblad HP/De Tijd stelde hij een jaar geleden dat ,,de islam meer een ideologie is dan een godsdienst''.

Bron: depers.nl

PVV krijgt steeds meer neonazistische trekjes.

Poesjkin
19-04-09, 21:17
De PVV is krankzinnig.

Zelf denk ik wel eens terug aan mijn gesprek met een Rwandese imam in Kigali. Die zei tegen mij: "Blijf christen zoals je nu christen ben en Allah zal je opnemen in zijn paradijs."

Toen wist ik het zeker: God laat niemand van Zijn kinderen verloren gaan.

Tegen zoveel liefde en genade kan geen PVV'er op. Laat dit voor elke jood, christen en moslim een bemoediging zijn.

DNA
19-04-09, 21:21
PVV: islam is geen godsdienst

Gepubliceerd: donderdag 13 november 2008 16:40
Update: donderdag 13 november 2008 16:47

Tweede Kamerlid Martin Bosma van de PVV vindt dat de islam niet als een godsdienst moet worden beschouwd. Dat heeft hij donderdag gezegd in het parlement. ,,De islam is geen godsdienst'', aldus Bosma.

Het lid van de fractie van Geert Wilders deed zijn uitspraak in een debat over godsdienstonderwijs. Daarin beaamde hij dat godsdienst een belangrijk onderwerp is dat op basisscholen moet worden behandeld. Volgens Bosma geldt dat niet voor de islam, die in zijn ogen geen godsdienst is. De PVV'er zei in het debat niet wat de islam dan wel is.

Eerder gaf partijleider Wilders daar wel een aanwijzing over. In weekblad HP/De Tijd stelde hij een jaar geleden dat ,,de islam meer een ideologie is dan een godsdienst''.

Bron: depers.nl

PVV krijgt steeds meer neonazistische trekjes.

Islam is meer dan religie alleen : Islam is religie & meer :

"Islam is geen Godsdienst " is een tragi_hilarisch idioot uitspraak van die wilders gekken die moreel, intellectuel ,geestelijk ....ver beneden peil zijn inderdaad :

achterlijk tragi_hilarisch Don Quichotten :lol: met hun fascistisch imaginaire vijandsbeelden & ...wind molens :

maar die Don Quichotte eer verdienen die zeker niet :

want valt er ontzettend veel mee te lachen met de fictief Don Quichotte & is die bovendien een oneindig inspiratie bron


Islam is religie & meer :

zie deze zeer interessant artikel :

"the basis of our civilisation"

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0611-3159

Wizdom
19-04-09, 22:15
PVV: islam is geen godsdienst

Gepubliceerd: donderdag 13 november 2008 16:40
Update: donderdag 13 november 2008 16:47

Tweede Kamerlid Martin Bosma van de PVV vindt dat de islam niet als een godsdienst moet worden beschouwd. Dat heeft hij donderdag gezegd in het parlement. ,,De islam is geen godsdienst'', aldus Bosma.

Het lid van de fractie van Geert Wilders deed zijn uitspraak in een debat over godsdienstonderwijs. Daarin beaamde hij dat godsdienst een belangrijk onderwerp is dat op basisscholen moet worden behandeld. Volgens Bosma geldt dat niet voor de islam, die in zijn ogen geen godsdienst is. De PVV'er zei in het debat niet wat de islam dan wel is.

Eerder gaf partijleider Wilders daar wel een aanwijzing over. In weekblad HP/De Tijd stelde hij een jaar geleden dat ,,de islam meer een ideologie is dan een godsdienst''.

Bron: depers.nl

PVV krijgt steeds meer neonazistische trekjes.

Als Wilder succesvol blijft zoals ie nu is dan kan ie net als Hitler geschiedenis gaan maken... Krijgt Nederland eens flink wat aandacht in de geschiedenis boeken... Hup Wilders Hup... Zet hem op... Op naar de Kamikaze...

Flupke.
19-04-09, 22:24
De Islam zal blijven tot het einde. Niemand kan het licht van God doven, terwijl de pvv binnen enkele jaren, decennia's gaat fusioneren of van naam veranderen of verdwijnen laat staan dat deze zal blijven tot de laatste dag. En laten we kijken wie eerst zal verdwijnen Islam of wilders en bosma.

Poesjkin
19-04-09, 23:28
25 euro dat Wilders/Bosma als eerste verdwijnen.

tanger'73
19-04-09, 23:36
Om het de PVV makkelijk te maken, is de islam een godsdienst alswel een ideologie. Als het geen godsdienst betreft, wie of wat staat in de islam dan centraal en wordt aanbeden? Het idee daarachter kan je gewoon als ideologie zien.

Ik weet wel waarom de PVV het wil wegzetten onder ideologie, om op den duur als zodanig geen aanspraak meer te kunnen maken op beschermende vrijheid van godsdienstartikelen in onze grondwet. Maar dat is dan jammer voor de PVV, want ook bepaalde ideologieën kunnen als godsdienst worden beschouwd. Bovendien is het niet aan dat zooitje ongeregeld bij de PVV, om voor anderen te bepalen wat nou wel of geen godsdienst betreft. Al helemaal geen godsdienst die al eeuwen vijandigheid te verduren heeft gekregen, waar de PVV geen flikker bij voorsteld.

Doet me weer allemaal denken aan het eind van Der Ewige Jude, waar het jodendom, ook als iets afschuwelijks werd geportreteerd en het voor de nazis niet als een godsdienst kon worden gezien, enkel en alleen omdat joden hun vlees graag ritueel slachten.

Poesjkin
19-04-09, 23:38
Ik moet bij Wilders ook steeds aan Streicher denken...

Julien
19-04-09, 23:48
Gelukkig hebben wij hier scheiding van Kerk en Staat en Secularisme!! Dus kan deze fascistische opvatting nooit beleid worden.
(@ DNA/Sallahdin)

Bar
20-04-09, 09:22
Gelukkig hebben wij hier scheiding van Kerk en Staat en Secularisme!! Dus kan deze fascistische opvatting nooit beleid worden.
(@ DNA/Sallahdin)

Fascistisch ..........toe maar.

Nu we het daar toch over hebben...de islam is weliswaar een religie maar ook een alomvattende ideologie. Inclusief 'Alleinvertretungsanspruch' met dictatoriale en ja, met als fascistisch te betitelen componenten.

Julien
20-04-09, 11:15
Fascistisch ..........toe maar.

Nu we het daar toch over hebben...de islam is weliswaar een religie maar ook een alomvattende ideologie. Inclusief 'Alleinvertretungsanspruch' met dictatoriale en ja, met als fascistisch te betitelen componenten.

Ik vind het inderdaad fascistisch als je een rangorde van godsdienst maakt en de 2e godsdienst in de wereld (en in Nederland), met 1 miljoen volgelingen in dit land, afschrijft als godsdienst. Het is sowieso anti-democratisch en in strijd met de scheiding van Kerk en Staat.

Poesjkin
20-04-09, 11:36
Fascistisch ..........toe maar.

Nu we het daar toch over hebben...de islam is weliswaar een religie maar ook een alomvattende ideologie. Inclusief 'Alleinvertretungsanspruch' met dictatoriale en ja, met als fascistisch te betitelen componenten.

Dat is niet fascistisch, hoogstens totalitair: immers, een godsdienst is een levenswijze. De islam is uitermate goed geschikt om te overleven in de woestijn: varkensvlees is moeilijk houdbaar in dergelijke klimaatzones en daarom is dit onrein. Kijk ook eens naar het jodendom, daar geldt hetzelfde.

Godsdienst is ook een persoonlijke relatie met de godheid waar je in gelooft. Het zou fijn zijn als mensen zich eens wat minder met andermans relaties zouden bemoeien. Net zo min als dat je in een huwelijk moet zitten wroeten, moet je ook niet in iemands geloofsleven gaan zitten klootzakken.

Vrijheid betekent niet alles doen wat jij wilt ten koste van de ander, maar vrijheid betekent leven met de ander, voor de ander, naast de ander - tot voordeel van allen.

Sallahddin
20-04-09, 17:51
Fascistisch ..........toe maar.

Nu we het daar toch over hebben...de islam is weliswaar een religie maar ook een alomvattende ideologie. Inclusief 'Alleinvertretungsanspruch' met dictatoriale en ja, met als fascistisch te betitelen componenten.

Islam is universeel , mr. idioot & achterlijk prikker die niet beter weet dan zichzelf Bar :lol: te noemen : hoe kan iets universeels fascistisch zijn ???

Bovendien , Islam is soevereniteit van het volk onder God , absoluut geen totalitarisme of theocratie !

Bar
20-04-09, 19:09
Islam is universeel , mr. idioot & achterlijk prikker die niet beter weet dan zichzelf Bar :lol: te noemen : hoe kan iets universeels fascistisch zijn ???

Bovendien , Islam is soevereniteit van het volk onder God , absoluut geen totalitarisme of theocratie !

Ik heb nieuws voor je.

Jouw god bestaat niet.

Sallahddin
20-04-09, 19:27
Ik heb nieuws voor je.

Jouw god bestaat niet.


Tut , tut ....wat lullig zwak_zielig & tragi_hilarisch :lol: , zeg :

ik heb oud nieuws voor je :

da's geen nieuws wat je zegt = ideologie !

AdamRon
20-04-09, 19:27
PVV: islam is geen godsdienst

Gepubliceerd: donderdag 13 november 2008 16:40
Update: donderdag 13 november 2008 16:47

Tweede Kamerlid Martin Bosma van de PVV vindt dat de islam niet als een godsdienst moet worden beschouwd. Dat heeft hij donderdag gezegd in het parlement. ,,De islam is geen godsdienst'', aldus Bosma.

Het lid van de fractie van Geert Wilders deed zijn uitspraak in een debat over godsdienstonderwijs. Daarin beaamde hij dat godsdienst een belangrijk onderwerp is dat op basisscholen moet worden behandeld. Volgens Bosma geldt dat niet voor de islam, die in zijn ogen geen godsdienst is. De PVV'er zei in het debat niet wat de islam dan wel is.

Eerder gaf partijleider Wilders daar wel een aanwijzing over. In weekblad HP/De Tijd stelde hij een jaar geleden dat ,,de islam meer een ideologie is dan een godsdienst''.

Bron: depers.nl

PVV krijgt steeds meer neonazistische trekjes.

De PVV zijn een stelletje knuppels die niet verder kijken dan dat hun neus lang is. Ze zouden zich meer met echt belangrijke dingen moeten bezighouden.. zoals intregatie en verdraagzaamheid

Slinger
20-04-09, 19:48
PVV: islam is geen godsdienst

Gepubliceerd: donderdag 13 november 2008 16:40
Update: donderdag 13 november 2008 16:47

Tweede Kamerlid Martin Bosma van de PVV vindt dat de islam niet als een godsdienst moet worden beschouwd. Dat heeft hij donderdag gezegd in het parlement. ,,De islam is geen godsdienst'', aldus Bosma.

Het lid van de fractie van Geert Wilders deed zijn uitspraak in een debat over godsdienstonderwijs. Daarin beaamde hij dat godsdienst een belangrijk onderwerp is dat op basisscholen moet worden behandeld. Volgens Bosma geldt dat niet voor de islam, die in zijn ogen geen godsdienst is. De PVV'er zei in het debat niet wat de islam dan wel is.

Eerder gaf partijleider Wilders daar wel een aanwijzing over. In weekblad HP/De Tijd stelde hij een jaar geleden dat ,,de islam meer een ideologie is dan een godsdienst''.

Bron: depers.nl

PVV krijgt steeds meer neonazistische trekjes.

Ik begrijp wel wat hij bedoelt. De islam is in essentie een bundel leef- en gedragsregels, meer niet. Een verlossingsleer zoals in meer hoogwaardige godsdiensten als het christendom en het boeddhisme kent de islam niet.

Max Stirner
20-04-09, 20:07
Gelukkig hebben wij hier scheiding van Kerk en Staat en Secularisme!!
(@ DNA/Sallahdin)



Iets wat denk ik - zei de gek - in principe overigens onverenigbaar is met de grondbeginselen van de islam.

IbnRushd
20-04-09, 20:14
Ik begrijp wel wat hij bedoelt. De islam is in essentie een bundel leef- en gedragsregels, meer niet. Een verlossingsleer zoals in meer hoogwaardige godsdiensten als het christendom en het boeddhisme kent de islam niet.

Boeddhisme is geen godsdienst. In het christendom bestaan er honderden verschillende varianten van, van ultra-orthodox (zie biblebelt) tot vrijzinnig. En dat geldt eveneens voor de islam. Het jodendom is bij uitstek een godsdienst van leef- en gedragsregels.

tanger'73
20-04-09, 20:37
Boeddhisme is geen godsdienst. In het christendom bestaan er honderden verschillende varianten van, van ultra-orthodox (zie biblebelt) tot vrijzinnig. En dat geldt eveneens voor de islam. Het jodendom is bij uitstek een godsdienst van leef- en gedragsregels.


De islam komt voor wat leef- en gedragsregels betreft het meeste met het jodendom overeen. De PVV ziet het jodendom naast het christendom idem als onderdeel van onze cultuur en traditie. Als jodenslaaf moet hij dus verder niet zeuren, daar oude gebruiken zowel bij joden als moslims in praktijk gebracht worden.

Slinger
20-04-09, 20:55
Boeddhisme is geen godsdienst.

Je krijgt dus steeds meer neonazistische trekjes. Je eigen woorden.


In het christendom bestaan er honderden verschillende varianten van, van ultra-orthodox (zie biblebelt) tot vrijzinnig.

Dat is de praktische uitwerking, maar de basis vormt de verlossingsleer, en die is in alle kerken hetzelfde.

H.P.Pas
20-04-09, 21:25
Dat is de praktische uitwerking, maar de basis vormt de verlossingsleer, en die is in alle kerken hetzelfde.

Dat klopt niet.
Predestinatie ja of nee is een soort waterscheiding; er zijn ook nog wel een paar subtielere meningsverschillen.

IbnRushd
20-04-09, 21:26
Je krijgt dus steeds meer neonazistische trekjes. Je eigen woorden.

Je kent de leer van boeddhisme niet? Een boeddhist zou raar opkijken als je hem vertelt dat boeddhisme een godsdienst is.



Dat is de praktische uitwerking, maar de basis vormt de verlossingsleer, en die is in alle kerken hetzelfde.

Dat is niet zo relevant. Soefisme benadert de islam ook heel anders en bewandelen een andere weg, het innerlijke pad (tariqa), dan de orthodoxen. Ach, waarom leg ik je dit nog uit. Je trekt er toch geen lering uit.

H.P.Pas
20-04-09, 21:32
Boeddhisme is geen godsdienst.
Dat klopt, het is geen gods-dienst. Het is een religie.
Héél (te ?) kort door de bocht geldt voor de islam het omgekeerde.

sjaen
20-04-09, 21:36
De islam komt voor wat leef- en gedragsregels betreft het meeste met het jodendom overeen. De PVV ziet het jodendom naast het christendom idem als onderdeel van onze cultuur en traditie. Als jodenslaaf moet hij dus verder niet zeuren, daar oude gebruiken zowel bij joden als moslims in praktijk gebracht worden.

jodenslaaf!!!!! waarom zo denigrerend Zonder Abraham zou er überhaupt geen Christendom of Islam bestaan!!!

Wizdom
20-04-09, 21:36
Ik heb nieuws voor je.

Jouw god bestaat niet.

Ik heb nieuws voor je... Je bent net zo DOM als al die andere ARROGANTE BLINDE DOMBO's die pijnlijk ten onder gingen in de VERDOEMDE eeuwigheid... Die trapten in de blinde vlekken van anderen... Het is gewoon kuddegedrag...

Als je werkelijk grijze massa had in die bovenkamer had je die belachelijke uitspraak niet gedaan maar jah... Het is te triest voor woorden...

tanger'73
20-04-09, 21:36
Dat klopt, het is geen gods-dienst. Het is een religie.
Héél (te ?) kort door de bocht geldt voor de islam het omgekeerde.

Een non-theïstische wel te verstaan en een heel bijzondere.

tanger'73
20-04-09, 21:38
jodenslaaf!!!!! waarom zo denigrerend Zonder Abraham zou er überhaupt geen Christendom of Islam bestaan!!!


Daarmee doel ik op Wilders als eigendom van de zionistische lange arm.

Orakel
20-04-09, 21:40
Tsjah....De PVV is geen politieke partij. En nu?

Slinger
20-04-09, 21:43
Dat klopt niet.
Predestinatie ja of nee is een soort waterscheiding; er zijn ook nog wel een paar subtielere meningsverschillen.

Nee, dat is een detail. Onderscheid tussen rekkelijken en preciezen. De verlossingsleer blijft ook zonder predestinatie overeind.

Slinger
20-04-09, 21:44
Je kent de leer van boeddhisme niet? Een boeddhist zou raar opkijken als je hem vertelt dat boeddhisme een godsdienst is.



Dat is niet zo relevant. Soefisme benadert de islam ook heel anders en bewandelen een andere weg, het innerlijke pad (tariqa), dan de orthodoxen. Ach, waarom leg ik je dit nog uit. Je trekt er toch geen lering uit.

Ik denk dat jij de essentie van het christendom niet begrijpt.

Slinger
20-04-09, 21:46
Tsjah....De PVV is geen politieke partij. En nu?

Nu ben je een neonazi!:knipoog:

sjaen
20-04-09, 21:47
Tsjah....De PVV is geen politieke partij. En nu?

Niets, gewoon schouders ophalen!

H.P.Pas
20-04-09, 22:05
Tsjah....De PVV is geen politieke partij. En nu?

:D.

Bar
20-04-09, 22:28
Ik heb nieuws voor je... Je bent net zo DOM als al die andere ARROGANTE BLINDE DOMBO's die pijnlijk ten onder gingen in de VERDOEMDE eeuwigheid... Die trapten in de blinde vlekken van anderen... Het is gewoon kuddegedrag...

Als je werkelijk grijze massa had in die bovenkamer had je die belachelijke uitspraak niet gedaan maar jah... Het is te triest voor woorden...

Kuddegedrag...mmmmm

Hoe ben je eigenlijk moslim geworden? Geboren in de moslimkudde misschien.
Religie is in optima forma het voorbeeld van kudde-overerving.

Wizdom
20-04-09, 22:30
Kuddegedrag...mmmmm

Hoe ben je eigenlijk moslim geworden? Geboren in de moslimkudde misschien.
Religie is in optima forma het voorbeeld van kudde-overerving.

A-Kudde gedrag... Gewoon je grijze massa gebruiken en rationaliteit....

Olive Yao
20-04-09, 22:46
Je krijgt dus steeds meer neonazistische trekjes. Je eigen woorden.

Pardon? IbnRushd heeft gelijk dat boeddhisme geen godgeloof is.

Julien
20-04-09, 22:46
Je kent de leer van boeddhisme niet? Een boeddhist zou raar opkijken als je hem vertelt dat boeddhisme een godsdienst is..

Dat zou je denken. Maar je hebt ongelijk. Boeddhisten (en ook hindoe's trouwens) geloven ook in 1 God. Echter bestaat die God uit vele verschillende gedaantes.

Olive Yao
20-04-09, 22:52
Wil de ware boeddhist opstaan?

tanger'73
20-04-09, 23:19
Wil de ware boeddhist opstaan?


Het Boeddhisme is een religie, waar een god niet centraal staat in diens religieuze beleving of bij het bestaan van wel een god, die dan geen dominante plaats inneemt. Verder onderwijst het een mooie filosofie.

Al Sawt
21-04-09, 00:05
Ik denk dat jij de essentie van het christendom niet begrijpt.
Zelfreflectie is niet je sterkste kant.

IbnRushd
21-04-09, 01:48
Dat zou je denken. Maar je hebt ongelijk. Boeddhisten (en ook hindoe's trouwens) geloven ook in 1 God. Echter bestaat die God uit vele verschillende gedaantes.

In welke God geloven de gros van de boeddhisten?

Hindoes geloven inderdaad in vele Goden, waar Brahma(n) de oppergod is, en Maha Viṣṇu de Schepper. Vishnu, ook een God, staat bekend om zijn vele gedaantes. Echter, naast Vishnu heb je nog meerdere Goden/Godinnen, zoals Shiva, Sita, Ganesha etc.

Heb je wel ooit godsdienst op school gehad? Of levensbeschouwing?

Julien
21-04-09, 02:46
In welke God geloven de gros van de boeddhisten?

Hindoes geloven inderdaad in vele Goden, waar Brahma(n) de oppergod is, en Maha Viṣṇu de Schepper. Vishnu, ook een God, staat bekend om zijn vele gedaantes. Echter, naast Vishnu heb je nog meerdere Goden/Godinnen, zoals Shiva, Sita, Ganesha etc.

Heb je wel ooit godsdienst op school gehad? Of levensbeschouwing?

Ik vraag me eerder af of jij wel godsdienst hebt gehad, want hindoe's hebben toch echt maar één oppergod, Brahman (?), en alle andere 'goden' zijn afgeleiden van Hem/Haar.

Poesjkin
21-04-09, 08:43
Islam is universeel , mr. idioot & achterlijk prikker die niet beter weet dan zichzelf Bar :lol: te noemen : hoe kan iets universeels fascistisch zijn ???

Bovendien , Islam is soevereniteit van het volk onder God , absoluut geen totalitarisme of theocratie !

Totalitarisme houdt in dat de hele maatschappij en elk individu onder controle staan van de autoriteit, in deze discussie het geloof (maakt niet elk welk geloof). Iran vertoont trekken van totalitarisme, de Sowjet-Unie was enkele decennia een totalitaire staat. (bron: Comperative Governments and Politics - An Introduction, geschreven door R. Hague en M. Harrop)

Julien
21-04-09, 10:07
Wil de ware boeddhist opstaan?

Misschien heb ik wat betreft boeddhisme een denkfout gemaakt. Maar ik kan me nog goed herinneren dat een theoloog op de BO (Boeddhistische Omroep, ja die bestaat ook al in NL :hihi: uitzendingen op zaterdagmiddag) vertelde dat zowel hindoe's als boeddhisten in één Godheid geloven. En dat de term 'polytheïsten' een fabeltje is van moslims en christenen.

Aït Ayt
21-04-09, 10:49
maar de basis vormt de verlossingsleer, en die is in alle kerken hetzelfde.

slinger :
"Je bent helemaal abuis. Hèt christendom bestaat niet. Het christendom zelf is natuurlijk één grote mengelmoes van allerlei invloeden."

sjaen
21-04-09, 10:55
slinger :
"Je bent helemaal abuis. Hèt christendom bestaat niet. Het christendom zelf is natuurlijk één grote mengelmoes van allerlei invloeden."

net zoals Dé islam niet bestaat, één grote mengelmoes van allerlei cultuur invloeden.
Jaja, die bekende pot en ketel........:)

Aït Ayt
21-04-09, 10:56
net zoals Dé islam niet bestaat, één grote mengelmoes van allerlei cultuur invloeden.
Jaja, die bekende pot en ketel........:)

je hebt blijkbaar niet door dat ik slinger citeer.. :)

sjaen
21-04-09, 11:11
je hebt blijkbaar niet door dat ik slinger citeer.. :)

inderdaad.
Wat is volgens jou de essentie van het christendom? en natuurlijk van de islam?

IbnRushd
21-04-09, 11:55
Ik vraag me eerder af of jij wel godsdienst hebt gehad, want hindoe's hebben toch echt maar één oppergod, Brahman (?), en alle andere 'goden' zijn afgeleiden van Hem/Haar.

Waarom zet je een vraagteken achter Brahman? Je weet het toch zo veel beter dan ik? Waarom ga je er niet eerst in verdiepen voor je weer gaat kronkelen. Want tot nu toe heb je mij steeds gelijk gegeven.

Julien
21-04-09, 12:01
Waarom zet je een vraagteken achter Brahman? Je weet het toch zo veel beter dan ik? Waarom ga je er niet eerst in verdiepen voor je weer gaat kronkelen. Want tot nu toe heb je mij steeds gelijk gegeven.

Wat ben jij kinderachtig zeg. Tot nu toe jou steeds gelijk gegeven? Als ik nou ja zeg, ben je dan blij? :moe: Pff hoe oud ben je?

ps die vraagteken stond er omdat ik niet zeker wist hoe je het spelt.

Poesjkin
21-04-09, 12:13
inderdaad.
Wat is volgens jou de essentie van het christendom? en natuurlijk van de islam?

God/Allah liefhebben boven alles en je naaste als jezelf.

knuppeltje
21-04-09, 12:25
God/Allah liefhebben boven alles en je naaste als jezelf.

Poesj, kan jij ook zo mooi dichten als die naamgenoot van je? :)

Slinger
21-04-09, 13:14
slinger :
"Je bent helemaal abuis. Hèt christendom bestaat niet. Het christendom zelf is natuurlijk één grote mengelmoes van allerlei invloeden."

Is waar, maar dat zijn toch allerlei variaties op het basisthema. Dat basisthema is dat het christendom een mogelijkheid biedt om met God in het reine te komen, in wezen door zelfverloochening, zoals Jezus Christus deed. Het is te begrijpen dat sommige christenen zich tot het boeddhisme wenden, want de weg van de Boeddha is eigenlijk niet anders.

Poesjkin
21-04-09, 13:22
Poesj, kan jij ook zo mooi dichten als die naamgenoot van je? :)

Als ik dat zou kunnen...
Ik dicht wel graag, dat wel.

knuppeltje
21-04-09, 16:21
Als ik dat zou kunnen...
Ik dicht wel graag, dat wel.

Gewoon mee doorgaan.

tr_imparator
22-04-09, 00:48
25 euro dat Wilders/Bosma als eerste verdwijnen.

Ik wil best mijn leven erop wagen. Dat Wilders eerder zal verdwijnen dan de Islam. Ik hoop samen met sommige van zijn ideeen. ;)

Poesjkin
22-04-09, 08:43
Ik hoop dat zijn extremistische tegenspelers dan ook verdwijnen.

Dan kunnen gewoon weer iets positiefs gaan proberen te bereiken met elkaar. Extremisten zijn de kanker van elke maatschappij. Kanker mag je weghalen (als arts).