PDA

Bekijk Volledige Versie : Moderne islam biedt ruimte voor homo's



knuppeltje
20-04-09, 10:25
Marokkaanse hoogleraar stuit op veel wantrouwen bij bezoek aan Nederland.

Amsterdam/Rotterdam Youssef is donderdag helemaal uit Rotterdam gekomen om de Amsterdamse stadsdeelvoorzitter Ahmad Marcouch van Slotervaart te confronteren met zijn 'perverse' standpunten over homoseksualiteit. 'Een bestuurder die een homobar toestaat in zijn wijk, is geen moslim. Homoseksualiteit is in de islam verboden. Punt', fumineert de jonge fundementalist.
Bij afwezigheid van de stadsdeelvoorzitter richt Youssef zijn pijlen op de Marokkaanse gastspreker Abdessamed Dialmy (1948), die op uitnodiging van Marcouch en de afdeling Homostudies van de Universiteit van Amsterdam een lezing houdt over het thema. Op hoge toon vraagt Youssef of Dialmi zichzelf als moslim ziet. In zijn ogen kan Dialmy onmogelijk moslim zijn. Hij heeft zich immers in zijn toedracht vierkanr achter het beleid van Marcouch gesteld. Die wil volledige acceptatie van homo's in de moslimgemeenschap bewerkstelligen, door bijeenkomsten (als deze) te organiseren, scholen lespakketten te geven, de Gay Pride naar Alotervaart te halen en ondernemers uit te nodigen een homobar te openen.
Kalm antwoordt Dialmy, hoogleraar sociologie aan de Universiteit Mohammed V in Rabat, dat hij zijn lezing geeft in de hoedanigheid van wetenschapper. En dat hij het volste recht heeft delen uit de Koran en de hadieth (overleveringen van de profeet Mohammer) te citeren als wetenschappelijke onderbouwing van zijn betoog. In zijn visie van de islam, 'een moderne islam', zijn mensen gelijkwaardig. 'Die gelijkwaardigheid bestaat ook op seksueel gebied, of het nu gaat om mannen en vrouwen, getrouwden en ongehuwden, hetero's en homo's.' Hij vult aan dat er hadieths zijn die homoseksualiteit verbieden, maar ook die de praktijk anders uitleggen. Dialmy wil een veilige plek creeëren voor homo's in een moslimgemeenschap. 'Niemand zou zijn indentiteit hoeven te verlochenen.'
De professor stuit op veel wantrouwen. 'De man is geen imam, niet bevoegd te oordelen', sist Youssef. Een oudere Marokkaanse Nederlander zegt: 'ik kan niet goedkeuren, wat de koran afkeurt.' Steun is er ook voor de professor. Van vertegenwoordigers van organisaties die het taboe op homoseksualiteit willen doorbreken, zoals de stichting Secret Garden, 12 uit Rotterdam, Habibi Ana (het enigste homocafé ter wereld) en Turkmani (29), een Libanese homo die asiel kreeg in Nederland. Turkmani moest met zijn familie breken. 'Als ik crimineel zou zijn geweest, had mijn vader dat aanvaard. Maar homoseksuele geaardheid is een brug te ver.'
Een dag later in Rotterdam, waar Dialmy participeert in het Berber Festival georganiseerd door de vereniging Tilelli, zegt de professor dat hij gewend is aan agressie en emotionele verontwaardiging. 'Waar ik ook spreek over seksualiteit en een verlichte islam, of het nu in Marokko is of in Europa, stuit ik op weerstand. Vooral van islamisten. 'In de wetenschappelijke moslimwereld is hij een 'eenzame strijder', zegt hij. 'Ik kom op voor het individuele recht op anders-zijn, voor vrouwen, ongehuwden, homo's en lesbienes. Daar hoef je geen homo voor te zijn. Ik ben getrouwd, heb vier kinderen.'
De omstreden opvattingen van moslimgeleerde Tariq Ramadan- die zegt dat homoseksualiteit en islam niet samengaan, maar dat agressie tegen homo's uit den boze is- kent Dialmy, evenals de controverse rond hem. 'Ramadan slaat de discussie dood', reageert hij. 'Wat is tolerantie waard als homo's onzichtbaar moeten zijn? Ramadan biedt geen ruimte aan een moderne interpretatie van de Koran en de hadiets.'
Die ruimte is er wel degelijk. vindt Dialmy. 'In de meeste islamitische landen wordt dieven ook niet meer de hand afgehakt. Die straf stamt uit de bedoeïnetijd, toen er geen gevangenissen waren. Dus waarom zou een moderne visie op homoseksualiteit onmogelijk zijn?' Hoe denkt hij in Nederland het taboe onder moslims op vrije seks te kunnen doorbreken? Dialmy: 'Via de seculiere weg. Verplichte lessen seksualiteit op school. Ja, ook op islamitische scholen. Een dergelijk pakket zou de regering moeten afdwindwingen.' (Volkskrant van vandaag)

Hadden ze Dialmy maar aangesteld bij de Erasmus, dat zou veel beter zijn geweest denk.

Julien
20-04-09, 11:37
Op hoge toon vraagt Youssef of Dialmi zichzelf als moslim ziet. In zijn ogen kan Dialmy onmogelijk moslim zijn. Hij heeft zich immers in zijn toedracht vierkanr achter het beleid van Marcouch gesteld. .

Teken van zwakte van deze Youssef. Rethorisch gezien heeft Dialmi dit debat gewonnen. (En natuurlijk heeft hij ook gewoon gelijk..)

Bofko
20-04-09, 12:21
. 'Een bestuurder die een homobar toestaat in zijn wijk, is geen moslim. Homoseksualiteit is in de islam verboden. Punt', fumineert de jonge fundementalist.

Je moet het gewoon geen homobar noemen. Homo en bar hebben een negatieve associatie in de Islam. Noem het gewoon theehuis.

Bar
20-04-09, 12:48
Je moet het gewoon geen homobar noemen. Homo en bar hebben een negatieve associatie in de Islam. Noem het gewoon theehuis.
Teahome....

Poesjkin
20-04-09, 13:23
Teahome....

Thee wordt ook wel eens nichtenwater genoemd...

Aït Ayt
20-04-09, 13:31
Hoe denkt hij in Nederland het taboe onder moslims op vrije seks te kunnen doorbreken?

dat iets verboden is wil niet zeggen dat het niet besproken of benoemd mag worden..
in tegendeel, om het verbod op vrije seks te onderbouwen moet je het juist bespreekbaar maken anders heb je geen grond om het te verbieden..

tanger'73
20-04-09, 13:44
dat iets verboden is wil niet zeggen dat het niet besproken of benoemd mag worden..
in tegendeel, om het verbod op vrije seks te onderbouwen moet je het juist bespreekbaar maken anders heb je geen grond om het te verbieden..

Vanuit een islamitisch culturele omgeving zal vrije sex en homoseksualiteit denk nooit geaccepteerd worden. Maar bespreekbaar maken en respecteren dat in een andere omgeving dat wel het geval is, moet kunnen.

AdamRon
20-04-09, 13:44
Marokkaanse hoogleraar stuit op veel wantrouwen bij bezoek aan Nederland.

Amsterdam/Rotterdam Youssef is donderdag helemaal uit Rotterdam gekomen om de Amsterdamse stadsdeelvoorzitter Ahmad Marcouch van Slotervaart te confronteren met zijn 'perverse' standpunten over homoseksualiteit. 'Een bestuurder die een homobar toestaat in zijn wijk, is geen moslim. Homoseksualiteit is in de islam verboden. Punt', fumineert de jonge fundementalist.
.
Mensen komen van alle uithoeken van deze wereld naar dit kleine landje, ieder heeft zijn/haar persoonlijke redenen.
Voor het overgrote deel betekend dit een nieuwe start in hun levenspad, dit betekend ook vaak een hele nieuwe wereld met nieuwe opvattingen, deze indrukken zijn niet altijd gelijkwaardig met wat ze gewend zijn.
Deze mensen doen dan ook hun uiterste best om te intregeren (met behoud van cultuur en religie) in onze maatschappij maar hebben een ding gemeen... Respect.

Dan heb je mensen zoals Youssef die het geschrift lezen vanuit hun eigen opvattingen en daardoor niet het geheel zien.. dingen als je medemens respecteren, ongeacht of ze nu een ander geloof hebben of andere opvattingen hebben zijn voor deze mensen taboe, alleen hun woord is wet.
Wie zijn zij m hun gedachtegoed te kunnen opdringen aan andere mensen in Nederland, vrijheid van meningsuiting ?... ok,,, maar laat anderen mensen in Nederland in hun eigen waarde
ls dit niet op te brengen is met je overtuigingen dan denk ik dat Nederland toch niet zo'n goede keus voor mensen als Youssef en dat ze beter naar een andere plek kunnen uitkijken die meer geschikt is met hun levenswijze.. ik weet zeker dat ze zich beter zullen voelen.

Poesjkin zei in een andere discussie hele wijze woorden...
"Zelf denk ik wel eens terug aan mijn gesprek met een Rwandese imam in Kigali. Die zei tegen mij: "Blijf christen zoals je nu christen ben en Allah zal je opnemen in zijn paradijs."

Deze Imam heeft waarschijnlijk nog nooit Nederland gezien of uberaubt weet waar het ligt, zo deze imam leeft dus (denk ik) volgens de Koran op Orthodoxe wijze.
Het mooie is dat deze Imam weet wat respect voor medemensen inhoudt en het geheel ziet wat de Koran hem geeft.


Marokkaanse hoogleraar stuit op veel wantrouwen bij bezoek aan Nederland.

Bij afwezigheid van de stadsdeelvoorzitter richt Youssef zijn pijlen op de Marokkaanse gastspreker Abdessamed Dialmy (1948), die op uitnodiging van Marcouch en de afdeling Homostudies van de Universiteit van Amsterdam een lezing houdt over het thema. Op hoge toon vraagt Youssef of Dialmi zichzelf als moslim ziet. In zijn ogen kan Dialmy onmogelijk moslim zijn. Hij heeft zich immers in zijn toedracht vierkanr achter het beleid van Marcouch gesteld. .

Deze Imam ziet ook het geheel en weet ook dat de opvattingen die heersen in de Islam wereld enigzins dienen aangepast te worden aan de hedendaage opvattingen en dit geval uit de taboe sfeer probeert te trekken.. we zijn allemaal mensen toch ?
Ik ben het ermee eens dat er een Islam Homobar moet komen zodat deze medemenen zich kunnen thuisvoelen in Nederland onder hun eigen geloofsgenoten.




Je moet het gewoon geen homobar noemen. Homo en bar hebben een negatieve associatie in de Islam. Noem het gewoon theehuis.

Ik zie hier de humor en moest er smakelijk om lachen, we zouden met z'n allen eens gezellig een kroeg moeten bezoeken en gewoon lol hebben
Maar laten we het gewoon bij de naam noemen.

HOMOBAR

Poesjkin
20-04-09, 13:50
Vanuit een islamitisch culturele omgeving zal vrije sex en homoseksualiteit denk nooit geaccepteerd worden. Maar bespreekbaar maken en respecteren dat in een andere omgeving dat wel het geval is, moet kunnen.

Vroeger was het in Nederland ook niet aanvaardbaar, tegenwoordig meer dan vroeger (de Veluwe niet meegerekend).

AdamRon
20-04-09, 13:53
Vanuit een islamitisch culturele omgeving zal vrije sex en homoseksualiteit denk nooit geaccepteerd worden. Maar bespreekbaar maken en respecteren dat in een andere omgeving dat wel het geval is, moet kunnen.


Correct gezegd

tanger'73
20-04-09, 13:57
Vroeger was het in Nederland ook niet aanvaardbaar, tegenwoordig meer dan vroeger (de Veluwe niet meegerekend).


Onder heel veel kringen is het nog steeds niet aanvaardbaar. Maar als mensen zich daar gelukkig bij voelen en anderen niet tot last zijn en wet en regelgeving hier dat mogelijk maakt, valt dat te respecteren.

knuppeltje
20-04-09, 15:46
Vanuit een islamitisch culturele omgeving zal vrije sex en homoseksualiteit denk nooit geaccepteerd worden. Maar bespreekbaar maken en respecteren dat in een andere omgeving dat wel het geval is, moet kunnen.

Dat was en is in de islamitische wereld anders heel normaal, seks met slaven was heel normaal en zoveel als je maar hebben wilde. En in Afganistan zijn vrouwen nu verplicht om hun man minstens een aantal keer per week zijn gang te laten gaan.
Shit- dat is helemaal geen vrije seks, weer stom van mij, nouja- vanuit een richting dan. :fpotver:
Sorry, foutje, bedankt. :stout:

knuppeltje
20-04-09, 15:49
Onder heel veel kringen is het nog steeds niet aanvaardbaar. Maar als mensen zich daar gelukkig bij voelen en anderen niet tot last zijn en wet en regelgeving hier dat mogelijk maakt, valt dat te respecteren.

Dat zijn ze zo wie zo altijd al, immers de homoseksuelen in eigen kring- de familie. Daar zit em het frootste pprobleem, namelijk grote druk en uitsluiting. Of je nu in moslimstan of refostan bent maakt niet uit, een pot nat wat dat betreft. :huil:

tanger'73
20-04-09, 16:01
Dat was en is in de islamitische wereld anders heel normaal, seks met slaven was heel normaal en zoveel als je maar hebben wilde. En in Afganistan zijn vrouwen nu verplicht om hun man minstens een aantal keer per week zijn gang te laten gaan.
Shit- dat is helemaal geen vrije seks, weer stom van mij, nouja- vanuit een richting dan. :fpotver:
Sorry, foutje, bedankt. :stout:

Mijn beste, een huwelijkse verstandhouding is een grotere verantwoordelijkheid dan eens zo nu en dan daarbinnen een potje seks hebben. Dat geldt ook voor mannen die meer dan 1 vrouw (max 4) zich kunnen veroorloven inclusief alle hoofdpijn die dat met zich meebrengt. Bij een huwelijk is seks en lust geen doel opzich.

tanger'73
20-04-09, 16:04
Dat zijn ze zo wie zo altijd al, immers de homoseksuelen in eigen kring- de familie. Daar zit em het frootste pprobleem, namelijk grote druk en uitsluiting. Of je nu in moslimstan of refostan bent maakt niet uit, een pot nat wat dat betreft. :huil:


Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat deze professor en Marcouch zelf binnen hun religieuze opvattingen het niet zullen accepteren als zoonlief opeens gaat verklaren dat hij homo is.

knuppeltje
20-04-09, 16:15
Mijn beste, een huwelijkse verstandhouding is een grotere verantwoordelijkheid dan eens zo nu en dan daarbinnen een potje seks hebben. Dat geldt ook voor mannen die meer dan 1 vrouw (max 4) zich kunnen veroorloven inclusief alle hoofdpijn die dat met zich meebrengt. Bij een huwelijk is seks en lust geen doel opzich.

Allemaal tot je dienst, maar om met slaven seks te hebben hoefde je er echt niet mee te trouwen. En mannen konden zo wie zo al niet met elkaar trouwen. Maar op de markten waren de mooiste jongens blijkbaar vaak meer waard dan vrouwen. :)

Tja, als een vrouw koppijn kan hebben dan kunnen die anderen daar ook last van hebben. Maar ze zullen dat toch niet alle vier op het zelfde tijdstip hebben zeker? :fpotver:

knuppeltje
20-04-09, 16:16
Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat deze professor en Marcouch zelf binnen hun religieuze opvattingen het niet zullen accepteren als zoonlief opeens gaat verklaren dat hij homo is.

Dat kan jij alleen maar naar raden toch? :)

tanger'73
20-04-09, 16:27
Allemaal tot je dienst, maar om met slaven seks te hebben hoefde je er echt niet mee te trouwen. En mannen konden zo wie zo al niet met elkaar trouwen. Maar op de markten waren de mooiste jongens blijkbaar vaak meer waard dan vrouwen. :)

Tja, als een vrouw koppijn kan hebben dan kunnen die anderen daar ook last van hebben. Maar ze zullen dat toch niet alle vier op het zelfde tijdstip hebben zeker? :fpotver:


Waar heb je het over, slaven zijn in vrijwel iedere islamitsche land verboden. Vroeger werden slaven gezien als eigendom en dat betekent dus ook met betrekking tot seks. Dat principe was overal gebruikelijk. Kortom tegenwoordig is een huwelijk noodzakelijk en de seksuele omgang binnen dat huwelijk is niet aan ons tot oordeel.

tanger'73
20-04-09, 16:32
Dat kan jij alleen maar naar raden toch? :)


Ik weet het wel zeker, want anders zouden ze afstand moeten nemen van algemene religieuze opvattingen dat de islam de moslim voorschrijft.

Sallahddin
20-04-09, 17:35
de meest idioot stuk die ik ooit heb helezen , Knuppeltje :

Islam is tegen homosexualiteit , basta :

westers acceptatie van homosexualiteit is van materialistisch ideologisch aard & oorsprong :

heeft niets te maken met de waarheid, rede, wetenschap, ....."vrijheid" ....

zie de de topic : " 1 in 6 psychiatrists has tried to "turn gays straight " "

mark61
20-04-09, 19:27
'Een bestuurder die een homobar toestaat in zijn wijk, is geen moslim. Homoseksualiteit is in de islam verboden. Punt', fumineert de jonge fundementalist.

? Moslims moeten de shari`a invoeren in wijken waar ze wonen?

Sallahddin
20-04-09, 19:47
? Moslims moeten de shari`a invoeren in wijken waar ze wonen?

:lol:

hoeft niet , ook niet in al die niet_moslim landen, alleen op zgn moslim landen wel !

Slinger
20-04-09, 19:51
:lol:

hoeft niet , ook niet in al die niet_moslim landen, alleen op zgn moslim landen wel !

Maar die bestaan niet, zeg je zelf.

Koala64
20-04-09, 21:14
Hadden ze Dialmy maar aangesteld bij de Erasmus, dat zou veel beter zijn geweest denk.

Eens.
Deze man kan ik wel beschouwen als een bruggenbouwer, iets waar ik bij Ramadan veel meer moeite mee heb. Die staat nog steeds met beide benen op zijn eigen oever.

Wizdom
20-04-09, 21:42
Marokkaanse hoogleraar stuit op veel wantrouwen bij bezoek aan Nederland.

Amsterdam/Rotterdam Youssef is donderdag helemaal uit Rotterdam gekomen om de Amsterdamse stadsdeelvoorzitter Ahmad Marcouch van Slotervaart te confronteren met zijn 'perverse' standpunten over homoseksualiteit. 'Een bestuurder die een homobar toestaat in zijn wijk, is geen moslim. Homoseksualiteit is in de islam verboden. Punt', fumineert de jonge fundementalist.
Bij afwezigheid van de stadsdeelvoorzitter richt Youssef zijn pijlen op de Marokkaanse gastspreker Abdessamed Dialmy (1948), die op uitnodiging van Marcouch en de afdeling Homostudies van de Universiteit van Amsterdam een lezing houdt over het thema. Op hoge toon vraagt Youssef of Dialmi zichzelf als moslim ziet. In zijn ogen kan Dialmy onmogelijk moslim zijn. Hij heeft zich immers in zijn toedracht vierkanr achter het beleid van Marcouch gesteld. Die wil volledige acceptatie van homo's in de moslimgemeenschap bewerkstelligen, door bijeenkomsten (als deze) te organiseren, scholen lespakketten te geven, de Gay Pride naar Alotervaart te halen en ondernemers uit te nodigen een homobar te openen.
Kalm antwoordt Dialmy, hoogleraar sociologie aan de Universiteit Mohammed V in Rabat, dat hij zijn lezing geeft in de hoedanigheid van wetenschapper. En dat hij het volste recht heeft delen uit de Koran en de hadieth (overleveringen van de profeet Mohammer) te citeren als wetenschappelijke onderbouwing van zijn betoog. In zijn visie van de islam, 'een moderne islam', zijn mensen gelijkwaardig. 'Die gelijkwaardigheid bestaat ook op seksueel gebied, of het nu gaat om mannen en vrouwen, getrouwden en ongehuwden, hetero's en homo's.' Hij vult aan dat er hadieths zijn die homoseksualiteit verbieden, maar ook die de praktijk anders uitleggen. Dialmy wil een veilige plek creeëren voor homo's in een moslimgemeenschap. 'Niemand zou zijn indentiteit hoeven te verlochenen.'
De professor stuit op veel wantrouwen. 'De man is geen imam, niet bevoegd te oordelen', sist Youssef. Een oudere Marokkaanse Nederlander zegt: 'ik kan niet goedkeuren, wat de koran afkeurt.' Steun is er ook voor de professor. Van vertegenwoordigers van organisaties die het taboe op homoseksualiteit willen doorbreken, zoals de stichting Secret Garden, 12 uit Rotterdam, Habibi Ana (het enigste homocafé ter wereld) en Turkmani (29), een Libanese homo die asiel kreeg in Nederland. Turkmani moest met zijn familie breken. 'Als ik crimineel zou zijn geweest, had mijn vader dat aanvaard. Maar homoseksuele geaardheid is een brug te ver.'
Een dag later in Rotterdam, waar Dialmy participeert in het Berber Festival georganiseerd door de vereniging Tilelli, zegt de professor dat hij gewend is aan agressie en emotionele verontwaardiging. 'Waar ik ook spreek over seksualiteit en een verlichte islam, of het nu in Marokko is of in Europa, stuit ik op weerstand. Vooral van islamisten. 'In de wetenschappelijke moslimwereld is hij een 'eenzame strijder', zegt hij. 'Ik kom op voor het individuele recht op anders-zijn, voor vrouwen, ongehuwden, homo's en lesbienes. Daar hoef je geen homo voor te zijn. Ik ben getrouwd, heb vier kinderen.'
De omstreden opvattingen van moslimgeleerde Tariq Ramadan- die zegt dat homoseksualiteit en islam niet samengaan, maar dat agressie tegen homo's uit den boze is- kent Dialmy, evenals de controverse rond hem. 'Ramadan slaat de discussie dood', reageert hij. 'Wat is tolerantie waard als homo's onzichtbaar moeten zijn? Ramadan biedt geen ruimte aan een moderne interpretatie van de Koran en de hadiets.'
Die ruimte is er wel degelijk. vindt Dialmy. 'In de meeste islamitische landen wordt dieven ook niet meer de hand afgehakt. Die straf stamt uit de bedoeïnetijd, toen er geen gevangenissen waren. Dus waarom zou een moderne visie op homoseksualiteit onmogelijk zijn?' Hoe denkt hij in Nederland het taboe onder moslims op vrije seks te kunnen doorbreken? Dialmy: 'Via de seculiere weg. Verplichte lessen seksualiteit op school. Ja, ook op islamitische scholen. Een dergelijk pakket zou de regering moeten afdwindwingen.' (Volkskrant van vandaag)

Hadden ze Dialmy maar aangesteld bij de Erasmus, dat zou veel beter zijn geweest denk.

Er is maar 1 Islam... Die van Allah (SWT) en zijn Profeet Mohamed (VZMH)... Daar valt niet over te onderhandelen of te discusseren... Het is zoals het is... Take it or Leave it... Je kunt er mee eens zijn of niet... Al die belachelijke koeiehandel en gedraal en gedraai...

Homofilie is in de Islam niet geoorloofd PUNT! PUNT! PUNT! En er is geen MENS die daar iets aan kan VERANDEREN!

StevieK
20-04-09, 21:44
de meest idioot stuk die ik ooit heb helezen , Knuppeltje :

Islam is tegen homosexualiteit , basta :



En daarom ben ik tegen de islam omdat de islam tegen homosexualiteit is, basta uit!!!!

Wizdom
20-04-09, 21:46
En daarom ben ik tegen de islam omdat de islam tegen homosexualiteit is, basta uit!!!!

Dat is dan jouw probleem... Ik ben tegen mensen die tegen de Islam zijn...

StevieK
20-04-09, 21:51
Dat is dan jouw probleem... Ik ben tegen mensen die tegen de Islam zijn...

Dan heb jij ook een probleem

Charlus
20-04-09, 21:55
<...>Er is maar 1 Islam... Die van Allah (SWT) en zijn Profeet Mohamed (VZMH)... Daar valt niet over te onderhandelen of te discusseren... Het is zoals het is... Take it or Leave it... Je kunt er mee eens zijn of niet... Al die belachelijke koeiehandel en gedraal en gedraai...

Homofilie is in de Islam niet geoorloofd PUNT! PUNT! PUNT! En er is geen MENS die daar iets aan kan VERANDEREN!
Zo mag ik den muzelman horen.

Charlus
20-04-09, 22:02
<...>Hoe denkt hij in Nederland het taboe onder moslims op vrije seks te kunnen doorbreken?<...>

<...>een moderne interpretatie van de Koran en de hadiets<...>
Het genotshuwelijk, seks met slavinnen en veelwijverij illustreren dat koran en ahadith vrije seks toejuichen.

StevieK
20-04-09, 22:06
Homofilie is in de Islam niet geoorloofd PUNT! PUNT! PUNT! En er is geen MENS die daar iets aan kan VERANDEREN!

Dat laat Allah /Goddit probleem oplossen en niet de mensen, dus als je als homo sterft dan zal je Allah/God verantwoording moeten afleggen en niet aan de mensen. Dus laten de tegenstanders zich niet de huid van God/Allah kruipen.

Je hoeft daarom de homos ook niet met harde hand korrigeren, je moet je niet met de wetten van Allah/God bemoeien, bemoei je met je eigen leven.

Wizdom
20-04-09, 22:23
Dan heb jij ook een probleem
Ik heb geen probleem. Allah (SWT) verdedigt de mensen die de Islam verdedigen... Wie verdedigt jou...? Wilders? Zijn armpje reikt alleen tot deze wereld en dan nog alleen in Nederland en ook alleen als Allah (SWT) het wil...

Wizdom
20-04-09, 22:24
Dat laat Allah /Goddit probleem oplossen en niet de mensen, dus als je als homo sterft dan zal je Allah/God verantwoording moeten afleggen en niet aan de mensen. Dus laten de tegenstanders zich niet de huid van God/Allah kruipen.

Je hoeft daarom de homos ook niet met harde hand korrigeren, je moet je niet met de wetten van Allah/God bemoeien, bemoei je met je eigen leven.


In het land van de Islam heerst de Sharia... In het land van Kufr heersen andere wetten... Men moet dat maar eens leren accepteren...

Julien
20-04-09, 22:54
Homofilie is in de Islam niet geoorloofd PUNT! PUNT! PUNT! En er is geen MENS die daar iets aan kan VERANDEREN!

Ik snap niet waarom moslims zo'n groot punt maken van homoseksualiteit? Er is zoveel verboden volgens de islam. Bijvoorbeeld liegen, of stelen. Of seks hebben voor het huwelijk (ook voor jongens). Alsof al die moslims die homo's veroordelen zich nooit schuldig gemaakt hebben aan een zonde. Een zonde is een zonde. Kijk eerst naar jezelf voordat je hypocriet oordeelt over anderen.. (niet tegen jou gericht trouwens ;) )

tanger'73
20-04-09, 23:05
Ik snap niet waarom moslims zo'n groot punt maken van homoseksualiteit? Er is zoveel verboden volgens de islam. Bijvoorbeeld liegen, of stelen. Of seks hebben voor het huwelijk (ook voor jongens). Alsof al die moslims die homo's veroordelen zich nooit schuldig gemaakt hebben aan een zonde. Een zonde is een zonde. Kijk eerst naar jezelf voordat je hypocriet oordeelt over anderen.. (niet tegen jou gericht trouwens ;) )

Zo ken ik een hetero Marokkaan, die er tamelijk niet vies van is om zich regelmatig letterlijk door travestieten te laten leegzuigen. Voor wat betreft zijn moslimgehalte, daar kan ik geen uitspraak over doen.

Witte78
20-04-09, 23:22
Ik heb geen probleem. Allah (SWT) verdedigt de mensen die de Islam verdedigen... Wie verdedigt jou...? Wilders? Zijn armpje reikt alleen tot deze wereld en dan nog alleen in Nederland en ook alleen als Allah (SWT) het wil...

Wel een pruts godje als hij mensen nodig heeft om zijn doctrine te verdedigen. In ieder geval geen god die we hoeven te vrezen.

Al Sawt
20-04-09, 23:45
Eens.
Deze man kan ik wel beschouwen als een bruggenbouwer, iets waar ik bij Ramadan veel meer moeite mee heb. Die staat nog steeds met beide benen op zijn eigen oever.Waarom heb je moeite met Ramadan en diens standpunten over homo`s?

Al Sawt
20-04-09, 23:46
Ik snap niet waarom moslims zo'n groot punt maken van homoseksualiteit? Er is zoveel verboden volgens de islam. Bijvoorbeeld liegen, of stelen. Of seks hebben voor het huwelijk (ook voor jongens). Alsof al die moslims die homo's veroordelen zich nooit schuldig gemaakt hebben aan een zonde. Een zonde is een zonde. Kijk eerst naar jezelf voordat je hypocriet oordeelt over anderen.. (niet tegen jou gericht trouwens ;) )

Net als katholieken zijn wij niet wereldvreemd.

Koala64
21-04-09, 00:10
Waarom heb je moeite met Ramadan en diens standpunten over homo`s?

Ik zie niet hoe hij jongens en meiden die met homogevoelens met moslimouders denkt te gaan helpen. Ik zie niets concreets van zijn kant.
Daar zou ik wel eens meer over willen lezen. Hoe denkt hij in de positie waarin hij nu verkeert die groep te kunnen helpen. Dat is waar hij de term van bruggenbouwer waar kan maken.

tanger'73
21-04-09, 00:15
Ik zie niet hoe hij jongens en meiden die met homogevoelens met moslimouders denkt te gaan helpen. Ik zie niets concreets van zijn kant.
Daar zou ik wel eens meer over willen lezen. Hoe denkt hij in de positie waarin hij nu verkeert die groep te kunnen helpen. Dat is waar hij de term van bruggenbouwer waar kan maken.

Ramadan is geen architect, maar een intellectueel met een leerstoel verbonden aan een universiteit. Hij heeft een beperkte rol, alswel totaal geen invloed op de moslimbevolking. Wie dat wel heeft moet nog geboren worden.

Koala64
21-04-09, 01:15
Ramadan is geen architect, maar een intellectueel met een leerstoel verbonden aan een universiteit. Hij heeft een beperkte rol, alswel totaal geen invloed op de moslimbevolking. Wie dat wel heeft moet nog geboren worden.

Hij is wel degene die zaken in gang kan zetten en ik hoop dat hij dat ook gaat doen.

Julien
21-04-09, 02:51
Net als katholieken zijn wij niet wereldvreemd.

Wereldvreemd ben je alleen als je niet je ogen wil openen voor de realiteit; dus dat er homo's zijn die tegelijkertijd christen zijn of moslim. Als je deze mensen niet respecteert, of nog erger discrimineert, ben je wereldvreemd. Je hebt gelijk dat ook sommige katholieken, waaronder de Paus, wat dat betreft nog heel wat te leren hebben.

Poesjkin
21-04-09, 08:45
Ik ken ook nog wat gereformeerden die enige bijscholing nodig hebben.

knuppeltje
21-04-09, 09:10
Waar heb je het over, slaven zijn in vrijwel iedere islamitsche land verboden. Vroeger werden slaven gezien als eigendom en dat betekent dus ook met betrekking tot seks. Dat principe was overal gebruikelijk. Kortom tegenwoordig is een huwelijk noodzakelijk en de seksuele omgang binnen dat huwelijk is niet aan ons tot oordeel.

Dus was seks met slaven vrij, dus vrije seks, zoals ik al zei vrije seks was dus heel noormaal in de islam.

Maar blijkbaar wel in Afganistan dus.

knuppeltje
21-04-09, 09:11
Ik weet het wel zeker, want anders zouden ze afstand moeten nemen van algemene religieuze opvattingen dat de islam de moslim voorschrijft.

Volgens Marcouch en Dialmy niet dus.

knuppeltje
21-04-09, 09:13
de meest idioot stuk die ik ooit heb helezen , Knuppeltje :

Islam is tegen homosexualiteit , basta :

westers acceptatie van homosexualiteit is van materialistisch ideologisch aard & oorsprong :

heeft niets te maken met de waarheid, rede, wetenschap, ....."vrijheid" ....

zie de de topic : " 1 in 6 psychiatrists has tried to "turn gays straight " "

Zelden zo idioot als dit van jou nu Salah.

knuppeltje
21-04-09, 09:16
? Moslims moeten de shari`a invoeren in wijken waar ze wonen?

Ik denk dat die schuimbedekte fulminist dat wel zou willen, maar het antwoord is: nee.

knuppeltje
21-04-09, 09:21
Homofilie is in de Islam niet geoorloofd PUNT! PUNT! PUNT! En er is geen MENS die daar iets aan kan VERANDEREN!

Kijk, het zijn bij uitstek mensen die dat het beste kunnen doen, en sommigen onder de moslims doen dat dan ook voor zichzelf. De rest blijft liever 1400 jaar achter.

knuppeltje
21-04-09, 09:23
Het genotshuwelijk, seks met slavinnen en veelwijverij illustreren dat koran en ahadith vrije seks toejuichen.

Daar heb ik al eerder Tanger op gewezen, ook homoseks.

knuppeltje
21-04-09, 09:31
In het land van de Islam heerst de Sharia... In het land van Kufr heersen andere wetten... Men moet dat maar eens leren accepteren...

Je bent totaal bezopen, in bijna geen een ialamitisch land geld voor het strafrecht nog de sharia, en waar dit wel is- daar leven ze nog in de middeleeuwen, zoals we gisteren op tv hebben kunnen zien met een dertienjarig meisje.
Fuck die sharia van je!!!!!!!!!!

knuppeltje
21-04-09, 09:38
Zo ken ik een hetero Marokkaan, die er tamelijk niet vies van is om zich regelmatig letterlijk door travestieten te laten leegzuigen. Voor wat betreft zijn moslimgehalte, daar kan ik geen uitspraak over doen.

Omdat het een Marokkaan is- of omdat ie moslim is, bizar.
Altijd een grote mond over de dingen van de niet moslims omdat dat volgens jou totaal tegen die religie van je is, maar nu het een Marokkaan is die iets doet wat anders volgens jou totaal niet binnen de islam kan, kom je hiermee aanzetten, ongelooflijk hoe selectief.

knuppeltje
21-04-09, 09:44
Ramadan is geen architect, maar een intellectueel met een leerstoel verbonden aan een universiteit. Hij heeft een beperkte rol, alswel totaal geen invloed op de moslimbevolking. Wie dat wel heeft moet nog geboren worden.

Hij was anders om die zogenaamde invloed met vlag en wimpel binnen gehaald toch, althans dat is wat de binnenhaler ervan zei.

Marcouch, Dialy en Abou Taleb bijvoorbeeld, in ieder geval hebben die niet een star denkpatroon.

knuppeltje
21-04-09, 09:46
Hij is wel degene die zaken in gang kan zetten en ik hoop dat hij dat ook gaat doen.

Met die voeten van hem nog steeds in zijn eigen oever?
Denk het niet.

Ron Haleber
21-04-09, 09:48
In het land van de Islam heerst de Sharia... In het land van Kufr heersen andere wetten... Men moet dat maar eens leren accepteren...

IN DE LANDEN VAN DE MENSENRECHTEN HEERST HET RECHT. In het land van de islam bestaan zoals steeds (ook hier) weer blijkt: andere wetten.. Dus zeker geen mensenrechten.

"Men moet dat maar eens leren accepteren..." En dus een duidelijke keus maken IN WELK LAND men wil wonen! :cola:

tanger'73
21-04-09, 10:42
Dus was seks met slaven vrij, dus vrije seks, zoals ik al zei vrije seks was dus heel noormaal in de islam.

Maar blijkbaar wel in Afganistan dus.

Ja je bent vrij in seksuele omgang binnen wettelijke en religieuze kaders.

tanger'73
21-04-09, 10:44
Volgens Marcouch en Dialmy niet dus.

Volgens de religieuze richtlijnen en concensus binnen de islamitische wereld wel. Dat maakt hun dus afgesneden daarvan, zoals in Sura de 'overvloed'.

tanger'73
21-04-09, 10:48
Daar heb ik al eerder Tanger op gewezen, ook homoseks.


homoseks is uitgesloten, daar is geen discussie over mogelijk. Wat wel mogelijk is, dat is bij anderen (niet-moslims) aanvaarden dat men homo is.

tanger'73
21-04-09, 10:51
Omdat het een Marokkaan is- of omdat ie moslim is, bizar.
Altijd een grote mond over de dingen van de niet moslims omdat dat volgens jou totaal tegen die religie van je is, maar nu het een Marokkaan is die iets doet wat anders volgens jou totaal niet binnen de islam kan, kom je hiermee aanzetten, ongelooflijk hoe selectief.


Mensen doen wel vaker dingen die volgens de richtlijnen en voorschriften niet is toegestaan. Daar maakt een moslim geen uitzondering op.

Aït Ayt
21-04-09, 10:53
homoseks is uitgesloten, daar is geen discussie over mogelijk. Wat wel mogelijk is, dat is bij anderen (niet-moslims) aanvaarden dat men homo is.

dat is niet genoeg mijn beste.. moslims zullen zich beter moeten assimileren en zich ook bezig moeten houden met vrije seks en sodomie.. nog beter zou zijn als moslims gelijk ook maar hun geloof bij het vuilnis zetten want hun religieuze opinies zijn toch maar radicaal, onaangepast en tegen de rechten vd mens..

tanger'73
21-04-09, 10:54
Hij was anders om die zogenaamde invloed met vlag en wimpel binnen gehaald toch, althans dat is wat de binnenhaler ervan zei.

Marcouch, Dialy en Abou Taleb bijvoorbeeld, in ieder geval hebben die niet een star denkpatroon.


De meeste mensen weten niet eens wie Ramadan is, laat staan Dialmy. De meeste laten hun overtuiging niet door derden of autochtonen lovers voorschrijven.

Olive Yao
21-04-09, 10:56
dat is niet genoeg mijn beste.. moslims zullen zich beter moeten assimileren en zich ook bezig moeten houden met vrije seks en sodomie.. nog beter zou zijn als moslims gelijk ook maar hun geloof bij het vuilnis zetten want hun religieuze opinies zijn toch maar radicaal, onaangepast en tegen de rechten vd mens..

Dit is efficiëntie! Je weet zelf dat je onzin praat en waarom, dus de anderen hoeven er niet op in te gaan.

tanger'73
21-04-09, 11:00
dat is niet genoeg mijn beste.. moslims zullen zich beter moeten assimileren en zich ook bezig moeten houden met vrije seks en sodomie.. nog beter zou zijn als moslims gelijk ook maar hun geloof bij het vuilnis zetten want hun religieuze opinies zijn toch maar radicaal, onaangepast en tegen de rechten vd mens..


Ik snap dan ook al die druktemakerij ten aanzien van een enkele zonde daarover niet? De islam duld geen infiltratie.

Aït Ayt
21-04-09, 11:00
Dit is efficiëntie! Je weet zelf dat je onzin praat en waarom, dus de anderen hoeven er niet op in te gaan.

mag tanger '73 mischien zelf weten of hij wel of niet op mijn post in wilt gaan ?
of ga jij dat voor hem bepalen ?

knuppeltje
21-04-09, 11:51
Ja je bent vrij in seksuele omgang binnen wettelijke en religieuze kaders.

Beetje slap antwoord m'n beste. Als hier- wat gelukkig niet mogelijk is, morgen een wet zou worden aan genomen waardoor pedofielen vrij seks mogen hebben met kinderen, dan wil ik je nog wel eens horen.

knuppeltje
21-04-09, 11:53
Volgens de religieuze richtlijnen en concensus binnen de islamitische wereld wel. Dat maakt hun dus afgesneden daarvan, zoals in Sura de 'overvloed'.

Dat is dan jouw mening, maar niet van iedereen dus.

knuppeltje
21-04-09, 11:55
homoseks is uitgesloten, daar is geen discussie over mogelijk. Wat wel mogelijk is, dat is bij anderen (niet-moslims) aanvaarden dat men homo is.

Dat was dus helemaal niet uitgesloten, in ieder geval niet onder de Abbasieden, en zeker niet onder Haroen al Rachid.

knuppeltje
21-04-09, 11:58
Mensen doen wel vaker dingen die volgens de richtlijnen en voorschriften niet is toegestaan. Daar maakt een moslim geen uitzondering op.

Hèhè, dat was wel moeilijk zeker?

Maar wacht eens, dan is hij of zij toch geen moslim meer toch? Zie je wel, je hebt weer geen gelijk, moslims doen dat niet. :)

knuppeltje
21-04-09, 12:03
dat is niet genoeg mijn beste.. moslims zullen zich beter moeten assimileren en zich ook bezig moeten houden met vrije seks en sodomie.. nog beter zou zijn als moslims gelijk ook maar hun geloof bij het vuilnis zetten want hun religieuze opinies zijn toch maar radicaal, onaangepast en tegen de rechten vd mens..

Kijk, jij begrijpt het ten minste. :stout:

tanger'73
21-04-09, 14:26
Beetje slap antwoord m'n beste. Als hier- wat gelukkig niet mogelijk is, morgen een wet zou worden aan genomen waardoor pedofielen vrij seks mogen hebben met kinderen, dan wil ik je nog wel eens horen.


Er zijn veel dingen binnen een democratie mogelijk, waar anderen het absoluut niet mee eens hoeven te zijn. Een daarvan is bijvoorbeeld euthanasie, abortus. Maak eerst maar eens homofilie bespreekbaar binnen bijvoorbeeld de EO, voordat je overgaat op moslims. Die zijn al aardig geintegreerd.

tanger'73
21-04-09, 14:28
Dat is dan jouw mening, maar niet van iedereen dus.


Als het maar de mening is van de religie uit eerste hand, want die is doorslaggevend.

tanger'73
21-04-09, 14:28
Dat was dus helemaal niet uitgesloten, in ieder geval niet onder de Abbasieden, en zeker niet onder Haroen al Rachid.


Uitgesloten onder de realisten.

tanger'73
21-04-09, 14:32
Hèhè, dat was wel moeilijk zeker?

Maar wacht eens, dan is hij of zij toch geen moslim meer toch? Zie je wel, je hebt weer geen gelijk, moslims doen dat niet. :)

Moslims zijn geen heiligen, die maken ook wel eens fouten. Men verwacht dat de moslim zich weer met de leerstellingen zal verzoenen.

StevieK
21-04-09, 18:23
In het land van de Islam heerst de Sharia... In het land van Kufr heersen andere wetten... Men moet dat maar eens leren accepteren...

Kijk , dat bedoel ik nu, omdat ik de Sharia niet wil accepteren dan zal ik ook nooit op vakantie gaan, laat staan wonen waar de Sharia het voor het zeggen heeft. Ook zal ik geen repeterend commentaar hebben op de landen die de Sharia volgens, als je daar als land voor kiest prima.

En als je hier in de ons land als belijder van de Islam een probleem met de homo's hebben dan zijn er twee mogelijkheden, of je accepteert het en laat de homos hun gang gaan of ga terug waar je roots liggen.
Maar ik vind het niet dat je hier de homos zou moeten aanvallen omdat jouw goddienst dat wilt.

Ik zal ook nooit als een christen in een islamitisch land mijn geloof opdwingen.




Het zou allemaal een beetje makkelijker zijn als we een beetje verdraagzaam zijn, ik ken veel moslims en heb best vele moslim vrienden. Hele hartelijke families waar menige Nederlander betreft gastvrijheid een voorbeeld kan nemen.
Ik moet niet proberen tijdens etenstijd bij nederlanders op bezoek komen. Bij velen moslimsfamilie/vrienden staan de deuren ieder moment van de dag open.Kom ik tijdens etenstijd dan wordt ik geacht om aan te schuiven
Ook weten zijn dat ik homo ben, ik heb nog nooit hinder ondervonden van hun, we kunnen er ook vrij over praten en vaak hebben ze na een goed gesprek een andere kijk om de homos gekregen

Zijn dan nu geen echte moslim meer, omdat ze me, volgens radiacale fundies met het hoofd naar beneden van een hoog gebouw moeten gooien.

Neen, dit zijn mensen die weten hoe je verdraagzaam kan zijn, en dat respecteer ten volste. Niet die andere fundies die hun geloof zo intepreteren door iedere ongelovige maar af te moeten maken.

AdamRon
21-04-09, 20:41
In het land van de Islam heerst de Sharia... In het land van Kufr heersen andere wetten... Men moet dat maar eens leren accepteren...

Ja Wizdom, je zegt het zelf en je hebt helemaal gelijk.

In het land van de Islam heerst de Sharia.. en dat respecteer ik.
Dit is het land van de Kufr en daar heersen de wetten van de Kufr en daar heb je je maar aan te houden als je in in Kufr land wilt wonen.

Dingen als de Sharia zullen nooit voet aan de grond krijgen in een Kufr land..

Cheers, ik neem nog een Biertje :)

AdamRon
21-04-09, 20:43
PS.
Ik ben Christen en mijn vrouw is Orthodox Christen.... Zijn wij ook Kufr's
Geef eens eerlijk antwoord Wizdom

Aït Ayt
21-04-09, 23:09
Dingen als de Sharia zullen nooit voet aan de grond krijgen in een Kufr land..




de shari3ah heeft hier al jaren voet aan de grond gekregen en is hier dagelijks van kracht..
:cola:

knuppeltje
22-04-09, 08:50
Er zijn veel dingen binnen een democratie mogelijk, waar anderen het absoluut niet mee eens hoeven te zijn. Een daarvan is bijvoorbeeld euthanasie, abortus. Maak eerst maar eens homofilie bespreekbaar binnen bijvoorbeeld de EO, voordat je overgaat op moslims. Die zijn al aardig geintegreerd.

Ik zei al eerder ergens: moslimstan of refostan- het maakt niets uit, een pot nat.

knuppeltje
22-04-09, 08:52
Als het maar de mening is van de religie uit eerste hand, want die is doorslaggevend.

De relegie wordt bepaald door de mensen en niet andersom.

knuppeltje
22-04-09, 09:17
Uitgesloten onder de realisten.

Juist wel dus, de Abbassieden regeerden honderden jaren- van 749 tot 1258, al waren ze daarvan de laatste tweehonderd niet meer zo machtig. Alles was mogelijk. Totale vrije seks met slaven- of dat nu mannen waren of vrouwen maakte geen reet uit. En de minnaar van Haroens oudst zoontje was de als grootste Arabische dichter beschouwde Abou Nawas. Als Pa Haroen hem wegens zijn grote bek niet regelmatig liet opsluiten, dan verbleef hij aan het hof.
Na de Abbassieden kwamen de puriteinen aan het bewind, en was het met de vrijheid blijheid gedaan. De gouden eeuwen waren over. Sprookjes van duizend en een nacht waren geen sprookjes meer, en de Arabische wereld werd voorgoed anders.
Wel eens geschiedenis gehad Tanger? :)

knuppeltje
22-04-09, 09:19
Moslims zijn geen heiligen, die maken ook wel eens fouten. Men verwacht dat de moslim zich weer met de leerstellingen zal verzoenen.

Oeps, ijdele hoop denk. Ook voor moslims geldt nog steeds dat de hang naar religie omgekeerd evenredig is met hun welvaart.

knuppeltje
22-04-09, 09:23
de shari3ah heeft hier al jaren voet aan de grond gekregen en is hier dagelijks van kracht..
:cola:

Zo is dat, wij zijn ook allemaal moslim zolang we niet daartegen protesteren toch? Althans zo schijnt Ramadan dat gezegd te hebben.

Ron Haleber
22-04-09, 10:00
Juist wel dus, de Abbassieden regeerden honderden jaren- van 749 tot 1258, al waren ze daarvan de laatste tweehonderd niet meer zo machtig. Alles was mogelijk. Totale vrije seks met slaven- of dat nu mannen waren of vrouwen maakte geen reet uit. En de minnaar van Haroens oudst zoontje was de als grootste Arabische dichter beschouwde Abou Nawas. Als Pa Haroen hem wegens zijn grote bek niet regelmatig liet opsluiten, dan verbleef hij aan het hof.
Na de Abbassieden kwamen de puriteinen aan het bewind, en was het met de vrijheid blijheid gedaan. De gouden eeuwen waren over. Sprookjes van duizend en een nacht waren geen sprookjes meer, en de Arabische wereld werd voorgoed anders.
Wel eens geschiedenis gehad Tanger? :)

Knuppeltje, je hebt meer dan gelijk!

Maar ja, Tanger, Sallah en hun aanhang hebben een zwarte vlek voor de bloei van de arabische geschiedenis, taal en cultuur. Voor hen is de arabische gouden eeuw de korte periode van de zg. 'rechtgeleide' kaliefen daarvoor - dat was een beperkt puriteinse tijdvak dat voor velen nog steeds alles betekent...
Van de daarop volgende eeuwen van vrije bloeiende arabische cultuur - met name van de literatuur - daar willen zij niets weten, die is voor hen verderfelijk, heidens en zondig...

De libertaire geschriften uit die beroemde culturele bloeiperiode - met name uit Bagdad -zijn overigens vrijelijk in het nederlands beschikbaar...

Zo heeft als voorbeeld onze Hafid Bouazza daarvan een prachtige acriebe serie vertalingen in het nederlands van gemaakt... Die klassieke literatuur is verschenen in de Arabische Bibliotheek - nu al een standaardwerk geworden waaraan Hafid naarstig verder werkt!:fpotver:

Maar ja, Tanger en Sallah zijn stekeblind en verafgoden enkel een groep verkalkte wahabistische reactionnairen en hun hedendaagse imitatoren. Die hebben het na de 12e eeuw voorgoed gewonnen tot op de dag van vandaag. De vrijheid op elk terrein bleef sindsdien eeuwenlang een verboden zaak, was ketterij, viezigheid, porno en zo meer.:fuckit2:


Of de toekomst nog eens ooit zo'n bloei van vrijheid, democratische openheid bij Arabieren en moslims zal geven - in feite noodzakelijke condities van waaruit ook innovatieve wetenschap kan bestaan - ja, dat ziet er momenteel echt niet naar uit. Blijkbaar heeft men de boot voorhoed gemist! En is die cultuur doodgebloed... :zozo:

Islam en Arabische cultuur blijken verdoemd tot een marginaliserend sektarisch ghetto waar neuzelende moralisten de toon aangeven en dominerend aan de macht komen. :maf2: Als teken daarvan: de haat tegen het westen druipt er op dit forum vanaf...!:huil:


Culturen komen en gaan blijkbaar... Zij domineren eeuwenlang en vervallen daarna met een langdurig afsterven. Na de 12e eeuw horen we slechts ondergaand gereutel... De vernieuwende schrijvers blijven ook vandaag geisoleerd in de marge...

Wij wachten al decennia op een zogenaamde liberale vorm van de oude dominante Islam die daarmee ook een vernieuwing van de arabische cultuur zou kunnen inluiden.

Maar alle inspirerende vernieuwers die ik niet ga noemen, blijken keer op keer in de marge te worden verworpen. Dus verstikt te worden door oude orthodoxe opvattingen die overwinnen en een ijzeren gordijn neerlaten op alles wat jeugd en bloeiend is. Naar bijv Scheffer c.s. stelt is die liberale cultuur van het MO - ook hier te lande - een niet bestaande fictie. We blijven zitten met onvruchtbare fossielen uit het verleden...

Ook vernieuwende pogingen als van T. Ramadan - blijven te veel gebonden aan het verleden... Aan Tarik als een latere Hamlet - verschijnt steeds weer de geest van zijn grootvader El Banna op wie hij te zeer blijft gefixeerd!

Nu zullen blijkbaar China, India e.a. de cultuur en wetenschap in het kielzog van Europa onze mondiale toekomst gaan domineren...!

Aït Ayt
22-04-09, 10:33
Zo is dat, wij zijn ook allemaal moslim zolang we niet daartegen protesteren toch? Althans zo schijnt Ramadan dat gezegd te hebben.

jij moslim ?
dat lijkt onwaarschijnlijk..

tanger'73
22-04-09, 11:40
De relegie wordt bepaald door de mensen en niet andersom.

Ja en die mensen zijn dan ook moslims die de aanwijzingen van hun profeet (v.z.m.h.) en de bronnen nagezet nemen.

tanger'73
22-04-09, 11:42
Juist wel dus, de Abbassieden regeerden honderden jaren- van 749 tot 1258, al waren ze daarvan de laatste tweehonderd niet meer zo machtig. Alles was mogelijk. Totale vrije seks met slaven- of dat nu mannen waren of vrouwen maakte geen reet uit. En de minnaar van Haroens oudst zoontje was de als grootste Arabische dichter beschouwde Abou Nawas. Als Pa Haroen hem wegens zijn grote bek niet regelmatig liet opsluiten, dan verbleef hij aan het hof.
Na de Abbassieden kwamen de puriteinen aan het bewind, en was het met de vrijheid blijheid gedaan. De gouden eeuwen waren over. Sprookjes van duizend en een nacht waren geen sprookjes meer, en de Arabische wereld werd voorgoed anders.
Wel eens geschiedenis gehad Tanger? :)

Zover teruggaan in de tijd is niet realistisch, ik beperk me liever wat tegenwoordig onder moslims heerst.

tanger'73
22-04-09, 11:44
Oeps, ijdele hoop denk. Ook voor moslims geldt nog steeds dat de hang naar religie omgekeerd evenredig is met hun welvaart.


Daar is de islam heel duidelijk in, wie de leerstellingen verloochent is afgeneden.

knuppeltje
22-04-09, 12:24
jij moslim ?
dat lijkt onwaarschijnlijk..

Ik heb er nog nooit tegen geprotesteerd bij ome Tariq, dus moet wel toch?

knuppeltje
22-04-09, 12:25
Ja en die mensen zijn dan ook moslims die de aanwijzingen van hun profeet (v.z.m.h.) en de bronnen nagezet nemen.

Daar heb ik nogal grote twijfels over als ik het allemaal aanzie.

knuppeltje
22-04-09, 12:58
Zover teruggaan in de tijd is niet realistisch, ik beperk me liever wat tegenwoordig onder moslims heerst.

O maar slavernij in de islamitische wereld bestaat nog steeds hoor, of is Mauretanië niet meer islamitisch? En de Taliban hebben een meest gruwelijke reputatie op het liefhebben van schone jongelingen. En als je Thesiger leest, dan wisten ze er in de islamitische landen waar hij vele jaren heeft gewoond en gereisd ook wel raad mee. Ook de grote Aleksandrijnse dichter Kavafis (1863-1933) is nog niet zo heel lang dood dus. Er bestaan hele bloemlezingen van homoliteratuur uit de islamitische wereld vanaf de achste eeuw tot nu. Wie de Arabist Kurpershoek leest, zie hoe hij uitlegt hoe men in de Arabische literatuur Arabië schone jongelingen als Gazale aanduidde. Alsof het om vertederende en mooie dieren ging die men wilde aaien en beminnen.
Maar ook nu is binnen de wereld homoprostitutoe een heel veel voorkomend- en in het oog lopend heel duidelijk verschijnsel. Zelfs dat verdeflijk kwaad is daar een heel groot kwaad. Maar de homohoeren lopen er in sommige landen gewoon op straat klanten te vangen. Als dat allemaal zo tegen die allesomvattende islam is, waarom komt dat in die landen dan zoveelvuldig voor dat het een hele seksindustrie geworden is? Waarom word anaal seksverkeer onder Marokkanen zoveel gepleegd om de maagdelijkheidscultus in stand te houden, als dat binnen de moslimwereld zogenaamd niet mogelijk is? En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Het zijn ook net mensen hè.

Aït Ayt
22-04-09, 13:27
O maar slavernij in de islamitische wereld bestaat nog steeds hoor, of is Mauretanië niet meer islamitisch? En de Taliban hebben een meest gruwelijke reputatie op het liefhebben van schone jongelingen. En als je Thesiger leest, dan wisten ze er in de islamitische landen waar hij vele jaren heeft gewoond en gereisd ook wel raad mee. Ook de grote Aleksandrijnse dichter Kavafis (1863-1933) is nog niet zo heel lang dood dus. Er bestaan hele bloemlezingen van homoliteratuur uit de islamitische wereld vanaf de achste eeuw tot nu. Wie de Arabist Kurpershoek leest, zie hoe hij uitlegt hoe men in de Arabische literatuur Arabië schone jongelingen als Gazale aanduidde. Alsof het om vertederende en mooie dieren ging die men wilde aaien en beminnen.
Maar ook nu is binnen de wereld homoprostitutoe een heel veel voorkomend- en in het oog lopend heel duidelijk verschijnsel. Zelfs dat verdeflijk kwaad is daar een heel groot kwaad. Maar de homohoeren lopen er in sommige landen gewoon op straat klanten te vangen. Als dat allemaal zo tegen die allesomvattende islam is, waarom komt dat in die landen dan zoveelvuldig voor dat het een hele seksindustrie geworden is? Waarom word anaal seksverkeer onder Marokkanen zoveel gepleegd om de maagdelijkheidscultus in stand te houden, als dat binnen de moslimwereld zogenaamd niet mogelijk is? En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Het zijn ook net mensen hè.

zal me er verder niet te veel mee bemoeien tussen jou en tanger'73 maar de punten die je aanhaalt zegt niet zoveel.. de meeste moslims wonen niet in arabische moslimlanden en daarbij moet je kijken wat de islamitische wetsleer stelt over sodomie en homofilie..
wat er in arabische literatuur staat beschreven is geen graadmeter om te zien hoe de islaam omgaat met sodomie en homofilie..
overigens was in de tijd vd abbasieden sodomie en seks met mannelijke slaven verboden en voerden nog niet zo lang geleden de taliban harde straffen uit tegen sodomieplegers.. dat er desondanks een percentage taliban toch over de schreef gingen is niet goed te praten maar het zegt verder niet veel over het taliban beleid dat gericht was tegen sodomie..

Aït Ayt
22-04-09, 13:32
Ik heb er nog nooit tegen geprotesteerd bij ome Tariq, dus moet wel toch?

we kunnen een eenvoudig testje doen om te zien of je moslim bent..

1 -- heb je de islamitische geloofsbelijdenis uitgesproken ?
2 -- geloof jij in de zuilen van het islamitisch geloof ?
3 -- voer jij dagelijks het islamitisch gebed uit en toon je berouw bij het nalaten ervan ?

Charlus
22-04-09, 13:40
jij moslim ?
dat lijkt onwaarschijnlijk..
Ik heb er nog nooit tegen geprotesteerd bij ome Tariq, dus moet wel toch?

we kunnen een eenvoudig testje doen om te zien of je moslim bent..

1 -- heb je de islamitische geloofsbelijdenis uitgesproken ?
2 -- geloof jij in de zuilen van het islamitisch geloof ?
3 -- voer jij dagelijks het islamitisch gebed uit en toon je berouw bij het nalaten ervan ?
Eindelijk gaat de aap uit de mouw komen.

tanger'73
22-04-09, 14:23
O maar slavernij in de islamitische wereld bestaat nog steeds hoor, of is Mauretanië niet meer islamitisch? En de Taliban hebben een meest gruwelijke reputatie op het liefhebben van schone jongelingen. En als je Thesiger leest, dan wisten ze er in de islamitische landen waar hij vele jaren heeft gewoond en gereisd ook wel raad mee. Ook de grote Aleksandrijnse dichter Kavafis (1863-1933) is nog niet zo heel lang dood dus. Er bestaan hele bloemlezingen van homoliteratuur uit de islamitische wereld vanaf de achste eeuw tot nu. Wie de Arabist Kurpershoek leest, zie hoe hij uitlegt hoe men in de Arabische literatuur Arabië schone jongelingen als Gazale aanduidde. Alsof het om vertederende en mooie dieren ging die men wilde aaien en beminnen.
Maar ook nu is binnen de wereld homoprostitutoe een heel veel voorkomend- en in het oog lopend heel duidelijk verschijnsel. Zelfs dat verdeflijk kwaad is daar een heel groot kwaad. Maar de homohoeren lopen er in sommige landen gewoon op straat klanten te vangen. Als dat allemaal zo tegen die allesomvattende islam is, waarom komt dat in die landen dan zoveelvuldig voor dat het een hele seksindustrie geworden is? Waarom word anaal seksverkeer onder Marokkanen zoveel gepleegd om de maagdelijkheidscultus in stand te houden, als dat binnen de moslimwereld zogenaamd niet mogelijk is? En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Het zijn ook net mensen hè.

tegen al deze verderfelijkheden en hoe moslims zich dienen te gedragen, heeft de islam tot op de dag van vandaag altijd een antwoord op.

knuppeltje
22-04-09, 16:10
zal me er verder niet te veel mee bemoeien tussen jou en tanger'73 maar de punten die je aanhaalt zegt niet zoveel.. de meeste moslims wonen niet in arabische moslimlanden en daarbij moet je kijken wat de islamitische wetsleer stelt over sodomie en homofilie..
wat er in arabische literatuur staat beschreven is geen graadmeter om te zien hoe de islaam omgaat met sodomie en homofilie..
overigens was in de tijd vd abbasieden sodomie en seks met mannelijke slaven verboden en voerden nog niet zo lang geleden de taliban harde straffen uit tegen sodomieplegers.. dat er desondanks een percentage taliban toch over de schreef gingen is niet goed te praten maar het zegt verder niet veel over het taliban beleid dat gericht was tegen sodomie..

Tja Ayt, de katholieke kerk is er officieel ook fel tegen, maar het misbruik onder het eigen personeel loopt nogal eens de spuigaten uit. Dat verbod zegt dus niet veel, vind je niet.

Joesoef
22-04-09, 18:09
Hadden ze Dialmy maar aangesteld bij de Erasmus, dat zou veel beter zijn geweest denk.


Gaat er om dat er over gesproken wordt en dat er een dialoog is, bij Ramadan is dat zeker het geval. Deze man geeft precies wat men wilt horen in NL meer een monoloog met instemmend geknik van een kant.

tanger'73
22-04-09, 18:15
Gaat er om dat er over gesproken wordt en dat er een dialoog is, bij Ramadan is dat zeker het geval. Deze man geeft precies wat men wilt horen in NL meer een monoloog met instemmend geknik van een kant.

Je omschrijft het uitstekend.

Aït Ayt
22-04-09, 18:32
Tja Ayt, de katholieke kerk is er officieel ook fel tegen, maar het misbruik onder het eigen personeel loopt nogal eens de spuigaten uit. Dat verbod zegt dus niet veel, vind je niet.

bij mijn weten is er geen wijdverspreid homoseksueel gedrag onder islamitische religieuze geleerden..

tanger'73
22-04-09, 18:38
bij mijn weten is er geen wijdverspreid homoseksueel gedrag onder islamitische religieuze geleerden..


En als dat wel zo is, dan is het een verwaarloosbare minderheid, net zoals in de katholieke kerk.

Charlus
22-04-09, 20:53
bij mijn weten is er geen wijdverspreid homoseksueel gedrag onder islamitische religieuze geleerden..En als dat wel zo is, dan is het een verwaarloosbare minderheid, net zoals in de katholieke kerk.
:zozo:

knuppeltje
23-04-09, 09:10
Gaat er om dat er over gesproken wordt en dat er een dialoog is, bij Ramadan is dat zeker het geval. Deze man geeft precies wat men wilt horen in NL meer een monoloog met instemmend geknik van een kant.

Over gesprokenn wordt er zeker, maar daarvoor alleen was ie niet aangesteld, hij moest bruggen bouwen, en dat lukt hem zo nooit volgens mij, eerde zal ie de boel verder uit elkaar drijven.

knuppeltje
23-04-09, 09:12
Je omschrijft het uitstekend.

Du armer nar

knuppeltje
23-04-09, 09:16
bij mijn weten is er geen wijdverspreid homoseksueel gedrag onder islamitische religieuze geleerden..

Bij mijn weten ook niet, het was alleen maar bedoeld om iets duidelijk te maken. Ik had er ook het verbod op door het rood licht rijden voor kunnen gebruiken, dat wordt ook massaal genegeerd.

knuppeltje
23-04-09, 09:18
En als dat wel zo is, dan is het een verwaarloosbare minderheid, net zoals in de katholieke kerk.

Van dat laatste is niet iedereen het over eens denk.

Aït Ayt
23-04-09, 12:10
Bij mijn weten ook niet, het was alleen maar bedoeld om iets duidelijk te maken.


Ik had er ook het verbod op door het rood licht rijden voor kunnen gebruiken, dat wordt ook massaal genegeerd.

dat is dan niet gelukt..


rood licht wordt niet massaal genegeerd.. gelukkig niet..

Aït Ayt
23-04-09, 12:14
En als dat wel zo is, dan is het een verwaarloosbare minderheid, net zoals in de katholieke kerk.

ben bang dat de beerput binnen de rk gemeenschap nog lang niet bereikt is..
seksuele onthouding werkt misbruik in de hand.. dat kan nooit goed gaan.. zolang het celibaat in stand blijft binnen de rk kerk zal er seksueel misbruik blijven plaatsvinden..

knuppeltje
23-04-09, 13:50
dat is dan niet gelukt..


rood licht wordt niet massaal genegeerd.. gelukkig niet..

Waarom zouden ze dan al die camera's plaatsen denk je?

knuppeltje
23-04-09, 13:52
ben bang dat de beerput binnen de rk gemeenschap nog lang niet bereikt is..
seksuele onthouding werkt misbruik in de hand.. dat kan nooit goed gaan.. zolang het celibaat in stand blijft binnen de rk kerk zal er seksueel misbruik blijven plaatsvinden..

Hè-hè, eindelijk eens iets verstandigs van je. :)

StevieK
23-04-09, 14:54
En als dat wel zo is, dan is het een verwaarloosbare minderheid, net zoals in de katholieke kerk.

Ja, maar toch ieder persoon is er een, affijn ik heb ooit mijn logische gedachte gegeven waarom voor homofilie in alle religies geen plaats is.

Verder vind ik heel veel religies bang makerij, want o wee als je niet zou leven zoals het geloofsboek je voorschrijft zal je branden in de hel. Geloofsboek is altijd nog schreven door een mens.
In de religies wordt gedreigt met de straf als je sterft.

Dictators en andere tot deze groep behorende schepsel straffen je op aarde.

Daar een beetje meer verdraagzaamheid zou het leven veel prettiger zijn. Daarom heb ik als christenen, het kerkelijk leven al jaren geleden vaarwel gezegd. Ik ben geen verantwoording schuldig aan de "afgevaardigden" of hoe zich ook noemen. Zolang ik geen andere mensen,dieren of zo schade aanbreng zal ik zo leven als ik dat wil.
Als ik het wereld leven verlaat dan zal ik wel me verantwoording moeten afleggen.
En ik geloof dat de schepper het altijd goed met ons voorheeft, wij zijn geschapen volgens zijn voorbeeld met alle volkomenheden/gebreken. Ik denk dat hij bekijkt hoe je met de onvolkomenheden op de aarde omgaat. Daarom zal hij ons wel ter verantwoording roepen, maar niet straffen. Want tenslotte zijn we een produkt van hem.

Daarom hebben zijn volgelingen op aarde niet het recht om mij de straffen vanwege mijn onvolkomenheden van mijn schepper.

Verder hebben de afgevaardigden op de aarde wel wetten gemaakt om elkander te beschermen tegen de extreme onvolkomenheden.

Maar vertel nu eens wat mensen met homifilie gevoelens voor direkte schade aanbrengen.

Ja als men aankomt met het verhaal over hiv,aids dat dat overgedragen wordt door homos dan is dit ten dele waar.
Ook in de hetreo wereld vind dit plaats, daar mag men de mens niet voor straffen.

Maar indien men o.a. de soa bewust overdragen wordt, dan heeft men het recht om de overdrager daarvoor te straffen

Vroeger werd je in het Christelijk geloof wel heel erg bang gemaakt

Aït Ayt
23-04-09, 17:20
Waarom zouden ze dan al die camera's plaatsen denk je?


wegens te hard rijden mischien ?

tanger'73
23-04-09, 19:29
ben bang dat de beerput binnen de rk gemeenschap nog lang niet bereikt is..
seksuele onthouding werkt misbruik in de hand.. dat kan nooit goed gaan.. zolang het celibaat in stand blijft binnen de rk kerk zal er seksueel misbruik blijven plaatsvinden..


Ja seks kan voor mensen belangrijk zijn, snap dan ook dat celibaat niet zo.

StevieK
23-04-09, 22:13
Ja seks kan voor mensen belangrijk zijn, snap dan ook dat celibaat niet zo.

ik denk dat seks best wel iets belangrijk is voor de mens, tenlotte zijn het toch gevoeles.emoties.

Sekuele onthouding, uhm, respect voor diegene die dat kunnen, tenslotte heeft de schepper niet de bedoeling ermee gehad omdat dat ding alleen voor het plassen te gebruiken. Ja voortplanting, maar om dan alleen dat ding voor de voortplanting te gebruiken, wordt ook saai en het gebruik ervan wordt dan ook begrenst.



Dat celibaat, ik snap er ool niets van. Misschien dat het daarom zo allemaal stiekems moe(s)t.
Als inderdaad de beerput opengetrokken wordt, dan zullen wel eens vreemd opkijken van de stank.
Alleen als wat er gebeurd op vele rk kostscholen,...

Misschien was daarom homofilie bij de rk ten strengste verboden en dat alleen maar om de gedachte bij de parochianen weg te nemen dat in de kloosters......, affijn laat de fantasie maar gaan.

tanger'73
23-04-09, 22:20
ik denk dat seks best wel iets belangrijk is voor de mens, tenlotte zijn het toch gevoeles.emoties.

Sekuele onthouding, uhm, respect voor diegene die dat kunnen, tenslotte heeft de schepper niet de bedoeling ermee gehad omdat dat ding alleen voor het plassen te gebruiken. Ja voortplanting, maar om dan alleen dat ding voor de voortplanting te gebruiken, wordt ook saai en het gebruik ervan wordt dan ook begrenst.



Dat celibaat, ik snap er ool niets van. Misschien dat het daarom zo allemaal stiekems moe(s)t.
Als inderdaad de beerput opengetrokken wordt, dan zullen wel eens vreemd opkijken van de stank.
Alleen als wat er gebeurd op vele rk kostscholen,...

Misschien was daarom homofilie bij de rk ten strengste verboden en dat alleen maar om de gedachte bij de parochianen weg te nemen dat in de kloosters......, affijn laat de fantasie maar gaan.

Ben het met je eens, misschien moeten ze maar bij de rooms katholieke kerk, als je gaat toetreden en het celibaat aanvaard. Je leuter maar gelijk op sterk water zetten, omdat je die dan toch niet meer schijnt te gebruiken?

StevieK
23-04-09, 22:32
Je leuter maar gelijk op sterk water zetten, omdat je die dan toch niet meer schijnt te gebruiken?


Oeps , dat is kl*te , dat is echt een straf....

tanger'73
23-04-09, 22:36
Oeps , dat is kl*te , dat is echt een straf....

Het celibaat anders niet?

StevieK
23-04-09, 22:56
Het celibaat anders niet?

Ja, dat bedoel ik er ook mee,

Maar ja, wat er gezegd wordt dat je doet ( of niet doet),.. en wat er werkelijk tussen die muren daar afspeeld.....

http://data.boomerang.nl/c/cartoony/image/paus-en-speech/s600/dress.jpg

tanger'73
23-04-09, 23:03
Ja, dat bedoel ik er ook mee,

Maar ja, wat er gezegd wordt dat je doet ( of niet doet),.. en wat er werkelijk tussen die muren daar afspeeld.....


eve een persoonlijke vraag, vindt je niet dat het celibaat niet gelijk staat aan het afstand doen van je leuter, in de zin van zelfopoffering?

StevieK
24-04-09, 06:28
eve een persoonlijke vraag, vindt je niet dat het celibaat niet gelijk staat aan het afstand doen van je leuter, in de zin van zelfopoffering?

het woord nu wel erg persoonlijk, maar een eerlijk antwoord op je vraag is : JA

maar of dat werkelijk gebeurt........ als je celibaat gaat....
Ht is toch wel heel moeilijk je gevoelens te onderdrukken..

knuppeltje
24-04-09, 09:10
wegens te hard rijden mischien ?

Te hard door het rode licht rijden bedoel je?

Aït Ayt
24-04-09, 10:06
Te hard door het rode licht rijden bedoel je?

is mij niet bekend..
zie het in het verkeer in amsterdam weinig gebeuren dat iemand door rood rijdt.. af en toe glipt er weleens een fietser door rood maar over het algemeen houden mensen zich aan de regels..

Aït Ayt
24-04-09, 10:10
Ja seks kan voor mensen belangrijk zijn, snap dan ook dat celibaat niet zo.

begrijp het ook niet waarom rk geestelijken niet zouden mogen huwen.. hoe kun je geconcentreerd met een geestelijk leven bezig zijn wanneer je afgeleid wordt door seksuele lustgevoelens die je hardnekkig moet onderdrukken ?

knuppeltje
24-04-09, 10:52
is mij niet bekend..
zie het in het verkeer in amsterdam weinig gebeuren dat iemand door rood rijdt.. af en toe glipt er weleens een fietser door rood maar over het algemeen houden mensen zich aan de regels..

Daar denken ze bij 'Blik op de Weg' heel anders over.