PDA

Bekijk Volledige Versie : Politie schiet Marokkaan dood in Schaarbeek



Marsipulami
20-04-09, 12:10
Politie schiet Marokkaan dood in Schaarbeek

Een politieagent van de zone Brussel Noord heeft vanochtend rond 7.30 uur een man neergeschoten in Schaarbeek op de Haachtsesteenweg. De man overleed ter plekke aan zijn verwondingen. Het slachtoffer had de twee politieagenten bedreigd met een mes en een politieagent verwond aan de arm. Het parket is een onderzoek gestart.

Volgens het parket waren de twee politieagenten op patrouille toen het slachtoffer de agenten om hulp riep. De man zou zich vreemd gedragen hebben.

Agent met mes verwond
Toen de agenten het slachtoffer benaderden werden deze door hem bedreigd. De agenten probeerden de man te kalmeren maar zijn daar niet in geslaagd. De man haalde vervolgens een mes boven en verwondde een van de agenten aan de arm. Daarna bedreigde hij de tweede politieagent. Deze haalde hierop zijn vuurwapen boven en schoot tweemaal op het slachtoffer. Een kogel kwam in de borst terecht, een andere in de arm. De man overleed ter plekke.

Werkonbekwaam
Het slachtoffer, geboren in 1968, woonde in de wijk en was een gemeentearbeider in Schaarbeek. Op het moment van de feiten was hij onderweg naar zijn werk.

Beide politieagenten werden verhoord maar er werden geen maatregelen genomen. Ze worden bijgestaan door slachtofferhulp. De verwonde agent is voor anderhalve maand werkonbewaam. (belga/odbs)
19/04/09 17u01

AdamRon
20-04-09, 13:57
Ik kan nergens op uitmaken dat het hier om een Marokaan gaat die het 'slachtoffer' is geworden van de Politie.
Is it geen stemmingmakerij ??

tanger'73
20-04-09, 14:02
Ja en wat is werkonbekwaam terwijl het slachtoffer gewoon op weg naar zijn werk was?

Good Kahuna
20-04-09, 15:19
Ja en wat is werkonbekwaam terwijl het slachtoffer gewoon op weg naar zijn werk was?

Die opmerking sloeg op de gewonde agent :slaap:

tanger'73
20-04-09, 16:53
Die opmerking sloeg op de gewonde agent :slaap:

Wat zielig voor hem.

Good Kahuna
20-04-09, 17:20
Wat zielig voor hem.

Risico van het vak ongetwijfeld.

Vraag me trouwens af of de Belgische politie geen tasers gebruikt, vooral voor dit soort situaties. Best ongelofelijk dat zo'n situatie afloopt met een dode.

tanger'73
20-04-09, 17:52
Risico van het vak ongetwijfeld.

Vraag me trouwens af of de Belgische politie geen tasers gebruikt, vooral voor dit soort situaties. Best ongelofelijk dat zo'n situatie afloopt met een dode.


Da's waar, maar het valt te verwachten dat je wordt neergeknalt als je opeens met een vleesmes op achteloze agenten gaat inhakken. Dat verklaart mijns inziens dan ook dat schot in borst, omdat ik denk dat de afstand tussen de hakker en de agent minimaal moet zijn geweest, in de opwelling de schaarbeekse hakker definitief uit te schakelen.

AdamRon
20-04-09, 18:16
Heb hier op het plein ongeveer hetzelfde meegemaakt (Mercatorplein) waarbij een persoon (met een klein mesje) werd doodgeschoten door een politieagent.

Het is nu maar wachten op de reacties van mensen uit de buurt die met verhalen komen dat de doodgeschoten man slachtoffer is geworden van bruut politie geweld en dat deze man altijd aardig was voor kleine kinderen en oude dametjes hielp met oversteken, of boodschappen deed voor mensen in de buurt die slecht ter been zijn.

Om zodoende voor zichzelf en andere mensen een sfeer te creeren waarin ze een reden kunnen vinden om dingen te doen die ze willen doen, maar daarvoor geen reden konden vinden..

Waarom doet dit mij zo erg aan het geval denken waarbij een vrouw een hele lieve en aardige jongen doodreed die onrechtmatig in het bezit gekomen was van haar handtasje..

Hmmm.. mischien zocht deze jongen attributen om met geheven hoofd een Homobar in te lopen :)

mark61
20-04-09, 19:34
Klinkt meer als iemand met geestelijke problemen en politieman in paniek. Ik dacht dat ze daarop getraind werden. Hoe krijg je het voor mekaar iemand vanaf een meter dood te schieten :cheefbek:

Slinger
20-04-09, 19:43
Klinkt meer als iemand met geestelijke problemen en politieman in paniek. Ik dacht dat ze daarop getraind werden. Hoe krijg je het voor mekaar iemand vanaf een meter dood te schieten :cheefbek:

Lijkt me niet moeilijk...

mark61
20-04-09, 19:47
Lijkt me niet moeilijk...

Nope. Lijkt me ook niet moeilijk om het niet te doen.

Slinger
20-04-09, 19:50
Nope. Lijkt me ook niet moeilijk om het niet te doen.

Juist wel, denk ik. Iemand op een paar meter afstand raak je al gauw in de borst.

Julien
21-04-09, 03:03
Juist wel, denk ik. Iemand op een paar meter afstand raak je al gauw in de borst.

Een been is toch niet moeilijk te vinden?

Slinger
21-04-09, 05:21
Een been is toch niet moeilijk te vinden?

Ik denk het wel, want het is een bewegend doel. Bovendien: stop je hem daarmee, als hij met een mes op je af komt?