PDA

Bekijk Volledige Versie : ‘Ga terug naar je eigen land’



IbnRushd
29-04-09, 21:03
Buurt zit Turkse ondernemer dwars

Door DEBORAH JONGEJAN

OUD-BEIJERLAND - Sener Koçer, de nieuwe eigenaar van café annex snackbar ’t Luifeltje in Oud-Beijerland, voelt zich allesbehalve welkom in de buurt.

De Rotterdammer met Turkse wortels heeft aangifte gedaan van discriminatie, nadat hij van sommige bewoners te horen kreeg dat ze ‘er alles aan zullen doen om te verhinderen dat hij in de buurt komt’.

De horecaondernemer wil de eens zo populaire bar in oude luister herstellen, maar het wordt hem niet makkelijk gemaakt. Bij een voorstelrondje in de buurt ging het al mis. ,,Ik moet geen Marokkanen hier in de buurt van mijn huis,’’ kreeg hij te horen. Toen werd gezegd dat Koçer een Turkse achtergrond heeft, werd hem meegedeeld dat ook Turken niet welkom zijn. Enkele weken later vond Koçer een briefje in de bus met: ‘Ga terug naar je eigen land’.

,,Ik was sprakeloos,’’ zegt Koçer, die ook horecazaken in het centrum van Oud-Beijerland en in Strijen heeft gerund. ,,Al 36 jaar woon ik in Nederland. Mijn kinderen zijn half-Nederlands. Ik was vergeten dat de samenleving mij niet als volwaardig Nederlander ziet.’’

Na bemiddeling van een buurtagent wilde Koçer aanvankelijk de aangifte van discriminatie intrekken, maar dat veranderde toen buurtbewoners handtekeningen inzamelden om de komst van zijn zaak tegen te houden. De omwonenden hebben bij de gemeente bezwaar gemaakt tegen de exploitatie- en horecavergunning.

Koçer voelt zich ook op andere manieren dwars gezeten. Zo is er een inspecteur van de milieudienst langsgekomen, nadat er was geklaagd dat Koçer zich niet aan de milieu-eisen zou houden. Na inspectie bleek dat niet te kloppen, aldus Koçer. Ook is de politie op het café afgestuurd vanwege geluidsoverlast, terwijl de muziek niet hard stond. De politie bevestigt dit, maar zegt ook dat er een andere melding is geweest waarbij de muziek wél iets te hard stond.

Eén van de betrokken bewoners stelt dat de buurt bezwaar heeft tegen de bar, niet zozeer tegen de eigenaar. Verder weigeren betrokkenen echter elk commentaar. Koçer laat zich vooralsnog niet wegpesten: ,,Mijn openingsfeest gaat door.’’

ad.nl

tanger'73
29-04-09, 21:06
Welke ondernemer van welke komaf ook, gaat zich in Oud-Beijerland vestigen?

John2
29-04-09, 21:59
Een verknipt verhaaltje over discriminogwat, ik zou ook geen voormalig drugsdealer en crimineel in mijn buurtcafe willen hebben.

Even naam kopy en googlen en dan weet je wat er speelt in deze plaats.

IbnRushd
29-04-09, 22:39
Een verknipt verhaaltje over discriminogwat, ik zou ook geen voormalig drugsdealer en crimineel in mijn buurtcafe willen hebben.

Even naam kopy en googlen en dan weet je wat er speelt in deze plaats.

Is hij veroordeeld wegens het dealen van drugs? Heb je daar een bron van? Nee hé?

tanger'73
29-04-09, 22:59
Eigenlijk zou je zeggen dat in een café gewoon drank wordt geschonken en dat de buurt zich laveloos kan bezatten, wat ze ongetwijfeld toch al doen. Vanwaar al die drukte, om een turk achter een biertap?

John2
29-04-09, 23:03
Is hij veroordeeld wegens het dealen van drugs? Heb je daar een bron van? Nee hé?

Hij had al jaren een coffeshop in Rotterdam die op last van de overheid is gesloten, daarnaast werd hij verdacht van verkoop en handel in verdovende middelen aan minderjarigen.
En op de vraag of ik een bron heb, ja een hele grote google.nl waar zelfs de belgiesche kranten over hem schrijven.
Maar misschien heeft hij ook een zoon die hem een wapen kan leveren zodat hij een wethouder kan gijzelen, omdat de gemeente hem geen gunning voor explotatie geeft.
Verder is hij in Hoogvliet een bekend persoon.

IbnRushd
29-04-09, 23:11
Hij had al jaren een coffeshop in Rotterdam die op last van de overheid is gesloten, daarnaast werd hij verdacht van verkoop en handel in verdovende middelen aan minderjarigen.


Oh, hij is opeens verdacht. Dus alle verdachten zijn criminelen? Rechters afschaffen dan maar?

En nee, google is geen bron voor mij. Het is een zoekmachine, voor geval je het niet weet.

John2
30-04-09, 01:12
Oh, hij is opeens verdacht. Dus alle verdachten zijn criminelen? Rechters afschaffen dan maar?

En nee, google is geen bron voor mij. Het is een zoekmachine, voor geval je het niet weet.

Tja dat jij stukjes plaats omdat ze in jou ogen niet kunnen en pertinent weigert om even via google een naam en andere informatie te checken is dan ook jou probleem.
Dat iemand verdacht wordt van criminele aktiviteiten en er een onderzoek naar hem loopt, daarom hoef je de rechters nog niet af te schaffen, immers in Nederland doet Justitie een onderzoek waarna een officier van justitie beslist of deze zaak voor de rechtbank komt.

En zoals Tanger ook al zei er is niets mis met een turkse barkeeper achter de bar, maar dan moet hij wel voldoen aan de eisen die worden gesteld in de wet en eventueel aangevuld met APV's.
Zo mag iemand die een cafe wil beginnen geen strafblad hebben, zelfs als iemand een horeca bedrijf bezit en bijvoorbeeld met drank op achter het stuur zou kruipen, kan de rechter zijn vakbekwaamheid afnemen.

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat hij ooit van de afdeling bijzondere wetten toestemming krijgt om een natte horeca bedrijf te openen.

Soms gaan gemeentes nog verder zoals de gemeente Hengelo waar twee broers van turkse afkomst er eentje een cafe-bar wilde beginnen maar dit door de gemeente werd geweigerd omdat zijn broer in deze zelfde gemeente een coffeshop runde en bleek dat deze het pand had gekocht.

Soldim
30-04-09, 07:44
Oh, hij is opeens verdacht. Dus alle verdachten zijn criminelen? Rechters afschaffen dan maar?

En nee, google is geen bron voor mij. Het is een zoekmachine, voor geval je het niet weet.

Is het artikel volgern jou objectief en vermeldt het alle relevante informatie?

Victory
30-04-09, 08:24
Welke ondernemer van welke komaf ook, gaat zich in Oud-Beijerland vestigen?
Ze verschillen niet zoveel van bewoners in alle andere dorpen buiten de grote steden (Amsterdam, Rotterdam, enz). Ik woon in 'doodgewoon' dorp, maar weinig gaat hier zonder slag of stoot voor allochtonen/buitenlanders. Veel bewoners hier zijn gewoon tering racisten... de commentaar die je soms hoort, niet te geloven...

We hebben wat Turkse kennissen die hebben moeten vechten tegen heel het dorp om een groentezaak te mogen openen. Ik ben blij dat ze dat gedaan hebben, want nu is er geen ophef meer over nieuwe zaken. :tik:

mark61
30-04-09, 10:12
Een verknipt verhaaltje over discriminogwat, ik zou ook geen voormalig drugsdealer en crimineel in mijn buurtcafe willen hebben.

Even naam kopy en googlen en dan weet je wat er speelt in deze plaats.

Wat lul je nou weer uit je nek? Wat heeft jouw geroddel te maken met mensen die roepen 'ik wil geen Marokkanen in mijn wijk'?

Geen enkele van de restless natives had het over een eventueel drugsverleden; allemaal hadden ze het over 'buutnlanders' in hun dorrep.

mark61
30-04-09, 10:17
Is het artikel volgern jou objectief en vermeldt het alle relevante informatie?

Niemand van de 'betrokkenen' heeft het daarover, dus dan is het niet relevant. Of anders is het bijzonder slechte journalistiek:

Buurt zit Turkse ondernemer dwars
Door DEBORAH JONGEJAN

OUD-BEIJERLAND - Sener Koçer, de nieuwe eigenaar van café annex snackbar ’t Luifeltje in Oud-Beijerland, voelt zich allesbehalve welkom in de buurt.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00208/rein_208854h.jpg
Sener Koçer, de nieuwe eigenaar van café annex snackbar 't Luifeltje. FOTO REIN GELEIJNSE

De Rotterdammer met Turkse wortels heeft aangifte gedaan van discriminatie, nadat hij van sommige bewoners te horen kreeg dat ze ‘er alles aan zullen doen om te verhinderen dat hij in de buurt komt’.

De horecaondernemer wil de eens zo populaire bar in oude luister herstellen, maar het wordt hem niet makkelijk gemaakt. Bij een voorstelrondje in de buurt ging het al mis. ,,Ik moet geen Marokkanen hier in de buurt van mijn huis,’’ kreeg hij te horen. Toen werd gezegd dat Koçer een Turkse achtergrond heeft, werd hem meegedeeld dat ook Turken niet welkom zijn. Enkele weken later vond Koçer een briefje in de bus met: ‘Ga terug naar je eigen land’.

,,Ik was sprakeloos,’’ zegt Koçer, die ook horecazaken in het centrum van Oud-Beijerland en in Strijen heeft gerund. ,,Al 36 jaar woon ik in Nederland. Mijn kinderen zijn half-Nederlands. Ik was vergeten dat de samenleving mij niet als volwaardig Nederlander ziet.’’

Na bemiddeling van een buurtagent wilde Koçer aanvankelijk de aangifte van discriminatie intrekken, maar dat veranderde toen buurtbewoners handtekeningen inzamelden om de komst van zijn zaak tegen te houden. De omwonenden hebben bij de gemeente bezwaar gemaakt tegen de exploitatie- en horecavergunning.

Koçer voelt zich ook op andere manieren dwars gezeten. Zo is er een inspecteur van de milieudienst langsgekomen, nadat er was geklaagd dat Koçer zich niet aan de milieu-eisen zou houden. Na inspectie bleek dat niet te kloppen, aldus Koçer. Ook is de politie op het café afgestuurd vanwege geluidsoverlast, terwijl de muziek niet hard stond. De politie bevestigt dit, maar zegt ook dat er een andere melding is geweest waarbij de muziek wél iets te hard stond.

Eén van de betrokken bewoners stelt dat de buurt bezwaar heeft tegen de bar, niet zozeer tegen de eigenaar. Verder weigeren betrokkenen echter elk commentaar. Koçer laat zich vooralsnog niet wegpesten: ,,Mijn openingsfeest gaat door.’’

Ik gaat morgen ff een patatje halen daar denkk :wijs:

mark61
30-04-09, 10:20
Ze verschillen niet zoveel van bewoners in alle andere dorpen buiten de grote steden (Amsterdam, Rotterdam, enz). Ik woon in 'doodgewoon' dorp, maar weinig gaat hier zonder slag of stoot voor allochtonen/buitenlanders. Veel bewoners hier zijn gewoon tering racisten... de commentaar die je soms hoort, niet te geloven...

We hebben wat Turkse kennissen die hebben moeten vechten tegen heel het dorp om een groentezaak te mogen openen. Ik ben blij dat ze dat gedaan hebben, want nu is er geen ophef meer over nieuwe zaken. :tik:

Ik heb de indruk dat het in de bible belt, waar de Zuidhollandse eilanden deel van uitmaken, erger is.

Zelfs op Fok vinden ze het bar: http://forum.fok.nl/topic/1285002 :)

mark61
30-04-09, 10:45
Het sterft trouwens van de café's in de buurt:

http://www.theagenda.nl/v14373_t-luifeltje.html

Aan de noordzijde van de Hoeksche Waard ligt aan het Spui Oud-Beijerland, een dorp dat van oudsher een streekfunctie heeft en met zijn vele winkels en horecabedrijven stadsgenoegens biedt.

http://www.ertussenuit.com/plaatsen/1970.htm

Tis ook niet dat het een nieuwe tent is:

t Luifeltje was 36 jaar lang een begrip in het uitgaanscircuit van Oud-Beijerland. ...

http://saxofoon.startpagina.nl/nieuws/ (hit op Altavista, niet meer te vinden op pagina)

Smoesjes dus. Op Urk werd destijds ook een Turkse snackbareigenaar weggepest. Dat ging er nog doller aan toe:

Massale rellen bij snackbar op Urk
URK, 30 MAART. Bij massale rellen rond een nieuwe Turkse snackbar, Shalom, op Urk zijn zaterdagavond drie agenten en enkele jongeren gewond geraakt. ,,Het jonge volk van Urk pleegt zo'n nieuwe ondernemer te testen'', aldus een politiewoordvoerder. De politie, die met 35 man optrad, verrichtte drie arrestaties.

John2
30-04-09, 10:46
=mark61;3954702]Wat lul je nou weer uit je nek? Wat heeft jouw geroddel te maken met mensen die roepen 'ik wil geen Marokkanen in mijn wijk'?

Buurt zit Turkse ondernemer dwars

De Rotterdammer met Turkse wortels heeft aangifte gedaan van discriminatie, nadat hij van sommige bewoners te horen kreeg dat ze ‘er alles aan zullen doen om te verhinderen dat hij in de buurt komt’

Het verhaal Mark komt mij heel vreemd over, ten eerste stelt hij dat hij niet welkom was in dit cafe/cafetaria later stelt hij dat ze geen turken of marokkanen willen hebben in het dorp.
Verder zegt hij dat hij klachten heeft gekregen over de muziek die te hard stond en dat de politie daarvoor bij hem aan de zaak is geweest, terwijl hij iets verder stelt dat de opening van de zaak gewoon doorgaat.




Geen enkele van de restless natives had het over een eventueel drugsverleden; allemaal hadden ze het over 'buutnlanders' in hun dorrep.

Zijn verhaal staat in de krant, niet het verhaal van de buurtbewoners, immers deze gaven geen commentaar, tja en het zou wel heel dom zijn als hij hiermee naar buiten zou komen.

En als je ook even naar de pagina gaat van één van de politieke partijen van deze gemeente zie je dat dit al speelt sinds 2000.

http://www.binternet.nl/beloning.htm

mark61
30-04-09, 11:00
Het verhaal Mark komt mij heel vreemd over, ten eerste stelt hij dat hij niet welkom was in dit cafe/cafetaria later stelt hij dat ze geen turken of marokkanen willen hebben in het dorp.
Verder zegt hij dat hij klachten heeft gekregen over de muziek die te hard stond en dat de politie daarvoor bij hem aan de zaak is geweest, terwijl hij iets verder stelt dat de opening van de zaak gewoon doorgaat.

En wat is daar gek aan, oh druif?


Zijn verhaal staat in de krant, niet het verhaal van de buurtbewoners, immers deze gaven geen commentaar, tja en het zou wel heel dom zijn als hij hiermee naar buiten zou komen.

Je kan niet lezen. Bizar.


En als je ook even naar de pagina gaat van één van de politieke partijen van deze gemeente zie je dat dit al speelt sinds 2000.

http://www.binternet.nl/beloning.htm

Lees ook dit: http://www.binternet.nl/geert.htm

Ja, een of ander geschift locaal partijtje. Link van 9 jaar oud. Boeiende bron. Waar zijn echte bronnen? Je lult altijd een hoop, maar zinnige bronnen geven, ho maar.

Soldim
30-04-09, 11:26
Niemand van de 'betrokkenen' heeft het daarover, dus dan is het niet relevant. Of anders is het bijzonder slechte journalistiek:


Tsjah, slechte journalistiek is in Nederland natuurlijk een uitzondering :aanwal:

mark61
30-04-09, 11:28
Tsjah, slechte journalistiek is in Nederland natuurlijk een uitzondering :aanwal:

Nee, maar als dat drugsgedoe een issue was, waarom pikt de AD dat dan niet op? Blijft het gemekker over 'Marrekanen' en 'rot op naar je eigen land'. Dat staat toch los daarvan?

Slinger
30-04-09, 11:44
Niemand van de 'betrokkenen' heeft het daarover, dus dan is het niet relevant. Of anders is het bijzonder slechte journalistiek:




Het is politiek-correcte journalistiek.

mark61
30-04-09, 12:11
Het is politiek-correcte journalistiek.

Hoe weet je dat? Heb je enige mediabron met een ander verhaal? Alle NL media (en websites) zijn polcor? Linkse dictatuur no?

Als de Telegraaf klachten over drugsdealen had uit het dorp stond het er vast wel in, denk je ook niet?

Vooralsnog hebben we één vaag bronnetje uit 2000 dat die meneer ergens van verdacht werd. Als ie veroordeeld was geweest denk ik niet dat de gemeente O-B hem een horecavergunning zou geven, jij wel?

Samenstelling gemeenteraad:

PvdA: 4
BINT: 3
SGP: 3
VVD: 3
CDA: 2
ChrisUnie: 2
Groenlinks: 2

http://www.oud-beijerland.nl/index.asp?nmoduleid=2&wgid=7&spagetype=21&nPageID=125&nCMSPageType=1

BINT is rechts. Wethouders komen van BINT, VVD, CDA en SGP. Als er wat mis was met Koçer hadden ze hem allang met pek en veren ingesmeerd het dorrep uitgejaagd.

I resent stemmingmakerij op niks af. Laaghartig.

tr_imparator
30-04-09, 13:38
Ik ken een familie die uit een dorp naar Amsterdam zijn verhuisd. Ze werden gepest omdat ze een grote televisie hadden gekocht. Het geld waarmee ze de tv hebben gekocht, hadden ze gestolen,..of ze waren dealers..,.criminelen,..of weet ik wat.

De wortels van de nazi's in Nederland is nog niet uitgeroeid, is mijn conclusie.

Tomas
30-04-09, 13:39
Ik ken een familie die uit een dorp naar Amsterdam zijn verhuisd. Ze werden gepest omdat ze een grote televisie hadden gekocht. Het geld waarmee ze de tv hebben gekocht, hadden ze gestolen,..of ze waren dealers..,.criminelen,..of weet ik wat.

De wortels van de nazi's in Nederland is nog niet uitgeroeid, is mijn conclusie.

Een beetje meer respect voor onze cultuur mag wel.

tr_imparator
30-04-09, 13:45
Een beetje meer respect voor onze cultuur mag wel.

Je opereert soms heel erg op het randje. Pas je op dat je straks niet valt naar de andere kant. ;)

Slinger
30-04-09, 17:38
Hoe weet je dat? Heb je enige mediabron met een ander verhaal?

Nee, dat is het hem juist. Als je te weinig informatie krijgt voor een goed oordeel komt dat altijd door politiek-correcte berichtgeving.

tanger'73
30-04-09, 17:40
Ik vind het een prima actie, weer een drankgelegenheid minder en een turk met een drankvergunning, dat kan echt niet. Het lijken net moslims die omwonende.

tanger'73
30-04-09, 17:54
Drank moet je dan ook aan professionals overlaten, zoals Duitsers en Mark61. :zegniets:

John2
30-04-09, 18:02
Drank moet je dan ook aan professionals overlaten, zoals Duitsers en Mark61. :zegniets:

Dus Mark is alcoholist? :stout:

Bron? :hihi:

tanger'73
30-04-09, 18:12
Dus Mark is alcoholist? :stout:

Bron? :hihi:

Ik durf het bijna niet meer te zeggen, ik hou het maar voorzichtig op liefhebber. :D

Ron Haleber
02-05-09, 09:43
Laat de mensen op dit pb nu eindelijk eens ophouden met roddelen over elkaar met van alles en nog wat! Het verpest hier de sfeer...:fuckit:

Als het in de krant staat, wordt het wat anders...:zegniets:

Velen herinneren zich nog dankbaar de erg gezellige reunie een dag lang bij Mark thuis in Leiden... Zij weten allen: alcohol speelde - zeker voor Mark - geen enkele rol!

knuppeltje
02-05-09, 10:23
Laat de mensen op dit pb nu eindelijk eens ophouden met roddelen over elkaar met van alles en nog wat! Het verpest hier de sfeer...:fuckit:

Als het in de krant staat, wordt het wat anders...:zegniets:

Velen herinneren zich nog dankbaar de erg gezellige reunie een dag lang bij Mark thuis in Leiden... Zij weten allen: alcohol speelde - zeker voor Mark - geen enkele rol!


Helaas.. kunnen de ergste relnichten onder hen zich niet indenken dat ze niets anders zijn dan ordinaire relnichterige roddeltantes.

tanger'73
02-05-09, 12:32
Laat de mensen op dit pb nu eindelijk eens ophouden met roddelen over elkaar met van alles en nog wat! Het verpest hier de sfeer...:fuckit:

Als het in de krant staat, wordt het wat anders...:zegniets:

Velen herinneren zich nog dankbaar de erg gezellige reunie een dag lang bij Mark thuis in Leiden... Zij weten allen: alcohol speelde - zeker voor Mark - geen enkele rol!


Oh daar wil ik wel eens het mijne van weten, wat speelde voor Mark61 in jouw aanwezigheid en nabijheid wel een rol? :D

John2
02-05-09, 13:21
Laat de mensen op dit pb nu eindelijk eens ophouden met roddelen over elkaar met van alles en nog wat! Het verpest hier de sfeer...:fuckit:

Als het in de krant staat, wordt het wat anders...:zegniets:

Velen herinneren zich nog dankbaar de erg gezellige reunie een dag lang bij Mark thuis in Leiden... Zij weten allen: alcohol speelde - zeker voor Mark - geen enkele rol!
Dat valt denk ik wel te regelen met David in de Gay-krant :D


Helaas.. kunnen de ergste relnichten onder hen zich niet indenken dat ze niets anders zijn dan ordinaire relnichterige roddeltantes.
Vandaar de keuze op de Gaykrant :hihi:


Oh daar wil ik wel eens het mijne van weten, wat speelde voor Mark61 in jouw aanwezigheid en nabijheid wel een rol? :D
Volgende week te lezen in de bovengenoemde krant :fuckit:

knuppeltje
02-05-09, 18:17
Dat valt denk ik wel te regelen met David in de Gay-krant :D


Vandaar de keuze op de Gaykrant :hihi:


Volgende week te lezen in de bovengenoemde krant :fuckit:

Dat is dus een heel belangrijk blad voor je blijkbaar.

John2
02-05-09, 20:32
Dat is dus een heel belangrijk blad voor je blijkbaar.

Lees graag schokkend nieuws :fuckit:


:D

catwomen
03-05-09, 10:03
Ik ken een familie die uit een dorp naar Amsterdam zijn verhuisd. Ze werden gepest omdat ze een grote televisie hadden gekocht. Het geld waarmee ze de tv hebben gekocht, hadden ze gestolen,..of ze waren dealers..,.criminelen,..of weet ik wat.

De wortels van de nazi's in Nederland is nog niet uitgeroeid, is mijn conclusie.

Ik denk eerder dat je moet stellen dat de wortels van de nazi's in bijna ieder mens nog niet is uitgeroeid.
Want tuurlijk, er zijn genoeg Nederlanders die discrimineren of op z'n minst vooroordelen hebben tegen bijvoorbeeld moslims.

Maar ja, eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat er genoeg moslims zijn die discrimineren of op z'n minst vooroordelen hebben tegen niet gelovigen.

En dat geldt eigenlijk voor de hele mensheid. Ik denk dat er heel weinig mensen op aarde rondlopen die nooit discrimineren of vooroordeken hebben.

Alleen als moslim in Nederland heb je er nou eenmaal meer mee t emaken omdat er logischerwijs hier meer niet moslims wonen. Maar ja, ga naar een islamitisch land en het is precies omgekeerd.

Mijn motto is, niet piepen zolang je zelf de balk niet uit je eigen ogen haalt. Of zoals mijn imam laatst in een preek zei, wanneer je naar een ander wijst, wijzen er drie vingers naar jezelf. Vond ik heel erg goed opgemerkt.

Ron Haleber
03-05-09, 11:23
Oh daar wil ik wel eens het mijne van weten, wat speelde voor Mark61 in jouw aanwezigheid en nabijheid wel een rol? :D

Mark61 uit Leiden is een studiegenoot van me aan de Leidse Uni. Ik studeerde daar o.m. islam bij de fries Sjoerd van Koningsveld en bij de Palestijn Wasif Shahid.

Op het feest spraken we genoeglijk over onze studietijd!

Mark toonde zich overigens een prima gastheer in zijn zonnige tuin.

Een Vlaamse dame en heer hadden van verre heerlijke hapjes meegebracht...:verliefd:

Orakel had ik al op het CS Leiden ontmoet...

Mark61 moet mij maar aanvullen!

Jammer dat die reunies niet meer plaatsvinden! :auw2:

Julien
03-05-09, 12:58
lol@Ron Haleber&Mark61 :hihi:

Ron Haleber
03-05-09, 14:59
lol@Ron Haleber&Mark61 :hihi:

Je maakt me wel erg nieuwsgierig naar wat je grappig aan ons vindt? :D

tanger'73
03-05-09, 15:31
Je maakt me wel erg nieuwsgierig naar wat je grappig aan ons vindt? :D

Gaat jouw relatie met Mark61 al zo lang terug, of heeft Mark61 samen met jou onlangs een studie aan het Leidse gevolgd? :D

Vriend
04-05-09, 23:12
Ik lees met de grootst mogelijke verbazing hoe sommigen een klinkklare voorbeeld van racisme en xenofobie weten om te draaien naar "slechte journalistiek" of het zelfs pogen te definiëren als een correcte vorm van racisme. Alsof zulk gedrag goed te praten valt.

Is het dan zo verdomde moeilijk om als autochtone blanke man of vrouw een keer je verontschuldiging aan te bieden wanneer een van je soortgenoten zich aan dit soort barbaars gedrag schuldig maakt?

illmatik
05-05-09, 07:57
Als je alles zo'n beetje bij elkaar optelt is Nederland sinds de jaren '30/'40 eigenlijk helemaal geen ene flikker opgeschoten. Ja, de buitenkant oogt mooi en strak. Maar diep van binnen is het net zo rot als ieder ander Godvergeten gat in de wereld. Alleen net iets drukker. Pim Fortuyn wilde de jaren '50 terugbrengen, maar Nederland is het eigenlijk nooit kwijtgeweest.

Witte78
05-05-09, 08:33
Ik lees met de grootst mogelijke verbazing hoe sommigen een klinkklare voorbeeld van racisme en xenofobie weten om te draaien naar "slechte journalistiek" of het zelfs pogen te definiëren als een correcte vorm van racisme. Alsof zulk gedrag goed te praten valt.

Is het dan zo verdomde moeilijk om als autochtone blanke man of vrouw een keer je verontschuldiging aan te bieden wanneer een van je soortgenoten zich aan dit soort barbaars gedrag schuldig maakt?

Volgens mij denken alleen racisten in termens als "soortgenoten".

John2
05-05-09, 09:41
=Vriend;3958497]Ik lees met de grootst mogelijke verbazing hoe sommigen een klinkklare voorbeeld van racisme en xenofobie weten om te draaien naar "slechte journalistiek" of het zelfs pogen te definiëren als een correcte vorm van racisme. Alsof zulk gedrag goed te praten valt.
En men een nog grotere verbazing hoe zie ik dan hoe sommigen soort genoten denken het gedrag van een andere te moeten goedpraten en hierdoor zelfs misdrijven boven een eventuele racisme laten gelden.


Is het dan zo verdomde moeilijk om als autochtone blanke man of vrouw een keer je verontschuldiging aan te bieden wanneer een van je soortgenoten zich aan dit soort barbaars gedrag schuldig maakt?
Nee dat is niet zo moeilijk, al zal het voor de meesten het wel een oneerlijk gevoel geven dat we hier ons excusses aanbieden terwijl Christenen in Moslimlanden worden vervolgd en vermoord.



Als je alles zo'n beetje bij elkaar optelt is Nederland sinds de jaren '30/'40 eigenlijk helemaal geen ene flikker opgeschoten. Ja, de buitenkant oogt mooi en strak. Maar diep van binnen is het net zo rot als ieder ander Godvergeten gat in de wereld. Alleen net iets drukker. Pim Fortuyn wilde de jaren '50 terugbrengen, maar Nederland is het eigenlijk nooit kwijtgeweest.
Ja joh, Nederland is zo slecht en zo rot, vandaar dat ook de Irakezen Iranezen Afghanen etc. etc. ervoor kiezen om naar Europa en Nederland te vluchten.

Soldim
05-05-09, 09:47
Ik lees met de grootst mogelijke verbazing hoe sommigen een klinkklare voorbeeld van racisme en xenofobie weten om te draaien naar "slechte journalistiek" of het zelfs pogen te definiëren als een correcte vorm van racisme. Alsof zulk gedrag goed te praten valt.


Waarom zouden autochtonen hierin anders zijn dan allochtonen?

Ron Haleber
05-05-09, 09:53
Gaat jouw relatie met Mark61 al zo lang terug, of heeft Mark61 samen met jou onlangs een studie aan het Leidse gevolgd? :D

Ik studeerde af aan de UvA rond 1990. Tav Leiden ging het dus meestal over later. Zoals ik al zei: het betrof identieke docenten zoals v. Koningsveld - die mijn Ph.D. begeleidde, Shadid, de unieke Koerdenkenner Van Bruinesse, Jansen en de Turkse docent Sander de Groot - aan Leiden.

Via de MOI = ver. voor midden oosten en islam - ontmoet je elkaar dan vaak bij congressen - ook via het ISIM - e.d. Maar Mark ken ik het best via deze site... Ik vind het erg boeiend en vermakelijk hoe Mark jou en Salah heel geduldig bektitiseert... :stomp:

Vanwaar jouw interesse? Ontmoette jij Mark?

Vriend
06-05-09, 15:13
Waarom zouden autochtonen hierin anders zijn dan allochtonen?

sar·cas·me het; o bittere, bijtende spot

H.P.Pas
06-05-09, 15:41
sar·cas·me het; o bittere, bijtende spot

Sarcasme is de hoogste vorm van smart. --Multatuli

tanger'73
06-05-09, 18:50
Ik studeerde af aan de UvA rond 1990. Tav Leiden ging het dus meestal over later. Zoals ik al zei: het betrof identieke docenten zoals v. Koningsveld - die mijn Ph.D. begeleidde, Shadid, de unieke Koerdenkenner Van Bruinesse, Jansen en de Turkse docent Sander de Groot - aan Leiden.

Via de MOI = ver. voor midden oosten en islam - ontmoet je elkaar dan vaak bij congressen - ook via het ISIM - e.d. Maar Mark ken ik het best via deze site... Ik vind het erg boeiend en vermakelijk hoe Mark jou en Salah heel geduldig bektitiseert... :stomp:

Vanwaar jouw interesse? Ontmoette jij Mark?

Ja in mijn dromen, tijdens de hadj met een flesje Zam Zam Cola in z'n hand. :cola:

reallife
06-05-09, 19:00
Ik denk eerder dat je moet stellen dat de wortels van de nazi's in bijna ieder mens nog niet is uitgeroeid.
Want tuurlijk, er zijn genoeg Nederlanders die discrimineren of op z'n minst vooroordelen hebben tegen bijvoorbeeld moslims.

Maar ja, eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat er genoeg moslims zijn die discrimineren of op z'n minst vooroordelen hebben tegen niet gelovigen.

En dat geldt eigenlijk voor de hele mensheid. Ik denk dat er heel weinig mensen op aarde rondlopen die nooit discrimineren of vooroordeken hebben.

Alleen als moslim in Nederland heb je er nou eenmaal meer mee t emaken omdat er logischerwijs hier meer niet moslims wonen. Maar ja, ga naar een islamitisch land en het is precies omgekeerd.

Mijn motto is, niet piepen zolang je zelf de balk niet uit je eigen ogen haalt. Of zoals mijn imam laatst in een preek zei, wanneer je naar een ander wijst, wijzen er drie vingers naar jezelf. Vond ik heel erg goed opgemerkt.

:duim:

Vriend
06-05-09, 23:33
Ik denk eerder dat je moet stellen dat de wortels van de nazi's in bijna ieder mens nog niet is uitgeroeid.
Want tuurlijk, er zijn genoeg Nederlanders die discrimineren of op z'n minst vooroordelen hebben tegen bijvoorbeeld moslims.

Maar ja, eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat er genoeg moslims zijn die discrimineren of op z'n minst vooroordelen hebben tegen niet gelovigen.

En dat geldt eigenlijk voor de hele mensheid. Ik denk dat er heel weinig mensen op aarde rondlopen die nooit discrimineren of vooroordeken hebben.

Alleen als moslim in Nederland heb je er nou eenmaal meer mee t emaken omdat er logischerwijs hier meer niet moslims wonen. Maar ja, ga naar een islamitisch land en het is precies omgekeerd.

Mijn motto is, niet piepen zolang je zelf de balk niet uit je eigen ogen haalt. Of zoals mijn imam laatst in een preek zei, wanneer je naar een ander wijst, wijzen er drie vingers naar jezelf. Vond ik heel erg goed opgemerkt.


Naar mijn inziens gaat hier niet om wijzen of projectie, het gaat om het erkennen van een kwaad dat zich als een tumor in het hart van een samenleving kan vestigen. "Cultuurrelativisme" of relativisme in het algemeen zijn hier onverstandig en bovendien erg naief. Stel je maar eens voor als we dat altijd deden, bij elk onrecht?

De referentie naar je Imam vind ik overigens vrij tegenstrijdig, immers we hebben het over een man wiens levensfilosofie het hiernamaals heeft ingedeeld in een ruimte voor Goed en een ruimte voor het Kwaad.

Van mij krijg je geen duimpje.

Rourchid
07-05-09, 14:43
Naar mijn inziens gaat hier niet om wijzen of projectie, het gaat om het erkennen van een kwaad dat zich als een tumor in het hart van een samenleving kan vestigen. "Cultuurrelativisme" of relativisme in het algemeen zijn hier onverstandig en bovendien erg naief. Stel je maar eens voor als we dat altijd deden, bij elk onrecht?

De referentie naar je Imam vind ik overigens vrij tegenstrijdig, immers we hebben het over een man wiens levensfilosofie het hiernamaals heeft ingedeeld in een ruimte voor Goed en een ruimte voor het Kwaad.

Van mij krijg je geen duimpje.
:duim:

Slinger
07-05-09, 15:53
Naar mijn inziens gaat hier niet om wijzen of projectie, het gaat om het erkennen van een kwaad dat zich als een tumor in het hart van een samenleving kan vestigen. "Cultuurrelativisme" of relativisme in het algemeen zijn hier onverstandig en bovendien erg naief. Stel je maar eens voor als we dat altijd deden, bij elk onrecht?

De referentie naar je Imam vind ik overigens vrij tegenstrijdig, immers we hebben het over een man wiens levensfilosofie het hiernamaals heeft ingedeeld in een ruimte voor Goed en een ruimte voor het Kwaad.

Van mij krijg je geen duimpje.

En het kwaad vind jij dus vooral bij de ander.

Vriend
07-05-09, 16:23
En het kwaad vind jij dus vooral bij de ander.

In tegenstelling tot wat jij je in het hoofd haalt gaat hier niet om mijn persona of om wat ik als goed of kwaad zijnde definieer, mijn uitspraken zijn gericht op de maatschappij en hoe het omgaat met uitwassen die de mensenrechten bedreigen.

Mijn opvatting hierover is in bepaalde facetten inderdaad vrij uitgesproken. Ik ben namelijk van mening dat racisme nooit een plek dient te krijgen in een samenleving waarin men met elkaar heeft afgesproken elkaars menswaardigheid te bewaken en bewaren.

Ik weet niet wat jouw visie hieromtrent is maar ik ben wel benieuwd naar het volgende:

Waarom neem jij de tijd om te ageren tegen een uitspraak zoals die van mij, een uitspraak die zich richt tegen ieder vorm van racisme en uitsluiting?

Slinger
07-05-09, 17:17
In tegenstelling tot wat jij je in het hoofd haalt gaat hier niet om mijn persona of om wat ik als goed of kwaad zijnde definieer, mijn uitspraken zijn gericht op de maatschappij en hoe het omgaat met uitwassen die de mensenrechten bedreigen.

Mijn opvatting hierover is in bepaalde facetten inderdaad vrij uitgesproken. Ik ben namelijk van mening dat racisme nooit een plek dient te krijgen in een samenleving waarin men met elkaar heeft afgesproken elkaars menswaardigheid te bewaken en bewaren.

Ik weet niet wat jouw visie hieromtrent is maar ik ben wel benieuwd naar het volgende:

Waarom neem jij de tijd om te ageren tegen een uitspraak zoals die van mij, een uitspraak die zich richt tegen ieder vorm van racisme en uitsluiting?

Verbeter de wereld, begin bij je zelf!

John2
07-05-09, 17:34
In tegenstelling tot wat jij je in het hoofd haalt gaat hier niet om mijn persona of om wat ik als goed of kwaad zijnde definieer, mijn uitspraken zijn gericht op de maatschappij en hoe het omgaat met uitwassen die de mensenrechten bedreigen.



Kan ik me voorstellen, maar hoe denk jij over de mensenrechten in andere landen zoals Iran, SA, Egypte, Somalie, Congo, Noord Pakistan, zuid/west Afghanistan, Turkeije, Algerije, Marokko?

Rourchid
07-05-09, 17:44
En het kwaad vind jij dus vooral bij de ander.
Dit ligt in het verlengde van altijd anderen de schuld geven.

Zeker is het waar dat altijd anderen de schuld geven het geweten van de wereld vernietigd heeft.

Evenwel zegt Vriend dat dat de schuldvraag voor racisme niet relevant is omdat je dan uiteindelijk racisme goed kan praten d.m.v. cultuurrelativisme.

Racisme bestrijdt je, verwijder je uit het ieder universum en gaande de weg leer je hoe je er voor kan zorgen dat het (steeds) minder voorkomt.

Rourchid
07-05-09, 17:45
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!
:slapen:

Rourchid
07-05-09, 17:45
Kan ik me voorstellen, maar hoe denk jij over de mensenrechten in andere landen zoals Iran, SA, Egypte, Somalie, Congo, Noord Pakistan, zuid/west Afghanistan, Turkeije, Algerije, Marokko?
Het onderwerp van de draad betreft menselijke rechten in Nederland.

mark61
07-05-09, 18:06
In tegenstelling tot wat jij je in het hoofd haalt gaat hier niet om mijn persona of om wat ik als goed of kwaad zijnde definieer, mijn uitspraken zijn gericht op de maatschappij en hoe het omgaat met uitwassen die de mensenrechten bedreigen.

L'Enfer, c'est les autres.

Je original prik richtte zich tegen Catwomen. Al werd me niet precies duidelijk waarom. Zij zegt in feite: de pot verwijt de ketel; jouw reactie: nee hoor ik verwijt de ketel :confused:

mark61
07-05-09, 18:09
Als je alles zo'n beetje bij elkaar optelt is Nederland sinds de jaren '30/'40 eigenlijk helemaal geen ene flikker opgeschoten. Ja, de buitenkant oogt mooi en strak. Maar diep van binnen is het net zo rot als ieder ander Godvergeten gat in de wereld. Alleen net iets drukker. Pim Fortuyn wilde de jaren '50 terugbrengen, maar Nederland is het eigenlijk nooit kwijtgeweest.

Intussen woon je toch veel liever hier dan in zo'n ander godvergeten gat.

Je had de illusie dat Nederlanders Übermenschen waren, of zoiets? En/of dat de menselijke aard in de loop van de tijd beter wordt? Bizar.

Vriend
07-05-09, 18:31
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!

Slinger:

Je reactie is simplistisch, defensief en een prijs voor begrijpend lezen zal het ook niet winnen.

Ik reageer op uitwassen binnen een samenleving en ik geef aan dat wij dit als gemeenschap nooit en te nimmer dienen te accepteren. Vervolgens beargumenteer ik waarom en waar een lakse houding omtrent zulk zwaar maatschappelijke anomalie toe kan leiden. Ik besluit mijn redenatie door hand in eigen boezem te steken in een betuiging om vooral als individu nooit racisme te accepteren.

Een beter wereld zou zijn als figuren (zoals wellicht Slinger?) bij zichzelf begonnen en racisme bij voorbaat al diskwalificeren en iedere vorm morele uitleg, fundering en verklaring ten behoeve van het goedspreken van zulk kwaad vernietigen.

Racisme kan niet en mag niet. NOOIT

Vriend
07-05-09, 18:44
L'Enfer, c'est les autres.

Je original prik richtte zich tegen Catwomen. Al werd me niet precies duidelijk waarom. Zij zegt in feite: de pot verwijt de ketel; jouw reactie: nee hoor ik verwijt de ketel :confused:

In principe heb ik geen moeite met cultuurrelativisme of relativisme in het algemeen maar er bestaan bepaalde vaste waarden, laten we ze in dit geval als mensenrechten omschrijven, die niet vertroebelt mogen worden door de "sociofilosofische" diepten van het relativisme, in wat voor vorm dan ook.

Racisme is een uitwas. Wie het daar niet mee eens is en een sociologisch verhaal opzet om het vervolgens een morele fundament te verschaffen is naar mijn inziens enorm gevaarlijk bezig. Jij dus ook Mark61.

Racisme mag nooit goedgesproken worden, het mag wel onderzocht worden ten bate van het doel om het te ontleden zodoende men de tumor kan verwijderen die het in zich herbergt.

Slinger
07-05-09, 19:05
Slinger:

Je reactie is simplistisch, defensief en een prijs voor begrijpend lezen zal het ook niet winnen.

Ik reageer op uitwassen binnen een samenleving en ik geef aan dat wij dit als gemeenschap nooit en te nimmer dienen te accepteren. Vervolgens beargumenteer ik waarom en waar een lakse houding omtrent zulk zwaar maatschappelijke anomalie toe kan leiden. Ik besluit mijn redenatie door hand in eigen boezem te steken in een betuiging om vooral als individu nooit racisme te accepteren.

Een beter wereld zou zijn als figuren (zoals wellicht Slinger?) bij zichzelf begonnen en racisme bij voorbaat al diskwalificeren en iedere vorm morele uitleg, fundering en verklaring ten behoeve van het goedspreken van zulk kwaad vernietigen.

Racisme kan niet en mag niet. NOOIT

Goed hoor, dat je racisme nooit zult accepteren. Kun je even zo positief zeggen dat je je er nooit schuldig aan zult maken?

Slinger
07-05-09, 19:15
Dit ligt in het verlengde van altijd anderen de schuld geven.

Zeker is het waar dat altijd anderen de schuld geven het geweten van de wereld vernietigd heeft.

Evenwel zegt Vriend dat dat de schuldvraag voor racisme niet relevant is omdat je dan uiteindelijk racisme goed kan praten d.m.v. cultuurrelativisme.

Racisme bestrijdt je, verwijder je uit het ieder universum en gaande de weg leer je hoe je er voor kan zorgen dat het (steeds) minder voorkomt.

Ik begrijp dat jij de schuldvraag van racisme weg wilt halen bij het individu en bij de maatschappij wilt leggen.

Dan wens ik je veel succes bij de bestrijding. Ik denk dat je veel op Don Quichot zult gaan lijken.

Vriend
07-05-09, 19:17
Goed hoor, dat je racisme nooit zult accepteren. Kun je even zo positief zeggen dat je je er nooit schuldig aan zult maken?

Begrijpend lezen slinger....begrijpend lezen...


Ik zal mezelf citeren:

"-Ik besluit mijn redenatie door hand in eigen boezem te steken in een betuiging om vooral als individu nooit racisme te accepteren.-"

Weet je wat het is Slinger? Je leest wat je wilt lezen..En al lees je dat ik racisme veroordeel je zult me blijven lastigvallen met vragen of ik wel achter de woorden sta die ik hier plaats.

Nogmaals dit keer in Jip en Janneke taal:

Ook racisme komende van mezelf zal ik ten alle tijden proberen te overwinnen. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik hier niet zo heel vaak last van heb.

Vraag:

Doe je dit vaker, zo "doordringend" blijven doorzetten of de persoon in kwestie wel helemaal puur van bedoelingen is? Of doe je dit alleen wanneer je te maken hebt met iemand die zijn nek uitsteekt voor gedisicrimeerde allochtonen en/of religieuze minderheden zoals Moslims?

Nu wel mijn vraag beantwoorden aub?

Slinger
07-05-09, 19:27
Begrijpend lezen slinger....begrijpend lezen...

We doen ons best. Ik hoop jij ook...


Ik zal mezelf citeren:

"-Ik besluit mijn redenatie door hand in eigen boezem te steken in een betuiging om vooral als individu nooit racisme te accepteren.-"

Weet je wat het is Slinger? Je leest wat je wilt lezen..En al lees je dat ik racisme veroordeel je zult me blijven lastigvallen met vragen of ik wel achter de woorden sta die ik hier plaats.

Nogmaals dit keer in Jip en Janneke taal:

Ook racisme komende van mezelf zal ik ten alle tijden proberen te overwinnen. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik hier niet zo heel vaak last van heb.

Als je er zelf niet zo vaak last van hebt, dan heb je natuurlijk heel veel energie over om het kwaad bij anderen te bestrijden, vooral als je ziet dat anderen duidelijk veel slechter zijn dan jij bent.

We moeten ons gelukkig prijzen dat we zo'n moreel hoogstaand persoon als jij in ons midden hebben. Waren er maar meer van, dan zag de wereld er vast en zeker beter uit.



Vraag:

Doe je dit vaker, zo doodringend blijven doorzetten of de persoon in kwestie wel helemaal puur van bedoelingen is? Of doe je dit alleen wanneer je te maken hebt met iemand die zijn nek uitsteekt voor gedisicrimeerde allochtonen en/of religieuze minderheden zoals Moslims?
Nu wel mijn vraag beantwoorden aub?

Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar de motieven van wereldverbeteraars. Ik moet wel toegeven dat ik vaak tot de conclusie kom dat ze geen haar beter zijn dan de rest.

John2
07-05-09, 19:39
Het onderwerp van de draad betreft menselijke rechten in Nederland.

Idd, dat is het onderwerp waarbij 99% van de inwoners racisme verafschuwen dit in tegenstelling in landen waarbij rascisme groeiende is en niet genoemd zou mogen worden omdat deze topic om Nederland zou gaan???
:jammer:

Vriend
07-05-09, 19:55
Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar de motieven van wereldverbeteraars. Ik moet wel toegeven dat ik vaak tot de conclusie kom dat ze geen haar beter zijn dan de rest.


Doe me een lol en projecteer je "wereldmoeheid" niet op mijn persoon. Ik beschouw mezelf niet als superieur. In tegenstelling tot jou leer ik de wereld dagelijks weer begrijpen.

Deel mijn persoon aub niet in naar de waarden waarin jij je wereld hebt onderverdeeld en als je dit toch doet dan is dat jouw goed recht maar zet het niet uit als vaststaande feit.

Respect.

Vriend
07-05-09, 19:59
Idd, dat is het onderwerp waarbij 99% van de inwoners racisme verafschuwen dit in tegenstelling in landen waarbij rascisme groeiende is en niet genoemd zou mogen worden omdat deze topic om Nederland zou gaan???
:jammer:



Waarom moet Nederland altijd vergeleken worden met derde wereld landen wanneer het om maatschappelijke verwerpelijkheden zoals racisme gaat?

Wat is het nu hiervan?

Kun je dat toelichten?

Benoem helder de toegevoegde waarde hiervan in het debat?

Slinger
07-05-09, 20:11
Doe me een lol en projecteer je "wereldmoeheid" niet op mijn persoon. Ik beschouw mezelf niet als superieur.

Deel mijn persoon aub niet in naar de waarden waarin jij je wereld hebt onderverdeeld en als je dit toch doet dan is dat jouw goed recht maar zet het niet uit als vaststaande feit.

Respect.

Laten we maar even naar de basis van deze discussie gaan. Het ging over racisme met argumenten over en weer. Toen kwam Imperator. Hij stelde dat de Nederlandse samenleving nazi-wortels had. Sommigen prikkers vielen hem bij. Anderen pikten dit niet en wezen er op dat basis van racisme te vinden is in ieder mens. Daar hebben ze natuurlijk gelijk aan en daarom is racisme is elke samenleving te vinden, overal ter wereld. Dat is helemaal geen cultuurrelativisme om racisme goed te praten, maar een feitelijke constatering.

Je kunt overigens wel zien dat in sommige samenleving racisme veel ergere vormen aanneemt dan in de Nederlandse, bijvoorbeeld in Arabische landen en in Turkije.

Slinger
07-05-09, 20:18
Waarom moet Nederland altijd vergeleken worden met derde wereld landen wanneer het om maatschappelijke verwerpelijkheden zoals racisme gaat?

Wat is het nu hiervan?

Kun je dat toelichten?

Benoem helder de toegevoegde waarde hiervan in het debat?

Waarom wordt Nederland vergeleken met nazi-Duitsland? Wat is dáárvan de toegevoegde waarde?

Vriend
07-05-09, 20:21
Fout.

Het ging om racisme en ontkenning.

Ontkenning van het nazistisch gedachtegoed dat in Nederland weer sterk opleeft, met name in de kleinere gemeenten.

Ik snap dat het benoemen van zulk taboe samengaat met verontwaardiging vanwege de spreekwoordelijke lange tenen waarop dan gestaan wordt.

Ik distantieer me van ieder vergelijking tussen derde wereld landen en een van de rijkste landen ter wereld wanneer het aankomt op enig vorm van sociomaatschappelijke vergelijking dan ook.

De vergelijkingen gaan namelijk niet op, ik vind het appels met peren vergelijken en iedere conclussie zou volgens mijn opinie een onintelligente zijn.

Slinger
07-05-09, 20:44
Fout.

Het ging om racisme en ontkenning.

Ontkenning van het nazistisch gedachtegoed dat in Nederland weer sterk opleeft, met name in de kleinere gemeenten.

Dus toch vergelijking met nazisme. Je spreekt je zelf tegen.

Jij weet gewoon van niks, niet van nazisme en niet van racisme, anders zou je die vergelijking niet maken. En je weet ook niets van racisme in kleine Nederlandse gemeenten.


Ik snap dat het benoemen van zulk taboe samengaat met verontwaardiging vanwege de spreekwoordelijke lange tenen waarop dan gestaan wordt.

Onterechte beschuldigingen wekken natuurlijk altijd verontwaardiging. Vooral als die beschuldigingen komen van vertegenwoordigers van culturen met kilo's boter op hun hoofd.


Ik distantieer me van ieder vergelijking tussen derde wereld landen en een van de rijkste landen ter wereld wanneer het aankomt op enig vorm van sociomaatschappelijke vergelijking dan ook.

Wat een onzin zeg. Het is de menselijke natuur die hier spreekt.


De vergelijkingen gaan namelijk niet op, ik vind het appels mevergelijken en iedere conclussie zou volgens mijn opinie een onintelligente zijnt peren .

Nederland met nazi-Duitsland vergelijken, dat is pas appels met peren vergelijken. Ik hoop maar dat het veroorzaakt wordt door domheid, maar ik ben bang door kwaadaardigheid.

Max Stirner
07-05-09, 21:14
Racisme kan niet en mag niet. NOOIT




Even een open deur intrappen:

Kritiek op de islam of moslims is geen racisme.

Vriend
07-05-09, 21:19
Dus toch vergelijking met nazisme. Je spreekt je zelf tegen.

Jij weet gewoon van niks, niet van nazisme en niet van racisme, anders zou je die vergelijking niet maken. En je weet ook niets van racisme in kleine Nederlandse gemeenten.

Nazisme is geen natie of volk, het is een ideologie dus je argument klopt niet.

Ik weet erg veel over kleine gemeenten, ik ben er opgegroeid. En al zou dat niet zo zijn geweest, ik ben van mening dat racisme in Nederland onder een kleine maar groeiende groep springlevend is en dan voornamelijk onder Nazi-sympathisanten...Geloof je me niet bezoek dan maar eens websites zoals:

www.stormfront.org




Onterechte beschuldigingen wekken natuurlijk altijd verontwaardiging. Vooral als die beschuldigingen komen van vertegenwoordigers van culturen met kilo's boter op hun hoofd..

Wat jij hier doet is een simpele vorm van cultuurrelativisme hanteren om daarmee het aandacht van kern van de discussie af te leiden, zijnde:

Racisme is verwerpelijk en dient ten alle tijden veroordeeld te worden.

Doet het dan zo een pijn om het hier gewoon mee eens te zijn?


Nederland met nazi-Duitsland vergelijken, dat is pas appels met peren vergelijken. Ik hoop maar dat het veroorzaakt wordt door domheid, maar ik ben bang door kwaadaardigheid.

Ik heb Nederland geen 1 keer vergeleken met nazi-Duitsland. Nazi Duitsland is een zwarte episode in de geschiedenis van Europa en zeker niet te vergelijken met een modern Westers land zoals Nederland.

Het nazisme dat is een ideologie dat haar oorsprong heeft gevonden in Nazi-Duitsland. Ik betrek het nazismewel tot de discussie, gezien het feit dat kleine gemeenten veelal te kampen hebben met jeugdige nazi sympathisanten die hun fascistische sympathieen zoals: eigen volk eerst of alle buitenlanders eruit, niet onder stoelen of banken schuiven.

Natuurlijk bestaan er ook Nederlanders die geen Nazi maar simpelweg racist zijn.

Vriend
07-05-09, 21:23
Even een open deur intrappen:

Kritiek op de islam of moslims is geen racisme.



Ikzelf ben een grote Islam criticaster.

Kritiek mag, mits het niet opruiend (lees: tot geweld of maatschappelijke uitsluiting aanzet) is.

Slinger
07-05-09, 21:26
Natuurlijk bestaan er ook Nederlanders die geen Nazi maar simpelweg racist zijn.

En Marokkanen ook?

Vriend
07-05-09, 21:28
Trouwens jongens,

We waren het er wel over eens dat racisme verwerpelijk is, een maatschappelijk gevaar dat ten alle tijde bestreden dient te worden?

Graag een gesloten antwoord hierop, dan weet ik tenminste met wie en wat ik te maken heb?

Ik bedoel ik ga geen anti-haat en racisme idealen aan een stelletje racisten pogen te verkopen, heb wel wat beters te doen?

Slinger
07-05-09, 21:35
Trouwens jongens,

We waren het er wel over eens dat racisme verwerpelijk is, een maatschappelijk gevaar dat ten alle tijde bestreden dient te worden?

Graag een gesloten antwoord hierop, dan weet ik tenminste met wie en wat ik te maken heb?

Ik bedoel ik ga geen anti-haat en racisme idealen aan een stelletje racisten pogen te verkopen, heb wel wat beters te doen?

Ik vind kritiek op de islam geen maatschappelijk gevaar dat bestreden moet worden.

Vriend
07-05-09, 21:43
Mijn vraag relateert zich niet tot de Islam.

Nogmaals, mijn vraag is:

Valt racisme ethisch te onderbouwen?

Is het ok?

Mag het?

Mag het in bepaalde gevallen of dient het ten alle tijden bestreden te worden?

Graag uw antwoord.

- ra·cis·me het; o 1 theorie die de superioriteit ve bep. ras verkondigt 2 discriminatie op grond van iems ras-

Max Stirner
07-05-09, 21:45
Trouwens jongens,

We waren het er wel over eens dat racisme verwerpelijk is, een maatschappelijk gevaar dat ten alle tijde bestreden dient te worden?

Graag een gesloten antwoord hierop, dan weet ik tenminste met wie en wat ik te maken heb?




Ja.

Mits je de definitie van racisme beperkt tot veroordeling op basis van aangeboren kenmerken & afkomst.

Slinger
07-05-09, 21:50
Mijn vraag relateert zich niet tot de Islam.

Nogmaals, mijn vraag is:

Valt racisme ethisch te onderbouwen?

Is het ok?

Mag het?

Mag het in bepaalde gevallen of dient het ten alle tijden bestreden te worden?

Graag uw antwoord.

- ra·cis·me het; o 1 theorie die de superioriteit ve bep. ras verkondigt 2 discriminatie op grond van iems ras-

Je definitie vind ik niet overtuigend. In elk geval is niet duidelijk wat een ras is.

Vriend
07-05-09, 21:57
Je definitie vind ik niet overtuigend. In elk geval is niet duidelijk wat een ras is.


Totdat jij racisme verwerpt zal ik niet ingaan op je opmerkingen en/of vragen.

Groet.

Max Stirner
07-05-09, 22:00
Mijn vraag relateert zich niet tot de Islam.

Nogmaals, mijn vraag is:

Valt racisme ethisch te onderbouwen?

Is het ok?

Mag het?

Mag het in bepaalde gevallen of dient het ten alle tijden bestreden te worden?

Graag uw antwoord.

- ra·cis·me het; o 1 theorie die de superioriteit ve bep. ras verkondigt 2 discriminatie op grond van iems ras-



Ik vind dat iedereen* recht heeft op zijn eigen domheid, de grens ligt bij geweld of (impliciete) oproep daartoe.

* Dat betreft individuen, instanties dienen uiteraard volstrekt neutraal te zijn.



Vind je dit trouwens racistisch ?

'(Alle) Chinezen zijn lelijk'

mulan
07-05-09, 22:05
Vind je dit trouwens racistisch ?

'(Alle) Chinezen zijn lelijk'

Kwestie van smaak.

Slinger
07-05-09, 22:07
Totdat jij racisme verwerpt zal ik niet ingaan op je opmerkingen en/of vragen.

Groet.

Dat is wel jammer, want nu kun je niet duidelijk maken dat racisme voor jou meer is dan een modewoord.

Slinger
07-05-09, 22:15
Of: "Nederlanders zijn racistisch". Is dat een racistische uitspraak?

Max Stirner
07-05-09, 22:23
Kwestie van smaak.


Een racistische smaak.

Slinger
07-05-09, 22:49
Een racistische smaak.

Racistische smaken verschillen!

:student:

Vriend
07-05-09, 23:12
Ik vind dat iedereen* recht heeft op zijn eigen domheid, de grens ligt bij geweld of (impliciete) oproep daartoe.

* Dat betreft individuen, instanties dienen uiteraard volstrekt neutraal te zijn.



Vind je dit trouwens racistisch ?

'(Alle) Chinezen zijn lelijk'


Ik noem het een vooroordeel.


Het zou racistisch zijn wanneer je zou roepen dat vanwege het feit dat alle Chinezen lelijk zijn ze niet langer dezelfde rechten als die van niet Chinezen mogen genieten, of je zou je dochters verbieden een Chinees te huwen vanwege hun uiterlijke kenmerken. (spleetogen grote voortanden jampotglazen bril en het nooit bij machte zijn de R correct uit te spreken)

Rourchid
08-05-09, 05:18
Ja.

Mits je de definitie van racisme beperkt tot veroordeling op basis van aangeboren kenmerken & afkomst.
Vanuit de optiek dat Islam niet beschouwd wordt als zijnde van een religieuze orde maar als een cultuur(tje) :
2.2.2 Rationalisatie van racisme: biologisch en cultureel racisme
Racisme komt letterlijk van het woord ras. Oorspronkelijk lag aan de basis hiervan het geloof dat "de mensheid in te delen is in goed definieerbare rassen."[10] Vandaag krijg je deze visie nog zelden te horen. Dat er maar één "mensenras" is, namelijk de mens, is in onze samenleving meer en meer een algemeen geldend denkbeeld. Men spreekt vandaag eerder van "etnieën" dan van rassen.

In het geval van biologisch racisme, gelooft men dat een ras of etnie bijvoorbeeld dommer, luier of agressiever dan een ander ras/etnie zou zijn. Dit is een vorm van biologisch racisme, in die zin dat waarde-gebonden eigenschappen van mensen worden begrepen (gerationaliseerd) als een biologische bepaaldheid.

Een tweede en tegelijk de vandaag meest gangbare vorm van racisme is cultureel racisme. Hierbij wordt de rationalisatie: ‘de mensheid valt in te delen in culturen, waarbij sommige culturen meer ‘ontwikkeld’ zijn dan anderen.’

In dit denkbeeld zijn niet alle culturen gelijkwaardig, maar staan ze op een ‘ontwikkelingslijn’. Het addertje onder het gras is hier de verwarring van materiële/economische ontwikkeling met culturele ontwikkeling (‘beschaving’). Het westers waarde- en normenpatroon staat hierbij aan de top van de ontwikkeling, andere culturen komen achter. Dit is een zeer eurocentrisch denkbeeld met diepe cultuurhistorische wortels.[11] [12]

Bron: http://www.flwi.ugent.be/cie/debandt/02hoofdstuk1.htm#1.2.2 (http://www.flwi.ugent.be/cie/debandt/02hoofdstuk1.htm)

Max Stirner
08-05-09, 09:03
Vanuit de optiek dat Islam niet beschouwd wordt als zijnde van een religieuze orde maar als een cultuur(tje) :
2.2.2 Rationalisatie van racisme: biologisch en cultureel racisme
Racisme komt letterlijk van het woord ras. Oorspronkelijk lag aan de basis hiervan het geloof dat "de mensheid in te delen is in goed definieerbare rassen."[10] Vandaag krijg je deze visie nog zelden te horen. Dat er maar één "mensenras" is, namelijk de mens, is in onze samenleving meer en meer een algemeen geldend denkbeeld. Men spreekt vandaag eerder van "etnieën" dan van rassen.

In het geval van biologisch racisme, gelooft men dat een ras of etnie bijvoorbeeld dommer, luier of agressiever dan een ander ras/etnie zou zijn. Dit is een vorm van biologisch racisme, in die zin dat waarde-gebonden eigenschappen van mensen worden begrepen (gerationaliseerd) als een biologische bepaaldheid.

Een tweede en tegelijk de vandaag meest gangbare vorm van racisme is cultureel racisme. Hierbij wordt de rationalisatie: ‘de mensheid valt in te delen in culturen, waarbij sommige culturen meer ‘ontwikkeld’ zijn dan anderen.’

In dit denkbeeld zijn niet alle culturen gelijkwaardig, maar staan ze op een ‘ontwikkelingslijn’. Het addertje onder het gras is hier de verwarring van materiële/economische ontwikkeling met culturele ontwikkeling (‘beschaving’). Het westers waarde- en normenpatroon staat hierbij aan de top van de ontwikkeling, andere culturen komen achter. Dit is een zeer eurocentrisch denkbeeld met diepe cultuurhistorische wortels.[11] [12]

Bron: http://www.flwi.ugent.be/cie/debandt/02hoofdstuk1.htm#1.2.2 (http://www.flwi.ugent.be/cie/debandt/02hoofdstuk1.htm)


Religie en cultuur zijn niet aangeboren, maar doelbewust aangeleerd.

mark61
08-05-09, 09:21
Vanuit de optiek dat Islam niet beschouwd wordt als zijnde van een religieuze orde maar als een cultuur(tje) :
2.2.2 Rationalisatie van racisme: biologisch en cultureel racisme
Racisme komt letterlijk van het woord ras. Oorspronkelijk lag aan de basis hiervan het geloof dat "de mensheid in te delen is in goed definieerbare rassen."[10] Vandaag krijg je deze visie nog zelden te horen. Dat er maar één "mensenras" is, namelijk de mens, is in onze samenleving meer en meer een algemeen geldend denkbeeld. Men spreekt vandaag eerder van "etnieën" dan van rassen.

In het geval van biologisch racisme, gelooft men dat een ras of etnie bijvoorbeeld dommer, luier of agressiever dan een ander ras/etnie zou zijn. Dit is een vorm van biologisch racisme, in die zin dat waarde-gebonden eigenschappen van mensen worden begrepen (gerationaliseerd) als een biologische bepaaldheid.

Een tweede en tegelijk de vandaag meest gangbare vorm van racisme is cultureel racisme. Hierbij wordt de rationalisatie: ‘de mensheid valt in te delen in culturen, waarbij sommige culturen meer ‘ontwikkeld’ zijn dan anderen.’

In dit denkbeeld zijn niet alle culturen gelijkwaardig, maar staan ze op een ‘ontwikkelingslijn’. Het addertje onder het gras is hier de verwarring van materiële/economische ontwikkeling met culturele ontwikkeling (‘beschaving’). Het westers waarde- en normenpatroon staat hierbij aan de top van de ontwikkeling, andere culturen komen achter. Dit is een zeer eurocentrisch denkbeeld met diepe cultuurhistorische wortels.[11] [12]

Bron: http://www.flwi.ugent.be/cie/debandt/02hoofdstuk1.htm#1.2.2 (http://www.flwi.ugent.be/cie/debandt/02hoofdstuk1.htm)

Die Belgen doen aan innovatie. De term 'cultureel racisme' is voor mij nieuw en werkt versluierend. Racisme gaat over aangeboren, niet af te leggen eigenschappen. Over intrinsieke 'inferioriteit' en 'superioriteit'.

Afhankelijk van de betekenis van het woord 'ontwikkeling' kan je wel degelijk stellen dat sommige culturen bijvoorbeeld materieel of intellectueel verder 'ontwikkeld' zijn dan andere. Ook al is het idee dat alle culturen zich altijd zouden (moeten) ontwikkelen op zich aanvechtbaar.

Dat staat dan weer los van een overall 'waardering' van culturen of groepen mensen. Je kan tegelijkertijd vinden dat alle volkeren juridisch en 'moreel' gelijkwaardig zijn, en toch 'ontwikkelingsverschillen' constateren. Zoals in welvaart, technologie, intellectuele produktie, en nog zo wat.

Tis allemaal niet zo simpel, vooral als je niet van tevoren afspreekt wat je met al die woorden bedoelt.

mark61
08-05-09, 09:23
Of: "Nederlanders zijn racistisch". Is dat een racistische uitspraak?

Ik zou het meer een generalisatie of stereotypering noemen. Racisme wordt het denk ik pas als a) dat racisme aangeboren wordt verondersteld te zijn en b) dat Nederlanders inferieur of superieur maakt.

mark61
08-05-09, 09:29
In principe heb ik geen moeite met cultuurrelativisme of relativisme in het algemeen maar er bestaan bepaalde vaste waarden, laten we ze in dit geval als mensenrechten omschrijven, die niet vertroebelt mogen worden door de "sociofilosofische" diepten van het relativisme, in wat voor vorm dan ook.

Racisme is een uitwas. Wie het daar niet mee eens is en een sociologisch verhaal opzet om het vervolgens een morele fundament te verschaffen is naar mijn inziens enorm gevaarlijk bezig. Jij dus ook Mark61.

Racisme mag nooit goedgesproken worden, het mag wel onderzocht worden ten bate van het doel om het te ontleden zodoende men de tumor kan verwijderen die het in zich herbergt.

Ik begrijp de rol van 'cultuurrelativisme' hier niet zo. Dat is bij uitstek een anti-racistische stroming. Eigenlijk wijst c. algemeen geldige normen af.

Jij (en ik) gelooft dus wel in universele mensenrechten? Welke zijn dat dan? Er zijn nogal wat landen in de wereld die universele mensenrechten ontkennen, of anders definiëren dan de VN. Gek genoeg zijn die landen toch lid.

Wat is jouw definitie van racisme? Anders praat het zo lastig. En van nazisme? Dat werd me niet duidelijk.

Huh? Wat voor vreselijks doe ik precies?

Jij beschrijft racisme als een op zichzelf staand fenomeen dat 'van buitenaf' zo maar een maatschappij inkomt. In werkelijkheid is het iets dat elk mens in zich heeft. Aangeleerd of niet, daar ben ik nog niet over uit.

Denk jij dat sommige volkeren / culturen racistischer zijn dan andere? Zo ja, hoe weet je dat?

mark61
08-05-09, 09:31
Als je racisme en xenofobie in één adem noemt en niet definieert ben je sowieso al aan het vertroebelen. Wat betekenen die woorden? Overlappen ze?

John2
08-05-09, 10:12
Waarom moet Nederland altijd vergeleken worden met derde wereld landen wanneer het om maatschappelijke verwerpelijkheden zoals racisme gaat?

Wat is het nu hiervan?

Kun je dat toelichten?

Benoem helder de toegevoegde waarde hiervan in het debat?
Waarom is jou vraag, misschien om het feit dat je dan een graadmeter heb en uitersten van racisme kunt vergelijken.
Verder moet je eerst kijken wat racisme is want voor velen is het een gevoelswaarde die zich afspeelt tussen twee of meerdere personen onder invloed van emotie's waardoor iemand die een racistische opmerking maakt al snel word aangezien voor racist.
Laten we het stukje waar deze topic mee starte als voorbeeld nemen.
Er zijn twee hoofdpersonen A. de ondernemer van Turkse afkomst en B. een bewoner die meende te moeten hebben gezegt "ga terug naar je eigen land".
Van persoon A is bekend dat hij diverse coffeeshops runde in Rotterdam en in het dorp waar hij nu deze horeca onderneming wilde overnemen.
Verder is er bekend dat de coffeeshops zijn gesloten op last van de gemeente en dat er een onderzoek loopt voor handel in drugs.
Van persoon B is niets bekend en is een anoniem persoon die een uitlating heeft gedaan in de racistische sfeer volgens persoon A.
De omstandigheden waren een samenkomst op een info avond waar buurtbewoners werden geinformeerd over het heropenen van deze horeca gelegenheid in deze historische wijk van deze plaats.
Tijdens deze infoavond kreeg de ondernemer het gevoel niet welkom te zijn met zijn bedrijf, waarbij hij het gevoel kreeg dat het ging om zijn afkomst zoals hij verklaarde in de krant, maar gezien zijn achtergrond en zijn verleden zou deze wel eens de hoofdzaak kunnen zijn waarin hij nu zijn afkomst gebruikt om alsnog toestemming te krijgen voor een exploitatievergunning bij de gemeente.
Van persoon B moet je dan gaan afvragen of hij racist is en racistische motieven heeft door een uitspraak die hij gedaan heeft of dat misschien deze uitspraak is gedaan door onmacht?
En aangezien er niets over persoon B bekend is, is het hierdoor onmogelijk om hem hier af te schilderen als racist zoals het hier gebeurd.

Dat er racisme voorkomt in Nederland is bekend en is een schande voor een land als Nederland die zegt de tolerantie hoog in vaandel te hebben, maar helaas valt racisme niet uit te bannen en kun je het alleen beteugelen door wetten op te zetten zoals Nederland heeft.
Dit in tegenstelling tot diverse landen die deze wetten niet kennen en waar racisme hoogtij viert.


=Vriend;3960958]Fout.

Het ging om racisme en ontkenning.

Ontkenning van het nazistisch gedachtegoed dat in Nederland weer sterk opleeft, met name in de kleinere gemeenten.
Waarop basseer jij deze mening???


Ik distantieer me van ieder vergelijking tussen derde wereld landen en een van de rijkste landen ter wereld wanneer het aankomt op enig vorm van sociomaatschappelijke vergelijking dan ook.

De vergelijkingen gaan namelijk niet op, ik vind het appels met peren vergelijken en iedere conclussie zou volgens mijn opinie een onintelligente zijn.
Dus jij voelt je als burger niet verantwoordelijk wat andere burgers word aangedaan, waardoor je racisme daar toestaat terwijl je het hier veroordeeld?
Waardoor jij je schuldig maakt aan racisme door te stellen dat racisme in Nederland door Nederlandse burgers erger is dan racisme in de wereld die een factor X groter is.



Trouwens jongens,

We waren het er wel over eens dat racisme verwerpelijk is, een maatschappelijk gevaar dat ten alle tijde bestreden dient te worden?

Graag een gesloten antwoord hierop, dan weet ik tenminste met wie en wat ik te maken heb?

Ik bedoel ik ga geen anti-haat en racisme idealen aan een stelletje racisten pogen te verkopen, heb wel wat beters te doen?

Ik ben tegen elke vorm van racisme of discriminatie, maar als kanttekening wil ik wel plaatsen dat in mijn vriendenkring er ook geen gevoel is van racisme.
Vermoedelijk is racisme in mijn beleving dan ook meer een gebrek aan respect voor een ander en je niet kunnen inleven in een andermans leven.

Tja en als je dat niet aanstaat kan ik slechts nog één ding zeggen

"Ga terug naar je eigen land" :hihi:

knuppeltje
08-05-09, 10:19
Ik ben tegen elke vorm van racisme of discriminatie, maar als kanttekening wil ik wel plaatsen dat in mijn vriendenkring er ook geen gevoel is van racisme.

Zie je wel dat jij maar een ordinaire nep-Rus bent. :haha:

John2
08-05-09, 10:22
Zie je wel dat jij maar een ordinaire nep-Rus bent. :haha:

racist :fplet:

knuppeltje
08-05-09, 10:24
racist :fplet:

:jammer:

John2
08-05-09, 11:07
:jammer:

:corcky:

ZITA
08-05-09, 11:19
Ik studeerde af aan de UvA rond 1990. Tav Leiden ging het dus meestal over later. Zoals ik al zei: het betrof identieke docenten zoals v. Koningsveld - die mijn Ph.D. begeleidde, Shadid, de unieke Koerdenkenner Van Bruinesse, Jansen en de Turkse docent Sander de Groot - aan Leiden.

Via de MOI = ver. voor midden oosten en islam - ontmoet je elkaar dan vaak bij congressen - ook via het ISIM - e.d. Maar Mark ken ik het best via deze site... Ik vind het erg boeiend en vermakelijk hoe Mark jou en Salah heel geduldig bektitiseert... :stomp:

Vanwaar jouw interesse? Ontmoette jij Mark?

Heeft je carrière als islamoloog ooit geleden onder jouw deelname aan dit forum Ron? Soms kom je bijzonder kinderachtig en kleinzielig over, ik vraag me af hoe jouw zakelijke contacten daar tegenaan kijken. Wel dapper dat je gewoon onder je eigen naam post, ik zou dat nooit durven omdat ik real life en real fantasy graag gescheiden houd.

knuppeltje
08-05-09, 11:33
:corcky:

De Russen kennende was het een kompliment voor je hoor. :fplet:

John2
08-05-09, 12:12
De Russen kennende was het een kompliment voor je hoor. :fplet:

Voel er toch een ondertoon in :ego:


:hihi:

knuppeltje
08-05-09, 12:39
Voel er toch een ondertoon in :ego:


:hihi:

Last van een veel te groot ego denk. :haha:

John2
08-05-09, 13:42
Last van een veel te groot ego denk. :haha:

Daar heb je dan wel weer gelijk in :stout:

Rourchid
08-05-09, 18:46
Religie en cultuur zijn niet aangeboren, maar doelbewust aangeleerd.
Waarmee je bevestigt dat racisme is aangeleerd.
En nu?

Rourchid
08-05-09, 18:50
Die Belgen doen aan innovatie.
Waar een paar interviews met autochtone bekeerlingen (tot Islam) zoal toe kunnen leiden?


De term 'cultureel racisme' is voor mij nieuw en werkt versluierend. Racisme gaat over aangeboren, niet af te leggen eigenschappen. Over intrinsieke 'inferioriteit' en 'superioriteit'.

Afhankelijk van de betekenis van het woord 'ontwikkeling' kan je wel degelijk stellen dat sommige culturen bijvoorbeeld materieel of intellectueel verder 'ontwikkeld' zijn dan andere. Ook al is het idee dat alle culturen zich altijd zouden (moeten) ontwikkelen op zich aanvechtbaar.

Dat staat dan weer los van een overall 'waardering' van culturen of groepen mensen. Je kan tegelijkertijd vinden dat alle volkeren juridisch en 'moreel' gelijkwaardig zijn, en toch 'ontwikkelingsverschillen' constateren. Zoals in welvaart, technologie, intellectuele produktie, en nog zo wat.

Kan ik me wel in vinden.


Tis allemaal niet zo simpel, vooral als je niet van tevoren afspreekt wat je met al die woorden bedoelt.Zodra je de perfecte definitie van racisme hebt gevonden, is racisme de wereld uit geholpen?

mulan
08-05-09, 20:12
Een racistische smaak.

Waarom? Racisme gaat toch echt een stap verder dan dat.

Tomas
08-05-09, 20:38
Waarom? Racisme gaat toch echt een stap verder dan dat.

Nee, je vindt het alleen niet zo erg. Dat is het ook niet. Ook al kan het wel kwetsend zijn. Het klinkt misschien al een stuk racistischer als je zegt: Ik vind zwarte mensen lelijk.

mulan
08-05-09, 20:48
Nee, je vindt het alleen niet zo erg. Dat is het ook niet. Ook al kan het wel kwetsend zijn. Het klinkt misschien al een stuk racistischer als je zegt: Ik vind zwarte mensen lelijk.

Kortzichtig ja. Want lelijkerds heb je overal. Hmm,ja nu twijfel ik ook. Moet racisme niet gepaard gaan met een bepaalde overtuiging dat die lelijke zwarten dan ook minder rechten moeten hebben ofzo? Een oppervlakkig onderscheid maken in aantrekkelijkheid staat toch niet gelijk aan racisme. Sounds wrong.

Max Stirner
08-05-09, 21:02
Waarom? Racisme gaat toch echt een stap verder dan dat.



OK, nieuwe poging:




'Ik vind Chinezen lelijk en ze stinken, dus wil ik niet dat ze naast me in de trein gaan zitten'.

Lijkt me vrij racistisch .... toch ?


Vraag me desondanks af of je als overheid daadwerkelijk moet proberen om dit te verbieden/bestrijden;

ieder individu heeft recht op zijn eigen 'smaak', hoe onnozel die ook moge zijn.

Max Stirner
08-05-09, 21:13
Waarmee je bevestigt dat racisme is aangeleerd.
En nu?


Nu mag je racisten uitkafferen zonder van racisme te kunnen worden beschuldigd.


Net als gelovigen, heavy metal fans, alcoholisten, Centerpark-gangers, slakken-eters en andere groepen die datgene waarop je ze be-/ver-oordeelt in eigen hand hebben.

Vriend
08-05-09, 21:28
Ik begrijp de rol van 'cultuurrelativisme' hier niet zo. Dat is bij uitstek een anti-racistische stroming. Eigenlijk wijst c. algemeen geldige normen af.

Jij (en ik) gelooft dus wel in universele mensenrechten? Welke zijn dat dan? Er zijn nogal wat landen in de wereld die universele mensenrechten ontkennen, of anders definiëren dan de VN. Gek genoeg zijn die landen toch lid.

Wat is jouw definitie van racisme? Anders praat het zo lastig. En van nazisme? Dat werd me niet duidelijk.

Huh? Wat voor vreselijks doe ik precies?

Jij beschrijft racisme als een op zichzelf staand fenomeen dat 'van buitenaf' zo maar een maatschappij inkomt. In werkelijkheid is het iets dat elk mens in zich heeft. Aangeleerd of niet, daar ben ik nog niet over uit.

Denk jij dat sommige volkeren / culturen racistischer zijn dan andere? Zo ja, hoe weet je dat?


Ik heb een aantal tips voor je mark61:

1 leer een topic vanaf het begin lezen

2 mensenrechten zijn universeel, dat bepaalde landen ze niet respecteren zegt iets over het politieke klimaat dat in dat soort landen heerst. Het gaat hier over Nederland, ik betrek geen enkel ander land bij discussies die over racisme in Nederland gaan, het is buitengewoon irrelevant en onintelligent om een land als bv Uganda te betrekken bij een dorpsgestuurde uitspatting van racisme in Gelderland.

3 wat mijn definitie van nazisme en racisme is? Ik verwijs je naar tip nr. 1. Ik heb het meerdere malen herhaald inmiddels. Ik ga het niet nogmaals herhalen, ik heb hier geen trek in.

4 Ik vind de manier waarop jij catwomen in haar betoog steunt ondoordacht en bovendien potentieel gevaarlijk.

Catwomen was bezig met het relativeren van culturele immorele verworvenheden, die ook lokaal in een land gesitueerd kunnen zijn, met als argumentatie dat ieder ander cultuur wel haar rotte appels kent. Ik vind dat dus precies het soort "cultuurrelativisme" dat in potentie veel gevaar in zich herbergt.

Wanneer men een kwaadaardig tumor zoals het racisme ergens in een dorpje in Nederland onder de noemer van "ach het gebeurt ook in andere culturen" van de tafel schuift en het dus negeert rest mij niets anders te concluderen dat de persoon of personen die zulke uitspraken doen knettergek zijn geworden of reeds waren.

Gegroet mark61 and no hard feelings.

mark61
08-05-09, 23:38
Zodra je de perfecte definitie van racisme hebt gevonden, is racisme de wereld uit geholpen?

Wat is het verband tussen de twee? Elke discussie is zinloos als er geen overeenstemming is over de betekenissen van de gebruikte woorden.

Racisme zal nooit verdwijnen.

mark61
08-05-09, 23:43
Kortzichtig ja. Want lelijkerds heb je overal. Hmm,ja nu twijfel ik ook. Moet racisme niet gepaard gaan met een bepaalde overtuiging dat die lelijke zwarten dan ook minder rechten moeten hebben ofzo? Een oppervlakkig onderscheid maken in aantrekkelijkheid staat toch niet gelijk aan racisme. Sounds wrong.

Esthetische oordelen hebben de minste impact; de meeste mensen zijn nauwelijks in esthetiek geïnteresseerd.

Racisme zit in de negatieve (of positieve) beoordeling van hele groepen, en de daaruit voortkomende classificatie; en verder in de vermeende 'onaflegbaarheid' van de genoemde eigenschappen. In het voorbeeld: alle Chinezen zijn altijd lelijk, lelijk geweest, en zullen altijd lelijk blijven, en daarom zijn ze inferieur.

mark61
08-05-09, 23:50
2 mensenrechten zijn universeel, dat bepaalde landen ze niet respecteren zegt iets over het politieke klimaat dat in dat soort landen heerst. Het gaat hier over Nederland, ik betrek geen enkel ander land bij discussies die over racisme in Nederland gaan, het is buitengewoon irrelevant en onintelligent om een land als bv Uganda te betrekken bij een dorpsgestuurde uitspatting van racisme in Gelderland.

Dat zijn ze niet per sé. Ze zijn bedacht in het westen en langzamerhand over de wereld verspreid. Zoals gezegd zijn sommige landen het daar niet mee eens.

Waarom heb je het alleen over Nederland? Waarom mag Oeganda niet meedoen.


3 wat mijn definitie van nazisme en racisme is? Ik verwijs je naar tip nr. 1. Ik heb het meerdere malen herhaald inmiddels. Ik ga het niet nogmaals herhalen, ik heb hier geen trek in.

Dat heb je helemaal niet gedaan. Je bent wat in de war. Aan je formulering te zien beschouw je ze als synoniemen. Dat zijn ze niet. Over racisme heb je het woordenboek gekwoot; die defectieve 'definitie' slaat niet op het door jou beschrevene te NL. Nazisme heb je in het geheel niet gedefinieerd. 'een ideologie uit Duitsland' is geen definitie. Marxisme is ook een 'ideologie uit Duitsland'.


4 Ik vind de manier waarop jij catwomen in haar betoog steunt ondoordacht en bovendien potentieel gevaarlijk.

Ik vind dat je uit je nek kletst. Je weet niet waarover je het hebt, of ja kan in het geheel niet nadenken.


Catwomen was bezig met het relativeren van culturele immorele verworvenheden, die ook lokaal in een land gesitueerd kunnen zijn, met als argumentatie dat ieder ander cultuur wel haar rotte appels kent. Ik vind dat dus precies het soort "cultuurrelativisme" dat in potentie veel gevaar in zich herbergt.

Aha, je weet niet wat het woord 'cultuurrelativisme' betekent. Tsja, dan wordt een discussie lastig. Catwomen relativeerde niets, ze deelde mee dat racisme etc. een algemeen menselijk verschijnsel is.

Jij wil 1 landje eruit lichten en het vooral niet over de rest van de mensheid hebben. Tsja. Veel geluk ermee.


en het dus negeert

Wie negeert hier wat? Niemand. Je kletst alweer.


rest mij niets anders te concluderen dat de persoon of personen die zulke uitspraken doen knettergek zijn geworden of reeds waren.

Bizarre conclusie die alleen op jezelf terugslaat. Autisme is a bitch :cheefbek:

Rourchid
09-05-09, 06:32
Nu mag je racisten uitkafferen zonder van racisme te kunnen worden beschuldigd.
Ik signaleer jouw fatalisme.


Net als gelovigen, heavy metal fans, alcoholisten, Centerpark-gangers, slakken-eters en andere groepen die datgene waarop je ze be-/ver-oordeelt in eigen hand hebben.
Een nadere onderbouwing van je fatalisme.

Rourchid
09-05-09, 06:33
Esthetische oordelen hebben de minste impact; de meeste mensen zijn nauwelijks in esthetiek geïnteresseerd.
Dit is generaliseren waarmee [cultureel] racisme begint.

Rourchid
09-05-09, 06:34
Wanneer men een kwaadaardig tumor zoals het racisme ergens in een dorpje in Nederland onder de noemer van "ach het gebeurt ook in andere culturen" van de tafel schuift en het dus negeert rest mij niets anders te concluderen dat de persoon of personen die zulke uitspraken doen knettergek zijn geworden of reeds waren.
:duim:

John2
09-05-09, 08:41
Oorspronkelijk geplaatst door Vriend
Wanneer men een kwaadaardig tumor zoals het racisme ergens in een dorpje in Nederland onder de noemer van "ach het gebeurt ook in andere culturen" van de tafel schuift en het dus negeert rest mij niets anders te concluderen dat de persoon of personen die zulke uitspraken doen knettergek zijn geworden of reeds waren.
:duim:

Ik zou hier eerder een duim omlaag geven Rourchid, immers in eerdere stukjes geeft vriend aan het racisme in de wereld niet belangrijk te vinden en zich alleen wens bezig te houden met het racisme in Nederland, dan is er maar eentje waarvan wij kunnen concluderen dat een persoon die uitspraken van dit formaat doet knettergek moet zijn.
Want wat is het niet makkelijk om het racisme in Nederland aan te pakken, omdat iedereen het recht heeft om naar een rechtbank te stappen, en hoe makkelijk wordt in nederland door de vrijheid van pers niet elke vorm van racisme uitgebreid behandeld in kranten en overige media bronnen.
Nee als hij echt een kerel was en zich hard zou willen maken voor de strijd tegen racisme zou hij eerst over de grens kijken in landen waar censuur heerst en racisme dagelijks voorkomt en waar mensen worden vermoord omdat ze anders zijn.
Nee in mijn ogen is vriend een fake-strijder die op een makkelijke manier punten wenst te scoren over een andermans leed.
Dus voor mij zeker geen duim !

Witte78
09-05-09, 09:11
In welk opzicht is racisme anders dan discriminatie in het algemeen, bijvoorbeeld tegen moslims of homos? Heeft racisme een andere aanpak nodig om het te bestrijden?

Tomas
09-05-09, 09:50
In welk opzicht is racisme anders dan discriminatie in het algemeen, bijvoorbeeld tegen moslims of homos? Heeft racisme een andere aanpak nodig om het te bestrijden?

Het is m.i. allemaal hetzelfde. Het komt voort uit dezelfde aangeboren emoties. Een overblijfsel uit ons stammen verleden. Het groepsgevoel wordt als positief ervaren en wordt gevoed door gemeenshappelijke kenmerken en/of gewoontes die andere stammen ontberen. Dat groepsgevoel is essentieel voor de groep om te overleven. Het moedigt alturisme en heldendaden aan. Het stimuleert enorm.

Die primitieve emoties openbaren zich op verschillende manieren. Meestal volstrekt onbewust en resulteren in discriminatie die je alleen maar in de statistieken terug vind: Moslims, Marokkanen of wat dan ook hebben meer moeite om een baan te vinden. Ook al hebben ze dezelfde kwalificaties en opleiding. Diegene die moeten beslissen, beslissen blijkbaar mogelijk onbewust negatief over een dergelijke solicitant.

Racisme is een expliciete bewuste variant. De primitieve gevoelens zijn verwoord in pseudo rationele of zelfs pseudo wetenschappelijke theorien.

Allemaal één pot nat dus.

mark61
09-05-09, 09:53
In welk opzicht is racisme anders dan discriminatie in het algemeen, bijvoorbeeld tegen moslims of homos? Heeft racisme een andere aanpak nodig om het te bestrijden?

Racisme is een gevoel of ideologie; discriminatie een handeling. Even louter logisch / semantisch.

Je kan rustig racist zijn zonder dat iemand er ooit last van heeft. Je kan discrimineren zonder racist te zijn.

IJzersterk in dit verband is Norbert Elias' The Established and the Outsiders, over de relaties tussen de oorspronkelijke bewoners van een Engels provinciestadje en nieuwkomers uit Londen. Je vindt er alles terug wat nu speelt in Nederland tussen inboorlingen en immigranten. Dan zie je meteen dat nationaliteit, uiterlijk of godsdienst bijzaak zijn.

Een deel van de tekst:

http://books.google.nl/books?id=2blKdKU3rr0C&dq=The+Established+and+the+Outsiders.+A+Sociologic al+Enquiry+into+Community+Problems&printsec=frontcover&source=bl&ots=ocFgA_I8NE&sig=TPWgJFDhXSux6u-c0visd0HulyA&hl=nl&ei=3UYFSue8GtLR-QaJ5fWVAw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=4#PPR15,M1

Lees iig even pagina xvii.

Ron Haleber
09-05-09, 10:58
Heeft je carrière als islamoloog ooit geleden onder jouw deelname aan dit forum Ron?

Allereerst heb ik als islamoloog wel dikke boeken en veel artikelen geschreven - die meer of minder werden gewaardeerd. En kwam daardoor in strijd met bijv. de arrogante Arkoun die allergisch is voor elke kritiek. Arkoun saboteerde bij 2 uitgevers mijn boek over hem - bij Afrique-Asie in Casablanca. En bij een ander in Parijs...

Maar schrijven op deze site speelde geen rol...

Ik heb namelijk in mijn leven niet de moeite genomen om echt aan een carrière te werken... Dus jagen op banen - als je dat bedoelt... Dat eist een conformistische aanpassing die ik altijd geweigerd heb...

Verder heb ik de afgelopen 6 jaar hier interessante 'collega's' - bijv. Karacaer en Harchaoui verleid tot pittige stellingnames bij discussies op dit forum...


Soms kom je bijzonder kinderachtig en kleinzielig over, ik vraag me af hoe jouw zakelijke contacten daar tegenaan kijken.

De discussies hier, neem tav schrijvers als Hafid Bouazza lijken me idd meestal "bijzonder kinderachtig en kleinzielig"... Ik verlaag me dan maar tot dat niveau om antwoorden te suggereren - een andere keus is er namelijk niet... Het is water naar de zee dragen...

Op mijn eigen site meen ik op mijn eigen niveau te werken. Neem bijv. mijn discussie met Orakel...:lol:

Mijn antwoorden aan Tanger en Sallahddine mogen voor jou daar aan lijden. M.i. zijn zij bezig om ons irritant te plagen met hun Heilige Waarheid onredelijk om de oren te slaan. Dan plaag ik ze terug. ZS was indertijd nog irritanter...:moe:

Wat anders te doen? Als ze niet voor rede vatbaar zijn, dan maar anderszins... Ik zie dat mensen die ik zeer waardeer zoals Mark61 dezelfde methode gebruiken om de gelovige plaaggeesten duidelijk op hun nummer te zetten...:fplet:




Wel dapper dat je gewoon onder je eigen naam post, ik zou dat nooit durven omdat ik real life en real fantasy graag gescheiden houd.


Ik ben principieel er tegen dat mensen publiekelijk niet voor hun eigen meningen en wel vanuit hun maatschappelijke functies durven uitkomen...

Dan verberg je je in een wereld van schijnheiligheid, dus van leugens over jezelf en dus ook over de rest...

Het publieke domein eist mijns inziens dat mensen persooonlijk aangesproken kunnen worden. :loog:

Anonimiteit van personen leidt m.i. uiteindelijk altijd tot een laffe wereld van leugens en bedrog...! :fplet:

In Nederland moet dat volgens mij niet nodig hoeven zijn... Voorbeeld: zo was de BVD indertijd erg fel kwaad over mijn anti-amerikaanse site - het zij zo...:laser:


Het risico dat ik soms maatschappelijk dag en 's nachts dagenlang gestalkt werd door uiterst rechts, dat nam ik maar op de koop toe. Ik gaf ze dan weerwoord op hun eigen sites... :stomp:

O.a de onfrisse affaire rond mijn vriend, de moedige Farid Achahboun voor wie ik opkwam - dat was daar een reden toe! :jumping:

Vriend
09-05-09, 14:38
Dat zijn ze niet per sé. Ze zijn bedacht in het westen en langzamerhand over de wereld verspreid. Zoals gezegd zijn sommige landen het daar niet mee eens.

Waarom heb je het alleen over Nederland? Waarom mag Oeganda niet meedoen.



Dat heb je helemaal niet gedaan. Je bent wat in de war. Aan je formulering te zien beschouw je ze als synoniemen. Dat zijn ze niet. Over racisme heb je het woordenboek gekwoot; die defectieve 'definitie' slaat niet op het door jou beschrevene te NL. Nazisme heb je in het geheel niet gedefinieerd. 'een ideologie uit Duitsland' is geen definitie. Marxisme is ook een 'ideologie uit Duitsland'.



Ik vind dat je uit je nek kletst. Je weet niet waarover je het hebt, of ja kan in het geheel niet nadenken.



Aha, je weet niet wat het woord 'cultuurrelativisme' betekent. Tsja, dan wordt een discussie lastig. Catwomen relativeerde niets, ze deelde mee dat racisme etc. een algemeen menselijk verschijnsel is.

Jij wil 1 landje eruit lichten en het vooral niet over de rest van de mensheid hebben. Tsja. Veel geluk ermee.



Wie negeert hier wat? Niemand. Je kletst alweer.



Bizarre conclusie die alleen op jezelf terugslaat. Autisme is a bitch :cheefbek:



Cultuurrelativisme gaat uit van de opvatting dat culturen niet eenvoudigweg met elkaar vergeleken kunnen worden. Normen en waarden zouden niet universeel zijn, maar slechts begrepen kunnen worden uit de cultuur waarin ze zijn ontstaan. Zie ook etnocentrisme.

Bron: wikipedia

Catwomen hanteert een vorm van cultuurrelativisme waar ik het dus niet mee eens ben en bovendien erg gevaarlijk vind:

Catwomen zegt:

"Alleen als moslim in Nederland heb je er nou eenmaal meer mee t emaken omdat er logischerwijs hier meer niet moslims wonen. Maar ja, ga naar een islamitisch land en het is precies omgekeerd."

Met deze zin kwalificeert zij moslimhaat in Nederland vanuit een cultureel introvert perspectief. Vervolgens verklaart zij dat exact hetzelfde in een moslimland zou plaatsvinden, wanneer men dezelfde toetsing zou hanteren bij het tot stand komen van een cultureel subjectief oordeel (cultuurgerelateerd) over het ontstaan van racisme in een cultuur.

Nogmaals:


Nu nogmaals heel goed opletten mark61, ik ga het je zoals ik het catwomen en slinger in jip en janneke taal heb uitgelegd nogmaals mijn opinie hierover uiteenzetten:

Ik ben tegen het hanteren van cultuurelativisme wanneer het aankomt op kwaadaardige verschijnselen zoals RACISME.

Ik vind dat racisme bij voorbaat van iedere discussie of sociologisch demystificatie VEROORDEELD dient te worden.

Catwomen veegt het gewoon van tafel. Dit steekt mij.



DO YOU GET IT?

Witte78
09-05-09, 14:58
Ik ben tegen het hanteren van cultuurelativisme wanneer het aankomt op kwaadaardige verschijnselen zoals RACISME.


Laat dit nu net het kernpunt zijn van de post van catwomen. Ze zegt in feite; het maakt niet uit waar je vandaan komt, wie je bent of wat je cultuur is, racisme komt overal voor. Het stoppen van racisme begint bij jezelf, niet bij het wijzen naar de ander.

Wat jij doet is dan wel weer cultuurrelativisme met uitspraken als:


Ik distantieer me van ieder vergelijking tussen derde wereld landen en een van de rijkste landen ter wereld wanneer het aankomt op enig vorm van sociomaatschappelijke vergelijking dan ook.

De vergelijkingen gaan namelijk niet op, ik vind het appels met peren vergelijken en iedere conclussie zou volgens mijn opinie een onintelligente zijn.

Hoezo gaan die vergelijkingen niet op? Moeten wij ons gaan inleven in de situatie in die derdewereldlanden? Moeten wij aan cultuurrelativisme gaan doen?

Vriend
09-05-09, 15:09
Laat dit nu net het kernpunt zijn van de post van catwomen. Ze zegt in feite; het maakt niet uit waar je vandaan komt, wie je bent of wat je cultuur is, racisme komt overal voor. Het stoppen van racisme begint bij jezelf, niet bij het wijzen naar de ander.

Wat jij doet is dan wel weer cultuurrelativisme met uitspraken als:



Hoezo gaan die vergelijkingen niet op? Moeten wij ons gaan inleven in de situatie in die derdewereldlanden? Moeten wij aan cultuurrelativisme gaan doen?

Ik vind dat racisme bij voorbaat van iedere discussie of sociologisch demystificatie VEROORDEELD dient te worden.

Ik vind vergelijkingen tussen culturen wanneer het aankomt op een kwaadaardig fenomeen zoals racisme verkeerd, fout en potentieel gevaarlijk.

Cultuurrelativisme is niet bij voorbaat bij elk sociologisch onderwerp slecht of verkeerd , ik ben wel anti-cultuurrelativisme wanneer het aankomt op het veroordelen van een kwaadaardig anomalie zoals racisme. dit kan en mag gezien het feit dat Cultuurrelativisme geen eendimensionaal begrip is.

Laten we teruggaan naar de kern van de discussie, RACISME.

Racisme dient veroordeeld te worden.

Ik roep jou op Witte78 om met mee te doen en RACISME te veroordelen no matter what circumstances.

Mark61, Catwomen en Slinger weigerden dit.


DOE JIJ WEL MEE?

Slinger
09-05-09, 15:17
Cultuurrelativisme gaat uit van de opvatting dat culturen niet eenvoudigweg met elkaar vergeleken kunnen worden. Normen en waarden zouden niet universeel zijn, maar slechts begrepen kunnen worden uit de cultuur waarin ze zijn ontstaan. Zie ook etnocentrisme.

Bron: wikipedia

Catwomen hanteert een vorm van cultuurrelativisme waar ik het dus niet mee eens ben en bovendien erg gevaarlijk vind:

Catwomen zegt:

"Alleen als moslim in Nederland heb je er nou eenmaal meer mee t emaken omdat er logischerwijs hier meer niet moslims wonen. Maar ja, ga naar een islamitisch land en het is precies omgekeerd."

Met deze zin kwalificeert zij moslimhaat in Nederland vanuit een cultureel introvert perspectief. Vervolgens verklaart zij dat exact hetzelfde in een moslimland zou plaatsvinden, wanneer men dezelfde toetsing zou hanteren bij het tot stand komen van een cultureel subjectief oordeel (cultuurgerelateerd) over het ontstaan van racisme in een cultuur.

Nogmaals:


Nu nogmaals heel goed opletten mark61, ik ga het je zoals ik het catwomen en slinger in jip en janneke taal heb uitgelegd nogmaals mijn opinie hierover uiteenzetten:

Ik ben tegen het hanteren van cultuurelativisme wanneer het aankomt op kwaadaardige verschijnselen zoals RACISME.

Ik vind dat racisme bij voorbaat van iedere discussie of sociologisch demystificatie VEROORDEELD dient te worden.

Catwomen veegt het gewoon van tafel. Dit steekt mij.



DO YOU GET IT?



Dus past Catwoman juist geen cultuurrelativisme toe. Maar jij vindt dat racisme in andere landen anders moet beoordeeld worden dan in Nederland. Je noemt geeft daar ook argumenten voor, bijvoorbeeld de slechtere economische omstandigheden van die andere landen. Dat, mijn beste is cultuurelativisme.

mark61
09-05-09, 15:17
Cultuurrelativisme gaat uit van de opvatting dat culturen niet eenvoudigweg met elkaar vergeleken kunnen worden. Normen en waarden zouden niet universeel zijn, maar slechts begrepen kunnen worden uit de cultuur waarin ze zijn ontstaan. Zie ook etnocentrisme.

Bron: wikipedia

Catwomen hanteert een vorm van cultuurrelativisme waar ik het dus niet mee eens ben en bovendien erg gevaarlijk vind:

Je snapt het echt niet. Catwomen gaat blijkens haar post nou net wel uit van universele normen en waarden. Ze deelt mee dat wat je hier mee kan maken overal voorkomt.


Met deze zin kwalificeert zij moslimhaat in Nederland vanuit een cultureel introvert perspectief.

Klinkt heel parmantig. Betekent het ook wat?


Nu nogmaals heel goed opletten mark61, ik ga het je zoals ik het catwomen en slinger in jip en janneke taal heb uitgelegd nogmaals mijn opinie hierover uiteenzetten:

Doe niet zo bespottelijk arrogant. Je bent te dom om iets te begrijpen, weet niet wat woorden betekenen, weigert termen te definiëren, en dan ga je het nog eens uitleggen? Valt het je zelf niet op dat je blijkbaar iedereen wat moet uitleggen? :hihi: Zou dat aan jou kunnen liggen?


Ik ben tegen het hanteren van cultuurelativisme wanneer het aankomt op kwaadaardige verschijnselen zoals RACISME.

Ja. Iedereen hier. Je snapt er geen ruk van.


Ik vind dat racisme bij voorbaat van iedere discussie of sociologisch demystificatie VEROORDEELD dient te worden.

Goh. Wat een wereldschokkend nieuw inzicht. En wat een vocabulaire :duim:


Catwomen veegt het gewoon van tafel. Dit steekt mij.

Dat doet ze helemaal niet. Je bent flink in de war.


DO YOU GET IT?

Met dom geschreeuw overtuig je nog minder. Ik adviseer psychotherapie.

Kleine samenvatting van het voorafgaande: topic gaat over 'racistisch' commentaar van dorpsbewoners op verschijnen Turk. Ik ga daar keihard tegenin, als enige. Vervolgens krijg ik jou op mijn dak. Je bent echt totaal van de wereld.

Uit apocriefe aanwijzingen krijg ik het idee dat je 'allochtoon' bent, bent opgegroeid in een dorp waar de inboorlingen erg vervelend tegen je deden, en nu wil je dat iedereen (alle) Nederlanders (~se dorpsbewoners) veroordeelt. Am I right or am I right?

Je bent niet eens vriendelijk, vrind.

mark61
09-05-09, 15:19
Dus past Catwoman juist geen cultuurrelativisme toe. Maar jij vindt dat racisme in andere landen anders moet beoordeeld worden dan in Nederland. Je noemt geeft daar ook argumenten voor, bijvoorbeeld de slechtere economische omstandigheden van die andere landen. Dat, mijn beste is cultuurelativisme.

Kijk, zelfs slingert begrijpt het :hihi:

mark61
09-05-09, 15:22
Hoezo gaan die vergelijkingen niet op? Moeten wij ons gaan inleven in de situatie in die derdewereldlanden? Moeten wij aan cultuurrelativisme gaan doen?

Ik denk dat ie gewoon bedoelt: arme mensen mogen racistisch zijn, rijke niet.

Vriend
09-05-09, 15:26
Je snapt het echt niet. Catwomen gaat blijkens haar post nou net wel uit van universele normen en waarden. Ze deelt mee dat wat je hier mee kan maken overal voorkomt.



Klinkt heel parmantig. Betekent het ook wat?



Doe niet zo bespottelijk arrogant. Je bent te dom om iets te begrijpen, weet niet wat woorden betekenen, weigert termen te definiëren, en dan ga je het nog eens uitleggen? Valt het je zelf niet op dat je blijkbaar iedereen wat moet uitleggen? :hihi: Zou dat aan jou kunnen liggen?



Ja. Iedereen hier. Je snapt er geen ruk van.



Goh. Wat een wereldschokkend nieuw inzicht. En wat een vocabulaire :duim:



Dat doet ze helemaal niet. Je bent flink in de war.



Met dom geschreeuw overtuig je nog minder. Ik adviseer psychotherapie.

Kleine samenvatting van het voorafgaande: topic gaat over 'racistisch' commentaar van dorpsbewoners op verschijnen Turk. Ik ga daar keihard tegenin, als enige. Vervolgens krijg ik jou op mijn dak. Je bent echt totaal van de wereld.

Uit apocriefe aanwijzingen krijg ik het idee dat je 'allochtoon' bent, bent opgegroeid in een dorp waar de inboorlingen erg vervelend tegen je deden, en nu wil je dat iedereen (alle) Nederlanders (~se dorpsbewoners) veroordeelt. Am I right or am I right?

Je bent niet eens vriendelijk, vrind.

Het zou je sieren als je me middels argumentatie en rede overtuigt zou kunnen hebben van mijn ongelijk.

Au contraire, ik ben nu juist gesterkt omdat ik geen tegenargumenten bespeur in je reactie.

Ik heb Catwomen geciteerd, mijn uitleg gedaan en zelfs een objectieve uitleg van wikipedia er aan toegevoegd om mijn argumentatie te kunnen staven.

In plaats daarvan speel je het op de man, en je kent me niet eens!

Heel jammer :)



(btw Slinger weigert racisme te veroordelen)

Witte78
09-05-09, 15:26
Ik vind dat racisme bij voorbaat van iedere discussie of sociologisch demystificatie VEROORDEELD dient te worden.

Ik vind vergelijkingen tussen culturen wanneer het aankomt op een kwaadaardig fenomeen zoals racisme verkeerd, fout en potentieel gevaarlijk.

Cultuurrelativisme is niet bij voorbaat bij elk sociologisch onderwerp slecht of verkeerd , ik ben wel anti-cultuurrelativisme wanneer het aankomt op het veroordelen van een kwaadaardig anomalie zoals racisme. dit kan en mag gezien het feit dat Cultuurrelativisme geen eendimensionaal begrip is.

Laten we teruggaan naar de kern van de discussie, RACISME.

Racisme dient veroordeeld te worden.

Ik roep jou op Witte78 om met mee te doen en RACISME te veroordelen no matter what circumstances.

Mark61, Catwomen en Slinger weigerden dit.


DOE JIJ WEL MEE?

Net als volgens mij iedereen in deze thread keur ik het stellig af, in elke situatie. Echter is het vergelijken met andere landen uiterst belangrijk. De enige manier om te toetsen of anti-discriminatie maatregelen werken is door praktijksituaties met elkaar te vergelijken. We kunnen op papier de mooiste regeltjes verzinnen, maar als het er in de praktijk niet van komt is het ook niets waard.

Ik stel dan ook voor dat je met suggesties komt hoe we in Nederland racisme kunnen verminderen. Ken jij situaties of systemen waar het minder voorkomt? En kunnen wij deze in Nederland implementeren?

mark61
09-05-09, 15:27
Ik vind vergelijkingen tussen culturen wanneer het aankomt op een kwaadaardig fenomeen zoals racisme verkeerd, fout en potentieel gevaarlijk.

Je vervalt in herhalingen. Vertel me eerst eens wat racisme volgens jou is; dat heb je ondanks mijn verzoek niet gedaan. Oh en vertel meteen wat nazisme is. Waarom vind je dat verkeerd etc.? Ik wil vooral weten wat er pot. gev. aan is.


Cultuurrelativisme is niet bij voorbaat bij elk sociologisch onderwerp slecht of verkeerd ,

Tis geen grabbelton. Je bent cultuurrelativist, of je bent het niet. Overigens heeft het nog weinig aanhangers. Je hebt 'Over de waarde van culturen' gelezen? Overigens begrijp je de term niet, hoewel je zelf de omschrijving van wiki gepost hebt. Lees jij wel eens iets? Of schrijf je alleen maar?


anomalie zoals racisme.

Tis in het geheel geen anomalie. Ik vind wel dat je erg moeilijke woorden gebruikt hoor.


Mark61, Catwomen en Slinger weigerden dit.

Huh? Waar leid je dat uit af?

Hoe oud ben jij? Ik verzoek je vriendelijk te proberen de posts van de deelnemers begrijpend te lezen. Ik vrees dat je het daarvoor te druk met jezelf hebt.

Vriend
09-05-09, 15:34
Je vervalt in herhalingen. Vertel me eerst eens wat racisme volgens jou is; dat heb je ondanks mijn verzoek niet gedaan. Oh en vertel meteen wat nazisme is. Waarom vind je dat verkeerd etc.? Ik wil vooral weten wat er pot. gev. aan is.



Tis geen grabbelton. Je bent cultuurrelativist, of je bent het niet. Overigens heeft het nog weinig aanhangers. Je hebt 'Over de waarde van culturen' gelezen? Overigens begrijp je de term niet, hoewel je zelf de omschrijving van wiki gepost hebt. Lees jij wel eens iets? Of schrijf je alleen maar?



Tis in het geheel geen anomalie. Ik vind wel dat je erg moeilijke woorden gebruikt hoor.



Huh? Waar leid je dat uit af?

Hoe oud ben jij? Ik verzoek je vriendelijk te proberen de posts van de deelnemers begrijpend te lezen. Ik vrees dat je het daarvoor te druk met jezelf hebt.


Jip en janneke taal:


Cultuurrelativisme is een wetenschappelijk sociologisch gereedschap om verschijnselen in een cultuur op subjectieve methode te verklaren, begrijpen etc.


Catwomen gebruikt deze techniek om vreemdelingenhaat in zowel Nederland als Marokko te definieren.

Ik ben hier tegen, ik vind dat je in een discussie racisme dient te veroordelen alvorens je de vergelijk maakt met andere culturen.

Het heeft trouwens geen nut, het gaat hier om een voorval in Nederland.

We leven niet in Marokko en het gaat zelfs om een Turks gezin!

Ik vind jou geen foute peer mark maar het zou je sieren als je minder triomfantelijk op je borst sloeg, luidkeels verklarend dat jij de eerste was die het veroordeelde en iets meer aan begrijpend lezen zou doen.

Snap je het nu wel mark?

mark61
09-05-09, 15:40
Cultuurrelativisme is een wetenschappelijk sociologisch gereedschap om verschijnselen in een cultuur op subjectieve methode te verklaren, begrijpen etc.

Nee, het is een ideologie. Voorheen geitewollensokken.


Catwomen gebruikt deze techniek om vreemdelingenhaat in zowel Nederland als Marokko te definieren.

Nee, dat doet ze niet, voor de zoveelste keer. Je bent koppig en leest niet. Heel vermoeiend. Iedereen hier is het met je oneens, zet dat je niet aan het denken? Na, waarschijnlijk niet. Je leest niet wat mensen schrijven en dramt gewoon door.

Het kan ook zijn dat je het leuk vindt Calimero uit te hangen.


Het heeft trouwens geen nut, het gaat hier om een voorval in Nederland.

Dat dacht ik al. Je wilt alleen Nederlanders veroordelen, de rest interesseert je niet. Heel universalistisch allemaal.


We leven niet in Marokko en het gaat zelfs om een Turks gezin!

Zoals je had kunnen lezen heb ik me er beheurlijk over opgewonden. Maja, je leest niet.

Wanneer ga je op mijn posts reageren? Ik schrijf ze niet voor de lol.


Snap je het nu wel mark?

:hihi: Nee, de vraag was of jij het snapt. Het antwoord is dus nee. Verder valt er niks meer te zeggen. Lees de draad nog een keer over, kan ik aanbevelen.

Vriend
09-05-09, 15:54
Nee, het is een ideologie. Voorheen geitewollensokken.



Nee, dat doet ze niet, voor de zoveelste keer. Je bent koppig en leest niet. Heel vermoeiend. Iedereen hier is het met je oneens, zet dat je niet aan het denken? Na, waarschijnlijk niet. Je leest niet wat mensen schrijven en dramt gewoon door.

Het kan ook zijn dat je het leuk vindt Calimero uit te hangen..

Goed zo Mark, jij wint de populairiteits contest.

Het cultuurrelativisme is geen ideologie maar het kan wel vanuit ideologisch zin geinterpreteerd worden. Cultuurrelativisme in ideologische zin gaat uit van de gelijkwaardigheid van culturen. (catwomens visie dus)

Bron: wikipedia, social sciences, van Dale.

Het cultuurrelativisme is niet het eendimensionale begrip dat jij ons hier tracht voor te schotelen.

Trouwens Mark, ik ben vaker alleen tegen de stroom ingevaren. Het calimero effect is heerlijk maar het kan niet opwegen tegen de individuele oprechtheid en die je er mee opdoet!

mark61
09-05-09, 16:05
Cultuurrelativisme in ideologische zin gaat uit van de gelijkwaardigheid van culturen. (catwomens visie dus)

Nee. Echt laatste keer. Als Catwomen cultuurrelativiste was, zou ze zeggen: Hollanders zijn racistisch, maar dat kan je die mensen niet aanrekenen, want in hun cultuur is dat normaal, en je moet geen culturen gaan lopen vergelijken.


Trouwens Mark, ik ben vaker alleen tegen de stroom ingevaren. Het calimero effect is heerlijk maar het kan niet opwegen tegen de individuele oprechtheid en die je er mee opdoet!

Het calimero-effect is geen oprechtheid, maar jammerlijk zelfbeklag.

Vriend
09-05-09, 16:20
Nee. Echt laatste keer. Als Catwomen cultuurrelativiste was, zou ze zeggen: Hollanders zijn racistisch, maar dat kan je die mensen niet aanrekenen, want in hun cultuur is dat normaal, en je moet geen culturen gaan lopen vergelijken.



Het calimero-effect is geen oprechtheid, maar jammerlijk zelfbeklag.

Fout, je benadert het cultuurrelativisme vanuit eendimensionale invalshoek.

Dit is wat wikipedia hierover te vertellen heeft:

Cultuurrelativisme gaat uit van de opvatting dat culturen niet eenvoudigweg met elkaar vergeleken kunnen worden. Normen en waarden zouden niet universeel zijn, maar slechts begrepen kunnen worden uit de cultuur waarin ze zijn ontstaan. Zie ook etnocentrisme.

Er bestaat geen echte consensus met betrekking tot de vraag hoe cultuurrelativisme precies moet worden geïnterpreteerd en gedefinieerd. Voor sommigen betekent het de gelijkwaardigheid der culturen. Anderen bestrijden deze interpretatie, omdat volgens hen zaken die niet vergeleken kunnen worden, ook niet gelijkwaardig kunnen zijn. Ook het begrip tolerantie wordt vaak met cultuurrelativisme in verband gebracht. Critici vinden dit niet gepast, omdat er slechts sprake kan zijn van tolerantie bij het verdragen en toelaten van toestanden waar men eigenlijk niet zo’n positief oordeel over heeft.

Wetenschappelijk cultuurrelativisme wordt gelinkt aan de 'native point of view', die vertrekt vanuit de wereldbeschouwing van de mensen die bestudeerd worden. Onderzoekers moeten zich dan losmaken van de eigen cultuur en verplaatsen in de zeden en gebruiken van het te bestuderen volk, waarbij aanpassing aan de andere cultuur een vereiste is.

Cultuurrelativisme in ideologische zin gaat uit van de gelijkwaardigheid van culturen. Positief aan deze zienswijze is dat men vertrekt vanuit een respectvolle - en niet vanuit een superieure - houding tegenover vreemde culturen. De vraag laat zich echter stellen of door deze visie sommige, door Westerlingen universeel geachte waarden, niet ondergraven worden. Moet men bijvoorbeeld, gebruiken, tradities, wetten en religieuze voorschriften, die strijdig zijn met de Rechten van de Mens en de Westers democratische gebruiken, als gelijkwaardig en respectabel beschouwen?


Engelse wikipedia:

Cultural relativism is the anthropological principle stating that a person’s beliefs and activities must be understood in the local context of that person’s own culture. In 1887, Franz Boas first articulated this principle as: “. . . civilization is not something absolute, but . . . is relative, and . . . our ideas and conceptions are true only so far as our civilization goes”, whereby, he established an axiom of anthropological research. [1]

The “Father of American Anthropology”, Franz Boas did not coin the term cultural relativism, which entered the lexicon of the science after his death in 1942. Its first, formal usage by anthropologists — expressing their syntheses of ideas he developed — occurs in the journal American Anthropologist, in 1948. As such, the term makes specific epistemological and methodological claims; if they require a specific ethical stance remains debated, yet, cultural relativism must not be confused with moral relativism.



De fouten in je redenatie/betoog:

Fout 1:

Mark61 'cultuurrelativisme is een ideologie'

waarom fout?

Wetenschappelijke instituten die zich met zulk materie bezighouden zeggen heel duidelijk:

Cultural relativism is the anthropological principle.

Bron: wikipedia


Anthropology (/ˌænθɹəˈpɒlədʒi/, from the Greek ἄνθρωπος, anthrōpos, "human", and -λογία, -logia, "discourse", first use in English: 1593) [1] is the study of human beings, everywhere and throughout time.


Fout 2:

Mark61:"Nee. Echt laatste keer. Als Catwomen cultuurrelativiste was, zou ze zeggen: Hollanders zijn racistisch, maar dat kan je die mensen niet aanrekenen, want in hun cultuur is dat normaal, en je moet geen culturen gaan lopen vergelijken. "

Waarom fout?

Dat gaat niet op, cultuurrelativisme is een antropologisch begrip. (gedragswetenschap)

Wat Catwomen doet is het gedrag binnen twee culturen met elkaar vergelijken. Ze bedrijft Cultuurrelativisme.

Ik vind het bedrijven van cultuurrelativisme niet per definitie fout of slecht. (heb dit meerdere malen herhaald).

Ik vind het in het geval van RACISME wel verkeerd!


Ik ga niet in op je persoonlijke beledigingen mbt tot je calimero verwijt.

Dit is een inhoudelijk discussie voor mij en je hebt me nog steeds niet weten overtuigen van mijn ongelijk.

mark61
09-05-09, 16:25
Eh, ik ben der klaar mee. Zoveel eigenwijzigheid is zelfs voor maroc.nl wat dol.

Vriend
09-05-09, 16:49
Eh, ik ben der klaar mee. Zoveel eigenwijzigheid is zelfs voor maroc.nl wat dol.

Zet je ego opzij en ga een inhoudelijk discussie met me aan.

Ik daag je uit. Ik ben met argumentatie gekomen, gestaafd door objectieve bronnen.


Dat is toch het doel van discussie?

Waarom maak jij een karikatuur van mijn persoon ? Wellicht omdat het je argumenatie schort aan feitelijke onderbouwing?

Zou je je dan toch vergist hebben in je advocatuurskeuze ter verdediging van Catwomens invalide analyse?

Ik vind je overigens wel een toffe vent en jij hebt me 3 x beledigd dus nu mag ik een keer:

Ik vind je een salonsocialist. Al jaren ;).

Witte78
09-05-09, 16:58
Cultuurrelativisme gaat uit van de opvatting dat culturen niet eenvoudigweg met elkaar vergeleken kunnen worden.

Wat Catwomen doet is het gedrag binnen twee culturen met elkaar vergelijken.


Wat catwomen doet, kan dus niet.


Ze bedrijft Cultuurrelativisme.

Niet dus.

Vriend
09-05-09, 17:07
Wat catwomen doet, kan dus niet.



Niet dus.

Wel dus.

Ik zeg het niet, de wetenschap zegt het.

"Cultuurrelativisme in ideologische zin gaat uit van de gelijkwaardigheid van culturen. " Bron: wikipedia

Exact wat catwomen deed op het moment dat ze een verband legde tussen marokko en nederland mbt culturele onderbouwing voor racisme.


Catwomen zegt:

" het gebeurt overal ook in marokko...."

Dit is niet fout of verkeerd, het klopt juist. Het schort slechts aan ethische visie.

Mijn visie is dat je racisme dient te veroordelen zonder een vergelijk te maken tussen culturen alsmede een relativerende ondertoon te introduceren in een discussie dat gaat over racisme en ethiek.

Hetzefde zou gelden voor kwaadaardige verschijnselen zoals genocide of kolonisatie. Ik vind zulke begrippen bij voorbaat verwerpelijk en zal ze nooit en te nimmer relativeren.

Rourchid
09-05-09, 17:10
Ik zou hier eerder een duim omlaag geven Rourchid, immers in eerdere stukjes geeft vriend aan het racisme in de wereld niet belangrijk te vinden en zich alleen wens bezig te houden met het racisme in Nederland, dan is er maar eentje waarvan wij kunnen concluderen dat een persoon die uitspraken van dit formaat doet knettergek moet zijn.
Want wat is het niet makkelijk om het racisme in Nederland aan te pakken, omdat iedereen het recht heeft om naar een rechtbank te stappen, en hoe makkelijk wordt in nederland door de vrijheid van pers niet elke vorm van racisme uitgebreid behandeld in kranten en overige media bronnen.
Nee als hij echt een kerel was en zich hard zou willen maken voor de strijd tegen racisme zou hij eerst over de grens kijken in landen waar censuur heerst en racisme dagelijks voorkomt en waar mensen worden vermoord omdat ze anders zijn.
Vriend combineert zijn ervaring van wonen op een dorp met het onderwerp van de draad en in post 72 van deze draad (http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=3960958&postcount=72) heeft hij gesteld: "Ik distantieer me van ieder vergelijking tussen derde wereld landen en een van de rijkste landen ter wereld wanneer het aankomt op enig vorm van sociomaatschappelijke vergelijking dan ook."


Nee in mijn ogen is vriend een fake-strijder die op een makkelijke manier punten wenst te scoren over een andermans leed.
Net zo fake als als de fake-politieagent die jou bekeurt i.p.v. dat hij potentiële terroristen vangt en preventief executeert.

Witte78
09-05-09, 17:23
Wel dus.

Ik zeg het niet, de wetenschap zegt het.

"Cultuurrelativisme in ideologische zin gaat uit van de gelijkwaardigheid van culturen. " Bron: wikipedia

Exact wat catwomen deed op het moment dat ze een verband legde tussen marokko en nederland mbt culturele onderbouwing voor racisme.


Catwomen zegt:

" het gebeurt overal ook in marokko...."

Dit is niet fout of verkeerd, het klopt juist. Het schort slechts aan ethische visie.

Mijn visie is dat je racisme dient te veroordelen zonder een vergelijk te maken tussen culturen alsmede een relativerende ondertoon te introduceren in een discussie dat gaat over racisme en ethiek.

Hetzefde zou gelden voor kwaadaardige verschijnselen zoals genocide of kolonisatie. Ik vind zulke begrippen bij voorbaat verwerpelijk en zal ze nooit en te nimmer relativeren.

Wanneer je zegt dat racisme overal voorkomt, ongeacht de cultuur, zeg je niets over de gelijkwaardigheid van culturen. Het enige waar je iets over zegt is de aard van de mens. Maar ik sluit me aan bij Mark61.

Max Stirner
09-05-09, 17:41
Ik signaleer jouw fatalisme.

Een nadere onderbouwing van je fatalisme.



Das boeiend, maar het karakter van mijn persoontje is voor deze discussie weinig relevant.

Vriend
09-05-09, 17:51
Wanneer je zegt dat racisme overal voorkomt, ongeacht de cultuur, zeg je niets over de gelijkwaardigheid van culturen. Het enige waar je iets over zegt is de aard van de mens. Maar ik sluit me aan bij Mark61.

je maakt een belangrijk denkfout, te weten:

De discussie ging niet om de statement dat "racisme in alle culturen plaatsvindt".

Het gaat om Catwomens techniek. Het gaat om het vervolg waarin te zien is dat catwomen de discussie doodmaakt.

Haar letterlijk woorden zijn:

Catwomen

"Mijn motto is, niet piepen zolang je zelf de balk niet uit je eigen ogen haalt. Of zoals mijn imam laatst in een preek zei, wanneer je naar een ander wijst, wijzen er drie vingers naar jezelf. Vond ik heel erg goed opgemerkt."

Dit is je reinste relativisme.


Nogmaals:

Ik zou me toch meer verdiepen in de definitie van het begrip 'Cultuurrelativisme'.

Ik heb genoeg objectieve referenties hieromtrent gegeven die mijn argumentatie staven. Meer kan ik ook niet.

Dat jij het hier niet mee eens ben mag, we leven in een vrije samenleving!

Maar bewijs mijn ongelijk.

Kom met sociowetenschappelijk/antropologische argumentatie en voorbeelden aub.

Vriend
09-05-09, 17:59
by the way,

Catwomen, als je dit leest en tijd over hebt, reageer ook even zelf. Ben benieuwd naar je uitleg, wellicht heb ik het wel mis?

John2
09-05-09, 18:05
Het heeft trouwens geen nut, het gaat hier om een voorval in Nederland.
We leven niet in Marokko en het gaat zelfs om een Turks gezin!

In hoeverre maak jij je hier schuldig aan discriminatie door landen en groepen mensen aan te wijzen?


=Vriend;3962460]Wel dus.

Ik zeg het niet, de wetenschap zegt het.
Welke wetenschap zegt dit?
En denk jij dat racisme en/of discriminatie wetenschappelijk te onderbouwen is?
Racisme/discriminatie is afhankelijk van diverse factoren waarbij emotie de hoofdrol speelt.
Verder is een economise status en levensstandaard van belang wanneer een persoon zich gediscrimineerd voelt.
Zo zal bijvoorbeeld een ondernemer van bijvoorbeeld een shoarmazaak zich niet snel gediscrimineerd voelen als iemand hem uitmaakt voor domme turk of stomme turk, maar zal de persoon als deze op een werkvloer staat en deze woorden van zijn baas horen zich direct in zijn kruis getast voelen.



"Cultuurrelativisme in ideologische zin gaat uit van de gelijkwaardigheid van culturen. " Bron: wikipedia

Je beroep je op wetenschap en komt met wikipedia??? :jammer:


Exact wat catwomen deed op het moment dat ze een verband legde tussen marokko en nederland mbt culturele onderbouwing voor racisme.
Catwomen zegt:

" het gebeurt overal ook in marokko...."

Dit is niet fout of verkeerd, het klopt juist. Het schort slechts aan ethische visie.

Mijn visie is dat je racisme dient te veroordelen zonder een vergelijk te maken tussen culturen alsmede een relativerende ondertoon te introduceren in een discussie dat gaat over racisme en ethiek.

Hetzefde zou gelden voor kwaadaardige verschijnselen zoals genocide of kolonisatie. Ik vind zulke begrippen bij voorbaat verwerpelijk en zal ze nooit en te nimmer relativeren.
Racisme moet je idd veroordelen zonder een vergelijking te maken met culturen zoals jij zegt, maar als jij dan stelt dat je geen vergelijk kunt stellen tussen landen en volkeren wat stelt jou mening en strijd tegen racisme dan nog voor, niets?
In kleine gemeenschappen/dorpen waar ook ter wereld hebben ze vaak hun eigen cultuur, mensen kennen elkaar al jaren en als je daar dan als vreemde tussen kom moet jij je daar als vreemde zeer goed kunnen aanpassen om deel te kunnen maken van deze leefgemeenschap en dit is zeker niet gebonden aan afkomst maar meestal door aanpassings problemen van de persoon die in een dorp gaat wonen.



=Rourchid;3962464]Vriend combineert zijn ervaring van wonen op een dorp met het onderwerp van de draad en in post 72 van deze draad (http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=3960958&postcount=72) heeft hij gesteld: "Ik distantieer me van ieder vergelijking tussen derde wereld landen en een van de rijkste landen ter wereld wanneer het aankomt op enig vorm van sociomaatschappelijke vergelijking dan ook."
Waarom zou hij zich daarvan distantieren, ik vind dit wel heel gemakkelijk gezegd, zou het zelfde wezen als iemand zegt geen discriminatie/racisme in mijn huis maar wat er op straat gebeurd zal mij een rotzorg zijn.


Net zo fake als als de fake-politieagent die jou bekeurt i.p.v. dat hij potentiële terroristen vangt en preventief executeert.

ach als het maar fake is. :fplet:

John2
09-05-09, 18:12
Haar letterlijk woorden zijn:

Catwomen

"Mijn motto is, niet piepen zolang je zelf de balk niet uit je eigen ogen haalt. Of zoals mijn imam laatst in een preek zei, wanneer je naar een ander wijst, wijzen er drie vingers naar jezelf. Vond ik heel erg goed opgemerkt."

Dit is je reinste relativisme.


Nogmaals:

Maar bewijs mijn ongelijk.


Jij wijst naar Catwomen "hoeveel vingers wijzen er momenteel op jou"

Tomas
09-05-09, 18:33
Alles komt goed. Ik denk dat vriend en john2 elkaar wel begrijpen.

ZITA
09-05-09, 19:35
Allereerst heb ik als islamoloog wel dikke boeken en veel artikelen geschreven - die meer of minder werden gewaardeerd. En kwam daardoor in strijd met bijv. de arrogante Arkoun die allergisch is voor elke kritiek. Arkoun saboteerde bij 2 uitgevers mijn boek over hem - bij Afrique-Asie in Casablanca. En bij een ander in Parijs...

Maar schrijven op deze site speelde geen rol...

Ik heb namelijk in mijn leven niet de moeite genomen om echt aan een carrière te werken... Dus jagen op banen - als je dat bedoelt... Dat eist een conformistische aanpassing die ik altijd geweigerd heb...

Verder heb ik de afgelopen 6 jaar hier interessante 'collega's' - bijv. Karacaer en Harchaoui verleid tot pittige stellingnames bij discussies op dit forum...



De discussies hier, neem tav schrijvers als Hafid Bouazza lijken me idd meestal "bijzonder kinderachtig en kleinzielig"... Ik verlaag me dan maar tot dat niveau om antwoorden te suggereren - een andere keus is er namelijk niet... Het is water naar de zee dragen...

Op mijn eigen site meen ik op mijn eigen niveau te werken. Neem bijv. mijn discussie met Orakel...:lol:

Mijn antwoorden aan Tanger en Sallahddine mogen voor jou daar aan lijden. M.i. zijn zij bezig om ons irritant te plagen met hun Heilige Waarheid onredelijk om de oren te slaan. Dan plaag ik ze terug. ZS was indertijd nog irritanter...:moe:

Wat anders te doen? Als ze niet voor rede vatbaar zijn, dan maar anderszins... Ik zie dat mensen die ik zeer waardeer zoals Mark61 dezelfde methode gebruiken om de gelovige plaaggeesten duidelijk op hun nummer te zetten...:fplet:






Ik ben principieel er tegen dat mensen publiekelijk niet voor hun eigen meningen en wel vanuit hun maatschappelijke functies durven uitkomen...

Dan verberg je je in een wereld van schijnheiligheid, dus van leugens over jezelf en dus ook over de rest...

Het publieke domein eist mijns inziens dat mensen persooonlijk aangesproken kunnen worden. :loog:

Anonimiteit van personen leidt m.i. uiteindelijk altijd tot een laffe wereld van leugens en bedrog...! :fplet:

In Nederland moet dat volgens mij niet nodig hoeven zijn... Voorbeeld: zo was de BVD indertijd erg fel kwaad over mijn anti-amerikaanse site - het zij zo...:laser:


Het risico dat ik soms maatschappelijk dag en 's nachts dagenlang gestalkt werd door uiterst rechts, dat nam ik maar op de koop toe. Ik gaf ze dan weerwoord op hun eigen sites... :stomp:

O.a de onfrisse affaire rond mijn vriend, de moedige Farid Achahboun voor wie ik opkwam - dat was daar een reden toe! :jumping:


Ron, veel dank voor je serieuze repliek welke alles behalve kinderachtig is. Met een carrière bedoelde ik niet zozeer het najagen van banen, maar veeleer het onderhouden van een enkele baan. Ik ben bij toeval persoonlijk bekend met een hoogleraar islamologie, en ik kan je verzekeren dat hij het echt niet in zijn hoofd gaat halen om hier onder eigen naam een strijd te voeren tegen DNA en Tanger.

Overigens vind ik dat deze leden exact datgene doen, wat jij zegt te doen als je je tegen ze richt: plagen. De Nederlandse samenleving is inmiddels zo verziekt dat het soms inderdaad gewoon niet meer lukt om mensen tot rede te brengen, dan moet je ze maar bashen inderdaad. Laat het je s.v.p. evenwel niet ontgaan dat hier veel Hollanders zijn die niet het oogmerk hebben een gezellig gesprek te voeren, maar om Marokkanen en moslims op hun ziel te trappen met beledigende teksten over hun religie en persoon. Juist, wat doe je met zulke individuen?

De zaak is me iets te gecompliceerd om zonder meer te stellen jij en Mark61 anderen hier op hun nummer plaatsen. Zij denken hetzelfde te doen, en alle partijen maken de zaak alleen maar erger.

Ik zal je site later eens wat grondiger napluizen. :duim:

Ron Haleber
10-05-09, 09:55
Ron, veel dank voor je serieuze repliek welke alles behalve kinderachtig is. Met een carrière bedoelde ik niet zozeer het najagen van banen, maar veeleer het onderhouden van een enkele baan. Ik ben bij toeval persoonlijk bekend met een hoogleraar islamologie, en ik kan je verzekeren dat hij het echt niet in zijn hoofd gaat halen om hier onder eigen naam een strijd te voeren tegen DNA en Tanger.

Overigens vind ik dat deze leden exact datgene doen, wat jij zegt te doen als je je tegen ze richt: plagen. De Nederlandse samenleving is inmiddels zo verziekt dat het soms inderdaad gewoon niet meer lukt om mensen tot rede te brengen, dan moet je ze maar bashen inderdaad. Laat het je s.v.p. evenwel niet ontgaan dat hier veel Hollanders zijn die niet het oogmerk hebben een gezellig gesprek te voeren, maar om Marokkanen en moslims op hun ziel te trappen met beledigende teksten over hun religie en persoon. Juist, wat doe je met zulke individuen?

De zaak is me iets te gecompliceerd om zonder meer te stellen jij en Mark61 anderen hier op hun nummer plaatsen. Zij denken hetzelfde te doen, en alle partijen maken de zaak alleen maar erger.

Ik zal je site later eens wat grondiger napluizen. :duim:


ZITA, Bedankt voor je waarderend commentaar!:fparty:

Ben dus erg benieuwd naar jouw kritische noten bij mijn website!

P.S. Ik begrijp de houding van die andere islamologen! Toch vind ik het belangrijk in gesprek te blijven met mensen die de redelijkheid aan hun laars lappen... :fplet:

mark61
10-05-09, 12:12
ZITA, Bedankt voor je waarderend commentaar!:fparty:

Ben dus erg benieuwd naar jouw kritische noten bij mijn website!

P.S. Ik begrijp de houding van die andere islamologen! Toch vind ik het belangrijk in gesprek te blijven met mensen die de redelijkheid aan hun laars lappen... :fplet:

Bizar dat jij met zo iemand wilt praten. Hij is beyond any redelijkheid. Zelfs als het een 'grapje' is.

catwomen
10-05-09, 12:22
by the way,

Catwomen, als je dit leest en tijd over hebt, reageer ook even zelf. Ben benieuwd naar je uitleg, wellicht heb ik het wel mis?


Ik ben nu pas weer op de site, zodoende niet eerder kunnen reageren.

Ik heb weinig toe te voegen aan hetgeen ik eerder stelde. Hoe de wetenschap aankijkt tegen termen als discriminatie en racisme zal me eerlijk gezegd een zorg zijn.
Ik heb geen tijd om in een discussie met jou te verzanden over wetenschappelijke definities terwijl het eigenlijk heel simpel is. Discriminatie is ongezond, maar helaas het komt overal voor. Mensen zijn egoistische wezens, eigenbelang, gezinsbelang, groepsbelang gaat bijna altijd voor en wat hiermee botst zal met de nodige argwaan worden bekeken en kan uitmonden in racisme en/of discriminatie.En dan maakt het niets uit waar je wiegje gestaan heeft. Het heeft uitsluitend te maken met menselijke eigenschappen.

ZITA
10-05-09, 12:45
Bizar dat jij met zo iemand wilt praten. Hij is beyond any redelijkheid. Zelfs als het een 'grapje' is.

Alleen voor ongure individuen als jij. Ron zal dat nooit meemaken als hij zich zo vormelijk blijft gedragen.

mark61
10-05-09, 12:57
Alleen voor ongure individuen als jij. Ron zal dat nooit meemaken als hij zich zo vormelijk blijft gedragen.

Huh? Ik heb het niet over dat onbeschofte kleutergedrag van je tegen mij en andere prikkers, what else is new, maar je ranzige praat over homofilie.

ZITA
10-05-09, 14:32
Huh? Ik heb het niet over dat onbeschofte kleutergedrag van je tegen mij en andere prikkers, what else is new, maar je ranzige praat over homofilie.

En ik heb het over jouw ranzige praat in het algemeen. Een ongelikte beer als jij zal zoiets wel nooit kunnen bevatten.

tanger'73
10-05-09, 15:33
En ik heb het over jouw ranzige praat in het algemeen. Een ongelikte beer als jij zal zoiets wel nooit kunnen bevatten.


Een ongelikte beer is een mooie uitdrukking die je gebruikt. :hihi:

Vriend
10-05-09, 15:59
Jij wijst naar Catwomen "hoeveel vingers wijzen er momenteel op jou"


Heel wat blanke vingers kan ik je vertellen. Maar ik kan me voorstellen dat racisme in Nederlandse dorpen vaak met enige gene door autochtonen wordt ervaren.

Ik kan me ook voorstellen dat dezelfde blanke mensen hier ook schamen. Het geeft me in iedergeval hoop gezien het feit dat het vele malen triester zou zijn wanneer men juist met trots zou reageren.

Ik stap weleens op lange tenen, zo ben ik nou eenmaal. :)

Vriend
10-05-09, 16:05
Ik ben nu pas weer op de site, zodoende niet eerder kunnen reageren.

Ik heb weinig toe te voegen aan hetgeen ik eerder stelde. Hoe de wetenschap aankijkt tegen termen als discriminatie en racisme zal me eerlijk gezegd een zorg zijn.
Ik heb geen tijd om in een discussie met jou te verzanden over wetenschappelijke definities terwijl het eigenlijk heel simpel is. Discriminatie is ongezond, maar helaas het komt overal voor. Mensen zijn egoistische wezens, eigenbelang, gezinsbelang, groepsbelang gaat bijna altijd voor en wat hiermee botst zal met de nodige argwaan worden bekeken en kan uitmonden in racisme en/of discriminatie.En dan maakt het niets uit waar je wiegje gestaan heeft. Het heeft uitsluitend te maken met menselijke eigenschappen.


Dat is niet hoe je in eerste instantie reageerde. Je bent inmiddels vrij genuanceerder in je uitspraken.

Toen een prikker postte dat in Nederland het nazisme in dorpen nog steeds levende is reageerde jij niet met het erkennen van deze problematiek, want het is wel degelijk een correcte assumptie. Neen, in plaats daarvan reageerde jij met een relativisme van het afschuwelijke wat daar gebeurt is in dat dorp.

"ach het gebeurt overal dus niet zo zeuren jij"

Dat was jouw repliek.

Ik vind dat niet alleen dom, ik vind het een te hoge troetelturk gehalte bevatten.

Kijk uit met zulke uitspraken.

Vriend
10-05-09, 16:26
Alles komt goed. Ik denk dat vriend en john2 elkaar wel begrijpen.

Heej beroepsrat! Hang jij hier nog steeds rond! Nog steeds het allochtonenpesten niet zat?

:)

John2
10-05-09, 20:51
=Vriend;3963085]Heel wat blanke vingers kan ik je vertellen.
Je bent zo tegen racisme zoals jij zegt en stelt in deze topic, waarom maak jij je daar dan zelf schuldig aan door te stellen dat het zou gaan om blanke vingers en niet vingers in het algemeen.
Personen die strijden tegen racisme denken niet in termen van kleur, geslacht of geloof.


Maar ik kan me voorstellen dat racisme in Nederlandse dorpen vaak met enige gene door autochtonen wordt ervaren.
Moet je toch duidelijker zijn wat jij bedoeld met het racisme in Nederlandse dorpen?
Geef eens enkele voorbeelden.



Ik kan me ook voorstellen dat dezelfde blanke mensen hier ook schamen. Het geeft me in iedergeval hoop gezien het feit dat het vele malen triester zou zijn wanneer men juist met trots zou reageren.
Wederom gebruik jij een term om een bepaalde doelgroep aan te duiden of racisme alleen aan "blanke" mensen zou worden uitgevoerd, ook dit is een vorm van discriminatie omdat je simpelweg vergeet dat racisme en discriminatie niet gebonden is aan kleur, geloof of afkomst, er zijn zelfs in bijvoorbeeld het geloof stromingen die elkaar discrimineren, zelfs binnen de nederlandse en marokkaanse gemeenschap zijn er groepen die elkaar discrimineren op afkomst, denk maar eens de boeren uit het oosten of de berbers uit marokko.
Het is dus dom om het toe te schrijven aan een ras zoals jij hier deed.



Ik stap weleens op lange tenen, zo ben ik nou eenmaal. :)
Tja of je hebt zelf lange tenen of een kort lontje.

fisherman1969
10-05-09, 22:30
Wat is het verband tussen de twee? Elke discussie is zinloos als er geen overeenstemming is over de betekenissen van de gebruikte woorden.

Racisme zal nooit verdwijnen.

Dat valt nog te bezien ,mogelijk dat over een paar duizend jaar de wereld bevolking zo vermengd is geworden ,dat er nog maar een soort (RAS )is !
Vooropgesteld dat de de kleine planeet AARDE dan nog bestaat.

Vriend
11-05-09, 00:33
Je bent zo tegen racisme zoals jij zegt en stelt in deze topic, waarom maak jij je daar dan zelf schuldig aan door te stellen dat het zou gaan om blanke vingers en niet vingers in het algemeen.
Personen die strijden tegen racisme denken niet in termen van kleur, geslacht of geloof.


Moet je toch duidelijker zijn wat jij bedoeld met het racisme in Nederlandse dorpen?
Geef eens enkele voorbeelden.



Wederom gebruik jij een term om een bepaalde doelgroep aan te duiden of racisme alleen aan "blanke" mensen zou worden uitgevoerd, ook dit is een vorm van discriminatie omdat je simpelweg vergeet dat racisme en discriminatie niet gebonden is aan kleur, geloof of afkomst, er zijn zelfs in bijvoorbeeld het geloof stromingen die elkaar discrimineren, zelfs binnen de nederlandse en marokkaanse gemeenschap zijn er groepen die elkaar discrimineren op afkomst, denk maar eens de boeren uit het oosten of de berbers uit marokko.
Het is dus dom om het toe te schrijven aan een ras zoals jij hier deed.



Tja of je hebt zelf lange tenen of een kort lontje.



Kom op john...

Ik kom hier sinds 2002...ik ben dus echt een oude rot...en inmiddels ken ik het rechtse herenclubje dat hier vaak prikt..

Doe nou niet of je neus bloedt man..we weten allemaal dat 99% van de reacties tegen mijn betoog en standpunt van een rechts blank typetje komen..het heeft te maken met te lange tenen en te weinig zelfreflectie..je denkt toch niet dat ik en alle andere neutrale prikkers knettergek zijn? :D

mark61
11-05-09, 06:27
van een rechts blank typetje komen

Heppie t nou over mij? God wat ben je dom. Nog dommer dan ik al meende te constateren. Je vindt jezelf een links bruin typetje? Think again.

Dat denigrerende toontje is nergens voor nodig.

John2
11-05-09, 07:36
=Vriend;3963458]Kom op john...

Ik kom hier sinds 2002...ik ben dus echt een oude rot...en inmiddels ken ik het rechtse herenclubje dat hier vaak prikt..
Daar twijvel ik ook geen moment aan, ook ik zie de links en rechts net als de "korpsballen" verwoede pogingen doen om een ander het gras onder de voeten weg te maaien, maar daar ging het mij niet om.
Waar het mij omging in jou stukjes dat jij net zo makkelijk gebruik maakt van woorden, die ook racisten gebruiken en net zo makkelijk een bevolkingsgroep aanwijst als schuldige als een racist, waaruit ik concludeer dat in jou belevings opvatting een zwarte kont discriminatie is en een blanke vinger niet, net zoals de uitdrukking dat dorpsbewoners racisten zijn geen discriminatie is en de uitspraak marokkaanse relschoppers wel weer?
Als strijder tegen racistme en onrecht in de wereld, mag je niet denken in kleuren of groepen want deze bestaan niet want elke kleur en elke groep bestaat uit mensen die een minderheid vormen en aanwijzingen erop of meningen erover kan worden gezien als een vorm van discriminatie.



Doe nou niet of je neus bloedt man..we weten allemaal dat 99% van de reacties tegen mijn betoog en standpunt van een rechts blank typetje komen..het heeft te maken met te lange tenen en te weinig zelfreflectie..je denkt toch niet dat ik en alle andere neutrale prikkers knettergek zijn? :D
Wat is in jou beleving een rechts "blank" typetje en wat zijn neutrale prikkers?
Laten we mij als voorbeeld nemen ben ik een rechts typetje of een neutrale prikker?

Witte78
11-05-09, 09:06
Kom op john...

Ik kom hier sinds 2002...ik ben dus echt een oude rot...en inmiddels ken ik het rechtse herenclubje dat hier vaak prikt..

Doe nou niet of je neus bloedt man..we weten allemaal dat 99% van de reacties tegen mijn betoog en standpunt van een rechts blank typetje komen..het heeft te maken met te lange tenen en te weinig zelfreflectie..je denkt toch niet dat ik en alle andere neutrale prikkers knettergek zijn? :D

Je bent bezig met een gevecht tegen windmolens.

Ron Haleber
11-05-09, 10:36
Bizar dat jij met zo iemand wilt praten. Hij is beyond any redelijkheid. Zelfs als het een 'grapje' is.

Mark, ik kan me vergissen, maar er zijn nog anderen die veel erger zijn... Zo bij voorbeeld de gelovige papegaaiën die jij met eindeloos veel geduld bestrijdt in ellenlange topics! :aftel:

Zag je handtekening bij Eddaoudi. Prima!

mark61
11-05-09, 11:38
Mark, ik kan me vergissen, maar er zijn nog anderen die veel erger zijn... Zo bij voorbeeld de gelovige papegaaiën die jij met eindeloos veel geduld bestrijdt in ellenlange topics! :aftel:

Zag je handtekening bij Eddaoudi. Prima!

Je hebt zijn hysterische homofobie even gemist? Dat ie zo moest lachen om geëxecuteerde, aan een kraan hangende Iraniërs?

Ach dat bleek overbodig. NL is nog niet helemaal gek geworden.

Tomas
11-05-09, 11:44
Heej beroepsrat! Hang jij hier nog steeds rond! Nog steeds het allochtonenpesten niet zat?

:)

Weet jij iets leukers?

Ron Haleber
11-05-09, 12:13
Je hebt zijn hysterische homofobie even gemist? Dat ie zo moest lachen om geëxecuteerde, aan een kraan hangende Iraniërs?

Ach dat bleek overbodig. NL is nog niet helemaal gek geworden.

Idd dat mistte ik. Die ZITA is dus een echt sadistisch beest waar je geen tijd / woord aan moet verspillen!:mad:

Ongelikte beer vond ik wel grappig - al slaat het op k.. Vandaar mijn misverstand...

ZITA
11-05-09, 12:39
Idd dat mistte ik. Die ZITA is dus een echt sadistisch beest waar je geen tijd / woord aan moet verspillen!:mad:

Ongelikte beer vond ik wel grappig - al slaat het op k.. Vandaar mijn misverstand...

Bizar ook dat jij met Mark61 praat. Jij hebt zijn hysterische oproep gemist waarin hij mij liet weten mezelf van een brug te moeten gooien. Wat jammer ook, dat je je door hem laat beïnvloeden inzake met wie je communiceert. :jammer:

Nee even ernstig Ron, als je een flauw benul had van hoe kwetsend het is om afgewezen te worden bij een sollicitatie vanwege je buitenlandse achternaam en dat besproken hoort worden omdat de intercom niet uitstaat... Als je wist wat het was om uit een taxi gezet te worden nadat je bevestigd hebt dat je inderdaad Marokkaan bent... Dan zou jij ook op deze samenleving spugen en zo af en toe eens een opmerking plaatsen op deze site die een geheel andere bedoeling heeft dan oppervlakkig het geval lijkt.

Ik dacht verdorie dat jij dat wel zou begrijpen, maar goed... uiteindelijk zijn jullie ranzige en walgelijke kaaskoppen allemaal 1 pot nat.

Witte78
11-05-09, 12:49
Bizar ook dat jij met Mark61 praat. Jij hebt zijn hysterische oproep gemist waarin hij mij liet weten mezelf van een brug te moeten gooien. Wat jammer ook, dat je je door hem laat beïnvloeden inzake met wie je communiceert. :jammer:

Nee even ernstig Ron, als je een flauw benul had van hoe kwetsend het is om afgewezen te worden bij een sollicitatie vanwege je buitenlandse achternaam en dat besproken hoort worden omdat de intercom niet uitstaat... Als je wist wat het was om uit een taxi gezet te worden nadat je bevestigd hebt dat je inderdaad Marokkaan bent... Dan zou jij ook op deze samenleving spugen en zo af en toe eens een opmerking plaatsen op deze site die een geheel andere bedoeling heeft dan oppervlakkig het geval lijkt.

Ik dacht verdorie dat jij dat wel zou begrijpen, maar goed... uiteindelijk zijn jullie ranzige en walgelijke kaaskoppen allemaal 1 pot nat.

Als jij je IRL net zo gedraagt als hier op dit forum, dan is het natuurlijk niet vreemd dat je dezelfde behandeling terug krijgt. Je bent racist geworden omdat er ook racistische Hollanders zijn. Je zit vol met bitterheid, en misdraagt je omdat je je onrechtmatig behandeld voelt. Je bent in een negatieve spiraal terecht gekomen.

Maar goed, voor mij makkelijk praten natuurlijk, toch wens ik je sterkte om er uit te komen. Je hele leven in bitterheid zitten zeuren kan nooit een prettig leven zijn.

Vriend
11-05-09, 12:53
John2 zegt:

Daar twijvel ik ook geen moment aan, ook ik zie de links en rechts net als de "korpsballen" verwoede pogingen doen om een ander het gras onder de voeten weg te maaien, maar daar ging het mij niet om.
Waar het mij omging in jou stukjes dat jij net zo makkelijk gebruik maakt van woorden, die ook racisten gebruiken en net zo makkelijk een bevolkingsgroep aanwijst als schuldige als een racist, waaruit ik concludeer dat in jou belevings opvatting een zwarte kont discriminatie is en een blanke vinger niet, net zoals de uitdrukking dat dorpsbewoners racisten zijn geen discriminatie is en de uitspraak marokkaanse relschoppers wel weer?
Als strijder tegen racistme en onrecht in de wereld, mag je niet denken in kleuren of groepen want deze bestaan niet want elke kleur en elke groep bestaat uit mensen die een minderheid vormen en aanwijzingen erop of meningen erover kan worden gezien als een vorm van discriminatie.


Ik zeg:

Fout fout fout. Ik heb luid en duidelijk gezegd dat ik racisme in wat voor vorm dan ook veroordeel.

Ik heb dat niet 1 x gezegd en ook niet 2 x ik heb het 100 x gezegd en figuren zoals jij blijven er op hameren dat ik het moet blijven herhalen.

Ik snap wel waarom je het doet en waarom slinger het ook doet en waarom witte het doet en waarom mark het doet.

Het heeft te maken met te lange tenen en taboes.

De discussie ging om een gediscrimineerd buitenlandse familie in een achterlijk dorpje. Mensen zijn weggepest vanwege hun afkomst. Er komt een reactie van een prikker die claimt hetzelfde te hebben gezien en komt met het statement dat het fascisme in Nederlandse dorpen bij sommigen anno 2009 nog steeds springlevend is.

Ik ben het hier mee eens. Er zijn een hoop jongeren en ouderen in dorpen die stiekem nog steeds Hitlers 3de rijk romantiseren.

Vervolgens reageert een of andere tante genaamd catwomen met een relativerende opmerking over racisme en de wereld en dat het overal wel plaatsvindt en dat we niet moeten zeuren.

Heerlijk, zul jij gedacht hebben, zo een troetelturk die het onderwerp lekker wegschuift zodat het lekker onder het tapijt blijft liggen.

Ik verwerp dit soort gedrag.

Ik verwerp ontkenning.

Waarom toon jij gewoon niet je sympathie voor dat arm buitenlands gezinnetje en distantieer je van je volksgenoten daar in dat dorpje en wat ze die arme mensen hebben aangedaan?

Moslims dienen zich toch ook te distantiëren van terreur?

Of is het meten met 2 maten hier.

Max Stirner
11-05-09, 13:59
Nee even ernstig Ron, als je een flauw benul had van hoe kwetsend het is om afgewezen te worden bij een sollicitatie vanwege je buitenlandse achternaam en dat besproken hoort worden omdat de intercom niet uitstaat... Als je wist wat het was om uit een taxi gezet te worden nadat je bevestigd hebt dat je inderdaad Marokkaan bent... .



Zou het ook kunnen dat die mensen je om één of andere reden gewoon niet zo sympathiek vonden ?

ZITA
11-05-09, 14:03
Als jij je IRL net zo gedraagt als hier op dit forum, dan is het natuurlijk niet vreemd dat je dezelfde behandeling terug krijgt. Je bent racist geworden omdat er ook racistische Hollanders zijn. Je zit vol met bitterheid, en misdraagt je omdat je je onrechtmatig behandeld voelt. Je bent in een negatieve spiraal terecht gekomen.

Maar goed, voor mij makkelijk praten natuurlijk, toch wens ik je sterkte om er uit te komen. Je hele leven in bitterheid zitten zeuren kan nooit een prettig leven zijn.

Dit vind ik lief van je Witte. Dankjewel voor deze hartsterkende reactie, ondanks dat je zo'n teringhond bent.

ZITA
11-05-09, 14:04
Zou het ook kunnen dat die mensen je om één of andere reden gewoon niet zo sympathiek vonden ?

Dat is duidelijk, en de reden ook. Misschien moet je het openingsbericht van deze topic nog eens lezen, of op zijn minst de titel om er wat meer inzicht in te krijgen.

Max Stirner
11-05-09, 14:10
Dat is duidelijk, en de reden ook. .


Gelukkig maar.

ZITA
11-05-09, 14:14
Gelukkig maar.

Als je een beetje begrijpend kon lezen had je niet zo'n stomme vraag hoeven stellen. Je vraagt toch ook niet of het zou kunnen dat de nazi's een rechtvaardige reden hadden om de joden uit te willen roeien.

Max Stirner
11-05-09, 14:20
Als je een beetje begrijpend kon lezen had je niet zo'n stomme vraag hoeven stellen. Je vraagt toch ook niet of het zou kunnen dat de nazi's een rechtvaardige reden hadden om de joden uit te willen roeien.



Wake up and smell the coffee:

Het was in jouw geval waarschijnlijk puur persoonlijk en dus terecht.

ZITA
11-05-09, 14:24
Wake up and smell the coffee:

Het was in jouw geval waarschijnlijk puur persoonlijk en dus terecht.

Kun jij wel lezen? Ik werd een taxi uitgezet nadat ik bevestigde Marokkaan te zijn, meer stak er niet achter. Jij vindt dat terecht? Jullie zijn echt allen zakkenwassers he, zonder uitzondering.

John2
11-05-09, 14:36
Bizar ook dat jij met Mark61 praat. Jij hebt zijn hysterische oproep gemist waarin hij mij liet weten mezelf van een brug te moeten gooien. Wat jammer ook, dat je je door hem laat beïnvloeden inzake met wie je communiceert. :jammer:

Nee even ernstig Ron, als je een flauw benul had van hoe kwetsend het is om afgewezen te worden bij een sollicitatie vanwege je buitenlandse achternaam en dat besproken hoort worden omdat de intercom niet uitstaat... Als je wist wat het was om uit een taxi gezet te worden nadat je bevestigd hebt dat je inderdaad Marokkaan bent... Dan zou jij ook op deze samenleving spugen en zo af en toe eens een opmerking plaatsen op deze site die een geheel andere bedoeling heeft dan oppervlakkig het geval lijkt.

Ik dacht verdorie dat jij dat wel zou begrijpen, maar goed... uiteindelijk zijn jullie ranzige en walgelijke kaaskoppen allemaal 1 pot nat.

Je moet je toch eens afvragen of jou achternaam of je antipathie tegen de ranzige en walgelijke kaaskoppen de oorzaak was.
Zou het je achternaam wezen vraag ik me namelijk af waarom ze je hebben uitgenodigd voor een gesprek :zwaai:


John2 zegt:

Daar twijvel ik ook geen moment aan, ook ik zie de links en rechts net als de "korpsballen" verwoede pogingen doen om een ander het gras onder de voeten weg te maaien, maar daar ging het mij niet om.
Waar het mij omging in jou stukjes dat jij net zo makkelijk gebruik maakt van woorden, die ook racisten gebruiken en net zo makkelijk een bevolkingsgroep aanwijst als schuldige als een racist, waaruit ik concludeer dat in jou belevings opvatting een zwarte kont discriminatie is en een blanke vinger niet, net zoals de uitdrukking dat dorpsbewoners racisten zijn geen discriminatie is en de uitspraak marokkaanse relschoppers wel weer?
Als strijder tegen racistme en onrecht in de wereld, mag je niet denken in kleuren of groepen want deze bestaan niet want elke kleur en elke groep bestaat uit mensen die een minderheid vormen en aanwijzingen erop of meningen erover kan worden gezien als een vorm van discriminatie.


Ik zeg:

Fout fout fout. Ik heb luid en duidelijk gezegd dat ik racisme in wat voor vorm dan ook veroordeel.

Ik heb dat niet 1 x gezegd en ook niet 2 x ik heb het 100 x gezegd en figuren zoals jij blijven er op hameren dat ik het moet blijven herhalen.

Ik snap wel waarom je het doet en waarom slinger het ook doet en waarom witte het doet en waarom mark het doet.

Het heeft te maken met te lange tenen en taboes.

De discussie ging om een gediscrimineerd buitenlandse familie in een achterlijk dorpje. Mensen zijn weggepest vanwege hun afkomst. Er komt een reactie van een prikker die claimt hetzelfde te hebben gezien en komt met het statement dat het fascisme in Nederlandse dorpen bij sommigen anno 2009 nog steeds springlevend is.

Ik ben het hier mee eens. Er zijn een hoop jongeren en ouderen in dorpen die stiekem nog steeds Hitlers 3de rijk romantiseren.

Vervolgens reageert een of andere tante genaamd catwomen met een relativerende opmerking over racisme en de wereld en dat het overal wel plaatsvindt en dat we niet moeten zeuren.

Heerlijk, zul jij gedacht hebben, zo een troetelturk die het onderwerp lekker wegschuift zodat het lekker onder het tapijt blijft liggen.

Ik verwerp dit soort gedrag.

Ik verwerp ontkenning.

Waarom toon jij gewoon niet je sympathie voor dat arm buitenlands gezinnetje en distantieer je van je volksgenoten daar in dat dorpje en wat ze die arme mensen hebben aangedaan?

Moslims dienen zich toch ook te distantiëren van terreur?

Of is het meten met 2 maten hier.

Nee vriend het is niet meten met twee maten, ik stelde alleen vast dat ook jij wijst op kleur en afkomst van groepen in de samenleving.
En dat je als buitenstaander moeilijk word opgenomen in een dorp is algemeen bekend, zelfs dat er mensen worden weggepest gebeurd regelmatig en niet alleen met marokkanen of turken, maar ook met nederlanders die zich niet kunnen of willen aanpassen.
Vaak zijn traditie's in een dorp of leefgemeenschap hier de oorzaak van, zoals bijvoorbeeld de zondagsrust in een dorp die vaak overwegend Christelijk zijn.
Zelfs de keuze voor een voetbal vereniging kan de oorzaak zijn of je word opgenomen in een dorp of dat ze je links laten liggen.
Wat gebeurde met deze turkse ondernemer is een geheel appart verhaal en spelen emotie's mee door het verleden van deze man (eigenaar diverse coffeeshops) en het heden waarbij een onderzoek loopt naar drugshandel.

John2
11-05-09, 14:39
Kun jij wel lezen? Ik werd een taxi uitgezet nadat ik bevestigde Marokkaan te zijn, meer stak er niet achter. Jij vindt dat terecht? Jullie zijn echt allen zakkenwassers he, zonder uitzondering.

Was het voor of na dat jij hem om zijn geld vroeg???

ronald
11-05-09, 14:50
Was het voor of na dat jij hem om zijn geld vroeg???

Jammer genoeg gebeurt dat John. Mijn oudste zoon ziet er vrij orientaals uit en heeft dat ook mee moeten maken. Vele taxichauffeurs zijn sowieso ass holes. Buschauffeurs trouwens ook. Ik geloof er niets van dat zij zo onschuldig zijn als ze ons willen doen geloven.

John2
11-05-09, 15:01
Jammer genoeg gebeurt dat John. Mijn oudste zoon ziet er vrij orientaals uit en heeft dat ook mee moeten maken. Vele taxichauffeurs zijn sowieso ass holes. Buschauffeurs trouwens ook. Ik geloof er niets van dat zij zo onschuldig zijn als ze ons willen doen geloven.

Idd gebeuren deze zaken, maar hoe makkelijk is het dan om de tijd en het kenteken te noteren en om dan een klacht in te dienen over deze taxi of bus chauffeur.
Verder denk ik dat jou zoon niet afreageerd op alle Nederlanders zoals Zika doet, maar relativeert dat die ene persoon zo heeft gehandeld en wij wetten kennen om personen die zo handelen te kunnen straffen voor hun daden.
Mijn antwoord was dan ook meer gericht op het feit zoals Zika te keer ging tegen de nederlanders in het algemeen.
Maar misschien een idee om in Hengelo te gaan wonen waar meer als 90% van de taxi-chauffeurs een getinte uitelijk hebben.

ronald
11-05-09, 15:13
Idd gebeuren deze zaken, maar hoe makkelijk is het dan om de tijd en het kenteken te noteren en om dan een klacht in te dienen over deze taxi of bus chauffeur.
Verder denk ik dat jou zoon niet afreageerd op alle Nederlanders zoals Zika doet, maar relativeert dat die ene persoon zo heeft gehandeld en wij wetten kennen om personen die zo handelen te kunnen straffen voor hun daden.
Mijn antwoord was dan ook meer gericht op het feit zoals Zika te keer ging tegen de nederlanders in het algemeen.
Maar misschien een idee om in Hengelo te gaan wonen waar meer als 90% van de taxi-chauffeurs een getinte uitelijk hebben.

Hebben we gedaan...ook de minuut dat de trambestuurder op een bepaalde plek reed. Ze dekken elkaar tot en met. Bieden wel excuses aan en eens de vergoeding van een taxirit.
De vraag bij velen is: Ben ik een Nederlandse Jood of een joodse Nederlander...of ben ik een Marokkaanse Nederlander of een Nederlandse Marokkaan? Zelf in een of ander schild te kruipen is een beetje verkeerd denk ik. Persoonlijke incidenten zijn persoonlijke incidenten. Je kunt geen hele volksgroepen verantwoordelijk stellen. Dat is zielig gedrag. Als dat zo was zou ik allang de gehele Marokkaanse volksgroep moeten hebben veroordeeld gekregen. Genoeg door individuele Marokkanen uitgescholden. Mijn zoon die toen hij 8 was is door 4 Marokkaanse jongens in elkaar geslagen gewoon omdat hij een keppel droeg zou nu dan "wat" mogen?...als we volgens dezelfde gedachten zouden redeneren. Doet hij toch ook niet?

Max Stirner
11-05-09, 15:13
Kun jij wel lezen? Ik werd een taxi uitgezet nadat ik bevestigde Marokkaan te zijn, meer stak er niet achter. Jij vindt dat terecht?


Nee.

Maar ik heb natuurlijk makkelijk praten: je moet helaas niet uitsluiten dat deze taxichauffeur in het verleden ervaringen heeft gehad met Marokkaanse jonge mannen die niet zo beschaafd, beleefd en vriendelijk waren als jij.

En dan ga je generaliseren.

Vriend
11-05-09, 15:33
Je moet je toch eens afvragen of jou achternaam of je antipathie tegen de ranzige en walgelijke kaaskoppen de oorzaak was.
Zou het je achternaam wezen vraag ik me namelijk af waarom ze je hebben uitgenodigd voor een gesprek :zwaai:



Nee vriend het is niet meten met twee maten, ik stelde alleen vast dat ook jij wijst op kleur en afkomst van groepen in de samenleving.
En dat je als buitenstaander moeilijk word opgenomen in een dorp is algemeen bekend, zelfs dat er mensen worden weggepest gebeurd regelmatig en niet alleen met marokkanen of turken, maar ook met nederlanders die zich niet kunnen of willen aanpassen.
Vaak zijn traditie's in een dorp of leefgemeenschap hier de oorzaak van, zoals bijvoorbeeld de zondagsrust in een dorp die vaak overwegend Christelijk zijn.
Zelfs de keuze voor een voetbal vereniging kan de oorzaak zijn of je word opgenomen in een dorp of dat ze je links laten liggen.
Wat gebeurde met deze turkse ondernemer is een geheel appart verhaal en spelen emotie's mee door het verleden van deze man (eigenaar diverse coffeeshops) en het heden waarbij een onderzoek loopt naar drugshandel.


Wederom fout. Deze man is niet veroordeeld. Jij begaat op dit moment een grove fout door alvast uitspraak te doen in een geschil waarbij nog niet alle feiten boven water zijn.

Ik in tegendeel ageer tegen ieder vorm van racisme.

Ik veroordeel het.

Ik veroordeel de mensen die deze man hebben aangevallen vanwege zijn afkomst, ze zijn er want ze hebben zich persoonlijk in krantenartikels haatvol uitgesproken jegens zijn afkomst.

Om er maar een citaat van een van hen bij te halen:

"wij hoeven geen turk in ons dorp"

Waarom toon jij gewoon niet je sympathie voor dat arm buitenlands gezinnetje en distantieer je van je volksgenoten daar in dat dorpje en wat ze die arme mensen hebben aangedaan?

Waarom durf jij geen afstand te nemen van racistische landgenoten?

Wat is er mis met je?

John2
11-05-09, 16:21
Hebben we gedaan...ook de minuut dat de trambestuurder op een bepaalde plek reed. Ze dekken elkaar tot en met. Bieden wel excuses aan en eens de vergoeding van een taxirit.
De vraag bij velen is: Ben ik een Nederlandse Jood of een joodse Nederlander...of ben ik een Marokkaanse Nederlander of een Nederlandse Marokkaan? Zelf in een of ander schild te kruipen is een beetje verkeerd denk ik. Persoonlijke incidenten zijn persoonlijke incidenten. Je kunt geen hele volksgroepen verantwoordelijk stellen. Dat is zielig gedrag. Als dat zo was zou ik allang de gehele Marokkaanse volksgroep moeten hebben veroordeeld gekregen. Genoeg door individuele Marokkanen uitgescholden. Mijn zoon die toen hij 8 was is door 4 Marokkaanse jongens in elkaar geslagen gewoon omdat hij een keppel droeg zou nu dan "wat" mogen?...als we volgens dezelfde gedachten zouden redeneren. Doet hij toch ook niet?
Dat is vaak het probleem met racisme dat het moeilijk te bewijzen is omdat het vaak gebeurd als je alleen bent en door een groep die elkaar de handen boven het hoofd houden.
Het mooiste is natuurlijk als je iets meemaakt waar je als BOA er dan boven opstaat zoals mij overkwam enkele jaren terug in een winkel.
Ik kwam terug van een zonnig land mooi bruin en dan lijk ik sprekend op een turk.
In een winkel waar ik wilde afrekenen waren enkele mensen voor mij bij de kassa toen ik problemen kreeg met enkele jongeren die mij uitmaakte voor stink turk toen ik daar wat van zei, bemoeide de persoon achter de kassa zich ermee en probeerde mij een stoot te verkopen na een kleine worsteling had ik deze persoon onder mij en de politie verscheen ook direct ter plekke, waarna door de twee personen het wildste verhaal werd verteld tot dat de politie vroeg of ik mij kon legitimeren en ik hem mijn BOA pas gaf, waardoor er een beeedigde procesverbaal werd opgemaakt wegens discriminatie en deze personen werden veroordeeld tot taakstraffen van 60 uur.
Maar verder is racisme moeilijk te bewijzen en nog moeilijker uit te roeien.



=Vriend;3963923]Wederom fout. Deze man is niet veroordeeld. Jij begaat op dit moment een grove fout door alvast uitspraak te doen in een geschil waarbij nog niet alle feiten boven water zijn.
Nee klopt het onderzoek loopt nog steeds en afgelopen weekend zijn er wederom 5 personen gearresteerd.



Ik in tegendeel ageer tegen ieder vorm van racisme.
Ik veroordeel het.
Dat doet ieder fatsoenlijk mens, alleen valt mij bij jou op dat jij je ook schuldig maakt aan uitspraken die je normaal verwacht bij mensen die racistische motieven hebben.


Ik veroordeel de mensen die deze man hebben aangevallen vanwege zijn afkomst, ze zijn er want ze hebben zich persoonlijk in krantenartikels haatvol uitgesproken jegens zijn afkomst.

Om er maar een citaat van een van hen bij te halen:

"wij hoeven geen turk in ons dorp"
Het kranten knipsel was een optekening van de ondernemer niet van de bewoners, immers die gaven geen commentaar.
Verder woonde deze man al een tijdje in het dorp en had in dit dorp ook een coffeeshop die enkele jaren terug op last van de burgemeester is gesloten.



Waarom toon jij gewoon niet je sympathie voor dat arm buitenlands gezinnetje en distantieer je van je volksgenoten daar in dat dorpje en wat ze die arme mensen hebben aangedaan?

Waarom durf jij geen afstand te nemen van racistische landgenoten?

Wat is er mis met je?
Met mij is niets mis gelukkig, alleen vertrouw ik het artikel niet zoals het in de krant staat, omdat het vol met fouten staat.
Aan de ene kant verteld hij dat de opening van zijn zaak gewoon doorgaat, terwijl hij even daarvoor vertelde dat door klachten uit de buurt over de muziek zijn zaak moest sluiten.
De uitspraak van "wij moeten geen turk in ons dorp" valt niet te rijmen met het feit dat hij al jaren woonde in het dorp.
Verder ga je dan zoeken op de naam van deze persoon in de registers van Kamer van Koophandel en kom je hem niet tegen als eigenaar van het cafe of cafetaria, ja en als je dan verder gaat zoeken op zijn naam kom je tegen dat er onderzoeken naar hem lopen.
Tja en als je dan kijkt bij de horeca-makelaar zie ik dat het pand nog steeds te koop staat, alleen moet je dan niet zoeken onder cafe/cafetaria, maar onder hotel, want dat is dit pand altijd geweest tot het enkele jaren geleden zijn brandveiligheid verloor en er geen kamers meer verhuurd konden worden.
Dan kun je nog even op de pagina van de gemeente gaan waar dit pand onder valt en zie je in de verslagen van deze gemeente dat er voor dit pand tot twee keer toe een gunning is geweigerd na onderzoek herkomst gelden wat de gemeentes verplicht zijn te doen.

Maar misschien ligt mijn haat naar drugs en alles wat daarmee te maken heeft hoger dan mijn haat naar racisten?

Orakel
11-05-09, 17:34
Op mijn eigen site meen ik op mijn eigen niveau te werken. Neem bijv. mijn discussie met Orakel...


Kudt!! Heb ik dat... 70 jaar sgool gehad en dan komt ik op jouw nivo terecht....somebody shoot me, please!

Ron Haleber
11-05-09, 18:42
Kudt!! Heb ik dat... 70 jaar sgool gehad en dan komt ik op jouw nivo terecht....somebody shoot me, please!

Moet je wel eerlijk het verband zien:

De discussies hier, neem tav schrijvers als Hafid Bouazza lijken me idd meestal "bijzonder kinderachtig en kleinzielig"... Ik verlaag me dan maar tot dat niveau om antwoorden te suggereren - een andere keus is er namelijk niet... Het is water naar de zee dragen...

Op mijn eigen site meen ik op mijn eigen niveau te werken. Neem bijv. mijn discussie met Orakel...:lol:
---------------------------------------------

Met ons beiden ging het dus niet om het gereutel van de door mij genoemde barbaren hier...:mad:

We hadden het nav jouw thema over GOETHE...

En dat is toch echt andere koek op niveau van onze boekenverzamelaar Orakel! :zwaai:

DNA
11-05-09, 19:07
Moet je wel eerlijk het verband zien:

De discussies hier, neem tav schrijvers als Hafid Bouazza lijken me idd meestal "bijzonder kinderachtig en kleinzielig"... Ik verlaag me dan maar tot dat niveau om antwoorden te suggereren - een andere keus is er namelijk niet... Het is water naar de zee dragen...

Op mijn eigen site meen ik op mijn eigen niveau te werken. Neem bijv. mijn discussie met Orakel...:lol:
---------------------------------------------

Met ons beiden ging het dus niet om het gereutel van de door mij genoemde barbaren hier...:mad:

We hadden het nav jouw thema over GOETHE...

En dat is toch echt andere koek op niveau van onze boekenverzamelaar Orakel! :zwaai:

:lol:

discussies op niveau op jou site ???? : natuurlijk, jongen :

met gelijkgestemden zeker :

die voordtdurend elkaars egos aan het strelen zijn, met elkaar flirten ......allemaal labiel tragi_hilarisch Don Quichotten van jou soort die zouden vechten tegen zelfverzonen & zelfgefabriceerd fantasie_achtig vijandsbeelden & ...wind molens :

= pervers orgie = mentaal, psychologisch, spiritueel prostitutie, strip _tease , blood dorstig angst_vampieren die leven van die telkens & weer gecreerd populistisch angst voor massas consumptie :

heeft juist niets met de wrkelijkheid te maken =

+ het is ideologisch materialistisch , cultureel, moreel ....imperialisme ten opzichte van andesdenkenden, met name moslims :

maar met de "bekend fictief" Don Quichotte valt er wel ontzettend mee te lachen & is die bovendien een eindloos bron van inspiraties :

kan ik absoluut niet van je of van jou co. zeggen :

Ik vraag me af wie de echt barbaar hier is ::aftel:

u do know the answer : u just don't wanna admit it ! :lol:

for people such as urself , the devil or barbaric animal is always the other : never urself :

hypocrits like u never try to look at themselves in the mirror , in order to confront their own demons & devils within themselves :

"Heaven & hell exist on earth too, we do also carry them around withing ourselves wherever we go..." Quote : Christopher Columbus :

onder de oude Roman empire alle anti_main stream afwijkend meningnen van andersdenkenden werden per definitie als barbaars, achterlijk of erger beschouwd :

ik zie weinig fundamenteel verschil tussen de oude & new Roman empire :

christians used to be thrown to the lions under the old Roman empire , muslims are the ones today that are thrown to the lions under the new Roman empire !

je bent gewoon een zielig gefrustreerd ideologisch anti_Islam haat zaaier , amigo :

een anti_religie fascist , niets minder , niets meer :

join the club where u do belong indeed if u haven't already done just that : Fascist Wilders w'd certainly find something for u to do ! :lol::

Join The KKK of wilders ! :lol: & be one of his KKK SS's ..... :lol:

:zwaai:

John2
11-05-09, 19:39
Ik vraag me af wie de echt barbaar hier is ::aftel:

u do know the answer : u just don't wanna admit it ! :lol:

for people such as urself , the devil or barbaric animal is always the other : never urself :

hypocrits like u never try to look at themselves in the mirror , in order to confront their own demons & devils within themselves :

"Heaven & hell exist on earth too, we do also carry them around withing ourselves wherever we go..." Quote : Christopher Columbus :

onder de oude Roman empire alle anti_main stream afwijkend meningnen van andersdenkenden werden per definitie als barbaars, achterlijk of erger beschouwd :

ik zie weinig fundamenteel verschil tussen de oude & new Roman empire :

christians used to be thrown to the lions under the old Roman empire , muslims are the ones today that are thrown to the lions under the new Roman empire !

je bent gewoon een zielig gefrustreerd ideologisch anti_Islam haat zaaier , amigo :

een anti_religie fascist , niets minder , niets meer :

join the club where u do belong indeed if u haven't already done just that : Fascist Wilders w'd certainly find something for u to do ! :lol::

Join The KKK of wilders ! :lol: & be one of his KKK SS's ..... :lol:

:zwaai:

Als jij stelt dat jij van mening bent dat Ron thuis hoort bij de KKK of Wilders dan is er iets goed mis met jou, ik raad je dan ook aan om eens hulp te gaan zoeken voor jou probleem.

DNA
11-05-09, 19:51
Als jij stelt dat jij van mening bent dat Ron thuis hoort bij de KKK of Wilders dan is er iets goed mis met jou, ik raad je dan ook aan om eens hulp te gaan zoeken voor jou probleem.

:lol:

natuurlijk, jongen :


I think u should join that wilders anti_Islam KKK tragic_hilarious club too :

u w'd "look" nice in that KKK SS uniform (considering ur "performances " here !) , don't u think ???? , as did ur racist US KKK christian ancestors while lynching poor innocent blacks :

the latters had to have their apart churches even : churches for whites & churches for blacks :


what a bloody shame indeed ! :aftel:

How dare u ???

Ron Haleber
11-05-09, 19:56
Orakel als je niet begreep wat ik bedoelde met verschil in niveau - lees dan het schreeuwen van DNA - Salah maar! :zwaai:

DNA
11-05-09, 20:12
Orakel als je niet begreep wat ik bedoelde met verschil in niveau - lees dan het schreeuwen van DNA - Salah maar! :zwaai:

da's geen schreeuwen , Ron : & dat weet je :


da's de hard realiteit & waarheid ! :lol:


Thanks God , my level has nothing to do with urs ! :lol::huil:

Ron Haleber
11-05-09, 22:36
Bizar ook dat jij met Mark61 praat. Jij hebt zijn hysterische oproep gemist waarin hij mij liet weten mezelf van een brug te moeten gooien. Wat jammer ook, dat je je door hem laat beïnvloeden inzake met wie je communiceert. :jammer:

Ik weet de aanleiding voor het advies van Mark niet maar normaliter is er dan wel een duidelijke reden voor...

Marks waarschuwing dat je menmsenrechten aan je laars lapt?
Dat klopt niet, maar nu toch maar een korte reactie...


Nee even ernstig Ron, als je een flauw benul had van hoe kwetsend het is om afgewezen te worden bij een sollicitatie vanwege je buitenlandse achternaam en dat besproken hoort worden omdat de intercom niet uitstaat... Als je wist wat het was om uit een taxi gezet te worden nadat je bevestigd hebt dat je inderdaad Marokkaan bent... Dan zou jij ook op deze samenleving spugen en zo af en toe eens een opmerking plaatsen op deze site die een geheel andere bedoeling heeft dan oppervlakkig het geval lijkt.

Zita, ik heb het wel erger meegemaakt! Als pastor bezoekte ik wekelijks een Marokkaanse cliënt van mij die uit vrije wil een projekt van Justritie volgde daarbij verblijvend op de Schans van de Bijlmer Bajes. En die op allerlei manieren bedrogen en vernederd werd - Van een positief projekt bleek daar geen sprake...

De bajes-directeur daar, genaamd Guldenaar - waar ik eerder uitvoerig contact mee had - had de onbeschoftheid om later mij vijf maal achter elkaar voor niets laten komen. Via zijn ondergeschikten liet hij mij weten dat mijn cliënt die bij mij zijn ongenoegen kon uiten en die zijn hart vrij kon uitstorten - mij niet wilde ontvangen. een grove leugen dus...!

Ik kon toen dus midden in de winter door sneeuw en hagel steeds weer onverrichter zake een uur fietsend naar huis gaan...Hoe je als pastor schofterig wordt behandeld...! Mijn vriend Eddaoudi heeft het beter aangepakt...:jeweetog:

Toevallig ontmoette ik kort daarop Rita Verdonk - ook tzt. een bajesdirecteur - en beklaagde mij erover... Maar ja geen aktie - dat kon ik weten... Ook bij de ASD-wethouder Hanna Belliot ging ik erover in beroep - zij ging toen over het projekt van de Schans... En zij beloofde mij bij dir. Guldenaar fel te protesteren en hem op zijn nummer te zetten. Maar het bleef enkel bij loze woorden...

Wel werd het bajesprojekt - mede door mij via mijn rapport naar de Gemeenteraad- later afgeblazen...
Ik kan je nog wat lachwekkender voorbeelden geven van absurditeiten tijdens rechtszittingen tegen Marokkanen waar ik als opgeroepen getuige bij was...

Recent werd ik door bedrog en leugens van oplichters, gemeenteambtenaren van 1500 euro beroofd - 1500 die nota bene ten bate zou zijn van een Marokkaan.... De advocaat bleek er niets aan te kunnen doen!

Zita, kun je begrijpen dat als ik die ratten van ambtenaren zie - dat mijn bloed gaat koken bij het zien van die rode lappen, lapzwanzen...

Jouw voorbeelden lijken mij dus nogal peanuts: Zeurende taxichauffeurs, mislukte soll.gesprekken.. Zet je nu eens een keer voor echte zaken in...! :zwaai:

ZITA
12-05-09, 06:33
:jammer:

Ik weet de aanleiding voor het advies van Mark niet maar normaliter is er dan wel een duidelijke reden voor...

Marks waarschuwing dat je menmsenrechten aan je laars lapt?
Dat klopt niet, maar nu toch maar een korte reactie...

.

Zita, ik heb het wel erger meegemaakt! Als pastor bezoekte ik wekelijks een Marokkaanse cliënt van mij die uit vrije wil een projekt van Justritie volgde daarbij verblijvend op de Schans van de Bijlmer Bajes. En die op allerlei manieren bedrogen en vernederd werd - Van een positief projekt bleek daar geen sprake...

De bajes-directeur daar, genaamd Guldenaar - waar ik eerder uitvoerig contact mee had - had de onbeschoftheid om later mij vijf maal achter elkaar voor niets laten komen. Via zijn ondergeschikten liet hij mij weten dat mijn cliënt die bij mij zijn ongenoegen kon uiten en die zijn hart vrij kon uitstorten - mij niet wilde ontvangen. een grove leugen dus...!

Ik kon toen dus midden in de winter door sneeuw en hagel steeds weer onverrichter zake een uur fietsend naar huis gaan...Hoe je als pastor schofterig wordt behandeld...! Mijn vriend Eddaoudi heeft het beter aangepakt...:jeweetog:

Toevallig ontmoette ik kort daarop Rita Verdonk - ook tzt. een bajesdirecteur - en beklaagde mij erover... Maar ja geen aktie - dat kon ik weten... Ook bij de ASD-wethouder Hanna Belliot ging ik erover in beroep - zij ging toen over het projekt van de Schans... En zij beloofde mij bij dir. Guldenaar fel te protesteren en hem op zijn nummer te zetten. Maar het bleef enkel bij loze woorden...

Wel werd het bajesprojekt - mede door mij via mijn rapport naar de Gemeenteraad- later afgeblazen...
Ik kan je nog wat lachwekkender voorbeelden geven van absurditeiten tijdens rechtszittingen tegen Marokkanen waar ik als opgeroepen getuige bij was...

Recent werd ik door bedrog en leugens van oplichters, gemeenteambtenaren van 1500 euro beroofd - 1500 die nota bene ten bate zou zijn van een Marokkaan.... De advocaat bleek er niets aan te kunnen doen!

Zita, kun je begrijpen dat als ik die ratten van ambtenaren zie - dat mijn bloed gaat koken bij het zien van die rode lappen, lapzwanzen...

Jouw voorbeelden lijken mij dus nogal peanuts: Zeurende taxichauffeurs, mislukte soll.gesprekken.. Zet je nu eens een keer voor echte zaken in...! :zwaai:


Wellicht is het aan jouw persoon te wijten dat dhr. Guldenaar niet wilde toestaan dat je zijn gevangene sprak. Dat je mijn zielepijn zo terminaal achterbaks bagatelliseert als je hierboven doet, bewijst tenslotte wat voor incapabel excuus voor een pastor jij bent. Jij hebt het over gevangenen wier vrijheden terecht ingeperkt zijn, en je hebt het vooral over jezelf omdat je een uur moest fietsen. Het is duidelijk dat het je hierom draait aangezien je helder communiceert dat jij je niet kunt inleven in een ander...

Ik ben een vrij man en heb nog nooit iets crimineels gedaan. Ik had het niet over zeurende taxi chauffeurs, of een schofterige personeelsfunctionaris. Ik had het over het afgewezen zijn door deze samenleving op grond van mijn afkomst en gaf daarbij enkele voorbeelden die in detail overigens veel ernstiger klinken dan ze nu doen. Maar natuurlijk Ron - afschuwelijke ego-maniak - stelt dit niets voor en weegt het veel zwaarder dat jij maar liefst 5 keer bent weggestuurd door een zekere Guldenaar. Zoals je er ook aan voorbij gaat dat jij tenminste een baan hebt... Hemel wat ben jij een mispunt. Neem het mij niet kwalijk dat ik dit zeg, denk er maar eens goed over na en neem het jezelf daarna vooral kwalijk.




Zita, ik heb het wel erger meegemaakt! Als pastor bezoekte ik wekelijks een Marokkaanse cliënt van mij die uit vrije wil een projekt van Justritie volgde daarbij verblijvend op de Schans van de Bijlmer Bajes.

Dan nog iets... Doe alsjeblieft iets aan je taal. Het is me al eens eerder opgevallen en ik zeg er niet gauw iets over op een forum. Iedereen die veelvuldig bezig is met teksten weet dat er altijd typefouten en dergelijke gemaakt worden, dit hierboven gaat me echter te ver. Het is 'bezocht' i.p.v. 'bezoekte'. Hier een leuk overzicht: http://www.verbix.com/cache/webverbix/24/bezoeken.shtml

Geen wonder dat niemand je boeken leest.

John2
12-05-09, 07:44
:lol:

natuurlijk, jongen :
I think u should join that wilders anti_Islam KKK tragic_hilarious club too :
u w'd "look" nice in that KKK SS uniform (considering ur "performances " here !) , don't u think ???? , as did ur racist US KKK christian ancestors while lynching poor innocent blacks :
the latters had to have their apart churches even : churches for whites & churches for blacks :
what a bloody shame indeed ! :aftel:
How dare u ???

Over racisme gesproken, waar haal jij het lef vandaan om mij als persoon te beschuldigen van racistische activiteiten, hoe dom ben jij om deze uitspraken te doen tegen personen die jij nooit hebt ontmoet en vermoedelijk nooit zult ontmoeten, gezien jou uitspraken en jou gedachten die extreme zijn.
Vraag me ook af wanneer jij een terroristische aanslag pleegt want je bent er rijp voor en hierdoor een gevaar voor de maatschappij


Dan nog iets... Doe alsjeblieft iets aan je taal. Het is me al eens eerder opgevallen en ik zeg er niet gauw iets over op een forum. Iedereen die veelvuldig bezig is met teksten weet dat er altijd typefouten en dergelijke gemaakt worden, dit hierboven gaat me echter te ver. Het is 'bezocht' i.p.v. 'bezoekte'. Hier een leuk overzicht: http://www.verbix.com/cache/webverbix/24/bezoeken.shtml

Geen wonder dat niemand je boeken leest.
Misschien een idee om samen naar een cursus te gaan, jij voor jou taalgebruik en misschien dat je dan ook normaal werk vind.
Want zou jij bij mij soliciteren met deze uitspraken zou je ook bij mij geen voet binnen de deur zetten.

ZITA
12-05-09, 08:58
Misschien een idee om samen naar een cursus te gaan, jij voor jou taalgebruik en misschien dat je dan ook normaal werk vind.
Want zou jij bij mij soliciteren met deze uitspraken zou je ook bij mij geen voet binnen de deur zetten.

Misschien een idee dat je zorgt dat je zelf onfeilbaar voorkomt, wanneer je de volgende keer iets opmerkt over hoe een ander zijn taal hanteert.

De Hollanders hier maken me een beetje kwaad omdat ze zich zo achterlijk gedragen. Normaal gesproken ben ik het toonbeeld van vormelijkheid.

Ron Haleber
12-05-09, 09:04
Tav DNA: Over racisme gesproken, waar haal jij het lef vandaan om mij als persoon te beschuldigen van racistische activiteiten, hoe dom ben jij om deze uitspraken te doen tegen personen die jij nooit hebt ontmoet en vermoedelijk nooit zult ontmoeten, gezien jou uitspraken en jou gedachten die extreme zijn.
Vraag me ook af wanneer jij een terroristische aanslag pleegt want je bent er rijp voor en hierdoor een gevaar voor de maatschappij


Tav DNA cq Salah: John2, ik sluit me idem dito bij jouw woorden aan. Een antwoord op zulke beledigende en onbeargumenteerde beschuldigingen is volstrekt onmogelijk.:fpotver:

Jammer dat relifanaten als Salah en Zita nooit iets bijleren! :fuckit2:

ZITA
12-05-09, 09:44
Jammer dat relifanaten als Salah en Zita nooit iets bijleren! :fuckit2:

Altijd maar wijzen. Dat is omdat je er in je arrogantie zelf niet voor open staat iets te leren Ron. Jij schrijft voor hoe het is, een ander heeft het te accepteren of deugt in jouw ogen niet.

Je gedraagt je als een schoft. Kritiek is gratis advies. Leer hier iets van.

John2
12-05-09, 09:45
Misschien een idee dat je zorgt dat je zelf onfeilbaar voorkomt, wanneer je de volgende keer iets opmerkt over hoe een ander zijn taal hanteert.

De Hollanders hier maken me een beetje kwaad omdat ze zich zo achterlijk gedragen. Normaal gesproken ben ik het toonbeeld van vormelijkheid.
Waarom heb jij van deze vooroordelen omtrend personen die jij niet kent?
Ik vind dit jammer, zeker gezien het feit dat jou bedoelingen eerlijk en waarschijnlijk oprecht zijn, je zet je in tegen racisme en wil het met allerlei manieren bestrijden.
Alleen vergeet jij dat je in deze drang zelf ook bezig bent met uitlatingen die racistisch zijn in jou context en of racisme oproepen.
Je wenst te schoppen tegen een maatschappij waar jij zelf een onderdeel van bent en die jij in jou directe omgeving kunt bepalen door vrienden waarmee je omgaat en richtingen die jij zoekt.
Verder vergeet jij dat Racisme/discriminatie iets anders is dan iemand terug wensen naar zijn eigen land of dat in een dorp buitenstaanders moeilijk aansluiting vinden en worden weggepest door dorpsbewoners.
Ik persoonlijk zoek de oorzaak meer in de verruwing van de maatschappij waarbij diverse culturen die onze maatschappij rijk is nogal eens willen botsen door personen met korte lontjes.
De grens tussen daadwerkelijk racisme en verruwing is heel klein.
Een klein voorbeeldje uit de praktijk die wij als commisie de afgelopen 2 maanden meemaakten.
"Er werden twee oudere mannen door een groep jongelui in elkaar geslagen omdat het groepje dacht dat deze mannen homo's waren, terwijl ze in werkelijkheid behoorden tot een groep ex-militairen die elke laatste vrijdag van de maand samen komen om uit te gaan in een discotheek van een andere ex-militair.
Afgelopen maand is het bij hem in de zaak uit de hand gelopen omdat het groepje die de twee mannen in elkaar hadden geslagen verhaal kwamen halen in zijn zaak, waarbij er zelf schoten zijn gelost.
Twee weken geleden heeft hij opdracht gegeven aan zijn portiers om geen mensen binnen te laten met een marokkaans/turks uitelijk, waarna zijn zaak op last van de burgermeester werd gesloten en er aangifte is gedaan wegens discriminatie op ras."
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de uitspraak van de rechter in deze zaak, want is dit dan Racisme of maatschappelijk belang en waar ligt de grens.




Tav DNA cq Salah: John2, ik sluit me idem dito bij jouw woorden aan. Een antwoord op zulke beledigende en onbeargumenteerde beschuldigingen is volstrekt onmogelijk.:fpotver:

Jammer dat relifanaten als Salah en Zita nooit iets bijleren! :fuckit2:

Van Salah ben ik deze uitspraken gewend en denk dat deze ook hopeloos verloren is in de maatschappij, maar voor Zita die mij oprecht overkomt ligt het denk ik iets anders en laat hij zich voeren door haat, net zoals racisten dit doen.
Hoe diep de haat bij Zita ligt weet ik niet, daar ken ik hem te kort voor op deze site.
Maar Salah/DNA heeft voor mij afgedaan als waardig discussie partner, omdat uitspraken van hem in een discussie niet thuis horen en zeker geen toegevoegde waarde heeft waardoor ik vind dat ik hem het beste kan negeren hoe moelijk mij dit ook valt.

ZITA
12-05-09, 09:59
Waarom heb jij van deze vooroordelen omtrend personen die jij niet kent?


Goh, suggereerde jij gisteren niet dat ik een taxi chauffeur heb bestolen van zijn geld?

Dat gemoraliseer staat je niet John, het doet je zo hypocriet overkomen. :slaap:

John2
12-05-09, 10:29
Goh, suggereerde jij gisteren niet dat ik een taxi chauffeur heb bestolen van zijn geld?

Dat gemoraliseer staat je niet John, het doet je zo hypocriet overkomen. :slaap:

Is dat dan niet wat jij verwacht dat iedere taxi-chauffeur denkt?
Ik voldeed niet meer en niet minder aan het patroon zoals jij die verwacht van een Hollander/Kaaskop-racist.
En dan komen we tot de ham vraag, is deze uitspraak van mij racistisch?

Ron Haleber
12-05-09, 10:38
Van Salah ben ik deze uitspraken gewend en denk dat deze ook hopeloos verloren is in de maatschappij,
maar voor Zita die mij oprecht overkomt ligt het denk ik iets anders en laat hij zich voeren door haat, net zoals racisten dit doen.
Hoe diep de haat bij Zita ligt weet ik niet, daar ken ik hem te kort voor op deze site.

Maar Salah/DNA heeft voor mij afgedaan als waardig discussie partner, omdat uitspraken van hem in een discussie niet thuis horen en zeker geen toegevoegde waarde heeft waardoor ik vind dat ik hem het beste kan negeren hoe moelijk mij dit ook valt.


Tav Zita - die ken ik ook te weinig. Al lijkt mij zijn homo-haat [en zijn goedkeuren van Iran tav deze personen] voor mij als lid van Amnesty volstrekt geen veelbelovende gesprekspartner.

Daarbij voegt hij mij in een discussie zonder argumenten toe:
"Je gedraagt je als een schoft".

Hem had ik namelijk verweten zijn haat te baseren op een paar zuiver persoonlijk onaangename ervaringen zoals de taxichauffeur.
Daarentegen noemde ik mijn professionele ervaringen als pastor (i,c. onbetaalde vrijwilliger) wat betreffende derden als cliënten, i.c. Marokkanen.
Daar zit wel een wereld van verschil tussen... :fpotver:

ZITA
12-05-09, 10:44
Is dat dan niet wat jij verwacht dat iedere taxi-chauffeur denkt?
Ik voldeed niet meer en niet minder aan het patroon zoals jij die verwacht van een Hollander/Kaaskop-racist.
En dan komen we tot de ham vraag, is deze uitspraak van mij racistisch?

Ik wees je er op dat jij gisteren stelde dat ik een taxi chauffeur van zijn geld beroofd heb. Je reactie slaat dus als een tang op varken. Maar om het spel mee te spelen voldeed ik met mijn verwachtingen niet meer en niet minder aan het patroon zoals jij dat verwacht...

ZITA
12-05-09, 10:53
Tav Zita - die ken ik ook te weinig. Al lijkt mij zijn homo-haat [en zijn goedkeuren van Iran tav deze personen] voor mij als lid van Amnesty volstrekt geen veelbelovende gesprekspartner.

Daarbij voegt hij mij in een discussie zonder argumenten toe:
"Je gedraagt je als een schoft".

Hem had ik namelijk verweten zijn haat te baseren op een paar zuiver persoonlijk onaangename ervaringen zoals de taxichauffeur.
Daarentegen noemde ik mijn professionele ervaringen als pastor (i,c. onbetaalde vrijwilliger) wat betreffende derden als cliënten, i.c. Marokkanen.
Daar zit wel een wereld van verschil tussen... :fpotver:

Ik heb je duidelijk uitgelegd waarom ik vind dat jij je als schoft gedragen hebt. Iets wat je nu weer doet trouwens, want als je niet tegen iemand praat, hoor je te weten dat het niet fatsoenlijk is over diezelfde persoon te praten. Ga een confrontatie aan, of verdwijn gewoon. Maar dan... Zelf weet je ook vast wel hoe onbeschoft het is iemand zielepijn te bespotten.

Je aanname omtrent waar ik mijn veronderstelde haat op baseer is incorrect, zoals ik al aangegeven heb. Evenzo heb ik aangegeven dat ik soms uitspraken doe die een ander oogmerk hebben dan oppervlakkig het geval lijkt. Tenslotte waren we het er over eens dat als er niet te communiceren valt, je je toevlucht moet zoeken tot andere middelen. En communiceren, dat lukt met jou niet omdat je beledigingen uitdeelt om je vervolgens te verbergen achter mijn goedkeuring van de executie van een stel homofielen die een minderjarige hebben verkracht.

John2
12-05-09, 11:25
Tav Zita - die ken ik ook te weinig. Al lijkt mij zijn homo-haat [en zijn goedkeuren van Iran tav deze personen] voor mij als lid van Amnesty volstrekt geen veelbelovende gesprekspartner.

Daarbij voegt hij mij in een discussie zonder argumenten toe:
"Je gedraagt je als een schoft".

Hem had ik namelijk verweten zijn haat te baseren op een paar zuiver persoonlijk onaangename ervaringen zoals de taxichauffeur.
Daarentegen noemde ik mijn professionele ervaringen als pastor (i,c. onbetaalde vrijwilliger) wat betreffende derden als cliënten, i.c. Marokkanen.
Daar zit wel een wereld van verschil tussen... :fpotver:
Tja helaas laat gevoel zich bij mensen niet uitsluiten en speelt dit vaak mee in een mening die je geeft en komt deze van zaken die je zelf hebt meegemaakt, ook mij speelt dit nog wel eens parten.
Waarom zijn haat tegen homo's er is zou ik je niet kunnen zeggen, misschien is de oorzaak te zoeken op religieuse vlak, misschien op persoonlijke vlak of misschien een combinatie van beiden.
Daarom snap ik zijn haat tegen racisme dan ook niet, omdat hij zelf ook groepen van mensen uitsluit van de maatschappij zoals hij die normaal vind.


Ik wees je er op dat jij gisteren stelde dat ik een taxi chauffeur van zijn geld beroofd heb. Je reactie slaat dus als een tang op varken. Maar om het spel mee te spelen voldeed ik met mijn verwachtingen niet meer en niet minder aan het patroon zoals jij dat verwacht...
Nou dat deed jij juist niet, ik had verwacht dat jij dit stukje zou gebruiken om mij aan te duiden als racist, maar waarschijnlijk kun jij toch nog relativeren tussen humor (stigmatiseren van een groep) en werkelijkheid.

Ron Haleber
12-05-09, 11:59
Ik heb je duidelijk uitgelegd waarom ik vind dat jij je als schoft gedragen hebt. Iets wat je nu weer doet trouwens, want als je niet tegen iemand praat, hoor je te weten dat het niet fatsoenlijk is over diezelfde persoon te praten. Ga een confrontatie aan, of verdwijn gewoon. Maar dan... Zelf weet je ook vast wel hoe onbeschoft het is iemand zielepijn te bespotten.

Jij betwistte zelf dat ik met Mark61 in gesprek was... Daar voeg je nu mijn gesprek met John2 aan toe. Zijn er nog meer verboden candidaten?

Dan die gruwelijke zielepijn dwz om door bepaalde Nederlanders afgewezen te worden... Het is me duidelijk: voeg me daar maar aan toe!

Met jou valt niet te praten zoals bleek uit jouw " schijnheilige vrijheid van criminaliteit"... Je toont je hier de doorgedraaide "afschuwelijke ego-maniak"die je anderen verwijt te zijn!

Nog even de tekst waarna je me schoft noemde:


Ik ben een vrij man en heb nog nooit iets crimineels gedaan. Ik had het niet over zeurende taxi chauffeurs, of een schofterige personeelsfunctionaris. Ik had het over het afgewezen zijn door deze samenleving op grond van mijn afkomst en gaf daarbij enkele voorbeelden die in detail overigens veel ernstiger klinken dan ze nu doen. Maar natuurlijk Ron - afschuwelijke ego-maniak - stelt dit niets voor...

Nogmaals met wie ben jij tbv de verbetering van de maatschappelijke positie van Allochtonen als Marokkanen een conflikt aangegaan met hoge ambtenaren tot op het niveau van Gemeenteraden e.d. ? Dan zou ik wellicht een zeker respect voor jou kunnen tonen...!



en weegt het veel zwaarder dat jij maar liefst 5 keer bent weggestuurd door een zekere Guldenaar. Zoals je er ook aan voorbij gaat dat jij tenminste een baan hebt... Hemel wat ben jij een mispunt. Neem het mij niet kwalijk dat ik dit zeg, denk er maar eens goed over na en neem het jezelf daarna vooral kwalijk.

Jij begreep dus niet dat het om een bajesdirecteur ging met wie ik uitvoerig onderhandeld had tbvhulp aan Marokkanen. Een directeur die mij tenslotte langdurig belazerde en de afspraken - zoals mijn duidelijk afgesproken pastorale hulpverlening in de bajes - in de prullebak gooide...

Zita noem mij dus eens de reeks hoge ambtenaren die jou om reden van jouw strijd om de mensenrechten, belazerden?



Je aanname omtrent waar ik mijn veronderstelde haat op baseer is incorrect, zoals ik al aangegeven heb. Evenzo heb ik aangegeven dat ik soms uitspraken doe die een ander oogmerk hebben dan oppervlakkig het geval lijkt.

Nergens blijkt ergens de rechtvaardigheid van jouw diepe gekwetsheid en zielepijn...

Als jij eens wist hoe ik in Arabische landen door hun geheime diensten en meelopers gekoeieneerd, gearresteerd, dagenlang verhoord en beledigd ben nav mijn verdediging van de mensenrechten - zie op mijn site de onderscheiding die Marokkaanse komitees mij daarvoor verleenden -, dan zou jij met je zielepijn een behoorlijk lager toontje aanslaan!


Tenslotte waren we het er over eens dat als er niet te communiceren valt, je je toevlucht moet zoeken tot andere middelen. En communiceren, dat lukt met jou niet omdat je beledigingen uitdeelt om je vervolgens te verbergen achter mijn goedkeuring van de executie van een stel homofielen die een minderjarige hebben verkracht

Als levenslang lid van Amnesty doet dit voor mij de deur dicht. Mensenrechten lap jij aan je laars... Met dat soort inhumane mensen sta ik niet in "dialoog"... Ik hoop dat jij het hebt begrepen! :huil:

ZITA
12-05-09, 13:12
Jij betwistte zelf dat ik met Mark61 in gesprek was... Daar voeg je nu mijn gesprek met John2 aan toe. Zijn er nog meer verboden candidaten?

Dan die gruwelijke zielepijn dwz om door bepaalde Nederlanders afgewezen te worden... Het is me duidelijk: voeg me daar maar aan toe!

Met jou valt niet te praten zoals bleek uit jouw " schijnheilige vrijheid van criminaliteit"... Je toont je hier de doorgedraaide "afschuwelijke ego-maniak"die je anderen verwijt te zijn!

Nog even de tekst waarna je me schoft noemde:

Ron, er zijn geen verboden kandidaten, van mij mag je praten met wie je wilt. De suggestie dat ik anderszins heb verklaard is idioot. Ik vind alleen dat het onbeschoft is om over mensen te praten, i.p.v. tegen die mensen. Ik vertel jou gewoon persoonlijk dat ik je een schoft vind, dat meld ik niet aan iemand anders. Wat mijn opmerking betreft aangaande je bereidheid met Mark61 te praten wil ik echt dat je de context niet uit het oog verliest. Ik liet je weten dat Mark mij opriep mezelf van kant te maken. Volgens jouw criteria zou je dan niet meer met hem moeten praten. Zo simpel werkt het echter niet, en daar wilde ik bij stilstaan.




Nogmaals met wie ben jij tbv de verbetering van de maatschappelijke positie van Allochtonen als Marokkanen een conflikt aangegaan met hoge ambtenaren tot op het niveau van Gemeenteraden e.d. ? Dan zou ik wellicht een zeker respect voor jou kunnen tonen...!

Nogmaals? Ik heb de vraag de eerste keer zeker over het hoofd gezien of 1 van ons beiden heeft Alzheimer light.

Hoe dan ook, ik heb geen zin om mijn identiteit te onthullen, dus laat mij je vraag als volgt beantwoorden: Met helemaal niemand!

Stelt het daarom niets voor als ik een taxi uitgezet wordt?





Jij begreep dus niet dat het om een bajesdirecteur ging met wie ik uitvoerig onderhandeld had tbvhulp aan Marokkanen. Een directeur die mij tenslotte langdurig belazerde en de afspraken - zoals mijn duidelijk afgesproken pastorale hulpverlening in de bajes - in de prullebak gooide...

Zita noem mij dus eens de reeks hoge ambtenaren die jou om reden van jouw strijd om de mensenrechten, belazerden?


Haal je hoofd uit je kont alsjeblieft. Het gaat om hulp aan criminelen. Ik zie niet in waarom de Marokkaanse criminelen dan nog eens een speciale behandeling zouden moeten ontvangen. Waarom zet je je niet in voor gewone mensen die het gebruik van een taxi wordt verboden?




Nergens blijkt ergens de rechtvaardigheid van jouw diepe gekwetsheid en zielepijn...

Als jij eens wist hoe ik in Arabische landen door hun geheime diensten en meelopers gekoeieneerd, gearresteerd, dagenlang verhoord en beledigd ben nav mijn verdediging van de mensenrechten - zie op mijn site de onderscheiding die Marokkaanse komitees mij daarvoor verleenden -, dan zou jij met je zielepijn een behoorlijk lager toontje aanslaan!



Als levenslang lid van Amnesty doet dit voor mij de deur dicht. Mensenrechten lap jij aan je laars... Met dat soort inhumane mensen sta ik niet in "dialoog"... Ik hoop dat jij het hebt begrepen! :huil:

Hoe gekwetst ik ben, is niet afhankelijk van de daartoe in wanverhouding staande hoeveelheid strijd die jij geleverd hebt op vlakken die mij overigens geen hol interesseren als ze het verdedigen van een tot de dood veroordeelde misdadiger behelzen. Als jij mij vertelt dat je gekwetst bent, zal ik je niet bespotten of een serie van mijn worstelingen en goede daden in het leven aanvoeren om ... Ja waarom eigenlijk? Om zoals jij dat doet je opgezwollen narcistische ego wat meer lucht bij te blazen.

Meneer is lid van Amnesty, heeft onderscheidingen ontvangen, en van komt op voor de onverlaten, maar hij kan helaas niet bevatten dat het mij pijn doet een taxi uitgezet te worden vanwege mijn afkomst. En dan spreekt hij over mensenrechten.

Ik ben overigens voor de doodstraf van verkrachters en moordenaars. Dat mag jij inhumaan vinden, en dat mag je zelfs als reden gebruiken een dialoog verder te weigeren. Voor mij hoeft het ook niet meer, inmiddels heb je duidelijk gemaakt dat je minder bent dan een rat.

DNA
12-05-09, 13:28
Tav DNA cq Salah: John2, ik sluit me idem dito bij jouw woorden aan. Een antwoord op zulke beledigende en onbeargumenteerde beschuldigingen is volstrekt onmogelijk.:fpotver:

Jammer dat relifanaten als Salah en Zita nooit iets bijleren! :fuckit2:

:lol:

je kan niemand wat bijleren inderdaad :

daar je te gevangen zit in jou donker achterlijk kortzichtig haatzaaiend intolerant ...gek wereldje met jou imanginaire vijandsbeelden & wind molens maar weer :

Pavlov zou wat aan je kunnen hebben gehad met jou zielig gevangenis van brain wash,mentaal conditionering, anti_religie materialistisch ideologisch indoctrinaties.....

je bent niet beter dan Pavlov's honden, buddy ....met jou copyering van anti_Islam haters : niets origineels =

moet je je afvargen in hoverre is jou eigen "denken" onafhankelijk of "vrij" zou zijn & in hoeverre is jou eigen gedrag & denken geconditioneerd worden door jou materialistisch ideologisch omgeving + andere factoren :

vergeet niet al die biologisch, psyschisch , sociaal mechanismen die het gedrag , dus ook het denken , van de mens zouden conditioneren,


vergeet ook niet die uiterst geraffineerd eigenschap _vermogen van het menselijk brein tot zelfbelazering_zelf verloochening ...

je bent gewoon een zielig machiavellistisch opportunnist die misbruik maakt van die gefabriceerd conflict tussen Islam & het westen om te kunnen "scoren" :

u 've got no life , u just wanna be "famous" at the expense of that created fear of Islam by western dumb masses ... ! :lol:

Get a life : oh, sorry , too late for u : u've already one foot in the grave :

so u will know the truth soon enough :

nogmaals : dit is geen bejaarden huis , maar en site voor jongeren ... :lol:

denial freaks such as urself can never learn to try to understand the others :

denial is a powerful thing indeed :

denial is a very serious obstacle to any human understanding, progress, peace ...

je kan je absoluut niet verplaatsten in het denken van andersdenkenden :


Ik hoef alleen maar jou posts & die van die achterlijk John 2 (deze is nog hopeloser dan je :lol: !) te bekijken , dan heb ik meteen een beeld van jullie achterlijk kortzichtig lachwekkend intolerant hypocriet gedachtengoed :

ach ...jullie kennen mijn standpunten over julilie ,dus .........


niet de moiete waard om daarop weer in te gaan !

:zwaai:

knuppeltje
12-05-09, 13:38
Volgens mij zitten er hier een paar te slapen.

John2
12-05-09, 13:51
Volgens mij zitten er hier een paar te slapen.

Idd, dit gevoel bekruip mij ook.

Zou iemand mij op deze manier belasten zou ik minimaal een aanklacht indienen en procesverbaal laten opmaken wegens laster.

ZITA
12-05-09, 14:42
Idd, dit gevoel bekruip mij ook.

Zou iemand mij op deze manier belasten zou ik minimaal een aanklacht indienen en procesverbaal laten opmaken wegens laster.

Ik heb inmiddels al contact gehad met mijn advocaat omtrent de aantijgingen 'relifanaat, inhumaan, tegen mensenrechten, racist, en niet te vergeten beroven van taxi chauffeurs'.

Thanks for the heads up!

John2
12-05-09, 14:47
Ik heb inmiddels al contact gehad met mijn advocaat omtrent de aantijgingen 'relifanaat, inhumaan, tegen mensenrechten, racist, en niet te vergeten beroven van taxi chauffeurs'.

Thanks for the heads up!

En verwees hij jou naar de PAAS?
En heb je mij aangeklaagd op persoonlijke titel of op mijn functie?

:maf2:

ZITA
12-05-09, 14:52
En verwees hij jou naar de PAAS?
En heb je mij aangeklaagd op persoonlijke titel of op mijn functie?

:maf2:

Functie? Gewoon 'Hollandse rat', toch?

John2
12-05-09, 16:45
Functie? Gewoon 'Hollandse rat', toch?

En daar ben ik trots op, liever een Hollandse Rat dan een persoon als jij met frustratie's.
Weet jou geestelijk verzorger hoe jij omgaat met andere mensen in je omgeving?