PDA

Bekijk Volledige Versie : Ernstig incident tijdens huldiging Beatrix



Joesoef
30-04-09, 11:05
Bij de viering van Koninginnedag in Apeldoorn heeft zich een ernstig incident voorgedaan. Een auto op de Loolaan reed door de menigte en daarna richting de bus met de koninklijke familie. Er zouden acht gewonden zijn gevallen.
De voorruit van de auto was in puin. Op de grond lagen verschillende mensen. Die werden door politieagenten gereanimeerd.

De bestuurder van de auto is gearresteerd.

De Koninklijke familie reed in een open bus, vlak bij het ongeluk. De familie heeft het incident gezien.

:argwaan:


http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/4/30/300409_ongeluk.html

Max Stirner
30-04-09, 11:29
:jammer:

Joesoef
30-04-09, 11:38
NOS zend nu live beelden uit van de rampplek :moe:

Max Stirner
30-04-09, 11:48
Politieman op mountainbike kwam goed weg

mark61
30-04-09, 12:28
Veel gewonden bij incident met auto bij Het Loo

Gepubliceerd: 30 april 2009 12:02 | Gewijzigd: 30 april 2009 13:14
ANP

Apeldoorn, 30 april. Tijdens het bezoek van de koninklijke familie aan Apeldoorn heeft zich een ernstige aanrijding voorgedaan. Een zwarte personenauto reed, naar het zich laat aanzien, door de afzetting heen. Omroep Gelderland meldt op basis van omwonenden dat er vier doden zijn gevallen. Ten minste tien mensen raakten gewond. Video - Bekijk beelden van de NOS van het incident

Fotoserie - Auto rijdt in op Koninginnedagpubliek (update: 13.10 uur)
Omstanders proberen hulp te bieden. Hulpdiensten zijn ter plekke.

Zeker tien mensen vlogen door de lucht nadat zij van achteren aangereden werden door de zwarte auto, die de route van de koninklijke bus op reed in Apeldoorn. Ze zouden zeker vier tot vijf meter weggeslingerd zijn. Dat zeggen omstanders op Omroep Gelderland.

De auto zou minstens 80 kilometer per uur hebben gereden. Ook bevestigen diverse mensen dat ze schoten hebben gehoord. Het is niet duidelijk of er vanuit de auto is geschoten of dat politie of beveiligingsmensen hebben geschoten.

Op de kruising van de Jachtlaan en de Loolaan ligt nog steeds een onbekend aantal gewonden op de weg. Er arriveren steeds meer ambulances.

De open bus met de familie is uit het zicht verdwenen, richting Paleis Het Loo. Daar is het gezelschap uitgestapt. De familieleden die in de bus zaten zagen het ongeluk en reageerden geschokt.


Klik voor fotoserie
De bus reed in de Loolaan. Op het moment dat de bus de hoek omdraaide, kwam er een personenauto aanstuiven. De bestuurder is aangehouden. Een ooggetuige: „Ik zag een auto gaan schuiven, er viel iemand uit de auto.” Uit de tv-beelden blijkt dat de auto al zwaar beschadigd door de afzetting heenreed en met hoge snelheid op een momument botste. Mensen probeerden zich nog uit de voeten te maken.

De automobilist van de auto die in Apeldoorn gewonden heeft veroorzaakt, is meegenomen naar het politiebureau voor verhoor. De man is wel gewond geraakt. Dat heeft de politie ter plekke laten weten. Volgens de politie is de man vermoedelijk zelfs door twee afzettingen gereden, omdat de weg zelf ook al was afgezet.

Koningin Beatrix heeft haar medeleven betuigd aan de slachtoffers en verwanten van het ongeval in Apeldoorn. Beatrix zegt, mede namens de andere leden van de koninklijke familie, zeer geschokt te zijn door de gebeurtenissen.

De Rijksvoorlichtingdienst laat weten dat alle officiële Koninginnedagativiteiten afgelast zijn.

nrc

Tomas
30-04-09, 12:41
't is duidelijk in scene gezet. De auto had daar helemaal niet kunnen zijn, en het kan geen toeval zijn dat zoveel camera's klaar stonden om het te registreren. Ik zag ook een paar jodinnen, die wisten wat er gebeurd was, lachend in de camera zwaaien.

Nee, deze zaak stinkt.

mark61
30-04-09, 12:42
't is duidelijk in scene gezet. De auto had daar helemaal niet kunnen zijn, en het kan geen toeval zijn dat zoveel camera's klaar stonden om het te registreren. Ik zag ook een paar jodinnen, die wisten wat er gebeurd was, lachend in de camera zwaaien.

Nee, deze zaak stinkt.

Ze hebben een Marokkaan gecharterd to do the dirty work.

knuppeltje
30-04-09, 12:57
Ze hebben een Marokkaan gecharterd to do the dirty work.


Hier zit een heel complot achter, mark my words. Wedden dat de inlichtingendienst dit in cène heeft gezet, tis gewoon een copy past- of hoe heet zoiets, van dat vliegtuiggedoe en die gebouwen in Amerika, mark my words. :wijs:

John2
30-04-09, 12:58
:verward:

John2
30-04-09, 13:00
NOS zend nu live beelden uit van de rampplek :moe:


Bizar

knuppeltje
30-04-09, 13:02
Bizar

Geen nuttige bijdrage aan de discussie zeker? :D

Tomas
30-04-09, 13:11
Ze hebben een Marokkaan gecharterd to do the dirty work.

Zelfs die agent te fiets was geinstrueerd. Als je de beelden vertraagd afdraait zie je dat ie eerder bij de naald wegsnelt dan dat de auto door de menigte knalt.

Tomas
30-04-09, 13:12
En dan zie je ook hoe het hek om de naald op een onnatuurlijke wijze meegeeft als de auto daarin tot stilstand komt. Er klopt werkelijk weer geen zak van.

tr_imparator
30-04-09, 13:40
Wat een drama. Ik zou me als koning of koningin bijna schuldig voelen. Veel sterkte aan alle betrokken.

IbnRushd
30-04-09, 14:19
Ze hebben een Marokkaan gecharterd to do the dirty work.

Volgens Telegraaf - ja ja, ik weet Telegraaf - is de veroorzaker een blanke man (http://www.telegraaf.nl/binnenland/3820086/___Veroorzaker_drama_blanke_man___.html?p=8,1).

AdamRon
30-04-09, 14:45
Jammer genoeg heb je nu eenmaal mensen die gestoord zijn.
Laten we maar hopen dat het een eenling is and dat er geen groep achter staat..
De boel zou wel eens kunnen escaleren

tanger'73
30-04-09, 14:49
Allemaal incidentjes, in Amsterdam liep een pissende man letterlijk helemaal van de wereld verdwenen door de menigte heen zichzelf te bewateren. Gatverdamme, wat een smerige mensen je wel niet hebt.

mark61
30-04-09, 14:59
Volgens Telegraaf - ja ja, ik weet Telegraaf - is de veroorzaker een blanke man (http://www.telegraaf.nl/binnenland/3820086/___Veroorzaker_drama_blanke_man___.html?p=8,1).

Rustig nou, twas een gebbetje :)

mark61
30-04-09, 15:00
Jammer genoeg heb je nu eenmaal mensen die gestoord zijn.
Laten we maar hopen dat het een eenling is and dat er geen groep achter staat..
De boel zou wel eens kunnen escaleren

Jij weet al wat er gebeurd is. Enlighten us.

IbnRushd
30-04-09, 15:06
Rustig nou, twas een gebbetje :)

Hmm.. nou vooruit dan maar.

John2
30-04-09, 15:09
Geen nuttige bijdrage aan de discussie zeker? :D

Verwacht je dat ik een reactie geeft over de kolder en lol die hier wordt neergeschreven, terwijl er op een volkfeest een idioot met de auto inreed op een mensen massa en vier doden zijn gevallen.

Nee dank je.

tanger'73
30-04-09, 15:17
Volgens Telegraaf - ja ja, ik weet Telegraaf - is de veroorzaker een blanke man (http://www.telegraaf.nl/binnenland/3820086/___Veroorzaker_drama_blanke_man___.html?p=8,1).


is het je ook niet opgevallen dat de polarisatie intussen zijn hoogtepunt heeft bereikt, dat ze nu zelfs met bijvoeglijke naamwoorden, voor en achter iemands vermoedelijke afkomst moeten strooien?

Joesoef
30-04-09, 15:19
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/04/30/1241096970-380.jpg

Krankzinnige foto :wat?!:

knuppeltje
30-04-09, 15:23
is het je ook niet opgevallen dat de polarisatie intussen zijn hoogtepunt heeft bereikt,

Toch geen last van paranooia zeker?

knuppeltje
30-04-09, 15:25
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/04/30/1241096970-380.jpg

Krankzinnige foto :wat?!:

Of krankzinnige chauffeur?

tanger'73
30-04-09, 15:29
Toch geen last van paranooia zeker?

Hoezo, is Nederlander tegenwoordig niet voldoende meer en moet er autochtoon en allochtone Nederlander altijd voor of achter staan? Wat is dat nou voor journalistiek?

knuppeltje
30-04-09, 15:33
Zeker te veel Gladiator gekeken: "Wij die gaat sterven, groeten u!" :D

Of achter de kiezen?

Freesaf2
30-04-09, 15:33
Wat een trieste reacties hier. Een belangrijkvolksfeest wordt hier de nek omgedraaid, 4 doden, 13 gewonden en op dit forum kan de helft alleen een beetje lollig doen.

Freesaf2
30-04-09, 15:35
Hoezo, is Nederlander tegenwoordig niet voldoende meer en moet er autochtoon en allochtone Nederlander altijd voor of achter staan? Wat is dat nou voor journalistiek?

Je kunt maar beter blij zijn dat ze dit gedaan hebben, zo worden namelijk de speculatisch over arabische terroristen voorkomen.

knuppeltje
30-04-09, 15:36
Hoezo, is Nederlander tegenwoordig niet voldoende meer en moet er autochtoon en allochtone Nederlander altijd voor of achter staan? Wat is dat nou voor journalistiek?

Ik dacht dat de klacht er al heel lang is dat dat onderscheid in de media wordt gemaakt, dus niet alleen tegenwoordig dus.

tanger'73
30-04-09, 15:46
Je kunt maar beter blij zijn dat ze dit gedaan hebben, zo worden namelijk de speculatisch over arabische terroristen voorkomen.

Dus autochtone Nederlander is goed en de rest van de Nederlanders is slecht? Hoeveel Nederlanders zijn er?

tanger'73
30-04-09, 15:47
Ik dacht dat de klacht er al heel lang is dat dat onderscheid in de media wordt gemaakt, dus niet alleen tegenwoordig dus.


Ja autochtone Nederlander is oké, de rest van de Nederlanders is verdacht?

tanger'73
30-04-09, 15:49
Bij de autochtone Nederlander is er begrip voor, bij de rest van de Nederlanders is het meteen een terroristische aanslag.

John2
30-04-09, 16:11
http://i40.tinypic.com/2zpt65l.jpg

tanger'73
30-04-09, 16:25
Als het geen autochtone Nederlander was, maar een tweederangs Nederlander. Dan waren de avondprogramma's weer eens volgestouwd met praatprogramma's, "hoe het mogelijk is dat deze zo dicht bij de koninklijke familie kon komen, met alle gevolgen van dien." Nu is het gewoon een reguliere verkeersincident, waar niemand meer wat achter zoekt.

tanger'73
30-04-09, 18:23
Lees net dat er opzet in het spel was, maar aangezien het een autochtone Nederlander is zal het waarschijnlijk wel weer afgedaan worden als een Pieterbaan gevalletje.

Apropos: Als je toch dood wilt gaan, dan absoluut niet in een Suzuki Swift. Wat een schandelijke debiel moet dat zijn geweest om in de nabijheid van Hare Majesteit in een Swift te geraken.

Tomas
30-04-09, 18:26
Tanger, jij leeft echt in een grot.

Tomas
30-04-09, 18:33
Trouwens, anecdote: Ik heb niks met deze dag en die duitse bezettingsmacht. Maakt niet uit hoe goed ze nederlands spreken, 't blijven duitsers.

Magoed, m'n moeder woont ongeveer 500 m van de naald. En m'n zus was daar gister heen en belde me vanmorgen wakker om te vragen waar de koning was. Ze stond bij de Naald en zag niks. Mijn vrouw zet de tv aan en we zien dat ze in de bus stappen naar de Naald. Dus melden we: over 10 minuten zijn ze bij jullie.

En vervolgense zien we live die aanslag. Wij gelijk bellen, maar geen gehoor. Ik maar kijken en redeneren waar kwam die gek vandaan? Mijn conclusie was vrij snel: van de Jachtlaan. En dat was dus ook de plek waar volgens mij mijn moeder en zus logischerwijs zouden staan.

Ik dacht dus even dat ik live mijn moeder en zus naar de eeuwige jachtvelden had zien vertrekken. Magoed, na een uur peuken zweten belde ze terug vanuit het huis van m'n moeder, aangezien het mobele netwerk plat lag. Er was niks met hun aan de hand. Ze waren 's morgens wel op die plek gaan staan, maar de zon scheen daar in hun gezicht, en daarom zijn ze aan de andere kant van het kruispunt gaan staan. De mazzelaars.

Maar bedenk ik, er is misschien wel iemand die live een familielid of wat dan ook heeft zien vertrekken van de planeet. Bizar momentje.

tanger'73
30-04-09, 18:36
Tanger, jij leeft echt in een grot.


Zie je wel, probeer je zoals verwacht weer te verwijzen naar Bin Laden, die ook in een grot woont, maar de hele wereld zogenaamd angst aanjaagd.

Tomas
30-04-09, 18:37
Zie je wel, probeer je zoals verwacht weer te verwijzen naar Bin Laden, die ook in een grot woont, maar de hele wereld zogenaamd angst aanjaagd.

Ja, wacht maar tot aan het ligt komt dat deze nette autochtone meneer een bekeerde moslim is. Kenne we weer gezellige ouderwets van kiet gaan.

tanger'73
30-04-09, 18:41
Ja, wacht maar tot aan het ligt komt dat deze nette autochtone meneer een bekeerde moslim is. Kenne we weer gezellige ouderwets van kiet gaan.


Ik kan niet wachten, be my guest. :haha:


Voorlopig is het precies zoals ik al dacht ook bij jou een autochtone Nederlander, totdat aan het licht komt dat hij toch uit een grot komt en zich onrechtmatig op de jachtlaan bevond.

Joesoef
30-04-09, 19:32
Maar bedenk ik, er is misschien wel iemand die live een familielid of wat dan ook heeft zien vertrekken van de planeet. Bizar momentje.


:cheefbek:

John2
30-04-09, 19:43
En wat met die vader die met zijn dochtertje door de lucht vloog

tanger'73
30-04-09, 20:10
En wat met die vader die met zijn dochtertje door de lucht vloog


Los van alle vermoedens en verdenkingen, is het gewoon een ernstig delict. Hoop dat de dader nog in leven is, zodat we meer over de toedracht te weten kunnen komen, mocht daar in dit geval animo voor zijn.

mark61
30-04-09, 23:54
Trouwens, anecdote:

Oeh. Wat zeg je dan achteraf nu ik dit lees. Sterkte met terugwerkende kracht :cheefbek:

Marsipulami
01-05-09, 00:11
Binnenkort krijgen alle hulpverleners, ambulanciers, politieagenten die betrokken waren bij het incident een lintje van de koningin voor hun moed. Dan is de ziel van de Nederlandse natie alweer wat geheeld.

mark61
01-05-09, 00:22
Binnenkort krijgen alle hulpverleners, ambulanciers, politieagenten die betrokken waren bij het incident een lintje van de koningin voor hun moed. Dan is de ziel van de Nederlandse natie alweer wat geheeld.

??? Je dacht, hoe smijt ik er weer eens een sneer tegenaan zonder al te veel piëteit te verliezen?

John2
01-05-09, 00:36
Binnenkort krijgen alle hulpverleners, ambulanciers, politieagenten die betrokken waren bij het incident een lintje van de koningin voor hun moed. Dan is de ziel van de Nederlandse natie alweer wat geheeld.

We hadden altijd moppen dat belgen dom waren, kom er nu ineens achter dat het geen moppen waren.

Marsipulami
01-05-09, 01:46
??? Je dacht, hoe smijt ik er weer eens een sneer tegenaan zonder al te veel piëteit te verliezen?

Hoe definieer je piëteit en hoe kan je die verliezen ?

Marsipulami
01-05-09, 01:51
We hadden altijd moppen dat belgen dom waren, kom er nu ineens achter dat het geen moppen waren.

Ja, Belgen gunnen Nederlanders hun zelfverklaarde slimheid wel.

mark61
01-05-09, 01:54
Hoe definieer je piëteit en hoe kan je die verliezen ?

Doe niet zo gevat. Waar sloeg je mededeling op?

Good Kahuna
01-05-09, 07:34
Volgens teletekst is de dader net overleden.

http://img527.imageshack.us/img527/6692/84272622.jpg

Tomas
01-05-09, 09:35
Oeh. Wat zeg je dan achteraf nu ik dit lees. Sterkte met terugwerkende kracht :cheefbek:

Niks. t is toch allemaal goed gekomen? Voor 't eerst dat ik kinge dag zo intens gevolgd heb op tv.

knuppeltje
01-05-09, 11:39
Niks. t is toch allemaal goed gekomen? Voor 't eerst dat ik kinge dag zo intens gevolgd heb op tv.

Gelukkig had ik de hele dag iets totaal onzinnigs te doen, heb er dus niets van gezien.

Ron Haleber
01-05-09, 12:08
Tomas gefeliciteerd met jouw familie! Mijn beste wensen...

Als ik het mag zeggen: ze zijn echt door het oog van de Naald gegaan!:zegniets:

De zaak is wel erg vreemd - wat levert het onderzoek op?:schrik: