PDA

Bekijk Volledige Versie : Staatsgevaarlijke gekken



mark61
03-05-09, 20:19
SGP-jongeren blijven tegen moskeeën

APELDOORN - De SGP-jongeren stellen in hun nieuwe beginselverklaring ,,christelijk verdraagzaam'' te zijn, maar willen desondanks de bouw van moskeeën verbieden.

,,Ons denkproces is nog niet ten einde'', was zaterdag de conclusie van hun voorjaarscongres. ,,Dat wij alles in Nederland maar gelijk moeten behandelen en gelijk moeten waarderen, daar ben ik niet zo'n voorstander van. In weerwil van het gelijkheidsdenken, moet je kunnen zeggen: God de Heer regeert en het Woord heeft het hoogste gezag.'' Met dit statement verwoordde Jan Kloosterman, scheidend voorzitter van de SGPJ, de jongerenorganisatie van de SGP, zaterdag op het eerste gezicht een klassiek, theocratisch SGP-standpunt.

Even later liet Kloosterman echter blijken dat de bezinning op principiële thema's in de SGP wat hem betreft nog lang niet klaar is. De partij werd 91 jaar geleden opgericht door predikanten, memoreerde hij. ,,Zij hebben de politieke doordenking van dingen nooit afgemaakt. Ook later is dit niet altijd gebeurd.'' Het resultaat: ,,In het doordenken van onze politieke basis ligt nog wel wat werk. Er is achterstallig onderhoud.''

Een van de punten waarover de SGP nog niet is uitgedacht, is de omgang met andersdenkenden, gaf Kloosterman zaterdag in Apeldoorn toe. De SGP-jongeren presenteerden daar hun nieuwe beginselverklaring, waarin zij onder meer zeggen te streven naar een ,,christelijke verdraagzame staat'' waarin ,,ruimte'' moet zijn voor andersdenkenden. Daarmee verruimen zij hun standpunt.

In de praktijk beperkt de ruimte die de jonge SGP'ers andersdenkenden gunnen zich tot het privédomein, bleek zaterdag, toen Kloosterman over het beginselprogramma in debat ging met de voorzitters van de jongerenorganisaties van CDA en ChristenUnie.

Op de vraag of de SGP - in het geval die partij een absolute meerderheid zou bezitten - de bouw van moskeeën zou toestaan, antwoordde Kloosterman resoluut: ,,Ik ben gehouden aan God en zijn Woord. Wij moeten Gode meer gehoorzaam zijn dan mensen. Een nieuwe, grote moskee past daar niet bij, want dan faciliteer je iets dat niet goed is voor mensen'', zei de scheidend voorzitter. ,,Ik wil niet komen aan de persoonlijke beleving en het geweten van mensen, maar als het gaat om uitingen in het publieke domein wil ik wel grenzen stellen.''

Bestaande moskeeën slopen, gaat Kloosterman echter te ver. Wel zou hij als overheid kerken willen 'faciliteren' om ,,in de buurt van moskeeën aan Woord- en evangelieverkondiging te doen''. Kloosterman plaatste zich met zijn stellingname pal tegenover IJmert Muilwijk, voorzitter van de ChristenUnie-jongeren. ,,Je kunt niet tegelijkertijd voor godsdienstvrijheid en tégen het gelijkheidsideaal zijn'', stelde Muilwijk.

Om die reden blijft als het aan Muilwijk ligt de godsdienstvrijheid bestaan, ook als de ChristenUnie de absolute meerderheid zou bemachtigen. ,,Wat ons betreft kunnen er dan nog steeds moskeeën worden gebouwd. Niet omdat ik ze mooi vind, of omdat ik het eens ben met wat daar wordt geleerd. Maar als je vrijheid voor jezelf claimt, staat daar tegenover dat je anderen die vrijheid ook moet gunnen.''

Harry van der Molen, voorzitter van de CDA-jongeren sloot zich daar bij aan. ,,Je moet als christenen enorm oppassen met het opleggen van je eigen moraal aan anderen. Het is bovendien de vraag of de christenheid gediend is met het beeld dat christenen anderen altijd maar dingen willen verbieden.''

Bron: Nederlands Dagblad / Beeld: redactie Maroc.NL

De SGP-jongeren wijzen dus de Nederlandse grondwet af. Het zijn totalitaire dictators, als ze de kans kregen.

Met zulke fundi-inboorlingen vraag je je werkelijk af waarom NL het zo druk heeft met een importfundi hier en daar.

Dat Wilders daar nou nooit wat van zegt, gek zeg.

tanger'73
03-05-09, 21:54
indeed, bij 'niet alles waarderen', kan ik mij tot op zekere hoogte wel wat bij voorstellen. Maar het 'niet gelijk behandelen', staat gelijk aan fascisme en dat voor een democratische (alhoewel met maar 2 zetels) gekozen partij in de de Kamer. Kortom de SGP staat ongelijke behandeling voor?

Notabene: dit is overigens niet het huidige beleid bij de SGP, maar een mening van de SGP jugend.

reallife
03-05-09, 22:21
[SIZE="4"] Er is achterstallig onderhoud.''


Dat kun je wel stellen ja...


Maar als je vrijheid voor jezelf claimt, staat daar tegenover dat je anderen die vrijheid ook moet gunnen.''

Eens


De SGP-jongeren wijzen dus de Nederlandse grondwet af. Het zijn totalitaire dictators, als ze de kans kregen.

Tja,ze zijn ook hard voor zichzelf en elkaar en begrenzen hun wereld met strenge leefregels en wetten. Dus zien ze het als hun plicht om dit in hun wijze van regeren (als ze die macht zouden krijgen) ook door te voeren.


Met zulke fundi-inboorlingen vraag je je werkelijk af waarom NL het zo druk heeft met een importfundi hier en daar.

Dat Wilders daar nou nooit wat van zegt, gek zeg.

Wilders wil alleen maar punten scoren en moslims liggen wat dat betreft beter in de markt blijkbaar want hij krijgt nog steeds stemmen :argwaan:

Misschien veranderd het nog eens en komt er een soort Staphorst fitna uit. :moe:

H.P.Pas
03-05-09, 23:21
Ik ben gehouden aan God en zijn Woord. Wij moeten Gode meer gehoorzaam zijn dan mensen. Een nieuwe, grote moskee past daar niet bij, want dan faciliteer je iets dat niet goed is voor mensen'', zei de scheidend voorzitter.

Erg recht in de leer is hij niet. De maatschappelijke orde dient onderhouden tot eer en glorie Gods. Welzijn van mensen is een bijprodukt.

AdamRon
04-05-09, 11:39
Ik ben van mening dat (vooral) in de grote steden waar relatief gezien veel Moslims wonen een Mooie Moskee gebouwt zou kunnen worden, bv. 1 per stadsdeel inplaats van de vele kleintjes die hier in Amsterdam zijn.

Het voordeel daarvan is dat het beter controleerbaar is (vanuit de Moslims in Nederland zelf) en dat je (haat) preken van bepaalde Imam's makkelijker de kop in kan drukken.
Ik woon zelf in een van de gedeeltes van Amsterdam die relatief gezien veel Moslims huisvesten en mijn omgeving (op enkele uitzonderingen na) zegt ook niet gedient te zijn van Radicale Imam's.

Het moet natuurlijk geen wildgroei gaan worden zodat je op een gegeven moment op elke hoek van de straat een Moskee ziet verrijzen.. daar ben ik tegen.

Het zal een groot probleem worden als bepaalde politieke partijen in Nederland (die alles doen om zieltjes te winnen onder de allochtone bevolking) alles toe gaan laten want dan komen ook de andere 100+ allochtone bevolkings groepen aan de deur kloppen die Nederland rijk is.

Maakt mijn mening mij tot een Fundi ??