PDA

Bekijk Volledige Versie : Enige varken Afghanistan in quarantaine



Marsipulami
07-05-09, 18:37
Enige varken Afghanistan in quarantaine

Belga do 07/05/2009 - 11:25

Het is geen pretje om vandaag een varken te zijn. In Irak werden alle varkens afgemaakt en in China mag geen enkel Mexicaans varken het land in. In Afghanistan wordt nu het enige varken in het land in quarantaine gezet.

De wereldwijde angst voor de Mexicaanse griep heeft nu ook de Afghaanse hoofdstad Kaboel bereikt. Het dier was tot voor kort te bezichtigen in de lokale dierentuin van de stad, maar is nu opgesloten in een winterverblijf. Volgens de directeur van de dierentuin raakten de bezoekers in paniek toen ze het varken zagen.

In 2002 kreeg Afghanistan twee varkens van China om de dierentuin van Kaboel nieuw leven in te blazen. Na een aanval van een beer werd een van de twee varkens gedood.

De kans is klein dat het enige varken van het land besmet is met het Mexicaanse virus, want de Wereldgezondheidsorganisatie heeft laten weten dat het eten van varkensvlees of contact met varkens geen besmettingsgevaar oplevert. Volgens de directeur van de dierentuin is het enige varken niet eenzaam. “Hij is goed bevriend geraakt met een geit.”

mark61
07-05-09, 18:47
Die beer doodde ook de twee biggetjes die intussen geboren waren. Tis een complot, wat ik je brom.

Ze waren een cadeautje van China. Niet echt tactisch denk ik, magoed.

Tomas
07-05-09, 18:47
Nu ze het de mexicaanse griep noemen kunnen die beter maar in hun eigen land blijven. Voor je 't weet wordt je preventief geruimd of opgesloten.

mark61
07-05-09, 18:48
Ik zit te denken over een vakantie naar Mexico. Heerlijk rustig, afbraakprijzen...