PDA

Bekijk Volledige Versie : Journaliste P-Magazine verkracht door taliban



Marsipulami
11-05-09, 21:00
Journaliste P-Magazine verkracht door taliban

HLN update De Nederlandse journaliste Joanie de Rijke is in 2008 tijdens haar ontvoering door de taliban meerdere keren verkracht door de commandant van de groep. De Rijke werd een week vastgehouden door talibanstrijders en werd pas vrijgelaten na betaling van 137.000 dollar losgeld, betaald door haar werkgever en collega's.

De vrouw was in Afghanistan om een reportage te maken voor het tijdschrift P-Magazine. De 43-jarige journaliste beschrijft in haar boek 'In handen van de taliban' dat ze verkracht is door talibancommandant Ghazi Gul.

De Crem
"Ik wil de taliban niet afschilderen als monsters. Ze hebben me per slot van rekening in leven gelaten. Natuurlijk ben ik boos op de verkrachters, maar er was ook een zeer menselijke kant aan dit verhaal", aldus De Rijke. Gul is later omgekomen bij een bombardement.

Minder menselijk is, volgens P-Magazine, de bijdrage van minister van Defensie Pieter De Crem in dit hele verhaal. Die trok zijn eerdere belofte om losgeld te betalen in, omdat de Rijke Nederlandse is (alhoewel ze al jaren in België woont en voor een Belgisch weekblad werkt) en onder het mom dat ze zogezegd op eigen houtje was teruggekeerd naar Afghanistan, voor haar afspraak met de taliban, nadat ze met het Belgische leger heen en weer was gereisd. De Crem kondigde een dag later zelfs Belgische troepenversterking aan in Afghanistan, waarmee het leven van de Rijke nog verder in gevaar kwam. (adv/odbs)

mark61
11-05-09, 21:50
Es kijken wat Ait Ayt hier nu weer van gaat brouwen. Lemme guess, hij kent nog een Afghaanse die...

Aït Ayt
11-05-09, 23:23
Journaliste P-Magazine verkracht door taliban

De 43-jarige journaliste beschrijft in haar boek 'In handen van de taliban' dat ze verkracht is door talibancommandant Ghazi Gul.

vreemd verhaal..
toen ze maanden geleden te gast was bij pauw en witteman zei ze letterlijk dat ze haar fysiek niets hebben aangedaan..
en nou ineens is ze dan toch verkracht..
ach ja, het nieuwe boek van haar moet natuurlijk wel goed verkopen :rolleyes:

IbnRushd
11-05-09, 23:46
vreemd verhaal..
toen ze maanden geleden te gast was bij pauw en witteman zei ze letterlijk dat ze haar fysiek niets hebben aangedaan..
en nou ineens is ze dan toch verkracht..
ach ja, het nieuwe boek van haar moet natuurlijk wel goed verkopen :rolleyes:

Ze is in ieder geval niet boos op haar verkrachter. Dat is het meest bizarre aan haar verhaal.

Charlus
12-05-09, 07:39
<...>Ze is in ieder geval niet boos op haar verkrachter. Dat is het meest bizarre aan haar verhaal.

<...>Natuurlijk ben ik boos op de verkrachters<...>
Verkrachters zelfs. Het betrof toch alleen die commandant? Misschien heeft ze gemakshalve geconcludeerd dat alle taliban verkrachters zijn.

Max Stirner
12-05-09, 08:36
Ze is in ieder geval niet boos op haar verkrachter. Dat is het meest bizarre aan haar verhaal.



Normaal gesproken word je in deze fijne culturen eerst verkracht en dan - omdat je een 'hoer' bent - opgehangen of gestenigd.

Dus ze is er goed vanaf gekomen en dat beseft ze.



NB: Overigens heb ik P & W destijds niet gezien, zou inderdaad wel een beetje vreemd zijn.

ZITA
12-05-09, 09:48
De Taliban strijders zouden nooit een Nederlandse vrouw verkrachten. Deze wordt immers gezien als varkensvlees. :slaap:

Slinger
12-05-09, 09:53
vreemd verhaal..
toen ze maanden geleden te gast was bij pauw en witteman zei ze letterlijk dat ze haar fysiek niets hebben aangedaan..
en nou ineens is ze dan toch verkracht..
ach ja, het nieuwe boek van haar moet natuurlijk wel goed verkopen :rolleyes:

We weten dat die Talibancommandanten er niets te goed voor zijn.

Charlus
12-05-09, 10:13
<...>varkensvlees. :slaap:
Ben jij zwakzinnig of denk je oprecht dat je gevat bent? Lose-lose ben ik bang.

ZITA
12-05-09, 10:55
Ben jij zwakzinnig of denk je oprecht dat je gevat bent? Loose-loose ben ik bang.

Moslims mogen nu eenmaal geen varkensvlees hebben. :slaap:

Charlus
12-05-09, 11:05
De Taliban strijders zouden nooit een Nederlandse vrouw verkrachten. Deze wordt immers gezien als varkensvlees. :slaap:

Moslims mogen nu eenmaal geen varkensvlees hebben. :slaap:
1. Welke vrouwen verkrachten moslims dan wel?
2. De term 'geiteneuker' dient zich aan, geen varkensvlees immers.

IbnRushd
12-05-09, 11:05
Verkrachters zelfs. Het betrof toch alleen die commandant? Misschien heeft ze gemakshalve geconcludeerd dat alle taliban verkrachters zijn.

Inderdaad, ik had het citaat bij moeten vermelden:

Ik ben ook niet kwaad op Ghazi Gul.

Zie bron: depers.nl (http://www.depers.nl/buitenland/306181/De-taliban-zijn-geen-monsters.html)

Marsipulami
12-05-09, 12:05
"De Crem vond ego belangrijker dan mensenleven, crapuleus is dat"

06:54 In november werd journaliste Joanie de Rijke een week gegijzeld door de Taliban. Nu verschijnt haar boek, waarin ze onthult dat ze haar leven dankt aan het losgeld dat haar collega’s betaalden.

Zes dagen werd Joanie de Rijke in november vastgehouden door de Taliban in Afghanistan. Toen de 43-jarige freelance journaliste van P-magazine vrijkwam, werden er geen details vrijgegeven over de onderhandelingen.

Nu vertelt De Rijke wél het hele verhaal in haar boek ‘In handen van de taliban’, dat donderdag in de winkels ligt.

Think Media dokte

Dat Joanie de Rijke haar avontuur heeft overleefd, dankt ze aan het losgeld van 137.000 dollar (100.000 euro) waarvan haar werkgever Think Media het leeuwendeel heeft betaald.

Ook de tweekoppige hoofdredactie van P-magazine legde uit eigen zak een fors bedrag voor haar op tafel. “Het moest snel gaan”, zegt chef-redacteur Michaël Lescroart, “het was alles of niks. Op zulke momenten twijfel je niet.

De Crem & zijn ego

Michaël Lescroart, chef-redacteur van P-magazine, is keihard over minister van Defensie Pieter De Crem.

“De Crem heeft twee enorme kemels op zijn geweten. Ten eerste heeft hij zich verscholen achter de Nederlandse nationaliteit van Joanie om niets te moeten doen, terwijl zij toch in België woont en was meegereisd met het Belgisch leger".

"Zo mogelijk nog erger is dat hij uitgerekend in de week dat Joanie werd vastgehouden door de Taliban, aankondigde dat België extra troepen naar Afghanistan zou sturen. Dat deed hij om op een goed blaadje te komen bij Obama. Zo bracht hij het leven van Joanie nog meer in gevaar. De Crem vond zijn eigen ego belangrijker dan een mensenleven. Crapuleus is dat.”

ZITA
12-05-09, 13:28
1. Welke vrouwen verkrachten moslims dan wel?
2. De term 'geiteneuker' dient zich aan, geen varkensvlees immers.

Beter 10 geiten, dan 1 Nederlandse vrouw.

Charlus
12-05-09, 13:30
Beter 10 geiten, dan 1 Nederlandse vrouw.
ZITA de geiteneuker. Zijn volgens jou alle zichzelf serieus nemende moslimmannen geiteneukers?

ZITA
12-05-09, 13:35
ZITA de geiteneuker. Zijn volgens jou alle zichzelf serieus nemende moslimmannen geiteneukers?

Dat vul je zelf even in. Ik gaf gewoon aan wat ik het minst erg vind. Wat heb jij liever, AIDS of kanker? Zijn alle kaaskoppen dan kankerlijers als jij voor de tweede optie gaat?

John2
12-05-09, 14:23
De Taliban strijders zouden nooit een Nederlandse vrouw verkrachten. Deze wordt immers gezien als varkensvlees. :slaap:


Beter 10 geiten, dan 1 Nederlandse vrouw.


Dat vul je zelf even in. Ik gaf gewoon aan wat ik het minst erg vind. Wat heb jij liever, AIDS of kanker? Zijn alle kaaskoppen dan kankerlijers als jij voor de tweede optie gaat?

Mag ik jou een grote racist vinden die met kop en schouders boven Wilders uitsteekt.
Dat ik me verder nog afvraagd wat jij hier in Nederland doet als alles wat Nederlands/blank is in jou ogen door en door slecht is.

Laat me raden, je geniet een uitkering waarvoor ik als blanke hond die een varken als vrouw heeft belasting betaald.
Wie is er dan een varken jij die mij en velen met mij veroordeeld en geniet van alle voordelen die dit land je geeft, of de nederlandse vrouw?

ZITA
12-05-09, 14:46
Mag ik jou een grote racist vinden die met kop en schouders boven Wilders uitsteekt.
Dat ik me verder nog afvraagd wat jij hier in Nederland doet als alles wat Nederlands/blank is in jou ogen door en door slecht is.

Laat me raden, je geniet een uitkering waarvoor ik als blanke hond die een varken als vrouw heeft belasting betaald.
Wie is er dan een varken jij die mij en velen met mij veroordeeld en geniet van alle voordelen die dit land je geeft, of de nederlandse vrouw?

Op het moment van schrijven verblijf ik in Marokko, en leef ik van de opbrengst van mijn verkochte huis.

Verbeeld je overigens alsjeblieft niet dat het jouw belastinggeld is waarvan de uitkeringen worden betaald. Die paar centen die jij afstaat zijn amper een compensatie voor de luxe die je zelf geniet met betrekking tot wegennetwerk, gezondheidszorg, onderwijs, enz.

Toe John, haal je hoofd uit je kont... Het is echt niet jouw geld waar Nederland welvarend van is geworden.

Charlus
13-05-09, 09:43
ZITA de geiteneuker. Zijn volgens jou alle zichzelf serieus nemende moslimmannen geiteneukers?
AIDS
kanker
kaaskoppen
kankerlijers
:zozo:
Gezellie. Morgen verder.