PDA

Bekijk Volledige Versie : Sans-papiers in Italië zijn voortaan 'misdadigers'



Marsipulami
13-05-09, 11:57
Sans-papiers in Italië zijn voortaan 'misdadigers'


woensdag 13 mei 2009
Bron: ap

ROME - Het Italiaanse lagerhuis heeft woensdag een wet aangenomen die stelt dat het een misdaad is om zonder vergunning in Italië te verblijven. Wie woonruimte verhuurt aan illegalen, riskeert een gevangenisstraf van drie jaar.

Premier Berlusconi en zijn politieke bondgenoten maakten van het wetsvoorstel een vertrouwenskwestie, zodat partijen en bloc voor of tegen zouden stemmen. Daardoor werd het voorstel met gemak aangenomen: 316 tegen 258 stemmen.

De senaat moet zich nog over de wet uitspreken. Hoewel het volgens de wet een misdaad is om illegaal in Italië te verblijven, staat op overtreding geen celstraf, maar een boete tot tienduizend euro.

Marsipulami
13-05-09, 12:02
Hoewel het volgens de wet een misdaad is om illegaal in Italië te verblijven, staat op overtreding geen celstraf, maar een boete tot tienduizend euro.

:maf2:

Goed doordachte wetten die ze daar in Italië maken.

Aït Ayt
13-05-09, 12:50
:maf2:

Goed doordachte wetten die ze daar in Italië maken.

kassa.. iemand in de cel stoppen kost honderden euro's per dag.. dan kun je beter hoge boetes uitschrijven.. dan hou je er als maffia teminste geld aan over : geld afpersen voor iets dat geen misdrijf is..

Marsipulami
13-05-09, 12:55
kassa.. iemand in de cel stoppen kost honderden euro's per dag.. dan kun je beter hoge boetes uitschrijven.. dan hou je er als maffia teminste geld aan over : geld afpersen voor iets dat geen misdrijf is..

Bovendien hebben de meeste illegalen in een kraakpand geen 10 000 euro op zak. Beslag laten leggen op eigendommen van de illegaal door de deurwaarder is ook al een ingewikkelde zaak. De veroordeelde illegaal kan na deportatie via Western Union het geld van de boete opsturen vanuit zijn herkomstland. :p

tanger'73
13-05-09, 16:29
tfoe, wat een smerige fascisten daar. Nou veel succes bij de handhaving daar, zullen ze eindelijk een dak boven hun hoofd krijgen, die sans-papiers. Die 10.000,- kunnen ze op hun buik schrijven, moeten ze dan voor het niet betalen van die 10.000,- alsnog de bak in?

Julien
14-05-09, 02:28
tfoe, wat een smerige fascisten daar.

Vind je de Marokkaanse, Turkse, Egyptische, Saoedische overheid dan ook fascisten?

Soldim
14-05-09, 07:52
wat een smerige fascisten daar

Nou ben ik verre van een fan van Berlusconi en consorten, maar ik begrijp niet waarom juist deze wet hen tot fascisten maakt?

AdamRon
14-05-09, 10:30
Over welke illegalen hebben ze het eigenlijk er zijn 2 soorten illegalen.

1. Illegale die gedwongen zijn om illegaal te zijn omdat ze te bang zijn om terug gestuurd naar hun thuisland (Politieke redenen). Niet elke (politieke) vluchteling komt door de screening heen.

2. Dan heb je de illegalen die bewust Illegaal zijn zodat ze hun (duistere) praktijken kunnen doen.

De Italaanse regering maakt een fout als ze alle illegalen zo gaan aanpakken

tanger'73
14-05-09, 16:42
Vind je de Marokkaanse, Turkse, Egyptische, Saoedische overheid dan ook fascisten?


We hebben het hier over een EU lidstaat.

tanger'73
14-05-09, 16:46
Nou ben ik verre van een fan van Berlusconi en consorten, maar ik begrijp niet waarom juist deze wet hen tot fascisten maakt?

Geen fascisten a la Mussolini, maar domme, debiele fascisten. Zeg nou zelf, wat is dat nou weer voor een wet? Wat gebeurt er als de illegaal die boete niet kan of wil betalen, en wat kan die illegaal het nou bommen? Om op zoiets te komen, moet je echt achterlijk wezen.

Soldim
15-05-09, 06:05
Zeg nou zelf, wat is dat nou weer voor een wet? Wat gebeurt er als de illegaal die boete niet kan of wil betalen, en wat kan die illegaal het nou bommen? Om op zoiets te komen, moet je echt achterlijk wezen.

Het is een wet die het, voor de publieke opinie makkelijker maakt een illegaal uit te zetten. Een veroordelde crimineel (want illegaal) die zijn boetes niet betaald wekt minder medelij op dan een arme vluchteling uit bv Ghana.

Voor het rechtse smaldeel der bevolking maakt dat allemaal weinig uit, die roepen toch om het hardst dat ze eruit geschopt moeten worden. Degenen in het centrum, en zij die ietswat naar links leunen kunnen door een dergelijke wet worden beinvloedt. En zelfs in Italie spelen zij die zich in het politieke centrum en ietswat links daarvan bevinden een belangrijke rol.

tanger'73
15-05-09, 21:06
Het is een wet die het, voor de publieke opinie makkelijker maakt een illegaal uit te zetten. Een veroordelde crimineel (want illegaal) die zijn boetes niet betaald wekt minder medelij op dan een arme vluchteling uit bv Ghana.

Voor het rechtse smaldeel der bevolking maakt dat allemaal weinig uit, die roepen toch om het hardst dat ze eruit geschopt moeten worden. Degenen in het centrum, en zij die ietswat naar links leunen kunnen door een dergelijke wet worden beinvloedt. En zelfs in Italie spelen zij die zich in het politieke centrum en ietswat links daarvan bevinden een belangrijke rol.

Wat zeg je nu, een wet voor illegalen, hoe achterlijk kan men daar zijn? illegaliteit is altijd al verboden, met uitzetting als gevolg. dat is ook hier het geval, alhoewel de uitvoer in de praktijk anders laat zien. Daar moeten ze eens aan werken. Kortom totaal overbodig een dergelijke wet. Hoe verzinnen ze het daar, veroordeeld worden voor het illegaal zijn? Lekker is dat, er nog proceskosten aan spenderen ook.

Julien
16-05-09, 15:13
We hebben het hier over een EU lidstaat.

Als je een bepaalde wetgeving politiek fascistisch noemt, kun je geen onderscheid maken tussen bepaalde landen. Het is echt niet zo dat voor EU-landen een andere definitie van fascisme geldt als voor niet-EU-landen. Kortom, als je de immigratiepolitiek van Italië fascistisch noemt, is Marokko nog fascistischer. Maar dat laatste zul je wat minder snel zeggen. Daarom pas op met het gebruik van de term fascisme.

tanger'73
16-05-09, 16:22
Als je een bepaalde wetgeving politiek fascistisch noemt, kun je geen onderscheid maken tussen bepaalde landen. Het is echt niet zo dat voor EU-landen een andere definitie van fascisme geldt als voor niet-EU-landen. Kortom, als je de immigratiepolitiek van Italië fascistisch noemt, is Marokko nog fascistischer. Maar dat laatste zul je wat minder snel zeggen. Daarom pas op met het gebruik van de term fascisme.

Marokko is trots op zijn fascisme of denk je dat Marokko een EU-democratie betreft? Berlusconi is naast fascist ook nog eens een misdadiger, die zich letterlijk boven de wet steld. Heb je enig idee wat voor een land italië is en Berlusconi als persoon?

Julien
16-05-09, 16:56
Marokko is trots op zijn fascisme of denk je dat Marokko een EU-democratie betreft? Berlusconi is naast fascist ook nog eens een misdadiger, die zich letterlijk boven de wet steld. Heb je enig idee wat voor een land italië is en Berlusconi als persoon?

fascisme
Genoemd naar haar oorspronkelijke verschijningsvorm in Italië in de jaren dertig, is dit een verzamelnaam voor een ideologie die massaliteit, menselijke ongelijkheid, leiderschap en streven naar macht verheerlijkt. Theoretisch wordt fascisme wel gedefinieerd als `de opheffing van het onderscheid tussen kapitaal en arbeid`: werkgevers en werknemers
Gevonden op http://www.amnesty.nl/encyclopedie_lemma

Italië is overigens een tolerante democratie die zich aan de mensenrechten houdt en Berlusconi, ondanks zijn dubieuze fraudezaken, een redelijk goede president voor Italië. Ik zie er niks fascistisch in.

tanger'73
16-05-09, 17:09
fascisme
Genoemd naar haar oorspronkelijke verschijningsvorm in Italië in de jaren dertig, is dit een verzamelnaam voor een ideologie die massaliteit, menselijke ongelijkheid, leiderschap en streven naar macht verheerlijkt. Theoretisch wordt fascisme wel gedefinieerd als `de opheffing van het onderscheid tussen kapitaal en arbeid`: werkgevers en werknemers
Gevonden op http://www.amnesty.nl/encyclopedie_lemma

Italië is overigens een tolerante democratie die zich aan de mensenrechten houdt en Berlusconi, ondanks zijn dubieuze fraudezaken, een redelijk goede president voor Italië. Ik zie er niks fascistisch in.


Berlusconi is een schande voor de europese democratie met al zijn fraudezaken, belangenverstregelingen en zich onschendbaar te verklaren. Bovendien heeft hij schandalige uitspraken gedaan zoals dat er geen respect is in de islamitische wereld, dat president Obama 'jong, knap en gebruind' is, dat linkse stemmers "geestelijk gehandicapt" zijn en in een inrichting thuishoren, Duitse afgevaardigden voor nazis uitgemaakt en slachtoffers van de aardbeving in Abruzzo hun tijdelijke onderkomen in tentenkampen moesten nemen als "een weekendje op de camping." En dan heb ik het nog niet over de inperking van de persvrijheid onlangs in italië.

Dat jij je daar helemaal prima bij voelt is je totaal aan te zien.

tanger'73
16-05-09, 17:36
Verder hebben we in italië de Alleanza Nazionale die bekent staat als een post-fascistische partij en antisemitistisch in de italiaanse politiek. Is zelfs opgenomen in het kabinet van Silvio Berlusconi. Het fascisme speelt nog steeds een aanzienlijke rol in italië en Berlusconi, zelf als centrum rechts blok doet daar plezierig zaken mee.

Julien
16-05-09, 18:35
Berlusconi is een schande voor de europese democratie met al zijn fraudezaken, belangenverstregelingen en zich onschendbaar te verklaren.
Dat zeg jij. Is geen feit.


Bovendien heeft hij schandalige uitspraken gedaan zoals dat er geen respect is in de islamitische wereld,
Ik ken die uitspraak niet, maar wat is er schandalig aan?


dat president Obama 'jong, knap en gebruind' is,
Wat is daar mis mee?


dat linkse stemmers "geestelijk gehandicapt" zijn en in een inrichting thuishoren, Duitse afgevaardigden voor nazis uitgemaakt en slachtoffers van de aardbeving in Abruzzo hun tijdelijke onderkomen in tentenkampen moesten nemen als "een weekendje op de camping."
Er is een verschil tussen cynische humor en iets echt menen. Het is overduidelijk dat Berlusconi wel van harde opmerkingen houdt, maar ik zie er niks gevaarlijks in.


En dan heb ik het nog niet over de inperking van de persvrijheid onlangs in italië.
Is geen goede zaak. Maar Italië is democratisch genoeg om zich daar tegen te verzetten. En dat gebeurt ook.


Dat jij je daar helemaal prima bij voelt is je totaal aan te zien.
Ik zou nooit op Berlusco stemmen, maar ik nuanceer wel jouw overdreven reactie. Ook plaats ik alles in de Italiaanse cultuur, waar jij je totaal niet in verplaatst hebt..

tanger'73
16-05-09, 18:40
Dat zeg jij. Is geen feit.


Ik ken die uitspraak niet, maar wat is er schandalig aan?


Wat is daar mis mee?


Er is een verschil tussen cynische humor en iets echt menen. Het is overduidelijk dat Berlusconi wel van harde opmerkingen houdt, maar ik zie er niks gevaarlijks in.


Is geen goede zaak. Maar Italië is democratisch genoeg om zich daar tegen te verzetten. En dat gebeurt ook.


Ik zou nooit op Berlusco stemmen, maar ik nuanceer wel jouw overdreven reactie. Ook plaats ik alles in de Italiaanse cultuur, waar jij je totaal niet in verplaatst hebt..


Met mij zeggen dat velen, maar dat voor jou Berlusconi prachtig is en je geen enkele fascisme in de inperking van de vrijheid van meningsuiting en die van pers ziet moge duidelijke zijn. Helemaal met betrekking tot zijn uitlatingen dat de europese beschaving zich moet wapenen tegen de islamitische, omdat de islamitische wereld geen repect kent. Je stellingname is weer eens duidelijk!

tanger'73
16-05-09, 20:16
Naast het feit dat Berlusconi de Europese beschaving superieur vindt aan die van de islamitische en oostelijk halfrond, was zijn insteek op Obama die van "gebruind", een racistische. Verder is hij besmeurd met het fascisme door samen te zijn gegaan met de Alleanza Nazionale.