PDA

Bekijk Volledige Versie : "Faith is human nature "



Sallahddin
13-05-09, 22:13
"Faith is ...human nature , what does that really mean ??? " by Sheikh Salman Al Oadah !

bron: islamtoday.com :

http://www.islamtoday.com/showme_weekly_2006.cfm?cat_id=30&sub_cat_id=2207

"Believe in Allah's existence is something instinctive to human beings .It's part of our innate natures ...." Quote : from the same above mentioned source !

Tell me 'bout it indeed !

Thanks !

:zwaai:

H.P.Pas
13-05-09, 22:18
"Believe in Allah's existence is something instinctive to human beings .It's part of our innate natures ...." Quote : from the same above mentioned source !



:moe: Atheîsten moeten ook van de hoogste toren ?

AdamRon
13-05-09, 22:24
Als Allah = God en God = Allah...

Dan hoef ik toch geen Moslim te zijn om Allah te eren ?

Daarom kan ik sommige Versen in de Koran niet begrijpen waarin staat dat alle mensen die niet Moslim zijn gedood moeten worden

Olive Yao
13-05-09, 22:29
Faith is ... human nature , by Sheikh Salman Al Oadah !


Tell me 'bout it indeed !

Thanks !

:zwaai:


Dat was toch van George Michael?

Slinger
13-05-09, 22:33
[SIZE="4"][B][B][B]"Faith is ...human nature ,

Dat moet je maar geloven..

AdamRon
13-05-09, 22:34
Dat was toch van George Michael?

ROFL

:haha:

Linaxx
13-05-09, 22:42
"Faith is ...human nature , what does that really mean ??? " by Sheikh Salman Al Oadah !

bron: islamtoday.com :

http://www.islamtoday.com/showme_weekly_2006.cfm?cat_id=30&sub_cat_id=2207

"Believe in Allah's existence is something instinctive to human beings .It's part of our innate natures ...." Quote : from the same above mentioned source !

Tell me 'bout it indeed !

Thanks !

:zwaai:

Gelovig denken maakt inderdaad deel uit van de menselijke natuur. Niet lang geleden is uit onderzoek gebleken dat er een 'geloofscentrum' bestaat in ons brein. Het is dus zo dat het geloven door de evolutie er bij ons is ingeslopen omdat het blijkbaar nuttig was voor de overleving. Het is niet zo moeilijk om te bedenken dat de vroege mens beter af was als hij zich uit de voeten maakte omdat hij geloofde dat er gevaar naderde, dan het geval zou zijn als hij dit mogelijke gevaar afwachtend zou onderzoeken...

Witte78
13-05-09, 22:47
Toch vreemd dat wanneer er geen mensen zijn om over Allah te vertellen, er niemand is die in hem geloofd.

Koala64
13-05-09, 22:47
"Faith is ...human nature , what does that really mean ??? " by Sheikh Salman Al Oadah !

bron: islamtoday.com :

http://www.islamtoday.com/showme_weekly_2006.cfm?cat_id=30&sub_cat_id=2207

"Believe in Allah's existence is something instinctive to human beings .It's part of our innate natures ...." Quote : from the same above mentioned source !

Tell me 'bout it indeed !

Thanks !

:zwaai:

'Human nurture' lijkt me aannemelijker.

mark61
13-05-09, 23:01
[SIZE="4"][B][B][B]"Faith is ...human nature , :

Net als homofilie.

Thanks! :zwaai:

mark61
13-05-09, 23:03
'Human nurture' lijkt me aannemelijker.

Das een kip en eikwestie. Wie is er dan mee begonnen? Dan zou iemand het bedacht hebben, bewust, rationeel. Als er iets niet rationeel is is het 'faith'.

Beware of de term 'nature'. Het betekent niks, eigenlijk.

H.P.Pas
13-05-09, 23:07
Het betekent niks, eigenlijk.

Het betekent 'alles'.
Dus betekent het inderdaad niks.

mark61
13-05-09, 23:13
Het betekent 'alles'.
Dus betekent het inderdaad niks.

Dat wou ik er eerst nog bij zeggen, maar ik dacht, ik ga voor de korte versie :hihi:

knuppeltje
14-05-09, 09:35
Het is angst, allemaal angst, en wie het langst leeft is nog het bangst.
Allemaal angst van de eenvoudige ziel dat al het geklooi en ellende op deze kloot voor niets is geweest. De meest goddeloze schurken hebben daarvoor iets uitgevonden: het eeuwige leven na de dood in de stralende nabijheid van een god die wordt bijgestaan door hele schare engelen en maagden. Alles is dan daarmee vergoed. Daarom moet natuurlijk iedereen zich dus bekeren tot de club waarvan zij de zelfbenoemde vertegenwoordigers zijn. Het is tevens altijd handig om zoveel mogelijk angst te zaaien om aan veel leden voor de club te komen. En hoe meer leden hoe meer gezag- zij zeggen natuurlijk ontzag, voor de clubleiding. Onnodig te zeggen welk gruwelijk lot de halsstarrige weigeraars wacht. Maar hoe slecht je eigenlijk ook was maakt niet uit, even spijt krijgen in de laatste minuut is genoeg. Immers god, Jahweh, Allah, of hoe ze ook mogen heten, zijn gelukkig ten alle tijden tot uiterste vergevingsgezindheid bereid.
Maar voor veel van die vertegenwoordigers lijkt hun succes ondertussen steeds meer op 'de dood voor een handelsreiziger'. Steeds minder mensen houden van dat gedoe, de ontkerkelijking zet zich op alle fronten door.
En zeg nu zelf, wat heb je aan al die huis aan huis leurders? Een goeie supermarkt met voor elk wat wils, een shopping mall met duizenden artikelen, dat moeten we hebben.

Munier
14-05-09, 17:40
Als er iets niet rationeel is is het 'faith'.
Dat is Alvin Plantinga niet met je eens.

Sallahddin
14-05-09, 19:40
Gelovig denken maakt inderdaad deel uit van de menselijke natuur. Niet lang geleden is uit onderzoek gebleken dat er een 'geloofscentrum' bestaat in ons brein. Het is dus zo dat het geloven door de evolutie er bij ons is ingeslopen omdat het blijkbaar nuttig was voor de overleving. Het is niet zo moeilijk om te bedenken dat de vroege mens beter af was als hij zich uit de voeten maakte omdat hij geloofde dat er gevaar naderde, dan het geval zou zijn als hij dit mogelijke gevaar afwachtend zou onderzoeken...


:lol:



achterlijk materialistisch ideologisch sociaal darwinisme die probeert alles te verklaren via survival strategies ! : niets origineels :

try to come up with something more convincing than that = old song, old ideological materialistic movie ! :huil:

:zwaai:

Sallahddin
14-05-09, 19:43
Het betekent 'alles'.
Dus betekent het inderdaad niks.

"Human nature" means everything = nothing ???

fact is that ideological materialism cannot aknowledge or recongnise the existence of human nature as such = materialistic ideology = 'cause it cannot approach it materialistically = doesn't mean human nature or human consciousness do not exist (VS fiolosoof_arts_psycholoog William James bijv. als 1 van de baanbrekers van pragmatisme_instrumentalisme had beweerd dat het menselijk bewustzijn bestaat niet als "een ding_entiteit" als zodanig , in diens boek : "Does consciousness exist ???" ,om juist ruimte te kunnen geven aan diens eigen materialistisch opvatting van de waarheid door " af te rekenen " met die fundamenteel onderscheid tussen geest & materie = tussen subject & object :

alles wat bruikbaar of voordelig zou zijn , zou ...waar zijn :

als het geloof in God bruikbaar praktisch voor ons zou zijn , dan maar geloven in God, zo niet , dan maar niet !!! :lol: )

The author of the article should have said :

Faith makes part of human nature as emotions, hate, love, greed, agressivity , goodness, badness , conscience , ........do !

Sociaal darwinisme beschouwt het menselijk bewustzijn , natuur , geheugen, geweten , emoties, liefde ....als slechts survival strategies = bestaan niet als zodanig , alleen als survival strategies !!!!!!!!!!! :

hoe idioot kan men zijn, zeg : aan de top zelfs :

wat materialisme niet kan verklaren of bewijzen is per definitie niet _waar, bestaat _niet ....= belachelijk , ideologisch & vooraal onwetenschappelijk !

deze zgn wetenschappers materialisten ideologen verschillen eigenlijk fundamenteel niet veel van die religieuze fanaten die alle wetenschappelijk of ander feiten buiten hun geloofsopvattingnen al bijvoorbat afwijzen ....

Sallahddin
14-05-09, 20:08
Das een kip en eikwestie. Wie is er dan mee begonnen? Dan zou iemand het bedacht hebben, bewust, rationeel. Als er iets niet rationeel is is het 'faith'.

Beware of de term 'nature'. Het betekent niks, eigenlijk.

betekent niks ??? human nature = niet te verwarren met ....."nature" !

wat betekent "ik " eigenlijk ????

besta je wel ??? kan je weerleggen of bewijzen dat je bestaat , dat jou bewustzijn bestaat ...?????

zie mijn reactie op H.P.pas !

een paar eeuwen geleden bestonden DNA, virussen, bacterieen, cellen , RNA....ook niet voor mensen : maar die waren er toch: die bestonden er wel ! al is dit geen vergelijking :

ik gaf je deze materieel voorbeeld die je kan begrijpen :

nogmaals : materialisten ideologen zijn niet fundamenteel beter dan sommige middle_eeuwse religieuze fanaten:

alles wat ze niet kunnen bewijzen of weerleggen bestaat per definitie niet , is niet waar ........ zoals die religieuzen die accepteren geen al dan niet wetenschappelijk feiten buiten hun religieus ideologie of buiten hun religieuze opvattingnen ....

P.S.: There's nothing more silly stupid tragic_hilarious ridiculous irrational in relation to the immaterial dimentions of Man, life ...than ideological materialism despite its huge progress at the level of the ...matter !

:zwaai:

Sallahddin
14-05-09, 20:15
Net als homofilie.

Thanks! :zwaai:

:lol:

human nature = niet te verwarren met "nature" :

da's de fundamenteel denkfout van materialisten ideologen darwinisten ....

in de zin van : mensen hadden geevolueerd op dezlfde manier via die "almacht" van die "blind" natuurlijk selectie van de evolutie , net als alle ander levende organismen, dieren .....


bijna alles wat zou gelden voor die levende organismen, dieren in de natuur zou van toepassing kunnen zijn op de mens , inclusief homofilie , gedrag ,sex , ......................

bullshit !

:zwaai:

mark61
14-05-09, 21:30
Dat is Alvin Plantinga niet met je eens.

Dat moet hij weten.

mark61
14-05-09, 21:33
betekent niks ???

1) Je definieert 'human nature' niet, laat staan dat je het concept aannemelijk maakt.

2) Je negeert wijselijk het feit dat god homofilie geschapen heeft. Lastig. Aporie.

knuppeltje
15-05-09, 08:40
Je negeert wijselijk het feit dat god homofilie geschapen heeft. Lastig. Aporie.

Broeder...u wilt toch werkelijk niet van een zeer gelovig man verwachten dat hij dat hij een dergelijke verschrikkelijke goddeloze gedachte zou kunnen overwegen. Hij zal nog liever op zijn blote knieën de weg naar Canossa opgaan.
Het lijkt wel of u met uw slechte inborst deze vrome gelovige tot het kwaad wilt leiden. U bent erger dan satan broeder, vergeef me, maar ik hoop oprecht dat u dit nooit meer zult doen. :cola:

mark61
15-05-09, 12:06
Broeder...u wilt toch werkelijk niet van een zeer gelovig man verwachten dat hij dat hij een dergelijke verschrikkelijke goddeloze gedachte zou kunnen overwegen. Hij zal nog liever op zijn blote knieën de weg naar Canossa opgaan.
Het lijkt wel of u met uw slechte inborst deze vrome gelovige tot het kwaad wilt leiden. U bent erger dan satan broeder, vergeef me, maar ik hoop oprecht dat u dit nooit meer zult doen. :cola:

Het spijt me broeder, ik raak altijd zo in de war van de scheppingsgedachte. Red mij.

knuppeltje
15-05-09, 14:32
Het spijt me broeder, ik raak altijd zo in de war van de scheppingsgedachte. Red mij.

Alleen Jezus kan u redden broeder. Luistert dus naar het zeer vrolijke maar toch zeer waardevolle gezang: Jezus redt, Jezus redt, alle mensen opgelet!

DNA
15-05-09, 19:19
1) Je definieert 'human nature' niet, laat staan dat je het concept aannemelijk maakt.

2) Je negeert wijselijk het feit dat god homofilie geschapen heeft. Lastig. Aporie.


:lol:

Ik pretendeer zeker niet in staat te zijn "human nature" te kunnen definieren :

dat zou uiterst dwaas zijn :

ik waagde gewoon een poging te doen om die definitie te kunnen benaderen , meer niet :

niemand kan zeggen wat "human nature" precies is (materialisten ontkenen het bestaan ervan als zodanig, samen met menselijk bewustzijn als zodanig , vrij wil als zodanig , geweten ... voor sociaal darwinisten zijn die alleen maar ...survival strategies !!!! ) , wat menselijk bewustzijn al dan niet is , wat het "ik " precies is ....

zeker materialisten niet : alleen de combinatie geloof & wetenschap kunnen dat misschien in de toekomst benaderen ....

kan je dat doen ??? = human nature, human consciousness ...definieren :

zou uiterst knap zijn hoor ! :lol:

wie zegt dat God homofilie had geschappen dan ???

ben je plotseling een gelovig geworden ??? :lo:

of zeg je gewoon wat het je uitkomt , in totaal tegenstrijdigheid met jezelf ???

:zwaai:

DNA
17-05-09, 13:20
Does human nature exist as such , idem dito in relation to human consciousness ...???

do humans have properties or qualities which don't change in essence , only in its forms ???

do humans have got anything that makes them deserve to be called ...humans ??? , something that makes us ....humans ???

what makes us humans then ???

what does it mean to be a human ???

:zwaai:

mark61
17-05-09, 13:33
:lol:

Ik pretendeer zeker niet in staat te zijn "human nature" te kunnen definieren :

In dat geval kan je het er beter niet over hebben. Het is zeer onverstandige woorden te gebruiken waarvan men de betekenis niet kent.


wie zegt dat God homofilie had geschappen dan ???

Huh? Bestaan er zaken die niet door God geschapen zijn? Das nieuws voor mij.

DNA
17-05-09, 13:40
In dat geval kan je het er beter niet over hebben. Het is zeer onverstandige woorden te gebruiken waarvan men de betekenis niet kent.



Huh? Bestaan er zaken die niet door God geschapen zijn? Das nieuws voor mij.

:lol:

besta je wel, jongen ???

wat betekent het "ik" van je of van mij dan ???

wat is bewustzijn ???

bestaat die als zodanig of niet ???

wat is vrij wil ???

bestaat die wel ???

zo niet , waaroom niet ???


volgens je , moeten wij niet's proberen achter te halen wat bepaalde concepten, begrippen, ....zouden inhouden of die wel al dan niet zouden bestaan ????

human nature , consciousness .....being human......do mean something :

we just have to keep looking for answers , right ???

or do u think we should quit the search for the truth ,whatever that might be indeed ????

Witte78
17-05-09, 15:07
In dat geval kan je het er beter niet over hebben. Het is zeer onverstandige woorden te gebruiken waarvan men de betekenis niet kent.


Het is standaard procedure. Eerst ken je een zaak een bepaalde eigenschap toe, daarna definieer je die eigenschap, om vervolgens te concluderen dat de zaak niet deugt.

mark61
17-05-09, 15:20
wat betekent het "ik" van je of van mij dan ???
we just have to keep looking for answers , right ???

You're dodging the question, as usual.

Hoe kan jij over 'human nature' beginnen te blaten als je meteen al moet toegeven dat je geen flauw idee hebt wat de term betekent?

Ik heb jou nog nooit naar een antwoord zien zoeken; jij weet alle antwoorden al.

De vraag was dus, is homofilie niet door God geschapen?

Zo nee, sinds wanneer bestaan er zaken die niet door God geschapen zijn? Das nieuws voor mij.

Zo ja, wat heeft dat voor implicaties?

DNA
17-05-09, 19:01
You're dodging the question, as usual.

Hoe kan jij over 'human nature' beginnen te blaten als je meteen al moet toegeven dat je geen flauw idee hebt wat de term betekent?

Ik heb jou nog nooit naar een antwoord zien zoeken; jij weet alle antwoorden al.

De vraag was dus, is homofilie niet door God geschapen?

Zo nee, sinds wanneer bestaan er zaken die niet door God geschapen zijn? Das nieuws voor mij.

Zo ja, wat heeft dat voor implicaties?

Gaat het een beetje, jongen ???

praat inhoudelijk & denk goed na : je kan niet weten wat ik al dan niet doe of wat ik al dan niet ben , denk, uitspook, ....= irrelevent ook !

maar goed : als ik niet naar aanwtoorden zou zoeken , dan zou ik hier niet zijn bijv. & dan zou ik geen topics à la deze plaatsten :

feit is dat geloven met namen hebben het over de menselijk natuur, bewustzijn, ziel .... bijv.:

& laat het vervolgens over aan de mens om uit te zoeken wat dat precies zou inhouden :

de wetenschap bijv. kan aantwoorden zoeken daaromtrent , onder ander :

maar feit is is dat deze wetenshap is van materialistish aard ,vandaar dat die de immateriel dimentie van de mens niet kan benaderen zoals vrij wil, menselijk natuur , bewustzijn ....

erger nog : alles zou te herleiden zijn naar materie menen materialistisch wetenschappers :

deze wetenschap kan hooguit praten over de menselijk biologisch natuur bijv. :

het staat bijv. vast dat er een bepaald biologisch klok bestaat binnen alle levende organismen, inclusief die van de mens , die alle biologisch, fysiologisch, neuro_fysiologisch processen controleert_bapaalt_conditioneert :

Richard Dawkins bijv. beweert dat de menselijk biologisch natuur "egoeistisch " zou zijn :

"egoeistisch" in de biologisch zin, niet in de moreel_ethisch zin = "altruisme" zou evemin bestaan als zodanig als "geoisme" = slechts survival strategies :

zelfs liefde , emoties , geweten ,geheugen ...zijn slechts survival strategies : volgens sociaal darwinisten althans :

zelfs de zgn menselijk natuur zou niet bestaan als zodanig, evenmin als bewustzijn, geweten...= slechts survival strategies !


P.S.: Ik heb de buik vol van die homoshit , zo daar zal ik het voorlopig niet over hebben :

stick to the subject then ! or not : it's up to u !

:zwaai:

DNA
17-05-09, 19:12
Het is standaard procedure. Eerst ken je een zaak een bepaalde eigenschap toe, daarna definieer je die eigenschap, om vervolgens te concluderen dat de zaak niet deugt.

:lol:

Deze zijn conventioneel ,klassiek & nog steeds actueel vraagstukken :

menselijk natuur, vrij wil, bewustzijn , ziel .....

zowel het religieus geloof , als de antiek filosofie, middle_euuwse filosofie, scholastiek ,theologie als daarna de materialistisch modern filosofie , modern wetenschap, modern human sciences hebben hun eigen opvattingnen over deze vraagstukken :

duizenden jaren filosofie, scholastiek, theologie, antiek filosofie, & daarna de modern filosofie, modern wetenschap, human sciences hebben nog steeds geen echt aantwoorden daarop kunnen geven , laat staan de laatsten materialistisch studie velden die beweren dat alles naar de materie te herleiden zou zijn, in totaal minachting van die dualistisch dimenties van de mens nogmaals !

Kortom : zelfs het religieus geloof laat aan de mens zelf over om na te gaan & achter te halen wat al die begrippen , concepten & ander zouden inhouden , via wetenschap ,ervaring, praktijk ....:

vandaar dat ik vroeg naar jullie meningnen daarover :

het zijn nog steeds geen uitgemaakt zaken !

God...

DNA
17-05-09, 19:15
Het is standaard procedure. Eerst ken je een zaak een bepaalde eigenschap toe, daarna definieer je die eigenschap, om vervolgens te concluderen dat de zaak niet deugt.

:lol:

Deze zijn conventioneel ,klassiek & nog steeds actueel vraagstukken :

menselijk natuur, vrij wil, bewustzijn , ziel .....

zowel het religieus geloof , als de antiek filosofie, middle_euuwse filosofie, scholastiek ,theologie als daarna de materialistisch modern filosofie , modern wetenschap, modern human sciences hebben hun eigen opvattingnen over deze vraagstukken :

duizenden jaren filosofie, scholastiek, theologie, antiek filosofie, & daarna de modern filosofie, modern wetenschap, human sciences hebben nog steeds geen echt aantwoorden daarop kunnen geven , laat staan de laatsten materialistisch studie velden die beweren dat alles naar de materie te herleiden zou zijn, in totaal minachting van die dualistisch dimenties van de mens nogmaals !

Kortom : zelfs het religieus geloof laat aan de mens zelf over om na te gaan & achter te halen wat al die begrippen , concepten & ander zouden inhouden , via wetenschap ,ervaring, praktijk ....:

vandaar dat ik vroeg naar jullie meningnen daarover :

het zijn nog steeds geen uitgemaakt zaken !

God...

als ik zeg bijv. : menselijk natuur is : passies, emoties, liefde , haat , vrees, geweten, goedheid, slechtheid , geloof, agressiviteit, moordneigingnen, hebzucht ....

wat zou dat inhouden ??? = het is een heel wijd open door :

wat is dan liefde, haat, goedheid, slechtheid , ................?????

Ik blijf nog steeds net als iedereen worstelen met deze vraagstukken :

misschien kan de wetenschap ooit aantwoorden daarop kunnen ontdekken, misschien niet :

maar wij behoren blijven te zoeken naar aantwoorden, vind je niet soms ???

DNA
18-05-09, 19:44
we all have existentional religious sentiments whether some of us (mainly atheists !) w'd like to acknowledge that fact or not :

faith is an instictive part of our ...human nature , whatever that might be !

who w'd deny that ???

Rourchid
23-05-09, 07:05
Dat is Alvin Plantinga niet met je eens.
Ernest Sosa on Alvin Plantinga: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=3973074#post3973074 (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=3973074#post3973074)

DNA
23-05-09, 21:39
Ernest Sosa on Alvin Plantinga: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=3973074#post3973074 (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=3973074#post3973074)



Interesting indeed !

H.P.Pas
23-05-09, 22:13
Interesting indeed !

Huichelaar.

DNA
24-05-09, 22:06
Huichelaar.

:lol:


zie je overaal spoken, ghosts , sceptisch zgn rationalist moraal ridder à la hume of à la ...hmm ??? :lol:

:zwaai:

DNA
24-05-09, 22:08
Huichelaar.

:lol:


zie je overaal spoken, ghosts , sceptisch zgn rationalist moraal ridder à la Hume of à la ...hmm ??? :lol:

:zwaai:

DNA
24-05-09, 22:09
Huichelaar.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:lol:


zie je overaal spoken, ghosts , sceptisch zgn rationalist moraal ridder à la Hume of à la ...hmm ??? :lol:

:zwaai:

DNA
24-05-09, 22:10
Huichelaar.


!!!!!!!!!!!!!

see ghosts everywhere , zgn sceptisch rationlist moraal ridder à la Hume of à la ...hmm ???? :lol:

DNA
24-05-09, 22:11
Huichelaar.


!!!!!!!!!!!!!

see ghosts everywhere , zgn hypocriet bankroet sceptisch rationalist moraal ridder à la Hume of à la ...hmm ???? :lol:

DNA
24-05-09, 22:11
Huichelaar.


!!!!!!!!!!!!!

see ghosts everywhere , zgn hypocriet bankroet sceptisch rationalist moraal ridder à la Hume of à la ...hmm ???? :lol:

DNA
24-05-09, 22:11
Huichelaar.


!!!!!!!!!!!!!

see ghosts everywhere , zgn hypocriet bankroet sceptisch rationalist moraal ridder à la Hume of à la ...hmm ???? :lol:

DNA
24-05-09, 22:11
Huichelaar.


!!!!!!!!!!!!!

see ghosts everywhere , zgn hypocriet bankroet sceptisch rationalist moraal ridder à la Hume of à la ...hmm ???? :lol:

DNA
24-05-09, 22:12
Huichelaar.


!!!!!!!!!!!!!

see ghosts everywhere , hypocriet bankroet impotent steriel ...nihillistisch ...zgn sceptisch rationalist moraal ridder à la Hume of à la ...hmm ???? :lol:

H.P.Pas
24-05-09, 22:59
!!!!!!!!!!!!!

see ghosts everywhere , hypocriet bankroet impotent steriel ...nihillistisch ...zgn sceptisch rationalist moraal ridder à la Hume of à la ...hmm ???? :lol:

:) Huichelaar.

DNA
25-05-09, 13:06
:) Huichelaar.


:lol:

coming from u :

I do take it as a ...compliment :

hypocriet moraal ridder bankroet zgn sceptisch dwaas :


net als jou idool Hume : je grijpt meteen terug op de moralisten van jou tijd zodra blijkt dat je jou gek bankroet scepticisme niet kan volhouden ....

Go, Go, u're not worth a scratch ! :kotsen2:

U're just a lousy T_shirt ...at best !

:zwaai:

Bart.NL
25-05-09, 13:19
"Faith is human nature" betekent dat mensen geloven in God omdat dat in hun aard ligt. Dat lijkt me niet waar. Mensen kunnen van alles geloven als het aannemelijk wordt gepresenteerd. De meest waarschijnlijke oorzaak van het geloof in het bestaan in God lijkt me het bestaan van God.

Slinger
25-05-09, 13:28
"Faith is human nature" betekent dat mensen geloven in God omdat dat in hun aard ligt. Dat lijkt me niet waar. Mensen kunnen van alles geloven als het aannemelijk wordt gepresenteerd. De meest waarschijnlijke oorzaak van het geloof in het bestaan in God lijkt me het bestaan van God.

Dat iemand ergens in gelooft is echt geen bewijs voor het bestaan van dat object.

DNA
25-05-09, 13:29
"Faith is human nature" betekent dat mensen geloven in God omdat dat in hun aard ligt. Dat lijkt me niet waar. Mensen kunnen van alles geloven als het aannemelijk wordt gepresenteerd. De meest waarschijnlijke oorzaak van het geloof in het bestaan in God lijkt me het bestaan van God.

Als je goed erover zou na denken, dan zou je het geen gek idee vinden dat het geloof in het aard zelf van de mens zou liggen :

instinctief geloof in God ,wel te verstaan :

Ga's proberen jezelf te bevrijden van alle modern conditionering, modern sounds, colors , images .....via een trip naar de woestijn te gaan maken , & luister's dan in alle openheid naar jou innerlijk stem :

da's een wetenschappelijk manier om dat kunnen onderzoeken via stilte & isolatie , al is het subjectief :

een subjectief gevoel & state of mind & of being dat alle mensen met elkaar gemeen hebben, inclusief atheisten of ze dat willen of niet , of ze dat willen toegeven of niet ...

de omgeving, indoctrinaties, mentaal conditionering, brain wash, opvoeding .... onderdrukken juist die aangeboren instinctieve vermogen van de mens om te geloven in God :

met veel innerlijk strijd ,pijn , leed & conflicten als resultaat :

actief geloven in God is in totaal harmonie met de natuur, met het universum , met jezelf ....

.....

Bofko
25-05-09, 13:48
Als je goed erover zou na denken, dan zou je het geen gek idee vinden dat het geloof in het aard zelf van de mens zou liggen :

instinctief geloof in God ,wel te verstaan :

Ga's proberen jezelf te bevrijden van alle modern conditionering, modern sounds, colors , images .....via een trip naar de woestijn te gaan maken , & luister's dan in alle openheid naar jou innerlijk stem :

da's een wetenschappelijk manier om dat kunnen onderzoeken via stilte & isolatie , al is het subjectief :

een subjectief gevoel & state of mind & of being dat alle mensen met elkaar gemeen hebben, inclusief atheisten of ze dat willen of niet , of ze dat willen toegeven of niet ...

de omgeving, indoctrinaties, mentaal conditionering, brain wash, opvoeding .... onderdrukken juist die aangeboren instinctieve vermogen van de mens om te geloven in God :

met veel innerlijk strijd ,pijn , leed & conflicten als resultaat :

actief geloven in God is in totaal harmonie met de natuur, met het universum , met jezelf ....

.....
:zozo: Je lijkt hier wel een soefist met deze beschrijving van spiritualiteit. No offense.....Als ik dit lees dan sta ik er verbaasd over van hoe jij je over details kunt opwinden als paulinisme, exacte boodschappen van profeten, of het al dan niet analfabetisch zijn van Mohammed bijv.

DNA
25-05-09, 19:07
:zozo: Je lijkt hier wel een soefist met deze beschrijving van spiritualiteit. No offense.....Als ik dit lees dan sta ik er verbaasd over van hoe jij je over details kunt opwinden als paulinisme, exacte boodschappen van profeten, of het al dan niet analfabetisch zijn van Mohammed bijv.


Hoezo ???


een sofist , paulinisme , no way , God , no : :lol:

exacte boodschappen van profeten ???

je bent wel een machiavellistisch meester in taal spel he ! :lol: :

i do give u credit for that, buddy : :lol:

analfabetisme van Mohammed is 1 van de bewijzen voor de authenticiteit & originaliteit van de Qu'ran = de wonder van Mohammed !

ok, kijk, u mean : truth is in us & outside of us ????

that's true : depends on how u approach that :

beware of paulinistic , Romantiek 's or sofistic approaches : too tragic_hilarious , hypocrit " romantic" misleading ......



u don't have to go to the desert for that :

I just tried to emphacise the unique special importance of the desert by prophets & by reconciliating humans with their inner nature via silence & isolation , far away from any artificial sound, smell, images .......that can confuse the human inner radar :


je leest vaak hier "denigrerend" woorden à la woestijnsreligies : dat zeggen onwetenden die absoluut geen benul hebben van de positief kracht van de woestijn bijv..

have u ever been to the desert, Bofko ??? = an experience like no other !





P.S.: kijk, het staat vast dat er een soort biologisch klok bestaat bij dieren, mensen & alle ander levende organismen :

een klok die alle biologisch, fysiologisch, neuro_fysiologisch processen controleert , aanpast & bij stuurt ,reguleert ... in voortdurend wederzijds wisselwerkingnen met intern & extern omgeving :

dat werd vastgesteld bi die slaap mechanismen & processen die worden bijgestuurd vanuit het menselijk brein :

na het "ontdekken" van ....die zgn paradoxaal slaap bijv. ...

waaroom zou er geen human nature zijn dan ????

de zgn materialistisch evolutie kan juist geen aantwoorden daarop geven , dan maar het bestaan van de menselijk natuur ontkenen = makkelijk zat :

want de menselijk natuur zou juist van immaterieel aard zijn, net als het bewustzijn, vrij wil, emoties, liefde ....al hebben die materieel reflecties:

want de mens bijv. bestaat & functioneert via beide diens dimenties tegelijk :

bijna alle menselijk gedrag is van dualistisch aard = geest & materie , inclusief eten, drinken, sex & de rest .... sex is ook van spiritueel aard bijv., niet alleen fysisch , hormonaal , biologisch , mentaal, psychisch.... !

je kan dus de mens niet in deeltjes indelen :

geestelijk, fysisch , spiritueel; psychologisch ....want de mens is een geheel die functioneert in diens totaliteit tegelijkertijd :

vandaar die paradoxaal scheiding van kerk & staat bijv . die past niet bij de menselijk natuur , al is het terecht met betrekking tot het christendom althans :

dat past niet binnen het kader & de bril van die 1zijdig 1dimentioneel kleuren blind reductionistisch materialisme juist , dan maar zeggen :

Alles is te herleiden naar materie = te simplistisch & te ideologisch , vind je niet soms ???? !