PDA

Bekijk Volledige Versie : Found: The origin of life !



DNA
14-05-09, 19:56
"Found: The originn of life " by Steve Connor , science editor :

bron: The independent on line :Thursday, 14 may , 2009 :

http://www.independent.co.uk/news/science/found-the-origin-of-life-1684584.html

Scientists solve the mystery of how the Earth was transformed ...

There's hard evidence that RNA , a molecule that can replicate & store genetic information, could also have triggered the first synthesis of life's proteins .

Most scientists now believe that there was an "RNA world" early in the Earth's history from which all present -day life has ultimately descended ......!


Tell me 'bout it !

Thanks !

:zwaai:

Vriend
14-05-09, 23:56
Prachtig stuk. Een fenomenale ontdekking .

Ron Haleber
15-05-09, 11:37
Ongetwijfeld zullen de RNA-moleculen al uitvoerig beschreven zijn in de heilige Koran...

Wie geeft ons de heilige teksten daarvoor als onomstotelijk bewijs? Wizdom? :)

Bart.NL
15-05-09, 12:33
Er zijn nog wat kleine puntjes weg te werken, maar dan is het mysterie van het leven ook helemaal ontrafeld:
1. Het universum is een hologram (en wat de gevolgen daarvan zijn):
http://www.unexplainable.net/artman/publish/article_1144.shtml
http://www.newscientist.com/article/mg20126911.300-our-world-may-be-a-giant-hologram.html?full=true
2. Het waarschijnlijke bestaan van reincarnatie:
http://reluctant-messenger.com/reincarnation-proof.htm
3. En dan nog dit:

Many people observe the number 11 and its multiples many times more than could be expected statistically when watching clocks, license plates or other numbers that should be random. If one checks all license plates, there is no significant preference for seeing the numbers 11, 22, 33, 44 and so on. Many people see the time 11:11 or 22:22 (also times like 5:55, and 16:44) on the clock more than could be expected by pure coincidence while they are not watching the clock constantly or trying to see the numbers 11:11 or 22:22. It seems that people are "tuned in" to a frequency. Science does not have an explanation for this phenomenon that is occurring worldwide. Some links to sites about this phenomenon are: NVisible, Steve Pavlina, 11:11 Magazine, 1111spiritguardians.com, Uri Geller and crystalinks.com.

On the Internet there are speculations (including hoaxes) about the number 11 being behind the September 11, 2001 attacks on the US and the March 11, 2004 Madrid bombings. First of all 9+1+1=11. Also there are 911 fully completed days (912 calendar days) between the September 11, 2001 and March 11, 2004 attacks. Because of the different time zones the EU and the US are in, the 912th day was not fully completed. The extra calendar day made the Madrid bombing happening at the 11th day of the month, exactly 2.5 years after September 11, 2001. If history was designed, this may have been a design consideration. 911 is also the US emergency services telephone number. The terrorists used flights 11 and 77 for their attack, both being a multiple of 11.

The Berlin Wall fell on November 9, 1989, which can be written as 11/9. Therefore the most important historic events in recent history were on 11/9 and 9/11. On September 11, 1989 thousands of East Germans started to cross the Austrian-Hungarian border to emigrate to West Germany. This set in motion the events that lead to the fall of the Berlin Wall two months later. This date also being September 11, is further indication of a design behind history.

There are also exactly 911 days between the two recent political killings in the Netherlands. On may 6, 2002 the Dutch politician Pim Fortuyn was assassinated by an animal rights activist and on November 2, 2004 the Dutch film producer Theo van Gogh was killed by an Islamic fanatic. May 6 can be rewritten as 5/6, while 5+6=11. November 2 can be rewritten as 11/2, while 112 is the European emergency services telephone number. Also the numbers 112 and 911 make a combination of three 11's: 11 2+9 11 = 11 11 11.

Succes!

knuppeltje
15-05-09, 12:36
Ongetwijfeld zullen de RNA-moleculen al uitvoerig beschreven zijn in de heilige Koran...

Wie geeft ons de heilige teksten daarvoor als onomstotelijk bewijs? Wizdom? :)

Kora: 7.54. Voorwaar, van Hem is de shepping............

mark61
15-05-09, 12:57
Ik kan het niet meer volgen. Sallah was toch moslim en tegen de materialistische wetenschap en en en? En nou denkt ie weer wel dat het klopt?

Witte78
15-05-09, 13:01
Ik kan het niet meer volgen. Sallah was toch moslim en tegen de materialistische wetenschap en en en? En nou denkt ie weer wel dat het klopt?

Sallah is vooral flink in de war.

mark61
15-05-09, 13:03
Sallah is vooral flink in de war.

Guess so. Dat paulinisme is verraderlijk.

Ron Haleber
15-05-09, 13:51
Kora: 7.54. Voorwaar, van Hem is de shepping............Nee ouwe koek... dat staat al veel eerder in de bijbel!
Maar waar staan die RNA-moleculen...:fpotver:

knuppeltje
15-05-09, 15:19
Nee ouwe koek... dat staat al veel eerder in de bijbel!
Maar waar staan die RNA-moleculen...:fpotver:

Voor een zelfverklaarde korangeleerde ben je behoorlijk dwars, m'n beste.
Alla heeft alles geschapen, dus ook die paar rot molecuultjes dus.
Ook de JSF is door hem bedacht, snap niet dat juist jij dergelijke zaken in twijfel trekt. :fpotver:

Ron Haleber
15-05-09, 15:51
Voor een zelfverklaarde korangeleerde ben je behoorlijk dwars, m'n beste.
Alla heeft alles geschapen, dus ook die paar rot molecuultjes dus.
Ook de JSF is door hem bedacht, snap niet dat juist jij dergelijke zaken in twijfel trekt. :fpotver:

Voor jou dommerik is alles één pot nat...

Vergissing! Allah is niet zomaar dom wat met jouw keukenmixer bezig geweest...:fuckit2:

Allah die had precieze recepten. :cola:

En het leuke is juist dat onze Marokkanen hier al die recepten tot in finesses terug kunnen vinden in de koran! Vroeger deden ze dat samen met Maarten! :)

knuppeltje
15-05-09, 16:09
Voor jou dommerik is alles één pot nat...

Vergissing! Allah is niet zomaar dom wat met jouw keukenmixer bezig geweest...:fuckit2:

Allah die had precieze recepten. :cola:

En het leuke is juist dat onze Marokkanen hier al die recepten tot in finesses terug kunnen vinden in de koran! Vroeger deden ze dat samen met Maarten! :)

Wat het eerste betreft, bekruip me wel eens dat gevoel als ik het hier aanlees. :cola:

Allah is met alles in de weer geweest, en doet dat nogsteeds, m'n beste, staat in de koran. Koran: 7.54. Hij regelt het bestuur vanuit de hemel tot de aarde.
Maarten en die Marokkaantjes van je zouden dat op een uiterst leuke manier prima kunnen beamen, en er inderdaad de nodige recepten bijleveren.
Er viel echter, vooral bij Maarten, geen brood van te bakken, maar dat maakte voor de pret niet uit. :cola:

Ron Haleber
15-05-09, 17:37
Wat het eerste betreft, bekruip me wel eens dat gevoel als ik het hier aanlees. :cola:

Allah is met alles in de weer geweest, en doet dat nogsteeds, m'n beste, staat in de koran. Koran: 7.54. Hij regelt het bestuur vanuit de hemel tot de aarde.
Maarten en die Marokkaantjes van je zouden dat op een uiterst leuke manier prima kunnen beamen, en er inderdaad de nodige recepten bijleveren.

Er viel echter, vooral bij Maarten, geen brood van te bakken, maar dat maakte voor de pret niet uit. :cola:

Voor wat het laatste betreft kan ik je wel gelijk geven.

Die matzes van bloed van babies, die hij voor ons bakte - ik weet niet of jij die smakelijk vond....?

Als Maarten de pest er in had, moest ik hem niet in mijn keuken toelaten...!:huil:

Hij beroemde zich erop dat hij een volmaakte Russische Borsjt kon klaarmaken...:zozo:

Maar ik denk dat ik dat liever aan John2 zou overlaten...:love:

knuppeltje
15-05-09, 17:42
Maar ik denk dat ik dat liever aan John2 zou overlaten...:love:

Is ziektekostenpolis in orde? :stout:

Ron Haleber
15-05-09, 17:57
Is ziektekostenpolis in orde? :stout:

Voor skieën en Rusland ben ik niet bijverzekerd!:fpotver:

DNA
15-05-09, 19:45
Ik kan het niet meer volgen. Sallah was toch moslim en tegen de materialistische wetenschap en en en? En nou denkt ie weer wel dat het klopt?

:lol:


Je begrijpt altijd dingen in half , zeg :


wie zegt dat ik tegen de wetenschap zou zijn ???

ik ben gewoon tegen die ideologisch materialistisch monisme in de modern wetenschap (dat merk je overduidelijk op deze artikel !) , in de modern filosofie, in human sciences , ondanks het feit dat die enorm had gepresteerd op het niveau van de materie vooraal , niet elders :

vergeet niet dat zelfs de modern wetenschap haar eigen bestaan dankt aan moslim geleerden & wetenschappers :

juist vanwege die ervaring, praktijk , experimentatie ,constant zoektocht ...'s geest van Islam :

deze laatste die het vergaren van kennis in het algemeen , het gebruik van rede , ervaring ,werk.....niet alleen hoog prijst maar ook tot religieuze plichten verheeft & zelfs als vormen van aanbidding van God beschouwt :

in de zin van : hoe meer geloof, werk, ervaring, praktijk, constant zoektocht, kennis, ontwikkeling ....hoe dichter bij Islam & God !

er is er absoluut geen conflict geweest tussen wetenschap & Islam , integendeel zelfs , de modern wetenschap is het natuurlijk kind van Islam nogmaals :

zie wat moslims hadden gepresteerd :

www.muslimheritage.com

www.1001inventions.com



P.S.: mooi ontdekking , maar die wordt helaas geinterpreteerd volgens die ideologisch materialistisch optiek :

in de zin van dat het leven per "ongeluk" had ontstaan & gevolueerd :

electric storms , ultraviolet light interacties met de zgn origineel "soep" van primitief moleculen ...de RNA met name zou de replicator toen zijn die die life's proteins synthesis had triggerd ,

God blijft "buiten spel " , gek_ironisch genoeg !!!!!!!!!!

God zou "overbodig" zijn !!!!!

:zwaai: ....

DNA
15-05-09, 19:50
Voor jou dommerik is alles één pot nat...

Vergissing! Allah is niet zomaar dom wat met jouw keukenmixer bezig geweest...:fuckit2:

Allah die had precieze recepten. :cola:

En het leuke is juist dat onze Marokkanen hier al die recepten tot in finesses terug kunnen vinden in de koran! Vroeger deden ze dat samen met Maarten! :)

:lol:

Ik word telkens & weer veraast door jou ongeloofelijk onwetendheid van & belachelijk tragi_hilarisch stereotypen over Islam_moslims , Don Quichotte_Islamoleugenaar :lol: die je bent maar weer met jou imaginaire vijanden & ...wind molens !

:zwaai:

DNA
15-05-09, 20:06
Sallah is vooral flink in de war.

:lol:

Ik vraag me af wie in de war zou zijn :lol:

: ik of die materialisten ideologen die alles willen verklaren via die 1zijdig 1dimentioneel color blind gehandicapt materialistisch monisme 's bril helaas , in totaal minachting van de dualistisch dimenties van de mens , van het leven ....=

zeer ideologisch toepasselijk, zeg :

alles dat niet_materieel zou zijn bestaat per definitie niet of is niet_waar of erger : te herleiden naar materie is ! :lol:

ik zie weinig verschil tussen deze materialisten ideologen & middle_eeuws religieus fanaten :

sommige van de laatsten wijzen alles af die komt van buiten af , buiten hun eigen religieus dogmas , opvattingnen ...

de eersten wijzen alles bij voorbaat af die niet_materieel zou zijn : wijzen al bij voorbaat alle niet_materieel verklaringnen af !

congratulations ! :cola:

:zwaai:

knuppeltje
16-05-09, 11:20
Voor skieën en Rusland ben ik niet bijverzekerd!:fpotver:

Neem je toch Sjonny mee, kan je niks meer gebeuren. :stout:

mark61
16-05-09, 11:53
:lol:


Je begrijpt altijd dingen in half , zeg :


wie zegt dat ik tegen de wetenschap zou zijn ???

ik ben gewoon tegen die ideologisch materialistisch monisme in de modern wetenschap

Waar zie je dat? Je ziet spoken die je zelf verzonnen hebt. Don Quixote.

Wetenschap heeft geen plaats voor ismes. Zodra er sprake is van een ideologie, is het per definitie geen wetenschap meer.


(dat merk je overduidelijk op deze artikel !) , in de modern filosofie, in human sciences , ondanks het feit dat die enorm had gepresteerd op het niveau van de materie vooraal , niet elders :

Dat is dan ook het enige object van de wetenschap. Enfin, inclusief andere empirische waarneming en logica / wiskunde.


[B]vergeet niet dat zelfs de modern wetenschap haar eigen bestaan dankt aan moslim geleerden & wetenschappers :

Dat is flauwekul. Je hebt dat nog nooit hard kunnen maken; weerlegd is het al vele malen. In any case is het moslimzijn van die wetenschappers volstrekt irrelevant.


electric storms , ultraviolet light interacties met de zgn origineel "soep" van primitief moleculen ...de RNA met name zou de replicator toen zijn die die life's proteins synthesis had triggerd ,

God blijft "buiten spel " , gek_ironisch genoeg !!!!!!!!!!

Die deed toch aan klei, niet aan RNA? Waar heeft Ie nou zo iets ingewikkelds als RNA voor nodig?


God zou "overbodig" zijn !!!!!

Ik begrijp dat je nog altijd niet van de schok bekomen bent.

Overigens: slechts overbodig voor het onstaan van het universum en het leven. Zo'n ramp is dat niet.

DNA
16-05-09, 13:24
Waar zie je dat? Je ziet spoken die je zelf verzonnen hebt. Don Quixote.

Wetenschap heeft geen plaats voor ismes. Zodra er sprake is van een ideologie, is het per definitie geen wetenschap meer.



Dat is dan ook het enige object van de wetenschap. Enfin, inclusief andere empirische waarneming en logica / wiskunde.



Dat is flauwekul. Je hebt dat nog nooit hard kunnen maken; weerlegd is het al vele malen. In any case is het moslimzijn van die wetenschappers volstrekt irrelevant.



Die deed toch aan klei, niet aan RNA? Waar heeft Ie nou zo iets ingewikkelds als RNA voor nodig?



Ik begrijp dat je nog altijd niet van de schok bekomen bent.

Overigens: slechts overbodig voor het onstaan van het universum en het leven. Zo'n ramp is dat niet.

:lol:

zie die topic over gays & psychiaters over materialistisch monisme in de modern wetenschap, in de modern filosofie, in human sciences, inclusief in de psychologie, economie, sociologie ....

materialisme die helemaal terug te voeren naar Descartes die de definitief scheiding met die achterlijk misdadig heerschappij van de kerk had verwezenlijkt met diens materialisme , individualisme, subjectivime, determinisme ....

materialisme die dus van ideologisch aard is /was die richting geeft aan de modern wetenschap .....

niet qua methode , structuur ...van de wetenschap :

moet je onderscheid tussen de twee kunnen maken :

tussen de wetenschappelijk descriptief methode & die materialistisch ideologisch prescriptief interpretaties van wetenschappelijke resultaten, feiten....




het is een historisch & wetenschappelijk feit dat de modern wetenschap werd "uitgevonden" door moslims :

ik hoef niets hard te maken : da's een algemen bekend feit , al werd het lang tijd ontkend , maar serieuze denkers , historici, wetenschappers ...kunnen deze feit niet ontkenen !


weet dat materiaisme wetenschappelijk, filosofisch, politiek, economisch, psychologisch, morel_ethisch & ander consequenties heeft , in totaal minachting van de dualistisch dimenties van de mens , van het leven ...

alle al dan niet westerse materialistisch opvattingnen van de waarheid, van vrijheid, van individueel vrijheid, van mensen rechten, van rechtvaardigheid , moraal_ethiek, politiek, economie, psychologie .....zijn terug te voeren naar Die ideologisch historisch filosofisch cartesiaans materialisme ...


materialisme die God "overbodig" maakt ....= heeft dus niets te maken met rede, empirie, wetenschap; met de benadering van de waarheid , met de werkelijkheid ...wat de laatsten ook mogen zijn :

zie het verschil tussen die wetenschappelijk darwinistisch resultaten & die materialistisch interpretaties ervan :

zelfs rede, empirie zijn van ....materialistisch aard , in totaal minachting van de dualistisch dimenties van de mens, van het leven ....

ach....

:zwaai:

DNA
17-05-09, 14:15
Let's say the Big Bang was at the origin of life :

let's say electric storms & ultraviolet light had triggered the first RNA synthesis of life's proteins ....in that so_called " RNA world" :

well, who had triggered the Big Bang itself ???

who had created the first matter ???

did it create itself ???

& how then ???

:zwaai:

ronald
17-05-09, 15:36
Nee ouwe koek... dat staat al veel eerder in de bijbel!
Maar waar staan die RNA-moleculen...:fpotver:

In RNA, Ribo Nucleic Acid, zijn de nucleotiden de bouwstenen voor o.a. RNA.
Je weet dat de Tora als volg begint: בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים , beReShieT BaRA ...., In een begin schiep Gd...
"Scheppen" in het Hebreeuws is בָּרָא, BaRA. Aangezien de Nucleic de Bouwstenen zijn van de RNA, kun je de "N" ook als "B" lezen. Zo is RNA al in het eerste woord verborgen.....:strik:

Tomas
17-05-09, 15:46
who had created the first matter ???


Zo is RNA al in het eerste woord verborgen.

Begrijp ik het nu goed, dat onze hardcore creationisten om zijn? Ik bedoel de evolutietheorie is geaccepteerd en gods ingreep verplaatst naar het begin van deze theorie. Of zelfs nog verder terug naar de oerknal. Heb ik dat goed?

ronald
17-05-09, 15:48
Begrijp ik het nu goed, dat onze hardcore creationisten om zijn? Ik bedoel de evolutietheorie is geaccepteerd en gods ingreep verplaatst naar het begin van deze theorie. Of zelfs nog verder terug naar de oerknal. Heb ik dat goed?

Ho, ho, ho....wat zegt het bericht nou eigenlijk?:)

Tomas
17-05-09, 15:53
Ho, ho, ho....wat zegt het bericht nou eigenlijk?:)

Dacht ik ook. Het is dus slechts hersengymnastiek wat hier staat. Prima, ga zo door.

mark61
17-05-09, 16:14
Let's say the Big Bang was at the origin of life :

let's say electric storms & ultraviolet light had triggered the first RNA synthesis of life's proteins ....in that so_called " RNA world" :

well, who had triggered the Big Bang itself ???

who had created the first matter ???

did it create itself ???

& how then ???

:zwaai:

We've been there. Jij zegt dan: God staat aan het begin! Je verplaatst het probleem. Wie creëerde God dan? - Jah eh, die bestond altijd al. OK joh, materie bestond altijd al. Of misschien ook niet; wetenschap is nieuwsgierig naar het antwoord op die vraag.

Jij niet. Tsja. Tis niet verplicht nieuwsgierig te zijn.

Jij bent niet nieuwsgierig; je bent moe, en verzint dan maar wat om van het gezeik af te zijn: God!

Ron Haleber
17-05-09, 17:17
We've been there. Jij zegt dan: God staat aan het begin! Je verplaatst het probleem. Wie creëerde God dan? - Jah eh, die bestond altijd al. OK joh, materie bestond altijd al. Of misschien ook niet; wetenschap is nieuwsgierig naar het antwoord op die vraag.

Jij niet. Tsja. Tis niet verplicht nieuwsgierig te zijn.

Jij bent niet nieuwsgierig; je bent moe, en verzint dan maar wat om van het gezeik af te zijn: God!

Ja, God als stoplap. Vult alle gaatjes en doodt de eigen creativiteit..:slaap:

Zelf vind ik het jammer dat Salah, Tanger, Wizdom - maar ook Ibn Ruchd waar jij Mark vandaag mee sprak - zo volstrekt steriel met hun woestijngodsdienst omspringen. Er zijn toch nogelijkheden gnoeg om er origineel en zinvol mee om te gaan... Neem mystici als Rumi c.s. - dan wordt het een verrijking van het denken door je in beelden en in poezie te uiten...:love:

Maar ja die bloedloze fundies die beheersen en bederven de markt nu al decennia-lang. en daar veranderen we niets aan... Mensen als Abbdelwahid van Bommel blijven een roepende in de woestijn..

Zelfs mensen zonder eigen originaliteit maar die wel tolerant willen zijn als Markouch worden snel in de marge geduveld...:fpotver:

ook Tarik Ramadan valt me erg tegen als hij tegen zwembaden gaat ketteren. Jammer die goser had veel meer kunnen bieden...:huil:

mark61
17-05-09, 17:39
Ja, God als stoplap. Vult alle gaatjes en doodt de eigen creativiteit..:slaap:

Zelf vind ik het jammer dat Salah, Tanger, Wizdom - maar ook Ibn Ruchd waar jij Mark vandaag mee sprak

Nou ja mee, eerder tegen :cheefbek:


- zo volstrekt steriel met hun woestijngodsdienst omspringen. Er zijn toch nogelijkheden gnoeg om er origineel en zinvol mee om te gaan... Neem mystici als Rumi c.s. - dan wordt het een verrijking van het denken door je in beelden en in poezie te uiten...:love:

Rumi...er is wel respect voor hem, maar dat zou onmiddellijk weg zijn als ze kennis namen van zijn werk :hihi:


Zelfs mensen zonder eigen originaliteit maar die wel tolerant willen zijn als Markouch worden snel in de marge geduveld...:fpotver:

Ja, das natuurlijk foute boel, hielenlikker etc.


ook Tarik Ramadan valt me erg tegen als hij tegen zwembaden gaat ketteren. Jammer die goser had veel meer kunnen bieden...:huil:

Is dat zo? Hij daalt af naar het niveau van zijn toehoorders?

Ron Haleber
17-05-09, 19:30
Nou ja mee, eerder tegen :cheefbek:



Tariq Ramadan
Is dat zo? Hij daalt af naar het niveau van zijn toehoorders?

Ik hoopte dat. Maar hoemeer ik hem life confronteer raak ik teleurgesteld...

Internationaal ervaar ik datzelfde...

Bassam Tibi die mij in Leiden herkende en mij voor Prof. Van Koningsveld aanzag, zegt in feite het zelfde...

Als ander voorbeeld: Zo dit goede artikel in <Die Welt> :

http://www.welt.de/print-welt/article218074/Pyromanischer_Feuerwehrmann.html

http://www.welt.de/print-welt/article218074/Pyromanischer_Feuerwehrmann.html

DNA
17-05-09, 19:40
Begrijp ik het nu goed, dat onze hardcore creationisten om zijn? Ik bedoel de evolutietheorie is geaccepteerd en gods ingreep verplaatst naar het begin van deze theorie. Of zelfs nog verder terug naar de oerknal. Heb ik dat goed?




u tell me : u seem to know it all ! :lol:

DNA
17-05-09, 19:42
We've been there. Jij zegt dan: God staat aan het begin! Je verplaatst het probleem. Wie creëerde God dan? - Jah eh, die bestond altijd al. OK joh, materie bestond altijd al. Of misschien ook niet; wetenschap is nieuwsgierig naar het antwoord op die vraag.

Jij niet. Tsja. Tis niet verplicht nieuwsgierig te zijn.

Jij bent niet nieuwsgierig; je bent moe, en verzint dan maar wat om van het gezeik af te zijn: God!


wat is er met je , beste jongen ???

je bepaalt wat ik ben soms ???

maar goed : in plaats van woorden van anderen hier herhalen, pobeer maar iets zinnigs te zeggen :

geef maar jou eigen opinie :

dit is slechts een discussie, remember !

DNA
17-05-09, 19:45
Ja, God als stoplap. Vult alle gaatjes en doodt de eigen creativiteit..:slaap:

Zelf vind ik het jammer dat Salah, Tanger, Wizdom - maar ook Ibn Ruchd waar jij Mark vandaag mee sprak - zo volstrekt steriel met hun woestijngodsdienst omspringen. Er zijn toch nogelijkheden gnoeg om er origineel en zinvol mee om te gaan... Neem mystici als Rumi c.s. - dan wordt het een verrijking van het denken door je in beelden en in poezie te uiten...:love:

Maar ja die bloedloze fundies die beheersen en bederven de markt nu al decennia-lang. en daar veranderen we niets aan... Mensen als Abbdelwahid van Bommel blijven een roepende in de woestijn..

Zelfs mensen zonder eigen originaliteit maar die wel tolerant willen zijn als Markouch worden snel in de marge geduveld...:fpotver:

ook Tarik Ramadan valt me erg tegen als hij tegen zwembaden gaat ketteren. Jammer die goser had veel meer kunnen bieden...:huil:

:lol:

kan je normaal & inhoudelijk reageren zonder gezeik ???

wij praten hier over die RNA als "bouwmeester" met name !

Ron Haleber
18-05-09, 13:51
:lol:

kan je normaal & inhoudelijk reageren zonder gezeik ???

wij praten hier over die RNA als "bouwmeester" met name !

Het geseik komt exclusief van jouw kant door over ons steeds een emmer overbodige apologie-modder van de islam uit te storten... :fuckit2:

Kon jij maar iets zinnigs zeggen over dat RNA! Maar daar weet jij niets van opschepper!:fpotver:

DNA
18-05-09, 14:24
Het geseik komt exclusief van jouw kant door over ons steeds een emmer overbodige apologie-modder van de islam uit te storten... :fuckit2:

Kon jij maar iets zinnigs zeggen over dat RNA! Maar daar weet jij niets van opschepper!:fpotver:

:lol:

of course , denial is a powerful thing indeed :

the best way to avoid being accused or judged is by judging or accusing others of course , in order to declare ur "innocence" & to hide ur bad conscience = easy enough indeed :

take off the mask, silly creature :

evil is always the other , w'dn't possibly be part of ur human nature , only of ours ! :lol:

RNA is zeker niet echt veraantwoordelijk voor jou belachelijk tragi-hilarisch achterlijkheid, onwetendheid, frustraties, anti_Islam haat , voor jou achterlijk Pavloviaans populisme & politiek correct geklets of voor jou fantasie_achtig vijandsbeelden & wind molens, Don "key"chotte : :lol: ....

ach..... RNA is innocent : not guilty for all those & other charges :

RNA (or DNA for that matter ,neither i or the real DNA for that matter :lol: !) has not much to do with ur silly behaviour or sexual orientation :

science can testify to that , despite all those ideological materialistic allegations of social darwinism ....


:zwaai:

Ron Haleber
19-05-09, 13:01
:lol:
.......:zwaai:

Salah, mensen die het niet met je eens zijn, dwaas uitschelden - is jou als moslim de vaste reactie...:dood:

Al te veel van je moslimbroeders doen hetzelfde!

Salah, elke post van jou is voor het publiek een bewijs voor de juisheid van de propaganda van Geert Wilders!:moe:

Salah je hoeft dus niet meer op Wilders te stemmen want je hebt al honderden stemmen voor hem verzameld... :cool:

Geert mag je dankbaar zijn! :lol:

mark61
19-05-09, 13:57
wat is er met je , beste jongen ???

je bepaalt wat ik ben soms ???

maar goed : in plaats van woorden van anderen hier herhalen, pobeer maar iets zinnigs te zeggen :

geef maar jou eigen opinie :

dit is slechts een discussie, remember !

Ik dacht, het schiet op als ik alvast jouw standpunt samenvat, want jij moet dan altijd eerst een pagina of wat bronstig brullen.

Dus: wie creëerde God?

DNA
19-05-09, 14:53
Salah, mensen die het niet met je eens zijn, dwaas uitschelden - is jou als moslim de vaste reactie...:dood:

Al te veel van je moslimbroeders doen hetzelfde!

Salah, elke post van jou is voor het publiek een bewijs voor de juisheid van de propaganda van Geert Wilders!:moe:

Salah je hoeft dus niet meer op Wilders te stemmen want je hebt al honderden stemmen voor hem verzameld... :cool:

Geert mag je dankbaar zijn! :lol:


:lol:

wilders ??? :lol:

who the hell is that ??? :

do u think a great uinversal faith can be shaken by one single miserable dumb fascist ???

even if the whole world get together to destroy Islam, it w'dn't be able to do so unless God says so !

wilders ! :lol:

:zwaai:

DNA
19-05-09, 14:57
Ik dacht, het schiet op als ik alvast jouw standpunt samenvat, want jij moet dan altijd eerst een pagina of wat bronstig brullen.

Dus: wie creëerde God?

behave ,jongen: don't act like a silly b....again, ok ???

talk normally :

lees 's goed wat ik zeg !

God is per definitie ongeschappen, idioot :

hoe, waaroom .... ??? da's te boven ieder's pet :

wat is dit voor onzin ???

did it the matter create itself ??? & how then ??? : da's pas idioot om zoiets te gaan beweren door de zgn "top" van wetenschappers, denkers , filosofen materialisten ideologen :

da's pas tragi_hilarisch ! :lol:

Ron Haleber
19-05-09, 15:06
Ik dacht, het schiet op als ik alvast jouw standpunt samenvat, want jij moet dan altijd eerst een pagina of wat bronstig brullen.

Dus: wie creëerde God?

Mark het gaat om lachwekkende brulapen... Neem die beroemde sheik Yassin deze week hier in de Apollohal..

Verslag in De Pers van maandag:

"kindderen naar een niet-islamitische schoolsturen is haraam.

Op de vraag wat ouders moeten als een islamitische school slecht ondewijs geeft en een andere school goed:

De sheik: "wat is belangrijker, dat je kind directeur wordt of dat het naar het paradijs gaat!".

MARK, MET DIT SOORT DEBIELEN - EVENZO MET SALAH die onze discussies met zinloos inhoudsloos beledigend geschreeuw verziekt - GAAN WE NAAR DE KLOTEN...:laser:

Bekijk het tv-program over vrijheid - gisteren van Rob Wijnberg - een helder filosoof!

mark61
19-05-09, 18:39
behave ,jongen: don't act like a silly b....again, ok ???

talk normally :

lees 's goed wat ik zeg !

God is per definitie ongeschappen, idioot :

hoe, waaroom .... ??? da's te boven ieder's pet :

wat is dit voor onzin ???

did it the matter create itself ??? & how then ??? : da's pas idioot om zoiets te gaan beweren door de zgn "top" van wetenschappers, denkers , filosofen materialisten ideologen :

da's pas tragi_hilarisch ! :lol:

Waarom kan God zichzelf wel scheppen en materie niet?

Hoe oud is de aarde nou volgens jou? Je denkt wel dat het leven uit RNA is ontstaan enzo, maar dat van die apen, woeha,neej, dat kan niet waar zijn.

The plot thickens.

God schept het RNA, daar is alle leven uit ontstaan, behalve de mens; die is 6000 jaar geleden geschapen. Zoiets? Enlighten me.

Ah. Het gaat jou allemaal boven de pet. Praat er dan ook niet over, en laat je 'respectvolle' scheldwoorden achterwege.

Jij begrijpt er niks van en wil het niet weten, en dus is de ander een idioot. Ah juist ja.

Slinger
19-05-09, 19:55
behave ,jongen: don't act like a silly b....again, ok ???

talk normally :

lees 's goed wat ik zeg !

God is per definitie ongeschappen, idioot :

hoe, waaroom .... ??? da's te boven ieder's pet :

wat is dit voor onzin ???

did it the matter create itself ??? & how then ??? : da's pas idioot om zoiets te gaan beweren door de zgn "top" van wetenschappers, denkers , filosofen materialisten ideologen :

da's pas tragi_hilarisch ! :lol:


Als je zegt dat materie geschapen is en God niet, dan verplaats je gewoon het probleem van de oorsprong.

DNA
19-05-09, 20:05
Mark het gaat om lachwekkende brulapen... Neem die beroemde sheik Yassin deze week hier in de Apollohal..

Verslag in De Pers van maandag:

"kindderen naar een niet-islamitische schoolsturen is haraam.

Op de vraag wat ouders moeten als een islamitische school slecht ondewijs geeft en een andere school goed:

De sheik: "wat is belangrijker, dat je kind directeur wordt of dat het naar het paradijs gaat!".

MARK, MET DIT SOORT DEBIELEN - EVENZO MET SALAH die onze discussies met zinloos inhoudsloos beledigend geschreeuw verziekt - GAAN WE NAAR DE KLOTEN...:laser:

Bekijk het tv-program over vrijheid - gisteren van Rob Wijnberg - een helder filosoof!

:lol:

wat heeft dat met Islam te maken dan , idioot ???

DNA
19-05-09, 20:09
Waarom kan God zichzelf wel scheppen en materie niet?

Hoe oud is de aarde nou volgens jou? Je denkt wel dat het leven uit RNA is ontstaan enzo, maar dat van die apen, woeha,neej, dat kan niet waar zijn.

The plot thickens.

God schept het RNA, daar is alle leven uit ontstaan, behalve de mens; die is 6000 jaar geleden geschapen. Zoiets? Enlighten me.

Ah. Het gaat jou allemaal boven de pet. Praat er dan ook niet over, en laat je 'respectvolle' scheldwoorden achterwege.

Jij begrijpt er niks van en wil het niet weten, en dus is de ander een idioot. Ah juist ja.

:lol:

"Think", ....

je hebt echt de intellect van een rat , jongen, jij & die Ron van je :

u deserve no better legacy than chimps, monkeys , pigs !!! :lol: = nalysis ! :lol:

do u really believe that crap 'bout human evolution , sub_chimp???

de mens bestaat niet allen uit materie : deze feit alleen ontkracht al die faluwekul van die materialisten reductionisten ideologen :

no further comment !

talking to a perefect moron , really !

:zwaai:

DNA
19-05-09, 20:20
Als je zegt dat materie geschapen is en God niet, dan verplaats je gewoon het probleem van de oorsprong.

als je gelooft in God , dan weet je dat God is per definitie ongeschapen , anders zou die geen God zijn = elementaire gegeven :

al weten wij niet hoe dat in elkaar zit : boven ieder's pet :

wij kunnen onze beperkt menselijk maatstaffen & kijk op de dingen niet op God toepassen , ...

God is unlike anything or anyone God had ever created or will ever create : try to imagine that then : nobody can :

That's more logical than saying the matter had created itself :

stupid really :

well , de mens bestaat niet alleen uit materie :

waar komt dan die immaterieel dimentie van de mens, van het leven ...vandaan als de materie niet_geschapen was ??? , wie had die immaterieel dimentie al dan niet geschapen ???

of had die zichzelf ook geschapen ??? :lol:

come on !

Slinger
19-05-09, 20:21
als je gelooft in God , dan weet je dat God is per definitie ongeschapen , anders zou die geen God zijn = elementaire gegeven :

al weten wij niet hoe dat in elkaar zit : boven ieder's pet :

wij kunnen onze beperkt menselijk maatstaffen & kijk op de dingen niet op God toepassen , ...

God is unlike anything or anyone God had ever created or will ever create : try to imagine that then : nobody can :

That's more logical than saying the matter had created itself :

stupid really :

well , de mens bestaat niet alleen uit materie :

waar komt dan die immaterieel dimentie van de mens, van het leven ...vandaan als de materie niet_geschapen was ??? , wie had die immaterieel dimentie al dan niet geschapen ???

of had die zichzelf ook geschapen ??? :lol:

come on !


Nee, God is geschapen, namelijk door de mens.

Geen materie, geen geest.

DNA
19-05-09, 21:16
Nee, God is geschapen, namelijk door de mens.

Geen materie, geen geest.

:lol:


I told u : u're a silly childish nihillist fool full of contradictions :

how do u "reconciliate " that with ur own supposed christian belief ???

u don't have no belief whatsoever :

u're just a silly ridiculous tragic_hilarious Pavlov's dog :


sorry, dogs : i didn't mean to offend u :

u're even lower than those dogs or animals , not 'cause of what u were saying, no :

'cause of ur silly hypocrit nihillism, & mental _psychological_spiritual ...MPD = multy personality disorder ....

Slinger
19-05-09, 21:25
:lol:


I told u : u're a silly childish nihillist fool full of contradictions :

how do u "reconciliate " that with ur own supposed christian belief ???

u don't have no belief whatsoever :

u're just a silly ridiculous tragic_hilarious Pavlov's dog :


sorry, dogs : i didn't mean to offend u :

u're even lower than those dogs or animals , not 'cause of what u were saying, no :

'cause of ur silly hypocrit nihillism, & mental _psychological_spiritual ...MPD = multy personality disorder ....

Niet alleen de God van het christendom is op die manier ontstaan, maar ook jouw Allah. Dat is mijn mening, dat kun je belachelijk vinden, maar daar zit ik niet mee.

Er zijn overigens veel christelijke theologen die er zo over denken en daarover ook hebben gepubliceerd. Ik heb wel wat boeken in de kast staan, maar ik zal ze niet noemen, want ik denk niet dat je er belangstelling voor hebt.

DNA
19-05-09, 22:25
Niet alleen de God van het christendom is op die manier ontstaan, maar ook jouw Allah. Dat is mijn mening, dat kun je belachelijk vinden, maar daar zit ik niet mee.

Er zijn overigens veel christelijke theologen die er zo over denken en daarover ook hebben gepubliceerd. Ik heb wel wat boeken in de kast staan, maar ik zal ze niet noemen, want ik denk niet dat je er belangstelling voor hebt.


:lol:

Keep on dreaming, silly freak :


Rn't u aware of the fact that u almost always confirm my thoughts 'bout u, ur belief & other , while thinking u 've been intelligent or wise ! :lol: ???


The above mentioned stuff of urs confirm the fact that christians & christianity are a big joke_lie , don't u see that ! ??? blind denial chimp ???

sorry, real chimps, no offense !

:zwaai:

DNA
23-05-09, 22:21
The Goddamned lottery "holds the secret of the ...origin of life" ! :lol:

The RNA, DNA , first original matter, Big Bang , molecules, atoms ...& the rest happened to exist by coups of ...chance , accidents ....! :lol:

How dumb can people be ???? , even at the top of the scientific pyramids !

even at the level or nobel prize winers ! :lol:

Slinger
23-05-09, 22:24
:lol:

Keep on dreaming, silly freak :


Rn't u aware of the fact that u almost always confirm my thoughts 'bout u, ur belief & other , while thinking u 've been intelligent or wise ! :lol: ???


The above mentioned stuff of urs confirm the fact that christians & christianity are a big joke_lie , don't u see that ! ??? blind denial chimp ???

sorry, real chimps, no offense !

:zwaai:


Typische reactie van iemand die de waarheid niet onder ogen durft te zien.

DNA
24-05-09, 23:26
Typische reactie van iemand die de waarheid niet onder ogen durft te zien.

:lol:

what kindda "truth" RU talking 'bout, sub_chimp ???

no offense , just kidding, no kidding ! :lol:

:zwaai:

Slinger
24-05-09, 23:29
:lol:

what kindda "truth" RU talking 'bout, sub_chimp ???

no offense , just kidding, no kidding ! :lol:

:zwaai:

Waar jij het hardst op scheldt. Dat laat namelijk zien dat je geen argumenten hebt.

DNA
11-11-09, 21:30
Waar jij het hardst op scheldt. Dat laat namelijk zien dat je geen argumenten hebt.


which kindda arguments u do need then ???

u tell me ....

fisherman1969
12-11-09, 20:36
:lole:
which kindda arguments u do need then ???

u tell me ....


:p:lole::zwaai:

Fibonaci
13-11-09, 11:52
Full article (http://www.scribd.com/doc/15765052/Our-World-May-Be-a-Giant-Hologram)

Ik geloof al jaren dat we in een Goddelijke Matrix leven, met vele malen meer dimensies dan we denken.

DNA
13-11-09, 12:25
Full article (http://www.scribd.com/doc/15765052/Our-World-May-Be-a-Giant-Hologram)

Ik geloof al jaren dat we in een Goddelijke Matrix leven, met vele malen meer dimensies dan we denken.

Leg het 's uit !

Fibonaci
13-11-09, 15:51
Leg het 's uit !Reversum, a restart.
(http://docs.google.com/View?docID=dgtwk8kn_0wm2gwc&revision=_latest)

Slinger
13-11-09, 16:04
which kindda arguments u do need then ???

u tell me ....

rationele

DNA
13-11-09, 19:03
Reversum, a restart.
(http://docs.google.com/View?docID=dgtwk8kn_0wm2gwc&revision=_latest)


:lol:

:zwaai:


Didn't expect any better from u anyway, so ...!

DNA
13-11-09, 19:04
rationele


zoals bijv. ????

fisherman1969
13-11-09, 19:49
:lol:

:zwaai:


Didn't expect any better from u anyway, so ...!

Hier het antwoord dat ik net heb gegeven in een andere topic die op het zelfde neerkomt!
Vast staat dat je niet echt ,,spoort, met je blindoekje voor je kop.
Ga maar bij gebrek aan en fatsoendelijk antwoord in het NEDERLANDS op deze Nederlands-talige site!
Ga maar vast je zwaai handje opzoeken : p.s
heb ik vast voor je gedaan :p
weer + een aantal fisherman's idioties ![/QUOTE]

Ja wat is die Fisherman ongenaakbaar! slaat je op jou eigen gebied om je oren .
Klopt het dan niet soms dat Adam en Eva hebben bestaan ?
En dat voor hun slechts monsters ook wel (dino,s) genaamd ; deze aardkloot bewoonden ?
Daar hebben ze ten minste nog resten van gevonden in allerelei vormen zoals : beenderen ,versteende eieren, uitwerpselen! en van Adam en Eva ?? juist ja niets helemaal niets !!, wel een soort sprookjes (boekwerk) dat al herhaaldelijk werd veranderd ; al was dat alleen al door het vele malen doorvertellen en de zgn ,,verbeteraars,, die het sprookje naar hun hand gezet hebben of niet soms |?!
De laatse was als ik het goed heb ene C.T Russell die in 1870 na het Bijbel verhaal alweer eens ,,vernieuwd,, te hebben , de Jehova,s getuigen op richtte.
Geen kwaad woord wil ik over deze mensen zeggen , ze verachten moord en doodslag , nemen geen wapens in hun handen en zijn door de NAZIE,S medogeloos vervolgd en vermoord ,burgers waar verder niets opaan te merken valt.
Zo nu mag jij weer ff je gal spuwen zelfs anoniem ben je een open boek !
:zwaai:

DNA
13-11-09, 20:12
Hier het antwoord dat ik net heb gegeven in een andere topic die op het zelfde neerkomt!
Vast staat dat je niet echt ,,spoort, met je blindoekje voor je kop.
Ga maar bij gebrek aan en fatsoendelijk antwoord in het NEDERLANDS op deze Nederlands-talige site!
Ga maar vast je zwaai handje opzoeken : p.s
heb ik vast voor je gedaan :p
weer + een aantal fisherman's idioties !

Ja wat is die Fisherman ongenaakbaar! slaat je op jou eigen gebied om je oren .
Klopt het dan niet soms dat Adam en Eva hebben bestaan ?
En dat voor hun slechts monsters ook wel (dino,s) genaamd ; deze aardkloot bewoonden ?
Daar hebben ze ten minste nog resten van gevonden in allerelei vormen zoals : beenderen ,versteende eieren, uitwerpselen! en van Adam en Eva ?? juist ja niets helemaal niets !!, wel een soort sprookjes (boekwerk) dat al herhaaldelijk werd veranderd ; al was dat alleen al door het vele malen doorvertellen en de zgn ,,verbeteraars,, die het sprookje naar hun hand gezet hebben of niet soms |?!
De laatse was als ik het goed heb ene C.T Russell die in 1870 na het Bijbel verhaal alweer eens ,,vernieuwd,, te hebben , de Jehova,s getuigen op richtte.
Geen kwaad woord wil ik over deze mensen zeggen , ze verachten moord en doodslag , nemen geen wapens in hun handen en zijn door de NAZIE,S medogeloos vervolgd en vermoord ,burgers waar verder niets opaan te merken valt.
Zo nu mag jij weer ff je gal spuwen zelfs anoniem ben je een open boek !
:zwaai:[/QUOTE]



of course : u're right !


don't worry, just relax, u'll be ok !


:zwaai:

DNA
26-04-10, 22:52
How did life then appear from the dead non_organic original matter ??? :lol:

what's matter in fact at the light of quantum mechanics at least ???

how ...how ...so many hows ...that can't be explained by things that don't exist such as : chance , coincidence ...

Bart.NL
27-04-10, 09:19
How did life then appear from the dead non_organic original matter ??? :lol:

what's matter in fact at the light of quantum mechanics at least ???

how ...how ...so many hows ...that can't be explained by things that don't exist such as : chance , coincidence ...

If there is unlimited time and space then there are unlimited possibilities. Human existence is a possible outcome of a process that lasted billions of years in a universe of billions of lightyears in size. DNA shows traces of random development suggesting evolution.

Because of the existence of missing links in the fossil record of species the evidence for evolution is not conclusive, but those missing links may still be discovered in the future. However the concept of evolution contradicts with reincarnation. There are strong indications for the existence of reincarnation. Therefore evolution as explanation for the origin of life in this universe is highly questionable because spiritual life exists apart from the body. Evolution implies that the spirit resides in the body and dies with it.

Witte78
27-04-10, 09:27
If there is unlimited time and space then there are unlimited possibilities. Human existence is a possible outcome of a process that lasted billions of years in a universe of billions of lightyears in size. DNA shows traces of random development suggesting evolution.

Because of the existence of missing links in the fossil record of species the evidence for evolution is not conclusive, but those missing links may still be discovered in the future. However the concept of evolution contradicts with reincarnation. There are strong indications for the existence of reincarnation. Therefore evolution as explanation for the origin of life in this universe is highly questionable because spiritual life exists apart from the body. Evolution implies that the spirit resides in the body and dies with it.

Leg eens uit, waarom is reïncarnatie tegenstrijdig met evolutie?

Bart.NL
27-04-10, 13:43
Leg eens uit, waarom is reïncarnatie tegenstrijdig met evolutie?

Die uitleg heb ik daarboven gegeven. Het element "geest" dat buiten het lichaam bestaat, kan daarmee niet verklaard worden.

Leg eens uit waarom het niet tegenstrijdig zou zijn?

Witte78
27-04-10, 14:06
Die uitleg heb ik daarboven gegeven. Het element "geest" dat buiten het lichaam bestaat, kan daarmee niet verklaard worden.

Leg eens uit waarom het niet tegenstrijdig zou zijn?

Dit lijkt wel wat op de drogredenering die fanatieke gelovigen vaak gebruiken. X kan Y niet verklaren dus moet Z wel waar zijn. Waarbij in dit geval het bestaan van Y (geest) helemaal geen feit is. Het is niet tegenstrijdig omdat er geen tegenstrijdigheden zijn. Er bestaat geen bewijs dat een "geest" zich niet kan manifesteren in een andere (geëvolueerde) levensvorm. In het boeddhisme is reïncarnatie in verschillende levensvormen zelfs onderdeel van het geloof. Vanuit dat perspectief kan je evolutie zelfs zien als beloning voor een goed eerder leven.

Bart.NL
27-04-10, 14:27
Dit lijkt wel wat op de drogredenering die fanatieke gelovigen vaak gebruiken. X kan Y niet verklaren dus moet Z wel waar zijn. Waarbij in dit geval het bestaan van Y (geest) helemaal geen feit is. Het is niet tegenstrijdig omdat er geen tegenstrijdigheden zijn. Er bestaat geen bewijs dat een "geest" zich niet kan manifesteren in een andere (geëvolueerde) levensvorm. In het boeddhisme is reïncarnatie in verschillende levensvormen zelfs onderdeel van het geloof. Vanuit dat perspectief kan je evolutie zelfs zien als beloning voor een goed eerder leven.

Je hebt dan twee mogelijke posities:
1. Er bestaat geen geest. Het is slechts inbeelding.
2. Er bestaat wel geest, maar dan klopt er iets in de evolutietheorie niet.

Eén van de twee is volgens mij waar, tenzij je met een beter idee komt. Nu zijn de aanwijzingen voor het bestaan van reincarnatie wel sterk ( http://reluctant-messenger.com/reincarnation-proof.htm ).

Dat wil niet zeggen dat ik denk dat de evolutietheorie onzin is. Er is alleen een tegenstrijdigheid die mogelijk wel te verklaren is op een andere manier.

Witte78
27-04-10, 14:44
2. Er bestaat wel geest, maar dan klopt er iets in de evolutietheorie niet.


Wat klopt er dan niet in geval dat er een geest bestaat?

Bart.NL
27-04-10, 14:59
Wat klopt er dan niet in geval dat er een geest bestaat?

Dat heb ik al geschreven.

Witte78
27-04-10, 15:09
Dat heb ik al geschreven.

Het enige dat ik kan vinden is "Evolution implies that the spirit resides in the body and dies with it". Is dat het? In dat geval: evolutie doet geen uitspraak over de ziel, en impliceert er ook niets over. Dit is slechts de interpretatie van de schrijver van die tekst. Sowieso kan je onder "geest" van alles opvatten.

Bart.NL
27-04-10, 15:18
Het enige dat ik kan vinden is "Evolution implies that the spirit resides in the body and dies with it". Is dat het? In dat geval: evolutie doet geen uitspraak over de ziel, en impliceert er ook niets over. Dit is slechts de interpretatie van de schrijver van die tekst. Sowieso kan je onder "geest" van alles opvatten.

Ik waardeer het dat je me wijst op eventuele onduidelijkheden en zwakke punten. Dus ik zal eens nadenken over hoe ik het duidelijker kan stellen.

De gangbare wetenschappelijke verklaring is oerknal, aminozuren, eenvoudige levensvormen, complexe levensvormen. Dit is de evolutie. Natuurlijk zouden complexe levensvormen wel een geest kunnen hebben, maar die zou in het lichaam moeten zitten.

Het is vreemd dat een geest dus los van het lichaam zou kunnen bestaan. Ik denk dat de meeste wetenschappers dit wel met mij eens zullen zijn.

Witte78
27-04-10, 15:38
Ik waardeer het dat je me wijst op eventuele onduidelijkheden en zwakke punten. Dus ik zal eens nadenken over hoe ik het duidelijker kan stellen.

De gangbare wetenschappelijke verklaring is oerknal, aminozuren, eenvoudige levensvormen, complexe levensvormen. Dit is de evolutie. Natuurlijk zouden complexe levensvormen wel een geest kunnen hebben, maar die zou in het lichaam moeten zitten.

Het is vreemd dat een geest dus los van het lichaam zou kunnen bestaan. Ik denk dat de meeste wetenschappers dit wel met mij eens zullen zijn.

Van ET moet helemaal niets m.b.t. de geest. ET gaat niet over de geest, op wellicht evolutie van de geest na dan (al is dat waarschijnlijk een andere "geest" dan waar jij het over hebt).

Bart.NL
27-04-10, 15:48
Van ET moet helemaal niets m.b.t. de geest. ET gaat niet over de geest, op wellicht evolutie van de geest na dan (al is dat waarschijnlijk een andere "geest" dan waar jij het over hebt).

Dat is ongeveer hetzelfde als beweren dat de Aarde 6.000 jaar oud zou kunnen zijn (met De Bijbel als bron), en dan zeggen dat deze theorie niet gaat over evolutie, en dat daarom gegevens die op het tegendeel wijzen niet relevant zijn, omdat het over iets anders gaat.

Witte78
27-04-10, 16:02
Dat is ongeveer hetzelfde als beweren dat de Aarde 6.000 jaar oud zou kunnen zijn (met De Bijbel als bron), en dan zeggen dat deze theorie niet gaat over evolutie, en dat daarom gegevens die op het tegendeel wijzen niet relevant zijn, omdat het over iets anders gaat.

Nee dat is niet hetzelfde, ET doet helemaal geen beweringen over de geest. ET doet wel beweringen over de leeftijd van de aarde.

Bart.NL
27-04-10, 16:21
Nee dat is niet hetzelfde, ET doet helemaal geen beweringen over de geest. ET doet wel beweringen over de leeftijd van de aarde.

In beide gevallen worden gegevens die de theorie zouden kunnen ontkrachten buiten beschouwing gehouden.

Witte78
27-04-10, 16:57
In beide gevallen worden gegevens die de theorie zouden kunnen ontkrachten buiten beschouwing gehouden.

Welke gegevens dan? Het bestaan van een geest ontkracht ET helemaal niet. Of leg anders uit wat precies aan ET wordt ontkracht, en waarom.

Bart.NL
27-04-10, 17:09
Welke gegevens dan? Het bestaan van een geest ontkracht ET helemaal niet. Of leg anders uit wat precies aan ET wordt ontkracht, en waarom.

Het lijkt me duidelijk, maar jij ziet het kennelijk anders.

Witte78
27-04-10, 17:14
Het lijkt me duidelijk, maar jij ziet het kennelijk anders.

Kennelijk. Zolang jij niet zegt waarmee het precies tegenstrijdig is en waarom moet ik dit maar aannemen.

Bart.NL
27-04-10, 17:23
Kennelijk. Zolang jij niet zegt waarmee het precies tegenstrijdig is en waarom moet ik dit maar aannemen.

Ik geef aan waarmee het precies tegenstrijdig is en waarom en dan ontken jij dat vervolgens. Dit is een hopeloze discussie dus ik stop ermee.

Witte78
27-04-10, 17:44
Ik geef aan waarmee het precies tegenstrijdig is en waarom en dan ontken jij dat vervolgens. Dit is een hopeloze discussie dus ik stop ermee.

Je hebt dat helemaal niet gedaan. Je houdt jezelf voor de gek.

mark61
27-04-10, 18:47
Je hebt dat helemaal niet gedaan. Je houdt jezelf voor de gek.

Niet elk warhoofd is een moslim.

naam
28-04-10, 09:30
Misschien is de geest parallel aan het lichaam ook geëvolueerd en heb nu andere geesten dan honderd duizenden jaren geleden.

David vs Goliath
28-04-10, 14:16
If there is unlimited time and space then there are unlimited possibilities. Human existence is a possible outcome of a process that lasted billions of years in a universe of billions of lightyears in size. DNA shows traces of random development suggesting evolution.

Because of the existence of missing links in the fossil record of species the evidence for evolution is not conclusive, but those missing links may still be discovered in the future. However the concept of evolution contradicts with reincarnation. There are strong indications for the existence of reincarnation. Therefore evolution as explanation for the origin of life in this universe is highly questionable because spiritual life exists apart from the body. Evolution implies that the spirit resides in the body and dies with it.

!!!!!!!!!!!!

Nou, zeg , ga je van die gek Hindu fabeltjes daarbij halen = reincarnatie ! :lol:

kom op , zeg : what strong evidence are there to suggest that reincarnation does exist : materialistic biological evidence ??? ; come on :

the spirit is somethingelse than matter : those silly lunatics materialistis think that spirit is located in the human brain= a material neuronal evolutionary phenomenon as a result of the so_called evolutionary complexity of the human brain = emergent property theory , while spirit is immaterial in fact ....

while spirit is in fact located in evey cell of our bodies ...

je hebt me verkeerd begrepen : ik zei materialisten denken dat het leven had ontstaan zonder dat er enig God in het spel was :

dan zei ik :

hoe kan dan het leven ontstaan uit de "dood" origineel niet_organisch materie dan om te kunnen "bevallen" van RNA binnen cellen ......& vervolgens het synthestiseren van proteines door RNA ....daarna het ontstaan van DNA ...???


& allemaal uit toeval ; willekeur .....onder de blind almacht van de natuurlijk selectie ?????

hoe kan het leven ontstaan uit de "dood" origineel niet_organisch materie dan ??,

Ik heb heel veel boeken erover gelezen, studies ....ik ben op de hoogte van de wetenschappelijke updates daarover :

ik heb ook een speciaal nummer van de Franse wetenschappelijk magazine : "Science & vie " van 2008 : "Les origines de la vie " :

men debatteert nog steeds over de natuur definitie van het ...leven :

men probeert achter te halen hoe het leven op aarde had kunnen ontstaan ...feit is is dat het leven had blijkbaar ontstaan op aarde al 3;5 milljard jaren geleden , maar de vraag is dan : hoe had het leven uit de inertia ; uit de "dood" niet_organisch materie kunnen ontstaan dan ???

veel wetenschappers proberen het leven op het lab " na te bootsen" of te "recreeren" : soort minimum cel uit "dood" materie : maar dat lukt nog steeds niet :zal nooit lukken in feite : want het leven is niet ....materieel :

ik denk an Amerikkanen & een Italiaanse wetenschappers ....

bovendien : sinds Pasteur had bewezen dat het leven niet kon ontstaan ui de "dood" materie : had "la generation spontanéé" weerlegd.....zijn er allerlei onderzoeken & experimenten gedaan wat dat betreft zonder resultaat .....

materialisten beschouwen nu het leven of de mens als een machine gewoon & proberen "het leven" na te "bootsen" via de zgn artificial intelligence ...lang verhaal .....

er zijn zelfs theorieen die beweren dat het leven kwam uit Mars ...lang verhaal ...

veel "wetenschappelijk" materialistisch fabeltjes , dus ....daar gaat het om wat mij betreft althans ....

science is on its way to become the .....new modern medieval atheistic materialistic ...church !

David vs Goliath
28-04-10, 14:33
In beide gevallen worden gegevens die de theorie zouden kunnen ontkrachten buiten beschouwing gehouden.

Exactly , or as had said materialist scientist James Trefil in his magnificent book : " Are we unique ??? : a scientist explores the unparalleled intelligence of the human mind " :

somethink like the following :

"....I must admit i'm a materialist ; most scientists today are materialists , i don't believe in the human immaterial spirit , soul ...or whatever u wanna call it ; i think the material evolutionary neuronal emergent property theory explains the material nature of human consciouness ; spirt ......= the human soul is just a material neuronal phenomenon .....!!!!!!!!!!!!!!!!!!

the very nature & definition of the materialistic "Newtonian _Cartesian" paradigm & materialism dominating today in science is very anti_metapohysics in relation to the immaterial dimention of life = spirit for example :

if they w'd acknowledge the existence of the latter as such : the immaterial spirit , : they w'd sign the dead sentence for their very materialism & paradigms ...

But fact is , most scientists ignore the existence of some facts data that w'dn't fit into their own theories & visions of life , w'd try to match them with theirs or w'd just hope they were false & w'd disappear someday or be proven wrong ..."


Besides :

u're right 'bout the fact that the very immetarial nature of the human spirit is a strong evidence against the ET when it comes to humans at least ...

many scientists today have been blowing the whistle ; declaring the agony of materialism & the materialistic paradigm dominating in science today ...

many scientists call for revolutionary non_materialistic paradigms & new visions of life ......Long story ...

in short : materialism is dead ;even at the level of the pure matter ; even at the level of quantum mechanics :

materialism will encounter a dead lock even at the level of matter , sooner or later ....= there are many scientific proofs for that ...

materialists can't even determin what matter is after all those quantum "mechanics" discoveries , let alone say what ...spirit is !!!!!

die hard materialists are just in ...denial ...so ...

David vs Goliath
28-04-10, 14:46
Je hebt dat helemaal niet gedaan. Je houdt jezelf voor de gek.

Typisch Witte 78 : hopeloos maar weer : ligt nooit aan je , altijd aan anderen ! :lol:

wat de man zegt ligt voor de hand joh : obvious : u don't want or u can't see it as ...materialists do ...

If Man had evolved , then Man w'd have evolved via his /her both dimentions : matter & spirit :

how do u explain the human spirit then ??? via materialistic views , come on !

why does the ET then focuss only on the matter dimention, excluding the other immaterial dimention of life = the spirit while Man is both matter & spirit ; to say then afterwards that spirit is just an evolutionay form of neuronal matter ....to better make the "spirit" fit into materialistic views ...!!!!!!!!!!!!!!!

science can only approach material phenomenons , the ET too ;ok, nothing wrong 'bout that, but there's a big difference between that fact & between saying : matter is all there's :

..........

very childish ideological ignorant exclusive materialistic unscientific non_sense ...= modern "scientific" dogms ...

science is on its way to become the new materialistic atheistic religion, the new medieval ...church ...

Bart.NL
28-04-10, 16:23
Misschien is de geest parallel aan het lichaam ook geëvolueerd en heb nu andere geesten dan honderd duizenden jaren geleden.

Is er enige data die een dergelijke theorie zou ondersteunen?

Bart.NL
28-04-10, 16:32
!!!!!!!!!!!!

Nou, zeg , ga je van die gek Hindu fabeltjes daarbij halen = reincarnatie ! :lol:
[/B]

Adam is also referred to as son of God (Luke 3:38) and Jesus as firstborn(!) over all creation (Col. 1:15).

Dus mogelijk: Jesus = Adam (= Abraham = Mohammed).

The Bible never mentions reincarnation except for John the Babtist being the reincarnation of Elias (Matt. 11:14, 17:12-13, Luke 1:17). Elias did not die in a normal way, but was taken to heaven. However John the Babtist was born so this implies reincarnation. Also The Quran indicates the existence of reincarnation (Quran 2:154, 20:55, 37:58-61, 44:56, 71:17-18).

Bovendien is er wetenschappelijk "bewijs" voor reincarnatie:
http://reluctant-messenger.com/reincarnation-proof.htm

DNA
29-04-10, 20:17
[quote=Bart.NL;4329921]Adam is also referred to as son of God (Luke 3:38) and Jesus as firstborn(!) over all creation (Col. 1:15).

Dus mogelijk: Jesus = Adam (= Abraham = Mohammed).

The Bible never mentions reincarnation except for John the Babtist being the reincarnation of Elias (Matt. 11:14, 17:12-13, Luke 1:17). Elias did not die in a normal way, but was taken to heaven. However John the Babtist was born so this implies reincarnation. Also The Quran indicates the existence of reincarnation (Quran 2:154, 20:55, 37:58-61, 44:56, 71:17-18).

Pure ...none_sense !

There"s nothing in the Qur'an or in the other islamic sources that say anything 'bout silly things such as ...reincarnation :

in other words : Islam is in essence anti_reincarnation , buddy ! = silly fabrication & myth ...that make no sense in the islamic optics at least ...




Bovendien is er wetenschappelijk "bewijs" voor reincarnatie:
http://reluctant-messenger.com/reincarnation-proof.htm

Pseudo_wetenschap :

do u call that scientific evidence ???

hypnosis & the rest !!!!!!!!!!!

well; Jung's psychology that was fundamentally inspired by buddhism ; taoism ....w'd be a "proof" enough for u to say that we all do have a collective consciousness; inconscuiousness , a collective soul ...bullshit ...

There are even some western silly "scientists" & philosophers who say that even atoms & sub_atom particles do have a consciousness !!!!!!!!!!!! of their own:

connected with the universe via their "heads" : called EROns :

u know that atoms ....exist in the universe over billions of years :

they keep desintegrating ; connecting with other atoms, molecules ...to make life & the "dead" matter ...so ;they keep making part of new organisms , things ...over & over again ;after the "dead" life & matter ....a kindda reincarnation process involving souls ...... :lol:

what a silly crap :

Anti_religious metaphysics materialist scientists have their own silly metaphysics; ironically enough, 'bout the origin of life ; evolution .... , other scientists too even the most religious fanatics w'dn't dare to ....invente ....



u call ur above mentioned link scientific ???

u don't know what science is , i guess ...


why don't u react to the other stuff i wrote to u ...here ...???

Bart.NL
29-04-10, 21:32
Wat waar is of niet waar is, hangt niet af van wat Islam daarover zegt, maar eerder omgekeerd.

Wetenschappelijk is het onderzoek wel, voor zover dat op dit terrein mogelijk is, maar sluitend bewijs is het niet, vandaar dat "bewijs" tussen haakjes staat.

Daarbij zijn er in De Bijbel ook aanwijzingen voor reïncarnatie, voor wie goed leest.

Witte78
29-04-10, 22:55
Daarbij zijn er in De Bijbel ook aanwijzingen voor reïncarnatie, voor wie goed leest.

Dat is het mooie van die boeken. Overal is wel aanwijzing voor, als je maar goed genoeg leest.

ELdorado
30-04-10, 21:54
Wat waar is of niet waar is, hangt niet af van wat Islam daarover zegt, maar eerder omgekeerd.

Wetenschappelijk is het onderzoek wel, voor zover dat op dit terrein mogelijk is, maar sluitend bewijs is het niet, vandaar dat "bewijs" tussen haakjes staat.

Daarbij zijn er in De Bijbel ook aanwijzingen voor reïncarnatie, voor wie goed leest.

That link of urs was ...pseudo_science : if u can't handle that simple fact : well; ur problem ; not mine ...

psychology, sociology, anthropology ....are pseudo_sciences; no exact sciences ....

& human "objectivity" doesn't exist even at the level of exact sciences , let alone elsewhere ...

u don't know what science is , i guess :

let me give u some updates & refresh ur amnesic memeory :

Islam is a big paradigm with many sub_paradigms ; ignorant boy :

a paradigm is a certain visio of ...life ...to be more simple ...a certain search model ...a certain search pattern ....

science is driven by paradigms too ; by a certain vision of life too :

the current materialistic paradigm = the mechanic "newtonian _cartesian" one is already ...dead ...

see how post_modernisme's epistemology, philo of science , ethics ...have been inspired by buddhism; taoism; hinduism ....as modernism was ;as modernism was fundamentally influenced by ....Islam :

islam is a vision of man, life , the world , universe ....

all religions, thoughtsreams; science , ideologies, systems; cultures ....are visions of life , & especially of Man ; the world ; the universe ...so ...

as materialistc philo & philo of science can feed back science & vice versa , so can Islam do that much better in relation to science & vice versa :

islam is therefore a dynamic vision & way of life , not just a religion , in the classical Eurocentric sense of the word ....

& even modern science itself & ...evolution + many many other things were muslim products before Bacon or Darwin were ever born .....thanks to the islamic experience , search ....nature , dynamics ...of islam that elevate the use of reason , the seeking of knowledge in the larger sense ...to the level of religious duties ; to the level of worship of God :

Therefore is true science a ...worship of ...God !

Don't forget that modern science , human sciences are dominated today by ideological materialism & that materialistic mechanic "newtonian _cartesian" paradigm ...

To make a long story short : science is on its way to become the new ...medieval church .....the new modern materialistic atheistic religion if materialism keeps dominating science ....

but there's hope indeed : many scientists dare to talk 'bout God while that was taboo ...dare to blow the whistle ....ach....


Kom op ; zeg :

het bankroet "dood" christendom leent wat uit buddhisme, taoisme , hinduisme ...om nieuwe leven in te kunnen blazen in die doeie christelijk "lichaam" = mission impossible ...

David vs Goliath
01-05-10, 13:40
who can anyone prove that reincarnation non _sense really ??? :lol:

bullshit :

"dead" christianity tries to re_interprete its corrupt texts at the "light" of buddhism, hinduism, taoism ....= desperate attempt to revive the dead ...

David vs Goliath
01-05-10, 13:43
Dat is het mooie van die boeken. Overal is wel aanwijzing voor, als je maar goed genoeg leest.


dat heet ..paradigms :

Islam is therefore a big paradigm with so many sub_paradigms ...

science itself is driven by ...paradigms ; so :

all paradigms are a matter of vision of Man, life , the wordl, the universe ; so ...

materialism has its own handicaped ideological vision of life .....its own silly materialistic mechanic paradigms = the "Newtonian _cartesian" one for example dominating in science today ...so...

Bart.NL
01-05-10, 15:07
Wie is hier nu de joker?

knuppeltje
02-05-10, 11:29
David vs Goliath;4332079]Islam is therefore a big paradigm with so many sub_paradigms ...

Gewoon een hele bende sektes dus, maar dat wisten we allang.

Sallahddin
02-05-10, 21:17
Wie is hier nu de joker?

urself looking in the mirror while thinking that ur own reflection of ur own image is that of someoneelse :

u're too dumb to understand what i was saying , re_interpreting it to ur "benefit" :

There are some matters no one can prove ...especially the matters of belief :

simply 'cause human knwoledge is too limited ...& simply 'cause those belief matters are beyond any human & any science's reach ...

but we can test the "truth" of any belief just by taking a closer look at its history , contents .....

the church has obvioulsy failed the test : that's no secret for no one ; for no idiot :

the church & paulinism proven dead by science , by history , by allive & kicking islam ...

see the "glorious" history of the church = THE shame of all times ...

There are many nuances, perspectives , insights ...'bout these belief & other matters , that's why our own words on the matter remain always ...incomplete ...

Besides:

when i said that islam is a big paradigm with so many sub_paradigms :

I meant there are some islamic sub_approaches of the truth with a big T that lead to the islamic approaches to the truth with a big T .....while all remaining within islam ...

& the fact that there are many thoughtstreams within islam that don't disagree with each other on the big islamic fundamentals is a normal healthy & dynamic sign of the strength ; truth ...of islam u can never understand, so ...

so, suit urself , who cares what u w'd think when u do take ur own assumptions, hermeunetic interpretations, subjective non_sense , psychological issues ...perceptions ...as ...facts ...

Sallahddin
02-05-10, 21:19
Gewoon een hele bende sektes dus, maar dat wisten we allang.

That's ur own subjective non_sense & silly interpretation of my own words ...= ur own problem, not mine ...

Read again what i said above on the matter ...

see what i wrote to that other lunatic = Bart.Nl

Sallahddin
03-05-10, 13:06
Wie is hier nu de joker?

:lol:

make a wild guess ... :lol:

Sallahddin
03-05-10, 14:24
:lol:

I've been having fun at least : that's all that matters , almost ...if u know what i mean ...

:zwaai: