PDA

Bekijk Volledige Versie : "What makes us Human ???"



Sallahddin
14-05-09, 20:36
"What makes us Human ??? "

bron: Scientific American Magazine , May 2009 edition :

by katherine S.Pollard :



http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=what-makes-us-human


de aanhalingstekens zijn van mij hier onder :

"Chimpanzees are the closest living relatives of humans (:lol: ) and share neraly 99 % of our DNA" : (ok, how does that makes them our "closest " relatives ???? = typical materialistic approaches :

what 'bout the human consciousness, soul, .....the most valuable & unique assets Man "posesses" = survival strategies w'd say materialistic social darwinists :lol: )

"Efforts to identify those regions of the human genome that have changed the most since Chimps & Humans diverged from a common ancestor ( :lol: ) have helped pinpoint the DNA sequences that make us human "(!!!!!! : Humans are defined only by ...DNA = matter , nothing else !!!!!!)

The findings had also provided vital insights into how chimps & Humans can differ so profoundly , despite having nearly identical DNA blueprints " (!!!!!!)


Tell me 'bout it !

Thanks !

:zwaai:

DNA
15-05-09, 18:57
So, tell me , Folks , what makes us Human ??? according to u ??? :
just that 1% DNA difference between us & our "closest relatives " chimpansees ????

or somethingelse ?????


is being Human only defined by DNA .... = matter ???


what 'bout the human consciousness, soul ...= our immaterial dimention ????

Tell me 'bout it indeed !

:zwaai:

H.P.Pas
15-05-09, 19:40
is being Human only defined by DNA .... = matter ???


Dat hangt er vanaf wat je onder 'defined' wil verstaan.
Deze figuur (http://websupport1.citytech.cuny.edu/Faculty/vgitman/nywimn/nywimn1/conference/Julia_set.jpg) (een Julia set) is gegenereerd met een computerprogramma dat weinig anders doet als (vele miljoenen malen)
een simpele formule uitrekenen:

x(i+1) = [x(i)] **2 + p.
x en p zijn complexe getallen (=getallenparen) die als punten in het vlak van de tekening worden geïnterpreteerd. Een programma van hoogstens 20 regels.

Door p te variëren neemt de set (totaal) andere vormen aan, die er niet minder fantastisch uitzien.

'Definieert' die formule volgens jou de figuur ?

DNA
15-05-09, 20:33
Dat hangt er vanaf wat je onder 'defined' wil verstaan.
Deze figuur (http://websupport1.citytech.cuny.edu/Faculty/vgitman/nywimn/nywimn1/conference/Julia_set.jpg) (een Julia set) is gegenereerd met een computerprogramma dat weinig anders doet als (vele miljoenen malen)
een simpele formule uitrekenen:

x(i+1) = [x(i)] **2 + p.
x en p zijn complexe getallen (=getallenparen) die als punten in het vlak van de tekening worden geïnterpreteerd. Een programma van hoogstens 20 regels.

Door p te variëren neemt de set (totaal) andere vormen aan, die er niet minder fantastisch uitzien.

'Definieert' die formule volgens jou de figuur ?

come on, cut the crap : :lol:

u do know what i'm talking 'bout :

i'm talking 'bout those materialistic ideological approaches_interpretations of scientific results_facts which exclude any other interpretation , especially not_material interpretations := Unscientific excluding selective attitude & method that ignore, deny or don't take into consideration all facts ,data ...just materialistic privileged facts :

I'm talking again 'bout those dualistic dimentions of Humans, of life .....the matter is only one of them ,therefore ,that 1sided, 1dimentional materialistic monism cannot approach the full scale & dimentions of Man, life ....

so, tell me now , what makes us Human , according to u , mr. ideological materialist ???

materialists can never find the real answer to that question : 'cause they simply deny ,ignore the existence or have a materialistic view of those dualistic dimentions of Man, life ....

"What is Man ???" = THE key question to all our existential roots, destiny, condition, torture & suffering :

THE corner stone of all ideologies, beliefs , visions of man , of life, of nature, the world, the universe....=

THE source of all political, economical, social, psychological, mental, spiritual ,ideological, intellectual ......moral_ethical .... conceptions & visions ...

Take care , zarathustra !

:zwaai:

H.P.Pas
15-05-09, 20:50
come on, cut the crap : :lol:



Dan niet.
Tegen gebrek aan nieuwsgierigheid is niets bestand.

DNA
15-05-09, 21:30
Dan niet.
Tegen gebrek aan nieuwsgierigheid is niets bestand.

That's not the point : i know what u're talking 'bout :

just don't try to elude what i'm talking 'bout :

just respond , please : make my day or night : :cola:

gotta go anyway !

Thanks anyway !

denying, ignoring ,changing or eluding_avoiding the problem doesn't make it go away :

that & especially denial are even very serious obstacles to the search for the truth whatever that might be , to human understanding, progress, "evolution" ....

Goodnight , sleep tight & don't let the bed bugs bite ! :lol:

:zwaai:

sjaen
15-05-09, 22:24
Prachtige grotschilderingen maakten de Cro-Magnonmensen al 25.000 jaar geleden. Maar zouden we met ze hebben kunnen praten? Lichamelijk waren ze gelijk aan onszelf, maar waren ze geestelijk ook echt mensen zoals wij? En hoe komen we daar achter? Getuigen zijn er niet en fossielen verraden niets over de psyche.
In Dageraad voert taalkundige en wetenschapsjournalist Rik Smits ons mee op een thrillerachtige speurtocht over Afrikaanse savannen en door Pyreneïsche grotten, langs giftige vogels en pratende apen. Via dierentalen, fantoomledematen, hallucinaties en logica wordt steeds duidelijker hoe en wanneer onze voorouders moderne mensen werden, wat vrije wil betekent en waar onze ziel huist. Maar ook hoe we afscheid namen van het dierenrijk en in ons hoofd een geheel eigen, unieke wereld vormden. En hoe dat proces nog maar zo’n 12.000 jaar geleden culmineerde in datgene wat bij uitstek onze identiteit vormgeeft: volwaardige menselijke taal.
Dageraad is CSI zonder misdaad maar vol verrassende ontdekkingen; een uitdagende evolutionaire visie op het ontstaan van het menselijk taalvermogen.

Dageraad: hoe taal de mens maakte
Rik Smits
Nieuw amsterdam, maart 2009, 2e druk april 2009
272 pag. €17,95
isbn 978 90 468 0389 9

H.P.Pas
15-05-09, 22:51
That's not the point : i know what u're talking 'bout :


Des te beter, dan kan het antwoord op de vraag je niet moeilijk vallen:


'Definieert' die formule volgens jou de figuur ?

Overigens denk ik niet, dat het je echt interesseert, wat 'de mens' uitmaakt.
Jij vindt mensen om te kotsen en je alleen jezelf maar interessant.
En zelfs dat met mate, waar ik dan wel weer in kan komen.

Slinger
15-05-09, 23:10
So, tell me , Folks , what makes us Human ??? according to u ??? :



Wat denk je van compassie met de medemens?

H.P.Pas
15-05-09, 23:14
Wat denk je van compassie met de medemens?
Paulinistische crap. :jammer:

Slinger
15-05-09, 23:19
Paulinistische crap. :jammer:

westers_ideologisch_materialistisch_monisme!

Munier
16-05-09, 01:30
Wij zijn helemaal niet 'human', we zijn automaten die zo slecht werken dat we daardoor alleen maar in verwarring zijn.

AdamRon
16-05-09, 02:59
Ik denk dat iemand hier die ene % mist

knuppeltje
16-05-09, 09:37
So, tell me , Folks , what makes us Human ???

Jouw, ik zou niet weten wat. :)

DNA
16-05-09, 12:39
Des te beter, dan kan het antwoord op de vraag je niet moeilijk vallen:



Overigens denk ik niet, dat het je echt interesseert, wat 'de mens' uitmaakt.
Jij vindt mensen om te kotsen en je alleen jezelf maar interessant.
En zelfs dat met mate, waar ik dan wel weer in kan komen.

come on, buddy :

just answer the question, please !

dan kunnen wij verder !

DNA
16-05-09, 12:40
Jouw, ik zou niet weten wat. :)

da's wat probeer ik achter te halen , materialisten denken al het aantwoord op die vraag te kunnen hebben ontdekt ! :lol:

DNA
16-05-09, 12:50
Wij zijn helemaal niet 'human', we zijn automaten die zo slecht werken dat we daardoor alleen maar in verwarring zijn.

idioot materialistisch ideologisch sociaal darwinisme , sorry : not ur fault :

u've no idea what the consequences of ur above mentioned bullshit are : no offense :

on moral_ethical, political, spiritual, ideological, psychological, mental, social ,scientific, philosophical...& other levels :

that's called rhetorics & language games : no more than that : materialistic ideological darwinistic bullshit :

i saw on nature (he most important scientific magazine) that human language is considered as a sort of replicator entities that get spread & evolve the same way our presumed biological_genetical "evolution" had proceded :

some of those social darwinists try to apply genetic methods to study those lingusitic evolutions & mutations ....

zie mijn link daarover op mijn reactie op Sjaen :

Just answer the question :

u w'd see that's not so easy to answer as it seems :

appearances are deceptive indeed :

1sided 1dimentional materialism cannot answer that question , unless it takes into consideration those dualistic dimentions of humans, life .... !

DNA
16-05-09, 12:51
Paulinistische crap. :jammer:

indeed, sir ! :lol:

DNA
16-05-09, 13:05
Prachtige grotschilderingen maakten de Cro-Magnonmensen al 25.000 jaar geleden. Maar zouden we met ze hebben kunnen praten? Lichamelijk waren ze gelijk aan onszelf, maar waren ze geestelijk ook echt mensen zoals wij? En hoe komen we daar achter? Getuigen zijn er niet en fossielen verraden niets over de psyche.
In Dageraad voert taalkundige en wetenschapsjournalist Rik Smits ons mee op een thrillerachtige speurtocht over Afrikaanse savannen en door Pyreneïsche grotten, langs giftige vogels en pratende apen. Via dierentalen, fantoomledematen, hallucinaties en logica wordt steeds duidelijker hoe en wanneer onze voorouders moderne mensen werden, wat vrije wil betekent en waar onze ziel huist. Maar ook hoe we afscheid namen van het dierenrijk en in ons hoofd een geheel eigen, unieke wereld vormden. En hoe dat proces nog maar zo’n 12.000 jaar geleden culmineerde in datgene wat bij uitstek onze identiteit vormgeeft: volwaardige menselijke taal.
Dageraad is CSI zonder misdaad maar vol verrassende ontdekkingen; een uitdagende evolutionaire visie op het ontstaan van het menselijk taalvermogen.

Dageraad: hoe taal de mens maakte
Rik Smits
Nieuw amsterdam, maart 2009, 2e druk april 2009
272 pag. €17,95
isbn 978 90 468 0389 9

Interesting :


kijk, lady , deze 1zijdig 1 dimentioneel color blind gehandicapt ideologisch materialisme of materialistisch monisme die overheerst in de modern wetenschap, modern filosofie, in human sciences, kan niet aantwoorden op die sleutel vraagstukken opleveren, alleen gedeeltelijk "aantwoorden" = het geheel is niet de som der delen of de som van een aantal van der delen :lol: , tenzij die materuialisme rekening zou houden met die dulaistisch dimenties van de mens, van het leven ....


wij hadden het over human nature , human consciousness ....op ander topics :

daar precies op die immaterieel niveaus is materialisme uiterst onwetenschappelijk & lachwekkend , al had die enorm gepresteerd op het niveau van de materie , & niet echt elders :

human nature hadn't changed a bit since the stone age : we still are driven by the same passions, emotions, hate, love, ambitions ...in essence , only their forms had changed , not their fundamental drives-essences ....

darwinists w'd argue , well, evolutuion takes millions & millions of years :

stone age is just thousands of years away :

i don't believe humans had evolved from chimpanzees ,despite their amazing 99% common DNA material ...

i believe humans were created by God ...


zie deze sociaal dawinisme's benaderingnen van menselijk taal via dezelfde "biologisch_genetisch evolutie & natuurlijk selectie" mechanismen :

die gekken zien alles in termen van survival strategies, natuurlijk selectie, evolutie ....:

Human language as a culturally transmitted replicator :

bron : nature scientific magazine :

http://www.nature.com/nrg/journal/vaop/ncurrent/abs/nrg2560.html

DNA
17-05-09, 13:12
"Human" means nothing under materialism, social darwinism ... !

we're just animals_machines :

we gotta incorporate chimpanzees in our big human family of parasites ! :lol: :

u deserve no better legacy , grandchildren of monkeys & pigs ! :lol:


no offense :

chimpanzees are our ancestors , right ???

.....


the most stupid materialistic ideological "scientific" tragic_hilarious ignorance ever , at the 21st century !

:zwaai:

DNA
17-05-09, 19:19
Wij zijn helemaal niet 'human', we zijn automaten die zo slecht werken dat we daardoor alleen maar in verwarring zijn.

:lol:

diplomatiek nihillistisch impotent steriel manier om de vraag te ontwijken !


:zwaai:

H.P.Pas
17-05-09, 20:37
just answer the question, please !


Waarom zou ik.

- Je hèbt helemaal geen geen vragen; je wéét het al. Beter zelfs. Alles.
- Je anwoordt zelf nooit op vragen. Never.



dan kunnen wij verder !

Nee, dank u. Ik ben geen Paulinist.
Je zoekt het maar uit.

DNA
17-05-09, 20:44
Waarom zou ik.

- Je hèbt helemaal geen geen vragen; je wéét het al. Beter zelfs. Alles.
- Je anwoordt zelf nooit op vragen. Never.



Nee, dank u. Ik ben geen Paulinist.
Je zoekt het maar uit.

:lol:

Try me !

I do ask a question & tell my own opinion 'bout the asked question :

what's wrong 'bout that ??? :

try to prove me wrong then or to simply respond to the question !

This is a discussion, remember:

don't think i need u to find out 'bout things : just wanna know ur opinion :

it's up to u :

u condemn paulinism but u're not aware of the fact that u were displaying that emotional psychological paulinistic blackmail in this post of urs , ironically enough !

what's wrong with u , people ???

mijn "dan kunnen wij verder" heeft absoluut niets te maken met paulinisme juist !


unbelievable !

:zwaai:

H.P.Pas
17-05-09, 20:49
Try me !

Dat heb ik al gedaan. Vrij uitgebreid. Gewogen en te licht bevonden.

DNA
18-05-09, 13:33
Dat heb ik al gedaan. Vrij uitgebreid. Gewogen en te licht bevonden.

:lol:

kan niet gewogen worden waar je het over hebt , zelfs niet in ironisch zin ! :lol:

just respond to this apparentely "simple" question :

"what makes us human ??" or " What is Man ??? =

DE sleutel vraag waar alle geloven, ideologieen, religies ...om zouden draaien !

or just don't : u're just scared to give that standard materialistic ideological silly answer to that question :

u don't wanna make a fool of urself :

deep in ur heart (human launguage is very funny & limited , u see ??? !) u know that that materialistic "answer" is too childish , too simpel , too ridiculous , too tragic_hilarious ...to be taken seriously ! :lol:

see ya !

:zwaai:

H.P.Pas
18-05-09, 15:33
:lol:

kan niet gewogen worden waar je het over hebt , zelfs niet in ironisch zin ! :lol:


:moe: Ik zal het voor je uitspellen. Jij bent te licht bevonden.
Niet metaforisch, niet ironisch en niet hilarisch, gewoon te licht voor welke vorm van discussie dan ook:
Er valt geen zinnig woord met je te wisselen.

Slinger
18-05-09, 15:42
:lol:

kan niet gewogen worden waar je het over hebt , zelfs niet in ironisch zin ! :lol:

just respond to this apparentely "simple" question :

"what makes us human ??" or " What is Man ??? =

DE sleutel vraag waar alle geloven, ideologieen, religies ...om zouden draaien !

or just don't : u're just scared to give that standard materialistic ideological silly answer to that question :

u don't wanna make a fool of urself :

deep in ur heart (human launguage is very funny & limited , u see ??? !) u know that that materialistic "answer" is too childish , too simpel , too ridiculous , too tragic_hilarious ...to be taken seriously ! :lol:

see ya !

:zwaai:

Ik zie trouwens ook niet veel menselijks in jou. Wat ben je eigenlijk?

DNA
18-05-09, 18:41
:moe: Ik zal het voor je uitspellen. Jij bent te licht bevonden.
Niet metaforisch, niet ironisch en niet hilarisch, gewoon te licht voor welke vorm van discussie dan ook:
Er valt geen zinnig woord met je te wisselen.

:lol:

subjectief & radicaal =

had ik soms een gevoelig snar geraakt ???

alsof ik zo ervan wakker zou gaan liggen van wat je zou denken over mij :

alsof ik zit te trappelen om een eventueel "gesprek" met je te gaan voeren , egocentrisch zarathustra :

Je hebt niets fundamenteels of boeiends te bieden net als die bankroet materialistisch ideologisch bullshit , al zou de laatste elementen van waarheid bevatten !



wat doe je hier dan op deze topic dan ???

don't talk to me then : why do u keep answering my posts & not their contents ....

opgeruimd staat netjes ! :lol:

no offense !

:zwaai:

DNA
18-05-09, 18:50
Ik zie trouwens ook niet veel menselijks in jou. Wat ben je eigenlijk?


ja, ja, bij gebrek aan inzichten, diepgang , argumenten .....schakelt men de basic instincts, reflexen, onderbuikgevoelens ...automatisch piloot in :

very Pavlovian indeed :

coming form u , i really take it as a compliment again , risking to be "Pavlovian" myself , qua behaviour at least ! :lol:

Ik bespeur ,eerlijk gezegd, niet veel "menselijkheid" in je : wat dat ook moge zijn inderdaad :

menszijn & "menszijn " verdienen is de menselijk vrij wil inschakelen conform de wetten & wil van God, plat_simpel gezegd :

ik waag het deze "definitie" van de mens te geven :

give me urs , if u've got one in the first place to begin with, materialistisch al dan niet darwinistisch al dan niet ideologisch "definities" graag buiten de deur houden ! , om maar te zwijgen over die Paulinistisch flauwekul =

= te simplistisch, te belachelijk, te tragi_hilarisch , te kinderachtig ...om serieus genomen te worden= die materialistisch & paulinistisch "definities" & opvattingnen althans !

Slinger
18-05-09, 20:48
ja, ja, bij gebrek aan inzichten, diepgang , argumenten .....schakelt men de basic instincts, reflexen, onderbuikgevoelens ...automatisch piloot in :

very Pavlovian indeed :

coming form u , i really take it as a compliment again , risking to be "Pavlovian" myself , qua behaviour at least ! :lol:

Ik bespeur ,eerlijk gezegd, niet veel "menselijkheid" in je : wat dat ook moge zijn inderdaad :

menszijn & "menszijn " verdienen is de menselijk vrij wil inschakelen conform de wetten & wil van God, plat_simpel gezegd :

ik waag het deze "definitie" van de mens te geven :

give me urs , if u've got one in the first place to begin with, materialistisch al dan niet darwinistisch al dan niet ideologisch "definities" graag buiten de deur houden ! , om maar te zwijgen over die Paulinistisch flauwekul =

= te simplistisch, te belachelijk, te tragi_hilarisch , te kinderachtig ...om serieus genomen te worden= die materialistisch & paulinistisch "definities" & opvattingnen althans !

Je hebt geen antwoord gegeven. En het is je eigen vraag nog wel. Wat is het dat jou tot een mens maakt?

H.P.Pas
18-05-09, 23:26
wat doe je hier dan op deze topic dan ???



Dit:


Wilders, wat kletst u toch?
De beste reactie is om onbewogen het spelletje te benoemen: ‘U verandert van onderwerp. Krijg ik nog antwoord of staat u met de mond vol tanden?’


Maar het is niet aan te werken; je geeft op geen enkele vraag antwoord. Nooit. Never.

DNA
19-05-09, 20:29
Dit:



Maar het is niet aan te werken; je geeft op geen enkele vraag antwoord. Nooit. Never.


nou, je overdijft een beetje natuurlijk, vind je niet ??? zoals alle materialisten ideologen reductionisten al dan niet doen :

let's start over again & see what we can "achieve" ! :lol:

feit is dat ik niet veel te verwachten heb van raductionisten materialisten ideologen zoals jij :

met jou reductionistisch 1zijdig , 1 dimentioneel color blind gehandicapt materialisme = analysis = no offense :

als ik zeg bijv. dat de menselijk ziel, bewustzijn ,geest ...= immaterieel dimentie van de mens , is wat de mens tot mens maakt in voortdurend wederzijds wisselwerkingnen met de materieel kant van de mens , tja : dan spreken wij op verschillende frequenties , want jou frequentie is te reductionistisch materialistisch ,terwijl ik het geluk & zegen heb te kunnen spreken conform die dualistisch dimenties van de mens die & materie & geest includeren, niet alleen materie zoals dat in jou ideologisch materialistisch reductionistisch benauwd wereldje gebeurt :


so, tell me now , what kindda questions u were talking 'bout here at least :

& can u answer this question :

what makes us human ???

DNA
23-05-09, 21:24
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!

Slinger
23-05-09, 21:27
nou, je overdijft een beetje natuurlijk, vind je niet ??? zoals alle materialisten ideologen reductionisten al dan niet doen :

let's start over again & see what we can "achieve" ! :lol:

feit is dat ik niet veel te verwachten heb van raductionisten materialisten ideologen zoals jij :

met jou reductionistisch 1zijdig , 1 dimentioneel color blind gehandicapt materialisme = analysis = no offense :

als ik zeg bijv. dat de menselijk ziel, bewustzijn ,geest ...= immaterieel dimentie van de mens , is wat de mens tot mens maakt in voortdurend wederzijds wisselwerkingnen met de materieel kant van de mens , tja : dan spreken wij op verschillende frequenties , want jou frequentie is te reductionistisch materialistisch ,terwijl ik het geluk & zegen heb te kunnen spreken conform die dualistisch dimenties van de mens die & materie & geest includeren, niet alleen materie zoals dat in jou ideologisch materialistisch reductionistisch benauwd wereldje gebeurt :


so, tell me now , what kindda questions u were talking 'bout here at least :

& can u answer this question :

what makes us human ???

Vertel eens wat ons menselijk maakt...

Bofko
24-05-09, 12:09
als ik zeg bijv. dat de menselijk ziel, bewustzijn ,geest ...= immaterieel dimentie van de mens , is wat de mens tot mens maakt in voortdurend wederzijds wisselwerkingnen met de materieel kant van de mens , tja : dan spreken wij op verschillende frequenties , want jou frequentie is te reductionistisch materialistisch ,terwijl ik het geluk & zegen heb te kunnen spreken conform die dualistisch dimenties van de mens die & materie & geest includeren, niet alleen materie zoals dat in jou ideologisch materialistisch reductionistisch benauwd wereldje gebeurt :



Hou nou eens een keer op met die onzin.Wij houden van muziek, gedichten en literatuur.We streven naar geluk. We relativeren ,filosoferen,dromen , hebben lief, rouwen, zoeken en vergissen ons. We hopen, bidden (mediteren, reflecteren), lachen, werken en bewonderen....

Het enige verschil met jou is dat we een scheiding aanleggen tussen wat we rationeel kunnen weten en wat niet. En dat is per definitie niet-ideologisch .En jij wilt op een of andere manier een 'geest' in dat rationele domein leggen maar je komt niet verder dan amechtig herhalen van een aantal duur klinkende woorden. Je bent niet eens in staat een voorbeeld aan te geven van dat standpunt of antwoord te geven op simpele vragen.
Dus hoezo reductionistisch-materialistisch ? Oppervlakkige woordfetishist dat je d'r bent.

mark61
24-05-09, 12:46
nou, je overdijft een beetje natuurlijk, [/B]

Nee. Je geeft nooit antwoord op enige vraag. Je brult. Eenrichtingverkeer.

DNA
24-05-09, 20:42
Nee. Je geeft nooit antwoord op enige vraag. Je brult. Eenrichtingverkeer.

:lol:


zou ik er naar je kunnen luisteren als je jou eigen opinies zelf zou kunnen verzinen , in plaats van herhalen wat anderen zouden zeggen , mr. "gevolueerd" papagai :

bovendien, het is fout wat H.P.pas zegt :

bewijs ??? : lees's mijn pots' aandachtig ! :lol:

DNA
24-05-09, 20:54
Hou nou eens een keer op met die onzin.Wij houden van muziek, gedichten en literatuur.We streven naar geluk. We relativeren ,filosoferen,dromen , hebben lief, rouwen, zoeken en vergissen ons. We hopen, bidden (mediteren, reflecteren), lachen, werken en bewonderen....

Het enige verschil met jou is dat we een scheiding aanleggen tussen wat we rationeel kunnen weten en wat niet. En dat is per definitie niet-ideologisch .En jij wilt op een of andere manier een 'geest' in dat rationele domein leggen maar je komt niet verder dan amechtig herhalen van een aantal duur klinkende woorden. Je bent niet eens in staat een voorbeeld aan te geven van dat standpunt of antwoord te geven op simpele vragen.
Dus hoezo reductionistisch-materialistisch ? Oppervlakkige woordfetishist dat je d'r bent.

kom, kom : :lol:

je weet precies waar ik het over heb :

wat voor soort voorbeelden wil je ??? :

do u need me to draw u a pic ???

come on : u're too smart for that , i guess :

bovendien , bijna alles in jullie leven staat in het teken van ideologisch materialisme , individualisme, egocentrisme, subjectivisme ,determinisme ...sinds Descartes althans :


dat kan je niet ontkenen , ondanks die rationalisme hier & daar , ondanks de wetenschappelijk methode, empirie, rede ....

de laatsten zijn ook materialistisch van aard :

jou literatuur , gedichten & de rest van kunst , jou psychologie , filosofie , & de ander human sciences , zelfs jou eigen mediteren, dromen, verlangens , dekbeelden ...zijn slechts & grotendeels van ideologisch materialistisch aard :

dat kan je niet ontkenen :

zelfs jou existentieel vraagstukken zijn grotendeels van materialistisch ideologisch aard , al misbruiken of misinterpreteren die de wetenschap daarvoor ....

zelfs jou eigen spiritualiteit is grotendeels van materialistisch ideologisch aard :

alles is te herleiden naar de materie of niet soms ???? !


is dat niet materialistisch ideologisch reductionist soms , mr.pragmatist ??

in totaal strijd met de menselijk natuur, met de werklijkheid , met de waarheid wat die ook moge zijn , in totaal minachting van die dualistisch dimenties van de mens ....+ MPD = multiple personality disorder ook nog ! :

of schizofrenie ...


ach....

H.P.Pas
24-05-09, 20:55
bovendien, het is fout wat H.P.pas zegt :


Citeer mij één voorbeeld waarin jij een vraag beantwoordt. Eéntje maar.




bewijs ??? : lees's mijn pots' aandachtig ! :lol:


:aanwal:
Specifieker gaat niet. Je weet zelf tenslotte ook op geen stukken na meer wat je hier allemaal voor potsen neergepleurd hebt.

The_Grand_Wazoo
24-05-09, 20:57
:lol:

bewijs ??? : lees's mijn pots' aandachtig ! :lol:

[/B]

Q.E.D.

DNA
24-05-09, 21:05
Citeer mij één voorbeeld waarin jij een vraag beantwoordt. Eéntje maar.


:aanwal:
Specifieker gaat niet. Je weet zelf tenslotte ook op geen stukken na meer wat je hier allemaal voor potsen neergepleurd hebt.

kom , op jou ! :lol:

je overdrijft of je bent blind gewoon :

ik praat over fundamenteel vraagstukken & groot lijnen die nog onopgelost of nog onbeslist zijn, met name :

kan je of enig ander mij vertellen wat human nature inhoudt precies ???

wat het menselijk bewustzijn zou inhouden precies ???

wat ons tot menselijk maakt zou inhouden precies ???

wat de origin of life zou inhouden ???

wat de ziel zou zijn ???

wat emoties zouden inhouden ???

wat liefde zou inhouden of wat is de correct objectief descriptie ervan ????



zulke dingen & meer boeien me :

die ideologisch reductionistisch materialisme kan in geen milljioenen jaren aantwoorden op de bovenstaand vragen geven ...dus ..

daar gaat het om hier met name :

ik probeer te benadrukken & aan te tonen hoe die materialisme & tegelijkertijd arrogant is & impotent steriel blind is ,tragi_hilarisch belachelijk is op het domein van de immaterieel aspecten van het leven althans !

deze exclusieve ideologisch reductionistisch materialisme die de opvatting , benadering ...van de waarheid monopoliseert , die de opvatting & visie van het leven, van de mens, van de wereld, van de geschiedenis, van het universum ...monopoliseert , die de opvattingnen van vrijheid, indiviidueel vrijheid , tolerantie , gelijkheid_gelijkwaardigheid ...monopoliseert ...

de lijst is lang , dus ...

Slinger
24-05-09, 22:40
kan je of enig ander mij vertellen wat human nature inhoudt precies ???

wat het menselijk bewustzijn zou inhouden precies ???

wat ons tot menselijk maakt zou inhouden precies ???

wat de origin of life zou inhouden ???

wat de ziel zou zijn ???

wat emoties zouden inhouden ???

wat liefde zou inhouden of wat is de correct objectief descriptie ervan ????

[/SIZE][/B]


Vertel eens!

H.P.Pas
24-05-09, 22:52
je overdrijft of je bent blind gewoon :



Ik overdrijf geen millimeter wat, ten overvloede, nogmaals blijkt: je gaat zorgvuldig niet op de vraag in. Hoewel dat een koud kunstje zou moeten zijn; één citaatje uit een eigen post.

mark61
25-05-09, 07:16
bewijs ??? : lees's mijn pots' aandachtig ! :lol:

[/B]

Je geeft nooit antwoord op enige vraag. Je brult. Eenrichtingverkeer.

Je reageert zelfs niet op posts.

Hoezo is Atatürk een jood? En wat zou dat uitmaken?

Krijg ik ooit antwoord op deze twee vragen?

DNA
25-05-09, 12:54
Ik overdrijf geen millimeter wat, ten overvloede, nogmaals blijkt: je gaat zorgvuldig niet op de vraag in. Hoewel dat een koud kunstje zou moeten zijn; één citaatje uit een eigen post.

why don't u get lost , silly freak :

i'm not interested in talking to anti_religion fascists such as urself :

u're not intersting enough !

DNA
11-11-09, 20:25
What makes u humans ????

knuppeltje
12-11-09, 09:32
DNA;4147276][SIZE="3"]What makes u humans ????

In ieder geval niet steeds ouwe topics te reanimeren. :fpimp:

Tomas
12-11-09, 10:29
What makes u humans ????

De verschillen met de chimp: kaler, langer, slanker, tweebenig, de voet, de hand is anders, het aangezicht is platter, de voorste hersenkwabben zijn groter. Slechter korte termijn geheugen, maar beter in plannen op langere termijn. Slechter in ruimtelijk inzicht, maar beter in leren/luisteren.

Moron.

Rourchid
12-11-09, 10:44
Moron.
Bron?

Slinger
12-11-09, 10:46
What makes u humans ????

What makes you human?

Niet geregistreerd
12-11-09, 10:51
De verschillen met de chimp: kaler, langer, slanker, tweebenig, de voet, de hand is anders, het aangezicht is platter, de voorste hersenkwabben zijn groter. Slechter korte termijn geheugen, maar beter in plannen op langere termijn. Slechter in ruimtelijk inzicht, maar beter in leren/luisteren.

Moron.
:lol:

"Think", ....

je hebt echt de intellect van een rat , jongen :

u deserve no better legacy than chimps, monkeys , pigs !!! :lol: = nalysis ! :lol:

do u really believe that crap 'bout human evolution , sub_chimp???

de mens bestaat niet allen uit materie : deze feit alleen ontkracht al die faluwekul van die materialisten reductionisten ideologen :

no further comment !

talking to a perefect moron , really !

:zwaai:

Iznogoodh
12-11-09, 19:51
In ieder geval niet steeds ouwe topics te reanimeren. :fpimp:DNA is een internet troll. Onze aandacht heeft hij hard nodig.

DNA
13-11-09, 19:33
DNA is een internet troll. Onze aandacht heeft hij hard nodig.


nee, ik ben bevriend met de Socratic dagfly ! :lol:

:zwaai:

David vs Goliath
15-03-10, 11:59
"What makes us Human ??? "

bron: Scientific American Magazine , May 2009 edition :

by katherine S.Pollard :



http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=what-makes-us-human


de aanhalingstekens zijn van mij hier onder :

"Chimpanzees are the closest living relatives of humans (:lol: ) and share neraly 99 % of our DNA" : (ok, how does that makes them our "closest " relatives ???? = typical materialistic approaches :

what 'bout the human consciousness, soul, .....the most valuable & unique assets Man "posesses" = survival strategies w'd say materialistic social darwinists :lol: )

"Efforts to identify those regions of the human genome that have changed the most since Chimps & Humans diverged from a common ancestor ( :lol: ) have helped pinpoint the DNA sequences that make us human "(!!!!!! : Humans are defined only by ...DNA = matter , nothing else !!!!!!)

The findings had also provided vital insights into how chimps & Humans can differ so profoundly , despite having nearly identical DNA blueprints " (!!!!!!)


Tell me 'bout it !

Thanks !

:zwaai:


Human Spirit soul consciousness .... materialists deny the existence of is what makes us human, dummies !

Human brain, language , consciusness ...are not only the matter of the material brain biology neurophysiology ....but also & especially that of the human spirit:

the latter is beyond humans & science's reach ....

science must be combined with the revelation, life experiences ...to approach that great metaphysical human immetarial dimention= spirit soul consciousness or whatever u wanna call it ...

Bofko
15-03-10, 12:12
Human Spirit soul consciousness .... materialists deny the existence of is what makes us human, dummies !

Ik ben materialist (m.b.t verklaringsgronden, niet m.b.t. moraal en ethiek (integendeel zelfs)). De mens is het hoogste wat er is.

So your talking bullshit. Het is alsof ik tegen jou, de moslim, zou zeggen : "God bestaat, dummy !"

David vs Goliath
15-03-10, 12:23
Ik ben materialist (m.b.t verklaringsgronden, niet m.b.t. moraal en ethiek (integendeel zelfs)). De mens is het hoogste wat er is.

So your talking bullshit. Het is alsof ik tegen jou, de moslim, zou zeggen : "God bestaat, dummy !"

u've no idea what that in materialistc terms means :

materialists reduce humans to biology & material ecology :

well, animals are no more than biology & ecology too, so ...

materialists deny the existence of human spirit as such= as a metaphysical thing ....i'm not gonna repeat myself :

evolutionists think there're no rational grounds to say that humans are above the rest of the living species 'cause they had all evolved via the same natural selection of evolution :....

evolution knows no ethics, no morality ....no above & no lower species ....= just biology, they say, so ...


why don't u wanna understand that simple fact ...????

Slinger
15-03-10, 12:30
evolution knows no ethics, no morality ....no above & no lower species ....= just biology, they say, so ...




Ethisch en moreel besef...

Hoor wie het zegt!

Jij bent zelf het levende bewijs dat het hebben van ethisch en moreel besef helemaal niet afhangt van welke positie je inneemt in dit debat.

Fatsoen moet je doen!

rasoelleke
16-03-10, 11:26
kom , op jou ! :lol:

je overdrijft of je bent blind gewoon :

ik praat over fundamenteel vraagstukken & groot lijnen die nog onopgelost of nog onbeslist zijn, met name :

kan je of enig ander mij vertellen wat human nature inhoudt precies ???

wat het menselijk bewustzijn zou inhouden precies ???

wat ons tot menselijk maakt zou inhouden precies ???

wat de origin of life zou inhouden ???

wat de ziel zou zijn ???

wat emoties zouden inhouden ???

wat liefde zou inhouden of wat is de correct objectief descriptie ervan ????



zulke dingen & meer boeien me :

die ideologisch reductionistisch materialisme kan in geen milljioenen jaren aantwoorden op de bovenstaand vragen geven ...dus ..

daar gaat het om hier met name :

ik probeer te benadrukken & aan te tonen hoe die materialisme & tegelijkertijd arrogant is & impotent steriel blind is ,tragi_hilarisch belachelijk is op het domein van de immaterieel aspecten van het leven althans !

deze exclusieve ideologisch reductionistisch materialisme die de opvatting , benadering ...van de waarheid monopoliseert , die de opvatting & visie van het leven, van de mens, van de wereld, van de geschiedenis, van het universum ...monopoliseert , die de opvattingnen van vrijheid, indiviidueel vrijheid , tolerantie , gelijkheid_gelijkwaardigheid ...monopoliseert ...

de lijst is lang , dus ...

Zal dan de k`ran dan toch nog gelijk hebben?

DNA
16-03-10, 18:15
Zal dan de k`ran dan toch nog gelijk hebben?

Daar ben je niet in staat om daarover oordellen te kunnen vellen,zielig belachelijk tragi_hilarisch :lol: jongen :

jou anti_Islam haat is niet alleen subjectief maar is ook geen "argument" :

Never consider ur own ignorance , stereotypes ...as "arguments" !

Slinger
16-03-10, 18:39
Daar ben je niet in staat om daarover oordellen te kunnen vellen,zielig belachelijk tragi_hilarisch :lol: jongen :

jou anti_Islam haat is niet alleen subjectief maar is ook geen "argument" :

Never consider ur own ignorance , stereotypes ...as "arguments" !

De enige die hier niets anders doet dan met stereotypen smijten, ben jij.

Loser!

David vs Goliath
16-03-10, 19:50
Ethisch en moreel besef...

Hoor wie het zegt!

Jij bent zelf het levende bewijs dat het hebben van ethisch en moreel besef helemaal niet afhangt van welke positie je inneemt in dit debat.

Fatsoen moet je doen!

:lol:

David vs Goliath
16-03-10, 20:01
Idelogical materialism's prescriptive hermeunetical interpretative interpretations of the ET = biology & ecology , & other scientific fcats, the materialistic interpretations & analyses of history, ....allow but one single kindda ethics , morality ....= the materialistic one !:

materialistic monism : there's no God, no good, no evil, no purpose, no design ....

morality & ethics used as survival strategies ...don't exist as such they say = just illusions = just survival strategies :

see all those western materialistic "values, norms, principles ..." : materialistisch pragmatisch machiavellistisch utilitair ...van aard :

Even so _called "democray" is just a secondary product of the market , so...

Materialism is the new modern religion :

had replaced that silly medieval backward criminal inquisitory, ignorant discriminatory superstitious antisemistic ....one of the church= Paulinism ! :lol:

Ideological materialism as the new modern "scientific" religion has got temples everywhere, even in ...science .... :lol:

Slinger
16-03-10, 20:19
:lol:

Ik kan het ook anders zeggen: je hele optreden hier getuigt van een uiterst laffe mokromentaliteit.

Type tasjesdief.

David vs Goliath
16-03-10, 20:37
:lol:

David vs Goliath
16-03-10, 20:39
"What makes us Human ??? "

bron: Scientific American Magazine , May 2009 edition :

by katherine S.Pollard :



http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=what-makes-us-human


de aanhalingstekens zijn van mij hier onder :

"Chimpanzees are the closest living relatives of humans (:lol: ) and share neraly 99 % of our DNA" : (ok, how does that makes them our "closest " relatives ???? = typical materialistic approaches :

what 'bout the human consciousness, soul, .....the most valuable & unique assets Man "posesses" = survival strategies w'd say materialistic social darwinists :lol: )

"Efforts to identify those regions of the human genome that have changed the most since Chimps & Humans diverged from a common ancestor ( :lol: ) have helped pinpoint the DNA sequences that make us human "(!!!!!! : Humans are defined only by ...DNA = matter , nothing else !!!!!!)

The findings had also provided vital insights into how chimps & Humans can differ so profoundly , despite having nearly identical DNA blueprints " (!!!!!!)


Tell me 'bout it !

Thanks !

:zwaai:

Talking 'bout ....ideological materialism in science , in biology ... :lol: