PDA

Bekijk Volledige Versie : Spanje: Rechter erkent gewetensbezwaar leerling tegen inburgeringscursus



Marsipulami
17-05-09, 23:24
Spanje: Rechter erkent gewetensbezwaar leerling


geplaatst: zaterdag, 16 mei 2009, 9.11 uur

Een rechter in Zaragoza heeft de gewetensbezwaren van een leerling erkend tegen de zogenaamde burgerschapscursus die de overheid als verplicht vak heeft ingevoerd op de middelbare scholen. Het meisje heeft daarmee toestemming uit de les weg te blijven.

De uitspraak in het voordeel van de bezwaarmakende ouders vrijwaart de scholiere bovendien van een onvoldoende.

Volgens Teresa Monaj, een lokale activist voor de ouders, betekent de uitspraak van de rechter een bevestiging van een eerder vonnis in april dit jaar. Deze vormen belangrijke jurisprudentie bij de vier eerdere uitspraken van het Spaanse Hooggerechtshof die gewetensbezwaren tegen de burgerschapscursus bevestigden.

Ouders hopen nu dat het hooggerechtshof van de provincie Aragon, waar Zaragoza onder valt, rekening zal houden met deze uitspraken bij zijn eigen vonnis. (KN/CNA)

John2
18-05-09, 10:05
Spanje: Rechter erkent gewetensbezwaar leerling


geplaatst: zaterdag, 16 mei 2009, 9.11 uur

Een rechter in Zaragoza heeft de gewetensbezwaren van een leerling erkend tegen de zogenaamde burgerschapscursus die de overheid als verplicht vak heeft ingevoerd op de middelbare scholen. Het meisje heeft daarmee toestemming uit de les weg te blijven.

De uitspraak in het voordeel van de bezwaarmakende ouders vrijwaart de scholiere bovendien van een onvoldoende.

Volgens Teresa Monaj, een lokale activist voor de ouders, betekent de uitspraak van de rechter een bevestiging van een eerder vonnis in april dit jaar. Deze vormen belangrijke jurisprudentie bij de vier eerdere uitspraken van het Spaanse Hooggerechtshof die gewetensbezwaren tegen de burgerschapscursus bevestigden.

Ouders hopen nu dat het hooggerechtshof van de provincie Aragon, waar Zaragoza onder valt, rekening zal houden met deze uitspraken bij zijn eigen vonnis. (KN/CNA)

Allemaal heel leuk en aardig, maar wat als het meisje en haar ouders straks het land word uitgezet omdat ze niet voldoet aan de eisen van een MVV of Paspoort, wat dan, jarenlange processen op kosten van de belastingbetalers of zeggen ze dan "staat je hebt gelijk" en verlaten ze het land vrijwillig?
Verder kunnen we ons afvragen of deze familie welkom is in Europa als ze weigeren inteburgeren in europa.

mark61
18-05-09, 10:29
Een burgerschapscursus op school heeft werkelijk niets met 'inburgering' te maken. Of heb je andere info?

Oh ik begrijp het al. Je begrijpt zelf niet waar dit over gaat? Wel eens van het vak maatschappijleer gehoord, enfin, hoe heet dat in België? Burgerschapskunde misschien? In any case heeft dit niets van doen met inburgeringscursussen.

In dit gebrekkige bericht staat overigens niet waar het over gaat. Ik denk tsjeven die niet willen leren over, tsja wat, abortus? Homo-huwelijk? Democratie? :hihi:

mark61
18-05-09, 10:44
Ze doen er vreselijk vaag over, die ibnrushdachterbakse papen, maar het gaat geloof ik over dat hun kindertjes anders geïndoctrineerd raken met mensenrechten en secularisme. Dat moeten we niet hebben in Spanje 2009

El juez considera probado que estas asignaturas obligatorias no se limitan a enseñar principios o valores generales, sino que éstos se convierten en código moral obligatorio o, al menos, óptimo. Con ello, se permite al Estado el adoctrinamiento de los menores y se rompe el principio de neutralidad estatal, para establecer, valga la paradoja, una “confesionalidad laica”.

http://www.hazteoir.org/chequeescolar/?cat=7

Monaj is een fanatieke anti-abortusactiviste.

Die site is ook zo'n valse papensite. Doen alsof ze voor actief burgerschap etc. zijn, en in de tekst verstoppen dat ze gewoon katholieken zijn. Reactionaire, maar dat zeggen ze er niet bij. Bah. Tis blijkbaar iets voor gelovigen, IbnRushdtactieken.

Tomas
18-05-09, 10:55
Ibn heeft je weer eens zitten irriteren?

mark61
18-05-09, 10:57
Ibn heeft je weer eens zitten irriteren?

Ja valt het op? :hihi: Ik vind hem altijd de overtreffende trap, de hogepriester van het achterbaksisme.

knuppeltje
18-05-09, 13:04
Ja valt het op? :hihi: Ik vind hem altijd de overtreffende trap, de hogepriester van het achterbaksisme.

Gaat jou nog een keer veel credits kosten zo. :haha:

Olive Yao
18-05-09, 21:31
Ibn heeft je weer eens zitten irriteren?

:hihi: Ja, ik dacht ook al, iets gemist? pas ruzie gemaakt of zo?

John2
18-05-09, 23:35
Ja valt het op? :hihi: Ik vind hem altijd de overtreffende trap, de hogepriester van het achterbaksisme.

Erger als mij???


Gaat jou nog een keer veel credits kosten zo. :haha:

Nee, hoor want dat moet ik Ibn Ruhsd nageven dat hij in een persoonlijke strijd niet zijn moderatorschap misbruikt