PDA

Bekijk Volledige Versie : Egyptische varkens bruut afgemaakt



StevieK
18-05-09, 03:07
Egyptische varkens bruut afgemaakt
CAIRO - De 250.000 varkens die in Egypte moeten worden afgemaakt wegens de Mexicaanse griep wacht een brute dood. Dat bleek uit videobeelden die de Egyptische krant al-Masri al-Yom dit weekend op de website YouTube zette. De opnames leidden tot woedende reacties.



Varkens worden met ijzeren staven geslagen, biggetjes worden met messen gestoken en dan nog levend op een kar gegooid. Ook worden levende varkens bulldozers ingetrapt en massaal in karren op elkaar geworpen. Ook worden de dieren met chemicaliën overgegoten, waarna ze een langzame dood sterven.

Hoofd afdeling infectieziekten van het ministerie van Landbouw stelde dat het om desinfecterende middelen gaat en dat de keel van de dieren wordt doorgesneden. Foto's waar het Franse persbureau AFP beslag op wist te leggen, toonden echter varkens met opengereten buiken, maar zonder doorgesneden kelen.

Volgens dagblad al-Ahram was het een chaos bij een groot abattoir in de hoofdstad Cairo, waar dagelijks 1200 varkens op normale wijze moeten worden geslacht. De autoriteiten berekenden dat het ongeveer een half jaar duurt voordat alle varkens zijn gedood.

De regering besloot tot het ruimen van alle varkens na de uitbraak van de Mexicaanse griep. Dat is een menselijk virus dat bestaat uit een mengsel van het 'gewone' griepvirus, het vogelgriepvirus en het varkensgriepvirus. Vanwege het laatste element werd het H1N1-virus eerst de varkensgriep genoemd.

De varkens worden door de christelijke minderheid gehouden en gegeten. De moslimmeerderheid in het land beschouwt varkens als onreine beesten, maar ook voor sommige islamitische schrift

Bron : Telegraaf

http://www.youtube.com/watch?v=jwMIlw7rCSc

Max Stirner
18-05-09, 08:15
Egyptische varkens bruut afgemaakt
CAIRO - De 250.000 varkens die in Egypte moeten worden afgemaakt wegens de Mexicaanse griep wacht een brute dood. Dat bleek uit videobeelden die de Egyptische krant al-Masri al-Yom dit weekend op de website YouTube zette. De opnames leidden tot woedende reacties.



Varkens worden met ijzeren staven geslagen, biggetjes worden met messen gestoken en dan nog levend op een kar gegooid. Ook worden levende varkens bulldozers ingetrapt en massaal in karren op elkaar geworpen. Ook worden de dieren met chemicaliën overgegoten, waarna ze een langzame dood sterven.

Hoofd afdeling infectieziekten van het ministerie van Landbouw stelde dat het om desinfecterende middelen gaat en dat de keel van de dieren wordt doorgesneden. Foto's waar het Franse persbureau AFP beslag op wist te leggen, toonden echter varkens met opengereten buiken, maar zonder doorgesneden kelen.

Volgens dagblad al-Ahram was het een chaos bij een groot abattoir in de hoofdstad Cairo, waar dagelijks 1200 varkens op normale wijze moeten worden geslacht. De autoriteiten berekenden dat het ongeveer een half jaar duurt voordat alle varkens zijn gedood.

De regering besloot tot het ruimen van alle varkens na de uitbraak van de Mexicaanse griep. Dat is een menselijk virus dat bestaat uit een mengsel van het 'gewone' griepvirus, het vogelgriepvirus en het varkensgriepvirus. Vanwege het laatste element werd het H1N1-virus eerst de varkensgriep genoemd.

De varkens worden door de christelijke minderheid gehouden en gegeten. De moslimmeerderheid in het land beschouwt varkens als onreine beesten, maar ook voor sommige islamitische schrift

Bron : Telegraaf

http://www.youtube.com/watch?v=jwMIlw7rCSc



Ben benieuwd of de Schriftgeleerden hier nog wat over te melden hebben.

Slinger
18-05-09, 08:52
Ben benieuwd of de Schriftgeleerden hier nog wat over te melden hebben.

Nee dus, zo lang de islamitische regels maar niet geschonden worden.

Dieren- of mensenleed valt daar niet onder.

Julien
18-05-09, 09:10
wat een varkens zijn die egyptenaren (ik kon die video niet meer aanzien na 1 minuut)

John2
18-05-09, 09:37
Wie de mensen kent heeft de dieren lief, wat een schoften, wat een dierenleed.

Victory
18-05-09, 10:07
Wat een stelletje achtelijke idioten.

Het is maar goed dat Nederland goede vrienden is met Mubarak en het western hem en zijn leger met miljarden steunt. Effe bea-tricks vragen om zijn vriend vanavond te bellen. :rood:

John2
18-05-09, 10:44
Wat een stelletje achtelijke idioten.

Het is maar goed dat Nederland goede vrienden is met Mubarak en het western hem en zijn leger met miljarden steunt. Effe bea-tricks vragen om zijn vriend vanavond te bellen. :rood:

De mongool die vorige maand schietend door Hengelo liep kwam uit Almelo mag ik dan jou zien als mededader?

ronald
18-05-09, 11:02
Ben benieuwd of de Schriftgeleerden hier nog wat over te melden hebben.

Het is heel simpel. Een van de 7 universele Gddelijke wetten, de 7 Noachidische wetten, is dat de mens een dier geen leed mag aanbrengen. Nog levende dieren eten, mishandelen, onthouden van voedsel en doden op een wrede manier. Wanneer een dier reden is voor het gevaar op de gezondheid van de mens dan kan dat een reden het dier te doden maar dan alleen op een snelle manier zodat het geen pijn lijdt.
De autoriteiten van deze massale dierenmishandeling staan terdege terecht. Het lijkt alsof ze vergeten zijn dat varkens ook dieren zijn of dat Gddelijke verboden selectief geboden zijn.

Maryama_Me
18-05-09, 11:21
Dit is ziek. Ik kan echt nog geen minuut naar deze beelden kijken ... 't Is echt verschrikkelijk!

Maar ik kan ook niet onaangedaan kijken naar het doodknuppelen van zeehondjes.

Victory
18-05-09, 11:27
De mongool die vorige maand schietend door Hengelo liep kwam uit Almelo mag ik dan jou zien als mededader?
Jullie zijn beste vrienden met Mubarak. Doe niet zo hypocriet. Steunt Nederland hem of niet?

Max Stirner
18-05-09, 11:40
Het is heel simpel. Een van de 7 universele Gddelijke wetten, de 7 Noachidische wetten, is dat de mens een dier geen leed mag aanbrengen. Nog levende dieren eten, mishandelen, onthouden van voedsel en doden op een wrede manier. Wanneer een dier reden is voor het gevaar op de gezondheid van de mens dan kan dat een reden het dier te doden maar dan alleen op een snelle manier zodat het geen pijn lijdt.
De autoriteiten van deze massale dierenmishandeling staan terdege terecht. Het lijkt alsof ze vergeten zijn dat varkens ook dieren zijn of dat Gddelijke verboden selectief geboden zijn.


Dan zou het dus fijn zijn als deze Wijze Mannen - die deze onzin sowieso in gang gezet hebben, met hun geleuter over 'onreine' dieren - hun mond opentrekken over deze ietwat misselijkmakende gang van zaken.


Zal wel niet. Prioriteiten enzo.

StevieK
18-05-09, 11:44
Jullie zijn beste vrienden met Mubarak. Doe niet zo hypocriet. Steunt Nederland hem of niet?

Wie is jullie ,

ikke niet en PVV ook niet en meerder mensen niet , niet alles over in kam scheren,

Max Stirner
18-05-09, 11:47
Jullie zijn beste vrienden met Mubarak. Doe niet zo hypocriet. Steunt Nederland hem of niet?



Dit heeft nix met politiek te maken, alswel met een cultuur / religie die varkens als onreine, minderwaardige schepsels beschouwt en daar nu dus ook naar handelt.

Slinger
18-05-09, 11:56
Jullie zijn beste vrienden met Mubarak. Doe niet zo hypocriet. Steunt Nederland hem of niet?

Ik niet hoor.

ronald
18-05-09, 12:03
Dan zou het dus fijn zijn als deze Wijze Mannen - die deze onzin sowieso in gang gezet hebben, met hun geleuter over 'onreine' dieren - hun mond opentrekken over deze ietwat misselijkmakende gang van zaken.


Zal wel niet. Prioriteiten enzo.

Het is niet alleen een zaak van deze "Wijze Mannen"...het is een zaak van iedereen en zo wijs hoef je nou ook weer niet te zijn om het principe "dierenmishandeling" te veroordelen. Het probleem is waarschijnlijk dat díe betreffende "wijze mannen" die die onzin hebben zitten te verkondigen, politiek gepluimd zijn en in diezelfde politieke klimaat van meningsuiting de andere kant op kijken. Ik neem aan dat alle dierenpartijen in de wereld zich verenigen en protest aantekenen. Mijn steun hebben ze. Voor die gedode varkens is het te laat. Wanneer het gevolg van deze "opruiming" allerlei ziektes zou brengen door de afwezigheid van deze natuurlijke "vuilopruimers", dan zullen diezelfde "wijze mannen" wel weer een of ander laatje opentrekken van de bekende complottheorieën.

mark61
18-05-09, 12:20
Jullie zijn beste vrienden met Mubarak. Doe niet zo hypocriet. Steunt Nederland hem of niet?

Jullie? Godallemachtig. Dus als Ahmedinejad wat doet, ga ik ook posten dat 'jullie' dit en dat? Wat is er met jou de laatste tijd?

John2
18-05-09, 12:45
Jullie zijn beste vrienden met Mubarak. Doe niet zo hypocriet. Steunt Nederland hem of niet?

Ik kan me niet herinderen hem ooit als vriend te hebben gezien, wel als één van de weinige aanspreekpunten bij problemen in het Midden Oosten en hierdoor vriendelijker wordt gezien als leiders van Iran of Hamas.
Maar vriend, nee verre van dat.

knuppeltje
18-05-09, 13:00
Het is maar goed dat Nederland goede vrienden is met Mubarak en het western hem en zijn leger met miljarden steunt. Effe bea-tricks vragen om zijn vriend vanavond te bellen. :rood:

Tja, als ie het kanaal op slot doet is dat wel lastig, maar anderzijds zijn we dan ook weer van die Somalische kapingen af. Dus wat het voordeligste is als die kapingen nog veel erger worden weet ik niet.

Wortel
18-05-09, 14:26
Deze behandeling van dieren is volledig in strijd met de Hadith van de Profeet over dierenzorg. Haram in het kwadraat.

Flupke.
18-05-09, 14:43
Deze behandeling van dieren is volledig in strijd met de Hadith van de Profeet over dierenzorg. Haram in het kwadraat. Je ziet hoe slecht de seculiere kant van deze moderne Moslims uit de hoek kan komen.

mark61
18-05-09, 17:43
Je ziet hoe slecht de seculiere kant van deze moderne Moslims uit de hoek kan komen.

De slachting is anders islamitisch gemotiveerd, niet seculier. Er is verder geen land in de wereld waar momenteel wholesale varkens worden geslacht.

AdamRon
18-05-09, 17:47
k denk dat dit niets met de ziekte te maken heeft (die overegens niets met varkens te maken heeft), maar dat het meer is om de Christelijke bevolking een hak te zetten..

Ik denk we zouden moeten stemmen dat de volgende Lams of Geiten ziekte moeten noemen

Tomas
18-05-09, 17:49
De slachting is anders islamitisch gemotiveerd, niet seculier. Er is verder geen land in de wereld waar momenteel wholesale varkens worden geslacht.

Je maakt het te ingewikkeld. Hou nou het niveau vast: Secularisme = Slecht. Varkens afslachten = slecht. Varkensslachten = Secularisme. Maak het nou niet moeilijker voor die jochies.

mark61
18-05-09, 18:27
Je maakt het te ingewikkeld. Hou nou het niveau vast: Secularisme = Slecht. Varkens afslachten = slecht. Varkensslachten = Secularisme. Maak het nou niet moeilijker voor die jochies.

Oh ja oh ja, sorry.

sidi bibi
18-05-09, 18:30
k denk dat dit niets met de ziekte te maken heeft (die overegens niets met varkens te maken heeft), maar dat het meer is om de Christelijke bevolking een hak te zetten..

Ik denk we zouden moeten stemmen dat de volgende Lams of Geiten ziekte moeten noemen

http://www.mzine.eu/Forum/index.php?topic=675.0/

Max Stirner
18-05-09, 20:03
Je ziet hoe slecht de seculiere kant van deze moderne Moslims uit de hoek kan komen.



Arab intellectuals, both Christian and Muslim, have accused President Hosni Mubarak's government of having conspired with the Islamist opposition the Muslim Brotherhood, which opposes rearing pigs "on Islamic land."

"The Copts are victims of the flu without ever having been contaminated," according to Moroccan writer Tahar Ben Jelloun, who believes the government "clearly acted under pressure from Islamists" when it ordered the mass cull.

mark61
18-05-09, 20:18
Arab intellectuals, both Christian and Muslim, have accused President Hosni Mubarak's government of having conspired with the Islamist opposition the Muslim Brotherhood, which opposes rearing pigs "on Islamic land."

"The Copts are victims of the flu without ever having been contaminated," according to Moroccan writer Tahar Ben Jelloun, who believes the government "clearly acted under pressure from Islamists" when it ordered the mass cull.

Intellectuelen is sowieso foute boel, en Tahar Ben Jelloun, ja eh, dat weet iedereen, schrijvers deugen niet.

fisherman1969
18-05-09, 20:35
Dit is ziek. Ik kan echt nog geen minuut naar deze beelden kijken ... 't Is echt verschrikkelijk!

Maar ik kan ook niet onaangedaan kijken naar het doodknuppelen van zeehondjes.

BEN HET VOLKOMEN MET JOU EENS!
Gruwelijk deze beelden
Ergste is dat we daarmee er nog niet zijn , kijk eens naar de pelsdieren fokkerijen (hier in Nederland gaat het nog redelijk (humaan) maar in China is dat gruwelijk het doodknuppelen van wasbeertjes b.v
Nog geen eeuw geleden deden wij dapper mee met de walvisvangst en zo kan ik nog wel doorgaan.
Maar we staan als mens niet bij alles stil en sommigen smullen van een kreeft die levend gekookt wordt en uiten kritiek op het andere .
:aanwal::fpotver:

John2
18-05-09, 21:22
De slachting is anders islamitisch gemotiveerd, niet seculier. Er is verder geen land in de wereld waar momenteel wholesale varkens worden geslacht.

De slachting is Islamitisch gemotiveerd???

Ik krijg hier kippevel van.

Amel_S
18-05-09, 21:58
De manier waarop de varkens worden geslacht is volgens dierenorganisaties een extreme vorm van dierenmishandeling.
Los van dat, de reden waarom de varkens worden geslacht is uit pure discriminatie voor de kleine groep christenen in Egypte, Waarom?
ten eerste als je kijkt naar de verhouding tussen christenen en moslims, worden de christenen in Egypte al jarenlang onderdrukt. Ze moeten bijvoorbeeld meer belastingbetalen en worden nauwelijks geholpen door de overheid als ze sociale problemen hebben of dergelijke.
Ten tweede als je kijkt naar het 'varken'probleem dat hier nu aan de orde is, is het uitmoorden van varkens totaal niet van belang om de griep te bestrijden. Het is eerder een slimme manier om van de varkens af te komen (die door de islam als onrein dier wordt geschouwd, zoals vele weten).
De naam varkengriep mag niet meer genoemd worden, omdat het niet helemaal aan de varken ligt. De hele griep is niet te vinden in varkens, maar een deel daarvan.
Nog een punt is dat de varkengriep nog niet eens is geconstanteerd in Egypte.
Verder verliezen duizenden mensen hun baan, wat zij zoals ik al eerder vermelden met moeite kunnen vinden omdat Egypte een ernom land is en de christenlijke boeren heel weinig worden gesteund door de egyptische overheid.

Een beter tactiek zou kunnen zijn is de hygiene van de stallen te verbeteren en het afval op te ruimen en de varkens eten te geven dat niet van vuilnisbuilten afkomstig is.

Ik heb mijzelf de vraag gesteld: Als de varkengriep de schapengriep zou heten , zou dan al die schapen worden uitgemoord? Tijdens de vogelgriep hadden ze toch ook niet alle vogels uitgemoord?

Verder hoop ik dat het duidelijk is dat er een verschil bestaat tussen een pest en een griep.

Julien
18-05-09, 22:03
Je ziet hoe slecht de seculiere kant van deze moderne Moslims uit de hoek kan komen.

Egypte seculier? :hihi: christenen worden daar en masse gediscrimineerd. leve de vrijheid van minderheden in islamitische landen :(

Julien
18-05-09, 22:05
Dit is ziek. Ik kan echt nog geen minuut naar deze beelden kijken ... 't Is echt verschrikkelijk!

Maar ik kan ook niet onaangedaan kijken naar het doodknuppelen van zeehondjes.

Daar heb je gelijk in. Westerse landen en China kunnen er ook wat van wat betreft dierenmishandeling. Verschrikkelijk. Je zou er bijna partij van de dieren van gaan stemmen (terwijl ik persoonlijk niks maar dan ook niks met dieren heb), maar je dient respect voor God's schepping te hebben. Dieren kennen dezelfde gevoelens van pijn en zelfs liefde als mensen.

mulan
18-05-09, 22:07
De slachting is anders islamitisch gemotiveerd, niet seculier. Er is verder geen land in de wereld waar momenteel wholesale varkens worden geslacht.

Says who?

mulan
18-05-09, 22:11
Dit is ziek. Ik kan echt nog geen minuut naar deze beelden kijken ... 't Is echt verschrikkelijk!

Maar ik kan ook niet onaangedaan kijken naar het doodknuppelen van zeehondjes.

Minuut? Ik klik het niet eens aan. Het nieuwsbericht lezen is al gruwelijk.

Max Stirner
18-05-09, 22:13
Says who?

Arab intellectuals, both Christian and Muslim, have accused President Hosni Mubarak's government of having conspired with the Islamist opposition the Muslim Brotherhood, which opposes rearing pigs "on Islamic land."

"The Copts are victims of the flu without ever having been contaminated," according to Moroccan writer Tahar Ben Jelloun, who believes the government "clearly acted under pressure from Islamists" when it ordered the mass cull.

Olive Yao
18-05-09, 22:14
Voor dieren is de mens de duivel.


opmerking van personage in Aldous Huxley's Island

Max Stirner
18-05-09, 22:15
Egypte seculier? :hihi: christenen worden daar en masse gediscrimineerd. leve de vrijheid van minderheden in islamitische landen :(



Tis te hopen dat er geen Christengriep uitbreekt in Egypte.

Max Stirner
18-05-09, 22:16
Voor dieren is de mens de duivel.


opmerking van personage in Aldous Huxley's Island


“De mate van beschaving van een land valt af te meten aan de wijze waarop het omgaat met dieren” (Ghandi)


Overigens zijn we in NL hierin nauwelijks beschaafder.

Olive Yao
18-05-09, 22:18
Daar heb je gelijk in. Westerse landen en China kunnen er ook wat van wat betreft dierenmishandeling. Verschrikkelijk. Je zou er bijna partij van de dieren van gaan stemmen (terwijl ik persoonlijk niks maar dan ook niks met dieren heb), maar je dient respect voor God's schepping te hebben. Dieren kennen dezelfde gevoelens van pijn en zelfs liefde als mensen.

Mooi en goed gezegd, Julien.

"The matter is not, can they speak? nor, can they reason? but, can they suffer?" - Jeremy Bentham

mulan
18-05-09, 22:26
Arab intellectuals, both Christian and Muslim, have accused President Hosni Mubarak's government of having conspired with the Islamist opposition the Muslim Brotherhood, which opposes rearing pigs "on Islamic land."

"The Copts are victims of the flu without ever having been contaminated," according to Moroccan writer Tahar Ben Jelloun, who believes the government "clearly acted under pressure from Islamists" when it ordered the mass cull.

Wat voor pressure? Sinds wanneer luistert Mubarak naar iemand? Hij heeft zelfs (terwijl de hele Arabische wereld inclusief Islamisten protesteerde) de Gaza afgesloten en dan gaat hij bij een miniem iets als varkens meteen toegeven aan de druk van Islamisten?

@Mark61..is de vrouw van Mubarak geen Christen?

mulan
18-05-09, 22:30
Nee dus, zo lang de islamitische regels maar niet geschonden worden.

Dieren- of mensenleed valt daar niet onder.

Het is maar goed dat we nu onderhand wel weten welke selectie jij hanteert als het gaat om mensenleed.

Olive Yao
18-05-09, 22:33
“De mate van beschaving van een land valt af te meten aan de wijze waarop het omgaat met dieren” (Ghandi)

Overigens zijn we in NL hierin nauwelijks beschaafder.


The truth about swine flu (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=272149)

Max Stirner
18-05-09, 22:43
Wat voor pressure? Sinds wanneer luistert Mubarak naar iemand? Hij heeft zelfs (terwijl de hele Arabische wereld inclusief Islamisten protesteerde) de Gaza afgesloten en dan gaat hij bij een miniem iets als varkens meteen toegeven aan de druk van Islamisten?




OK:

Het massaal en zinloos afslachten van varkens in Egypte heeft niets te maken met de Islam - en haar 'visie' op deze dieren.


:slapen:

mark61
18-05-09, 23:21
Says who?

Says me. Aangezien er geen enkele wetenschappelijke grond voor is. Zodat het verder ook nergens in de wereld plaatsvindt. Tis natuurlijk niet theologisch, tis gewoon goedkoop scoren op onderbuikgevoelens, Wilders stylee.

mark61
18-05-09, 23:23
Wat voor pressure? Sinds wanneer luistert Mubarak naar iemand? Hij heeft zelfs (terwijl de hele Arabische wereld inclusief Islamisten protesteerde) de Gaza afgesloten en dan gaat hij bij een miniem iets als varkens meteen toegeven aan de druk van Islamisten?

@Mark61..is de vrouw van Mubarak geen Christen?

Ze heet Suzanne, dus het zal wel. Ik denk niet dat ze haar varkentjes kon redden :zozo:

En dan hebben we mevrouw Noor Houssein nog, en mevrouw Arafat. Tis een trend.

Kijk, als je gratis kan scoren, dan doe je dat natuurlijk altijd. Vooral als de 'islamisten' er niets aan hebben verder.

John2
18-05-09, 23:29
Het is maar goed dat we nu onderhand wel weten welke selectie jij hanteert als het gaat om mensenleed.
Toen ik dit las wilde ik je eerst om de oren slaan, maar gelukkig heb ik ook de antwoorden op de vorige pagina gelezen.
Ik ken slingertje niet zo goed en kan hier dus ook niet goed op antwoorden, maar ik denk dat ook hij net als jij het beste voor heeft met de wereld waarop wij leven.
En ik ken je aanraden om niet naar het filmpje te kijken of naar andere filmpjes die momenteel op youtube rond gaan.
Het is gewoon te erg voor woorden, maar aan de andere kant zagen wij (VN 1991) dit zelfde in Koeweit, maar dan bij mensen en riep het bij mij vervelende herinderingen op.



Wat voor pressure? Sinds wanneer luistert Mubarak naar iemand? Hij heeft zelfs (terwijl de hele Arabische wereld inclusief Islamisten protesteerde) de Gaza afgesloten en dan gaat hij bij een miniem iets als varkens meteen toegeven aan de druk van Islamisten?

@Mark61..is de vrouw van Mubarak geen Christen?

Idd, iemand die het leed van de mensen die vluchten niet zag en gewoon de grens dicht hield valt weinig te verwachten.