PDA

Bekijk Volledige Versie : Sejil 2 - Nieuwste generatie raket Iran



Victory
21-05-09, 11:17
http://media.farsnews.com/Media/8802/ImageReports/8802301396/2_8802301396_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8802/ImageReports/8802301396/9_8802301396_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8802/ImageReports/8802301396/7_8802301396_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8802/ImageReports/8802301396/6_8802301396_L600.jpg

John2
21-05-09, 11:47
Hoe graag wil Iran een gewapende strijd

Victory
21-05-09, 12:09
Helemaal niet. Dit alles is voor verdediging. Het westen wilt geen vooruitgang zien in het midden-oosten en al helemaal niet vooruitgang in defensie. Nederland is een van de top wapenhandelaren in de wereld, dus doe vooral niet hypocriet.

knuppeltje
21-05-09, 12:26
http://media.farsnews.com/Media/8802/ImageReports/8802301396/2_8802301396_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8802/ImageReports/8802301396/9_8802301396_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8802/ImageReports/8802301396/7_8802301396_L600.jpg



Mooi kleurtje.

fisherman1969
21-05-09, 21:12
Helemaal niet. Dit alles is voor verdediging. Het westen wilt geen vooruitgang zien in het midden-oosten en al helemaal niet vooruitgang in defensie. Nederland is een van de top wapenhandelaren in de wereld, dus doe vooral niet hypocriet.

We mogen terecht dus een beetje trots zijn als TOP wapenhandelaar zal er beslist wel een schroefje of een moertje bij zitten dat door Nederland geleverd is .:geld:

John2
22-05-09, 13:14
http://media.farsnews.com/Media/8802/ImageReports/8802301396/6_8802301396_L600.jpg

Zoals jij misschien ook kunt zien is de kop van deze raket alleen te gebruiken voor een lading en zeker niet geschikt voor een sateliet of wat dan ook de ruimte in te schieten.


Helemaal niet. Dit alles is voor verdediging. Het westen wilt geen vooruitgang zien in het midden-oosten en al helemaal niet vooruitgang in defensie. Nederland is een van de top wapenhandelaren in de wereld, dus doe vooral niet hypocriet.
Een raket Vic is geen verdedigings wapen maar een aanval wapen, voor verdediging bouw je een raketschild die dit soort raketten kan onderscheppen.

Victory
22-05-09, 14:42
Zoals jij misschien ook kunt zien is de kop van deze raket alleen te gebruiken voor een lading en zeker niet geschikt voor een sateliet of wat dan ook de ruimte in te schieten.
Ik heb nooit beweerd dat Sejil 2 voor de ruimtevaart gebruikt gaat worden. Het is gemaakt om een explosieve lading te transporteren naar het gewenste doel. Deze test was gedaan om nieuwe apparatuur/componenten te testen (betere precisie, zwaardere lading).

Iran heeft een aparte programma voor de ruimtevaart, daarvoor gebruiken ze alleen maar vloeibaar raketbrandstof. Wat veel meer voordelen bied voor ruimtevaart applicatie.


Een raket Vic is geen verdedigings wapen maar een aanval wapen, voor verdediging bouw je een raketschild die dit soort raketten kan onderscheppen.
Dus de Nederlandse politie/leger is een entiteit van agressie en niet van ordehandhaving? Het uit de lucht schieten van hedendaagse raketten is fictie tijdens een echte oorlog. Er worden meerdere raketten afgeschoten met proxy sensoren, waarmee ze dan hopen in ieder geval genoeg tijd te creëren om de vijand uit te schakelen met nucleaire wapens voordat ze zelf niet zijn uitgeschakeld.

Elke raket met nucleaire lading zal samen met een handvol dummy raketten reizen en elke raket zal drie ladingen dragen die zich in meerdere richtingen zullen verspreiden. Dit is het westen, nucleaire wapens vallen niet binnen de Iraanse militaire strategie.

Iran is omringd door met het westen geallieerde dictators en moet/zal zich kunnen verdedigen. Iran's strategie op een aanval is heel goed. Defend and retaliate. Ik citeer de hoogste militaire commandant: In de eerste minuut dat Iran aangevallen word, zullen er 10.000 korte tot lange afstandsraketten afgevuurd worden.

Hier, dit is maar 1 plek wat bekent is. Zes raket silo's, grond gaat open en hel op aarde zal teweeg gebracht worden voor hij die een kogel afvuurt richting Iran:

http://2.bp.blogspot.com/_0HCJq6B1wZA/R7z83q6BoyI/AAAAAAAAA20/5v68vy9xfso/s400/HQ2Tabriz.jpg

Er zijn nog tig bewegende platforms die 24 uur door heel Iran rijden tot ze bericht krijgen. Het is echt jammer dat het westen zich zo agressief opstelt tegenover Iran.

mark61
22-05-09, 16:19
Iran is omringd door met het westen geallieerde dictators en moet/zal zich kunnen verdedigen. Iran's strategie op een aanval is heel goed. Defend and retaliate.

Erdoğan, hoe heet die knakker in Irak, Karzai en Zardari zijn geen dictators. Poetin / Medvedev officieel ook niet. In ieder geval zijn zij dan weer niet aan het westen geallieerd.

Blijven over goede vriend Bashir al-Assad en die knuppels in Georgië, Armenië en Azerbeidjan. Die zijn dus niet bedreigend.

Als Iran niet aan kernkoppen doet gaat MAD niet werken. Niemand ligt wakker van conventionele ladingen. Dus ik zou die kernkoppen maar snel gaan ontwikkelen dan :) Dan hoef je ook niet zo goed te kunnen mikken.

mark61
22-05-09, 16:22
Het is echt jammer dat het westen zich zo agressief opstelt tegenover Iran.

Ja, dat is het zeker. De respons van Iran is niet adequaat, zoveel is zeker. Ahmadinejad brengt de positie van Iran nodeloos schade toe, al moet gezegd dat het niet uitmaakt, de VS zullen toch agressief blijven.

Victory
22-05-09, 20:42
Erdoğan, hoe heet die knakker in Irak, Karzai en Zardari zijn geen dictators. Poetin / Medvedev officieel ook niet. In ieder geval zijn zij dan weer niet aan het westen geallieerd.
Karzai en Zardari zijn geen dictators, maar in beide landen zijn westerse soldaten gestationeerd. Je vergeet trouwens al die andere landen, ook in het zuiden bij de Perzische Golf.


Blijven over goede vriend Bashir al-Assad en die knuppels in Georgië, Armenië en Azerbeidzjan. Die zijn dus niet bedreigend.
Wat betreft onze buren hebben we uitstekende relaties met Armenië en Syrië. Georgië is een klote land. Azerbeidzjan en Turkmenistan plaats ik in de 'oranje' zone vanwege de 'relatie' (slaafjes, maar niet zo erg als de Arabieren) die zij hebben met de V.S.

De relatie met de regeringen in Irak/Afghanistan is ook uitstekend, alleen .... je weet wel al die soldaten.


Als Iran niet aan kernkoppen doet gaat MAD niet werken. Niemand ligt wakker van conventionele ladingen. Dus ik zou die kernkoppen maar snel gaan ontwikkelen dan :) Dan hoef je ook niet zo goed te kunnen mikken.
We willen niet hele volkeren uitroeien Mark, dat laten we liever aan jouw soort over en sterven zelf met eer. Die raketten die wij hebben zullen we gebruiken om belangrijke doelen te vernietigen. Een zo'n Sejil raket is voldoende om de grootste Amerikaanse basis in Irak tot as te veranderen. Niet dat 'ie daarvoor gebruikt zal worden, daar hebben we goedkope korte afstand raketten voor.


Ja, dat is het zeker. De respons van Iran is niet adequaat, zoveel is zeker. Ahmadinejad brengt de positie van Iran nodeloos schade toe, al moet gezegd dat het niet uitmaakt, de VS zullen toch agressief blijven.

Hij zal opnieuw winnen inshallah. Hij had laatst te melden dat er maar 1 kogel afgevuurd hoeft te worden richting Iran en alle (militaire) basissen zullen kort daarna in hel veranderen.

Slinger
22-05-09, 20:44
Nu nog een kernkop erop en klaar ben je!

mark61
22-05-09, 20:47
Karzai en Zardari zijn geen dictators, maar in beide landen zijn westerse soldaten gestationeerd. Je vergeet trouwens al die andere landen, ook in het zuiden bij de Perzische Golf.

Wat betreft onze buren hebben we uitstekende relaties met Armenië en Syrië. Georgië is een klote land. Azerbeidzjan en Turkmenistan plaats ik in de 'oranje' zone vanwege de 'relatie' (slaafjes, maar niet zo erg als de Arabieren) die zij hebben met de V.S.

Kortom, er blijft niets over van je bewering. Wat is er nou weer mis met Georgië. Tzal toch niet zijn dat het 'christelijk' is? Of hebben de VS er kernkoppen opgesteld?


We willen niet hele volkeren uitroeien Mark, dat laten we liever aan jouw soort over

Wat bedoel je met 'jouw soort', idioot? Donder op man, wat zoek je hier tussen 'mijn soort'? Waarom ben jij nog niet uitgeroeid dan? Wat is er gebeurd met jou de afgelopen tijd? Opeens sla je alleen nog maar wartaal uit.


Hij zal opnieuw winnen inshallah. Hij had laatst te melden dat er maar 1 kogel afgevuurd hoeft te worden richting Iran en alle (militaire) basissen zullen in hel veranderen.

Oh is dat alles. MAD gaat dus niet werken.

Victory
22-05-09, 21:23
Kortom, er blijft niets over van je bewering. Wat is er nou weer mis met Georgië. Tzal toch niet zijn dat het 'christelijk' is? Of hebben de VS er kernkoppen opgesteld?
Armenië is ook 100% christelijk, maar je hebt niet eens een visa nodig om tussen Armenië en Iran te reizen. Het is verder ondenkbaar dat zij ooit de VS zouden helpen (op wat voor manier dan ook) in een oorlog tegen Iran.


Wat bedoel je met 'jouw soort', idioot? Donder op man, wat zoek je hier tussen 'mijn soort'? Waarom ben jij nog niet uitgeroeid dan? Wat is er gebeurd met jou de afgelopen tijd? Opeens sla je alleen nog maar wartaal uit.
Ik ben 'westen-bullshit' moe geworden. Serieus zijn heeft geen zin.


Oh is dat alles. MAD gaat dus niet werken.
'mad' is blahblah... niemand gaat kernwapens gebruiken. Zelfs in oorlogen tussen twee kernwapenstaten zullen er geen kernwapens gebruikt worden. Wat hebben kernwapens voor Pakistan gedaan? Het is een armoedig land, ze worden elke dag gebombardeerd, enz. Vandaag las ik nog in de krant dat Iran ze 100MW gratis elektriciteit aan gaat bieden, ik vraag mij af wat we daarvoor terug krijgen.

Of kijk naar India... uhhgg.. ben je er weleens geweest? Armoediger en viezer bestaat niet.

tanger'73
22-05-09, 21:28
sodeju, leuk rakketje. iran doet wel vreselijk haar best om de zwaartekracht te ontsnappen.

John2
23-05-09, 00:04
Ik heb nooit beweerd dat Sejil 2 voor de ruimtevaart gebruikt gaat worden. Het is gemaakt om een explosieve lading te transporteren naar het gewenste doel. Deze test was gedaan om nieuwe apparatuur/componenten te testen (betere precisie, zwaardere lading).

Iran heeft een aparte programma voor de ruimtevaart, daarvoor gebruiken ze alleen maar vloeibaar raketbrandstof. Wat veel meer voordelen bied voor ruimtevaart applicatie.


Dus de Nederlandse politie/leger is een entiteit van agressie en niet van ordehandhaving? Het uit de lucht schieten van hedendaagse raketten is fictie tijdens een echte oorlog. Er worden meerdere raketten afgeschoten met proxy sensoren, waarmee ze dan hopen in ieder geval genoeg tijd te creëren om de vijand uit te schakelen met nucleaire wapens voordat ze zelf niet zijn uitgeschakeld.

Elke raket met nucleaire lading zal samen met een handvol dummy raketten reizen en elke raket zal drie ladingen dragen die zich in meerdere richtingen zullen verspreiden. Dit is het westen, nucleaire wapens vallen niet binnen de Iraanse militaire strategie.

Iran is omringd door met het westen geallieerde dictators en moet/zal zich kunnen verdedigen. Iran's strategie op een aanval is heel goed. Defend and retaliate. Ik citeer de hoogste militaire commandant: In de eerste minuut dat Iran aangevallen word, zullen er 10.000 korte tot lange afstandsraketten afgevuurd worden.

Hier, dit is maar 1 plek wat bekent is. Zes raket silo's, grond gaat open en hel op aarde zal teweeg gebracht worden voor hij die een kogel afvuurt richting Iran:

http://2.bp.blogspot.com/_0HCJq6B1wZA/R7z83q6BoyI/AAAAAAAAA20/5v68vy9xfso/s400/HQ2Tabriz.jpg

Er zijn nog tig bewegende platforms die 24 uur door heel Iran rijden tot ze bericht krijgen. Het is echt jammer dat het westen zich zo agressief opstelt tegenover Iran.

Een zielig verhaal van iemand die oorlogsgeil is, meer kan ik er niet van maken.
En Iran, wat stelt het nu eigelijk voor op deze wereld een land waar wapens en geweld voor hun eigen bevolking gaat.
Met een president die provocatie na provocatie ten toon spreid naar hun buurlanden, totdat vandaag of morgen iets mis gaat en miljoenen mensen een verschrikkelijke dood te gemoed gaan.

mark61
23-05-09, 00:49
Armenië is ook 100% christelijk, maar je hebt niet eens een visa nodig om tussen Armenië en Iran te reizen. Het is verder ondenkbaar dat zij ooit de VS zouden helpen (op wat voor manier dan ook) in een oorlog tegen Iran.

Geen antwoord op de vraag. Je ging zo maar even op niets af Georgië-bashen? Waarom?


Ik ben 'westen-bullshit' moe geworden. Serieus zijn heeft geen zin.

??? Ga je ff afreageren op Ibn Rush ofzo.


'mad' is blahblah... niemand gaat kernwapens gebruiken. Zelfs in oorlogen tussen twee kernwapenstaten zullen er geen kernwapens gebruikt worden.

Dat is precies de bedoeling van MAD. Dus?


Wat hebben kernwapens voor Pakistan gedaan?

Ik zou het niet weten. Ze worden daarentegen niet door de VS bedreigd.

Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je over allerlei landen begint, terwijl je je excuses aan mij zou moeten aanbieden. Waar heb je mij ooit de VS zien verdedigen? Waar heb je mij ooit Iran's recht op zelfverdediging, kernenergie, ja zelfs kernwapens zien ontkennen? Je bent doorgedraaid.

Ik begrijp niet zo goed waarom je India moet afzeiken. Er studeren nogal wat Iraniërs, trouwens. Het heeft netjes onderdak geboden aan Parsees toen die Iran uitgepest werden.

Victory
23-05-09, 12:14
Een zielig verhaal van iemand die oorlogsgeil is, meer kan ik er niet van maken.
En Iran, wat stelt het nu eigelijk voor op deze wereld een land waar wapens en geweld voor hun eigen bevolking gaat.
Met een president die provocatie na provocatie ten toon spreid naar hun buurlanden, totdat vandaag of morgen iets mis gaat en miljoenen mensen een verschrikkelijke dood te gemoed gaan.
Wij zijn van mening dat het westen oorlogsgeil is. Ik hoef niet eens bewijs te leveren, kijk maar eens naar de laatste 50 jaar alleen al aan hoeveel oorlogen het westen (als agressor) meegedaan heeft.

Wat betreft dat laatste, "land waar wapens en geweld voor hun eigen bevolking gaat" dat verzin je zomaar. Iran heeft de laagste per capita uitgave aan wapens (in het midden-oosten). Dat komt doordat we een behoorlijke nationale militaire industrie hebben waardoor de kosten laag blijven terwijl alle andere landen in het midden-oosten buitenlandse wapens kopen. De Iraanse bevolking heeft het wel goed, vooral als je het vergelijkt met alle andere landen in de regio en dat met al die sancties en embargo's die we nu al 30 jaar lang hebben.

Victory
23-05-09, 12:37
Geen antwoord op de vraag. Je ging zo maar even op niets af Georgië-bashen? Waarom?
Georgië staat vijandelijk tegenover haar buren omdat ze slaafjes van de VS zijn. Die pak slaag die ze laatst van Rusland kregen hadden ze echt nodig.


Dat is precies de bedoeling van MAD. Dus?
In het bezit van kernwapens of niet, ze gaan toch niet gebruikt worden. Alleen de Zionistische regiem is zo gestoord.


Ik zou het niet weten. Ze worden daarentegen niet door de VS bedreigd.
Nee, ze worden alleen dagelijks gebombardeerd omdat ze zelf de Taliban niet onder controle kunnen krijgen. Misschien als ze wat minder geld hadden besteed aan het onderhouden van kernwapens en wat meer aan conventionele wapens die gebruikt kunnen worden.


Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je over allerlei landen begint, terwijl je je excuses aan mij zou moeten aanbieden. Waar heb je mij ooit de VS zien verdedigen? Waar heb je mij ooit Iran's recht op zelfverdediging, kernenergie, ja zelfs kernwapens zien ontkennen? Je bent doorgedraaid.

Ik begrijp niet zo goed waarom je India moet afzeiken. Er studeren nogal wat Iraniërs, trouwens. Het heeft netjes onderdak geboden aan Parsees toen die Iran uitgepest werden.
Geloof het of niet, in Iran heeft de militaire leiding zich nooit positief uitgelaten over kernwapens, dit is altijd al zo geweest. Vergelijk dat met omringende landen, de Arabische landen, waar je teksten leest als: "we hebben kernwapens nodig om gerespecteerd te worden", lol.
Ik denk dat het voldoende is dat de landen weten dat we het kunnen, maar niet willen. Het maken van zo'n Sejil 2 raket is echt vele malen moeilijker dan een simpele kernbom in elkaar zetten.

Ben je weleens naar India geweest? Het is er ongelooflijk smerig. Dat moet je echt een keer gezien hebben om te geloven. En die hindu's met hun caste systeem... uhhg.. Wat hebben ze aan kernwapens met de situatie waarin ze nu verkeren?

John2
23-05-09, 13:27
=Victory;3973174]Wij zijn van mening dat het westen oorlogsgeil is. Ik hoef niet eens bewijs te leveren, kijk maar eens naar de laatste 50 jaar alleen al aan hoeveel oorlogen het westen (als agressor) meegedaan heeft.
Noem eens een oorlog op waaraan het "westen" heeft meegedaan die meer slachtoffers onder de bevolking bracht dan in "vredestijd"?



Wat betreft dat laatste, "land waar wapens en geweld voor hun eigen bevolking gaat" dat verzin je zomaar. Iran heeft de laagste per capita uitgave aan wapens (in het midden-oosten). Dat komt doordat we een behoorlijke nationale militaire industrie hebben waardoor de kosten laag blijven terwijl alle andere landen in het midden-oosten buitenlandse wapens kopen. De Iraanse bevolking heeft het wel goed, vooral als je het vergelijkt met alle andere landen in de regio en dat met al die sancties en embargo's die we nu al 30 jaar lang hebben.
Dat verzin ik dan niet maar de organisatie's zoals de VN, AZG, Amnestie, etc.
Maar ik geef je een kans om het tegendeel te bewijzen, noem mij één land in die regio van Iran die voor zijn/haar burgers een sociaal plan hebben waarin ze meer geld besteden dan aan de wapen industrie.



=Victory;3973184]Georgië staat vijandelijk tegenover haar buren omdat ze slaafjes van de VS zijn. Die pak slaag die ze laatst van Rusland kregen hadden ze echt nodig.
Alleen jammer dat het zoveel slachtoffers kost.


In het bezit van kernwapens of niet, ze gaan toch niet gebruikt worden. Alleen de Zionistische regiem is zo gestoord.

Dom gezwets Victory, neem van mij aan als Iran één raket afschiet (inslag tijd + 18 minuten op bijvoorbeeld Israel) dan het land niet afwacht of het een nucliar lading heeft de ja of de nee, maar dat enkele landen direct raketten afvuren op Iran.
Dus het zou niet uitmaken of Iran wel of niet in bezit is van een kernwapen.
Het enigste wat een land kan doen voor ontwapening is praten, destijds hebben wij dit gezien met Rusland (USSR) en dat is nu net wat Iran niet wil, controle en afspraken.


Nee, ze worden alleen dagelijks gebombardeerd omdat ze zelf de Taliban niet onder controle kunnen krijgen. Misschien als ze wat minder geld hadden besteed aan het onderhouden van kernwapens en wat meer aan conventionele wapens die gebruikt kunnen worden.
Je bent slecht ingelicht zie ik, of je volgt de dagelijkse nieuws niet in de media.
Afgelopen week is er aan de Taliban-strijders zeer grote nederlagen toegebracht, enerzijds aan de kant van Pakistan en in Afghanistan door de Nederlandse eenheid die de Taliban heeft verdreven uit een gebied waar ze dachten veilig te zijn en waarbij zeer grote wapen voorraden zijn gevonden.



Geloof het of niet, in Iran heeft de militaire leiding zich nooit positief uitgelaten over kernwapens, dit is altijd al zo geweest. Vergelijk dat met omringende landen, de Arabische landen, waar je teksten leest als: "we hebben kernwapens nodig om gerespecteerd te worden", lol.
Ik denk dat het voldoende is dat de landen weten dat we het kunnen, maar niet willen. Het maken van zo'n Sejil 2 raket is echt vele malen moeilijker dan een simpele kernbom in elkaar zetten.
Huh??? het maken van een raket is moeilijker dan het maken van een kernbom, dus jij wilt zeggen dat de amatuurs die hier in Nederland soms in club verband een raket in elkaar knutselen en deze succes vol lanceren eigelijk ook in staat zijn een kernwapen te fabriceren?
Gewoon even googlen schematje oppikken en bouwen maar succes verzekerd.
Ik zie dat Almelo naast Herman Finkers zijn tweede dorpsgek heeft, wanneer treed jij op?


Ben je weleens naar India geweest? Het is er ongelooflijk smerig. Dat moet je echt een keer gezien hebben om te geloven. En die hindu's met hun caste systeem... uhhg.. Wat hebben ze aan kernwapens met de situatie waarin ze nu verkeren?
India is inderdaad een vervuild land en afval kom je daar zelfs tegen midden in de bush bush.
Het zou inderdaad een goed idee wezen deze mensen enig besef bij te brengen.
Maar zolang ze daar nog het kastensysteem hanteren kun je het vergeten.

Al Sawt
24-05-09, 16:44
Erdoğan, hoe heet die knakker in Irak, Karzai en Zardari zijn geen dictators. Poetin / Medvedev officieel ook niet. In ieder geval zijn zij dan weer niet aan het westen geallieerd.

Blijven over goede vriend Bashir al-Assad en die knuppels in Georgië, Armenië en Azerbeidjan. Die zijn dus niet bedreigend.

Als Iran niet aan kernkoppen doet gaat MAD niet werken. Niemand ligt wakker van conventionele ladingen. Dus ik zou die kernkoppen maar snel gaan ontwikkelen dan :) Dan hoef je ook niet zo goed te kunnen mikken.Maar een weer satelliet is wel nodig. Om weersverwachting van komende dagen te meten. Een fall out is niet handig als het in jouw richting gaat waaien.

Overigens beseft VIC terdege dat Iran kernwapens moet gaan ontwikkelen. En gelukkig doen ze het ook.

mark61
24-05-09, 16:49
Maar een weer satelliet is wel nodig. Om weersverwachting van komende dagen te meten. Een fall out is niet handig als het in jouw richting gaat waaien.

Overigens beseft VIC terdege dat Iran kernwapens moet gaan ontwikkelen. En gelukkig doen ze het ook.

Hij ontkent anders dat dat nodig is. Zo tactisch, die jonguh :hihi:

Jah ik weet er is een apart ruimteprogramma. Misschien is inbreken op en decoderen van andermans weersatellieten goedkoper? :)

Fallout als je in de buurt bommen gaat gooien is onvermijdelijk. Zelfs vanuit Moskou zit je niet veilig in Tabriz. Dus doorontwikkelen tot je Washington haalt :)

mark61
24-05-09, 16:55
Georgië staat vijandelijk tegenover haar buren omdat ze slaafjes van de VS zijn. Die pak slaag die ze laatst van Rusland kregen hadden ze echt nodig.

Als Azerbaidjan brutaal werd tegen Rusland zou je het daarentegen vast wel leuk vinden. Ze zijn geen slaafjes, ze vinden dat hun belangen -logischerwijs- het best gediend zijn met vriendschap met de VS. Beter een verre vriend dan een naaste buur.

Je toon bevalt me niet.


In het bezit van kernwapens of niet, ze gaan toch niet gebruikt worden. Alleen de Zionistische regiem is zo gestoord.

Dat is de bedoeling van MAD. Weet je eigenlijk waar ik het over heb, vraag ik me opeens af? Vraag het dan als je het niet begrijpt.


Misschien als ze wat minder geld hadden besteed aan het onderhouden van kernwapens en wat meer aan conventionele wapens die gebruikt kunnen worden.

Guerilla-oorlogen zijn niet te winnen. Moet ik dat jou ook weer uit gaan leggen? :moe:


Ben je weleens naar India geweest? Het is er ongelooflijk smerig. Dat moet je echt een keer gezien hebben om te geloven. En die hindu's met hun caste systeem... uhhg.. Wat hebben ze aan kernwapens met de situatie waarin ze nu verkeren?

Waarom heb je het zo druk met India bashen terwijl je je excuses aan mij zou moeten aanbieden? Met zulke lui als jij heeft Iran geen vijanden meer nodig. Je probeert zelfs mensen die het goed met Iran voor hebben tegen je in het harnas te jagen. Gelukkig ken ik wat normalere Iraniërs dan jij.

India dacht wellicht dat dat de handigste manier was om een Pakistaanse invasie van Kasjmier te voorkomen. In dat geval werkt het prima.

John2
24-05-09, 17:15
Overigens beseft VIC terdege dat Iran kernwapens moet gaan ontwikkelen. En gelukkig doen ze het ook.

Hoezo gelukkig, en dan hebben ze een kernwapen wat dan?
Ze kunnen beter hun kennis steken in ontwikkeling van duurzame energie voor als in 2020 de fosiele brandstof op is en het land deze inkomsten moeten missen.
Dit geld trouwens voor alle landen ter wereld die nog steeds op een reet zitten en afwachten met europa voorop.
Nederland zou op windenergie het voortouw kunnen nemen door bijvoorbeeld de oude korenmolens om te bouwen tot moderne energie leveranciers en oude ruines van molens te herbouwen tot moderne windcentrales.
Enerzijds blijft een stukje monument zichzelf terug te betalen, anderzijds is een molen altijd al een herkenbaar iets geweest binnen Nederland.

Victory
25-05-09, 14:10
Nukes 'politically retarded', says Ahmadinejad

As the West continues to press Iran on its nuclear program, President Mahmoud Ahmadinejad says the country considers developing nuclear weapons as "politically retarded".

In a press conference on Monday, President Ahmadinejad said that he sees the dossier of the country's nuclear program as a closed case.

"The talks outside the IAEA (International Atomic Energy Agency) will only be about participation in the management of the world and bringing peace to the world," Ahmadinejad said.

The remarks come as the P5+1, the five permanent members of the UN Security Council -- Britain, China, France, Russia and the United States -- plus Germany, have requested Iran to re-enter talks over its nuclear program.

Tehran says its program is directed at the civilian applications of the technology. The US and Israel, however, accuse the country of developing nuclear weapons.

President Ahmadinejad reiterated Iranian assertions that the country would never seek weapons of mass destructions -- including nuclear weapons.

"We think those who assume restoring nuclear weapons can have the upper hand in political equations are politically retarded," the president said.

Iran says nuclear weapons are "un-Islamic" and "developing, producing or stockpiling nuclear weapons are forbidden under the rule of Islam."

http://www.presstv.com/detail.aspx?id=95928&sectionid=351020104

John2
25-05-09, 14:45
Nukes 'politically retarded', says Ahmadinejad

As the West continues to press Iran on its nuclear program, President Mahmoud Ahmadinejad says the country considers developing nuclear weapons as "politically retarded".

In a press conference on Monday, President Ahmadinejad said that he sees the dossier of the country's nuclear program as a closed case.

"The talks outside the IAEA (International Atomic Energy Agency) will only be about participation in the management of the world and bringing peace to the world," Ahmadinejad said.

The remarks come as the P5+1, the five permanent members of the UN Security Council -- Britain, China, France, Russia and the United States -- plus Germany, have requested Iran to re-enter talks over its nuclear program.

Tehran says its program is directed at the civilian applications of the technology. The US and Israel, however, accuse the country of developing nuclear weapons.

President Ahmadinejad reiterated Iranian assertions that the country would never seek weapons of mass destructions -- including nuclear weapons.

"We think those who assume restoring nuclear weapons can have the upper hand in political equations are politically retarded," the president said.

Iran says nuclear weapons are "un-Islamic" and "developing, producing or stockpiling nuclear weapons are forbidden under the rule of Islam."

http://www.presstv.com/detail.aspx?id=95928&sectionid=351020104

Neutronenbom, asfalteren, tankstation erop en weer een probleem opgelost.

Max Stirner
25-05-09, 17:11
Ben je weleens naar India geweest? Het is er ongelooflijk smerig. Dat moet je echt een keer gezien hebben om te geloven. En die hindu's met hun caste systeem... uhhg.. Wat hebben ze aan kernwapens met de situatie waarin ze nu verkeren?




Ja. Valt wel mee, vond ik - tis maar waar je het mee vergelijkt.

Tis een beetje druk, dat wel. Elk lullig stipje op de kaart blijkt in werkelijkheid een stad met minimaal 100.000 inwoners, voertuigen en zwerfhonden te zijn.

Ondanks alles is India een voorbeeld voor de rest van de Derde Wereld, het zal binnen no-time definitief een grootmacht zijn op economisch, politiek, wetenschappelijk en militair terrein.

(dit uiteraard dankzij mooie uitvindingen zoals scheiding Kerk en Staat, democratie en persvrijheid).



Je afgunst is ontroerend maar nogal doorzichtig.

Victory
25-05-09, 19:12
Ja. Valt wel mee, vond ik - tis maar waar je het mee vergelijkt.

Tis een beetje druk, dat wel. Elk lullig stipje op de kaart blijkt in werkelijkheid een stad met minimaal 100.000 inwoners, voertuigen en zwerfhonden te zijn.

Ondanks alles is India een voorbeeld voor de rest van de Derde Wereld, het zal binnen no-time definitief een grootmacht zijn op economisch, politiek, wetenschappelijk en militair terrein.

(dit uiteraard dankzij mooie uitvindingen zoals scheiding Kerk en Staat, democratie en persvrijheid).



Je afgunst is ontroerend maar nogal doorzichtig.

Waar ben je allemaal geweest? Hoeveel prikken kreeg je voordat je ging? Het is niet in woorden te beschrijven hoe goor India is en jij zegt dat het een voorbeeld voor de rest van de derde wereld is? lol Ik weet dat ik niet hier alleen in ben want de volledige Nederlandse groep kreeg afkeer voor India en alle Indiërs. De armoede is echt heel extreem en de kwaliteit van hun leven is ook erg laag.

Wist je bijvoorbeeld dat ze het normaal vinden om gestorven familieleden in de rivier te dumpen? Ze zwemmen er verder in, wassen hun kleding erin, drinken ervan. Je hebt ook vast iemand zien poepen en plassen, niet in de bosjes, maar recht voor je neus. Uhhgg...

"grootmacht" is wel het laatste wat bij je op zou komen als je India bezoekt.

Als ze nou wat minder geld zouden besteden aan wapens en wat meer aan de bevolking....

Wat betreft jouw laatste paar zinnen, zoek even naar "Final Solution Hindu India" op youtube.

Julien
25-05-09, 19:21
Helemaal niet. Dit alles is voor verdediging. Het westen wilt geen vooruitgang zien in het midden-oosten en al helemaal niet vooruitgang in defensie. Nederland is een van de top wapenhandelaren in de wereld, dus doe vooral niet hypocriet.

En als de VS dezelfde rethoriek gebruikt als Iran dan hoor ik mensen als jij dát wel bekritiseren. Over hypocriet gesproken.

Victory
25-05-09, 20:30
En als de VS dezelfde rethoriek gebruikt als Iran dan hoor ik mensen als jij dát wel bekritiseren. Over hypocriet gesproken.
Je vergelijkt een agressor (VS) [met een oneindig lijst aan misdaden] met een land die in geen 300 jaar een ander land is binnengevallen?

John2
25-05-09, 20:42
Je vergelijkt een agressor (VS) [met een oneindig lijst aan misdaden] met een land die in geen 300 jaar een ander land is binnengevallen?Is Iran al 300 jaar oud?

Julien
25-05-09, 21:07
Je vergelijkt een agressor (VS) [met een oneindig lijst aan misdaden] met een land die in geen 300 jaar een ander land is binnengevallen?

Als je je woordgebruik wat betreft Iran consequent voortzet, kun je ook zeggen dat de VS niks anders doet dan zichzelf verdedigen, bijvoorbeeld na 9/11.

Max Stirner
25-05-09, 21:10
Waar ben je allemaal geweest? Hoeveel prikken kreeg je voordat je ging? Het is niet in woorden te beschrijven hoe goor India is en jij zegt dat het een voorbeeld voor de rest van de derde wereld is? lol Ik weet dat ik niet hier alleen in ben want de volledige Nederlandse groep kreeg afkeer voor India en alle Indiërs. De armoede is echt heel extreem en de kwaliteit van hun leven is ook erg laag.

Wist je bijvoorbeeld dat ze het normaal vinden om gestorven familieleden in de rivier te dumpen? Ze zwemmen er verder in, wassen hun kleding erin, drinken ervan. Je hebt ook vast iemand zien poepen en plassen, niet in de bosjes, maar recht voor je neus. Uhhgg...

"grootmacht" is wel het laatste wat bij je op zou komen als je India bezoekt.

Als ze nou wat minder geld zouden besteden aan wapens en wat meer aan de bevolking....

Wat betreft jouw laatste paar zinnen, zoek even naar "Final Solution Hindu India" op youtube.



Bombay, Bangalore, Madras, Tirumchirapalli, Madurai, Cochin etc.

(Jij dus in Varanasi / Delhi zo te lezen - het noorden schijnt inderdaad wel ranziger en armoediger te zijn dan het zuiden :) ).

Anywayz; had juist vanwege al die spookverhalen het ergste verwacht en het viel me eerlijk gezegd mee, heb veel smerigere en armoedigere plaatsen gezien (Medan, Managua bijv.)

Dat er radicale hindoes bestaan, die niet zo dol zijn op moslims, ok.

(Toch denk ik niet dat India echt wakker zal liggen van de mening/'goede adviezen' van de representant van een land dat tegenwoordig met name in het nieuws komt door benzinetekorten, executies van minderjarige meisjes en idiote uitspraken van een, nogal kleine, ex-beul).

H.P.Pas
25-05-09, 22:02
Is Iran al 300 jaar oud?

3000.

Zonder dollen.

John2
26-05-09, 08:04
3000.

Zonder dollen.

Langer nog als je bekijkt hoelang de wereld bestaat.

Max Stirner
26-05-09, 08:39
Langer nog als je bekijkt hoelang de wereld bestaat.


Perzië is een zeer grote beschaving geweest, vergelijkbaar met het Antieke Griekenland.

De Middeleeuwen zijn pas ingetreden in 1979.

John2
26-05-09, 09:05
Perzië is een zeer grote beschaving geweest, vergelijkbaar met het Antieke Griekenland.

De Middeleeuwen zijn pas ingetreden in 1979.

Inderdaad was Perzië een grote beschaving en Iran is nog steeds niet dom, het is alleen jammer dat ze hun techniek en kennis steken in zaken zoals een atoombom en zich wensen te verwijderen van de rest van de wereld.

Voor Nederland maakt het weinig uit of Iran een kernwapen heeft, maar voor de regio waarin Iran verblijft zet het alles op scherp.
Landen als Israel en Pakistan hadden reeds een kernwapen waardoor er een stabiliteit was in deze regio die werd gewaarborg door de omliggende landen zoals China Rusland etc.
Waardoor er de situatie onstond dat Israel nooit het wapen zou gebruiken tegen Iran omdat Pakistan een buurland direct de aanval zou starten tegen Israel.
Pakistan zou het wapen nooit gebruiken tegen Israel omdat deze direct hun wapens zouden afschieten enz. enz. enz.
Nu er een nieuwe kernmacht erbij komt die een vijand is van Israel en weinig vrienden heeft in het MO, kan dit de situatie wel eens drastisch veranderen.

sjo
26-05-09, 19:56
Waardoor er de situatie onstond dat Israel nooit het wapen zou gebruiken tegen Iran omdat Pakistan een buurland direct de aanval zou starten tegen Israel.
Pakistan zou het wapen nooit gebruiken tegen Israel omdat deze direct hun wapens zouden afschieten enz. enz. enz.
Nu er een nieuwe kernmacht erbij komt die een vijand is van Israel en weinig vrienden heeft in het MO, kan dit de situatie wel eens drastisch veranderen.

Ik heb het bange vermoeden dat Israel zich niet kan permitteren dat Iran........tttttssssss.........de schrik slaat me om het hart.

gr.
sjo

John2
26-05-09, 22:23
Ik heb het bange vermoeden dat Israel zich niet kan permitteren dat Iran........tttttssssss.........de schrik slaat me om het hart.

gr.
sjo

Dat bange vermoeden heb ik ook, of dat Iran een code invoer tot lanceren, dan kunnen we alleen maar afwachten wat China/Rusland/Amerika of europa doet.
Dat is het probleem met een raket op het moment van lanceren weet niemand waar die heen gaat en kan paniek tot een totale kernoorlog leiden.

Het is een rare wereld sjo..........

fisherman1969
26-05-09, 22:27
Ik heb het bange vermoeden dat Israel zich niet kan permitteren dat Iran........tttttssssss.........de schrik slaat me om het hart.

gr.
sjo

Ik zou bijna zeggen dat er een ,,raket,, wed loop is uitgebroken Noord Korea doet al dapper en vol trots mee wie volgt ????
En dan allemaal een kern kopje erop en er hoeft maar een !! GEK te zijn die de eerste afvuurt ,die wordt wereld beroemd als we die nog hebben !

John2
26-05-09, 22:53
Ik zou bijna zeggen dat er een ,,raket,, wed loop is uitgebroken Noord Korea doet al dapper en vol trots mee wie volgt ????
En dan allemaal een kern kopje erop en er hoeft maar een !! GEK te zijn die de eerste afvuurt ,die wordt wereld beroemd als we die nog hebben !

Na het varken virus dat zich verbreid is er nu het raketten virus, beiden zijn dodelijk, maar bij het raketten virus vergeet je er een paar gebruikers.
zo heb je Iran, Noord Korea, Afghanistan, Gaza, Irak, enz.
Misschien moeten wij ook buiten oud en nieuw om gaan oefenen met raketten.

VerbalSmaeel
27-05-09, 00:36
Perzië is een zeer grote beschaving geweest, vergelijkbaar met het Antieke Griekenland.

De Middeleeuwen zijn pas ingetreden in 1979.
Wie heeft in 1953 het Iraanse parlement omver geworpen en de Shah als dictator aan de macht gebracht?

Het westen heeft nooit gewild dat de Iraniërs over de eigen toekomst beslisten en Iran een ontwikkeld zou worden. Sinds het Iraanse volk liet merken daar niet van gediend te zijn heeft het westen geprobeerd om deze grote beschaving te gronde te richten net als ze pas nog met Babylon hebben gedaan. Ondanks de westerse vernietgingsdrang (of het nou cultuur of natuur betreft) heeft het Iraanse volk zich daar tot nu toe succesvol tegen verzet.

Max Stirner
27-05-09, 08:33
Wie heeft in 1953 het Iraanse parlement omver geworpen en de Shah als dictator aan de macht gebracht?

Het westen heeft nooit gewild dat de Iraniërs over de eigen toekomst beslisten en Iran een ontwikkeld zou worden. Sinds het Iraanse volk liet merken daar niet van gediend te zijn heeft het westen geprobeerd om deze grote beschaving te gronde te richten net als ze pas nog met Babylon hebben gedaan. Ondanks de westerse vernietgingsdrang (of het nou cultuur of natuur betreft) heeft het Iraanse volk zich daar tot nu toe succesvol tegen verzet.



OK:

Khomeiny heeft een heilstaat gesticht waar iedereen in Iran heel erg gelukkig mee is.

Op het gebied van de mensenrechten, op wetenschappelijk, cultureel en economisch terrein is sinds 1979 een ongekende bloeiperiode ingetreden.

Slinger
27-05-09, 09:10
OK:

Khomeiny heeft een heilstaat gesticht waar iedereen in Iran heel erg gelukkig mee is.

Op het gebied van de mensenrechten, op wetenschappelijk, cultureel en economisch terrein is sinds 1979 een ongekende bloeiperiode ingetreden.

En er zijn hoogtijdagen aangebroken voor minderheidsgroepen als Chaldese christenen, Koerden en Arabieren...

John2
27-05-09, 09:52
=VerbalSmaeel;3976587]Wie heeft in 1953 het Iraanse parlement omver geworpen en de Shah als dictator aan de macht gebracht?
Vreemd dat er altijd word gekeken naar het verleden, kijk eens naar de toekomst.


Het westen heeft nooit gewild dat de Iraniërs over de eigen toekomst beslisten en Iran een ontwikkeld zou worden.
Ontwikkelen kun je op twee manieren, je kunt je ontwikkelen ten gunste van de mensheid en daar je technieken op ontwikkelen zoals bijvoorbeeld gebeurd in Nederland en grote delen van europa en Azie, maar je kunt je ook ontwikkelen ten aanzien van eigen gewin en belang en dus ten nadele van de mensheid, en daar is Iran hard naar op weg samen met noord Korea waar wij gisteren nog een spoed overleg hadden in Zwolle, nadat China (het enigste bevriende land van Korea) zeer harde woorden sprak en alle diplomatieke contacten met N-korea heeft verbroken.



Sinds het Iraanse volk liet merken daar niet van gediend te zijn heeft het westen geprobeerd om deze grote beschaving te gronde te richten net als ze pas nog met Babylon hebben gedaan. Ondanks de westerse vernietgingsdrang (of het nou cultuur of natuur betreft) heeft het Iraanse volk zich daar tot nu toe succesvol tegen verzet.
Hoezo het Iraanse volk en wat hebben zij te vertellen, totaal niets, één verkeerd woord over de regering of president en je bent verdwenen, mensen zijn verplicht te komen naar plekken waar de president in het openbaar verschijnt en verplicht blij te wezen en te klappen.
Een land waar zelfs de laatste jaren kopstukken van de overheid vluchten naar het buitenland en de bevolking al jaren in angst leven enerzijds angst voor hun eigen overheid anderzijds in angst voor een aanval van Israel, Amerika, Europa en sinds kort zelfs Rusland hun oude bond genoot, dit door de contineue uitspraken op de staats televisie dat iedereen slecht is en dat Iran daarom zich moet wapenen.
En toch komen er steeds meer en meer mensen in Iran ondanks deze propaganda tot inzicht dat het leven buiten Iran beter is.
Zoek eens contact met deze mensen via een studenten vereniging of via een AZC en hoor eens hoe het werkelijk er aan toe gaat in Iran.

John2
27-05-09, 10:06
En er zijn hoogtijdagen aangebroken voor minderheidsgroepen als Chaldese christenen, Koerden en Arabieren...

Hoe Ironisch, althans ik neem aan dat jij dit antwoord gaf uit Ironie, maar inderdaad zijn voor hun de hoogtijdagen aangebroken door informatie te verspreiden in Iran die bij steeds meer mensen het gehoor geven.

Max Stirner
27-05-09, 10:25
En er zijn hoogtijdagen aangebroken voor minderheidsgroepen als Chaldese christenen, Koerden en Arabieren...




http://www.bernama.com/bernama/v5/newsgeneral.php?id=391985

:tik:



Het huidige Iran doet enigszins denken aan Cuba - dat is ook wat ik begrijp van mensen die in beide landen zijn geweest .... :


Een jonge generatie die totaal geen boodschap meer heeft aan de 'revolutionaire idealen' + de hele poppenkast daaromheen en alleen maar wacht tot de oude fossielen eindelijk definitief zijn opgetiefd.


De groupies wonen met name in andere landen en zijn vaak zelfs nog nooit in hun heilstaat geweest.

Victory
27-05-09, 10:35
Het engine wat ik nog te zeggen heb naar een bende idioten zoals jullie is:
En nu maar knus naar jullie warme nestjes en denk erom oogjes dicht en snaveltjes toe, slaap lekker.

Max Stirner
27-05-09, 12:02
Het engine wat ik nog te zeggen heb naar een bende idioten zoals jullie is:
En nu maar knus naar jullie warme nestjes en denk erom oogjes dicht en snaveltjes toe, slaap lekker.



Ow sorry, zo was het natuurlijk niet bedoeld .... heel je mooie topic verziekt met gezeur over mensenrechten en andere onzin.


Tis natuurlijk uiteindelijk pure jaloezie .... neem het ons niet kwalijk. Kan je alsjeblieft nog één keertje plaatjes sturen van die schitterende raketten ?


:engel:

John2
27-05-09, 12:35
=Victory;3976717]Het engine wat ik nog te zeggen heb naar een bende idioten zoals jullie is:
Dus iedereen is gek behalve jij?


En nu maar knus naar jullie warme nestjes en denk erom oogjes dicht en snaveltjes toe, slaap lekker.

In iran kun je daarmee scoren dat ze op bevel een oogje dichtknijpen, hun bek houden en dan ook nog rustig kunnen slapen als ze de lijken hebben gezien die dagelijks worden ververst in de hoogwerkers.
Eigelijk heb je gelijk Iran is schoner dan India, want in Iran worden de doden regelmatig ververst en in India niet die sterven gewoon.
Zo heb je een evenwicht en maakt het zeker niet uit of de lichamen worden opengereten door martelingen in Iran of door aaseters in India als er maar botten zichtbaar zijn.
Je hebt gelijk we zijn gek dat we dit nog langer pikken.

Siah
31-05-09, 21:07
http://media.farsnews.com/Media/8802/ImageReports/8802301396/6_8802301396_L600.jpg

de slogan op de achtergrond vind ik good. of ie nu by die leuke beelden past, is een ander verhaal.



Een raket Vic is geen verdedigings wapen maar een aanval wapen, voor verdediging bouw je een raketschild die dit soort raketten kan onderscheppen.
:D
ik vind Old Amsterdam cheese de lekkerste kaas van Nederland. iedere keer als ik naar London ga, neem ik een kilotje mee voor mijn vriendin.

John2
31-05-09, 22:19
http://media.farsnews.com/Media/8802/ImageReports/8802301396/6_8802301396_L600.jpg

de slogan op de achtergrond vind ik good. of ie nu by die leuke beelden past, is een ander verhaal.


:D
ik vind Old Amsterdam cheese de lekkerste kaas van Nederland. iedere keer als ik naar London ga, neem ik een kilotje mee voor mijn vriendin.

Teatime with dutch cheese is a good combination.

Je vriendin? Magret?

Slinger
31-05-09, 23:52
http://media.farsnews.com/Media/8802/ImageReports/8802301396/6_8802301396_L600.jpg

de slogan op de achtergrond vind ik good. of ie nu by die leuke beelden past, is een ander verhaal.




Wel erg militairistisch, typisch islam, eigenlijk.

sjo
12-06-09, 20:01
Wel erg militairistisch, typisch islam, eigenlijk.

Het wordt nog een klus om die rail door te leggen naar de stadspoort van Jeruzalem.

gr.
sjo

fisherman1969
12-06-09, 21:26
Het wordt nog een klus om die rail door te leggen naar de stadspoort van Jeruzalem.

gr.
sjo

HEBBEN ZE GEEN RUPSVOERTUIGEN DAN?:)

fisherman1969
12-06-09, 21:34
Het engine wat ik nog te zeggen heb naar een bende idioten zoals jullie is:
En nu maar knus naar jullie warme nestjes en denk erom oogjes dicht en snaveltjes toe, slaap lekker.

http://www.nrc.nl/buitenland/article2270264.ece/Bij_sluiting_stembureaus_Iran_nog_lange_rijen

Slaap maar rustig zolang als KOHMEINI nog leeft ,dan gaat het onderdrukken van de bevolking gewoon door zolang die ouwe knar het voor het zeggen heeft.