PDA

Bekijk Volledige Versie : Driekwart van jongeren kan geen ei koken



Marsipulami
22-05-09, 17:41
Driekwart van jongeren kan geen ei koken

Meer dan een driekwart van de jongeren kan geen ei koken. Dat blijkt uit een Britse studie.


Zo'n 1.000 kinderen tussen 10 en 16 jaar werden ondervraagd over hun kookkunsten. Meer dan een driekwart van de jongeren gaf toe dat ze zelfs geen ei kunnen koken. Een kwart van hen denkt dat een ei minstens tien minuten moet koken en twaalf procent weet niet eens hoe te beginnen.

Zo'n 80 procent van de jongeren vindt koken wel belangrijk, maar kan het gewoon niet. 40 procent is "te moe" om te koken, 22 procent heeft het te druk en nog een 22 procent vindt het gewoon niet leuk.

tanger'73
22-05-09, 19:44
ook heel veel volwassenen zijn hulpeloos.

Koala64
22-05-09, 20:04
Ik heb een eierkoker. :chef:

Olive Yao
18-07-09, 17:19
Ook hierdoor vraag ik me af hoe veel ouders hun kinderen opvoeden.

barfly
18-07-09, 20:15
met al die kant en klaar maaltijden is de noodzaak omzelf iets te kunnen ook een beetje uit de tijd... Tenzij je iets echt lekkers wilt maken natuurlijk.

ronald
18-07-09, 23:01
Ook hierdoor vraag ik me af hoe veel ouders hun kinderen opvoeden.

Is zeker een grote factor. Moeders willen dat geklieder in HUN keuken niet en doen het zelf wel even. En vaders? Kan hun het schelen.
In Engeland krijgen de kid 's ochtends natuurlijk een lekker Engels "ontbijt" met lekker veel ei (dat volgens mij een uur voorbereidingstijd heeft). Verder eet men op school warm. En dan 's avonds nog een eitje?