PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Allochtone vmbo'ers vaker naar havo'



mark61
24-05-09, 15:35
Allochtone leerlingen van het vmbo stromen vaker door naar havo-4 dan autochtone kinderen. Dat concluderen onderzoekers van het Expertisecentrum Beroepsonderwijs (ECBO) in een rapport dat binnenkort wordt gepresenteerd.

Bij de migrantenkinderen lag in 2008 het percentage op 25, terwijl 20 procent van de autochtone kinderen de overstap maakt. De onderzoekers geven geen duidelijke verklaring voor het verschil.

Het aantal jongeren dat na het vmbo overstapt naar het havo zit weer in de lift. In 2004 lag het instroompercetage op 15. In 2008 is het gestegen tot 21 procent.

Iets meer jongens dan meisjes maken de overstap. Volgens de onderzoekers kan dat komen doordat meisjes doorgaans eerder weten wat ze willen worden. Ze kiezen daarom voor een gerichte studie. Jongens zouden langer voor een algemene opleiding kiezen.

Bron: DePers / Beeld: redactie Maroc.NL

Na, ik heb wel een duidelijke verklaring; te laag schooladvies op de basisschool. Zo moeilijk is dat niet te bedenken. Doet maar een vervolgonderzoekkie.

tanger'73
24-05-09, 15:39
Hiermee wordt bevestigd dat er stelselmatig te laag schooladvies aan allochtonen wordt gegeven. Men is er niet van bewust of toch wel dan men daarmee vroegtijdige schooluitval juist in de hand werkt. Maar ik denk dat dat eigenlijk de bedoeling achter zit.

Tomas
24-05-09, 15:42
Ik vraag me af, hoeveel er daarvan dan de havo ook echt afmaken. Ik heb daar -voor dat beetje dat ik kan overzien- een hard hoofd in.

Tomas
24-05-09, 15:44
Hiermee wordt bevestigd dat er stelselmatig te laag schooladvies aan allochtonen wordt gegeven. Men is er niet van bewust of toch wel dan men daarmee vroegtijdige schooluitval juist in de hand werkt. Maar ik denk dat dat eigenlijk de bedoeling achter zit.

In het schooladvies wordt de thuis situatie meegenomen: Hoe stimulerend zijn de ouders? Wat is het opleidingsniveau van de ouders? Als dat ongunstig uitpakt, wordt het advies meestal wat lager bijgesteld. Dat dit dus vaak voor allochtonen geldt, verbaast denk ik niemand.

tanger'73
24-05-09, 15:51
In het schooladvies wordt de thuis situatie meegenomen: Hoe stimulerend zijn de ouders? Wat is het opleidingsniveau van de ouders? Als dat ongunstig uitpakt, wordt het advies meestal wat lager bijgesteld. Dat dit dus vaak voor allochtonen geldt, verbaast denk ik niemand.


Zelfs als de thuissituatie rooskleurig is, wordt het advies negatief bijgesteld. Naast het feit dat het om de prestatie van de leerling gaat en niet de ouders. Je ziet overal om je heen dat hbo allochtonen uiteindelijk toch op een mbo functie terechtkomen. Men ziet liever geen allochtone middenkader en leidinggevend personeel. Dat verbaast tegenwoordig ook niemand.

Tomas
24-05-09, 16:00
Zelfs als de thuissituatie rooskleurig is, wordt het advies negatief bijgesteld. Naast het feit dat het om de prestatie van de leerling gaat en niet de ouders. Je ziet overal om je heen dat hbo allochtonen uiteindelijk toch op een mbo functie terechtkomen. Men ziet liever geen allochtone middenkader en leidinggevend personeel. Dat verbaast tegenwoordig ook niemand.

Een fraai stukje ter ilustratie van mijn puntje denk ik.

tanger'73
24-05-09, 16:03
Een fraai stukje ter ilustratie van mijn puntje denk ik.


Ja dat kun je wel stellen, voor zover ze met hun havo,hbo of wo papieren op zak überhaupt een baan krijgen aangeboden.

H.P.Pas
24-05-09, 16:16
Na, ik heb wel een duidelijke verklaring; te laag schooladvies op de basisschool. Zo moeilijk is dat niet te bedenken. Doet maar een vervolgonderzoekkie.

Dan ga je er vanuit dat die doorstromers het op de directe weg ook gehaald hadden. Wat niet zo hoeft te zijn; het inlopen van taalachterstanden bijvoorbeeld is wel mogelijk maar kost tijd.

Een goede indicatie zou het uitvalpercentage op de HAVO zijn. Als dat voor allo's lager ligt dan voor auto's heb je een punt.
In deze (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=257514) discussie heb ik naar die cijfers wel eens gezocht en niks gevonden.
En vandaag is het me te warm. :cola:

tanger'73
24-05-09, 16:30
Ja stevige topic, waar toenmalig 1973tanger alles over dit onderwerp heeft gezegd.

Victory
24-05-09, 16:31
Buitenlandse kinderen zijn volwassener en onafhankelijker dan Nederlandse kinderen, ook al wonen zij tot een hogere leeftijd thuis. Je zult bijvoorbeeld vaak buitenlandse jongeren tegen komen die moeilijke financiële/officiële formulieren invullen voor hun ouders. Dit soort dingen kunnen Nederlandse ouders vaak zelf nauwelijks, laat staan hun kinderen. Vanaf mijn 10de ofzo vulde ik belasting en andere formulieren in en regelde veel dingen zelf. Bij buitenlandse kinderen hoeft de situatie thuis en in de familie geen relatie met wat de kinderen uiteindelijk zullen bereiken. Buitenlandse ouders hebben altijd een sterke drang om hun kinderen zo hoog mogelijk af te laten studeren, ongeacht wat ze zelf hebben gedaan stimuleren ze hun kinderen om te studeren en om door te gaan.

Kijk maar eens naar alle buitenlandse studenten aan hogescholen. Het is zeer uitzonderlijk om een buitenlandse student te vinden met hoog opgeleide ouders, vaak hebben ze zelfs nooit hun basisschool afgemaakt. Ik kan het weten aangezien ik vele jaren lang buitenlandse studenten aan het hogeronderwijs heb geholpen voor mijn werk.

Nederlanders die dit soort argumenten gebruiken weten of geen mallemoer over waar ze het over hebben of proberen hun racisme te verbergen met verzonnen bullshit dat ze hier en daar te horen krijgen van gelijkgezinde idioten.

Voor de buitenlanders is het duidelijk dat ze 300% meer hun best moeten doen om zelfs een beetje gelijk behandeld te mogen worden.

tanger'73
24-05-09, 16:45
Buitenlandse kinderen zijn volwassener en onafhankelijker dan Nederlandse kinderen, ook al wonen zij tot een hogere leeftijd thuis. Je zult bijvoorbeeld vaak buitenlandse jongeren tegen komen die moeilijke financiële/officiële formulieren invullen voor hun ouders. Dit soort dingen kunnen Nederlandse ouders vaak zelf nauwelijks, laat staan hun kinderen. Vanaf mijn 10de ofzo vulde ik belasting en andere formulieren in en regelde veel dingen zelf. Bij buitenlandse kinderen hoeft de situatie thuis en in de familie geen relatie met wat de kinderen uiteindelijk zullen bereiken. Buitenlandse ouders hebben altijd een sterke drang om hun kinderen zo hoog mogelijk af te laten studeren, ongeacht wat ze zelf hebben gedaan stimuleren ze hun kinderen om te studeren en om door te gaan.

Kijk maar eens naar alle buitenlandse studenten aan hogescholen. Het is zeer uitzonderlijk om een buitenlandse student te vinden met hoog opgeleide ouders, vaak hebben ze zelfs nooit hun basisschool afgemaakt. Ik kan het weten aangezien ik vele jaren lang buitenlandse studenten aan het hogeronderwijs heb geholpen voor mijn werk.

Nederlanders die dit soort argumenten gebruiken weten of geen mallemoer over waar ze het over hebben of proberen hun racisme te verbergen met verzonnen bullshit dat ze hier en daar te horen krijgen van gelijkgezinde idioten.

Voor de buitenlanders is het duidelijk dat ze 300% meer hun best moeten doen om zelfs een beetje gelijk behandeld te mogen worden.


Je schetst de situatie in de praktijk bijzonder goed, er heerst gewoon ongegronde pvv angsten rondom migrantenkinderen. Kijk maar eens naar Bolkestein in zijn nadagen.

mark61
24-05-09, 17:10
Maar ik denk dat dat eigenlijk de bedoeling achter zit.

Maar ik ben helemaal niet paranoïde, neeneenee

mark61
24-05-09, 17:11
Ik vraag me af, hoeveel er daarvan dan de havo ook echt afmaken. Ik heb daar -voor dat beetje dat ik kan overzien- een hard hoofd in.

Ja, dat zou kunnen. Toch vind ik dat niets afdoen aan mijn veronderstelling.

tanger'73
24-05-09, 17:12
Maar ik ben helemaal niet paranoïde, neeneenee

Goh onze Mark61 de gegoede burger, die braaf en naïef de onschuld van het systeem blijft slikken.

mark61
24-05-09, 17:13
In het schooladvies wordt de thuis situatie meegenomen: Hoe stimulerend zijn de ouders? Wat is het opleidingsniveau van de ouders? Als dat ongunstig uitpakt, wordt het advies meestal wat lager bijgesteld. Dat dit dus vaak voor allochtonen geldt, verbaast denk ik niemand.

Nope, maar die houding is dus negatief. Op zo'n manier versterk je dus segregatie. Een soort van onderklasse die er per definitie niet aan mag ontsnappen.

Teveel schrijnende verhalen van hoogopgeleide allo's :cheefbek: gehoord om dat nog acceptabel te vinden. Maar inderdaad, vroeger deden ze dat met 'arbeiderskinderen'. De feminisering van het onderwijs, ook wel :strik: Tere kinderzieltjes, ze raken maar vervreemd...

mark61
24-05-09, 17:15
Goh onze Mark61 de gegoede burger, die braaf en naïef de onschuld van het systeem blijft slikken.

Ik vraag me altijd af, word jij daarvoor behandeld? Het ene moment normaal mens, het andere para vloekend en scheldend?

Lees mijn reactie op Tomas. Ik heb het hier al jaren over. Welk systeem? Ik heb het over gewoontes onder onderwijzend personeel.

Ik klaag dat aan, toch heb je weer wat te kankeren op me. Allah islah etsin.

mark61
24-05-09, 17:16
Een fraai stukje ter ilustratie van mijn puntje denk ik.

Veel allochtone ouders zijn paranoïde? :hihi:

tanger'73
24-05-09, 17:16
Ik vraag me altijd af, word jij daarvoor behandeld? Het ene moment normaal mens, het andere para vloekend en scheldend?

Lees mijn reactie op Tomas. Ik heb het hier al jaren over. Welk systeem? Ik heb het over gewoontes onder onderwijzend personeel.

Ik klaag dat aan, toch heb je weer wat te kankeren op me. Allah islah etsin.

Achter elk systeem gaat een bepaald beleid schuil, of denk je dat onderwijzend personeel uit zichzelf handelen?

tanger'73
24-05-09, 17:18
Veel allochtone ouders zijn paranoïde? :hihi:

Erg veel autochtone ouders spoelen 24/7 voor Pampus aan. :cola:

mark61
24-05-09, 17:20
Dan ga je er vanuit dat die doorstromers het op de directe weg ook gehaald hadden. Wat niet zo hoeft te zijn; het inlopen van taalachterstanden bijvoorbeeld is wel mogelijk maar kost tijd.

Een goede indicatie zou het uitvalpercentage op de HAVO zijn. Als dat voor allo's lager ligt dan voor auto's heb je een punt.
In deze (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=257514) discussie heb ik naar die cijfers wel eens gezocht en niks gevonden.
En vandaag is het me te warm. :cola:

Nee, dat hoeft niet zo te zijn. Maar als je de directe weg meteen al afsluit kom je er dus niet achter ook. Vandaar dat je ook geen cijfers kan vinden :hihi: Enfin je moet dus de uitvalpercentages van doorstromers vergelijken met directen.

Taal blijft inderdaad een zooitje; tis een achterstand vanaf jaar 0, of hoe noemen ze dat tegenwoordig; en wordt zelden volledig weggewerkt. Het valt niet eens meer op trouwens gezien het bedroevende peil der autochtonen.

Ik ken gewoon teveel neurologen etc. die naar het VMBO werden geschopt. En meteen, iets later, veel later, of aan het eind overstapten. Door pushen van broers of zusters, door een docent die het licht zag, op allerlei manieren.

Tomas
24-05-09, 17:22
Ik ken gewoon teveel neurologen etc. die naar het VMBO werden geschopt. En meteen, iets later, veel later, of aan het eind overstapten. Door pushen van broers of zusters, door een docent die het licht zag, op allerlei manieren.

Tja, hoe stoppen we dat dan weer?

tanger'73
24-05-09, 17:27
Tja, hoe stoppen we dat dan weer?

tsja, als jij het voor het zeggen had. Dan hadden we een schoolverbod voor allochtonen naar al het voortgezet onderwijs.

mark61
24-05-09, 17:28
Bij buitenlandse kinderen hoeft de situatie thuis en in de familie geen relatie met wat de kinderen uiteindelijk zullen bereiken. Buitenlandse ouders hebben altijd een sterke drang om hun kinderen zo hoog mogelijk af te laten studeren, ongeacht wat ze zelf hebben gedaan stimuleren ze hun kinderen om te studeren en om door te gaan.

Dat is in zijn algemeenheid niet waar. Veel Turkse ouders vonden vroeger dat hun kind een vak moest leren, daar hadden ze later in Turkije wat aan. Monteur ofzo.
Verder is een veelgehoorde klacht in het onderwijs dat de ouders niet betrokken zijn. Het kost vaak de grootste moeite contact met hen te krijgen. Daar worden speciale inspanningen voor gedaan, en dan nog.

Dus het beeld is wat diffuus.


Kijk maar eens naar alle buitenlandse studenten

Waarom heb je het eigenlijk hardnekkig over 'buitenlanders'? Daar reken je jezelf ook toe? Je bent ex-pat? Over een paar jaar ga je 'terug' naar Iran?


aan hogescholen. Het is zeer uitzonderlijk om een buitenlandse student te vinden met hoog opgeleide ouders,

Na, niet in het Iraanse, Irakese of Afghaanse geval.


Nederlanders die dit soort argumenten gebruiken weten of geen mallemoer over waar ze het over hebben

Niet zo snel. Het ligt nogal voor de hand dat kinderen het moeilijk gaan krijgen op een school als hun ouders hen niet bij het huiswerk kunnen bijstaan, niet geínteresseerd zijn (zie boven), of als ze geen eigen kamer hebben om rustig hun huiswerk te kunnen doen.

Alleen worden die factoren overdreven, denk ik.


of proberen hun racisme te verbergen met verzonnen bullshit dat ze hier en daar te horen krijgen van gelijkgezinde idioten.

Zoals gezegd is het een oude traditie, die vroeger werd 'toegepast' op kinderen uit 'lage milieus'. Dat had dus niets met 'buitenlanders' en 'racisme' te maken. Je wordt een beetje een naar ventje, de laatste tijd.


Voor de buitenlanders is het duidelijk dat ze 300% meer hun best moeten doen om zelfs een beetje gelijk behandeld te mogen worden.

Gelul. In het onderwijs worden ze in de watten gelegd en wordt er 2x zoveel geld aan hen besteed als aan autochtone kinderen. De normen worden verlaagd om hen ondanks hun gebrekkige taalbeheersing te laten overgaan.

Op de arbeidsmarkt bestaat discriminatie, maar die is niet algemeen, anders zouden er niet zoveel 'allo's' :cheefbek: een (goede) baan hebben.

Je doet naar.

mark61
24-05-09, 17:29
Achter elk systeem gaat een bepaald beleid schuil, of denk je dat onderwijzend personeel uit zichzelf handelen?

Ja.

tanger'73
24-05-09, 17:31
Dat is in zijn algemeenheid niet waar. Veel Turkse ouders vonden vroeger dat hun kind een vak moest leren, daar hadden ze later in Turkije wat aan. Monteur ofzo.
Verder is een veelgehoorde klacht in het onderwijs dat de ouders niet betrokken zijn. Het kost vaak de grootste moeite contact met hen te krijgen. Daar worden speciale inspanningen voor gedaan, en dan nog.

Dus het beeld is wat diffuus.



Waarom heb je het eigenlijk hardnekkig over 'buitenlanders'? Daar reken je jezelf ook toe? Je bent ex-pat? Over een paar jaar ga je 'terug' naar Iran?



Na, niet in het Iraanse, Irakese of Afghaanse geval.



Niet zo snel. Het ligt nogal voor de hand dat kinderen het moeilijk gaan krijgen op een school als hun ouders hen niet bij het huiswerk kunnen bijstaan, niet geínteresseerd zijn (zie boven), of als ze geen eigen kamer hebben om rustig hun huiswerk te kunnen doen.

Alleen worden die factoren overdreven, denk ik.



Zoals gezegd is het een oude traditie, die vroeger werd 'toegepast' op kinderen uit 'lage milieus'. Dat had dus niets met 'buitenlanders' en 'racisme' te maken. Je wordt een beetje een naar ventje, de laatste tijd.



Gelul. In het onderwijs worden ze in de watten gelegd en wordt er 2x zoveel geld aan hen besteed als aan autochtone kinderen. De normen worden verlaagd om hen ondanks hun gebrekkige taalbeheersing te laten overgaan.

Op de arbeidsmarkt bestaat discriminatie, maar die is niet algemeen, anders zouden er niet zoveel 'allo's' :cheefbek: een (goede) baan hebben.

Je doet naar.

Ik kan lezen dat jouw refentiekader strikt bestaat uit migranten die pas hier naartoe zijn gekomen en nog moeten inburgeren.

mark61
24-05-09, 17:31
Erg veel autochtone ouders spoelen 24/7 voor Pampus aan. :cola:

??? En je wilt serieus genomen worden? Doe je op je werk ook zo, of zit je hier om af te reageren terwijl je daar je mond houdt?

Tomas
24-05-09, 17:32
tsja, als jij het voor het zeggen had. Dan hadden we een schoolverbod voor allochtonen naar al het voortgezet onderwijs.

Maar zo zou ik het dan niet noemen. Schoolverbod. Nee, ik zou het een hele mooie zalvende en welluidende naam geven. Zo mooi, dat als je er kritiek op wilde hebben,l dat je je bij voorbaat al zou schamen. Zo zou ik dat doen.

tanger'73
24-05-09, 17:32
Ja.


Van jou begrijp ik dat wel, met al die jongetjes in de klas. Dat is zeker geen beleid.

mark61
24-05-09, 17:33
Ik kan lezen dat jouw refentiekader strikt bestaat uit migranten die pas hier naartoe zijn gekomen en nog moeten inburgeren.

Dat lees je dan niet goed. Ik heb het over hier geboren en getogen mensen, wier ouders ook al tig jaar hier wonen.

Bel www.delmatur.nl es op en laat je informeren.

tanger'73
24-05-09, 17:33
??? En je wilt serieus genomen worden? Doe je op je werk ook zo, of zit je hier om af te reageren terwijl je daar je mond houdt?

Kijk met gasten als jij ben ik meteen klaar, wanna be turk en door turken uitgekotst.

mark61
24-05-09, 17:34
Tja, hoe stoppen we dat dan weer?

Wat? :hihi:

tanger'73
24-05-09, 17:34
Maar zo zou ik het dan niet noemen. Schoolverbod. Nee, ik zou het een hele mooie zalvende en welluidende naam geven. Zo mooi, dat als je er kritiek op wilde hebben,l dat je je bij voorbaat al zou schamen. Zo zou ik dat doen.


Dat is je aan te zien ja.

Tomas
24-05-09, 17:35
Kijk met gasten als jij ben ik meteen klaar, wanna be turk en door turken uitgekotst.

Jij bent zoo fokking scherp. Zware shit man.

mark61
24-05-09, 17:35
Kijk met gasten als jij ben ik meteen klaar, wanna be turk en door turken uitgekotst.

??? Jij wilt serieus genomen worden?

Doe iets aan die haat en paranoia, want op den duur maakt het je kapot. Wat gaat er toch allemaal om in dat hoofdje van je? Wilde fantasieën over mark61 en de Turken....:verward:

Tomas
24-05-09, 17:35
Dat is je aan te zien ja.

OK. Helder.

tanger'73
24-05-09, 17:36
Dat lees je dan niet goed. Ik heb het over hier geboren en getogen mensen, wier ouders ook al tig jaar hier wonen.

Bel www.delmatur.nl es op en laat je informeren.

Wat is dat voor een organisatie, ga je vrienden in de inburgeringscurssus raadplegen?

tanger'73
24-05-09, 17:36
Jij bent zoo fokking scherp. Zware shit man.


vertil je niet?

Tomas
24-05-09, 17:37
??? Jij wilt serieus genomen worden?

Doe iets aan die haat en paranoia, want op den duur maakt het je kapot. Wat gaat er toch allemaal om in dat hoofdje van je? Wilde fantasieën over mark61 en de Turken....:verward:

Heb je het verband nog steeds niet door? ieder keer als ie zo ontzettend onnavolgbaar is (hoe noem je het anders) heeft ie het ook over alcohol. En jou... Ja, daar zou ik me zorgen over maken.

mark61
24-05-09, 17:37
Van jou begrijp ik dat wel, met al die jongetjes in de klas. Dat is zeker geen beleid.

Ah, je wilt niet serieus genomen worden. Je zit hier je frustraties uit te leven op het niveau van een 8-jarige.

Nog een keer, doe je op je werk ook zo? Guess not. Ga es eerlijk doen morgenochtend en laat je ware ik zien.

tanger'73
24-05-09, 17:37
??? Jij wilt serieus genomen worden?

Doe iets aan die haat en paranoia, want op den duur maakt het je kapot. Wat gaat er toch allemaal om in dat hoofdje van je? Wilde fantasieën over mark61 en de Turken....:verward:

turken, jij bent diegene die zich hier als turkoloog opwerpt. Zie dat bulshit reactie van jou aan Victory.

mark61
24-05-09, 17:39
Wat is dat voor een organisatie, ga je vrienden in de inburgeringscurssus raadplegen?

Bel ze. Het is een joint venture van 4 Marokkaanse en 4 Turkse moskeeën.

tanger'73
24-05-09, 17:39
Heb je het verband nog steeds niet door? ieder keer als ie zo ontzettend onnavolgbaar is (hoe noem je het anders) heeft ie het ook over alcohol. En jou... Ja, daar zou ik me zorgen over maken.

Je kunt je beter zorgen gaan maken rondom je pretenties "als ik het voor het zeggen had."

tanger'73
24-05-09, 17:40
Ah, je wilt niet serieus genomen worden. Je zit hier je frustraties uit te leven op het niveau van een 8-jarige.

Nog een keer, doe je op je werk ook zo? Guess not. Ga es eerlijk doen morgenochtend en laat je ware ik zien.

Voor serieus ben je hier aan het verkeerde adres wanna be turk.

Tomas
24-05-09, 17:40
Je kunt je beter zorgen gaan maken rondom je pretenties "als ik het voor het zeggen had."

Mijn ego is groot genoeg. No worries.

mark61
24-05-09, 17:41
Heb je het verband nog steeds niet door? ieder keer als ie zo ontzettend onnavolgbaar is (hoe noem je het anders) heeft ie het ook over alcohol. En jou... Ja, daar zou ik me zorgen over maken.

Ja, dat zie ik. Maar ik ben benieuwd naar het proces. De overgang naar grollen en schelden. Het opgeven van discussie. Of ben ik al weer te optimistisch en was daar nooit sprake van to begin with?

Man, ik maak me een zorgen....

tanger'73
24-05-09, 17:41
Bel ze. Het is een joint venture van 4 Marokkaanse en 4 Turkse moskeeën.


Nee jij hebt lekker contact met turkse en Marokkaanse moskeëen. :haha:

mark61
24-05-09, 17:41
Voor serieus ben je hier aan het verkeerde adres wanna be turk.

Ja, dat zie ik. Dat is voor jou niet op te brengen.

Wat is dat eigenlijk, een wann be turk?

tanger'73
24-05-09, 17:42
Mijn ego is groot genoeg. No worries.


Dat heb ik gemerkt, pathalogisch groot.

mark61
24-05-09, 17:42
Nee jij hebt lekker contact met turkse en Marokkaanse moskeëen. :haha:

Ik heb er gewerkt.

Wat weet jij helemaal van mij? Schaam jij je dan nooit? Lekker anoniem achter je schermpje?

Jij wordt echt steeds gekker.

Tomas
24-05-09, 17:42
Ja, dat zie ik. Maar ik ben benieuwd naar het proces. De overgang naar grollen en schelden. Het opgeven van discussie. Of ben ik al weer te optimistisch en was daar nooit sprake van to begin with?

Man, ik maak me een zorgen....

Volgens mij heeft ie nog altijd vaak heldere momenten. Meer heldere dan deze.

tanger'73
24-05-09, 17:43
Ja, dat zie ik. Dat is voor jou niet op te brengen.

Wat is dat eigenlijk, een wann be turk?


Een domme auto als jij die niks anders te doen heeft dan fora van allochtonen af te struinen!

tanger'73
24-05-09, 17:43
Ik heb er gewerkt.

Wat weet jij helemaal van mij? Schaam jij je dan nooit? Lekker anoniem achter je schermpje?

Jij wordt echt steeds gekker.


Je hebt er zeker ook gebeden en bent daar bekeert tot moslim. :haha:

tanger'73
24-05-09, 17:45
Volgens mij heeft ie nog altijd vaak heldere momenten. Meer heldere dan deze.


Zeg de PVV kan ambitieuze mensen met grote ego's goed gebruiken.

mark61
24-05-09, 18:05
Een domme auto als jij die niks anders te doen heeft dan fora van allochtonen af te struinen!

Waarom ben ik dom?

Wat is daar Turks aan?

Ah, nieuwe paranoia. Auto's horen niet op allofora te komen. Ah I see.

mark61
24-05-09, 18:10
Je hebt er zeker ook gebeden en bent daar bekeert tot moslim. :haha:

Nee, dat was niet nodig. Er werkten ook Kaapverdianen, en geloof was geen eis bij de sollicitatie.

Ben je nou grappig aan het doen? Je twijfelt of ik daar echt gewerkt heb?

Wat is het toch?

mark61
24-05-09, 18:19
Enfin, dat was dan de onderwijsdiscussie. Versjteerd door een kakelende en scheldende paraprikker.

Moek mijn contract nog scannen ook? :vreemd:

Victory
24-05-09, 18:59
Dat is in zijn algemeenheid niet waar. Veel Turkse ouders vonden vroeger dat hun kind een vak moest leren, daar hadden ze later in Turkije wat aan. Monteur ofzo.
De laatste 10 jaar denken Turkse ouders daar ook anders over (je hebt het over arbeidersfamilies), maar wat jij zegt geldt niet niet alle buitenlanders.


Verder is een veelgehoorde klacht in het onderwijs dat de ouders niet betrokken zijn. Het kost vaak de grootste moeite contact met hen te krijgen. Daar worden speciale inspanningen voor gedaan, en dan nog.
Ze zien er het nut niet van in en ik ook niet. Ik kreeg laatst nog een brief voor een bijeenkomst om te praten over hoe men aan de kinderen het beste verkeersregels kan leren.... wtf? In dertig jaar is dit zeker voor het eerst dat ze hierover denken? Ik kan in vijf minuten een plan samenstellen over hoe je kinderen dit soort dingetjes kunt leren en zij willen een bijeenkomst met ouders organiseren hiervoor?

Buitenlandse ouders verwachten dat de school doet waar het voor betaald wordt en niet steeds lastig gevallen worden met allerlei bullshit bijeenkomsten.

Als je naar dit soort bijeenkomsten gaat zie je vaak dat het niet gaat om wat ze geschreven hebben in hun brief, maar praat iedereen 95% over andere dingen. Het echt oude wijven bijeenkomsten, ze drinken koffie (alsof ze dat thuis al niet genoeg doen) en zijn er voor de gezelligheid... af en toe hebben ze ook iets te melden over waar men voor gevraagd is te komen.


Waarom heb je het eigenlijk hardnekkig over 'buitenlanders'? Daar reken je jezelf ook toe? Je bent ex-pat? Over een paar jaar ga je 'terug' naar Iran?
Ik hou niet van bullshit termen. Noem ons gewoon buitenlanders en jezelf Nederlander dan zijn we allebei blij.


Na, niet in het Iraanse, Irakese of Afghaanse geval.
Dat zijn uitzonderingsgevallen en wij worden ook gediscrimineerd. Ik ben zelf naar een LTS (nu vmbo-p) gestuurd terwijl mijn laagstopgeleide familielid een bachelor heeft. Ik kan daar nog ontelbaar andere voorbeelden geven. Allemaal zijn ze nu hoogopgeleid en voelen zich allemaal zwaar genaaid door de Nederlandse samenleving.


Niet zo snel. Het ligt nogal voor de hand dat kinderen het moeilijk gaan krijgen op een school als hun ouders hen niet bij het huiswerk kunnen bijstaan, niet geïnteresseerd zijn (zie boven), of als ze geen eigen kamer hebben om rustig hun huiswerk te kunnen doen.
Alleen in Nederland denken ze dat school 'makkelijk' moet zijn. School is gewoon school. In mijn geval hebben mijn ouders mij nooit geholpen omdat ze niet goed Nederlands begrepen. De Nederlandse scholenstructuur moet veranderd worden in het Engels scholen systeem. Alle scholen daar zijn gewoon op 1 niveau, je krijgt een toets en afhankelijk van hoe ver je komt (het loopt op in moeilijkheidsgraad) hoe beter je bent en hoe verder je kunt komen. Simpel, geen Nederlanders voor nodig die willen bepalen of je wel of niet kunt/moet studeren....


Zoals gezegd is het een oude traditie, die vroeger werd 'toegepast' op kinderen uit 'lage milieus'. Dat had dus niets met 'buitenlanders' en 'racisme' te maken. Je wordt een beetje een naar ventje, de laatste tijd.
Kastensysteem, toch?
[Laag 3] De elite
[Laag 2] Nederlanders (valt ook nog op te delen in laag en hoog)
[Laag 1] Buitenlanders
Simpel toch?


Gelul. In het onderwijs worden ze in de watten gelegd en wordt er 2x zoveel geld aan hen besteed als aan autochtone kinderen. De normen worden verlaagd om hen ondanks hun gebrekkige taalbeheersing te laten overgaan.
Dat er meer geldt wordt besteed klopt, maar dat ze in watten worden gelegd klopt zeker niet. Ze worden zelfs zo dom(achter) mogelijk gehouden, krijgen niet dezelfde cijfers bij het leveren van gelijke of betere prestaties, worden niet aangemoedigd om hogerop te komen en zich verder te ontwikkelen, krijgen vaak slecht advies op school, enz. Er zijn natuurlijk uitzonderingen... maar die komen weinig voor.

John2
24-05-09, 20:15
Een domme auto als jij die niks anders te doen heeft dan fora van allochtonen af te struinen!
:aanwal:tja dan zit hij in 2020 zonder brandstof :hihi:


=Victory;3974224]De laatste 10 jaar denken Turkse ouders daar ook anders over (je hebt het over arbeidersfamilies), maar wat jij zegt geldt niet niet alle buitenlanders.
Weinig Victor, als je kijkt op het ROC volgt 90% van de jongens nog steeds techniek en 90% van de dames nog steeds de zorg.


Ze zien er het nut niet van in en ik ook niet. Ik kreeg laatst nog een brief voor een bijeenkomst om te praten over hoe men aan de kinderen het beste verkeersregels kan leren.... wtf? In dertig jaar is dit zeker voor het eerst dat ze hierover denken? Ik kan in vijf minuten een plan samenstellen over hoe je kinderen dit soort dingetjes kunt leren en zij willen een bijeenkomst met ouders organiseren hiervoor?
Ik denk dat jou plan eerder uitkomt bij jou ideen.
A. Hoe rij ik iemand plat..
B. Hoe omzeil ik een controlle.


Buitenlandse ouders verwachten dat de school doet waar het voor betaald wordt en niet steeds lastig gevallen worden met allerlei bullshit bijeenkomsten.
Sinds wanneer is een bijeenkomst waar het gaat om de toekomst van je kind bullshit?


Als je naar dit soort bijeenkomsten gaat zie je vaak dat het niet gaat om wat ze geschreven hebben in hun brief, maar praat iedereen 95% over andere dingen. Het echt oude wijven bijeenkomsten, ze drinken koffie (alsof ze dat thuis al niet genoeg doen) en zijn er voor de gezelligheid... af en toe hebben ze ook iets te melden over waar men voor gevraagd is te komen.
Zou ik toch maar eens opzoek gaan naar een school waar ze een bijeenkomst wel kunnen leiden tot in de kerntaken.


Ik hou niet van bullshit termen. Noem ons gewoon buitenlanders en jezelf Nederlander dan zijn we allebei blij.
Ok Expat.


Dat zijn uitzonderingsgevallen en wij worden ook gediscrimineerd. Ik ben zelf naar een LTS (nu vmbo-p) gestuurd terwijl mijn laagstopgeleide familielid een bachelor heeft. Ik kan daar nog ontelbaar andere voorbeelden geven. Allemaal zijn ze nu hoogopgeleid en voelen zich allemaal zwaar genaaid door de Nederlandse samenleving.
Komt door het denken en doen van de persoon, ook ik maak vaak mee dat iemand met een diploma Havo/Universiteit per direct een directie functie krijgt aangeboden.
Maar net als iedereen moeten ook zij onderaan de ladder beginnen, alleen begrijpen dat sommigen niet of willen het niet begrijpen?


Alleen in Nederland denken ze dat school 'makkelijk' moet zijn. School is gewoon school. In mijn geval hebben mijn ouders mij nooit geholpen omdat ze niet goed Nederlands begrepen. De Nederlandse scholenstructuur moet veranderd worden in het Engels scholen systeem. Alle scholen daar zijn gewoon op 1 niveau, je krijgt een toets en afhankelijk van hoe ver je komt (het loopt op in moeilijkheidsgraad) hoe beter je bent en hoe verder je kunt komen. Simpel, geen Nederlanders voor nodig die willen bepalen of je wel of niet kunt/moet studeren....
:eek: het nederlands onderwijs systeem werkt niet :eek:
Stop de persen :hihi:


Kastensysteem, toch?
[Laag 3] De elite
[Laag 2] Nederlanders (valt ook nog op te delen in laag en hoog)
[Laag 1] Buitenlanders
Simpel toch?
Spoor jij eigelijk wel???

H.P.Pas
24-05-09, 20:18
En vandaag is het me te warm.

:aanwal:

Geldt niet alleen voor mij, kennelijk.

Orakel
24-05-09, 20:23
Ik vraag me af, hoeveel er daarvan dan de havo ook echt afmaken. Ik heb daar -voor dat beetje dat ik kan overzien- een hard hoofd in.


Maar de herkansing die steeds meer vmbo’ers nu krijgen op de havo, pakt niet altijd goed uit. Een kwart van degenen die vanuit het vmbo in havo 4 terechtkomen, slaagt er niet in het havo-diploma te halen. Dat is twee keer zoveel als scholieren die uit de derde klas van de havo komen. Allochtone overstappers doen het nauwelijks slechter dan anderen.

Opmerkelijk is wel dat allochtonen uit het vmbo bijna twee keer zo vaak na de havo ook nog naar het vwo gaan. Om grote aantallen gaat het niet: zo’n 4 procent van de allochtone oud-vmbo’ers kiest deze route.

http://www.trouw.nl/onderwijs/nieuws/voortgezet-onderwijs/article2765945.ece/Vooral_allochtone_vmbo_rsquo_er__grijpt_tweede_kan s_op_havo_.html

tanger'73
24-05-09, 20:43
Waarom ben ik dom?

Wat is daar Turks aan?

Ah, nieuwe paranoia. Auto's horen niet op allofora te komen. Ah I see.


Dat turken met je een loopje hebben genomen, druipt er met bakken vanaf.

tanger'73
24-05-09, 20:45
Nee, dat was niet nodig. Er werkten ook Kaapverdianen, en geloof was geen eis bij de sollicitatie.

Ben je nou grappig aan het doen? Je twijfelt of ik daar echt gewerkt heb?

Wat is het toch?


Een islambasher en joint venture van turkse en Marokkaanse moskeëen. :maf2:

tanger'73
24-05-09, 20:46
Enfin, dat was dan de onderwijsdiscussie. Versjteerd door een kakelende en scheldende paraprikker.

Moek mijn contract nog scannen ook? :vreemd:

Ik heb daar al voorheen alles over gezegd, ga het niet dunnetjes over doen.

mark61
24-05-09, 22:58
De laatste 10 jaar denken Turkse ouders daar ook anders over (je hebt het over arbeidersfamilies), maar wat jij zegt geldt niet niet alle buitenlanders.

Ja, dat zei ik allebei al inderdaad. 90% van de immigranten uit TR en MA waren trouwens boeren, schat ik zo even. Dat geldt niet voor Iraniyan en anderen.


Ze zien er het nut niet van in en ik ook niet. Ik kreeg laatst nog een brief voor een bijeenkomst om te praten over hoe men aan de kinderen het beste verkeersregels kan leren.... wtf?

Ja, met zo'n mentaliteit moet je niet klagen. Als je niet eens komt opdagen voor 10-minutengesprekken, of vervolgens niet zinvol met de leraar kan communiceren...

Bizarre houding.


Ik kan in vijf minuten een plan samenstellen over hoe je kinderen dit soort dingetjes kunt leren en zij willen een bijeenkomst met ouders organiseren hiervoor?

Ja, het concept ouderparticipatie gaat duidelijk langs jou heen. Magoed, we dwalen af.


Buitenlandse ouders verwachten dat de school doet waar het voor betaald wordt en niet steeds lastig gevallen worden met allerlei bullshit bijeenkomsten.

Dat is dan erg dom, en een deel van het probleem. Een succesvolle schoolcarrière vereist actieve betrokkenheid van de ouders. Ik snap niet dat jij met je veronderstelde IQ van 148, hooggeschoold, zulke domme, boertige opmerkingen maakt. Je kan de opvoeding van je kinderen niet afschuiven op anderen.


Als je naar dit soort bijeenkomsten gaat zie je vaak dat het niet gaat om wat ze geschreven hebben in hun brief, maar praat iedereen 95% over andere dingen. Het echt oude wijven bijeenkomsten, ze drinken koffie (alsof ze dat thuis al niet genoeg doen) en zijn er voor de gezelligheid... af en toe hebben ze ook iets te melden over waar men voor gevraagd is te komen.

Ach gossie, ze praten teveel.


Ik hou niet van bullshit termen. Noem ons gewoon buitenlanders en jezelf Nederlander dan zijn we allebei blij.

Je spoort niet. Tenzij je volgend jaar vertrekt ben je een Nederlander, net als ik. Wat is dit voor apartheid, segregatiedenken? Beangstigend. 99% van jouw leeftijdsgenoten zal zijnhaar hele leven in NL blijven, een carrière opbouwen, kinderen krijgen, en hier doodgaan. Tot in welke generatie wilde jij 'buitenlander' blijven dan? Vind je dat leuk, om jezelf in het ghetto te zetten? Bizar.


Dat zijn uitzonderingsgevallen en wij worden ook gediscrimineerd. Ik ben zelf naar een LTS (nu vmbo-p) gestuurd terwijl mijn laagstopgeleide familielid een bachelor heeft. Ik kan daar nog ontelbaar andere voorbeelden geven. Allemaal zijn ze nu hoogopgeleid en voelen zich allemaal zwaar genaaid door de Nederlandse samenleving.

Ja, dat zei ik zelf al, dat er te laag werd geadviseerd. Waarom je dan meteen een grudge tegen de complete samenleving hebt begrijp ik niet zo goed.


De Nederlandse scholenstructuur moet veranderd worden in het Engels scholen systeem. Alle scholen daar zijn gewoon op 1 niveau,

Het is algemeen bekend dat in het Angelsaksische schoolsysteem leerlingen met een achterstand aan de universiteit beginnen. Hoewel dat nu niet meer uitmaakt, na de afbraak van het Nederlandse onderwijs. Enfin achterstand vergeleken met België dan.


Kastensysteem, toch?

Nee. Onbedoeld conservatisme; laagopgeleiden laagopgeleid houden.


Dat er meer geldt wordt besteed klopt, maar dat ze in watten worden gelegd klopt zeker niet.

Dat van die adviezen was mijn eerste commentaar al. Er wordt wel degelijk verschrikkelijk hard aan getrokken. Zegt het concept Brede School je wat? I guess not. Aan alle kanten wordt geprobeerd al vóór de school de motoriek van kinderen te verbeteren, omdat ze anders al met een schrijfachterstand beginnen (nog nooit een pen vastgehouden voor school), stimuleren van ouders om met hun kinderen te spelen, de gekste dingen.

Je moet wat doen aan je zure verongelijktheid en je ghetto-mentaliteit, anders word je doodongelukkig.

mark61
24-05-09, 22:59
Ik heb daar al voorheen alles over gezegd, ga het niet dunnetjes over doen.

Je hebt weer als een idioot lopen brallen. Als een voetbalsupporter een topic verstoord.

Geloof je nou dat ik daar gewerkt heb of niet? Wanneer ga je ze bellen? Dan leer je nog es wat. Das nuttiger dan hier debiel te lopen doen.

tanger'73
24-05-09, 23:02
Je hebt weer als een idioot lopen brallen. Als een voetbalsupporter een topic verstoord.

Geloof je nou dat ik daar gewerkt heb of niet? Wanneer ga je ze bellen? Dan leer je nog es wat. Das nuttiger dan hier debiel te lopen doen.


Dat je daar in dienst van turken en Marokkanen hebt gewerkt staat vast, ben je daarvoor of nadien opeens islambashert geworden? Ben overigens net terug van een potje heerlijk hardlopen, da's pas nuttig.

mark61
24-05-09, 23:02
Een islambasher en joint venture van turkse en Marokkaanse moskeëen. :maf2:

Begin je weer met je leugens en laster? Wat heb jij toch? Hoe gaat dat op je werk dan? Houd je het daar wel vol 40 uur per week normaal te doen?

Je noemt me dus een leugenaar? Ik heb daar niet gewerkt?

Donder toch op met je gescheld, beledigingen, laster en leugens. Ik heb er echt genoeg van.

Bied godverdomme een keer je excuses aan voor je constante wangedrag hier. Wilderstokkie dat je der bent. Bah. Bah bah bah.

Je weet niks, niks interesseert je, je komt alleen maar zieken. Bel Delmatur, vraag wie ze zijn en wat ze doen, en wat ze tegenkomen, elke dag weer.

mark61
24-05-09, 23:04
Dat je daar in dienst van turken en Marokkanen hebt gewerkt staat vast, ben je daarvoor of nadien opeens islambashert geworden?

Oh nu staat het opeens weer vast. Heb je iemand gebeld ofzo?

Hou op met lasteren. Je bent een leugenaar. Waar bash ik de islam? Elke keer weer die leugens. Doe nog wat geinigs over alcohol joh.

Godallemachtig word jij nooit kotsmisselijk van jezelf?

islaambesjuuuur. Meer komt er niet uit je kinderachtige strotje.

tanger'73
24-05-09, 23:06
Begin je weer met je leugens en laster? Wat heb jij toch? Hoe gaat dat op je werk dan? Houd je het daar wel vol 40 uur per week normaal te doen?

Je noemt me dus een leugenaar? Ik heb daar niet gewerkt?

Donder toch op met je gescheld, beledigingen, laster en leugens. Ik heb er echt genoeg van.

Bied godverdomme een keer je excuses aan voor je constante wangedrag hier. Wilderstokkie dat je der bent. Bah. Bah bah bah.

Je weet niks, niks interesseert je, je komt alleen maar zieken. Bel Delmatur, vraag wie ze zijn en wat ze doen, en wat ze tegenkomen, elke dag weer.


Nee dat je onder turken en Marokkanen hebt gewerkt verklaart meteen alles. Da's pas interessant. :haha:

tanger'73
24-05-09, 23:16
Oh nu staat het opeens weer vast. Heb je iemand gebeld ofzo?

Hou op met lasteren. Je bent een leugenaar. Waar bash ik de islam? Elke keer weer die leugens. Doe nog wat geinigs over alcohol joh.

Godallemachtig word jij nooit kotsmisselijk van jezelf?

islaambesjuuuur. Meer komt er niet uit je kinderachtige strotje.

Nee je buitenissige interesse voor turken en Marokkanen, dat staat vast.

tanger'73
25-05-09, 01:06
Je hebt weer als een idioot lopen brallen. Als een voetbalsupporter een topic verstoord.

Geloof je nou dat ik daar gewerkt heb of niet? Wanneer ga je ze bellen? Dan leer je nog es wat. Das nuttiger dan hier debiel te lopen doen.

Weet je zeker dat je daar hebt gewerkt, of is het toch voor iwan demjanjuk?

John2
25-05-09, 10:15
Begin je weer met je leugens en laster? Wat heb jij toch? Hoe gaat dat op je werk dan? Houd je het daar wel vol 40 uur per week normaal te doen?

Je noemt me dus een leugenaar? Ik heb daar niet gewerkt?

Donder toch op met je gescheld, beledigingen, laster en leugens. Ik heb er echt genoeg van.

Bied godverdomme een keer je excuses aan voor je constante wangedrag hier. Wilderstokkie dat je der bent. Bah. Bah bah bah.

Je weet niks, niks interesseert je, je komt alleen maar zieken. Bel Delmatur, vraag wie ze zijn en wat ze doen, en wat ze tegenkomen, elke dag weer.

Sorry Mark, hoe voelt het nu te worden aangevallen op je vakgebied, zoals jij zo vaak deed ten opzichte van mijn persoon.
Hoe vaak en nog steeds loop jij mensen af te zeiken op hun vak.
Ik ben er ondertussen achter dat het voor het forum niet uitmaakt waarvoor jij je inzet, want afzeiken doen ze je toch wel.

Ik wens je in iedergeval succes in je werk en dat je voldoening mag vinden zoals ik 30 jaar in mijn vak heb gehad.

mark61
25-05-09, 11:19
Sorry Mark, hoe voelt het nu te worden aangevallen op je vakgebied, zoals jij zo vaak deed ten opzichte van mijn persoon.

Huh, welke? Je bent toch cartograaf, biochemicus, hulpverlener, diplomaat, werktuig- en vliegtuigbouwkundige?

Aït Ayt
25-05-09, 11:39
Weet je zeker dat je daar hebt gewerkt, of is het toch voor iwan demjanjuk?

dat is inderdaad maar de vraag ja omdat die moslimbasher volkomen onbetrouwbaar is met zijn praatjes..
zo probeerde hij je het bos in te sturen met een website die niet actief is en stond hij tegen je te liegen over de organisaties die een samenwerkingsverband zijn aangegaan onder de naam delmatur :

mark61: "Het is een joint venture van 4 Marokkaanse en 4 Turkse moskeeën."

vraag hem anders eens of hij de namen op wilt noemen van de 4 marokkaanse moskeeën en van de 4 turkse moskeeën..
:) ik garandeer je dat hij die namen vd 8 moskeeën niet kan opnoemen..

Tomas
25-05-09, 11:43
En heeft tanger z'n roes alweer uitgeslapen?

H.P.Pas
25-05-09, 13:02
Ik kan daar nog ontelbaar andere voorbeelden geven. Allemaal zijn ze nu hoogopgeleid

In allemaal heeft de nederlandse samenleving dus een paar ton geïnvesteerd.
(Absoluut in orde overigens, daar niet van).



en voelen zich allemaal zwaar genaaid door de Nederlandse samenleving.


Waaruit maar weer blijkt, dat IQ niet zoveel met verstand te maken heeft.

mark61
25-05-09, 13:54
dat is inderdaad maar de vraag ja omdat die moslimbasher volkomen onbetrouwbaar is met zijn praatjes..
zo probeerde hij je het bos in te sturen met een website die niet actief is en stond hij tegen je te liegen over de organisaties die een samenwerkingsverband zijn aangegaan onder de naam delmatur :

mark61: "Het is een joint venture van 4 Marokkaanse en 4 Turkse moskeeën."

vraag hem anders eens of hij de namen op wilt noemen van de 4 marokkaanse moskeeën en van de 4 turkse moskeeën..
:) ik garandeer je dat hij die namen vd 8 moskeeën niet kan opnoemen..

Debiele djahiel leugenaar. Mazzel.

Aït Ayt
25-05-09, 14:10
Debiele djahiel leugenaar. Mazzel.

zeg leugenaar,
noem eens de namen vd 4 marokkaanse moskeeën en de 4 turkse moskeeën die volgens jou een joint venture zijn aangegaan onder de naam delmatur..

tanger'73
25-05-09, 15:52
dat is inderdaad maar de vraag ja omdat die moslimbasher volkomen onbetrouwbaar is met zijn praatjes..
zo probeerde hij je het bos in te sturen met een website die niet actief is en stond hij tegen je te liegen over de organisaties die een samenwerkingsverband zijn aangegaan onder de naam delmatur :

mark61: "Het is een joint venture van 4 Marokkaanse en 4 Turkse moskeeën."

vraag hem anders eens of hij de namen op wilt noemen van de 4 marokkaanse moskeeën en van de 4 turkse moskeeën..
:) ik garandeer je dat hij die namen vd 8 moskeeën niet kan opnoemen..

Joint venture van buitenlandse moskeëen is nieuw voor me, al helemaal als het om Marokkaanse moskeëen gaat, die niet eens onderling met elkaar uitkomen. By the way, een wanna be turk is het tegenovergestelde van een wanna be kaaskop.

Aït Ayt
25-05-09, 21:25
Joint venture van buitenlandse moskeëen is nieuw voor me, al helemaal als het om Marokkaanse moskeëen gaat, die niet eens onderling met elkaar uitkomen. By the way, een wanna be turk is het tegenovergestelde van een wanna be kaaskop.

:hihi:


ja het verbaasde mij ook dat 4 turkse en 4 marokkaanse moskeeën een stichting zouden hebben opgericht om vruchtbaar met elkaar samen te werken aan het begeleiden van jongeren die problemen hebben in het voortgezetonderwijs..
en dat deze 8 moskeeën dan ook nog eens een notoire moslimbasher als mark61 in dienst zouden nemen is al helemaal onwaarschijnlijk..

tanger'73
25-05-09, 21:37
:hihi:


ja het verbaasde mij ook dat 4 turkse en 4 marokkaanse moskeeën een stichting zouden hebben opgericht om vruchtbaar met elkaar samen te werken aan het begeleiden van jongeren die problemen hebben in het voortgezetonderwijs..
en dat deze 8 moskeeën dan ook nog eens een notoire moslimbasher als mark61 in dienst zouden nemen is al helemaal onwaarschijnlijk..


islamitische scholen zijn daarentegen wel turks en Marokkaans geemployeerd en daar werkt het uitstekend. Maar aangezien Mark61 grote interesse heeft in turken en Marokkanen, geef ik hem de voordeel van de twijfel. Mark61 is immers een Marokkanen en turkenvriend.

Aït Ayt
25-05-09, 21:45
islamitische scholen zijn daarentegen wel turks en Marokkaans geemployeerd en daar werkt het uitstekend. Maar aangezien Mark61 grote interesse heeft in turken en Marokkanen, geef ik hem de voordeel van de twijfel. Mark61 is immers een Marokkanen en turkenvriend.

:hihi:


jaaaaah het is een grote marokkanenvriend.. hij kan hier dagelijks prima door 1 deur met marokkanen & moslims en gaat altijd vriendelijk met hen om..
turkse en marokkaanse moskeeën die samen stichtingen oprichten zullen staan te springen om moslimbashende koeffaar als personeel aan te nemen..

tanger'73
25-05-09, 21:48
:hihi:


jaaaaah het is een grote marokkanenvriend.. hij kan hier dagelijks prima door 1 deur met marokkanen & moslims en gaat altijd vriendelijk met hen om..
turkse en marokkaanse moskeeën die samen stichtingen oprichten zullen staan te springen om moslimbashende koeffaar als personeel aan te nemen..


Mark61 is een prachtgozer. :hihi:

Max Stirner
25-05-09, 22:37
Relnichten ..:hihi:

tanger'73
25-05-09, 22:53
herstel, Mark61 is een moordgozer. :D

Victory
27-05-09, 14:19
Ja, met zo'n mentaliteit moet je niet klagen. Als je niet eens komt opdagen voor 10-minutengesprekken, of vervolgens niet zinvol met de leraar kan communiceren...

Bizarre houding.

Ja, het concept ouderparticipatie gaat duidelijk langs jou heen. Magoed, we dwalen af.
Ze moeten duidelijk zijn waar de bijeenkomsten voor zijn. Het zijn gewoon echt oude wijven bijeenkomsten (soms zit er ook een vader tussen). De scholen hier hebben blijkbaar behoefde aan contact met ouders om ze op de een of ander manier gehecht te laten raken aan de school zelf. Nederlandse ouders hebben ook behoefte aan contact met andere ouders. In vrijwel alle andere landen komen ouders maar voor 1 a 2 dingen naar school (behalve introductie dan): vooruitgangsgesprek en de ouders die lid zijn van de 'oudercommissie'.


Dat is dan erg dom, en een deel van het probleem. Een succesvolle schoolcarrière vereist actieve betrokkenheid van de ouders. Ik snap niet dat jij met je veronderstelde IQ van 148, hooggeschoold, zulke domme, boertige opmerkingen maakt. Je kan de opvoeding van je kinderen niet afschuiven op anderen.
Ik schuif helemaal niets af op wie dan ook. Mijn zoon is vloeiend in drie talen en extreem intelligent. Hij kan en weet veel dingen waar kinderen van zijn leeftijd nog niet eens aan begonnen zijn (en nog een jaar of twee voor moeten wachten).

Ik ben betrokken bij de opvoeding van mijn zoon, maar dat betekent niet dat ik betrokken met de school wil zijn. Hij staat ingeschreven bij de beste school die hier is. Laat mij maar zien wat zijn curriculum is, wat hij moet doen en doe (de school) gewoon waar je voor betaald krijgt. Ik heb gewoon geen zin in onzin bijeenkomsten, ik heb wel betere dingen te doen dan te praten over wat ze gaan doen tijdens kerst...


Je spoort niet. Tenzij je volgend jaar vertrekt ben je een Nederlander, net als ik. Wat is dit voor apartheid, segregatiedenken? Beangstigend. 99% van jouw leeftijdsgenoten zal zijnhaar hele leven in NL blijven, een carrière opbouwen, kinderen krijgen, en hier doodgaan. Tot in welke generatie wilde jij 'buitenlander' blijven dan? Vind je dat leuk, om jezelf in het ghetto te zetten? Bizar.
Waar heeft "allochtoon" en "autochtoon" mee te maken dan? We zijn niet een volk vriend. 'Mijn soort' mag een heel lijst aan studies niet doen of ze hier dertig of honderd jaar wonen met een Nederlandse nationaliteit. Dat is maar 1 voorbeeld en ook het ergste wat er is. Er is geen onderdrukking erger dan iemand zijn recht op onderwijs op te zeggen.


Ja, dat zei ik zelf al, dat er te laag werd geadviseerd. Waarom je dan meteen een grudge tegen de complete samenleving hebt begrijp ik niet zo goed.
Ik heb een 'grudge' omdat het een vieze daad is waar WIJ mee te maken hebben en de gehele Nederlandse bevolking het steunt. Denk je dat ik geestelijk achtergesteld ben ofzo? Iedere mens heeft de capaciteit om te realiseren dat ze anders behandeld worden.


Het is algemeen bekend dat in het Angelsaksische schoolsysteem leerlingen met een achterstand aan de universiteit beginnen. Hoewel dat nu niet meer uitmaakt, na de afbraak van het Nederlandse onderwijs. Enfin achterstand vergeleken met België dan.
Nederlandse universiteiten komen vaak niet eens verder dan de 50ste plaats. Alles wat daar boven zit heeft een ander onderwijssysteem. Ik geloof overigens niet in dit soort lijsten, maar ik weet wel dat Nederlandse universiteiten hun best doen om hoog in de ranglijsten te staan (het lukt ze alleen nooit).

Het is beter om wat studenten in de universiteit te hebben die een 'achterstand' hebben dan een behoorlijk deel van de buitenlandse bevolking het lever zuur te maken met laag advies en weet veel allemaal voor bullshit.

Geen docent heeft het recht te bepalen waar en hoe hoog mijn zoon gaat studeren, dat bepaald ik wel samen met hem en anders ben ik weg.

mark61
27-05-09, 14:32
'Mijn soort' mag een heel lijst aan studies niet doen of ze hier dertig of honderd jaar wonen met een Nederlandse nationaliteit.

..

Ik heb een 'grudge' omdat het een vieze daad is waar WIJ mee te maken hebben en de gehele Nederlandse bevolking het steunt. Denk je dat ik geestelijk achtergesteld ben ofzo?

Ja, als je het zo stelt wel. Je bent paranoïde. Wat is er met jou gebeurd? Je bent compleet gek geworden.

H.P.Pas
27-05-09, 18:19
Dat ging snel...

Max Stirner
28-05-09, 19:13
Waar heeft "allochtoon" en "autochtoon" mee te maken dan? We zijn niet een volk vriend. 'Mijn soort' mag een heel lijst aan studies niet doen of ze hier dertig of honderd jaar wonen met een Nederlandse nationaliteit. Dat is maar 1 voorbeeld en ook het ergste wat er is. Er is geen onderdrukking erger dan iemand zijn recht op onderwijs op te zeggen.


Ik heb een 'grudge' omdat het een vieze daad is waar WIJ mee te maken hebben en de gehele Nederlandse bevolking het steunt. Denk je dat ik geestelijk achtergesteld ben ofzo? Iedere mens heeft de capaciteit om te realiseren dat ze anders behandeld worden.
.



Klinkt logisch. Wil je mijn mijn oude zwarte Suzuki Swift kopen ... ? :)