PDA

Bekijk Volledige Versie : Aardbeving door Noord-Koreaanse nucleaire test



Marsipulami
25-05-09, 09:52
Aardbeving door Noord-Koreaanse nucleaire test

Noord-Korea heeft "met succes" een nieuwe ondergrondse nucleaire test gehouden. Dit meldt het officiële persagentschap van het regime. Het land had er meermaals mee gedreigd een nieuwe test uit te voeren als reactie op een veroordeling van de VN.

Ook raket gelanceerd
Tegelijk met de kernproef heeft Noord-Korea vandaag ook een korteafstandsraket gelanceerd. De raket zou een bereik van ongeveer 130 kilometer hebben. Of de lancering geslaagd is, is nog niet bekend.

Volgens de Japanse kustwacht had Noord-Korea de afgelopen weken schepen gewaarschuwd uit de buurt te blijven van de oostkust van het land, waar de lanceerbasis Musudan-ri ligt. Dit werd gezien als een aanwijzing van een naderende lancering.

Aardbeving
De nucleaire test veroorzaakte een aardbeving met een kracht van 4,7 op de schaal van Richter. Dit meldt het Amerikaanse Instituut voor Geologische Studies (USGS). De beving deed zich voor om 9.45 uur lokale tijd op zo'n 375 kilometer van Pyongyang en op slechts 10 kilometer diepte. De test vond plaats in Kilju, een stad in het noorden van het land. In oktober 2006 deed het land een eerste test in Pyongyang.

Verenigde Naties
Noord-Korea, dat onlangs werd bestraft door de VN-Veiligheidsraad voor het afschieten van een raket, heeft er verschillende keren mee gedreigd een nieuwe nucleaire test uit te voeren en om andere 'verdedigingsmaatregelen' te nemen als de VN zich niet verontschuldigde.

Spoedbijeenkomst
Japan wil de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties vragen om een spoedbijeenkomst over de nucleaire test die Noord-Korea maandag uitvoerde. Dat heeft een woordvoerder van de regering, Takeo Kawamura, verklaard.

"Japan zal nooit een nucleaire test van Noord-Korea tolereren", zei kabinetssecretaris Kawamura. Een verantwoordelijke van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken, die anoniem wou blijven, zei dat de VS "erg verontrust" is.

"Flagrant"
Benita Ferrero-Waldner, Europees commissaris voor Buitenlandse Betrekkingen, zei dat het "zeer, zeer onrustwekkend" was als de nieuwe Noord-Koreaanse nucleaire test werd bevestigd. Ook Rusland zei dat het "ongerust" was. Groot-Brittannië noemde de test een "flagrante schending" van een VN-resolutie uit 2006.

De president van Zuid-Korea, Lee Myung-bak, riep al een spoedvergadering bijeen over de veiligheidskwestie. (mvl/afp/sam)
25/05/09 08u16

Al Sawt
25-05-09, 13:16
Aardbeving door Noord-Koreaanse nucleaire test

Noord-Korea heeft "met succes" een nieuwe ondergrondse nucleaire test gehouden. Dit meldt het officiële persagentschap van het regime. Het land had er meermaals mee gedreigd een nieuwe test uit te voeren als reactie op een veroordeling van de VN.

Ook raket gelanceerd
Tegelijk met de kernproef heeft Noord-Korea vandaag ook een korteafstandsraket gelanceerd. De raket zou een bereik van ongeveer 130 kilometer hebben. Of de lancering geslaagd is, is nog niet bekend.

Volgens de Japanse kustwacht had Noord-Korea de afgelopen weken schepen gewaarschuwd uit de buurt te blijven van de oostkust van het land, waar de lanceerbasis Musudan-ri ligt. Dit werd gezien als een aanwijzing van een naderende lancering.

Aardbeving
De nucleaire test veroorzaakte een aardbeving met een kracht van 4,7 op de schaal van Richter. Dit meldt het Amerikaanse Instituut voor Geologische Studies (USGS). De beving deed zich voor om 9.45 uur lokale tijd op zo'n 375 kilometer van Pyongyang en op slechts 10 kilometer diepte. De test vond plaats in Kilju, een stad in het noorden van het land. In oktober 2006 deed het land een eerste test in Pyongyang.

Verenigde Naties
Noord-Korea, dat onlangs werd bestraft door de VN-Veiligheidsraad voor het afschieten van een raket, heeft er verschillende keren mee gedreigd een nieuwe nucleaire test uit te voeren en om andere 'verdedigingsmaatregelen' te nemen als de VN zich niet verontschuldigde.

Spoedbijeenkomst
Japan wil de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties vragen om een spoedbijeenkomst over de nucleaire test die Noord-Korea maandag uitvoerde. Dat heeft een woordvoerder van de regering, Takeo Kawamura, verklaard.

"Japan zal nooit een nucleaire test van Noord-Korea tolereren", zei kabinetssecretaris Kawamura. Een verantwoordelijke van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken, die anoniem wou blijven, zei dat de VS "erg verontrust" is.

"Flagrant"
Benita Ferrero-Waldner, Europees commissaris voor Buitenlandse Betrekkingen, zei dat het "zeer, zeer onrustwekkend" was als de nieuwe Noord-Koreaanse nucleaire test werd bevestigd. Ook Rusland zei dat het "ongerust" was. Groot-Brittannië noemde de test een "flagrante schending" van een VN-resolutie uit 2006.

De president van Zuid-Korea, Lee Myung-bak, riep al een spoedvergadering bijeen over de veiligheidskwestie. (mvl/afp/sam)
25/05/09 08u16

Al met al goed nieuws. Hypocriet beleid van mogendheden dient te worden ondermijnd.

Wie zijn buitenlandse beleid op agressie stoelt, dient af gestraft te worden.

Bar
25-05-09, 14:27
Al met al goed nieuws. Hypocriet beleid van mogendheden dient te worden ondermijnd.

Wie zijn buitenlandse beleid op agressie stoelt, dient af gestraft te worden.

Hoe noem je iemand die geschifte idioten nucleaire wapens toewenst?

Inderdaaad, een geschifte idioot.

John2
25-05-09, 14:39
Al met al goed nieuws. Hypocriet beleid van mogendheden dient te worden ondermijnd.

Wie zijn buitenlandse beleid op agressie stoelt, dient af gestraft te worden.

Het begint wel een standaard antwoord te vormen binnen de Islamitische bevolking onder ons.
Toch had ik jou iets wijzer geacht, maar helaas blijk ook dit weer niet te klopen.
Ik begin langzaam een verwrongen beeldvorming te krijgen van de Islamitische gemeenschap in Europa die de ene maal wenst dat wij de Islam zien als een vredig geloof, maar diverse keren met zulke uitspraken en beelden die wij kennen vanuit de media zeer tegenstrijdig zijn.

Daarom Al Sawt dit antwoord is Moslim onwaardig en een blamage op jou geloof.

Al Sawt
25-05-09, 22:29
Het begint wel een standaard antwoord te vormen binnen de Islamitische bevolking onder ons.
Toch had ik jou iets wijzer geacht, maar helaas blijk ook dit weer niet te klopen.
Ik begin langzaam een verwrongen beeldvorming te krijgen van de Islamitische gemeenschap in Europa die de ene maal wenst dat wij de Islam zien als een vredig geloof, maar diverse keren met zulke uitspraken en beelden die wij kennen vanuit de media zeer tegenstrijdig zijn.

Daarom Al Sawt dit antwoord is Moslim onwaardig en een blamage op jou geloof.

Bespaar mij jouw hypocriete gebrabbel over mijn geloofsovertuiging.
Jouw beeld over de Islam deugt van geen enkele kant. Als je geschiedenis besef had, dan had je beseft wat voor onzin je zit uit te kramen.

Want vrede en tolerantie zijn Islamitische waarden en geen Westerse waarden.
NK bewapening is een antwoord op de Amerikaanse agressieve beleid.

Zonder de Amerikaanse aanwezigheid was er vrede op de Koreaans schiereiland.

Al Sawt
25-05-09, 22:31
Het begint wel een standaard antwoord te vormen binnen de Islamitische bevolking onder ons.
Toch had ik jou iets wijzer geacht, maar helaas blijk ook dit weer niet te klopen.
Ik begin langzaam een verwrongen beeldvorming te krijgen van de Islamitische gemeenschap in Europa die de ene maal wenst dat wij de Islam zien als een vredig geloof, maar diverse keren met zulke uitspraken en beelden die wij kennen vanuit de media zeer tegenstrijdig zijn.

Daarom Al Sawt dit antwoord is Moslim onwaardig en een blamage op jou geloof.
Wie heeft sympathie met een staat dat claimt dat het gebaseerd is op veldslagen met de Oud Egyptenaren, Babyloniers, Assyriers, Perzen, Romeinen en welke vergane volk dan ook?

Dan moet je pas echt een geschifte wereldbeeld bezitten.
Dus bespaar mij jouw hypocriete aantijging.

Marsipulami
25-05-09, 22:48
Het blijft natuurlijk beangstigend als dictaturen of pseudo-democratieën alsook gewone -zgn 'echte'- democratieën zitten te experimenteren met kernwapens.

De VS en andere Navo-landen, Rusland (samen met allerlei andere landen uit de voormalige SU), Pakistan, India, Israël, Noord Korea, Iran, enz. bezitten (of werken aan) kernwapens.

De eisen van de VS dat allerlei landen geen kernwapens mogen hebben, maar de VS zelf dan weer wel, die eis houdt geen steek.

De VS kunnen maar geloofwaardig zijn als ze zelf afstand doen van elke vorm van kernwapentuig. Een rakkettenschild mogen ze -wat mij betreft- wel ontwikkelen.

Obama kan dus maar best beginnen met de VS zelf kernwapenvrij te maken.

tanger'73
25-05-09, 22:54
Experimenteren met kernwapens is altijd milieu belastend, zie de franse kernproeven in de stille oceaan, die van Russen en Amerikanen. Ik ben voorstander van non-profilatie, maar ook voor het recht om zich tegen mogelijke buitenlandse agressie te bewapenen. Beter is dat je gewoon kernwapens kunt kopen in plaats van zelf ontwikkelen, ze staan toch in Rusland, Amerika, Pakistan, india en uiteraard israël weg te rotten. Dus waarom niet in iran?

Witte78
25-05-09, 23:00
Wanneer meer landen kernwapens bezitten neemt de kans op een incident ook toe. Lijkt me genoeg reden om de verspreiding tegen te gaan.

tanger'73
25-05-09, 23:03
Wanneer meer landen kernwapens bezitten neemt de kans op een incident ook toe. Lijkt me genoeg reden om de verspreiding tegen te gaan.


Mits je te maken hebt met buitenlandse agressie en chantage, waar iran duidelijk aan bloot staat.

John2
25-05-09, 23:53
Bespaar mij jouw hypocriete gebrabbel over mijn geloofsovertuiging.
Jouw beeld over de Islam deugt van geen enkele kant. Als je geschiedenis besef had, dan had je beseft wat voor onzin je zit uit te kramen.

Want vrede en tolerantie zijn Islamitische waarden en geen Westerse waarden.
NK bewapening is een antwoord op de Amerikaanse agressieve beleid.

Zonder de Amerikaanse aanwezigheid was er vrede op de Koreaans schiereiland.
Nee ik spreek je aan op het menselijk gevoel en gelukkig denken moslims die ik ken anders over mijn gevoel naar hun toe, want dat zijn geen moslims maar gewoon mensen in mijn ogen.
En kom niet met die domme onzin dat de Islam vrede en tolerant is, ja misschien naar de moslim zelf maar verre van de rest van de wereld, zeker als ik zie hoe graag jij een oorlog wenst inclusief de verheerlijking van kernwapens.
Dan durf ik je gerust aan te spreken op jou verantwoordelijkheid en te zeggen dat jij niet deugt, nog voor geen meter!!! :fuckit2:


Wie heeft sympathie met een staat dat claimt dat het gebaseerd is op veldslagen met de Oud Egyptenaren, Babyloniers, Assyriers, Perzen, Romeinen en welke vergane volk dan ook?

Dan moet je pas echt een geschifte wereldbeeld bezitten.
Dus bespaar mij jouw hypocriete aantijging.
Wat kan mij die achtelijk verleden schelen waar jij altijd over spreekt laten in het gehele verleden die jij noemt 2.000.000 doden zijn gevallen, die nu ieder jaar vallen.
We leven in het heden en ik wil de wereld graag doorgeven aan mijn kinderen, maar waarschijnlijk denk jij er anders over en zie jij de wereld als je bezit zoals ieder gek die spot met de veiligheid in de wereld.

John2
26-05-09, 00:04
Experimenteren met kernwapens is altijd milieu belastend, zie de franse kernproeven in de stille oceaan, die van Russen en Amerikanen. Ik ben voorstander van non-profilatie, maar ook voor het recht om zich tegen mogelijke buitenlandse agressie te bewapenen. Beter is dat je gewoon kernwapens kunt kopen in plaats van zelf ontwikkelen, ze staan toch in Rusland, Amerika, Pakistan, india en uiteraard israël weg te rotten. Dus waarom niet in iran?
Een kernwapen staat niet weg te rotten tanger was het maar waar.
Ieder kernwapen staat gericht op strategische doelen, alleen deze doelen zijn de laatste 15-20 jaar veranderd en zijn ze van Amerika/Europa/China/Rusland gericht op de landen in en rondom het midden oosten en zijn de ladingen de laatste jaren van atoom vervangen door neutronen.
En dan kan Israel daar in de buurt liggen, maar denk jij dat landen zoals China Amerika of Rusland zich ook maar één moment druk maken als het gaat om hun eigen volk en veiligheid...



Mits je te maken hebt met buitenlandse agressie en chantage, waar iran duidelijk aan bloot staat.

Welke agressie en welke chantage staat Iran bloot, de enigste die deze toont is juist Iran door zich niet te houden aan de intnationale afspraken en controles.
Dan kun je beter spreken over een rieel gevaar.

tanger'73
26-05-09, 00:07
Een kernwapen staat niet weg te rotten tanger was het maar waar.
Ieder kernwapen staat gericht op strategische doelen, alleen deze doelen zijn de laatste 15-20 jaar veranderd en zijn ze van Amerika/Europa/China/Rusland gericht op de landen in en rondom het midden oosten en zijn de ladingen de laatste jaren van atoom vervangen door neutronen.
En dan kan Israel daar in de buurt liggen, maar denk jij dat landen zoals China Amerika of Rusland zich ook maar één moment druk maken als het gaat om hun eigen volk en veiligheid...




Welke agressie en welke chantage staat Iran bloot, de enigste die deze toont is juist Iran door zich niet te houden aan de intnationale afspraken en controles.
Dan kun je beter spreken over een rieel gevaar.


tegen welke agressie en chantage iran bloot staat? man, man, man, je zegt hetzelf in je eigen reactie. :haha:

John2
26-05-09, 00:12
tegen welke agressie en chantage iran bloot staat? man, man, man, je zegt hetzelf in je eigen reactie. :haha:

Ben jij nu zo dom of gedraag jij je alleen maar zo?

tanger'73
26-05-09, 00:17
Ben jij nu zo dom of gedraag jij je alleen maar zo?


Wacht op een reactie van Al Sawt, als die nog wat in je ziet?

John2
26-05-09, 07:16
Wacht op een reactie van Al Sawt, als die nog wat in je ziet?

Dat valt dan te bezien, ik zie in iedergeval niets meer in hem en vind zijn uitspraken mensontwaardig, zijn taal opruiend en zijn gedrag onbedachtzaam.

Van iemand die leiding geeft aan een discussie (althans dat behoord een moderator te doen) is hij onbekwaam gewogen en te licht bevonden.

Als medemens mag je verwachten dat hij een stukje maatschapelijke verantwoordelijkheid neemt enige kennis heeft van wereld-politiek en zich minimaal afvraagt of het wenselijk is dat er een nieuwe wapenwedloop gaande is en dit keer in het midden-oosten en hiervan als je een uitspraak doet de gevolgen ervan kan overzien.

Al Sawt
27-05-09, 12:11
Wanneer meer landen kernwapens bezitten neemt de kans op een incident ook toe. Lijkt me genoeg reden om de verspreiding tegen te gaan.

Nee! Wanneer meer landen agressie voeren tegen andere landen, neemt de kans op verspreiding van kernwapens toe. Lijkt mij genoeg reden om de verspreiding aan te moedigen.

Witte78
27-05-09, 12:22
Nee! Wanneer meer landen agressie voeren tegen andere landen, neemt de kans op verspreiding van kernwapens toe. Lijkt mij genoeg reden om de verspreiding aan te moedigen.

Dus, omdat agressie leidt tot meer kernwapens ben jij voor meer kernwapen. Die logica van jouw is echt ver te zoeken.

Al Sawt
27-05-09, 13:10
Nee ik spreek je aan op het menselijk gevoel en gelukkig denken moslims die ik ken anders over mijn gevoel naar hun toe, want dat zijn geen moslims maar gewoon mensen in mijn ogen.
En kom niet met die domme onzin dat de Islam vrede en tolerant is, ja misschien naar de moslim zelf maar verre van de rest van de wereld, zeker als ik zie hoe graag jij een oorlog wenst inclusief de verheerlijking van kernwapens.Typisch een reactie van een persoon die bekrompen is en niet in staat is om op grond van argumenten een discussie te voeren.

Maar zich alleen bedient van leugens.

Want wat heeft de Islam te maken met mijn politieke voorkeur en analyse? Heb ik Islamitische belangen dat NK over een kernwapen gaat bezitten? Kom ik dan in de hemel terecht?

Heb ik ergens een wens uitgesproken voor een oorlog? Zit ik bezit van kernwapens te verheerlijken?

Niets van alles. Dit is typisch een gebral van een bekrompen figuur. Die door zijn oogkleppen alleen maar Islam ziet en denkt dat alle moslims naar de letter van Islam handelen.

Een persoon die hier de vredelievende Westerse beschaving komt vertegenwoordigen en zich probeert af te zetten tegenover alles wat riekt naar de Islam.

En als een onderwerp of een reactie niet met de Islam te maken heeft, dan verzinnen we wel iets om de Islam aan te pakken.

En dan nog de term tolerantie in de mond nemen en moslims verwijten dat ze dat niet zijn.

Dan moet je echt beschikken over een zeer bekrompen wereldbeeld en zwaar tekort aan zelfreflectie.

Want wie komt naar een Marokkaanse forum om zijn banale mening te uiten en zijn hypocriete moraal te prediken?


Dan durf ik je gerust aan te spreken op jou verantwoordelijkheid en te zeggen dat jij niet deugt, nog voor geen meter!!! :fuckit2:Jouw onvermogen om diversiteit binnen de Islamitische gemeenschap te zien, geeft maar eens aan hoe bekrompen je bent. Dus bespaar me jouw verwijten.

Mijn verantwoordelijkheid beperkt zich tot mijn persoon. Mocht je mijn mening niet aanstaan, dan heb je de vrijheid om op basis van argumenten tegen in te gaan. Maar kennelijk heb je daar uiteraard geen antwoord op.

P.S. Jouw gevoelens zijn geheel wederzijds.










Wat kan mij die achtelijk verleden schelen waar jij altijd over spreekt laten in het gehele verleden die jij noemt 2.000.000 doden zijn gevallen, die nu ieder jaar vallen.2 miljoen? Ik dacht dat er 60 miljoen doden zijn gevallen.
Maar ik kan het mis hebben. Want onze alwetende heeft gesproken.



We leven in het heden en ik wil de wereld graag doorgeven aan mijn kinderen, maar waarschijnlijk denk jij er anders over en zie jij de wereld als je bezit zoals ieder gek die spot met de veiligheid in de wereld. Ik wil het ook doorgeven aan mijn kinderen en die van anderen.

Maar gelukkig op een minder fascistische manier die jij voorstelt.
Ik wil een wereld doorgeven waar landen elkaar respecteren en geen agressie tegen elkaar bedrijven, omdat hun belangen prevaleren boven de belangen van zwakke landen.

Int. recht blijkt helaas niet afdoende om de wereld te beschermen tegen Westerse agressie en hun fascistische denkbeeld om hun economische belangen met gewapende middelen te waarborgen.

Daarom ben ik voorstander dat landen die in regel bedreigd worden door Westerse agressie, zich dienen te bewapenen door kernwapens.

Wereldvrede kun je alleen bereiken doormiddel van wederzijdse afschrikking en niet door kanonenbootpolitiek.

Dit is mijn tolerante en vredige wereldbeeld gestoeld op realisme en niet op handhaving van eigen belangen door te schuilen achter leugenachtige moraal.


P.S. Als ik jou was moet je complimenten aan mijn adres geven over mijn modereergedrag. Het feit dat jij als een dorpsidioot jouw galg kan spugen over de Islam en moslims op een Marokkaans/Islamitische forum, geeft maar eens aan hoe professioneel en tolerant wij omgaan met haatzaaiers.

Al Sawt
27-05-09, 13:14
Dus, omdat agressie leidt tot meer kernwapens ben jij voor meer kernwapen. Die logica van jouw is echt ver te zoeken.

Je hebt geen benul van internationale geopolitiek en verhoudingen. Vandaar dat je het niet snapt.

NK en Iran voelen zich terecht bedreigd door Amerikaanse agressie en zij hebben gezien wat er met Irak heeft plaats gevonden. Dankzij bezit van kernwapens kunnen zij de Amerikaanse agressie temmen en steentje bijdragen aan de wereldvrede.

Kijk alleen maar naar het feit dat VN nog steeds geen strafmaatregel heeft ingevoerd tegen NK wegens haar kernproeven. Geeft maar weer eens aan dat je met kernwapens meer respect afdwingt.

John2
27-05-09, 22:31
=Al Sawt;3976868]Typisch een reactie van een persoon die bekrompen is en niet in staat is om op grond van argumenten een discussie te voeren.
Als ik alle uit het verband gerukte reactie's zou moeten argumenteren zou ik hier een dagtaak aan hebben en daar heb ik simpelweg te weinig tijd voor en vaak worden er dan weer reactie's weergegeven waarvan ik denk wat moet ik hier mee?


Maar zich alleen bedient van leugens.

Vertel?


Want wat heeft de Islam te maken met mijn politieke voorkeur en analyse? Heb ik Islamitische belangen dat NK over een kernwapen gaat bezitten? Kom ik dan in de hemel terecht?
Ik denk weinig met je politieke voorkeur, maar het valt mij op dat de mensen die hier de Islam volgen, zeer vaak positief denken als een land Israel, Amerika of het "vrij" Westen een loer draaien, zonder maar enigsinds na te denken over de gevolgen voor het land en de bevolking in dit land.


Heb ik ergens een wens uitgesproken voor een oorlog? Zit ik bezit van kernwapens te verheerlijken?
Bron: http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=3974857&postcount=2

Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt
Al met al goed nieuws. Hypocriet beleid van mogendheden dient te worden ondermijnd.
Wie zijn buitenlandse beleid op agressie stoelt, dient af gestraft te worden.
Je zegt toch echt al met al goed nieuws op het bericht dat NK een geslaagde kernproef heeft uitgevoerd, ik zie dit toch duidelijk als verheerlijking van een stukje oorlogstuig.
Dat jij hierdoor ook de wens uitspreekt voor een eventuele oorlog heb jij waarschijnlijk niet in de gaten?


Niets van alles. Dit is typisch een gebral van een bekrompen figuur. Die door zijn oogkleppen alleen maar Islam ziet en denkt dat alle moslims naar de letter van Islam handelen.
Natuurlijk, wat is je volgende uitspraak dat ik aanhanger ben van de PVV?


Een persoon die hier de vredelievende Westerse beschaving komt vertegenwoordigen en zich probeert af te zetten tegenover alles wat riekt naar de Islam.
Misschien kun jij mij uitleggen hoe de Islam riekt en waar ik me tegen afzet dus vertel?


En als een onderwerp of een reactie niet met de Islam te maken heeft, dan verzinnen we wel iets om de Islam aan te pakken.
Wie zijn we, zijn dat de burgers in de wereld, is dat de VN, zijn het mijn medewerkers, familie, mensen hier op maroc.nl?


En dan nog de term tolerantie in de mond nemen en moslims verwijten dat ze dat niet zijn.
Uhh, ik wees erop dat ik niet begreep dat je tolerantie predikt en dood en verderf wenst te zaaien?


Dan moet je echt beschikken over een zeer bekrompen wereldbeeld en zwaar tekort aan zelfreflectie.
Want wie komt naar een Marokkaanse forum om zijn banale mening te uiten en zijn hypocriete moraal te prediken?
Wat heb jij van de wereld gezien om te kunnen zeggen dat iemand een bekrompen wereldbeeld heeft en hoe kun je iemand kwalificeren op een tekort aan zelfreflectie als je een persoon niet kent?
Stel jij dan niet je eigen gedachten van het wereldbeeld boven dat van een ander, zonder na te denken of jou kennis wel voldoet om daar een rieele mening over te geven?!


Jouw onvermogen om diversiteit binnen de Islamitische gemeenschap te zien, geeft maar eens aan hoe bekrompen je bent. Dus bespaar me jouw verwijten.
Tja als jij jou tekort komingen die ik opnoemde wilt zien als verwijten is dit jammer want dan kun je er niets van leren.


Mijn verantwoordelijkheid beperkt zich tot mijn persoon. Mocht je mijn mening niet aanstaan, dan heb je de vrijheid om op basis van argumenten tegen in te gaan. Maar kennelijk heb je daar uiteraard geen antwoord op.

P.S. Jouw gevoelens zijn geheel wederzijds.
Jou verantwoordelijkheid hier op deze site is als eerste die van moderator, immers onder die functie schrijf jij jou stukjes en als het gaat om zoals jij schrijft blij te zijn dat een instabiel land een kernwapen heeft heb ik zeker een argument om daar tegen in te gaan.




2 miljoen? Ik dacht dat er 60 miljoen doden zijn gevallen.
Maar ik kan het mis hebben. Want onze alwetende heeft gesproken.
We hadden het over Babelonie en andere oorlogen van eeuwen terug en niet over de WOII, even lezen aub.


Ik wil het ook doorgeven aan mijn kinderen en die van anderen.
Maar gelukkig op een minder fascistische manier die jij voorstelt.
Ik wil een wereld doorgeven waar landen elkaar respecteren en geen agressie tegen elkaar bedrijven, omdat hun belangen prevaleren boven de belangen van zwakke landen.
En jij vindt dat een kernwapen of het afschieten van raketten geen agressie opwekt?


Int. recht blijkt helaas niet afdoende om de wereld te beschermen tegen Westerse agressie en hun fascistische denkbeeld om hun economische belangen met gewapende middelen te waarborgen.
Je beroept je op het internationaal recht en deze hebben juist verboden in een resolutie dat NK een kernwapen mag bezitten.


Daarom ben ik voorstander dat landen die in regel bedreigd worden door Westerse agressie, zich dienen te bewapenen door kernwapens.
Waarom ga jij daar dan niet wonen, gewoon om eens te ervaren wat je als burger voelt als je overheid een wapen produceerd en je als burger de hele wereld over je heen krijgt, met een zeer grote kans dat je de volgende dag in een oorlog zit die zijn weerga niet kent.


Wereldvrede kun je alleen bereiken doormiddel van wederzijdse afschrikking en niet door kanonenbootpolitiek.
Vrede bereik je alleen door met elkaar in gesprek te gaan in alle vrijheid, respect te hebben voor elkaar en zeker respect voor het leven en het laatste ontbreek meestal in deze landen.


Dit is mijn tolerante en vredige wereldbeeld gestoeld op realisme en niet op handhaving van eigen belangen door te schuilen achter leugenachtige moraal.
Wat jij hier schrijft voldoen nu juist de landen zoals Iran, Noord Korea en vele andere landen niet aan.
Zelfs nu worden daar nog mensen dagelijks mishandeld en gedood omdat ze een andere mening hebben of andere gevoelens.
En de leugens hebben wij de laatste weken gezien door het lanceren van een raket voor militaire doeleinden en ondergrondse kernproef.



P.S. Als ik jou was moet je complimenten aan mijn adres geven over mijn modereergedrag. Het feit dat jij als een dorpsidioot jouw galg kan spugen over de Islam en moslims op een Marokkaans/Islamitische forum, geeft maar eens aan hoe professioneel en tolerant wij omgaan met haatzaaiers.
Ik spuw niet mijn gal over de Islam en de Moslims, maar wel op de Moslim en personen die door hun uitspraken juist dit geloof ongeloofwaardig maken.



Kijk alleen maar naar het feit dat VN nog steeds geen strafmaatregel heeft ingevoerd tegen NK wegens haar kernproeven. Geeft maar weer eens aan dat je met kernwapens meer respect afdwingt.

Fout Al Sawt, de VN heeft alleen een strafmaatregel ingevoerd in de resolutie enkele jaren terug, dat onder geen voorwaarde Noord Korea een kernwapen mag bezitten en dat alle mogelijkheden open staan omdit te verhinderen.
Zelfs China de grote vriend van Noord Korea heeft Korea laten vallen en alle contacten verbroken.
Ik denk dat er op zeer korte termijn er ook word ingegrepen, voordat er ergere dingen gebeuren.

Witte78
27-05-09, 23:08
Je hebt geen benul van internationale geopolitiek en verhoudingen. Vandaar dat je het niet snapt.

NK en Iran voelen zich terecht bedreigd door Amerikaanse agressie en zij hebben gezien wat er met Irak heeft plaats gevonden. Dankzij bezit van kernwapens kunnen zij de Amerikaanse agressie temmen en steentje bijdragen aan de wereldvrede.

Kijk alleen maar naar het feit dat VN nog steeds geen strafmaatregel heeft ingevoerd tegen NK wegens haar kernproeven. Geeft maar weer eens aan dat je met kernwapens meer respect afdwingt.

Roepen dat de ander het niet snapt is wel je parade paardje wat betreft argumenten he. Wat je hier zegt is totaal iets anders. Wat je eerder zei slaat simpelweg nergens op. Ik begin me af te vragen of je wel doorhebt wat je allemaal neertypt.

John2
28-05-09, 00:08
Je hebt geen benul van internationale geopolitiek en verhoudingen. Vandaar dat je het niet snapt.

NK en Iran voelen zich terecht bedreigd door Amerikaanse agressie en zij hebben gezien wat er met Irak heeft plaats gevonden. Dankzij bezit van kernwapens kunnen zij de Amerikaanse agressie temmen en steentje bijdragen aan de wereldvrede.


Noord Korea en Iran voelen zich bedreigt door de Amerikaanse agressie en met kernwapens kunnen ze deze agressie temmen zoals jij zegt?
Dan moet je toch eerst nagaan of Noord Korea en Iran Amerika kan bereiken met een kernwapen.
Als je de berekeningen hebt gemaakt en je tot de conclusie komt dat de raketten die ze nu bezitten niet het bereik hebben en zeker nog niet de naukeurigheid is er van enige bedreiging voor Amerika geen sprake.
Optie 2 met een vliegtuig, deze kans zou een kleine kans van slagen hebben de kust van Amerika te bereiken, maar zou een land dat 7 - 8 uur moet vliegen met een kernbom deze vliegtuig sturen in de wetenschap dat raketten binnen 45 minutten het land totaal kan vernietigen, denk het niet.
Dan is er nog maar een vraag die overblijft, waarom deze landen deze wapens maakt terwijl wereldwijd landen die deze wapens hebben ze afbouwen.

Tja dan vraag ik me af wie er geen benul van internationale geopolitiek en verhoudingen heeft?
En kan ik alleen concluderen dat deze landen uitzijn op zelfvernietiging.

Charlus
28-05-09, 07:52
<...>Want vrede en tolerantie zijn Islamitische waarden en geen Westerse waarden.
Heb je je wel eens verdiept in de geschiedenis van de Islam? Onmogelijk.

NK bewapening is een antwoord op de Amerikaanse agressieve beleid.
NK heeft geld nodig en gebruikt kernbewapening als chantagemiddel. Ook wel prestigekwestie. Jij leeft in een waanwerkelijkheid.

Zonder de Amerikaanse aanwezigheid was er vrede op de Koreaans schiereiland.<...>
Aanwezigheid waar? Deze planeet? Licht je stelling eens nader toe.

Al Sawt
29-05-09, 12:55
Heb je je wel eens verdiept in de geschiedenis van de Islam? Onmogelijk.O, tuurlijk. Wij hebben al onze religieuze minderheden gedwongen laten bekeren of uitgemoord.

En uiteraard in kampen gestopt om ze te vernietigen.

Maar ik daag je uit om met voorbeelden te komen over de bloeddorst van de Islam.



NK heeft geld nodig en gebruikt kernbewapening als chantagemiddel. Ook wel prestigekwestie. Jij leeft in een waanwerkelijkheid.Waanwerkelijkheid waar jij in leeft. Misschien heb je geen kennis over stand van zaken.

Maar VS heeft op de Koreaanse schiereiland militairen gestationeerd die keer op keer militaire oefeningen uit voeren om NK te intimideren. Dan heb ik het niet over de economische en politieke sancties vanuit VS.

Door haar kernwapens kan NK internationale prestige afdwingen. Tijd zal het leren wie gelijk heeft..
Maar het is een teken dat VN veiligheidsraad NK (nog) niet heeft gestraft voor haar kernproeven.




Aanwezigheid waar? Deze planeet? Licht je stelling eens nader toe. Misschien op Koreaanse schiereiland. Excuses dat ik het niet had uitgelegd. Want ik was in waan dat er geen individuen bestonden die over een onderwerp discussieren waar ze geen kennis over bezitten.

Al Sawt
29-05-09, 13:01
Roepen dat de ander het niet snapt is wel je parade paardje wat betreft argumenten he. Wat je hier zegt is totaal iets anders. Wat je eerder zei slaat simpelweg nergens op. Ik begin me af te vragen of je wel doorhebt wat je allemaal neertypt.

Stel je gerust: Ik weet precies wat ik neertyp en ik snap precies wat ik zeg.
Dat staat in schril contrast met beunhazen die op basis van hun hersenspinsels denken dat zij kennis over bepaalde zaken hebben.

En hun onvermogen om een discussie te voeren te maskeren door kennis van anderen in twijfel te trekken, zonder gebruik van een argument.

The_Grand_Wazoo
29-05-09, 14:16
NK en Iran voelen zich terecht bedreigd door Amerikaanse agressie en zij hebben gezien wat er met Irak heeft plaats gevonden. Dankzij bezit van kernwapens kunnen zij de Amerikaanse agressie temmen en steentje bijdragen aan de wereldvrede.


Ten aanzien van NK: ik denk dat de 'amerikaanse aggressie' waaraan dit land zou zijn blootgesteld, gerelativeerd kan worden. Ik denk bovendien dat indien de eeuwige zon Kim, de wijste allerwijste, onmiddelijk een andere vijand zou ontwikkelen op het moment dat de VS deemoedig het hoofd voor hem zouden buigen. Hij heeft namelijk permanente angst nodig om zijn bevolking onder de duim te kunnen houden.
Persoonlijk ben ik van mening dat het hier om wel een van de vuigste totalitaire dictaturen ter wereld gaat dat ieder spoortje van menselijkheid en mededogen met zijnburgers ontbeert. Maar ik zal wel een te decadente verweekte westelijke kijk op de zaak hebben.

Max Stirner
29-05-09, 14:40
Persoonlijk ben ik van mening dat het hier om wel een van de vuigste totalitaire dictaturen ter wereld gaat dat ieder spoortje van menselijkheid en mededogen met zijnburgers ontbeert. Maar ik zal wel een te decadente verweekte westelijke kijk op de zaak hebben.


Als boomschors de nationale delicatesse is geworden, is die conclusie wellicht wel gerechtvaardigd ja.

The_Grand_Wazoo
29-05-09, 14:43
Als boomschors de nationale delicatesse is geworden, is die conclusie wellicht wel gerechtvaardigd ja.

Gelardeerd met magere houtworm. Jammie jammie.

Max Stirner
29-05-09, 15:33
Zonder de Amerikaanse aanwezigheid was er vrede op de Koreaans schiereiland.



Klopt. Dan was heel Korea nu eigendom van Kim Jong Il geweest.

tanger'73
29-05-09, 18:53
NK evenals VS, zijn beiden tuig van de richel. In NK wordt Kim Jong Il letterlijk vereerd als een God, waar ook het schoolsysteem totaal aan zijn voeten ligt en heerst er de harde hand die je niemand kunt toewensen. NK is totaal geïsoleerd van de wereld en de bevolking kan niks en mag niks zonder zijn uitdrukelijke toestemming en aanwezigheid. Er wordt zelfs buitensporige liefde voor de Grote Leider opgedrongen. Ondanks haar nucleaire kennis blijft NK tot op zekere hoogte een achterlijke staat.

Witte78
29-05-09, 19:09
En hun onvermogen om een discussie te voeren te maskeren door kennis van anderen in twijfel te trekken, zonder gebruik van een argument.


Je hebt geen benul van internationale geopolitiek en verhoudingen. Vandaar dat je het niet snapt.

En dat omdat ik je wijs op een fout in je logica. Ironisch.

fisherman1969
29-05-09, 19:27
Wanneer meer landen kernwapens bezitten neemt de kans op een incident ook toe. Lijkt me genoeg reden om de verspreiding tegen te gaan.

Ja een atoom vrije wereld zou fantastisch zijn , helaas er zijn al meer dan genoeg landen die over een dergelijk afschuwlijk wapen beschikken !
Op de V.S na heeft nog nooit een ander land het atoom wapen gebruikt mede door de enorme uitwerking die zelfs de V.S niet verwacht hadden,
zijn de mensen gewaarschuwd hoe gevaarlijk het atoom wapen is !
GELUKKIG hebben deze landen tot nu toe geen (misbruik) gemaakt van hun kernwapens en bewezen er mee om te gaan , en dat valt van de nieuwkomers niet te zeggen dus.....
Je hebt gelijk: hoe meer landen er zijn met kernwapens hoe groter dekans op een incident ,vooral als erlanden bij komen waar een mensen leven niet telt (HITLER had opzeker een kernwapen gebruikt in zijn laatse dagen het kon hem niks meer schelen ) en zo zijn er meer ook nu nog!
Kijk b.v maar naar de Noord koreaanse leiders en wat nog erger is hun totaal geindoctrineerde straat arme bevolking die maal al te graag zien dat het kernwapen tot stand komt .
Elk (extra ) kernwapen is er een te veel !!

John2
29-05-09, 20:01
Maar ik daag je uit om met voorbeelden te komen over de bloeddorst van de Islam.


Kijk eens naar de strijd tussen diverse stromingen binnen deze islam en hoe zij elkaar naar het leven staan.

The_Grand_Wazoo
29-05-09, 20:26
NK evenals VS, zijn beiden tuig van de richel. In NK wordt Kim Jong Il letterlijk vereerd als een God, waar ook het schoolsysteem totaal aan zijn voeten ligt en heerst er de harde hand die je niemand kunt toewensen. NK is totaal geïsoleerd van de wereld en de bevolking kan niks en mag niks zonder zijn uitdrukelijke toestemming en aanwezigheid. Er wordt zelfs buitensporige liefde voor de Grote Leider opgedrongen. Ondanks haar nucleaire kennis blijft NK tot op zekere hoogte een achterlijke staat.

Je kunt grote ideologische bezwaren tegen de VS koesteren, maar ik kan op het moment geen enkele overheid, die van Saoedi Arabie, noch die van Iran, die van de VS noch die Pakistan, die van China noch die van Belgie (is mijn scope zo breed genoeg?) die zo perfide is als die van NK.
Er zijn vreselijke dictaturen, zoals Birma,maar de Birmese generaals pretenderen tenminste geen grote redders te zijn.

tanger'73
29-05-09, 21:40
Je kunt grote ideologische bezwaren tegen de VS koesteren, maar ik kan op het moment geen enkele overheid, die van Saoedi Arabie, noch die van Iran, die van de VS noch die Pakistan, die van China noch die van Belgie (is mijn scope zo breed genoeg?) die zo perfide is als die van NK.
Er zijn vreselijke dictaturen, zoals Birma,maar de Birmese generaals pretenderen tenminste geen grote redders te zijn.


In NK wordt letterlijk alles tot in de kleinste details gecontroleerd en staat de leider in het middelpunt van alles en boven God verheven. Hele generaties zijn inmiddels tot in haar hele wezen geindoctrineerd en worden zo dus niet alleen fysiek, maar ook geestelijk onderdrukt. Dat Kim Jong il deze toestand tot zelfs met een atoombom wil handhaven is verachtelijk.