PDA

Bekijk Volledige Versie : Islam oorzaak crimineel gedrag Marokkanen



cloned
25-05-09, 19:28
Het ministerie van Justitie onderzoekt welke aanpak van jeugdcriminaliteit werkt. Met die kennis wil het kabinet de problematiek van Marokkaanse jongeren te lijf.

De islam is mogelijk een van de oorzaken van delinquent gedrag van Marokkaanse jongeren. Dat oppert Corine de Ruiter, hoogleraar forensische psychologie in Maastricht die - samen met anderen - in opdracht van het ministerie van Justitie de aanpak van criminele Marokkaanse jongeren in kaart heeft gebracht. Volgens De Ruiter hebben Marokkaanse (en Turkse) jongeren een ‘achterstand in hun morele ontwikkeling’.

Lees hier de rest van het artikel (http://www.binnenlandsbestuur.nl/nieuws/2009/05/%C3%A2%E2%82%AC%CB%9Cislam-mede-oorzaak-delinquent-gedrag%C3%A2%E2%82%AC%E2%84%A2.116582.lynkx)

tanger'73
25-05-09, 19:31
Achterlijker als dit heb je ze niet en ik maar denken dat het plafond al bereikt is.

IbnRushd
25-05-09, 19:40
Achterlijk artikel. De Ruiter haalt islam en cultuur door elkaar.

tanger'73
25-05-09, 19:46
Achterlijk artikel. De Ruiter haalt islam en cultuur door elkaar.


Heb je die twee reacties gelezen, beter kan je het niet zeggen? te veel aannames en weinig feiten.

Slinger
25-05-09, 19:48
Achterlijk artikel. De Ruiter haalt islam en cultuur door elkaar.

Daar kun je niet zo gemakkelijk onderscheid in maken. Die twee zijn zeer met elkaar verweven.

mulan
25-05-09, 19:48
En dat is dan hoogleraar :moe:

cloned
25-05-09, 19:49
Het empirische bewijs dat dit antisociaal of crimineel gedrag in de hand werkt, is er nog niet, maar de auteurs achten het ‘plausibel’ dat het zo werkt.

:haha: geweldig.

tanger'73
25-05-09, 19:51
:haha: geweldig.


Echt een wetenschappelijk hoogstandje, tozzzzzzzzz. :slaap:

IbnRushd
25-05-09, 19:58
Daar kun je niet zo gemakkelijk onderscheid in maken. Die twee zijn zeer met elkaar verweven.

De Ruiter geeft, naarmate je het artikel verder leest, hele andere oorzaken. Dat ene zinnetje waarin hij de islam probeert bij te betrekken, staat heel stom. Tenzij je beweert dat niet-Marokkaanse moslims 'tzelfde probleem hebben als de Marokkanen.

tanger'73
25-05-09, 20:16
De Ruiter geeft, naarmate je het artikel verder leest, hele andere oorzaken. Dat ene zinnetje waarin hij de islam probeert bij te betrekken, staat heel stom. Tenzij je beweert dat niet-Marokkaanse moslims 'tzelfde probleem hebben als de Marokkanen.


Nooit zoiets achterlijks uit de richting van wetenschappers gehoord als dit, tis net alsof je het christendom of Jodendom in relatie brengt met crimineel gedrag. totaal doodlopend en onzinnige beredenering, kan er niks anders van maken dan dat sommige wetenschappers ook aan de hype rondom Marokkanen willen meedoen. Brengt natuurlijk onderzoeksgeld in het laadje.

Witte78
25-05-09, 20:23
Volgens mij zijn hier wat moslims met lange tenen. Kan iemand mij uitleggen waarom de Islam geen (negatieve) invloed op gedrag kan hebben in bepaalde situaties?

tanger'73
25-05-09, 20:27
Volgens mij zijn hier wat moslims met lange tenen. Kan iemand mij uitleggen waarom de Islam geen (negatieve) invloed op gedrag kan hebben in bepaalde situaties?


De islam en haar leerstellingen zijn geen daderprofiel.

Aït Ayt
25-05-09, 20:35
De islam is mogelijk een van de oorzaken van delinquent gedrag van Marokkaanse jongeren.[/URL]

het is juist het gebrek aan islaam bij deze jongeren wat een van de oorzaken is voor hun delinquent gedrag.. ik moet de eerste straatcrimineel nog tegenkomen die een belijdende moslim is..


Lees hier de rest van het artikel

nee dank je !

tanger'73
25-05-09, 20:43
het is juist het gebrek aan islaam bij deze jongeren wat een van de oorzaken is voor hun delinquent gedrag.. ik moet de eerste straatcrimineel nog tegenkomen die een belijdende moslim is..



nee dank je !


Ik weet niet aan welke wetenschappelijk bureau deze lui verbonden zijn, maar dit is echt bedroevend om op deze manier te zoeken naar researchgelden?

DNA
25-05-09, 20:46
Lees hier de rest van het artikel (http://www.binnenlandsbestuur.nl/nieuws/2009/05/%C3%A2%E2%82%AC%CB%9Cislam-mede-oorzaak-delinquent-gedrag%C3%A2%E2%82%AC%E2%84%A2.116582.lynkx)

wat een achterlijk ideologisch materialistisch "psycholoog", zeg :

een schande voor de wetenschap & voor de materialistisch forensisch psychologie ! :kotsen2:

is democratie veraantwoordelijk voor crimineel gedrag, gangsters , mafia .skin heads, white supremacists, neo_nazis, Ku Klux klan ....racisme, Islamofobie, xenofobie ....????


see how muslims had even contributed to building the very foundations of modern civilisation :

without Islam_muslims , modern civilisation w'dn't have been possible :

among many other things :

even modern science itself was "invented " by muslims thanks to that Islamic fundamental experience ,research ....search spirit !

www.1001inventions.com

www.muslimheritage.com

NLse achterlijkheid, onwetendheid, geest armoede, intolerantie, ideologisch, moreel .... slavernij aan de top ... kenen geen grenzen blijkbaar anno 2009 , in de 21 ste eeuw ook nog :kotsen2:

what een achterlijk land is NL geworden ,zeg, terwijl die juist een oase van tolerantie was temidden van een heel intolerant Europees woestijn in de middle_eeuwen !

materialistisch utilitair tolerantie die snel waait met de materialistisch socio_economisch ,politiek, geo_politiek omstandigheden _wind mee ! :kotsen2:

P.S.: het is juist de afwezigheid van Islam bij veel moslims die de ondergang van moslims had ontketend , history & facts ignorants ....

zodra moslims weer terug zouden keren naar Islam , dan kan deze achterlijk westen wel inpakken :

deze achterlijk westen die wel door Islam werd gehaald uit diens middle_eeuwse achterlijkheid, bijgeloof, onwetendheid ...

& het is deze Islam weer die deze achterlijk Jahilia van het westen zal redden van diens moreel, ideologisch, filosofisch , "wetenschappelijk" ...achterlijkheid & onwetendheid , ondanks die materieel , materieel wetenschappelijk &technologisch prestaties van het westen :

ideologisch materialisme die alleen op het niveau van de materie had kunnen presteren, niet echt elders !

deze ideologisch materialisme die de opvatting van de waarheid monopoliseert ,samen met de opvatting van de vrijheid, van de individueel vrijheid, van mensen rechten, van tolerantie, van vrijheid van geloof, van gelijkheid _gelijkwaardigheid .....

het wordt tijd dat moslims hun universeel Islam aan de heel mensheid weer moeten laten zien op de werkelijkheid terrein , op deze achterlijk world stage !

om de mensheid te kunnen redden van deze ideologisch materialisme die de mensheid slaaf houdt !

IbnRushd
25-05-09, 20:52
Nooit zoiets achterlijks uit de richting van wetenschappers gehoord als dit, tis net alsof je het christendom of Jodendom in relatie brengt met crimineel gedrag. totaal doodlopend en onzinnige beredenering, kan er niks anders van maken dan dat sommige wetenschappers ook aan de hype rondom Marokkanen willen meedoen. Brengt natuurlijk onderzoeksgeld in het laadje.

Het staat inderdaad stom. Islam keurt criminaliteit juist af. Zoals De Ruiter zegt, de islam legt (o.m.) de nadruk op gehoorzaamheid (eerst aan Allah dan aan de ouders) en respect. Dat zijn twee zaken die tegenstrijdig zijn met het criminele gedrag en handelingen die ze uitvoeren.

Opvoeding (tarbiyah) is sowieso een van de belangrijkste zaken in de islam. En dat is dus niet gehoorzamen zoals robots het doen. En daar gaat die arme meneer de fout in. Een cursus islamitische pedagogie zal hem vast goed doen.

tanger'73
25-05-09, 20:58
Het staat inderdaad stom. Islam keurt criminaliteit juist af. Zoals De Ruiter zegt, de islam legt (o.m.) de nadruk op gehoorzaamheid (eerst aan Allah dan aan de ouders) en respect. Dat zijn twee zaken die tegenstrijdig zijn met het criminele gedrag en handelingen die ze uitvoeren.

Opvoeding (tarbiyah) is sowieso een van de belangrijkste zaken in de islam. En dat is dus niet gehoorzamen zoals robots het doen. En daar gaat die arme meneer de fout in. Een cursus islamitische pedagogie zal hem vast goed doen.


tis gewoon gebakken lucht waarop deze wetenschappers hun onderzoek op denken te staven. Laten ze vooral bij hun collega's religieuze wetenschappen op bezoek gaan alvorens ze op dergelijke veronderstellingen te komen als basis voor een onderzoek.

Slinger
25-05-09, 21:08
het is juist het gebrek aan islaam bij deze jongeren wat een van de oorzaken is voor hun delinquent gedrag.. ik moet de eerste straatcrimineel nog tegenkomen die een belijdende moslim is..





Dat kan wel zijn, maar ze roven bij voorkeur van niet-moslims.

AdamRon
25-05-09, 21:25
Dit is een belachelijke gedachtengang dat de Islam oorzaak zou zijn voor het gedrag van deze Pubers..

Ik denk dat de opvoeding (of het gebrek van opvoeding) een veel grotere oorzaak zijn dan het geloof, daar komt bij dat deze gasten eigenlijk tussen twee werelden van opvattingen zitten zodat ze op zoek zijn naar hun eigen indentiteit..

Max Stirner
25-05-09, 21:34
Achterlijk artikel. De Ruiter haalt islam en cultuur door elkaar.


Dus het komt door de cultuur ?


(http://www.nrc.nl/opinie/article2249910.ece/Er_zijn_niet_slechts_een_paar_criminele_Marokkanen )

Witte78
25-05-09, 21:38
Het is allemaal leuk en aardig wat de invloed van de islam in theorie zou moeten zijn, maar het is zinvoller om naar de praktijk te kijken. Elke vorm van mogelijke kritiek wordt al meteen afgedaan als achterlijk en dus ook genegeerd. Waarom is het pertinent onwaar dat de islam een strengere machtsverhouding tussen ouder en kind als gevolg kan hebben?


Verder is de titel wel erg fout. Het gaat van "De islam is mogelijk een van de oorzaken van delinquent gedrag van Marokkaanse jongeren" naar "Islam mede oorzaak delinquent gedrag" naar "Islam oorzaak crimineel gedrag Marokkanen"

tanger'73
25-05-09, 21:42
Dus het komt door de cultuur ?


(http://www.nrc.nl/opinie/article2249910.ece/Er_zijn_niet_slechts_een_paar_criminele_Marokkanen )

Deugniet, omdat sommige jongelui door uiteenlopende redenen het niet zo breed hebben, zoeken ze naar de snelste weg om patserig voor de dag te komen. :D

tanger'73
25-05-09, 21:46
Het is allemaal leuk en aardig wat de invloed van de islam in theorie zou moeten zijn, maar het is zinvoller om naar de praktijk te kijken. Elke vorm van mogelijke kritiek wordt al meteen afgedaan als achterlijk en dus ook genegeerd. Waarom is het pertinent onwaar dat de islam een strengere machtsverhouding tussen ouder en kind als gevolg kan hebben?


Verder is de titel wel erg fout. Het gaat van "De islam is mogelijk een van de oorzaken van delinquent gedrag van Marokkaanse jongeren" naar "Islam mede oorzaak delinquent gedrag" naar "Islam oorzaak crimineel gedrag Marokkanen"


Dan is het handig om te weten wat de negatieve elementen de islam bezit, verder wordt er gewoon gesuggereert dat de islam crimineel gedrag aanmoedigd en dat is stompzinnig.

Witte78
25-05-09, 21:53
Dan is het handig om te weten wat de negatieve elementen de islam bezit, verder wordt er gewoon gesuggereert dat de islam crimineel gedrag aanmoedigd en dat is stompzinnig.

Het hoeft niet perse een negatief element te zijn, maar het kan gewoon een gebrek zijn. Het idee dat de islam op elk vraagstuk het correcte antwoord zou kunnen geven lijkt me nogal onrealistisch. Er staan wel meer teksten in de koran die heden ten dage, of in ieder geval in een westerse samenleving, niet meer van toepassing zijn. Dit kan dus ook het geval zijn bij de aanbevelingen wat betreft ouder/kind relaties.

tanger'73
25-05-09, 21:56
Het hoeft niet perse een negatief element te zijn, maar het kan gewoon een gebrek zijn. Het idee dat de islam op elk vraagstuk het correcte antwoord zou kunnen geven lijkt me nogal onrealistisch. Er staan wel meer teksten in de koran die heden ten dage, of in ieder geval in een westerse samenleving, niet meer van toepassing zijn. Dit kan dus ook het geval zijn bij de aanbevelingen wat betreft ouder/kind relaties.


Er wordt de suggestie gewekt dat de islam crimineel gedrag aanmoedigd, waarop ze dat baseren is geheel krankzinnig.

IbnRushd
25-05-09, 22:03
Het is allemaal leuk en aardig wat de invloed van de islam in theorie zou moeten zijn, maar het is zinvoller om naar de praktijk te kijken. Elke vorm van mogelijke kritiek wordt al meteen afgedaan als achterlijk en dus ook genegeerd. Waarom is het pertinent onwaar dat de islam een strengere machtsverhouding tussen ouder en kind als gevolg kan hebben?
[/I]"

Het is onwaar dat de islam een strengere machtsverhouding tussen ouder(s) en kind heeft dan andere religies of levensbeschouwingen.

Als de islam de mede-oorzaak is van criminaliteit, waarom hebben andere etnische moslims daar geen last van? Zijn ze in Amerika in verhouding ook oververtegenwoordigd?

IbnRushd
25-05-09, 22:04
Dit kan dus ook het geval zijn bij de aanbevelingen wat betreft ouder/kind relaties.

Zoals wat?

tanger'73
25-05-09, 22:21
Het is onwaar dat de islam een strengere machtsverhouding tussen ouder(s) en kind heeft dan andere religies of levensbeschouwingen.

Als de islam de mede-oorzaak is van criminaliteit, waarom hebben andere etnische moslims daar geen last van? Zijn ze in Amerika in verhouding ook oververtegenwoordigd?


Zonder religie of levensbeschouwelijke invloed was het hek al heel lang van de dam. Seculiere wetten waar gedrag aan getoetst wordt hebben vaak hun oorsprong ook uit religie en levensbeschouwing.

Witte78
25-05-09, 22:24
Het is onwaar dat de islam een strengere machtsverhouding tussen ouder(s) en kind heeft dan andere religies of levensbeschouwingen.

Als de islam de mede-oorzaak is van criminaliteit, waarom hebben andere etnische moslims daar geen last van? Zijn ze in Amerika in verhouding ook oververtegenwoordigd?


Zoals wat?

Ik heb dit onderzoek niet gedaan. Je zou het die onderzoekers moeten vragen. Ik zeg alleen dat ik geen reden zie om het bij voorbaat al uit te sluiten. Het hele idee achter de islam is immers gedrag beïnvloeden. Dat dit in sommige situaties negatief kan uitpakken vind ik helemaal niet onwaarschijnlijk.

tanger'73
25-05-09, 22:30
Ik heb dit onderzoek niet gedaan. Je zou het die onderzoekers moeten vragen. Ik zeg alleen dat ik geen reden zie om het bij voorbaat al uit te sluiten. Het hele idee achter de islam is immers gedrag beïnvloeden. Dat dit in sommige situaties negatief kan uitpakken vind ik helemaal niet onwaarschijnlijk.


Dan moet het onderzoek zich richten op de ontvangers, want iedereen weet inmiddels dat bepaalde uitwassen daarmee een loopje nemen. De islam herkent zich totaal niet in het voortbrengen van crimineel gedrag. Maar daar is geen onderzoek voor nodig.

knuppeltje
26-05-09, 08:51
Seculiere wetten waar gedrag aan getoetst wordt hebben vaak hun oorsprong ook uit religie en levensbeschouwing.

Je bent zot, die komen juist voort uit de ontworsteling van bepaalde religieuze normen en waarden.

Max Stirner
26-05-09, 08:56
De islam herkent zich totaal niet in het voortbrengen van crimineel gedrag. Maar daar is geen onderzoek voor nodig.




Overigens kan je met de Heilige Geschriften in de hand een prima excuus vinden om bijv. te liegen - zeker tegen ongelovigen.

cloned
26-05-09, 10:37
Overigens kan je met de Heilige Geschriften in de hand een prima excuus vinden om bijv. te liegen - zeker tegen ongelovigen.

Dat hoor ik wel vaker, maar heb daar nooit enig bewijs voor gevonden.

Max Stirner
26-05-09, 11:15
Dat hoor ik wel vaker, maar heb daar nooit enig bewijs voor gevonden.



http://www.answering-islam.org/Index/L/lying.html



(tis uiteraard maar welke prioriteiten je legt, maar als je een excuus zoekt kan je het vinden)

cloned
26-05-09, 12:09
http://www.answering-islam.org/Index/L/lying.html



(tis uiteraard maar welke prioriteiten je legt, maar als je een excuus zoekt kan je het vinden)
Mwah, niet echt overtuigend. Daarnaast vind ik de bron ook niet echt betrouwbaar. Ik houd mij meer aan bronnen met duidelijke directe verwijzingen naar de Koran.

http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert31.htm

IbnRushd
26-05-09, 12:15
Daarnaast vind ik de bron ook niet echt betrouwbaar.

Het is ook een van de grootste islamofobische site. Gesticht door radicale missionarissen en benaderen het dus niet vanuit een agnosticistisch perspectief.

Max Stirner is overigens zelf een rechts-extremist, al ontkent hij het.

cloned
26-05-09, 12:29
Het is ook een van de grootste islamofobische site. Gesticht door radicale missionarissen en benaderen het dus niet vanuit een agnosticistisch perspectief.

Max Stirner is overigens zelf een rechts-extremist, al ontkent hij het.

Dat ze islamfobisch zijn moeten ze natuurlijk zelf weten, dat recht hebben ze. Wat ik vooral merk op die site is dat ze allerlei vage theorieen en meningen bombaderen tot feiten en het dan zo brengen alsof het in de Koran staat. Wil je echt islamkritisch zijn dan moet je je aannames hard kunnen funderen met teksten uit de Koran en de juiste uitleg erbij geven. Dat mis ik wel op die site, en daarom neem ik die site verre van serieus.
Het is natuurlijk wel een bron van informatie voor de intellectueel minder bedeelden onder ons.

Charlus
26-05-09, 12:59
Onbetrouwbare Islamofobensite aldus IbnRushd:

http://www.answering-islam.org/Index/L/lying.html
Ach, waarom niet? Inderdaad een tikje tendentieus.
Betrouwbare Islamovoorlichtingsite:

http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert31.htm
Linda Bogaert (geb. 1962) is licentiate Psychologische en Pedagogische Wetenschappen (UGent, 1985), postgraduate Bedrijfskunde (KUL, 1986) en MBA University of Warwick (UK, 1987).
Als zij met gezag kan spreken over de Islam, dan geldt hetzelfde zeker voor mij. Ik heb nl. eens een boek gelezen en een studie afgerond.
Heeft zij wel of niet een rozig, met vaseline ingesmeerd brilletje op wanneer zij de Islam beschouwt? Maw. is zij a priori (ahem) betrouwbaarder dan answering-islam?

Max Stirner
26-05-09, 13:28
Heb gewoon de eerste de beste site opgegoogled ....

De citaten zullen toch wel echt afkomstig zijn uit Koran-verzen / Hadiths / Soennah's en weet ik veel hoe al die geschriften mogen heten ??



Datgene wat je zoekt, kan je vinden in dit soort teksten - juist omdat ze vaak zo multi-interpretabel zijn .

Dat was mijn punt.

cloned
26-05-09, 13:43
Onbetrouwbare Islamofobensite aldus IbnRushd:

Ach, waarom niet? Inderdaad een tikje tendentieus.
Betrouwbare Islamovoorlichtingsite:

Linda Bogaert (geb. 1962) is licentiate Psychologische en Pedagogische Wetenschappen (UGent, 1985), postgraduate Bedrijfskunde (KUL, 1986) en MBA University of Warwick (UK, 1987).
Als zij met gezag kan spreken over de Islam, dan geldt hetzelfde zeker voor mij. Ik heb nl. eens een boek gelezen en een studie afgerond.
Heeft zij wel of niet een rozig, met vaseline ingesmeerd brilletje op wanneer zij de Islam beschouwt? Maw. is zij a priori (ahem) betrouwbaarder dan answering-islam?

Misschien moet je verder kijken dan je neus lang is.

http://users.ugent.be/~hdeley/CIE/presentation_en.htm

Het verschil tussen CIE en answering islam heb ik hierboven al uitgelegd. Wil je stellingen onderbouwen, dan moet je met duidelijke voorbeelden komen zoals het CIE doet.

IbnRushd
26-05-09, 13:46
Maw. is zij a priori (ahem) betrouwbaarder dan answering-islam?

Tja, de benaderingswijze (methodologie) verschilt (enorm). Maar mag ik opmaken dat jij de optiek vanuit een christelijk perspectief betrouwbaarder acht dan van Linda Bogaert?

cloned
26-05-09, 14:16
Heb gewoon de eerste de beste site opgegoogled ....

De citaten zullen toch wel echt afkomstig zijn uit Koran-verzen / Hadiths / Soennah's en weet ik veel hoe al die geschriften mogen heten ??



Datgene wat je zoekt, kan je vinden in dit soort teksten - juist omdat ze vaak zo multi-interpretabel zijn .

Dat was mijn punt.

Er wordt niet naar de Koran gerefereerd terwijl het wel wordt afgedaan als zijnde iets puur islamitisch. Er worden citaten uit de Hadith aangehaald die een beetje verdraaid worden om zo eruit te halen wat je wilt.

Het meest grappige is een discussie die ik laatst zag tussen Hans Jannsen en Tofik Dibbi. Dibi zie ik niet echt als een deskundige op het gebied van de islam, maar één opmerking van hem sloeg de spijker op z'n kop. Het ging namelijk over de interpretatie van sommige teksten. Jannsen bleef maar hameren op interpretaties die oproepen tot geweld, terwijl Dibi een hele andere interpretatie zag.
Dibi zei toen dat een negatieve interpretatie uit zo'n tekst vrijwel altijd wordt gemaakt door fundi's uit Afghanistan of islamhaters uit Europa.

Al moet ik er wel bij zeggen dat onze "islam-kritische" vrienden vrijwel altijd teksten bewust weglaten zodat niemand de context meer ziet en de tekst inderdaad multi-interpretabel wordt.

Max Stirner
26-05-09, 14:28
Er wordt niet naar de Koran gerefereerd terwijl het wel wordt afgedaan als zijnde iets puur islamitisch. Er worden citaten uit de Hadith aangehaald die een beetje verdraaid worden om zo eruit te halen wat je wilt.

Het meest grappige is een discussie die ik laatst zag tussen Hans Jannsen en Tofik Dibbi. Dibi zie ik niet echt als een deskundige op het gebied van de islam, maar één opmerking van hem sloeg de spijker op z'n kop. Het ging namelijk over de interpretatie van sommige teksten. Jannsen bleef maar hameren op interpretaties die oproepen tot geweld, terwijl Dibi een hele andere interpretatie zag.
Dibi zei toen dat een negatieve interpretatie uit zo'n tekst vrijwel altijd wordt gemaakt door fundi's uit Afghanistan of islamhaters uit Europa.

Al moet ik er wel bij zeggen dat onze "islam-kritische" vrienden vrijwel altijd teksten bewust weglaten zodat niemand de context meer ziet en de tekst inderdaad multi-interpretabel wordt.




De verhouding tussen Koran en andere geschriften - en het belang van die andere geschriften - ken ik eerlijk gezegd niet, geloof dat daar intern ook nog wel wat over wordt gebakkeleid ...



In zijn algemeenheid:

Als mensen zich niet baseren op de primaire bron maar met name op andermans interpretatie van die bron, ligt misbruik natuurlijk op de loer.

amzy
26-05-09, 14:31
die mense hebbe niks te doen altijd maar nieuws over mocros ,en nooit goed nieuws,

cloned
26-05-09, 14:43
De verhouding tussen Koran en andere geschriften - en het belang van die andere geschriften - ken ik eerlijk gezegd niet, geloof dat daar intern ook nog wel wat over wordt gebakkeleid ...



In zijn algemeenheid:

Als mensen zich niet baseren op de primaire bron maar met name op andermans interpretatie van die bron, ligt misbruik natuurlijk op de loer.

Daar komt het gebrek aan voldoende kennis van het klassieke Arabisch(fosha) ook nog eens bij. Elke huis-tuin-en-keuken-arabist die het moderne Arabisch heeft gestudeerd wordt tegenwoordig al snel bestempeld(of doet dat zelf) als islam-deskundige. Dat is zeg maar Italiaans gaan studeren en jezelf dan bestempelen als deskundige Latijn.
Let's hit on that girl of let's hit the road in het Engels krijgt dan in de ogen van sommige mensen een hele andere betekenis.

Charlus
26-05-09, 14:50
Maw. is zij a priori (ahem) betrouwbaarder dan answering-islam?
Tja, de benaderingswijze (methodologie) verschilt (enorm). Maar mag ik opmaken dat jij de optiek vanuit een christelijk perspectief betrouwbaarder acht dan van Linda Bogaert?
Nee. De teneur van answering-islam wordt al snel duidelijk ("Muhammad's Low Opinion of Women"). Van Linda Bogaert weet ik niets. Welk doel hebben die artikelen en vanuit welke optiek schrijft zij?

tanger'73
26-05-09, 14:53
Je bent zot, die komen juist voort uit de ontworsteling van bepaalde religieuze normen en waarden.


Het onderscheidt tussen goed en slecht is bij uitstek een religieus concept, maar ik begrijp dat jij daar geen enkel inzicht in hebt.

tanger'73
26-05-09, 14:55
Overigens kan je met de Heilige Geschriften in de hand een prima excuus vinden om bijv. te liegen - zeker tegen ongelovigen.


Liegen is volgens de Geschriften een zonde en daar is de gelovige zelf verantwoordelijk voor en niet het Geschrift.

Charlus
26-05-09, 14:59
<...>Daar komt het gebrek aan voldoende kennis van het klassieke Arabisch(fosha) ook nog eens bij. Elke huis-tuin-en-keuken-arabist die het moderne Arabisch heeft gestudeerd wordt tegenwoordig al snel bestempeld(of doet dat zelf) als islam-deskundige. Dat is zeg maar Italiaans gaan studeren en jezelf dan bestempelen als deskundige Latijn.
Let's hit on that girl of let's hit the road in het Engels krijgt dan in de ogen van sommige mensen een hele andere betekenis.
Wanneer een artikel positief uitvalt richting Islam/koran speelt die anders zo broodnodige beheersing van koranarabisch ineens een veel minder cruciale rol.
Hoe zou het met Linda haar beheersing van het klassieke Arabisch zitten?

tanger'73
26-05-09, 14:59
Misschien moet je verder kijken dan je neus lang is.

http://users.ugent.be/~hdeley/CIE/presentation_en.htm

Het verschil tussen CIE en answering islam heb ik hierboven al uitgelegd. Wil je stellingen onderbouwen, dan moet je met duidelijke voorbeelden komen zoals het CIE doet.


Ja het CIE biedt prima basiskennis rondom islam en vanuit universitaire kringen.

tanger'73
26-05-09, 15:03
Tja, de benaderingswijze (methodologie) verschilt (enorm). Maar mag ik opmaken dat jij de optiek vanuit een christelijk perspectief betrouwbaarder acht dan van Linda Bogaert?


Bogaert brengt het zeer objectief, zonder eigen draai en inbreng en dat alles met verwijzing onder voorbehoud. Da's pas een wetenschapper.

cloned
26-05-09, 15:27
Wanneer een artikel positief uitvalt richting Islam/koran speelt die anders zo broodnodige beheersing van koranarabisch ineens een veel minder cruciale rol.
Hoe zou het met Linda haar beheersing van het klassieke Arabisch zitten?

Zoals je kan zien op haar pagina in sommige artikelen beheerst ze het klassieke Arabisch uitstekend. Ze zet sommige teksten zelfs helemaal uiteen.

DNA
26-05-09, 18:31
Dus het komt door de cultuur ?









waar komt de Italiaans mafia vandaan , al dan niet in de VS ???

zijn democratie of westerse culturen veraantwoordelijk voor racisme, neo_nazis, Ku klux klan, white supremacists , skin heads , xenofobie, Islamofobie .......

in hoverre is de cultuur , omgeving , opvoeding ...zijn veraantwoordelijk voor crimineel gedrag ????

crimineel gedrag heeft veel oorzaken .... veels te veel factoren om die allemaal op te kunnen noemen :

een heel open deur !

vergeet niet dat ieder mens een potentieel crimineel zou zijn :

staat gegrift in de menselijk natuur :

ieder van ons is in staat crimineel gedrag te vertonen of een misdaad te plegen vroeger of later .....

niet alleen individueen criminelen kunnen zijn of worden :

ook staten bijv. : zie israel war criminal, zie de VS , zie het heel westen met betrekking tot derde wereld landen ...

menselijk ideologieen kunnen crimineel zijn à la nazisme, communisme, stalinisme , ....liberalisme, secularisme & zelfs democratie kan fundamenteel crimineel elementen bevatten als een soort verdeel & heers techniek & uiterst geraffineerd dekmantel voor macht & dominatie , als vijand van de waarheid ....

het laatst heeft democratie gemeen met dictaturen ....

Religies ( religies die door God werden geopenbaard tenminste !) zijn per definitie goed , het zijn mensen die misbruik zouden kunnen maken van religie ....via misinterpretaties, onwetendheid, achterlijkheid, bijgeloof, fanatisme ....

Witte78
26-05-09, 18:42
het laatst heeft democratie gemeen met dictaturen ....[/SIZE]

Welke staatsinrichting niet? Oh ja, de niet nader te definiëren ideale islam.

Max Stirner
26-05-09, 18:45
waar komt de Italiaans mafia vandaan , al dan niet in de VS ???

zijn democratie of westerse culturen veraantwoordelijk voor racisme, neo_nazis, Ku klux klan, white supremacists , skin heads , xenofobie, Islamofobie .......

in hoverre is de cultuur , omgeving , opvoeding ...zijn veraantwoordelijk voor crimineel gedrag ????

crimineel gedrag heeft veel oorzaken .... veels te veel factoren om die allemaal op te kunnen noemen :

een heel open deur !

vergeet niet dat ieder mens een potentieel crimineel zou zijn :

staat gegrift in de menselijk natuur :

ieder van ons is in staat crimineel gedrag te vertonen of een misdaad te plegen vroeger of later .....

niet alleen individueen criminelen kunnen zijn of worden :

ook staten bijv. : zie israel war criminal, zie de VS , zie het heel westen met betrekking tot derde wereld landen ...

menselijk ideologieen kunnen crimineel zijn à la nazisme, communisme, stalinisme , ....liberalisme, secularisme & zelfs democratie kan fundamenteel crimineel elementen bevatten als een soort verdeel & heers techniek & uiterst geraffineerd dekmantel voor macht & dominatie , als vijand van de waarheid ....

het laatst heeft democratie gemeen met dictaturen ....

Religies ( religies die door God werden geopenbaard tenminste !) zijn per definitie goed , het zijn mensen die misbruik zouden kunnen maken van religie ....via misinterpretaties, onwetendheid, achterlijkheid, bijgeloof, fanatisme ....



Beetje omslachtig antwoord ..... bedoel je 'ja' of 'nee' ?

DNA
26-05-09, 18:53
Welke staatsinrichting niet? Oh ja, de niet nader te definiëren ideale islam.



Democratie = buitensporig vrijheid, buitensporig individualisme, egocentrisme, subjectivisme , egoisme ...... :

als aantal elementen_ingredienten van democratie , zijn de oorzakken van veel menselijk fysiek, intellectueel, psychologisch, moreel, mentaal, geestelijk & vooraal spiritueel ellende :

crimineel gedrag , racisme, xenofobie, Islamofobie , white supremacists, Ku klux klan , far right movements , neo_nazis, xenofobie ...zijn rechtstreeks te koppelen aan ....democratie effecten := onder het motto van freedom of speech & of thinking :

met democratie als DE vijand van de waarheid ook nog , via diens heers & verdeel technieken ......

democratie als produkt van ideologisch filosofisch historisch, moreel ....materialisme....





zie hoe democratieen zich gedragen ten opzichte van derde wereld landen bijv. :

als echt gangsters = Might is right :

die gek hoogeleraar moet zich eerst afvragen of democratie niet DE oorzaak van alle criminaliteit, spiritueel, psychologisch & ander ellende is =

materialistisch ideologisch slavernij van het ergste soort op dictaturen & totalitarisme na !

Globi
26-05-09, 19:01
Maar.....er zijn hier Marokkanen op het forum. Hoe komt het dan dat zoveel jonge Marokkanen ontsporen? En wat is de oplossing?

DNA
26-05-09, 19:03
Beetje omslachtig antwoord ..... bedoel je 'ja' of 'nee' ?


of course not : u don't have to be a genius to know that , silly boy , unless u're a bias anti-religion fascist , nothing personal !

see what Islam had meant for humanity :

even modern science itself was created by muslims thanks to that Islam's experience, research, search ... spirit, essence , nature , dynamics , principles ....

see how Islam_muslims had even contributed to building the very foundations of modern civilisation !

without muslims _Islam , modern civilisation w'dn't have been possible even :

www.1001inventions.com

www.muslimheritage.com


http://www.islamtoday.com/history.html

Globi
26-05-09, 19:07
of course not : u don't have to be a genius to know that , silly boy , unless u're a bias anti-religion fascist , nothing personal !

see what Islam had meant for humanity :

see how Islam_muslims had even contributed to building the very foundations of modern civilisation !

without muslims _Islam , modern civilisation w'dn't have been possible even :

www.1001inventions.com

www.muslimheritage.com


http://www.islamtoday.com/history.htm


Niet echt. Waarom schrijf je in het engels? Je begrijpt de nederlandse taal blijkbaar ook?

Wat heeft de islam mij als nederlandse man als positiefs gebracht?

cloned
26-05-09, 19:07
Maar.....er zijn hier Marokkanen op het forum. Hoe komt het dan dat zoveel jonge Marokkanen ontsporen? En wat is de oplossing?

De islam is het probleem en Geert Wilders is de oplossing.
Stem PVV, Geert for president!

tanger'73
26-05-09, 19:09
Zoals je kan zien op haar pagina in sommige artikelen beheerst ze het klassieke Arabisch uitstekend. Ze zet sommige teksten zelfs helemaal uiteen.


Haar Korannotities voor het Europees islamitisch Centrum zijn erg goed en een genot om te lezen en goed te gebruiken voor het opdoen van elementaire basiskennis.

cloned
26-05-09, 19:13
Haar Korannotities voor het Europees islamitisch Centrum zijn erg goed en een genot om te lezen en goed te gebruiken voor het opdoen van elementaire basiskennis.

Inderdaad, ze zetten veel zaken helder en duidelijk uiteen met verwijzingen naar duidelijke bronnen. Maar ze doet het niet alleen, er werkt een heel team van deskundigen aan de teksten.

quranicteachings.co.uk vind ik persoonlijk ook een goede en duidelijke site.

Witte78
26-05-09, 19:14
Democratie = buitensporig vrijheid, buitensporig individualisme, egocentrisme, subjectivisme , egoisme ...... :

als aantal elementen_ingredienten van democratie , zijn de oorzakken van veel menselijk fysiek, intellectueel, psychologisch, moreel, mentaal, geestelijk & vooraal spiritueel ellende :

crimineel gedrag , racisme, xenofobie, Islamofobie , white supremacists, Ku klux klan , far right movements , neo_nazis, xenofobie ...zijn rechtstreeks te koppelen aan ....democratie effecten := onder het motto van freedom of speech & of thinking :

met democratie als DE vijand van de waarheid ook nog , via diens heers & verdeel technieken ......

democratie als produkt van ideologisch filosofisch historisch, moreel ....materialisme....





zie hoe democratieen zich gedragen ten opzichte van derde wereld landen bijv. :

als echt gangsters = Might is right :

die gek hoogeleraar moet zich eerst afvragen of democratie niet DE oorzaak van alle criminaliteit, spiritueel, psychologisch & ander ellende is =

materialistisch ideologisch slavernij van het ergste soort op dictaturen & totalitarisme na !

Als we dictaturen en totalitaire regimes niet mee rekenen, wat blijft er dan eigenlijk nog over?

tanger'73
26-05-09, 19:17
Inderdaad, ze zetten veel zaken helder en duidelijk uiteen met verwijzingen naar duidelijke bronnen. Maar ze doet het niet alleen, er werkt een heel team van deskundigen aan de teksten.

quranicteachings.co.uk vind ik persoonlijk ook een goede en duidelijke site.


Alles is goed op weg naar meer kennis en inzicht omtrent islam, als het maar transparant blijft. Helaas wordt daar zoals je ongetwijfeld weet vaak misbruik van gemaakt.

DNA
26-05-09, 19:20
Maar.....er zijn hier Marokkanen op het forum. Hoe komt het dan dat zoveel jonge Marokkanen ontsporen? En wat is de oplossing?


:lol:



da's een heel wijd open deur juist :*

waaroom wordt de nadruk gelegd alleen op marokkanen meestaal, terwijl men erger & geraffineerd misdaad & criminaliteit bij andere minderheden: chinezen, turke, oost-Europeanen, Russen , Antillianen ...... & bij LNers zelf kan tegenkomen ????


omdat men altijd de zwakste schakel als scapegoat nodig heeft :

net als zwarte mensen eerder ....


deze hoogeleraar is het NLse Ku Klux Klan publiek lynchen van de nieuwe zwartjes = marokkanen aan het rechtvaardigen & zelfs uit te breiden aan .....moslims in het algemeen :

I do smell some stinking ideological political smell_game :

muslims are thrown to the lions under the new Roman empire , as was the case 'fore with christians under the old Roman empire :

that alone can provide Holland with more criminality , domestic violence than it could ever handle :

demonising & stigmatising whole peoples = more violence , more crimes :

The Dutch state is the main responsible for this misery by muslim minorities , by demonising Islam & by allowing fascists such as wilders to preach hate & exclusion against muslims ........

the so_called freedom of speech = of hate sometimes is 1 of the main responsibles for that :

doesn't mean that that freedom should be abolished , no , absolutely not :

it just should be not confused with the freedom of hate , of Islamophobia , xenophobia ...

Globi
26-05-09, 19:25
:lol:



da's een heel wijd open deur juist :*

waaroom wordt de nadruk gelegd alleen op marokkanen meestaal, terwijl men erger & geraffineerd misdaad & criminaliteit bij andere minderheden: chinezen, turke, oost-Europeanen, Russen , Antillianen ...... & bij LNers zelf kan tegenkomen ????


omdat men altijd de zwakste schakel als scapegoat nodig heeft :

net als zwarte mensen eerder ....


deze hoogeleraar is het NLse Ku Klux Klan publiek lynchen van de nieuwe zwartjes = marokkanen aan het rechtvaardigen & zelfs uit te breiden aan .....moslims in het algemeen :

I do smell some stinking ideological political smell_game :

muslims are thrown to the lions under the new Roman empire , as was the case 'fore with christians under the old Roman empire :

that alone can provide Holland with more criminality , domestic violence than it could ever handle :

demonising & stigmatising whole peoples = more violence , more crimes :

The Duch state is the main responsable for this misery by muslim minorities , by demonising Islam & by allowing fascists such as wilders to preach hate & exclusion against muslims ........

the so_called freedom of speech = of hate sometimes is 1 of the main responsibles for that :

doesn't mean that that freedom should be abolished , no , absolutely not :

it just should be not confused with the fredom of hate , of Islamophobia , xenophobia ...

Luister. Ik reageer niet op hysterische mensen.

Met veel jonge marokkanen gaat het niet goed. Veel van hen zitten in de criminaliteit. Praat normaal met mij. Niet alsof ik in een trip zit. Wat is de oplossing volgens jou? De volgende stap is dat ik met plaatjes moet gaan werken.....

DNA
26-05-09, 19:42
Luister. Ik reageer niet op hysterische mensen.

Met veel jonge marokkanen gaat het niet goed. Veel van hen zitten in de criminaliteit. Praat normaal met mij. Niet alsof ik in een trip zit. Wat is de oplossing volgens jou? De volgende stap is dat ik met plaatjes moet gaan werken.....

Extremism breeds extremism , violence (ideological ,intellectual , psychological, moral, ethnic ,race , belief ...demonisations are forms of violence = more violent that the physical violence sometimes !) ....


again : without Islam _muslims , even modern civilisation w'dn't have been possible : read my latest posts :

i'm not hysterical , i'm just angry at the backwardness, intolerance , violence, extremism ...of Holland at the top =

Dutch intellectuals, thinkers , politicians, sociologists , media ....& even so_called scientists are responsible for that all ,as u can see by that idiotic so_called ...professor of forensic psychology : =

the main responsibles for producing criminals & violent extremists & others :

the solution should be real respect for all people as ur bloody constitution states ....=

practical real democracy & respect for other beliefs , foreigners .........

real respect for human dignity, for the freedom of belief, of thinking ....

who the hell RU anyway to talk to me this way anyway , moron ???


u do need a kindda "moral atomic bomb " to fall on ur bloody intolerant hypocrit heads to make u re_learn how to respect others & others' beliefs !:

it's that disrespect that had produced all that misery & crimes , i guess ....

Charlus
26-05-09, 23:34
Wanneer een artikel positief uitvalt richting Islam/koran speelt die anders zo broodnodige beheersing van koranarabisch ineens een veel minder cruciale rol.
Hoe zou het met Linda haar beheersing van het klassieke Arabisch zitten?
Zoals je kan zien op haar pagina in sommige artikelen beheerst ze het klassieke Arabisch uitstekend. Ze zet sommige teksten zelfs helemaal uiteen.
Ja hoor. Zou Linda haar IQ boven de 200 zijn en zou ze ook diamanten tussen haar billen kunnen verpulveren?
Iets serieuzer, maar niet veel: Linda is dus wat jou betreft voldoende toegerust om als korangeleerde en Islamoloog te fungeren. In ieder geval meer dan, euh..., hmm..., Hans Jansen (Arabist)? Ibn, wat denk jij?
Vwb. waardevrijheid struikelt ze al in de tweede regel:

Volgens islam bashers betekenen deze concepten dat muslims<...>http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert31.htm

Hoger doel: de Islambashers bestrijden. Op de eoa. manier moet ik steeds aan Anja Meulenbelt denken.

mark61
27-05-09, 08:32
*Linda Bogaert (geb. 1962) is licentiate Psychologische en Pedagogische Wetenschappen (UGent, 1985), postgraduate Bedrijfskunde (KUL, 1986) en MBA University of Warwick (UK, 1987). Voor dit laatste kreeg ze een award, die inmiddels herdoopt werd tot Chevening Scholarschip (http://www.chevening.com/about/faqs/).

Een islamomologe van formaat.

mark61
27-05-09, 08:39
PERSBERICHT, GENT, 9 DEC 2008:

HET CENTRUM VOOR ISLAM IN EUROPA (CIE) GEEFT DE FAKKEL DOOR AAN HET ECICV

Het aantal "moslims" in de landen van de EU bedraagt vandaag 15 à 18 miljoen (met nog eens een substantieel aantal in Oost-Europa). Al decennia lang maakt deze "Europese islam", in zijn grote diversiteit, een proces door van institutionalisering te midden van een verregaand geseculariseerde samenleving. Het Gentse Centrum voor Islam in Europa werd plechtig geopend tijdens een academische zitting op 17 mei 1998. Onder het voorzitterschap van wijlen Em. Prof. Dr. Marcel Van Spaandonck en ten gehore van een enthousiast publiek van moslims en niet-moslims, sprak Prof. Dr. P. Sjoerd van Koningsveld (R.U.Leiden) een academische lezing uit. Vandaag, 10 jaar later, onder het voorzitterschap van Em. Prof. Dr. Herman De Ley, houdt het centrum op te bestaan in zijn huidige vorm. Gedurende 10 jaar, zetten de medewerkers van het Centrum zich op verschillende manieren in om van West-Europa een interlevensbeschouwelijke ontmoetings- en interactieruimte te maken voor Helleense, islamitische, joodse, christelijke, boeddhistische, vrijzinnige e.a. tradities.

1. Vanuit een duidelijk interdisciplinair perspectief, waarbij de veelzijdigheid van de sociale wetenschappen werd aangevuld met inzichten uit de islamologie, verrichtten medewerkers van het CIE onderzoek dat niet alleen focuste op de strikt sociologische, politicologische of sociale aspecten van de migratie maar ook oog had voor de interne dynamiek, interactie en de sociale en individuele betekenis van de theologische complexiteit van de islam. Deze onderzoekslijn zal verder worden gezet door de Middle East and North Africa Research Group (MENARG), verbonden aan de Vakgroep Studie van de Derde Wereld en haar nationale en internationale partners.

2. Daarnaast fungeerde het Centrum eveneens als een dialoogcentrum waarbij de Europese islam een universitair en maatschappelijk gelaat kreeg. Vandaag, op 9 december, wordt deze belangrijke functie beter gedragen en uitgevoerd door het Expertisecentrum voor Islamitische Culturen in Vlaanderen. Het ECICV is een onafhankelijk centrum dat de ontwikkeling, inventarisering en verspreiding van kennis over islam als cultuuruiting beoogt. De realiteit in Vlaanderen is divers en pluralistisch en islam maakt daar een onlosmakelijk en onvervreemdbaar deel van uit. Het ECICV vertrekt van de veronderstelling dat wederzijdse kennis en interactie van diverse groepen van cruciaal belang is voor het welslagen van een open, democratische en diverse samenleving. Vanuit dit opzicht beoogt het kenniscentrum op gedegen wijze informatie te verschaffen over islam als cultuuruiting, en zo in te spelen op de noden en behoeften van zowel moslims als niet-moslims.

3. Het centrum fungeerde eveneens – via zijn druk bezochte website – als een belangrijke bron van informatie over verschillende aspecten van de hedendaagse islam in binnen- en buitenland. Deze website zal niet langer voortbestaan in zijn huidige vorm, als website van het “Centrum voor Islam in Europa (UGent)”, maar wordt de persoonlijke website van Em. Prof. Dr. Herman De Ley.

[PS In de komende maanden zullen de nodige aanpassingen worden doorgevoerd in de vele honderden webpagina's. We rekenen daartoe op het geduld van de bezoekers van de website. Ten einde althans de adressen van deze pagina's te kunnen behouden wordt de afkorting "C.I.E." behouden, maar voortaan met de betekenis: "Communicatie, Informatie, Educatie" (De webmaster)].

http://www.flwi.ugent.be/cie/waarschuwing.htm

Ik begrijp het al. Een ideologisch gedreven club, posing als wetenschappers. Wetenschap en ideologie gaan NIET samen.

Ik beweer niet dat ze onjuistheden verkondigen; wel dat ze apologetisch gedreven zijn. Een boos tongetje in mij beweert dat ze daarom van de website van de universiteit gegooid zijn :)

cloned
27-05-09, 09:38
Ach, zolang zij en de site niet op de inhoud worden aangevallen, ga ik ervan uit dat ze het goed doen.

Witte78
27-05-09, 09:42
Ach, zolang zij en de site niet op de inhoud worden aangevallen, ga ik ervan uit dat ze het goed doen.

Geldt dat ook voor answering-islam.org?

cloned
27-05-09, 10:17
Geldt dat ook voor answering-islam.org?

Voor zover ik weet wordt answering altijd op de inhoud aangevallen.
Het gaat mij nu even om de site van CIE. Alles en iedereen wordt in twijfel getrokken maar niemand onderbouwd dat met weerleggingen op de inhoud.

Witte78
27-05-09, 10:40
Voor zover ik weet wordt answering altijd op de inhoud aangevallen.
Het gaat mij nu even om de site van CIE. Alles en iedereen wordt in twijfel getrokken maar niemand onderbouwd dat met weerleggingen op de inhoud.

Nou, even een greep uit het commentaar:



Mwah, niet echt overtuigend. Daarnaast vind ik de bron ook niet echt betrouwbaar. Ik houd mij meer aan bronnen met duidelijke directe verwijzingen naar de Koran.


Het is ook een van de grootste islamofobische site. Gesticht door radicale missionarissen en benaderen het dus niet vanuit een agnosticistisch perspectief.



Wat ik vooral merk op die site is dat ze allerlei vage theorieen en meningen bombaderen tot feiten en het dan zo brengen alsof het in de Koran staat. Wil je echt islamkritisch zijn dan moet je je aannames hard kunnen funderen met teksten uit de Koran en de juiste uitleg erbij geven. Dat mis ik wel op die site, en daarom neem ik die site verre van serieus.


Tja, de benaderingswijze (methodologie) verschilt (enorm).


Er wordt niet naar de Koran gerefereerd terwijl het wel wordt afgedaan als zijnde iets puur islamitisch. Er worden citaten uit de Hadith aangehaald die een beetje verdraaid worden om zo eruit te halen wat je wilt.


Daar komt het gebrek aan voldoende kennis van het klassieke Arabisch(fosha) ook nog eens bij. Elke huis-tuin-en-keuken-arabist die het moderne Arabisch heeft gestudeerd wordt tegenwoordig al snel bestempeld(of doet dat zelf) als islam-deskundige.


Ik zie hier vooral kritiek op de motieven van de schrijvers en de gebruikte methode, maar dat zegt nog niet dat het inhoudelijk incorrect is. Is het interpreteren van teksten niet altijd een subjectieve kwestie, en vindt er derhalve niet altijd een verdraaiing van teksten plaats om er uit te halen wat je wil? Ik zie zo snel niet waarom de ene interpretatie juister is dan de andere. Dat kan je aannemelijk maken wanneer je laat zien dat het onwaarschijnlijk is dat een gebruikte vertaling niet klopt. Dan pas doe je een inhoudelijke aanval.

Op dit forum wordt trouwens aan de lopende band gelogen en verdraaid door moslims. Het is dus in ieder geval geen grote zonde.

H.P.Pas
27-05-09, 10:51
Op dit forum wordt trouwens aan de lopende band gelogen en verdraaid door moslims. Het is dus in ieder geval geen grote zonde.


I second that.

cloned
27-05-09, 10:58
Nou, even een greep uit het commentaar:















Ik zie hier vooral kritiek op de motieven van de schrijvers en de gebruikte methode, maar dat zegt nog niet dat het inhoudelijk incorrect is. Is het interpreteren van teksten niet altijd een subjectieve kwestie, en vindt er derhalve niet altijd een verdraaiing van teksten plaats om er uit te halen wat je wil? Ik zie zo snel niet waarom de ene interpretatie juister is dan de andere. Dat kan je aannemelijk maken wanneer je laat zien dat het onwaarschijnlijk is dat een gebruikte vertaling niet klopt. Dan pas doe je een inhoudelijke aanval.

Op dit forum wordt trouwens aan de lopende band gelogen en verdraaid door moslims. Het is dus in ieder geval geen grote zonde.

Voor zover ik kan zien ben ik hierboven vrij duidelijk geweest. De site van CIE heb ik juist aangehaald als antwoord op answering. Waar answering vooral vaag bleef zonder verwijzingen naar de Koran, komt CIE met duidelijke verwijzingen naar de Koran en bijbehorende verzen.

Om een voorbeeld te geven van een verdraaing van teksten;

Op veel anti-islam site's wordt heel vaak het volgende vers aangehaald om aan te tonen dat moslims bloeddorstige mensen zijn die alles en iedereen willen doden.
9:5


Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren(ongelovigen) waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.
Hier stopt men dan en komt tot de conlcusie dat ze gelijk hebben.

Lees je het hele vers in de context, dan kom je tot een andere conlusie.

Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.

6. En als één der afgodendienaren u om bescherming vraagt, schenk hem dan bescherming dat hij het woord van God moge horen; voer hem dan naar de plaats, waar hij veilig is. Dit is omdat zij een volk zijn dat niet weet.



Het gaat hier niet om interpretatie, maar het bewust achterhouden van informatie om de waarheid een andere draai te geven.

Witte78
27-05-09, 11:32
Voor zover ik kan zien ben ik hierboven vrij duidelijk geweest. De site van CIE heb ik juist aangehaald als antwoord op answering. Waar answering vooral vaag bleef zonder verwijzingen naar de Koran, komt CIE met duidelijke verwijzingen naar de Koran en bijbehorende verzen.

Om een voorbeeld te geven van een verdraaing van teksten;

Op veel anti-islam site's wordt heel vaak het volgende vers aangehaald om aan te tonen dat moslims bloeddorstige mensen zijn die alles en iedereen willen doden.
9:5


Hier stopt men dan en komt tot de conlcusie dat ze gelijk hebben.

Lees je het hele vers in de context, dan kom je tot een andere conlusie.


Het gaat hier niet om interpretatie, maar het bewust achterhouden van informatie om de waarheid een andere draai te geven.


Mag ik dan aannemen dat answering-islam geen islambash site is, gezien ze deze methodiek zover ik kan zien niet gebruiken? (in ieder geval niet betreffende vers 9:5)

cloned
27-05-09, 12:20
Mag ik dan aannemen dat answering-islam geen islambash site is, gezien ze deze methodiek zover ik kan zien niet gebruiken? (in ieder geval niet betreffende vers 9:5)

Jij mag dat best aannemen. Dat is jouw goed recht.
Ik vind het wel een islambash site en vind dat de site doet aan verdraaing van verzen. Vers 9:5 was enkel een voorbeeld.

http://www.answering-islam.org/Dutch/v/islamenvrede.htm

Onderaan de pagina










En in dezelfde soera, in vers 5, stelt de koran ook: “doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag…” Is nu het beeld van de islam als religie van de vrede na dit alles niet een beetje moeilijk te geloven?...

Witte78
27-05-09, 12:38
Jij mag dat best aannemen. Dat is jouw goed recht.
Ik vind het wel een islambash site en vind dat de site doet aan verdraaing van verzen. Vers 9:5 was enkel een voorbeeld.

http://www.answering-islam.org/Dutch/v/islamenvrede.htm

Onderaan de pagina

Jij bent nu bezig de inhoud van die site te verdraaien. Er wordt zeer uitvoerig ingegaan op die verzen, toevallig dan niet op de pagina waar jij uit quote.

Ik als ongelovige wordt nou niet bepaald vrolijk wanneer ik de koran lees. Het is nu eenmaal niet leuk om te lezen dat ongelovigen gedood moeten worden, ongeacht de context of voorwaarden. Dan kan men zich wel in allerlei bochten gaan wringen dat het allemaal heel goed bedoeld is, maar als dat zo zou zijn dan had Allah dat wel zo op laten schrijven denk je niet? Vooralsnog zijn er genoeg idioten die zichzelf beroepend op dit soort verzen tussen een menigte burgers opblazen.

Om dan even terug te komen op het onderwerp in dit topic, ik vind het dus helemaal niet vreemd wanneer moslims zich misdragen tegenover on/andersgelovigen. Het argument dat ik, of islambashsites, de koran verkeerd interpreteer gaat dan niet meer op, het zijn dan namelijk moslims zelf die dat doen.

cloned
27-05-09, 12:51
Jij bent nu bezig de inhoud van die site te verdraaien. Er wordt zeer uitvoerig ingegaan op die verzen, toevallig dan niet op de pagina waar jij uit quote.

Ik als ongelovige wordt nou niet bepaald vrolijk wanneer ik de koran lees. Het is nu eenmaal niet leuk om te lezen dat ongelovigen gedood moeten worden, ongeacht de context of voorwaarden. Dan kan men zich wel in allerlei bochten gaan wringen dat het allemaal heel goed bedoeld is, maar als dat zo zou zijn dan had Allah dat wel zo op laten schrijven denk je niet? Vooralsnog zijn er genoeg idioten die zichzelf beroepend op dit soort verzen tussen een menigte burgers opblazen.

Om dan even terug te komen op het onderwerp in dit topic, ik vind het dus helemaal niet vreemd wanneer moslims zich misdragen tegenover on/andersgelovigen. Het argument dat ik, of islambashsites, de koran verkeerd interpreteer gaat dan niet meer op, het zijn dan namelijk moslims zelf die dat doen.

Zo'n antwoord had ik al verwacht, been there done that. Nu blijven we in circeltjes draaien totdat we een ons wegen. Daar heb ik niet veel zin in omdat het nutteloos is.
Mij ging het erom dat de hele pagina op answering ging over vrede in de islam. Daar halen ze een regeltje uit een vers zonder het hele vers te vermelden om zo een verkeerd beeld te scheppen. Jij zei dat het niet op de site stond betreffende dit vers, en ik haal een tekst van de site die jouw ongelijk bewijst. Vervolgens ga jij je in allerlei bochten wringen om je gelijk toch op de een of andere manier te halen. Doe verder je best, en eenieder die hierin verder gaat met jou wens ik veel succes.

DNA
27-05-09, 13:03
Jij bent nu bezig de inhoud van die site te verdraaien. Er wordt zeer uitvoerig ingegaan op die verzen, toevallig dan niet op de pagina waar jij uit quote.

Ik als ongelovige wordt nou niet bepaald vrolijk wanneer ik de koran lees. Het is nu eenmaal niet leuk om te lezen dat ongelovigen gedood moeten worden, ongeacht de context of voorwaarden. Dan kan men zich wel in allerlei bochten gaan wringen dat het allemaal heel goed bedoeld is, maar als dat zo zou zijn dan had Allah dat wel zo op laten schrijven denk je niet? Vooralsnog zijn er genoeg idioten die zichzelf beroepend op dit soort verzen tussen een menigte burgers opblazen.

Om dan even terug te komen op het onderwerp in dit topic, ik vind het dus helemaal niet vreemd wanneer moslims zich misdragen tegenover on/andersgelovigen. Het argument dat ik, of islambashsites, de koran verkeerd interpreteer gaat dan niet meer op, het zijn dan namelijk moslims zelf die dat doen.

:lol: typisch tragi_hilarisch onwetendheid van de elementaire beginselen van Islam, zeg :

wie zegt dat ongelovigen horen gedood te worden ongeacht de context of voorwarden???? = ongeloofelijk idioot stelling !


voor de rest, answering Islam site & ander zijn ideologisch propaganda sites = waardeloos !

Interpretatie of uitleg van de Qu'ran is onderworpen aan uiterst geraffineerd religieuze wetenschappen die hun weerga absoluut niet kenen in andere religies ....

je kan de Qu'ran lezen , maar je kan zelf de verzen niet interpreteren of letterlijk nemen :

je moet de context bestuderen & ander + al die symbolen , metaforen , nuances & ander in de Qu'ran....

ach..eerst Islam zelf kenen , dan pas erover praten, niet eerder :

ik ga niet over neuro_chirurgie kletsen als ik geen benul ervan zou hebben bijv. .

Slinger
27-05-09, 13:08
:lol: typisch tragi_hilarisch onwetendheid van de elementaire beginselen van Islam, zeg :

wie zegt dat ongelovigen horen gedood te worden ongeacht de context of voorwarden???? = ongeloofelijk idioot stelling !


voor de rest, answering Islam site & ander zijn ideologisch propaganda sites = waardeloos !

Interpretatie of uitleg van de Qu'ran is onderworpen aan uiterst geraffineerd religieuze wetenschappen die hun weerga absoluut niet kenen in andere religies ....

je kan de Qu'ran lezen , maar je kan zelf de verzen niet interpreteren of letterlijk nemen :

je moet de context bestuderen & ander + al die symbolen , metaforen , nuances & ander in de Qu'ran....

ach..eerst Islam zelf kenen , dan pas erover praten, niet eerder :

ik ga niet over neuro_chirurgie kletsen als ik geen benul ervan zou hebben bijv. .

Dan heb je dus niets aan de koran. Gelukkig is de Bijbel voor iedereen goed te volgen.

Tomas
27-05-09, 13:28
Mensen hebben altijd en allerlei excuses voor hun gedrag. Dat maak je dagelijks mee. Zeker als je kinderen hebt. We gedragen ons allemaal wel eens in meer of mindere mate asociaal, egoistisch of zelfs crimineel. Het ligt nooit aan onszelf, en we hebben altijd een antwoord klaar. Zo heb ik een mislukte autochtone drugssmokkelaar wel eens horen zeggen dat ze beter naar Amerika en Israel kunnen kijken, want wat die allemaal doen is veel erger. En een blanke autochtoon die geen zin had om op te staan voor een oudere vrouw, dat marokkanen dat nog veel erger doen. Het slaat allemaal nergens op, is volslagen idioot. Maar mensen zeggen blijkbaar de gekste dingen als ze betrapt worden. Dat een marokkaans ettertje zich dan ook op de Koran beroept zou mij niks verbazen. Het zegt echter niet veel.

Witte78
27-05-09, 13:39
Zo'n antwoord had ik al verwacht, been there done that. Nu blijven we in circeltjes draaien totdat we een ons wegen. Daar heb ik niet veel zin in omdat het nutteloos is.
Mij ging het erom dat de hele pagina op answering ging over vrede in de islam. Daar halen ze een regeltje uit een vers zonder het hele vers te vermelden om zo een verkeerd beeld te scheppen. Jij zei dat het niet op de site stond betreffende dit vers, en ik haal een tekst van de site die jouw ongelijk bewijst. Vervolgens ga jij je in allerlei bochten wringen om je gelijk toch op de een of andere manier te halen. Doe verder je best, en eenieder die hierin verder gaat met jou wens ik veel succes.

Ik krijg anders niet echt een positiever beeld van het vers in zijn volledige glorie.

DNA
27-05-09, 13:39
Dan heb je dus niets aan de koran. Gelukkig is de Bijbel voor iedereen goed te volgen.



natuurlijk, een "helder" Bijbel voor alle tijden, verleden heden & toekomst & die alle aantwoorden op een wonderbarelijk makkelijk simpel manier voor iedereen verstaanbaar is ! :lol:

dan hoeft men niet te zoeken naar kennis, naar de waarheid wat die ook moge zijn, naar ontwikkeling, ervaringnen , ....=

alles , inclusief de waarheid, zitten zo simpel & makkelijk geetaleerd voor iedereen te zien in de Bijbel ! :lol:


wie houd je voor de gek dan ???

"God's woord" is zo "simpel" dat die makkelijk te begrijpen door ieder idioot is ongeacht kennis, ontwikkeling, ervaring, constant zoektocht .... :lol:

dan hoeft men geen wetenschap te bedrijven, geen ervaringnen op te doen, geen kennis in het algemeen te vergaren, geen zoektocht naar de waarheid plegen , want de laatste zit wel zo helder & simpel voor iedereeen te zien in de Bijbel ! :lol:

:zwaai:

Witte78
27-05-09, 13:45
:lol: typisch tragi_hilarisch onwetendheid van de elementaire beginselen van Islam, zeg :

wie zegt dat ongelovigen horen gedood te worden ongeacht de context of voorwarden???? = ongeloofelijk idioot stelling !


voor de rest, answering Islam site & ander zijn ideologisch propaganda sites = waardeloos !

Interpretatie of uitleg van de Qu'ran is onderworpen aan uiterst geraffineerd religieuze wetenschappen die hun weerga absoluut niet kenen in andere religies ....

je kan de Qu'ran lezen , maar je kan zelf de verzen niet interpreteren of letterlijk nemen :

je moet de context bestuderen & ander + al die symbolen , metaforen , nuances & ander in de Qu'ran....

ach..eerst Islam zelf kenen , dan pas erover praten, niet eerder :

ik ga niet over neuro_chirurgie kletsen als ik geen benul ervan zou hebben bijv. .

Het jammerlijke is dat de islam in de praktijk vaak niet zo heel veel verschilt van het beeld op answering-islam. Ik zou ook veel liever een islam zien zoals beschreven door Linda Bogaert. Blijkbaar hebben moslims dus ook erg veel moeite met de interpretatie. Wat moet je met een ideologie waar je alle kanten mee opkan? Kan je begrijpen dat ongelovigen nou niet bepaald warm worden van wat er allemaal staat? Wordt het niet tijd voor een revisie, om voor eens en voor altijd al die onduidelijkheden uit te bannen?

Charlus
27-05-09, 13:47
<...>Op veel anti-islam site's wordt heel vaak het volgende vers aangehaald om aan te tonen dat moslims bloeddorstige mensen zijn die alles en iedereen willen doden.
9:5

Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren(ongelovigen) waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.
Hier stopt men dan en komt tot de conlcusie dat ze gelijk hebben.

Lees je het hele vers in de context, dan kom je tot een andere conlusie.

Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.
Een soort grap met dubbele bodem. Misschien dat de rest van de tekst wordt weggelaten door den basher om het beoogde shockeffect te behouden, zou best kunnen.
De tekst in zijn compleetheid wordt er echt niet beter op. De legitimatie tot doden van andersdenkenden blijft onverminderd staan. Daarnaast wordt een inkijkje gegeven in de door de koran voorgestane verhouding moslim-ongelovige. Wie sidderend op zijn knieën zinkt (berouw toont, voor wat eigenlijk?), gedwongen (anders gaat je kop d'eraf) een gebed prevelt en geld ophoest, wordt gespaard. Wordt ik nu werkelijk geacht te denken: die Islambashers hebben me helemaal misleid met hun selectieve geciteer, moslims zijn gewoon heerlijke mensen en wat een prachtige, verdraagzame religie. Kijk, ik zal niet zeggen dat alle moslims zus en zo zijn omdat zus en zo nu eenmaal in de koran staat, maar we hebben het hier nu toevallig even over de letterlijke inhoud.


6. En als één der afgodendienaren u om bescherming vraagt, schenk hem dan bescherming dat hij het woord van God moge horen; voer hem dan naar de plaats, waar hij veilig is. Dit is omdat zij een volk zijn dat niet weet.
Het gaat hier niet om interpretatie, maar het bewust achterhouden van informatie om de waarheid een andere draai te geven.
Andersdenkenden hier in de hun toebedeelde rol van bij de moslim om bescherming vragende onwetenden. Grootmoedig spaart hij hen teneinde hen te verlichten. Zulke teksten zijn niet te verkopen in een samenleving waar iedereen van welke overtuiging dan ook in beginsel gelijkwaardig is, ook al wordt er als een gek geïnterpreteerd en van contexten voorzien. Waarom kan dat niet gewoon toegegeven worden?

Charlus
27-05-09, 13:48
Ik krijg anders niet echt een positiever beeld van het vers in zijn volledige glorie.
Beduidend beknopter dan mijn reactie hierboven.

Slinger
27-05-09, 13:53
natuurlijk, een "helder" Bijbel voor alle tijden, verleden heden & toekomst & die alle aantwoorden op een wonderbarelijk makkelijk simpel manier voor iedereen verstaanbaar is ! :lol:

dan hoeft men niet te zoeken naar kennis, naar de waarheid wat die ook moge zijn, naar ontwikkeling, ervaringnen , ....=

alles , inclusief de waarheid, zitten zo simpel & makkelijk geetaleerd voor iedereen te zien in de Bijbel ! :lol:


wie houd je voor de gek dan ???

"God's woord" is zo "simpel" dat die makkelijk te begrijpen door ieder idioot is ongeacht kennis, ontwikkeling, ervaring, constant zoektocht .... :lol:

dan hoeft men geen wetenschap te bedrijven, geen ervaringnen op te doen, geen kennis in het algemeen te vergaren, geen zoektocht naar de waarheid plegen , want de laatste zit wel zo helder & simpel voor iedereeen te zien in de Bijbel ! :lol:

:zwaai:

De zoektocht naar de Waarheid, daar merk ik bij jou niets van. Jij weet alles al.

De woorden van Jezus Christus zijn inderdaad voor iedereen te begrijpen. Hij sprak voor de kinderen en de eenvoudigen van geest.

Victory
27-05-09, 14:17
Wat een dieptepunt... dit soort artikels zijn goed aan alle buitenlanders/Moslims duidelijk te maken met wat voor mensen we te maken hebben.

:chinees:

Charlus
27-05-09, 14:30
Het ministerie van Justitie onderzoekt welke aanpak van jeugdcriminaliteit werkt. Met die kennis wil het kabinet de problematiek van Marokkaanse jongeren te lijf.

De islam is mogelijk een van de oorzaken van delinquent gedrag van Marokkaanse jongeren. Dat oppert Corine de Ruiter, hoogleraar forensische psychologie in Maastricht die - samen met anderen - in opdracht van het ministerie van Justitie de aanpak van criminele Marokkaanse jongeren in kaart heeft gebracht. Volgens De Ruiter hebben Marokkaanse (en Turkse) jongeren een ‘achterstand in hun morele ontwikkeling’.


Lees hier de rest van het artikel (http://www.binnenlandsbestuur.nl/nieuws/2009/05/%C3%A2%E2%82%AC%CB%9Cislam-mede-oorzaak-delinquent-gedrag%C3%A2%E2%82%AC%E2%84%A2.116582.lynkx)

‘Binnen de islam ligt de nadruk op gehoorzaamheid aan en respect voor de ouders. Individualisme en onafhankelijkheid worden minder belangrijk gevonden - en dit zijn juist de eigenschappen die de morele ontwikkeling tot een hoger niveau kunnen brengen’, aldus de co-auteurs van het Kennisfundament ten behoeve van de aanpak van criminele Marokkaanse jongeren.

Kinderen in Nederlandse gezinnen groeien op met een ‘democratische onderhandelingsstijl’ en veel overleg met de ouders, waardoor ze leren meebeslissen. Islamitische kinderen groeien vaak op in een gezinsstructuur waarin ze ‘alleen maar bevelen moeten opvolgen’. Het empirische bewijs dat dit antisociaal of crimineel gedrag in de hand werkt, is er nog niet, maar de auteurs achten het ‘plausibel’ dat het zo werkt.

Dictatoriale opvoeding tot recent schering en inslag in Nederland, geen bovenmatige criminaliteit tot gevolg. Imho. democratisch overleg als standaard niet op zijn plaats ihgv. ouder-kind relatie.
Marokkaanse jongens juist te vrij opgevoed. Nederlandse meisjes smerige hoeren voor seks, later trouwen met moslima. Witte autochtonen vieze varkensvlees schrokkende kafirs, reliracisme. Nederlandse samenleving gatver. Geen respect. Crimi dus niet echt gezien als crimi.

DNA
28-05-09, 19:53
Het jammerlijke is dat de islam in de praktijk vaak niet zo heel veel verschilt van het beeld op answering-islam. Ik zou ook veel liever een islam zien zoals beschreven door Linda Bogaert. Blijkbaar hebben moslims dus ook erg veel moeite met de interpretatie. Wat moet je met een ideologie waar je alle kanten mee opkan? Kan je begrijpen dat ongelovigen nou niet bepaald warm worden van wat er allemaal staat? Wordt het niet tijd voor een revisie, om voor eens en voor altijd al die onduidelijkheden uit te bannen?

Linda ...weet ik veel is geen..... Mohammed , hadiths of Qu'ran+ niet_moslim ook nog , idioot :

zie je wel , valt echt niet met jullie over Islam te praten :

met Islam kan je niet alle kanten mee op , ongeloofelijk ,zeg :*

Islam als laatst universeel boodschap voor de heel mensheid , die verleden heden toekomst & nog voorbij dat allemaal bestrijkt , kan men benaderen slechts via meer geloof, werk, kennis, praktijk, ervaring , ontwikkeling ...constant zoektocht ....

in de zin van : hoe meer kennis , ontwikkleing, werk, praktijk, ervaring, constant zoektocht ...hoe dichter bij God & Islam :

het is ook een teken van gezondheid & kracht al die denkstromingnen binnen Islam ...

moslims hebben van die uiters geraffineerd religieuze wetenschappen nogmaals & Al Ijtihad (creatieve theologisch & ander denk tanks !) die betrekking hebben op Qu'ran & hadiths ' uitleg , op de nieuwe ontstane situaties & omstandigheden , die betrekking hebben op de ontwikkeling van de mens ...

Islam houdt ook rekening met de menselijk natuur, kennis, ontwikkeling, intellect, vrijheid , vrij wil ...

ach... houd's je mond over zaken waarvan je absoluut geen benul van zou hebben : out of respect for urself , in the first place to begin with !



"Why a non_muslim should know the Qu'ran" : by Thomas Cleary :

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0905-3862

DNA
28-05-09, 19:56
Wat een dieptepunt... dit soort artikels zijn goed aan alle buitenlanders/Moslims duidelijk te maken met wat voor mensen we te maken hebben.

:chinees:


Precies :

met uiterst "beschaafd" :lol: intolerant achterlijk mensen die zelfs de wetenschap misbruiken voor eigen materialistisch ideologisch anti_Islam doeleinden :

achterlijk versleten achterhaald anti_religie psychologisch Freudiaans flauwekul wordt uit de kast gehaald weer ! :lol:

DNA
28-05-09, 20:41
De woorden van Jezus Christus zijn inderdaad voor iedereen te begrijpen. Hij sprak voor de kinderen en de eenvoudigen van geest.

:lol:

ook met betrekking tot de waarheid, God , Tawhied , staatsinrichting , God's wetten & wil , God's attributen , vrij wil, Gods' mysterieen & de rest ????

Laat Jezus met rust , man : moet je die niet verwarren met ....Paulus !

Slinger
28-05-09, 20:57
:lol:

ook met betrekking tot de waarheid, God , Tawhied , staatsinrichting , God's wetten & wil , God's attributen , vrij wil, Gods' mysterieen & de rest ????

Laat Jezus met rust , man : moet je die niet verwarren met ....Paulus !

Wat verbeeld je je eigenlijk wel? We zitten hier niet in je islamitisch kalifaat, dus je kunt christenen echt niet de mond snoeren. Maar ik begrijp wel dat je dat wel graag zou willen.

Ik maak zelf wel uit of ik over onze Heer Jezus Christus, de Zoon van God, spreek,

Vog mijn raad nu maar eens op en lees Zijn woorden in de Bijbel en je zult zien dat alles wat Hij zegt perfect en helder is. Iedereen kan het begrijpen. Hij spreekt zo duidelijk dat je helemaal geen schriftgeleerden nodig hebt.

DNA
28-05-09, 20:58
Wat verbeeld je je eigenlijk wel? We zitten hier niet in je islamitisch kalifaat, dus je kunt christenen echt niet de mond snoeren. Maar ik begrijp wel dat je dat wel graag zou willen.

Ik maak zelf wel uit of ik over onze Heer Jezus Christus, de Zoon van God, spreek,

Vog mijn raad nu maar eens op en lees Zijn woorden in de Bijbel en je zult zien dat alles wat Hij zegt perfect en helder is. Iedereen kan het begrijpen. Hij spreekt zo duidelijk dat je helemaal geen schriftgeleerden nodig hebt.


:lol:

:zwaai:

Slinger
28-05-09, 21:04
:lol:

:zwaai:

Daar heb je niet van terug hè?

Ik begrijp overigens niet dat iemand als jij, die beweert een Waarheidszoeker te zijn de woorden van de Heer Jezus Christus in de Bijbel nog steeds niet heeft onderzocht. Een waarheidszoeker zou geen enkele mogelijkheid moeten uitsluiten, zeg je altijd zelf.

DNA
28-05-09, 21:11
Daar heb je niet van terug hè?

Ik begrijp overigens niet dat iemand als jij, die beweert een Waarheidszoeker te zijn de woorden van de Heer Jezus Christus in de Bijbel nog steeds niet heeft onderzocht. Een waarheidszoeker zou geen enkele mogelijkheid moeten uitsluiten, zeg je altijd zelf.


:lol:

:zwaai:

Slinger
28-05-09, 21:19
:lol:

:zwaai:

Vertel eens, zou ik in jouw islamitische heilsstaat vrij uit mogen zeggen dat Jezus Christus een goddelijke natuur heeft?

MaRiaH
28-05-09, 23:36
Hoewel ik de strekking van het artikel onderschrijf (de gewetensfunctie is anders aangelegd door de opvoedingsstijl = externe gewetensfunctie => vaker crimineel gedrag) ben ik niet van mening dat de oorzaak de Islam.
(Alhoewel ditzelfde gedrag / gewetensfunctie ook in de bible belt voortkomt, is het niet veroorzaakt door geloof maar door de groepsregels. De cohesie en sociale controle in de bible belt is echter zo groot dat die gewetensfunctie nog zijn werk kan doen, terwijl bij m.n. marokkanen de groepscohesie is verwaterd. Tenslotte woont hun familie elders en de ouders hebben geen zicht op het gedrag buiten van de jongeren.)

Ik denk zelf dat het cultuurgebonden is: waarbij inderdaad de repressieve opvoedingstijl (= cultuur) een belangrijke oorzaak kan zijn.
Dit komt niet door de Islam, want je ziet hetzelfde bij Italianen en bijv. zuid-amerika. Ik vind het dus echt VEEL tekort door de bocht om het op de Islam of op ongeacht welk geloof te schuiven. Het is cultuurgerelateerd en de hoogte van het criminaliteitscijfer komt omdat "het groepsgeweten" zijn werk niet meer doet als je emigreert en je familie ver weg woont.

Het gaat om de macho-achtige dominante cultuur waar gehoorzaamheid het belangrijkste is en de familie belangrijker is dan jijzelf.

Het meest opmerkelijke is wel, dat dit criminele gedrag opeens schijnt te verdwijnen als ze ouder worden en bijv. een gezin stichten.
Bovendien is te verwachten dat dit met een generatie of twee verder voorbij is, omdat de hele familie dan inmiddels hier geboren is.. :zozo:

binloser
29-05-09, 06:46
Is onmiskenbaar want je ziet het wijd verspreid. Bestudeer ook de verschillende leefregels; deze zijn vaak absurd (bv niet mogen vliegeren) een andere keer zinloos, achterhaald of middeleeuws. Regels van fair play kent men alleen binnen de eigen groep; sterker nog goddelozen moet men op alle mogelijke manieren trachten te verzwakken bijv. door te parasiteren

DNA
29-05-09, 19:53
Is onmiskenbaar want je ziet het wijd verspreid. Bestudeer ook de verschillende leefregels; deze zijn vaak absurd (bv niet mogen vliegeren) een andere keer zinloos, achterhaald of middeleeuws. Regels van fair play kent men alleen binnen de eigen groep; sterker nog goddelozen moet men op alle mogelijke manieren trachten te verzwakken bijv. door te parasiteren

:lol:


wat ben je een echt hersenloos uiterst ongenuaanceerd materialistisch ideologisch anti_religie fascist loser , zeg :

Islam had even helped medieval supersititious ignorant ...Europe out of dark age:

will do the same again by saving this west & the rest of the world form all those western materialistic ideological, moral, philosophical, "scientifical" ....ignorance & make_believe :

see how muslims had contributed to building the very foundations of modern civilisation, even modern science was a muslim product , ignorant indoctrinated pathetic freak :


www.1001inventions.com

www.muslimheritage.com