PDA

Bekijk Volledige Versie : Vier lijken vergeten bij failliete begrafenisondernemer



Marsipulami
28-05-09, 23:04
Vier lijken vergeten bij failliete begrafenisondernemer

Na het faillissement van een begrafenisondernemer in Gary in de Amerikaanse staat Indiana zijn in de lege kamers vier lijken gevonden. Twee lichamen waren al in verre staat van ontbinding, hun doodskleren lagen rondom hen verspreid. Een ander lijk lag in een stuk papier gewikkeld, en het vierde stak in een lijkenzak, die op een tafel werd gevonden, aldus de krant. Dat meldt de Chicago Tribune.

Nooit gezien
Een kerkgemeenschap had het gebouw in april gekocht, de dominee vond de lijken volgens de krant pas afgelopen weekeinde. "Dat heb ik in mijn twintig dienstjaren hier nog nooit meegemaakt", zei de gerechtsdokter van het district Lake County, Jeff Wells.

Overlijdensakte
De begrafenisondernemer was drie jaar geleden zijn licentie kwijtgespeeld, nadat de autoriteiten onregelmatigheden hadden vastgesteld. Nabestaanden hadden geprotesteerd dat ze nooit een overlijdensakte van de onderneming kregen. (dpa/eb)
28/05/09 16u22

John2
29-05-09, 00:13
Vier lijken vergeten en niemand meld het?

Denk jij te maken te hebben hier met belgen??? :stout:

Marsipulami
29-05-09, 01:06
Vier lijken vergeten en niemand meld het?

Denk jij te maken te hebben hier met belgen??? :stout:

Hmm, ik denk niet zozeer aan Belgen, eerder aan overledenen die al dan niet op advies van hun liefhebbende familieleden een aanvraag deden tot euthanasie om waardig te kunnen sterven. Dat er geen familieleden waren die gemerkt hadden dat er geen begrafenis had plaatsgevonden kan men hen moeilijk kwalijk nemen. Wellicht was te familie te zeer overmand door verdriet om aan een begrafenis te kunnen denken.

John2
29-05-09, 11:36
Hmm, ik denk niet zozeer aan Belgen, eerder aan overledenen die al dan niet op advies van hun liefhebbende familieleden een aanvraag deden tot euthanasie om waardig te kunnen sterven. Dat er geen familieleden waren die gemerkt hadden dat er geen begrafenis had plaatsgevonden kan men hen moeilijk kwalijk nemen. Wellicht was te familie te zeer overmand door verdriet om aan een begrafenis te kunnen denken.

Dus de familie miste niets (4personen), de gemeente kreeg wel 4 overlijdens aktes van de schouwarts maar geen bericht van registratie waar de personen ter aarde zijn besteld of registratie van urn en as uitstrooiing en de deurwaarder die het moest regelen en de openbare verkoop deed heeft alle kamers gehad, maar toevallig deze kamer niet?
Onmogelijk in iedergeval ondenkbaar er zouden te veel mensen missers moeten maken en dat zou 1 keer kunnen voorkomen, maar 4 keer is ondenkbaar.

Marsipulami
29-05-09, 12:23
Dus de familie miste niets (4personen), de gemeente kreeg wel 4 overlijdens aktes van de schouwarts maar geen bericht van registratie waar de personen ter aarde zijn besteld of registratie van urn en as uitstrooiing en de deurwaarder die het moest regelen en de openbare verkoop deed heeft alle kamers gehad, maar toevallig deze kamer niet?
Onmogelijk in iedergeval ondenkbaar er zouden te veel mensen missers moeten maken en dat zou 1 keer kunnen voorkomen, maar 4 keer is ondenkbaar.

Hier een videoreportage. Rommel opkuisen en administratie verrichten was duidelijk niet de sterkste kant van de begrafenisondernemer.

http://www.chicagobreakingnews.com/2009/05/gary-indiana-post-tribune-four-bodies-funeral-home.html

John2
29-05-09, 16:36
Hier een videoreportage. Rommel opkuisen en administratie verrichten was duidelijk niet de sterkste kant van de begrafenisondernemer.

http://www.chicagobreakingnews.com/2009/05/gary-indiana-post-tribune-four-bodies-funeral-home.html

Dat de begrafenisondernemer steken liet vallen stond idd ook in het stukje en hij is daarom ook zijn licentie kwijt geraakt.
Maar buiten hem zijn er nog meerdere mensen betrokken in het spel, zoals de familie, de gemeente en de deurwaarder/curator belast met de uitvoering.
Deze laatste zal voordat de zaak word verzegeld een uitgebreide inventarislijst moeten maken en het lijkt me niet dat deze lijken vermeld zijn op deze lijst.
Dan de gemeente die de plicht heeft van registratie van mensen vanaf de geboorte tot aan de laatste rustplaats zou ook aan de bel moeten trekken.
Dan de begraafplaats/crematorium die toestemming krijgt om een persoon te begraven of te cremeren, zal na enkele dagen aan de bel trekken als het lichaam niet word aangeboden.
En als laatste de familie/verzekering die zal reclameren als er geen akte van crematie of begrafenis is afgegeven.

Ik vind het verhaal ongeloofwaardig omdat het rammelt aan alle kanten.
Al moet ik toegeven dat het leuk en spannend klinkt :)