PDA

Bekijk Volledige Versie : Ophef om posters met moslima



IbnRushd
29-05-09, 12:07
Ophef om posters met moslima

VR 29 mei 2009 | 09.28

http://www.ikonrtv.nl/uploads/uploadedImgs/zie200.jpg

Onbekenden hebben bushokjes in Overijssel volgeplakt met anti-islamstickers. De stickers met de tekst 'Overijssel is niet islamitisch' bedekken reclameposters waarop een moslima afgebeeld staat.

Op de reclameposters van Overijssel staat een vrouw met hoofddoek, met op de achtergrond beelden van de Overijsselse natuur. De poster maakt deel uit van een publiciteitscampagne, waarin aandacht wordt gevraagd voor de kwaliteiten van het Overijsselse landschap. Behalve de vrouw met de hoofddoek figureren ook andere inwoners van de provincie in de campagne, meldt Elsevier.

Anonieme critici melden aan elsevier.nl dat de campagne 'respectloos' is. "Wat heeft Overijssel te maken met de islam? Vooral als het gaat om het landschap en de cultuur van Overijssel", schrijft één van de critici.

Het is niet bekend wie achter de anti-islamitische stickers zit. Wel zijn er wel meer negatieve reacties binnengekomen op de campagne, meldt een woordvoerder. "We leggen klagers uit dat het om concrete inwoners van onze provincie gaat. Ook de mevrouw met hoofddoek woont in Overijssel. Dan begrijpen ze het."

De zaak wordt onderzocht door de provincie.

(bron (http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?oId=15525))

Neo-nazipraktijken... Ze leren het ook nooit af hè.

knuppeltje
29-05-09, 15:15
Ophef om posters met moslima

Neo-nazipraktijken... Ze leren het ook nooit af hè.

Tis nogal flauw, maar om dat neo-nazipraktijken te noemen?
Sec hebben ze nog gelijk ook.

reallife
29-05-09, 22:29
Tis nogal flauw, maar om dat neo-nazipraktijken te noemen?
Sec hebben ze nog gelijk ook.


Hoezo zouden ze gelijk hebben? Mogen moslima's niet genieten van het Overijsselse landschap en de natuur?

Julien
29-05-09, 23:34
[B][SIZE="3"]Neo-nazipraktijken... Ze leren het ook nooit af hè.

Als je dit al neonazistisch noemt, wat vind je dat van de Maleisische wet dat christenen hun God geen Allah mogen noemen of dat Saoedie Arabië niet-moslims de toegang ontzegd tot Mekka?
Of telt je verontwaardiging alleen als moslims het 'lijdend voorwerp' zijn?

John2
30-05-09, 01:01
Hoezo zouden ze gelijk hebben? Mogen moslima's niet genieten van het Overijsselse landschap en de natuur?

Natuurlijk mag dat, we hebben zelfs nog vele boeren die een vrouw zoeken, dus waarom zou een moslima geen onderdeel mogen uitmaken van de cultuur van Overijssel.
Alleen kun jij je afvragen of de moslim man dit toestaat, want de cultuur in overijssel en zeker in Twente is "Do moar gewoan dan do ie gek genoeg"
en dan kun je een hoofddoek rustig tot de cultuur rekenen, want de boerin heeft met hooien en melken ook een doekje om.
Dus moslima kom naar Twente waar het leven goed is tussen Dinkel en Regge, wij garanderen jullie vele nakomelingen en een voorspoedig leven.

reallife
30-05-09, 09:00
Natuurlijk mag dat, we hebben zelfs nog vele boeren die een vrouw zoeken, dus waarom zou een moslima geen onderdeel mogen uitmaken van de cultuur van Overijssel.
Alleen kun jij je afvragen of de moslim man dit toestaat, want de cultuur in overijssel en zeker in Twente is "Do moar gewoan dan do ie gek genoeg"
en dan kun je een hoofddoek rustig tot de cultuur rekenen, want de boerin heeft met hooien en melken ook een doekje om.
Dus moslima kom naar Twente waar het leven goed is tussen Dinkel en Regge, wij garanderen jullie vele nakomelingen en een voorspoedig leven.

Blijkbaar kijk jij anders aan tegen 'genieten van landschap en natuur,' dan ik. Want ik dacht eigenlijk niet aan zoiets als boer zoekt vrouw. :maf2:

John2
30-05-09, 09:25
Blijkbaar kijk jij anders aan tegen 'genieten van landschap en natuur,' dan ik. Want ik dacht eigenlijk niet aan zoiets als boer zoekt vrouw. :maf2:

:hihi:

Nee even serieus, de boeren in Nederland zijn het meest landschapbepalend volkje door hun bedrijven met weilanden, houtwallen, terpjes en niet te vergeten de boeren erven met vaak eeuwen oude eiken en beuken.
Door een gebrek aan potentieele huwelijks kandidaten zou op den duur dit vak en deze bedrijven uitsterven waardoor ook het landschap ingrijpend zal veranderen.
Dus na het genieten van het landschap en de natuur kun je niet om deze problemen heen.

knuppeltje
30-05-09, 09:55
Hoezo zouden ze gelijk hebben? Mogen moslima's niet genieten van het Overijsselse landschap en de natuur?

Dat bedoelde ik dus niet. Wel dat Nederland- en dus ook die provincie, niet echt als een islamitisch land is te noemen. En dat is niet meer dan een feitelijke constatering.

Slinger
30-05-09, 13:56
Ophef om posters met moslima

VR 29 mei 2009 | 09.28

http://www.ikonrtv.nl/uploads/uploadedImgs/zie200.jpg

"We leggen klagers uit dat het om concrete inwoners van onze provincie gaat. Ook de mevrouw met hoofddoek woont in Overijssel. Dan begrijpen ze het."



(bron (http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?oId=15525))



Dat is echte flauwekul! De bedenkers van de campagne maken zelf de keus wie ze op de poster zullen zetten.

reallife
30-05-09, 15:29
:hihi:

Nee even serieus, de boeren in Nederland zijn het meest landschapbepalend volkje door hun bedrijven met weilanden, houtwallen, terpjes en niet te vergeten de boeren erven met vaak eeuwen oude eiken en beuken.
Door een gebrek aan potentieele huwelijks kandidaten zou op den duur dit vak en deze bedrijven uitsterven waardoor ook het landschap ingrijpend zal veranderen.
Dus na het genieten van het landschap en de natuur kun je niet om deze problemen heen.

Volgens mij is het grootste probleem dat boeren nauwelijks financieel het hoofd boven water kunnen houden, toch? Tenminste. Ik heb diverse collega's die met een boer zijn getrouwd en die bij moeten werken omdat het anders niet lukt allemaal. En dat terwijl ze ook vaak nog erg veel doen op het bedrijf zelf.

John2
30-05-09, 17:21
Volgens mij is het grootste probleem dat boeren nauwelijks financieel het hoofd boven water kunnen houden, toch? Tenminste. Ik heb diverse collega's die met een boer zijn getrouwd en die bij moeten werken omdat het anders niet lukt allemaal. En dat terwijl ze ook vaak nog erg veel doen op het bedrijf zelf.

Makkelijk hebben ze het momenteel niet, gezien de melkprijzen, maar als ik binnen mijn familie kijk waarvan er nog twee echt boeren, hebben ze niet te klagen.
Maar ik denk wel dat jonge mensen die net een bedrijf hebben overgenomen en zwaar onder de hypotheek zitten het heel zwaar hebben, zeker nu de overheid de megabedrijven naar een later tijdstip heeft verplaatst en subsidies niet worden verstrekt.
Soms kun je beter een bank zijn dan een eerlijke boer om geld te krijgen van de overheid.

M@riska
31-05-09, 04:19
Natuurlijk mag dat, we hebben zelfs nog vele boeren die een vrouw zoeken, dus waarom zou een moslima geen onderdeel mogen uitmaken van de cultuur van Overijssel.
Alleen kun jij je afvragen of de moslim man dit toestaat, want de cultuur in overijssel en zeker in Twente is "Do moar gewoan dan do ie gek genoeg"
en dan kun je een hoofddoek rustig tot de cultuur rekenen, want de boerin heeft met hooien en melken ook een doekje om.
Dus moslima kom naar Twente waar het leven goed is tussen Dinkel en Regge, wij garanderen jullie vele nakomelingen en een voorspoedig leven.

Yeah right. :rolleyes:

John2
31-05-09, 18:48
Yeah right. :rolleyes:

Gezien het tijdstip 5:19 ben je een goede boerin, precies op tijd om te melken.

Nu nog een boer voor je vinden :hihi: