PDA

Bekijk Volledige Versie : Islamic counseling & psychotherapy trends in theory developement !



DNA
02-06-09, 17:51
"Islamic counseling & psychotherapy trends in theory development "

bron: islamicity.com, June 02 , 2009 :

by : Sumayya Abdullah !

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=CF0906-3865

"
....While these practices do not constitute formal counseling, it has been shown to hold the same therapeutic value as mainstream approaches .

This has been attested to by case studies drawn from the Negev ,India & Morocco all in the theraputical validity & healing capacity of such practices ......................................

In such arguments, it's often asserted that western psychology is devoid of religion & foster distorted concepts of humankind that are rooted in materialism ............" Quote : from the same above mentioned source !


see 4 urselves :

misschien iets voor Marokkaanse probleem jongeren in NL ....voor deze materialistisch westerse beschaving zonder ...ziel !

Tell me 'bout it !

Thanks !

:zwaai:

Bofko
02-06-09, 19:23
Als iets het adjectief 'islamitisch' krijgt dan doet de inhoud er toch niet meer toe, Sallah?
'Islamitisch' heb jij in jouw zwart-wit-wereld gedefinieerd met alleen positief-associerende termen. 'Beter', 'mooier', 'puurder', 'dieper', 'rijkgeschakeerder', 'genuanceerder', 'eerlijker, 'zuiverder', 'humaner'.....(en nog veel meer) vallen daar onder. Of het nu om staatsvorm, economie, therapie of knalkurken gaat.Ja zelfs 'moderner' heb ik laatst gezien in dat rijtje. Kennelijk een positief woord voor jou. 'Moderniteit' is dat dan weer niet. Vreemd.

Even wat serieuzer. Counseling en psychotherapie is gericht op de wensen en welzijn van het individu. Het is ontwikkeld in het westen en ligt in het verlengde van het individualisme.Dat lijkt me nu niet parallel lopen met de oemma-gedachte.
Of moet ik hier denken aan een soort religieuze parallel met Adam Smith's klassieke liberalisme , maar dan voor religie. De 'onzichtbare hand' van de vrije markt (maar hier is dat Allah) zal zorgen voor harmonie en evenwicht. Als iedere moslim zijn persoonlijke geluk nastreeft zal dat automatisch leiden tot een harmonieuze en welvarende moslimgemeenschap.

Die laatste 2 adjectieven klinken wel weer onweerstaanbaar positief

DNA
03-06-09, 18:48
Als iets het adjectief 'islamitisch' krijgt dan doet de inhoud er toch niet meer toe, Sallah?
'Islamitisch' heb jij in jouw zwart-wit-wereld gedefinieerd met alleen positief-associerende termen. 'Beter', 'mooier', 'puurder', 'dieper', 'rijkgeschakeerder', 'genuanceerder', 'eerlijker, 'zuiverder', 'humaner'.....(en nog veel meer) vallen daar onder. Of het nu om staatsvorm, economie, therapie of knalkurken gaat.Ja zelfs 'moderner' heb ik laatst gezien in dat rijtje. Kennelijk een positief woord voor jou. 'Moderniteit' is dat dan weer niet. Vreemd.

Even wat serieuzer. Counseling en psychotherapie is gericht op de wensen en welzijn van het individu. Het is ontwikkeld in het westen en ligt in het verlengde van het individualisme.Dat lijkt me nu niet parallel lopen met de oemma-gedachte.
Of moet ik hier denken aan een soort religieuze parallel met Adam Smith's klassieke liberalisme , maar dan voor religie. De 'onzichtbare hand' van de vrije markt (maar hier is dat Allah) zal zorgen voor harmonie en evenwicht. Als iedere moslim zijn persoonlijke geluk nastreeft zal dat automatisch leiden tot een harmonieuze en welvarende moslimgemeenschap.

Die laatste 2 adjectieven klinken wel weer onweerstaanbaar positief

Hi, Bofie ! :lol: kidding !

nou, individualisme is een product van die ideologisch materialisme, individualisme, subjectivimse , determinisme , egocentrisme sinds Descartes althans inderdaad :

Islam is totaal iets anders dan westerse materialisme individualisme utilitarisme pragmatisme zonder ...ziel :

Islam heeft een eigen globaal kijk op de menselijk natuur, psychologie, gevoelens ,bewustzijn, emoties, vrij wil , geweten , dromen .....=

het juist balans tussen geest & materie :

het juist balans tussen de vrijheid, belangen van de individu & die van de maatschappij :

Islam heeft ook een eigen apart kijk op deze notie,onder ander :

het streven naar het individueel of maatschappelijk geluk dan die utilitaristen materialisten of anderen :

Just read the article ,then tell me 'bout it !

we'll then talk 'bout ur above mentioned words later on , deal ???


"Islam oorzaak criminaliteit Marokkanen " by Cloned :

This article is a kindda response to that silly topic :

a Dutch professor of forensic psychology had uttered that idiotic Freudian or not, accusation !



Thanks !

:zwaai:

DNA
03-06-09, 20:43
Islamic views & visions of human psychology, human nature, human behaviour, human consciousness, conscience, emotions, love ,sex, basic instincts .....are far more advanced than any earthly human vision or views , materialistic or not !

DNA
04-06-09, 20:28
Misschien wel iets voor .......Marokkaanse probleem jongeren in NL:

onderzoekken in de NEGEV , INDIA, MAROKKO hadden dat bewezen !

DNA
05-06-09, 20:12
!!!!!!!!!!!!!!!!

Bofko
05-06-09, 20:54
Het is nu nog wachten op islamitische pindakaas, islamitisch bloemschikken,
islamitisch stadsonderhoud en islamitisch creatief-met-kurk.

DNA
05-06-09, 21:32
Het is nu nog wachten op islamitische pindakaas, islamitisch bloemschikken,
islamitisch stadsonderhoud en islamitisch creatief-met-kurk.

:lol:

Hi, Amigo :

nee, dat betekent alleen dat de Islamitisch kijk op de dingen veel bijzonder, globaal, compleet & apart is : far more advanced than all those materialistic approaches & visions , i must add !

Bye ! Gotta go !

thanks !

Good night , sleep tight & don't let the bed bugs bite ! :lol: :zwaai:


Gonna go on vacation in a couple of days : enjoy the summer time

have fun, buddy ! :zwaai:
"
"see ya tomorrow for the last time ....i'm gonna be abscent for 4 weeks after that !!:


Looking forward to vacation, sun & fun ! Hurra ! :lol:

DNA
06-06-09, 19:39
In other words :

how ideological materialism since Descartes had monoplised & distorted humanity's approaches , conceptions ....of the ...truth :


materialism, determinism ....which dominate in modern science, modern philosophy, human sciences, including in psychology, sociology , economy , politics .....


Only Islam offers a true ,global approach which include matter & spirit , in the contrary to that one- sided, one_dimentional , color_blind , handicaped materialism !

DNA
20-06-09, 19:46
well, Bofko ???

abdoeltje
27-07-09, 13:59
Het is nu nog wachten op islamitische pindakaas, islamitisch bloemschikken,
islamitisch stadsonderhoud en islamitisch creatief-met-kurk.

er zou ook zoiets als islamitische wetenschap bestaan?
bijv. islamitisch geneeskunde met comijnzaad en kamelenurine voor elke kwaal.
Global view?

Eke
27-07-09, 14:23
.......komijnenzaadjes ff weggeveegd

knuppeltje
27-07-09, 14:28
Wat betreft die islamitische wetenschap. Er zal een wereld voor je opengaan als je je erin gaat verdiepen.

Als je erin gaat geloven toch zeker.

Eke
27-07-09, 15:19
Als je erin gaat geloven toch zeker.


Je bent snel Knuppeltje...ik had het weer weggehaald !:aanwal:

Abdoeltje, wat weet je eigenlijk van kamelenurine en komijnenzaad als behandeling...van wat ?"elke kwaal" vind ik te vaag.....

Joesoef
27-07-09, 18:48
Of te wel een preek hoe ver je wel niet bent afgedwaald.

abdoeltje
28-07-09, 13:59
Je bent snel Knuppeltje...ik had het weer weggehaald !:aanwal:

Abdoeltje, wat weet je eigenlijk van kamelenurine en komijnenzaad als behandeling...van wat ?"elke kwaal" vind ik te vaag.....

toch staat het in de edele koraan, dat duidelijke boek!

Eke
28-07-09, 16:45
toch staat het in de edele koraan, dat duidelijke boek!


WAGENINGEN - Kamelenurine is enorm gezond. Deze bevatten veel meer gezonde stoffen dan bijvoorbeeld tomaten, kiwi’s en broccoli, die bij de meeste mensen veel beter bekend zijn als gezonde voedingsmiddelen. Dat schrijven Nederlandse wetenschappers in het tijdschrift BioFactors

bron :http://zaplog.nl/zaplog/article/kamelenurine_is_enorm_gezond

vergeet niet dat je het over 'medicijnen' hebt van 1400 jaar geleden !
DNA had wel iets anders in gedachten toen hij dit topic opende. Onderzoeken uit Egypte, Iran enz. ? Moderne universiteiten.
Maar goed, ik zal eerst de intro van dit topic eens goed lezen. Heb jij dat al gedaan, Abdoeltje ?

abdoeltje
09-08-09, 10:13
WAGENINGEN - Kamelenurine is enorm gezond. Deze bevatten veel meer gezonde stoffen dan bijvoorbeeld tomaten, kiwi’s en broccoli, die bij de meeste mensen veel beter bekend zijn als gezonde voedingsmiddelen. Dat schrijven Nederlandse wetenschappers in het tijdschrift BioFactors

bron :http://zaplog.nl/zaplog/article/kamelenurine_is_enorm_gezond

vergeet niet dat je het over 'medicijnen' hebt van 1400 jaar geleden !
DNA had wel iets anders in gedachten toen hij dit topic opende. Onderzoeken uit Egypte, Iran enz. ? Moderne universiteiten.
Maar goed, ik zal eerst de intro van dit topic eens goed lezen. Heb jij dat al gedaan, Abdoeltje ?

Hallo Eke,


Ach weet je Eke, de wetenschap heeft geen god nodig.
Islamic science is net zoals bijv. christian science allemaal bull shit.