PDA

Bekijk Volledige Versie : "Charles Darwin and the Tree of Live"



tanger'73
05-06-09, 18:19
Heb van de week deze documentaire van David Attenborough bekeken en moet zeggen dat het wel zeer interessant is wat Charles Darwin, met sterke argumenten te melden had. Naar mijn mening is evolutie een natuurlijke verschijnsel dat erg goed past in Gods plan en werk.

Slinger
05-06-09, 18:26
Heb van de week deze documentaire van David Attenborough bekeken en moet zeggen dat het wel zeer interessant is wat Charles Darwin, met sterke argumenten te melden had. Naar mijn mening is evolutie een natuurlijke verschijnsel dat erg goed past in Gods plan en werk.

Dat moet je tegen Sally zeggen...

tanger'73
05-06-09, 18:31
Dat moet je tegen Sally zeggen...


Dat begrijp ik, ondoordringbaar. Maar de argumenten zijn zowel wetenschappelijk als objectief te sterk om te ontkennen.

Slinger
05-06-09, 18:32
Dat begrijp ik, ondoordringbaar. Maar de argumenten zijn zowel wetenschappelijk als objectief te sterk om te ontkennen.

Eens.

sjaen
05-06-09, 20:08
Heb van de week deze documentaire van David Attenborough bekeken en moet zeggen dat het wel zeer interessant is wat Charles Darwin, met sterke argumenten te melden had. Naar mijn mening is evolutie een natuurlijke verschijnsel dat erg goed past in Gods plan en werk.

Huh? tanger'73????

tanger'73
05-06-09, 20:09
Het is zeer aannemelijk te geloven dat in de biologie door natuurlijke selectie veranderingen van het leven op aarde heeft plaatsgevonden. Natuurwetenschappelijke studies hebben dat keer op keer uitgewezen. Alleen de link tussen aap en mens geeft geen uitsluitsel. Frappant is wel dat chimpansees biologisch dicht bij de mens staan, maar de evolutie tussen aap en huidige mens is daarmee niet bewezen, want de chimp bestaat nog steeds als diersoort. Verder is het logisch dat de natuur zich aanpast aan de omgeving waaraan het wordt blootgesteld.

Slinger
05-06-09, 20:15
Het is zeer aannemelijk te geloven dat in de biologie door natuurlijke selectie veranderingen van het leven op aarde heeft plaatsgevonden. Natuurwetenschappelijke studies hebben dat keer op keer uitgewezen. Alleen de link tussen aap en mens geeft geen uitsluitsel. Frappant is wel dat chimpansees biologisch dicht bij de mens staan, maar de evolutie tussen aap en huidige mens is daarmee niet bewezen, want de chimp bestaat nog steeds als diersoort. Verder is het logisch dat de natuur zich aanpast aan de omgeving waaraan het wordt blootgesteld.

De mens stamt niet van de chimp af. Wel hebben ze een gezamenlijke voorouder.

sjaen
05-06-09, 20:17
Het is zeer aannemelijk te geloven dat in de biologie door natuurlijke selectie veranderingen van het leven op aarde heeft plaatsgevonden. Natuurwetenschappelijke studies hebben dat keer op keer uitgewezen. Alleen de link tussen aap en mens geeft geen uitsluitsel. Frappant is wel dat chimpansees biologisch dicht bij de mens staan, maar de evolutie tussen aap en huidige mens is daarmee niet bewezen, want de chimp bestaat nog steeds als diersoort. Verder is het logisch dat de natuur zich aanpast aan de omgeving waaraan het wordt blootgesteld.

Nou, de wonderen zijn de wereld nog niet uit:giechel::knipoog:

tanger'73
05-06-09, 20:18
De mens stamt niet van de chimp af. Wel hebben ze een gezamenlijke voorouder.


Het zijn primaten en de chimp en een aantal halfapen zijn als zoogdieren louter mensachtig.

tanger'73
05-06-09, 20:20
Nou, de wonderen zijn de wereld nog niet uit:giechel::knipoog:


Hoezo, denk je dat ik geen inzicht heb in onze 5 miljard jaar oude planeet?

sjaen
05-06-09, 20:33
Hoezo, denk je dat ik geen inzicht heb in onze 5 miljard jaar oude planeet?

Eh, ik vind Gabriel niet echt in dit plaatje passen, maar tja dat is mijn makke!

tanger'73
05-06-09, 20:37
Eh, ik vind Gabriel niet echt in dit plaatje passen, maar tja dat is mijn makke!


Er is een bovennatuurlijke wereld dat los staat van het aardse. Er zijn veel dingen die gebeuren die wetenschappelijk onverklaarbaar zijn en dingen kunnen niet zomaar uit het niets ontstaan.

Witte78
05-06-09, 20:41
Het zijn primaten en de chimp en een aantal halfapen zijn als zoogdieren louter mensachtig.

Onlangs is de "missing link" gevonden: http://www.history.com/content/the-link/watch-video?bcpid=23297146001&bclid=23711371001&bctid=23769588001

tanger'73
05-06-09, 20:54
Onlangs is de "missing link" gevonden: http://www.history.com/content/the-link/watch-video?bcpid=23297146001&bclid=23711371001&bctid=23769588001


Ik kan me goed voorstellen dat het voor een archeoloog een mijlpaal is om zo'n fossiel te vinden en te kwalificeren. Onze planeet geeft beetje voor beetje haar geheimen prijs.

sjaen
05-06-09, 21:03
Er is een bovennatuurlijke wereld dat los staat van het aardse. Er zijn veel dingen die gebeuren die wetenschappelijk onverklaarbaar zijn en dingen kunnen niet zomaar uit het niets ontstaan.

Natuurlijk geloof ik ook in een eerste oorzaak, heb mezelf per slot van rekening niet zelf gemaakt!! en die eerste oorzaak is; de bron van zijn, ook wel genoemd God. PUNT

De overtuiging dat God de eigenlijke auteur is van één of ander boek, is altijd een bron van gevaarlijke en onnodige verdeeldheid geweest (and still is) in onze wereld.

tanger'73
05-06-09, 21:14
Natuurlijk geloof ik ook in een eerste oorzaak, heb mezelf per slot van rekening niet zelf gemaakt!! en die eerste oorzaak is; de bron van zijn, ook wel genoemd God. PUNT

De overtuiging dat God de eigenlijke auteur is van één of ander boek, is altijd een bron van gevaarlijke en onnodige verdeeldheid geweest (and still is) in onze wereld.


in zoverre zijn 'godsbewijzen' problematisch, doordat God zich in Zijn hoedanigheid niet laat bewijzen. Van belang is dat men open moet staan in een wereld dat zich voortdurend evolueerd, niet zo lang geleden dachten ze letterlijk dat de aarde plat was.

The_Grand_Wazoo
06-06-09, 10:54
Onlangs is de "missing link" gevonden: http://www.history.com/content/the-link/watch-video?bcpid=23297146001&bclid=23711371001&bctid=23769588001

En hoe worden de verschillende missing links aan elkaar gelinkt?

DNA
06-06-09, 18:24
Eh, ik vind Gabriel niet echt in dit plaatje passen, maar tja dat is mijn makke!

vertel het dan aan die idiote zgn gelovigen die zich interessant & "modern" willen laten profileren ! :lol:

DNA
06-06-09, 18:26
Dat begrijp ik, ondoordringbaar.

Hoe haal je dat in jou zielig achterlijk hoofd ,zeg ??? :lol:

wil je een beetje interessant doen ??? , prima : maar niet ten koste van anderen ,zonder argumenten ook nog !

DNA
06-06-09, 18:34
Dat moet je tegen Sally zeggen...

wie zegt dat ik darwin's evolutie theorie ontken dan ???

ik vind gewoon dat de mens werd geschappen zoals de Islamitisch schepping verhaal ons vertelt , niet had geevolueerd ...

Ik vind ook niet dat de chimp onze "naast verwant " zou zijn, sub_chimp , ondanks het feit dat de mens & chimp 99 % DNA materiaal gemeen hebben :

Humans are not defined just by the ...matter , silly boy ! ! :lol:

Ik ben ook tegen die materialistisch ideologisch atheistisch interpretaties van die theorie & van de Big Bang, origin of life , original matter ....à la new-darwinisten evolutionisten atheisten à la Dawkins & co. :

[B]creationisten hebben ook argumenten !



Ongeloofelijk, zeg !

DNA
06-06-09, 18:36
Onlangs is de "missing link" gevonden: http://www.history.com/content/the-link/watch-video?bcpid=23297146001&bclid=23711371001&bctid=23769588001


:lol:

je bent waarschijnlijk de missing link , we zijn er nog niet bewust , klaar of rijp voor !

DNA
06-06-09, 18:39
Nou, de wonderen zijn de wereld nog niet uit:giechel::knipoog:


:lol:

Precies!

verwaard zgn gelovige ! :huil:

deze "glorieus inspirerend" ...topic had ik bijna gemist :

ik ga op vakantie : wat zou ik veel gemist hebben dan ,zeg ! :lol:

DNA
06-06-09, 18:41
Hoezo, denk je dat ik geen inzicht heb in onze 5 miljard jaar oude planeet?

:lol:


zo te zien weet je helemaal hoe het in elkaar zit inderdaad , tanger 73 v.christus !

knap, zeg !

tanger'73
06-06-09, 18:48
:lol:


zo te zien weet je helemaal hoe het in elkaar zit inderdaad , tanger 73 v.christus !

knap, zeg !


Beredeneer je nu vanuit de religie of de natuurwetenschap?

DNA
06-06-09, 18:49
Natuurlijk geloof ik ook in een eerste oorzaak, heb mezelf per slot van rekening niet zelf gemaakt!! en die eerste oorzaak is; de bron van zijn, ook wel genoemd God. PUNT

De overtuiging dat God de eigenlijke auteur is van één of ander boek, is altijd een bron van gevaarlijke en onnodige verdeeldheid geweest (and still is) in onze wereld.

God zo , Sjaen : je bent ook geinig & tragi_hilarisch op de 1 of ander manier, niet alleen die tanger '73 :

& niet's serieus of consistent ben je , zo te zien :

als je gelooft in God , dan moet je consistent met jezelf & met deze geloof in God zijn & in de rest moeten geloven, vind je niet ??? :

in profeten, heilig boeken , het hiernamaals, zin van het leven (die vindt men nergens terug in darwin's evolutie theorie !) , & de rest .....

God als bron niet alleen van de schepping, maar ook van de vrij wil van de mens als fundament van moraal ....

of lijd je nog steeds aan selectief vrijwillig MPD soms ???

MPD = multiple personality disorder :

je bent kieskeurig in jou "relatie" met God = je wilt een God op maat = jou egocentrisch zelfgeschappen God .... :lol:

:zwaai:

DNA
06-06-09, 18:51
En hoe worden de verschillende missing links aan elkaar gelinkt?

via gis & speculatie pseudo_wetenschappelijk materialistisch ideologisch atheistisch plak werk !

Ik dacht dat je al wist hoe het precies in elkaar zat ! :lol:

DNA
06-06-09, 18:52
Beredeneer je nu vanuit de religie of de natuurwetenschap?


Je hebt geen benul van beiden , vriend , sorry !

:zwaai:

tanger'73
06-06-09, 18:57
Je hebt geen benul van beiden , vriend , sorry !

:zwaai:


Doe vooral geen moeite, ik heb geen zin in polarisatie, geforceerde en opgedrongen discussies, aangezien jij het allemaal beter weet. Happy holidays. :)

DNA
06-06-09, 20:07
Happy holidays. :)


U 2


:zwaai:

tanger'73
06-06-09, 20:14
U 2


:zwaai:

Dank je vriendelijk, da's nou aardig van je. :)

sjaen
06-06-09, 22:45
God zo , Sjaen : je bent ook geinig & tragi_hilarisch op de 1 of ander manier, niet alleen die tanger '73 :

& niet's serieus of consistent ben je , zo te zien :

als je gelooft in God , dan moet je consistent met jezelf & met deze geloof in God zijn & in de rest moeten geloven, vind je niet ??? :

in profeten, heilig boeken , het hiernamaals, zin van het leven (die vindt men nergens terug in darwin's evolutie theorie !) , & de rest .....

God als bron niet alleen van de schepping, maar ook van de vrij wil van de mens als fundament van moraal ....



of lijd je nog steeds aan selectief vrijwillig MPD soms ???

MPD = multiple personality disorder :

je bent kieskeurig in jou "relatie" met God = je wilt een God op maat = jou egocentrisch zelfgeschappen God .... :lol:

:zwaai:

Indien miljarden mensen het kunnen, dan kan ik het toch zeker ook!

:zwaai:

'Gods' (als in: bron van zijn) onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in zijn werken, zijn natuurwetten en de harmonie van al wat is. De natuur en 'God' zijn één. De hoogste realisatie van de goddelijke essentie is het leven, de hoogste uiting in de natuur van goddelijke macht. En de hoogste uiting van het leven is de levensvorm die zich van het goddelijke bewust is. Er is daarom niets waar wij ons voor zouden moeten verontschuldigen, want het goddelijke heeft zich juist geopenbaard in onze menselijke geest, het verstand dat waarneemt en begrijpt. Ons inzicht in zowel onze innerlijke natuur als in de natuur om ons heen is met het verstrijken van vele eeuwen steeds groter geworden.
Wij 21ste eeuw mensen kunnen niet anders dan toegeven dat God zich niet openbaart in de vorm van een antieke boekreligie. Het is een waandenkbeeld te veronderstellen dat God op een berg Sinaï verschijnt en een conversatie houdt met Mozes, ja, zelfs met een beiteltje de tien geboden voor mensen op een stenen tafel grift. Het boek waarop men zich beroept is niet van God uitgegaan, maar het produkt van de gedachten van de mens over God en dat haalt God in deze tijd zover naar beneden dat Hij een onbenulligheid is geworden. Alleen door tot een modern begrip van God te komen, op dezelfde manier als we een modern begrip van het universum hebben gekregen, kunnen we met godsdienst verder.

Fijne vakantie
:zwaai:

tanger'73
06-06-09, 22:52
in dit Darwinjaar kan men eens de moeite nemen om serieus even stil te staan bij zijn bevindingen alswel het scheppingsverhaal. Zo beroept Darwin zich op objectieve waarneming, dat hem zover heeft gebracht om los van de religie een verklaring te geven voor het leven op aarde. Dat deed hij met behulp van sporen dat de aarde ons na verloop van tijd heeft prijsgegeven. Geenszins heb ik het gevoel dat Darwin de draak stak met de gevestigde orde, zijn echtgenote die Darwin zo lief had, was immers een strenggelovige moeder. Ook maakte hij geen haast met de uitgifte van zijn bevindingen op basis van opmerkelijk materiaal en maakte daar ook niet zo'n bambarie over. Daar moet gewoon rustig naar gekeken en over nagedacht kunnen worden. Alsof er geen andere ideeën en theorieën bestaan. Verder zou ik min of meer niet weten waarom het scheppingsverhaal daarmee in contradictie is; (Dag 5) "God liet het water wemelen van levende wezens, en boven de aarde liet hij vogels vliegen. En God zegende hen, opdat de vogels en de vissen talrijk zouden worden", (Dag 6) "God schiep de landdieren: het vee, kruipende dieren en wilde dieren. Vervolgens besloot God mensen te maken, naar zijn evenbeeld, om heerschappij te voeren over alle andere schepselen. God schiep de mens, mannelijk en vrouwelijk. Hij zegende ze met de woorden, "Wees vruchtbaar en wordt talrijk" en heerst over de vissen, vogels en alle dieren die op aarde rondkruipen. Aan het eind van deze dag, na de schepping van de mens, "God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was."

Aangezien koolstofonderzoek heeft gedateerd dat onze planeet enkele miljarden jaren oud is, kun je je afvragen wanneer het scheppingsweek (in bijzonder die van de mens) heeft plaatsgevonden? Was het helemaal aan het begin, voor of na de dinosaurus of een andere bepaalde geologische tijdperk, lag de aarde er eerst verlaten bij, heeft er eerst een grote schoonmaak plaatsgehad (zondvloed)? Uit de Geschriften weten we ook dat de mens eerst in het paradijs heeft gewoond, alvorens naar de aarde te zijn uitgewezen.

DNA
07-06-09, 18:05
Indien miljarden mensen het kunnen, dan kan ik het toch zeker ook!

:zwaai:

'Gods' (als in: bron van zijn) onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in zijn werken, zijn natuurwetten en de harmonie van al wat is. De natuur en 'God' zijn één. De hoogste realisatie van de goddelijke essentie is het leven, de hoogste uiting in de natuur van goddelijke macht. En de hoogste uiting van het leven is de levensvorm die zich van het goddelijke bewust is. Er is daarom niets waar wij ons voor zouden moeten verontschuldigen, want het goddelijke heeft zich juist geopenbaard in onze menselijke geest, het verstand dat waarneemt en begrijpt. Ons inzicht in zowel onze innerlijke natuur als in de natuur om ons heen is met het verstrijken van vele eeuwen steeds groter geworden.
Wij 21ste eeuw mensen kunnen niet anders dan toegeven dat God zich niet openbaart in de vorm van een antieke boekreligie. Het is een waandenkbeeld te veronderstellen dat God op een berg Sinaï verschijnt en een conversatie houdt met Mozes, ja, zelfs met een beiteltje de tien geboden voor mensen op een stenen tafel grift. Het boek waarop men zich beroept is niet van God uitgegaan, maar het produkt van de gedachten van de mens over God en dat haalt God in deze tijd zover naar beneden dat Hij een onbenulligheid is geworden. Alleen door tot een modern begrip van God te komen, op dezelfde manier als we een modern begrip van het universum hebben gekregen, kunnen we met godsdienst verder.

Fijne vakantie
:zwaai:

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

God verscheen niet op een berg voor ...Mozes : :lol:

God is unlike anything or anyone God has or had ever created or will ever create :

Mozes vroeg aan God of hij God kon zien :

God aanwtoorde : kijk naar die berg ,als die daar blijft staan, dan kan je mij zien : de berg werd helemaal plat verwoest daarna ... plat-simpel gezegd :

wat bedoel je met met "modern " begrip van God ???

& hoe baseer je dat op ???

ik vind dat je maar wat zegt :

net als sommige al dan niet actieve gelovigen die dingen aan God toeschrijven zonder enig argumenten , dingen die hun het best zouden uitkomen : egocentrisme :

je bent niet consistent met jezelf ook nog :

nogmaals , als je geloof in God , dan moet je ook in de rest geloven :

in God's will, wetten,vrij wil van de mens, het hiernamaals, heilig boeken , profeten , beloning & straf ...:

je kan niet selectief of kieskeurig mee omgaan met God ! :lol:

waaroom geloof je bijv. niet in profeten ??? :

daarmee liet God zich kenen aan de mens :

Al dan niet geloven in God kent gevolgen ,veraantwoordelijkheden ...



Ik denk dat je liever te maken zou hebben met een soort free lance God op maat zonder consequenties voor de mens, de natuur .....zonder veraantwoordelijkheden & gevolgen voor de mens :

Ik vind een atheist meer consisten dan je , sorry ! :lol:

......


Dank u : morgen pas , ga ik op vakantie, dan ben ik even bevrijd van deze verslavend gek forum :

sun & fun ! :lol:

Nice summer time : have fun , girl !

:zwaai: