PDA

Bekijk Volledige Versie : Proficiat Wilders!



Maarten
06-06-09, 00:49
Proficiat Wilders!

Zou Nederland echt “naar de klote” kunnen? Nou, Nederland had al sinds 2000 staan “fucken for verginity” in de molshoop van zijn eigen basisbeginselen, ongeacht welk Fatima Morgana er opdoemde aan de horizon van de woestijn van Neerlands interculturele opstartvermogen.

Fraaie en deugdzame lieftallige normen zoals de Vrijheid van Meningsuiting of het respect voor de Godsdienstvrijheid, of gewoon de common sense dat lui met een ander kleurtje nu eenmaal een andere sigarendoos gewend zijn, zag je nu gillend uiteenstuiven, om daarna alsnog in een hoekje samengedreven en gepakt te worden door de Hans Kazans van het Nederlandse moraalcircus (Look Ma! No Brains!), die vervolgens tevreden de puberbroek van hun nooit volwassen geworden wereldbeeld dichtknoopten, om dan bij het krieken van de ochtend als een merel hun culturele territoriumdrang over honderden van toehoorders uit te onaneren.

En de overweldigende meerderheid, die het voorheen allemaal niet wist, kon zich nu volop laten keldersletten in de inmiddels rookvrije- maar verder uiterst obscure Nederlandse centra voor meningsvorming, waar het roepen van “Normen en waarden!” of “Aanpassen!” voor menigeen voldoende was om willoos op de knieën neer te zijgen, de onderbroek van zijn eigen verantwoordelijkheid – die voorheen de bruine smurrie van onverteerde dilemma’s nog bij elkaar gehouden had – te laten zakken, en zich vol te laten pompen door de nieuwe Don Quichottes, die daarbij de knollen tussen hun mentale benen verkochten, alsof het om de historische ooit felbevochten Platonische citroenvruchten van de Nederlandse Ronde Tafel ging. Daar kreeg je echt geen mentaal Breezertje voor terug. En je kreeg er eerder k-anker van, dan van dat pakje keldersigaretten.

Excalibur blijkt met gemak uit de Nederlandse peperkoek getrokken te kunnen worden, en blijkt dan niet meer dan een aardappelschilmesje, waarmee hooguit nog de pitten uit voornoemde knollen gehaald kunnen worden. En zoals de Christenen in de middeleeuwen ademloos wachtten op het moment, waarop de zondaar op de pijnbank zijn zonden zou bekennen, is het nu quality time, wanneer bijvoorbeeld de eerste Imam een handje aan een vrouw zou geven. Volksheld zal de eerste Marokkaan zijn, die zijn djelleba uittrekt, omdat hij denkt daardoor makkelijker een baan bij de vuilnisophaal te krijgen. Dat wordt Ali, die met zijn vingertje in de dijk tegen de Nederlandse onvrede, over 100 jaar nog in brons gegoten zal worden.

Maar dan Wilders, die jarenlang als een keffertje ronddraaiend in zijn eigen morele staart beet, en gaar kookte in zijn eigen beveiliging. Dat doet wel voortdurend pijn, maar happen leer je daar toch van. Liefhebbers van SM hadden nooit vermoed, dat het in de politiek ook kon. Wilders leerde ook van Israël, dat als je de zaken maar voldoende in geagiteerde toestand houdt, dat je dan zonder na te hoeven denken toch je zin kunt krijgen. Wie tegen groente is, moet ’s nachts op een berg komkommers gaan slapen, en zal dan overdag met meer overtuiging oreren over wat daar allemaal niet aan deugt? Zo kun je ook je nagels knippen met een blender. Ook kun je je hond bergen knoflook voeren, om dan van iedereen luid bijval te krijgen, als je als deskundige daar je Chanel5-normen op los laat.

Aldus moest de gemiddelde Marokkaan sowieso al jaren lang onvrijwillig slapen op de knollen van de Nederlandse breedbekkikker, met toefje Wilders als de puist op het zwerende Nederlandse vingertje, nadat hij eerst op school was gaan geloven in de citroenen in het Nederlandse culturele Walhalla, en al jaren tobt over hoe hij/zij als erkend volwaardig medeburger al integrerend zichzelf en zijn kinderen zoveel mogelijk kansen kan bieden? Op zich lukt dat nog wel, en het helpt ook als hij als een Koekoeksklok – gevraagd of niet - verklaart geen terrorisme te steunen.

Nou geldt voor het wegennet nog een maximaal stijgingspercentage, maar voor culturele wegen zeker niet, mede dankzij toefje Wilders. Veel Marokkanen gleden dus af, en besloten onderaan beland, om het eigen nestje dus maar zo comfortabel en eigen mogelijk te maken. Eerst met simpele middelen, zoals hoofddoeken, eigen taal, eigen ‘boekjes’ koekjes feestdagen en gezelligheid, maar daarna steviger via eigen identiteit, godsdienst, politiek bewustzijn, uitstekende hypocrisiemeters, toneel en boeken enz. Wat je onderdrukt leert namelijk nadenken. En op stront groeien ook weer de mooiste bloemen.

En als speerpunt in de normatieve wedstrijd gold het Nederlandse Midden-Oostenbeleid (vooral Israël), waar Marokkaanse tienertjes al met gemak van kunnen leren, dat het geen zin heeft om het Nederlandse morele tasje te roven, omdat de onderkant daarvan al zo versleten is, dat de laatste normen die nog wat waard waren, allang op staat gedonderd zijn, en inmiddels door de Nederlandse deskundigen en opiniemakers aan gort gelopen zijn.

Waar zijn we nou inmiddels aangeland op 4 juni 2009, na alle integratiedebatten sinds 2001, Fortuyn, 911, Irak en Balkenende, van Gogh, volledig falend Israëlbeleid, slijkspoor Wilders, Islamperikelen, Normen en Waardendebatten, Identiteit en tolerantie, discriminatieproblemen, arbeidspositie van Marokkanen enz enz.. Waar mogen Marokkanen nou tegenaan kijken, gezien de uitslag van de Europese verkiezingen?

Vijf zetels CDA, waar ze sowieso eigenlijk al nooit enige sjoege van het oplossen van sociale kwesties hadden. Vier zetels Partij Van Verziekers, als het nieuwe culturele Nederlandse morele ijkpunt, waar moslims hun hart aan kunnen warmen. (Rauss bitte) Drie zetels VVD voor autochtone belangen, met een warm hart voor agitatoren en carrieremaaksters zoals Hirsi Ali. Drie zetels D66, met op die nieuwe derde plaats een soort van op de VS gerichte neo-con. Drie zetels uitgebluste PvdA, twee fundamentalistisch christengrut, en dan nog 7 van de 25 zetels voor Links, waar de rest eigenlijk geen boodschap aan heeft.

Terrorisme en Midden-Oostenbeleid? Eind 2009 krijgen we de eerste antwoorden op de verantwoording van Balkenendes Irak-beslissing uit 2003. En hoe meer oorlogen Israël begint, en hoe meer Palestijnen er creperen, hoe rechtser het Nederlandse beleid in deze zaak, die door Europees toedoen ontstond, en door Europees beleid in stand gehouden blijft. Daarbij worden alle kennis die we over dit soort conflicten in Europa hebben, en alle internationale normen daarover, weer zorgvuldig in een keldertje verborgen, en daar vervolgens in het beleid verkracht. Gezien het normale Europese vredesdenken, zou de zaak een enorm normatief bindmiddel binnen Europa kunnen zijn, maar nu het om Israël wordt dat gemeden als de pest. De uitstekende Marokkaanse standpunten daar over krijgen nog steeds vrijwel nergens een kans, maar het gegons over “antisemitisme” en “extremisme” blijft maar door gaan.

Proficiat Wilders! Niet enkel wordt PVV de op een na grootste partij, maar over de hele linie wordt door het onvermogen om ook maar iets op te lossen, het autochtone cocondenken gestimuleerd, en morele zelfpijperij verheven tot de norm die kennelijk de meeste bevrediging oplevert. Wat wint, zijn niet ideeen of oplossingen, maar de angst voor het ontbreken daarvan, als bindmiddel. Dat beloofd nog wat. Van de hekel aan crackers kun je namelijk geen brood bakken. Maar de politiek kan wel weer eten van wat de kiezers aanleveren. Hoe meer problemen rond moslims, hoe vetter Wilders’ PVV daarvan wordt. Die heeft helemaal geen belang bij oplossingen. En dat past weer mooi bij vele Nederlanders, die liever over moraal roepen, dan nadenken over hoe je iets oplost? Die denken zelfs zo slecht na, dat ze PVV stemmen, en nog niet eens begrijpen, dat die niets oplost. Of ze vinden het wel lekker, en begrijpen niet dat ze het zelf zijn, die de permanente splijtzwammen genereren, waar ze zo hard van roepen dat ze daar tegen zijn.. Ze vergeten vooral een ding: de allochtonen blijven. Hoe dan ook regeert daar de leugen. En voor de politiek geldt helaas, dat wat je maar hard genoeg roept, op den duur vanzelf waar wordt. Cry wulf? Then wulf is what you get..

Wat zouden de Marokkanen intussen doen? Gewoon de TV op Al Jazeera e.a, en er in eigen kring wat van maken? Kranten de deur uit? En wat vinden die sinds vandaag eigenlijk? Zijn ze er nog hier: Orakel, Coolass, Schaap, Tanger, Rourchid e.a? Zit er nog muziek in de tent? Of wordt er hier enkel gedacht over porties aan Fikkie geven?

Julien
06-06-09, 00:57
Ik voel mezelf dan geen Nederlander, maar je hebt hebt het wel vaak over "ze" de Nederlander.. Bereken je jezelf daar ook toe?


En dat past weer mooi bij vele Nederlanders, die liever over moraal roepen, dan nadenken over hoe je iets oplost? Die denken zelfs zo slecht na, dat ze PVV stemmen, en nog niet eens begrijpen, dat die niets oplost. Of ze vinden het wel lekker, en begrijpen niet dat ze het zelf zijn, die de permanente splijtzwammen genereren, waar ze zo hard van roepen dat ze daar tegen zijn.. Ze vergeten vooral een ding: de allochtonen blijven. Hoe dan ook regeert daar de leugen. En voor de politiek geldt helaas, dat wat je maar hard genoeg roept, op den duur vanzelf waar wordt. Cry wulf? Then wulf is what you get..

tanger'73
06-06-09, 01:22
Uit het niets gebaseerde winst voor de populist hing altijd al in de lucht. Mensen laten zich dan ook meestal leiden door gemakzucht en slogans. Verder zal er met de aanwezigheid van de PVV zeker in Europa niks veranderen en als mensen zich happy voelen bij Wilders dan zij het zo. Mensen voelen zich tegenwoordig nergens mee verbonden en het is mode om in een opwelling ergens lukraak voor te stemmen zonder er bij stil te staan en dan denken dat de begunstigde het antwoord is op al je zorgen. Bij een complexe wereld hoort een complexe boodschap, maar dat is kennelijk aan een heleboel kiezers niet besteed.

tanger'73
06-06-09, 01:31
Verder is deze uitslag en opiniepeilingen voor de demagoog, voor mij een bevestiging dat er grootschalige discriminatie en ongelijke behandeling in Nederland schuilgaat, al dan niet verborgen.

Maarten
06-06-09, 01:43
je hebt hebt het wel vaak over "ze" de Nederlander.. Bereken je jezelf daar ook toe?
Je zult toch echt zelf moeten leren om teksten te lezen. In de eerste zin gaat het voluit over moralisten, die niet naar de feiten kijken. In de tweede zin wordt er via "Die" gerefereerd aan dat deel daarvan, dat PVV stemt. In de derde zin wordt via "Of" duidelijk gemaakt, dat het om dezelfden gaat als in de vorige zin, enz.
"Ze" slaat dus niet op "de Nederlander". Ik reken mezelf tot de Nederlanders. ( en niet "béreken") En was dit verder alles? Mooi, bedankt.

Maarten
06-06-09, 02:00
Verder is deze uitslag en opiniepeilingen voor de demagoog, voor mij een bevestiging dat er grootschalige discriminatie en ongelijke behandeling in Nederland schuilgaat, al dan niet verborgen.
Ja..
En wat ik eigenlijk wilde weten, is hoe dat zoal ervaren wordt door de medeburgers met veel lamsvlees in huis? Hoe vrolijk worden die van 1. CDA, 2. PVV, enz?

Is dat:
1. Niet erg, zolang Katja Schuurman maar op de voorkant van de Gouden Gids blijft staan?
2. Onmiddellijk emigreren naar een plek van waar af mijn Qassams nog net de Achterhoek halen?
3. Vastgeplakte vlieg in plé, om op te mikken, nu vervangen door kopje van Wilders?
4. Kutgevoel omdat... ?

tanger'73
06-06-09, 02:19
Ja..
En wat ik eigenlijk wilde weten, is hoe dat zoal ervaren wordt door de medeburgers met veel lamsvlees in huis? Hoe vrolijk worden die van 1. CDA, 2. PVV, enz?

Is dat:
1. Niet erg, zolang Katja Schuurman maar op de voorkant van de Gouden Gids blijft staan?
2. Onmiddellijk emigreren naar een plek van waar af mijn Qassams nog net de Achterhoek halen?
3. Vastgeplakte vlieg in plé, om op te mikken, nu vervangen door kopje van Wilders?
4. Kutgevoel omdat... ?


Je verwoord het weer zo voortreffelijk en ik denk dat antwoord 1 meer aansluit bij het algemeen welzijn onder alle burgers in het land. :hihi:

AdamRon
06-06-09, 02:27
Wederom een tegenslag voor PvdA met hun pro regeltjes en wetjes ten gunste van en ten nadele van. Hebben ze dan nog niets geleerd van fortuyn..??

Kan me nog goed herinneren dat meneeer Melkert met zijn zure gezicht en meneer Rosenmuller met zijn praatjes Fortuyn het vuur aan de schenen lag. terwijl iedereen weet da hij de waarheid zei.
Heb het altijd dubieus gevonden dat de beide heren van het toneel verdween na de moord op Fortuyn.
Het kan zomaar gebeuren dat Wilders ook opgeruimt word als ze een persoon kunnen vinden die geestelijk makkelijk manipuleerbaar is.

Het is een logishe gevolgtrekking.. nu maar wachten op de PvdA en consorten dat ze moord en brand lopen te roepen dat het Nazisme weer opgroeit, terwijl ze zelf het zaad hebben geplant..

Als je wind zaait zal je op den duur storm oogsten

tanger'73
06-06-09, 02:37
Wederom een tegenslag voor PvdA met hun pro regeltjes en wetjes ten gunste van en ten nadele van. Hebben ze dan nog niets geleerd van fortuyn..??

Kan me nog goed herinneren dat meneeer Melkert met zijn zure gezicht en meneer Rosenmuller met zijn praatjes Fortuyn het vuur aan de schenen lag. terwijl iedereen weet da hij de waarheid zei.
Heb het altijd dubieus gevonden dat de beide heren van het toneel verdween na de moord op Fortuyn.
Het kan zomaar gebeuren dat Wilders ook opgeruimt word als ze een persoon kunnen vinden die geestelijk makkelijk manipuleerbaar is.

Het is een logishe gevolgtrekking.. nu maar wachten op de PvdA en consorten dat ze moord en brand lopen te roepen dat het Nazisme weer opgroeit, terwijl ze zelf het zaad hebben geplant..

Als je wind zaait zal je op den duur storm oogsten

Dat mocht tie maar willen het nazisme, ondanks vele gelijkenissen. Het nazisme voelde zich in zijn tijdsgeest gesteund door een heel volk dat gehoorzaam, gedreven en opgehitst was. Nou Nederlanders zijn geen moffen, ook al wilt deze venlosenaar (dat zo goed in Duitsland ligt), dat o zo graag weer zo hebben.

Maarten
06-06-09, 03:16
Na Fortuyn en 911 was het eerste dat je zag, dat de moslima's weer massaal hoofddoeken gingen dragen, en dat Islam weer erg populair en trendy werd.
En mede door het soort geroep van Wilders over Integratie, zag je Moslims het schip Nederland als de ratten verlaten, om zich toe te leggen op eigen beschaving en identiteit.
En de geluiden van de Wilders-aanhang over het krijgen van gemeenschappelijke normen en waarden en aanpassing maakten, dat hele colonnes Moslims nodig waren om de ramen en de deuren te barricaderen vanwege de hoeveelheid beledigende onzin, die daarbij naar binnen stoomde..

Ziet de Wildersaanhang dat? Neu hoor.. Die blijven maar bezig over dat Links ooit fout was, en nog steeds laf is, enz enz.. Die befrijpen niet, hoe Wilders de boel verziekt heeft, en alles daardoor erger geworden is. En dat het nog veel erger kan worden?

De enige bijdrage, die Wilders aan de Integratie leverde was, dat autochtonen en allochtonen elkaar op een gegeven moment van het lachen op de schouders gingen slaan, vanwege de stommiteiten van Wilders. Wilders, dat is de Ayatollah van het Onbenul. W.A.O. Dat is langdurig werkeloos politiek bewustzijn, dat de achterstand ook niet meer in haalt.

Wat Wilders en diens aanhang ten ene male niet begrijpen is, dat er voor allerlei dingen die ze willen de vrijwillige samenwerking met Moslims nodig is. En dat die Moslims daar dus gewoon zín in moeten hebben, omdat er helemaal geen middelen zijn om ze te dwingen. En die kun je ook niet maken, omdat je dan meteen een inbreuk op de mensenrechten maakt, die PVV normaal zo hard staat te verdedigen, zolang het niet om Moslims gaat tenminste. Dat is het zielige van Wilders en zijn aanhang. Ze snappen ineens niet meer wat samenwerken is, en wat je daarvoor moet doen? Waarom zou een Moslim nog ooit met Wilders willen samenwerken? Ze hebben meer te doen hoor. Couscous eten enzo. Of biljarten. Veel zinniger.

AdamRon
06-06-09, 03:33
Dat mocht tie maar willen het nazisme, ondanks vele gelijkenissen. Het nazisme voelde zich in zijn tijdsgeest gesteund door een heel volk dat gehoorzaam, gedreven en opgehitst was. Nou Nederlanders zijn geen moffen, ook al wilt deze venlosenaar (dat zo goed in Duitsland ligt), dat o zo graag weer zo hebben.

Ik ben helemaal geen voorstander van Wilders want hij verkondigt en hoop lulpraat. maar op andere vlakken kan ik meegaan.. Nederlanders worden sinds het kabinet Den Uyl benadeelt.

Zal een voorbeeld geven.

Ik ben jaren geleden bezig geweest met Emigratie naar een ander land (de reden laat ik in het midden). Nu is het bekent dat de Nederlandse Staat een EENMALIGE financiele regeling bschikbaar stelt, Deze regeling is door een bepaalde regering in het leven geroepen..
Deze financiele regeling is bedoelt om de eerste kosten op te vangen in het land waar je je gaat vestigen, zoals kosten voor onderhoud en huisvestng (in de volksmond genomen de zogenaamde oprot premie).
Ik vond dat ik ook recht heeft op deze bijdrage van de Nederlandse staat omdat ik bij het aanvragen van deze regeling ik continue 32 jaar werkzaam was, lees 32 jaar belasting heeft betaald.

Ik werd afgewezen en ik heb die persoon gevraagd wat de reden was van mijn afwijzing.. ik kreeg gewoon te horen dat ik was afgewezen omdat ik een Nederlander ben.
Ben toen razend geworden om het simpele feit dat als ik emigreer naar een ander land precies dezelfde WETTELIJKE STAPPEN MOET NEMEN ALS DE MEDEMENS DIE WENST TERUG TE KEREN NAAR HET LAND VAN HERKOMST..

Heb toen een Advokaat in de hand genomen en heb hem dit verhaal voorgelegd en het enigste wat die Advokaat tegen mij zei was dat dit een pure vorm van Discriminatie is maar dat hij er weinig aan kon doen omdat deze regeling wettelijk is vastgelegd..

Heb toen dit verhaal per E-Mail naar alle politieke partijen in Nederland gestuurd en heb maar van een persoon een mail terug gekregen... dat was Meneer Zalm.
Hij zei dat het een van de vele kromme regeltjes was van Nedeland.. het engste wat hij kon doen is het aanhanging maken in Brussel als zijnde Dscriminatie... maar dat het 10 tot 15 jaar zou duren voordat het op tafel zou komen;

Zo zijn er meer kromme regeltjes naar voren te halen, bv. huisvesting.
Het is toch een menselijke reactie dat mensen het zat zijn van de Linkse kliek en dat ze (uit protest) op dt moment op mensen als Wilders gaan stemmen ?

Ik wil niet zeggen dat ik een voorstander ben van Wilders, maar vind wel dat de linkse kliek eens met de neus op de feiten gedrukt word en eens wetten en regelingen gaan maken die voor iedereen gelden en niet voor de ene bevolkingsgroep wel en voor de andere niet, want het is bekent dat ze alles doen om zieltjes te winnen onder de allochtone bevolkingsgroepen. met het gevolg dat ze een slechte gedachtengang gaan kweken om hunzelf op de lange duur in het zadel te houden

Daarom zei ik... als je wind zaait zal je Storm oogsten

AdamRon
06-06-09, 03:45
Maarten, weet je wat het mooiste is.. ik zit regelmatig in een kroeg dichbij Mercatorplein in Amsterdam.. zit daar te feesten met alle bevokings groepen (vooral islamieten), en dronken dat we worden :)... grote pret en screw de politieke partijen.

tanger'73
06-06-09, 04:01
Ik ben helemaal geen voorstander van Wilders want hij verkondigt en hoop lulpraat. maar op andere vlakken kan ik meegaan.. Nederlanders worden sinds het kabinet Den Uyl benadeelt.

Zal een voorbeeld geven.

Ik ben jaren geleden bezig geweest met Emigratie naar een ander land (de reden laat ik in het midden). Nu is het bekent dat de Nederlandse Staat een EENMALIGE financiele regeling bschikbaar stelt, Deze regeling is door een bepaalde regering in het leven geroepen..
Deze financiele regeling is bedoelt om de eerste kosten op te vangen in het land waar je je gaat vestigen, zoals kosten voor onderhoud en huisvestng (in de volksmond genomen de zogenaamde oprot premie).
Ik vond dat ik ook recht heeft op deze bijdrage van de Nederlandse staat omdat ik bij het aanvragen van deze regeling ik continue 32 jaar werkzaam was, lees 32 jaar belasting heeft betaald.

Ik werd afgewezen en ik heb die persoon gevraagd wat de reden was van mijn afwijzing.. ik kreeg gewoon te horen dat ik was afgewezen omdat ik een Nederlander ben.
Ben toen razend geworden om het simpele feit dat als ik emigreer naar een ander land precies dezelfde WETTELIJKE STAPPEN MOET NEMEN ALS DE MEDEMENS DIE WENST TERUG TE KEREN NAAR HET LAND VAN HERKOMST..

Heb toen een Advokaat in de hand genomen en heb hem dit verhaal voorgelegd en het enigste wat die Advokaat tegen mij zei was dat dit een pure vorm van Discriminatie is maar dat hij er weinig aan kon doen omdat deze regeling wettelijk is vastgelegd..

Heb toen dit verhaal per E-Mail naar alle politieke partijen in Nederland gestuurd en heb maar van een persoon een mail terug gekregen... dat was Meneer Zalm.
Hij zei dat het een van de vele kromme regeltjes was van Nedeland.. het engste wat hij kon doen is het aanhanging maken in Brussel als zijnde Dscriminatie... maar dat het 10 tot 15 jaar zou duren voordat het op tafel zou komen;

Zo zijn er meer kromme regeltjes naar voren te halen, bv. huisvesting.
Het is toch een menselijke reactie dat mensen het zat zijn van de Linkse kliek en dat ze (uit protest) op dt moment op mensen als Wilders gaan stemmen ?

Ik wil niet zeggen dat ik een voorstander ben van Wilders, maar vind wel dat de linkse kliek eens met de neus op de feiten gedrukt word en eens wetten en regelingen gaan maken die voor iedereen gelden en niet voor de ene bevolkingsgroep wel en voor de andere niet, want het is bekent dat ze alles doen om zieltjes te winnen onder de allochtone bevolkingsgroepen. met het gevolg dat ze een slechte gedachtengang gaan kweken om hunzelf op de lange duur in het zadel te houden

Daarom zei ik... als je wind zaait zal je Storm oogsten

Nou dan ben je met Wilders verder van huis, want denk je nou werkelijk dat Wilders het ei van Columbus is en het beter zal afbrengen dan de gevestigde partijen? Bovendien ziet Wilders graag wetten en regelingen die onderscheidt maken tussen de ene en de andere bevolkingsgroep, da's immers zijn ideologie en dat is alles dan die 'vrijheid', die hij zogenaamd in z'n label draagt.

Verder doe je stemmen met je hart en verstand en niet uit protest. Zo stem ik al jaren blanco, omdat ik politiek eenheidsworst vind maar toch mijn stemrecht wens te gebruiken (blanco staat ook gelijk aan protest). Zeker geef ik mijn stem niet aan de eerste de beste droplul, zomaar uit protest want dan kan je net zo goed op de SGP stemmen.

Witte78
06-06-09, 08:08
Ik vraag het me toch af hoe schadelijk Wilders is. De onvrede is er toch wel onder de bevolking, en zonder uitlaatklep zal dit volgens mij alleen maar toenemen. Wilders creëert ondertussen wel common ground voor alloch en autoch om tegen te ageren, iets wat volgens mij positief kan uitpakken. Tevens worden andere partijen gestimuleerd om met betere oplossingen te komen. Voorwaarde is wel dat zijn partij niet te groot moet worden.

fisherman1969
06-06-09, 09:57
Ik ben helemaal geen voorstander van Wilders want hij verkondigt en hoop lulpraat. maar op andere vlakken kan ik meegaan.. Nederlanders worden sinds het kabinet Den Uyl benadeelt.

Zal een voorbeeld geven.

Ik ben jaren geleden bezig geweest met Emigratie naar een ander land (de reden laat ik in het midden). Nu is het bekent dat de Nederlandse Staat een EENMALIGE financiele regeling bschikbaar stelt, Deze regeling is door een bepaalde regering in het leven geroepen..
Deze financiele regeling is bedoelt om de eerste kosten op te vangen in het land waar je je gaat vestigen, zoals kosten voor onderhoud en huisvestng (in de volksmond genomen de zogenaamde oprot premie).
Ik vond dat ik ook recht heeft op deze bijdrage van de Nederlandse staat omdat ik bij het aanvragen van deze regeling ik continue 32 jaar werkzaam was, lees 32 jaar belasting heeft betaald.

Ik werd afgewezen en ik heb die persoon gevraagd wat de reden was van mijn afwijzing.. ik kreeg gewoon te horen dat ik was afgewezen omdat ik een Nederlander ben.
Ben toen razend geworden om het simpele feit dat als ik emigreer naar een ander land precies dezelfde WETTELIJKE STAPPEN MOET NEMEN ALS DE MEDEMENS DIE WENST TERUG TE KEREN NAAR HET LAND VAN HERKOMST..

Heb toen een Advokaat in de hand genomen en heb hem dit verhaal voorgelegd en het enigste wat die Advokaat tegen mij zei was dat dit een pure vorm van Discriminatie is maar dat hij er weinig aan kon doen omdat deze regeling wettelijk is vastgelegd..

Heb toen dit verhaal per E-Mail naar alle politieke partijen in Nederland gestuurd en heb maar van een persoon een mail terug gekregen... dat was Meneer Zalm.
Hij zei dat het een van de vele kromme regeltjes was van Nedeland.. het engste wat hij kon doen is het aanhanging maken in Brussel als zijnde Dscriminatie... maar dat het 10 tot 15 jaar zou duren voordat het op tafel zou komen;

Zo zijn er meer kromme regeltjes naar voren te halen, bv. huisvesting.
Het is toch een menselijke reactie dat mensen het zat zijn van de Linkse kliek en dat ze (uit protest) op dt moment op mensen als Wilders gaan stemmen ?

Ik wil niet zeggen dat ik een voorstander ben van Wilders, maar vind wel dat de linkse kliek eens met de neus op de feiten gedrukt word en eens wetten en regelingen gaan maken die voor iedereen gelden en niet voor de ene bevolkingsgroep wel en voor de andere niet, want het is bekent dat ze alles doen om zieltjes te winnen onder de allochtone bevolkingsgroepen. met het gevolg dat ze een slechte gedachtengang gaan kweken om hunzelf op de lange duur in het zadel te houden

Daarom zei ik... als je wind zaait zal je Storm oogsten

Ik heb ongeveer al het zelfde geschreven nl : dat de linkse kliek maar eens goed met hun neus op de feiten gedrukt mag worden.
Logisch dat hij nu verkiezingen wil , je moet het ,,ijzer smeden als het heet is,, gelukkig is het nog niet zo ver maar laat het wel een teken aan de wand zijn,wat er nu is gebeurt.
Wilders gaat uit als een nachtpitje ,met zijn 4 mans afvaardiging komt ie niet eens aan het woord :) in het Europese parlement .

Maarten
06-06-09, 09:59
Die vele regeltjes komen helemaal niet van links. Vreemdelingenrecht was altijd al heel versnipperd, omdat landen elkaar vaak wederkerig op dezelfde manier behandelen. Dus zoveel contacten, zoveel verschillende regels.

Maar het complex maken en complex houden, was altijd al een hobby van degenen, die vreemdelingen buiten wilden houden. Heel simpel: als het complex en onoverzichtelijk is, weet niemand hoe het precies geregeld is, en protesteert er ook niemand bij verkeerde toepassing. Het leek wel alsof ze het er om deden. Als het complex en slecht toegankelijk is, zijn er ook minder advocaten die trek in dit specialisme hebben. Juist vanuit links werd er vroeger geklaagd, dat het allemaal zo complex was.

Maar Rechts, en zeker ook Wilders, liegt voortdurend over Links. Gisteren weer over de 'linkse lafheid' ivm Islam enzo. Nogmaals: bij Rechts begrijpen ze vaak echt niet, dat ze op samenwerking aangewezen zijn, en dat je dus niets meer bereikt als de sfeer stuk is. Bij links wel. Rechts bereikt ook helemaal niets met zijn beleid, en dat leidt bij het publiek weer tot rechtser worden.

Dat is net mijn punt met dit stuk. Hoe lang gaat dat nog goed zo? Rechts is heel sterk geneigd geweest er kampen van te maken. Nou, dan krijg je dus kampen. Maar krijg je die daarna nog wel weg? Of zitten we dan met een eeuwigdurende versplintering, o.a. omdat alle partijen alleen maar ellende van elkaar verwachten? Is er wel werkelijk iets verbeterd sinds "de handelaren in angst" van Mak, alweer 4 jaar geleden of zo? Wel iets, maar veel? Het publiek wil Wilders he?

The_Grand_Wazoo
06-06-09, 10:49
Ziet de Wildersaanhang dat? Neu hoor.. Die blijven maar bezig over dat Links ooit fout was, en nog steeds laf is, enz enz.. Die befrijpen niet, hoe Wilders de boel verziekt heeft, en alles daardoor erger geworden is. En dat het nog veel erger kan worden?

De enige bijdrage, die Wilders aan de Integratie leverde was, dat autochtonen en allochtonen elkaar op een gegeven moment van het lachen op de schouders gingen slaan, vanwege de stommiteiten van Wilders. Wilders, dat is de Ayatollah van het Onbenul. W.A.O. Dat is langdurig werkeloos politiek bewustzijn, dat de achterstand ook niet meer in haalt.


Het lachen is mij langzaam aan wel vergaan. Ik ontmoet academici die verklaren maar niet naar de stembus te zijn gegaan omdat zij zich geplaatst voelden tussen de keuze PVV of ongeldige stem, met als argument 'omdat Wilders tenminste een helder verhaal heeft'. Dit stemt mij zo treurig. En wat moet ik doen? Boos uitroepen dat een met belastingcenten gefinancierde universitaire graad tevens een maatschappelijk verplichting betekent zelf helderheid te zoeken i.p.v. te verwachten dit op een presenteerblaadje aangereikt te krijgen en kritiekloos als de juiste klare wijn te consumeren.
Het is helaas zinloos gebleken de Wilders aanhanger weg te zetten als de geborneerde, xenofobe 'andere' Nederlander; daarvoor zijn het er teveel geworden en zijn zij te verspreid over de rangen en standen.

tanger'73
06-06-09, 11:19
Ik vraag het me toch af hoe schadelijk Wilders is. De onvrede is er toch wel onder de bevolking, en zonder uitlaatklep zal dit volgens mij alleen maar toenemen. Wilders creëert ondertussen wel common ground voor alloch en autoch om tegen te ageren, iets wat volgens mij positief kan uitpakken. Tevens worden andere partijen gestimuleerd om met betere oplossingen te komen. Voorwaarde is wel dat zijn partij niet te groot moet worden.

Mensen moeten twee keer nadenken voordat ze aan een strafrechtelijk vervolgbare haatzaaier en rascist hun stem geven. Bovendien schiet er niemand wat mee op, want nog nooit is iemand van de politiek er beter van geworden. Uiteindelijk komt er het toch op neer dat iedereen meer moet dokken.

tanger'73
06-06-09, 11:33
Het lachen is mij langzaam aan wel vergaan. Ik ontmoet academici die verklaren maar niet naar de stembus te zijn gegaan omdat zij zich geplaatst voelden tussen de keuze PVV of ongeldige stem, met als argument 'omdat Wilders tenminste een helder verhaal heeft'. Dit stemt mij zo treurig. En wat moet ik doen? Boos uitroepen dat een met belastingcenten gefinancierde universitaire graad tevens een maatschappelijk verplichting betekent zelf helderheid te zoeken i.p.v. te verwachten dit op een presenteerblaadje aangereikt te krijgen en kritiekloos als de juiste klare wijn te consumeren.
Het is helaas zinloos gebleken de Wilders aanhanger weg te zetten als de geborneerde, xenofobe 'andere' Nederlander; daarvoor zijn het er teveel geworden en zijn zij te verspreid over de rangen en standen.


Dat kun je wel stellen, het is gewoon wat hier jaren lang al wordt gedacht en geroepen en dat hiermee uiteindelijk wordt bevestigd. Dat er in Nederland grootschalige discriminatie en ongelijke behandeling schuilgaat en Wilders past uitstekend in dat plaatje. Er klopt gewoon iets niet als je bewust of onbewust een haatzaaier en xenofoob steund.

tanger'73
06-06-09, 12:43
De motieven voor Wilders onder zijn aanhang zijn crystal clear, zo heb ik gisteren met verbijstering een reportage van het NOS uit inteeltgemeente Volendam gevolgd, waar over 50% van de inwoners hun stem bij hem deponeerden. Frappant was dat een ondervraagde inwoner niet schroomde 'buitenlanders eruit' te scanderen en dat voor een gemeente dat haar locale economie grotendeels te danken heeft aan buitenlanders. Het moge voor iedereen duidelijk zijn wat met Wilders geassocieerd wordt en van hem wordt verwacht.

Ik begin steeds meer respect te krijgen voor de houding van sommige gevestigde partijen die er niet over piekeren om Wilders te accepteren en trouw vasthouden aan hun principes. Zo heeft destijds het CDA al de moed opgeraapt om met het LPF als nieuwkomer tevergeefs een kabinet te proberen, om zo enigszins gehoor te geven aan protest vanuit de samenleving. Conclusie, het ergste kabinet ooit en dankzij de LPF, o.a. Nederland benadeelt voor miljarden rondom de JSF.

Niemand zit te springen om weer een soortgelijk avontuur aan te gaan en dit maal met iemand die uitgesproken xenofoob en haatzaaier is, met achterlijke denkbeelden waar bijvoorbeeld het woord verdraagzaamheid nergens in voorkomt. Wat mij betreft mogen ze de boel toevertrouwen aan Paulus de boskabouter, als men zich daar gelukkig bij voelt.

Orakel
06-06-09, 13:05
Dat is net mijn punt met dit stuk. Hoe lang gaat dat nog goed zo? Rechts is heel sterk geneigd geweest er kampen van te maken. Nou, dan krijg je dus kampen. Maar krijg je die daarna nog wel weg? Of zitten we dan met een eeuwigdurende versplintering, o.a. omdat alle partijen alleen maar ellende van elkaar verwachten? Is er wel werkelijk iets verbeterd sinds "de handelaren in angst" van Mak, alweer 4 jaar geleden of zo? Wel iets, maar veel? Het publiek wil Wilders he?

Dag nare Brabandert! Allesh goet Nestor? Karrik deyir?
Nie sjow druk maken, allesh komt goet, wollah 'ksweerut.
Een goede cup B is niet half leeg, maar half vol.

Het publiek heeft geen idee wat het wil want het is politiek ongeletterd gebleven en gehouden. Waar wordt in het onderwijs aan allen nu nog aandacht besteed aan wat een democratie is en m.n. hoe je die in stand houdt?
Als die basics er al niet zijn, hoe moet 'het publiek' zich dan een oordeel vormen over een supra-nationale democratie? Niet gek dat de massa dan bij het begrip EU direct krijst dat het alleen een mossel wil als ie aan het eind van de nationale driekleur geprikt is en dat de EU zich niet bemoeien met hoe wij onze Altrex-ladder neerzetten.

De makke hier in de drassige laaglanden is dat we een representatieve democratie hebben, maar onderwijl politici hebben die met het volk omgaan alsof er sprake is van een deliberatieve democratie.
Bij de eerste stemt het volk en dient het daarna 4 jaar ze bek te houwen, want ze hebben immers anderen gemandateerd.


What the public does is not to express its opinions but to align itself for or against a proposal. If that theory is accepted, we must abandon the notion that democratic government can be the direct expression of the will of the people. We must abandon the notion that the people govern.
Instead, we must adopt thetheory that, by their occasional mobilisations as a majority, people support or oppose the individuals who actually govern. We must say that the popular will does not direct continuously but that it intervenes occasionally.

Bij een deliberatieve democratie zijn alle onderwerpen 'up for grabs', maar dat vraagt wel mensen die de discussie-arena leerbaar en open-minded betreden: iedere notie moet uitgedaagd kunnen worden en rede & argumentatie leiden tot een gedragen uitkomst. Dan krijg je burgerschap en betrokken burgers.

Wat we nu hebben is een hybride mutant: een liberale samenleving waarin het individu en individuele nut-maximalisatie centraal staan, maar ieder individu wel voor de commune wil bepalen wat goed en nuttig is. Ergo: schuttersputjes en loopgraven waar egoïsten al tijgerend hun hyperbolen doorheen zeulen en dit alles onder het banier van een open en deliberatieve democratie.

Edmund Burke heeft over de opnie van het volk i.r.t. de volksvertegenwoordigers ooit es het volgende gezegd:


Certainly, gentlemen, it ought to be the happiness and glory of a representative to live in the strictest union, the closest cor respondence and the most unreserved communication with his constituents. Their wishes ought to have great weight with him; their opinion, high respect; their business, unremitted attention.

It is his duty to sacrifice his repose, his pleasures, his satisfactions, to theirs; and above all, ever, and in all cases, to prefer their interest to his own. But his unbiased opinion, his mature judgment, his enlightened conscience he ought not to sacrifice to you, to any man, or to any set of men living. These he does not derive from your pleasure; no, nor from the law and the constitution.

They are a trust from providence, for the abuse of which he is deeply answerable. Your representative owes you, not his industry only, but his judgment; and he betrays, instead of serving you, if he sacrifices it to your opinion.

John Dewey had een nog ronkender, doch zinniger tekst:


The world has suffered more from leaders and authorities than from the masses. The essential need … is the improvement of the methods and conditions of debate, discussion and persuasion. That is the problem
of the public.

Om kort te gaan: ons democrasie is kudt.
Plato schijnt ooit es gezegd te hebben dat een democratie het best functioneert als er aan het demcratisch debat niet meer dan 5040 mensen deelnemen. Trek om een ballotagecommissie op te zetten? Kwil magister Pas graag als voorzitter van de commissie. Ron mag niet meedoen en jij al helemaal niet: beiden te subversief, te 20e eeuw.

AdamRon
06-06-09, 13:07
Het had helemaal niet zover hoeven komen als de zogezegd gevestigde partijen niet zo hoog op hun troontjes in Den Haag hadden blijven zitten..
Ze hadden zich meer druk moeten maken over wat er werkelijk aan de hand is onder de bevolking inplaats van te bakkelijen over de buitensporig hoge salarisen van diverse personen.

Er zijn diverse signalen geweest vanuit de bevolking, neem nou de problemen in diverse wijken in de grote steden, dat zijn probleemhaarden..
Aan de ene kant een toenemende groei van mensen die naar Nederland komen om een nieuw bestaan op de bouwen, dat neemt altijd vwrijvingen met zich mee. helemaal als de oorspronkelijke bevolking in die wijken gaan weg trekken omdat ze zien dat er helemaal niets gedaan word aan de werkelijke problemen.. het gevolg is dat er nog meer allochtone mensen die wijken intrekken totdat er helemaal geen Autochtoon meer in die wijken woont
In plaats van intregratie in gang te zetten (wat zou moeten) ontstaat er een vacuum met aan de ene kant Autochtone en aan de andere kant Allochtone mensen zodat het veschil verdwijnt om plaats te maken voor een kloof die steeds groter word wat overgens aan twee kanten word aangewakkerd. Aan de ene kant een slappe regering die warschijnlijk andere prioriteiten hadden dan het probleem proberen op te lossen en aan de andere kant mensen met Fundamentalistishe gedachten gangen die de boel opswepen.
Dit is een neerwaardse spiraal en moet onderbroken worden.

Het gevolg is dat de Autochtone bevolking steeds meer en meer ontevreden word en aangezien Nederlanders een vreemde reactie hebben op dingen. We zijn heel tolerant en aangezien er aan die tolerantie steeds meer en meer geknabbelt word is het opeens over met die tolerantie, mensen zitten niet meer lekker in hun vel.
Dit is een perfecte voedingsbodem waar slimme figuren als Wilders grip krijgen en ongestoord kunnen groeien.

Wat gebeurt er.... Wilders komt in de tweede kamer.
De gevestigde partijen voelen de bui al komen omdat Fortuyn nog vers in het geheugen zit.
Inplaats van de problemen tussen bevolking groepen op te lossen veranderen ze de tweede kamer in Stratego... hoe vaak heb je het niet gezien op TV dat de heren en dames elkaar lopen te verdringen bij de microfoon om Wilders verbaal aan te vallen tewijl Wilders daar gewoon zat te glimlachen omdat hij weet dat de partijen geschokt zijn met zijn overwinning en afgeleid zijn van wat ze eigenlijk zouden moeten doen.. de welbekende problemen oplossen. De Nederlanders kregen nog meer frustaties wat nog meer reacties opleverden.. en wilders zat daar gewoon slapend groot te worden..

Het is jammer dat Nederlanders impulsief stemmen en ik kan ze het ook niet kwalijk nemen (uitzonderingen daargelaten) omdat ze gewoon machteloos staan omdat de door hun gekozen regering niet de dingen doen die ze allemaal zo hard riepen te roepen voordat ze in die stoel terecht kwamen, het enigste wat de mensen konden doen is nogmaals een duidelijk signaal afgeven naar de regering toe en dat ze eindelijk de dingen gaan doen die nodig zijn om de verschilende bevolkingsgroepen dichter naar elkaar te brengen.. we leven nu eenmaal in een multiculturele maatschappij.

Nederland is nu eenmaal een klein landje en we kunnen gewoon niet onbeperkt mensen naar Nederland laten komen.. de eisen zoude verscherp moeten worden inplaats van de grensen te sluiten. het zou duidelijk moeten zijn dat de mensen die komen het ook echt nodig hebben en hier een nieuw bestaan kunen opbouwen, zodat niet mensen nog binnenkomen die andere redenen hebben, laten we mekaar geen mietje noemen.. iedereen weet wat ik bedoel (ik ga hier later ook niet op reageren).
Straffen zouden ook verscherpt kunnen worden.
Het is bv erg frusterend als je net overvallen bent van je geld, die zelfde jongens 2 uur later lachend het poitieburo ien verlaten en je dan nog gaan uitlachen, in frustatie verlies je steeds meer en meer het vertrouwen in de regering todat je geneigt bent om zelf actie te ondernemen met alle gevlgen van dien.

Laat ik maar hopen dat Wilders en zijn politiek zal uitdoven en dat de Heren en Dames in de tweee kamer nu eens gaan doen wat ze allemaal hebben beloofd tijdens hun campagne..

Ondertussen doe ik gewoon mijn eigen dingetje en creeer mijn eigen omgeving waarin mensen van diverse bevolkingsgroepen elkaar tolereren en respecteren, ik ben daarom elke vrijdag avond te vinden in een kein cafeetje in de buurt van Mercatorplein waar we met z'n allen feesten, dansen en zingen.
Mocht je langs wilen wippen laat het me weten met een PM en heb even een goede tijd in deze toch gefrusteerde maatschappij .

Cheers :)

Mark
06-06-09, 15:17
Uiteraard.... hier blijkt maar weer eens dat de autochtone nederlandse bevolking bestaat uit racisten die eindelijk hun haat kunnen tonen. Zomaar uit het niets met geen enkele reden durven die onmensen zomaar tegen de pVdA te stemmen.

Het enige wat we hier aan kunnen doen is proberen hun politieke keuze te boycotten en ze door middel van reclames en campagnes doen inzien dat ze toch weer moeten stemmen voor de oude partijen. Hier moeten we al onze enegrie in stoppen. Toch jammer van die democratie dat mensen een andere mening hebben.

Al hun argumenten zijn immers sowieso niet waar en gebaseerd op hun genetisch bepaalde racisme. Alles wat zij beweren kan niet waar zijn, zelfs niet ten dele. Daarnaast weet iedereen dat iedere Wilders stemmer een dikke, onopgeleide crimineel is die alleen geeft om zuipen en porno.


:loens:

mark61
06-06-09, 15:45
mensen zitten niet meer lekker in hun vel.

Laten we het daar maar op houden. NL zit vol met volgevreten, verwende, klagerige 'burgers' die het nooit beter hebben gehad dan nu. Maar tevreden? Welnee. Hoe meer je hebt, hoe meer er te kankeren valt. Je wilt alles hebben en niets geven. Consumeren tot je erbij neervalt en wie in de weg staat wordt opzijgebruld.

Waar heb je het nou eigenlijk over in je vage lap? Wat is het probleem of wat zijn de problemen precies?

In die achterbuurten kunnen nooit meer dan 1 miljoen Hollanders wonen, die eventueel last zouden kunnen hebben van hun euh allochtone medemens, dus 14 miljoen heeft nergens last van en brult maar wat ogv. wat ze op teevee denken te zien.

Een stel slechtopgevoede, oerverwende brulapen die hun eigen naam niet eens kunnen spellen. Dat is NL tegenwoordig.

Eh, ging jij niet emigreren? Vaarwel :zwaai:

mark61
06-06-09, 15:52
Uiteraard.... hier blijkt maar weer eens dat de autochtone nederlandse bevolking bestaat uit racisten die eindelijk hun haat kunnen tonen. Zomaar uit het niets met geen enkele reden durven die onmensen zomaar tegen de pVdA te stemmen.

Het enige wat we hier aan kunnen doen is proberen hun politieke keuze te boycotten en ze door middel van reclames en campagnes doen inzien dat ze toch weer moeten stemmen voor de oude partijen. Hier moeten we al onze enegrie in stoppen. Toch jammer van die democratie dat mensen een andere mening hebben.

Al hun argumenten zijn immers sowieso niet waar en gebaseerd op hun genetisch bepaalde racisme. Alles wat zij beweren kan niet waar zijn, zelfs niet ten dele. Daarnaast weet iedereen dat iedere Wilders stemmer een dikke, onopgeleide crimineel is die alleen geeft om zuipen en porno.


:loens:

Wat is dan het intelligente verhaal van de PVV-stemmers? Ik heb het niet kunnen ontdekken. Wat is boycotten? Geen enkele partij is verplicht met een andere partij te regeren. De PVV is geen partij die in het democratische bestel thuishoort.

Veel mensen vinden immigratie niks aan, dat is een feit. Het is alleen 'rechts', de captains of industry, dat die mensen hierheen gesleept heeft, speciaal geselecteerd op analfabetisme. Lekker goedkope arbeidskrachten, ze donderen wel weer op, en zo niet, niet ons probleem.

De maatschappij mocht het verder uitzoeken en nou heeft 'links' het gedaan. Ja, morgen weer. Laat de VVD, het VNO, 'rechts' maar es de hand in eigen boezem steken.

Het geheugen is o zo kort.

Mark
06-06-09, 16:18
Wat is dan het intelligente verhaal van de PVV-stemmers? Ik heb het niet kunnen ontdekken. Wat is boycotten? Geen enkele partij is verplicht met een andere partij te regeren. De PVV is geen partij die in het democratische bestel thuishoort.

Veel mensen vinden immigratie niks aan, dat is een feit. Het is alleen 'rechts', de captains of industry, dat die mensen hierheen gesleept heeft, speciaal geselecteerd op analfabetisme. Lekker goedkope arbeidskrachten, ze donderen wel weer op, en zo niet, niet ons probleem.

De maatschappij mocht het verder uitzoeken en nou heeft 'links' het gedaan. Ja, morgen weer. Laat de VVD, het VNO, 'rechts' maar es de hand in eigen boezem steken.

Het geheugen is o zo kort.

Inderdaad hoeft niemand met de PVV te regeren, dat zal ook niet gebeuren. De PVV is dan ook geen partij die gaat regeren of iets tot stand zal brengen. Wat wel zal gebeuren is dat zodra de PVV groter en groter wordt de huidige politieke partijen gedwongen zullen zijn de klachten van hun burgers onder ogen te zien en er wat aan doen. Nogmaals: de standaard Pavlov reactie van de PVDA/CDA etc is om die stemmers aan te vallen zonder ooit serieus te kijken naar hun klachten.

Op dit moment zijn alle mainstream partijen een eenheidsworst die alleen nog ruzie maken over 1,30 of 1,35 % bezuinigen. Wat dat betreft hoort de PVV zeker in het stelsel. Ze vertegenwoordigen de mening van een grote groep mensen en dat is nu eenmaal democratie.

Het zit blijkbaar niemand van de andere partijen dwars dat een groep van miljoenen nederlanders zo ontevreden zijn over hun land dat ze Wilders stemmen. Het enige antwoord van de huidige partijen is problemen ontkennen, de stemmers aanvallen of hopen dat het overwaait. Of ze denken gewoon dat die mensen te dom zijn om hun "verhaal"te snappen. Of natuurlijk gewoon stellen dat die mensen nu eenmaal racisten zijn.

Wat betreft die initiele immigratie: Inderdaad zijn die mensen hierheen gehaald door de industrieen in de jaren 60 en begin jaren 70. Net zoals bijvoorbeeld Australie gewenste arbeidskrachten nu binnenhaalt (maar dan hoog opgeleidt). De regeringen in die tijd bestonden altijd uit PVDA/CDA/VVD.

In de jaren 70, 80 en 90 is die groep sterk gegroeid, niet door import door industrieen. Daar zaten ook kanten aan die veel autochtonen als nadelig hebben ervaren. Echter al die tijd zijn die mensen genegeerd, als racisten weggezet en zijn hun problemen ontkend. Nu denken die mensen een stem te hebben gevonden die eindelijk luistert.

mark61
06-06-09, 17:06
Inderdaad hoeft niemand met de PVV te regeren, dat zal ook niet gebeuren. De PVV is dan ook geen partij die gaat regeren of iets tot stand zal brengen. Wat wel zal gebeuren is dat zodra de PVV groter en groter wordt de huidige politieke partijen gedwongen zullen zijn de klachten van hun burgers onder ogen te zien en er wat aan doen. Nogmaals: de standaard Pavlov reactie van de PVDA/CDA etc is om die stemmers aan te vallen zonder ooit serieus te kijken naar hun klachten.

Welnee. Het Vlaams Belang krijgt al, wat is het?, 10 jaar 25% van de stemmen en ze beïnvloeden de politiek op geen enkele manier. In Oostenrijk dan is de FPÖ locaal aan de macht, en behalve wat debiele acties tegen de locale Sloveense minderheid gebeurt er niet veel anders dan elders.

Wat zijn die klachten dan? Het gebral is zo onbepaald en diffuus dat je er niet eens aan tegemoet kan komen. Er mogen geen moskeeën meer worden gebouwd? Bestaande moeten afgebroken? Waar leidt zulke onzin toe volgens jou? Wordt NL daar beter van? In de VS wordt sinds jaar en dag veel strenger gestraft dan in NL en het resultaat is meer misdaad dan in NL, niet minder.

Is er volgens jou sprake van 'islamisering van NL'? Wat betekent dat in godsnaam? De PVV wil voorts lagere belastingen en, surprise, meer geld voor ouderenzorg. Wat is dat voor kul? Wat moet je met zulk volk?

Dat de PvdA en CDA debiel zijn weet ik ook wel. De PVV biedt daar duidelijk geen oplossing voor, net zo min als de LPF daarvoor. Het verdwijnen van het politieke midden ten gunste van pakweg SP en PVV leidt tot helemaal niets.


Op dit moment zijn alle mainstream partijen een eenheidsworst die alleen nog ruzie maken over 1,30 of 1,35 % bezuinigen.

Dat is het kenmerk van een stabiele democratie. Het is niet anders. NL is een klein landje en kan niet anders dan meebewegen met de golfbeweging in de wereld. Ook grote landen kunnen zich daar niet aan onttrekken. Er is alleen wat gerommel in de marge mogelijk. Zo gaat het in heel Europa en zelfs de VS onderscheidt zich qua staatshuishouding nauwelijks daarvan. Radicale ingrepen zijn onmogelijk.


Wat dat betreft hoort de PVV zeker in het stelsel. Ze vertegenwoordigen de mening van een grote groep mensen en dat is nu eenmaal democratie.

Wat is die 'mening' dan? 'Ik ben overal tegen en alles is kut'. Tsja. Boeiend.


Het zit blijkbaar niemand van de andere partijen dwars dat een groep van miljoenen nederlanders zo ontevreden zijn over hun land dat ze Wilders stemmen.

Het zit ze wel een beetje dwars, maar ze hebben geen idee wat ze eraan kunnen doen. Ik heb daar wel een idee over, maar blijkbaar ben ik dan briljant :moe:


Of ze denken gewoon dat die mensen te dom zijn om hun "verhaal"te snappen.

Ja, dat denk ik vooral. En te arrogant om zich te verantwoorden.


Wat betreft die initiele immigratie: Inderdaad zijn die mensen hierheen gehaald door de industrieen in de jaren 60 en begin jaren 70. Net zoals bijvoorbeeld Australie gewenste arbeidskrachten nu binnenhaalt (maar dan hoog opgeleidt). De regeringen in die tijd bestonden altijd uit PVDA/CDA/VVD.

HoogopgeleidT zoals jij :hihi:


In de jaren 70, 80 en 90 is die groep sterk gegroeid, niet door import door industrieen. Daar zaten ook kanten aan die veel autochtonen als nadelig hebben ervaren. Echter al die tijd zijn die mensen genegeerd, als racisten weggezet en zijn hun problemen ontkend.

Yeps, door rechts dat met dat ondoordachte plannetje kwam. Electoraal stelde dat ontevreden deel toch niks voor, dus who cares.


Nu denken die mensen een stem te hebben gevonden die eindelijk luistert.

Dat is duidelijk. Maar waar gaat dat heen dan? Half Volendam dat op de PVV stemt. Die buut'nlanders motte weg. Volendam bestáát notabene alleen nog maar vanwege buut'nlanders :cheefbek:'

Sjezus dat onnozele, hatelijke gebalk dat je die Volendammers op tv zag verkondigen. Soms twijfel ik ernstig aan de democratie.

tanger'73
06-06-09, 17:48
Het had helemaal niet zover hoeven komen als de zogezegd gevestigde partijen niet zo hoog op hun troontjes in Den Haag hadden blijven zitten..
Ze hadden zich meer druk moeten maken over wat er werkelijk aan de hand is onder de bevolking inplaats van te bakkelijen over de buitensporig hoge salarisen van diverse personen.

Er zijn diverse signalen geweest vanuit de bevolking, neem nou de problemen in diverse wijken in de grote steden, dat zijn probleemhaarden..
Aan de ene kant een toenemende groei van mensen die naar Nederland komen om een nieuw bestaan op de bouwen, dat neemt altijd vwrijvingen met zich mee. helemaal als de oorspronkelijke bevolking in die wijken gaan weg trekken omdat ze zien dat er helemaal niets gedaan word aan de werkelijke problemen.. het gevolg is dat er nog meer allochtone mensen die wijken intrekken totdat er helemaal geen Autochtoon meer in die wijken woont
In plaats van intregratie in gang te zetten (wat zou moeten) ontstaat er een vacuum met aan de ene kant Autochtone en aan de andere kant Allochtone mensen zodat het veschil verdwijnt om plaats te maken voor een kloof die steeds groter word wat overgens aan twee kanten word aangewakkerd. Aan de ene kant een slappe regering die warschijnlijk andere prioriteiten hadden dan het probleem proberen op te lossen en aan de andere kant mensen met Fundamentalistishe gedachten gangen die de boel opswepen.
Dit is een neerwaardse spiraal en moet onderbroken worden.

Het gevolg is dat de Autochtone bevolking steeds meer en meer ontevreden word en aangezien Nederlanders een vreemde reactie hebben op dingen. We zijn heel tolerant en aangezien er aan die tolerantie steeds meer en meer geknabbelt word is het opeens over met die tolerantie, mensen zitten niet meer lekker in hun vel.
Dit is een perfecte voedingsbodem waar slimme figuren als Wilders grip krijgen en ongestoord kunnen groeien.

Wat gebeurt er.... Wilders komt in de tweede kamer.
De gevestigde partijen voelen de bui al komen omdat Fortuyn nog vers in het geheugen zit.
Inplaats van de problemen tussen bevolking groepen op te lossen veranderen ze de tweede kamer in Stratego... hoe vaak heb je het niet gezien op TV dat de heren en dames elkaar lopen te verdringen bij de microfoon om Wilders verbaal aan te vallen tewijl Wilders daar gewoon zat te glimlachen omdat hij weet dat de partijen geschokt zijn met zijn overwinning en afgeleid zijn van wat ze eigenlijk zouden moeten doen.. de welbekende problemen oplossen. De Nederlanders kregen nog meer frustaties wat nog meer reacties opleverden.. en wilders zat daar gewoon slapend groot te worden..

Het is jammer dat Nederlanders impulsief stemmen en ik kan ze het ook niet kwalijk nemen (uitzonderingen daargelaten) omdat ze gewoon machteloos staan omdat de door hun gekozen regering niet de dingen doen die ze allemaal zo hard riepen te roepen voordat ze in die stoel terecht kwamen, het enigste wat de mensen konden doen is nogmaals een duidelijk signaal afgeven naar de regering toe en dat ze eindelijk de dingen gaan doen die nodig zijn om de verschilende bevolkingsgroepen dichter naar elkaar te brengen.. we leven nu eenmaal in een multiculturele maatschappij.

Nederland is nu eenmaal een klein landje en we kunnen gewoon niet onbeperkt mensen naar Nederland laten komen.. de eisen zoude verscherp moeten worden inplaats van de grensen te sluiten. het zou duidelijk moeten zijn dat de mensen die komen het ook echt nodig hebben en hier een nieuw bestaan kunen opbouwen, zodat niet mensen nog binnenkomen die andere redenen hebben, laten we mekaar geen mietje noemen.. iedereen weet wat ik bedoel (ik ga hier later ook niet op reageren).
Straffen zouden ook verscherpt kunnen worden.
Het is bv erg frusterend als je net overvallen bent van je geld, die zelfde jongens 2 uur later lachend het poitieburo ien verlaten en je dan nog gaan uitlachen, in frustatie verlies je steeds meer en meer het vertrouwen in de regering todat je geneigt bent om zelf actie te ondernemen met alle gevlgen van dien.

Laat ik maar hopen dat Wilders en zijn politiek zal uitdoven en dat de Heren en Dames in de tweee kamer nu eens gaan doen wat ze allemaal hebben beloofd tijdens hun campagne..

Ondertussen doe ik gewoon mijn eigen dingetje en creeer mijn eigen omgeving waarin mensen van diverse bevolkingsgroepen elkaar tolereren en respecteren, ik ben daarom elke vrijdag avond te vinden in een kein cafeetje in de buurt van Mercatorplein waar we met z'n allen feesten, dansen en zingen.
Mocht je langs wilen wippen laat het me weten met een PM en heb even een goede tijd in deze toch gefrusteerde maatschappij .

Cheers :)

De meeste Wilders stemmers komen niet uit die zogenaamde probleemwijken in grote steden, maar uit de rest van Nederland zoals Volendam en het platteland waar men nog nooit een allochtoon heeft zien voorbijgaan. Hoe dan ook moet je krankzinnig in je kaalkop zijn als je omwille van problemen in wijken je stem gaat uitbrengen op een rechts extremist.

Mark
06-06-09, 17:50
Wat zijn die klachten dan? .

Dat lijkt me toch wel duidelijk... meer dan genoeg klachten zoals ghettos die nu worden gevormd in de grote steden, autochtonen die opeens een minderheid in eigen wijk worden, de islam waar in het openbaar steeds meer rekening mee moet worden gehouden op dreiging van, een groter europa die de deuren open gaan zetten voor roemenie, bulgarije en turkije, de hoge criminaliteit onder groepen allochtonen.

Zelfs als mensen die dingen overdrijven ben je nogal wereldvreemd als je glashard ontkent dat op dit vlak problemen zijn. Ach ja sommige mensen zullen de buitenwijken van Parijs ook nog mooi vinden.

Persoonlijk stoort het me bijzonder dat we eindelijk de ellendige invloed van de kerk kwijt waren en dat nu gelovigen weer ons allerlei achterlijke regels op willen leggen samen met hun CU vriendjes. Uiteraard allemaal onder het mom van het feit dat ongelovigen minder vrijheid van mening hebben, ondersteund door de grondwet.

Mark
06-06-09, 17:51
De meeste Wilders stemmers komen niet uit die zogenaamde probleemwijken in grote steden, maar uit de rest van Nederland zoals Volendam en het platteland waar men nog nooit een allochtoon heeft zien voorbijgaan. Hoe dan ook moet je krankzinnig in je kaalkop zijn als je omwille van problemen in wijken je stem gaat uitbrengen op een rechts extremist.

Duh, in die wijken wonen geen autochtonen meer die nog op Wilders zouden kunnen stemmen.

Die autochtonen in Volendam zien dat en willen voorkomen dat het bij hun ook die kant opgaat.

tanger'73
06-06-09, 17:57
Laten we het daar maar op houden. NL zit vol met volgevreten, verwende, klagerige 'burgers' die het nooit beter hebben gehad dan nu. Maar tevreden? Welnee. Hoe meer je hebt, hoe meer er te kankeren valt. Je wilt alles hebben en niets geven. Consumeren tot je erbij neervalt en wie in de weg staat wordt opzijgebruld.

Waar heb je het nou eigenlijk over in je vage lap? Wat is het probleem of wat zijn de problemen precies?

In die achterbuurten kunnen nooit meer dan 1 miljoen Hollanders wonen, die eventueel last zouden kunnen hebben van hun euh allochtone medemens, dus 14 miljoen heeft nergens last van en brult maar wat ogv. wat ze op teevee denken te zien.

Een stel slechtopgevoede, oerverwende brulapen die hun eigen naam niet eens kunnen spellen. Dat is NL tegenwoordig.

Eh, ging jij niet emigreren? Vaarwel :zwaai:

Wat ik al dacht heb jij al verwoord en ik maar denken als een rooie rakker en maar niks zeggen, zoals dat mevrouwtje in Volendam zei: "Dat Wilders het mooi durft te zeggen wat de anderen allemaal denken." :maf2: :haha:

tanger'73
06-06-09, 17:58
Duh, in die wijken wonen geen autochtonen meer die nog op Wilders zouden kunnen stemmen.

Die autochtonen in Volendam zien dat en willen voorkomen dat het bij hun ook die kant opgaat.


Volendammers hoeven zich daarover geen zorgen te maken, maar hun aandacht beter vestigen op Jantje Smith.

tanger'73
06-06-09, 18:32
Welnee. Het Vlaams Belang krijgt al, wat is het?, 10 jaar 25% van de stemmen en ze beïnvloeden de politiek op geen enkele manier. In Oostenrijk dan is de FPÖ locaal aan de macht, en behalve wat debiele acties tegen de locale Sloveense minderheid gebeurt er niet veel anders dan elders.

Wat zijn die klachten dan? Het gebral is zo onbepaald en diffuus dat je er niet eens aan tegemoet kan komen. Er mogen geen moskeeën meer worden gebouwd? Bestaande moeten afgebroken? Waar leidt zulke onzin toe volgens jou? Wordt NL daar beter van? In de VS wordt sinds jaar en dag veel strenger gestraft dan in NL en het resultaat is meer misdaad dan in NL, niet minder.

Is er volgens jou sprake van 'islamisering van NL'? Wat betekent dat in godsnaam? De PVV wil voorts lagere belastingen en, surprise, meer geld voor ouderenzorg. Wat is dat voor kul? Wat moet je met zulk volk?

Dat de PvdA en CDA debiel zijn weet ik ook wel. De PVV biedt daar duidelijk geen oplossing voor, net zo min als de LPF daarvoor. Het verdwijnen van het politieke midden ten gunste van pakweg SP en PVV leidt tot helemaal niets.



Dat is het kenmerk van een stabiele democratie. Het is niet anders. NL is een klein landje en kan niet anders dan meebewegen met de golfbeweging in de wereld. Ook grote landen kunnen zich daar niet aan onttrekken. Er is alleen wat gerommel in de marge mogelijk. Zo gaat het in heel Europa en zelfs de VS onderscheidt zich qua staatshuishouding nauwelijks daarvan. Radicale ingrepen zijn onmogelijk.



Wat is die 'mening' dan? 'Ik ben overal tegen en alles is kut'. Tsja. Boeiend.



Het zit ze wel een beetje dwars, maar ze hebben geen idee wat ze eraan kunnen doen. Ik heb daar wel een idee over, maar blijkbaar ben ik dan briljant :moe:



Ja, dat denk ik vooral. En te arrogant om zich te verantwoorden.



HoogopgeleidT zoals jij :hihi:



Yeps, door rechts dat met dat ondoordachte plannetje kwam. Electoraal stelde dat ontevreden deel toch niks voor, dus who cares.



Dat is duidelijk. Maar waar gaat dat heen dan? Half Volendam dat op de PVV stemt. Die buut'nlanders motte weg. Volendam bestáát notabene alleen nog maar vanwege buut'nlanders :cheefbek:'

Sjezus dat onnozele, hatelijke gebalk dat je die Volendammers op tv zag verkondigen. Soms twijfel ik ernstig aan de democratie.


Ja dat kun je wel stellen met "wat moet je nou met zo'n volk." Zeg Mark61, wat gaat de PVV doen aan de werkgelegenheid, kredietcrises, internationale concurentiepositie, koopkracht, uitgaven in de gezondheidszorg en overheidsuitgaven in het algemeen en economische voorspoed en het behoud van ons bruto nationaal produkt. Kabinetten worden altijd afgerekent op wat ze uiteindelijk netto in het laadje binnenhalen, politiek draait alleen maar om economie. Laat me raden, Wilders weet het allemaal beter dan de gevestigde partijen en gaat met zijn "minder islam" en "auslander raus" en isolatisme Nederland grote voorspoed brengen?

mark61
06-06-09, 18:38
Dat lijkt me toch wel duidelijk... meer dan genoeg klachten zoals ghettos die nu worden gevormd in de grote steden, autochtonen die opeens een minderheid in eigen wijk worden, de islam waar in het openbaar steeds meer rekening mee moet worden gehouden op dreiging van, een groter europa die de deuren open gaan zetten voor roemenie, bulgarije en turkije, de hoge criminaliteit onder groepen allochtonen.

Die ghetto's waren dat al, alleen destijds monocultureel. En ja, dat is inderdaad een probleem dat te lang onder tafel is geschoven. De huidige overkillreactie lijkt me nauwelijks ergens toe dienen, jou wel?

Ik weet niet of er zoveel met de islam rekening moet worden gehouden. Ik vind het normaal dat je mensen tot op zekere hoogte eh accomodeert, als niemand er last van heeft. Gebedsruimtes in bedrijven enzo vind ik al debiel, maar als de bedrijfsleiding er geen bezwaar tegen heeft, wot the hell.


Zelfs als mensen die dingen overdrijven ben je nogal wereldvreemd als je glashard ontkent dat op dit vlak problemen zijn.

Wie doet dat dan? De partijen buitelen over elkaar heen met ferme taal. Wat wat anders is, is dat er ws. problemen zijn die niemand (helemaal) kan oplossen. Dat schijnt niemand meer te accepteren. Alles moet smooth gaan.


Persoonlijk stoort het me bijzonder dat we eindelijk de ellendige invloed van de kerk kwijt waren en dat nu gelovigen weer ons allerlei achterlijke regels op willen leggen samen met hun CU vriendjes. Uiteraard allemaal onder het mom van het feit dat ongelovigen minder vrijheid van mening hebben, ondersteund door de grondwet.

Mij ook.

tanger'73
06-06-09, 18:45
Die ghetto's waren dat al, alleen destijds monocultureel. En ja, dat is inderdaad een probleem dat te lang onder tafel is geschoven. De huidige overkillreactie lijkt me nauwelijks ergens e dienen, jou wel?

Ik weet niet of er zoveel met de islam rekening moet worden gehouden. Ik vind het normaal dat je mensen tot op zekere hoogte eh accomodeert, als niemand er last van heeft. Gebedsruimtes in bedrijven enzo vind ik al debiel, maar als de bedrijfsleiding er geen bezwaar tegen heeft, wot the hell.



Wie doet dat dan? De partijen buitelen over elkaar heen met ferme taal. Wat wat anders is, is dat er ws. problemen zijn die niemand (helemaal) kan oplossen. Dat schijnt niemand meer te accepteren. Alles moet smooth gaan.



Mij ook.

Gebedshuizen worden door de geloofsgemeenschap al heel lang zelf geaccomodeert en beleid op integratie is al een van de strengste van Europa. Vreemd dat het niemand is opgevallen, maar er wordt al heel lang aan alle kanten keihard aan getrokken. Wilders komt pas om de hoek kijken met zijn debiele opmerkingen.

Orandajin
07-06-09, 13:20
Zolang de concurrentie zelf deel van het probleem in plaats van deel van de oplossing en zij in niet anders dan te verwachten Pavlovreacties blijven vervallen, zolang zal een steeds groter wordend deel van de bevolking naar de PVV overlopen, omdat zij menen dat dit nodig is. Miljarden en miljarden Euro's gesubsidieerde politiek correcte indoctrinatie en censuur, politiek activistische rechtspraak, intimidatie, agressie ten spijt; De bevolking is klaar met de zelfbenoemde, zelfingenomen politiek correcte elite die zich hoe langer, hoe meer steeds verder vervreemd van de gewone mensen in de samenleving.

mark61
07-06-09, 14:44
Gebedshuizen worden door de geloofsgemeenschap al heel lang zelf geaccomodeert

Daar heb ik het niet over, ik heb het juist over het verspreiden van godsdienst in plaatsen en organisaties die daar niets mee te maken hebben. Kan je in een Marokkaanse sardinesconservenfabriek 2x per dag het werk onderbreken om in de bedrijfsmoskee te gaan bidden? I guess not. Zetten Saoedische piloten hun bak op de autopiloot omdat ze nodig moeten bidden? I guess not.

Tis een soort aanstellerij, roomser dan de paus willen wezen. In geen islamitisch land gaat 5x per dag het openbare leven plat, alleen al omdat dat de economie teveel schade zou toebrengen. Die ene maand non-produktie per jaar is wel genoeg. Alleen gepensioneerden zijn doordeweeks in de moskee te vinden.


en beleid op integratie is al een van de strengste van Europa.

Ik zie helemaal geen integratiebeleid, alleen een streng toelatingsbeleid. En nog niet eens echt streng, landen als Australië en Canada accepteren alleen professionals. Moslim, zwart, wit of anderszins, dat interesseert ze niet.


Vreemd dat het niemand is opgevallen, maar er wordt al heel lang aan alle kanten keihard aan getrokken.

In het onderwijs wordt er keihard aan getrokken maar de resultaten lijken vooralsnog bedroevend. Dit omdat het onderwijs sowieso al gekelderd is, voor iedereen.

mark61
07-06-09, 14:49
De bevolking is klaar met de zelfbenoemde, zelfingenomen politiek correcte elite die zich hoe langer, hoe meer steeds verder vervreemd van de gewone mensen in de samenleving.

Dat is gebral op niks af. Wat de 'gewone mensen' willen verandert met de minuut; het is het geblaat van een verwend kind dat alles wil maar niets wil bijdragen. Hoe harder het geschreeuw, hoe minder de kennis over het onderwerp waarover men staat te schreeuwen.

Geen anti-EU Hollander heeft bijvoorbeeld enig idee waar de EU eigenlijk over gaat. Geen idee van waar Europa tegenover staat in de wereld. Geen besef van 65 jaar vrede in dit continent. Geen besef van de welvaart die een open economie heeft opgeleverd.

Nederland is bang. De SP en de PVV handelen alleen maar in onberedeneerde angst. De enige oplossing die ze geven is Hoge Muren rond NL optrekken.

Ja, dan gaan de kredietcrisis, de opwarming van de aarde, de milieuvervuiling, China en India vanzelf weg. Dat verbieden we gewoon in NL :duim:

tanger'73
07-06-09, 14:57
Daar heb ik het niet over, ik heb het juist over het verspreiden van godsdienst in plaatsen en organisaties die daar niets mee te maken hebben. Kan je in een Marokkaanse sardinesconservenfabriek 2x per dag het werk onderbreken om in de bedrijfsmoskee te gaan bidden? I guess not. Zetten Saoedische piloten hun bak op de autopiloot omdat ze nodig moeten bidden? I guess not.

Tis een soort aanstellerij, roomser dan de paus willen wezen. In geen islamitisch land gaat 5x per dag het openbare leven plat, alleen al omdat dat de economie teveel schade zou toebrengen. Die ene maand non-produktie per jaar is wel genoeg. Alleen gepensioneerden zijn doordeweeks in de moskee te vinden.



Ik zie helemaal geen integratiebeleid, alleen een streng toelatingsbeleid. En nog niet eens echt streng, landen als Australië en Canada accepteren alleen professionals. Moslim, zwart, wit of anderszins, dat interesseert ze niet.



In het onderwijs wordt er keihard aan getrokken maar de resultaten lijken vooralsnog bedroevend. Dit omdat het onderwijs sowieso al gekelderd is, voor iedereen.


Het fijne is dat met onze scheiding van kerk en staat, religieuze uitingen en bedrijvigheid een kwestie is van de burgerij onderling. Er zijn zat werkgevers die in goed overleg met hun werknemers, haar werknemers bepaalde vrijheden geven en daar is niks mis mee. Het openbare leven gaat niet plat door het strekken van een tapijtje tijdens de pauze. Verder is het altijd al anti-islam geweest en zijn zaken met betrekking tot toelating een van de strengste in Europa. De boel is al ver voor Wilders aan de wilgen gehangen en verkloot, Wilders is daar maar een uiting van.

mark61
07-06-09, 15:06
Het fijne is dat met onze scheiding van kerk en staat, religieuze uitingen en bedrijvigheid een kwestie is van de burgerij onderling. Er zijn zat werkgevers die in goed overleg met hun werknemers, haar werknemers bepaalde vrijheden geven en daar is niks mis mee.

Jah, dat moeten ze zelf weten, ik vind het best, zoals ik al zei. Tegelijk vind ik het je reinste aanstellerij. Dat mag ik vinden :strik:


Het openbare leven gaat niet plat door het strekken van een tapijtje tijdens de pauze.

De gebedstijden liggen vast, je kan niet zomaar in de pauze gaan bidden. En dat moet je eens proberen in een kerncentrale of vliegtuig :hihi:


Verder is het altijd al anti-islam geweest

Welnee, hoe kom je daarbij? Het is hoogstens anti-Marokkaanse en Turkse immigranten. Dat is iets geheel anders.


en zijn zaken met betrekking tot toelating een van de strengste in Europa.

Ja? Doe mij even de wetten van de 27 landen? I bet dat je daar niets vanaf weet. Engeland is zeer streng, Italië ook.


De boel is al ver voor Wilders aan de wilgen gehangen en verkloot, Wilders is daar maar een uiting van.

Yep. Ik schat in 2000 ongeveer. Maar de onvrede over de immigratie is al van 30 jaar daarvoor, schat ik.

Max Stirner
07-06-09, 15:28
Laten we het daar maar op houden. NL zit vol met volgevreten, verwende, klagerige 'burgers' die het nooit beter hebben gehad dan nu. Maar tevreden? Welnee. Hoe meer je hebt, hoe meer er te kankeren valt. Je wilt alles hebben en niets geven. Consumeren tot je erbij neervalt en wie in de weg staat wordt opzijgebruld.

Waar heb je het nou eigenlijk over in je vage lap? Wat is het probleem of wat zijn de problemen precies?

In die achterbuurten kunnen nooit meer dan 1 miljoen Hollanders wonen, die eventueel last zouden kunnen hebben van hun euh allochtone medemens, dus 14 miljoen heeft nergens last van en brult maar wat ogv. wat ze op teevee denken te zien.

Een stel slechtopgevoede, oerverwende brulapen die hun eigen naam niet eens kunnen spellen. Dat is NL tegenwoordig.





Met deze argumentatie kan je natuurlijk ook zeggen: die 14 miljoen autochtone bewoners zijn juist zo tevreden met de huidige - min of meer monoculturele - situatie dat ze dat graag zo willen houden - zie het voorbeeld Volendam.



En de stelling 'onbekend maakt onbemind' gaat in dit geval niet op, Volendam ligt 20 kilometer van Amsterdam.

Ze kunnen dus op basis van hun eigen ervaring een vergelijking maken en daaruit een conclusie trekken.


Die conclusie is overduidelijk en tis hún conclusie; vraag me daarom af of wij (politiek correcte intellectuelen :) ) daarover uberhaupt een waarde-oordeel mogen vellen.

tanger'73
07-06-09, 15:29
Jah, dat moeten ze zelf weten, ik vind het best, zoals ik al zei. Tegelijk vind ik het je reinste aanstellerij. Dat mag ik vinden :strik:



De gebedstijden liggen vast, je kan niet zomaar in de pauze gaan bidden. En dat moet je eens proberen in een kerncentrale of vliegtuig :hihi:



Welnee, hoe kom je daarbij? Het is hoogstens anti-Marokkaanse en Turkse immigranten. Dat is iets geheel anders.



Ja? Doe mij even de wetten van de 27 landen? I bet dat je daar niets vanaf weet. Engeland is zeer streng, Italië ook.



Yep. Ik schat in 2000 ongeveer. Maar de onvrede over de immigratie is al van 30 jaar daarvoor, schat ik.


Nee hoor, dan ken je islam niet goed. Want Allah is zo lankmoedig dat uitstel van gebed om uiteenlopende redenen zeer gebruikelijk is. Zo wordt in de islam arbeid nog steeds gelijkgesteld met verering. Er wordt totaal geen dwang uitgeoefend door moslims bij het kunnen belijden van hun religie. Verder is het een beetje naïef om te denken dat post 9/11 aan Nederland is voorbijgegaan. Verder zegt het al genoeg dat men routes gebruikt om zich in Nederland te legaliseren en vestigen en dat zelfs Spanje laatst een algehele Generaal Pardon heeft afgevaardigd. Voor wat betreft immigratie en asielbeleid springt Nederland er bovenuit. Inkomenseisen, toelatingsexamens, verplichte inburgering, garant en borgstellingen, zijn daar maar kleine voorbeelden van. Ook stroomt Calais dagelijks vol omdat men bewust Groot Brittanië uitkiest en niet bijvoorbeeld Nederland, voor zijn of haar illegaliteit.

tanger'73
07-06-09, 15:38
Met deze argumentatie kan je natuurlijk ook zeggen: die 14 miljoen autochtone bewoners zijn juist zo tevreden met de huidige - min of meer monoculturele - situatie dat ze dat graag zo willen houden - zie het voorbeeld Volendam.



En de stelling 'onbekend maakt onbemind' gaat in dit geval niet op, Volendam ligt 20 kilometer van Amsterdam.

Ze kunnen dus op basis van hun eigen ervaring een vergelijking maken en daaruit een conclusie trekken.


Die conclusie is overduidelijk en tis hún conclusie; vraag me daarom af of wij (politiek correcte intellectuelen :) ) daarover uberhaupt een waarde-oordeel mogen vellen.


Volendam is net zo'n achterlijk dorp als Staphorst, voor een waarde-oordeel. Een gemeente die kwa samenstelling geen enkele buitenlander huisvest. Ja dat Volendam regelmatig wordt overgelopen door Amerikaanse, Japanse, Koreaanse en Europese buitenlanders, dat staat vast en daar hebben ze een punt.

Max Stirner
07-06-09, 17:17
Volendam is net zo'n achterlijk dorp als Staphorst, voor een waarde-oordeel. Een gemeente die kwa samenstelling geen enkele buitenlander huisvest. Ja dat Volendam regelmatig wordt overgelopen door Amerikaanse, Japanse, Koreaanse en Europese buitenlanders, dat staat vast en daar hebben ze een punt.


Ja, het is een 'gesloten' gemeenschap, het product van eeuwen van inteelt ....:D

Maar tegelijkertijd: het dorp ligt zo dicht bij bijv. Amsterdam en Purmerend, dat de Volendamse bevolking wel degelijk de zegeningen van de multi-culturele samenleving zal kunnen inschatten.

En blijkbaar heeft men er niet zo'n behoefte aan ...



En - dit klinkt misschien lullig, maaja de waarheid is hard - zolang de helft van de Marokkaanse jongemannen minimaal twee keer 'in aanraking komt' met de politie, is iedere morele verontwaardiging over zo'n 'xenofoob' standpunt in feite bespottelijk.

tanger'73
07-06-09, 17:20
Ja, het is een 'gesloten' gemeenschap, het product van eeuwen van inteelt ....:D

Maar tegelijkertijd: het dorp ligt zo dicht bij bijv. Amsterdam en Purmerend, dat de Volendamse bevolking wel degelijk de zegeningen van de multi-culturele samenleving zal kunnen inschatten.

En blijkbaar heeft men er niet zo'n behoefte aan ...



En - dit klinkt misschien lullig, maaja de waarheid is hard - zolang de helft van de Marokkaanse jongemannen minimaal twee keer 'in aanraking komt' met de politie, is iedere morele verontwaardiging over zo'n 'xenofoob' standpunt in feite bespottelijk.

Daar hoeft niemand zich zorgen om te maken, geen enkel haar op welk allochtonen hoofd ook, die er aan denkt om in Volendam, het platteland of contreien te willen wonen.

Al Sawt
11-06-09, 23:59
Maarten, weet je wat het mooiste is.. ik zit regelmatig in een kroeg dichbij Mercatorplein in Amsterdam.. zit daar te feesten met alle bevokings groepen (vooral islamieten), en dronken dat we worden :)... grote pret en screw de politieke partijen.

Toe maar, buurtbewoner!

mark61
12-06-09, 08:27
Met deze argumentatie kan je natuurlijk ook zeggen: die 14 miljoen autochtone bewoners zijn juist zo tevreden met de huidige - min of meer monoculturele - situatie dat ze dat graag zo willen houden - zie het voorbeeld Volendam.

Ja, dat is duidelijk.


En de stelling 'onbekend maakt onbemind' gaat in dit geval niet op, Volendam ligt 20 kilometer van Amsterdam.

Dat wil niet zeggen dat ze enig 'verstand' hebben van 'allochtonen'. Ze leven niet samen, en weten er dus niks van. Ik kom ook wel es in Amsterdam en krijg daarvan geen indruk van wat er aan de hand is.


Die conclusie is overduidelijk en tis hún conclusie; vraag me daarom af of wij (politiek correcte intellectuelen :) ) daarover uberhaupt een waarde-oordeel mogen vellen.

Iedereen mag overal een waarde-oordeel vellen. I just did :ego:

mark61
12-06-09, 08:31
En - dit klinkt misschien lullig, maaja de waarheid is hard - zolang de helft van de Marokkaanse jongemannen minimaal twee keer 'in aanraking komt' met de politie, is iedere morele verontwaardiging over zo'n 'xenofoob' standpunt in feite bespottelijk.

Het zegt me niet zoveel. Ten eerste dat vage 'in aanraking komen', dat kan net zo goed iets over politie-bias zeggen. Ten tweede vormen jonge Marokkanen in de grote steden een aanzienlijk deel van de jonge bevolking. Ten derde zitten ze grotendeels in 1 en dezelfde socec klasse. Als je dat even verrekent blijft er niet zoveel boeiends meer over, schat ik.

Wat 'boeiender' is is de dramatische dropout uit het onderwijs.

Utrecht heeft dus welgeteld 27 foute Marokkanen gevonden in een wijk met wat zou het zijn, paar duizend Marokkanen?

AdamRon
12-06-09, 11:55
Toe maar, buurtbewoner!

Tja, De wereld is klein.. We zijn mekaar al misschien diverse keren tegen gekomen zonder te weten wie we zijn..

Orandajin
14-06-09, 19:18
Dat is gebral op niks af. Wat de 'gewone mensen' willen verandert met de minuut; het is het geblaat van een verwend kind dat alles wil maar niets wil bijdragen. Hoe harder het geschreeuw, hoe minder de kennis over het onderwerp waarover men staat te schreeuwen.

Geen anti-EU Hollander heeft bijvoorbeeld enig idee waar de EU eigenlijk over gaat. Geen idee van waar Europa tegenover staat in de wereld. Geen besef van 65 jaar vrede in dit continent. Geen besef van de welvaart die een open economie heeft opgeleverd.

Nederland is bang. De SP en de PVV handelen alleen maar in onberedeneerde angst. De enige oplossing die ze geven is Hoge Muren rond NL optrekken.

Ja, dan gaan de kredietcrisis, de opwarming van de aarde, de milieuvervuiling, China en India vanzelf weg. Dat verbieden we gewoon in NL :duim:Opwarming van de aarde..? Waar heb je het over? Weleens van "The great global warming swindle" gehoord? De groene leugens. Enkel gedrogten die geen ander doel dienen dan de bevolking hier zand in de ogen te strooien en hen verder te onderdrukken en uit te buiten. Ruk die oogkleppen eens van je af!!!

baharb
14-06-09, 20:05
Ik vind dat Wilders gelijk heeft en hoop dat hij veel succes krijgt. Standaard uitspraak van mensen is; Ik heb nog nooit een goede Marokkaan ontmoet.
Dat kunnen ze die Marokkaan natuurlijk niet recht in het gezicht zeggen want dat is levensgevaarlijk. De enige kans die mensen krijgen is in het stemhokje.
Ik denk dat Nederland zonder Marokkanen een heel stuk aangenamer zou zijn.
Hun cultuur is te verschillend van de onze en zij vinden zichzelf superieur en zijn daardoor erg brutaal en agressief. Ik vind het ook belachelijk dat er overal bezigheden moeten worden georganiseerd zodat deze arme jongens vooral iets te doen hebben.
Echt walgelijk.

tanger'73
14-06-09, 20:14
Smerige franse vuilpoten zoals een julien hoeven zich niet als een zogenaamde iraanse vrouw te vermommen. :haha:

baharb
14-06-09, 20:15
Smerige franse vuilpoten zoals een julien hoeven zich niet als een zogenaamde iraanse vrouw te vermommen. :haha:

Dat bedoel ik nou:maf2:

tanger'73
14-06-09, 20:16
Dat bedoel ik nou:maf2:


succes met je stem op Wilders verder. :haha:

Julien
14-06-09, 20:57
Smerige franse vuilpoten zoals een julien hoeven zich niet als een zogenaamde iraanse vrouw te vermommen. :haha:

En dat zegt de koning van de meerdere nicks?

Je bent echt een zielig oud mietje. Doe wat met je leven in plaats van de hele dag achter je computer mensen uitschelden, vieze aap die je bent. Gefrustreerde schizofreen die ook nog homo is whaha
Wat heb ik medelijden met je moeder

Julien
14-06-09, 20:59
Dat bedoel ik nou:maf2:

De dorpsgek van dit forum is van mening dat jij een tweede nick van mij zou zijn. :maf2:

tanger'73
14-06-09, 21:15
En dat zegt de koning van de meerdere nicks?

Je bent echt een zielig oud mietje. Doe wat met je leven in plaats van de hele dag achter je computer mensen uitschelden, vieze aap die je bent. Gefrustreerde schizofreen die ook nog homo is whaha
Wat heb ik medelijden met je moeder

Daarentegen heb ik geheel geen medelijden met jouw moeder die destijds door hordes Marokkanen stevig is aangepakt en waarvan jij het resultaat van bent! :haha:

tanger'73
14-06-09, 21:16
De dorpsgek van dit forum is van mening dat jij een tweede nick van mij zou zijn. :maf2:

Ja doe maar net alsof je neus bloedt, in plaats van je kont. :haha:

Julien
14-06-09, 21:35
Ja doe maar net alsof je neus bloedt, in plaats van je kont. :haha:

Je kijkt te veel gay porno viezerik

Maar ja dat heb je met schizofrenen als jij.. dan voelen ze zich weer homo, dan zijn ze weer homohaters..

tanger'73
14-06-09, 21:39
Je kijkt te veel gay porno viezerik

Maar ja dat heb je met schizofrenen als jij.. dan voelen ze zich weer homo, dan zijn ze weer homohaters..


Ja what ever, je blinkt in ieder geval niet uit met je stompzinnige standaardzinnetjes.

Julien
14-06-09, 22:14
Ja what ever, je blinkt in ieder geval niet uit met je stompzinnige standaardzinnetjes.

sorry, ik ben ook meer van de serieuze reacties

troll

tanger'73
14-06-09, 22:17
sorry, ik ben ook meer van de serieuze reacties

troll

Doe je best zou ik zeggen, het liefst met lappen tekst. :haha:

Orandajin
15-06-09, 01:17
Smerige franse vuilpoten zoals een julien hoeven zich niet als een zogenaamde iraanse vrouw te vermommen. :haha:


Dat bedoel ik nou:maf2:Wederom Tanger'73: Voortaan effe wat minder slikken. Van die pilletjes kun je hallucinerende bijwerkingen krijgen, hetgeen je hier bevestigt.

tanger'73
15-06-09, 01:21
Wederom Tanger'73: Voortaan effe wat minder slikken. Van die pilletjes kun je hallucinerende bijwerkingen krijgen, hetgeen je hier bevestigt.


Voor pilletjes en meer moet je vooral bij je hofleverancier ferre van Beveren zijn.

AdamRon
15-06-09, 03:10
Voor pilletjes en meer moet je vooral bij je hofleverancier ferre van Beveren zijn.

Vekopen ze daar ook Waterpijpen ?

tanger'73
15-06-09, 09:36
Vekopen ze daar ook Waterpijpen ?

Lees zijn filosofie er eens op na, blijkt een thc-priester te zijn, met een eigen kerk. :haha:

http://www.cannabisconsumers.org/gallery.php?gal_id=275

baharb
15-06-09, 20:06
De dorpsgek van dit forum is van mening dat jij een tweede nick van mij zou zijn. :maf2:

Ja sorry hoor; ik dacht al..Franse?!???:wow:

Djiniouzz
15-06-09, 20:39
Ja..
En wat ik eigenlijk wilde weten, is hoe dat zoal ervaren wordt door de medeburgers met veel lamsvlees in huis? Hoe vrolijk worden die van 1. CDA, 2. PVV, enz?

Is dat:
1. Niet erg, zolang Katja Schuurman maar op de voorkant van de Gouden Gids blijft staan?
2. Onmiddellijk emigreren naar een plek van waar af mijn Qassams nog net de Achterhoek halen?
3. Vastgeplakte vlieg in plé, om op te mikken, nu vervangen door kopje van Wilders?
4. Kutgevoel omdat... ?

De ene helft kan het niet schelen zolang de uitkering binnenvloeit, welke facistische partij ook aan de macht komt: ze zullen lijden en overwinnen.

De andere helft, de kenniswerkers, zullen samen met alle vrijdenkende en hoogopgeleide autochtone Nederlanders naar een niet facistisch belastingparadijs trekken.

Goed vooruitzicht voor Nederland.

Djiniouzz
15-06-09, 20:41
Ik vind dat Wilders gelijk heeft en hoop dat hij veel succes krijgt. Standaard uitspraak van mensen is; Ik heb nog nooit een goede Marokkaan ontmoet.
Dat kunnen ze die Marokkaan natuurlijk niet recht in het gezicht zeggen want dat is levensgevaarlijk. De enige kans die mensen krijgen is in het stemhokje.
Ik denk dat Nederland zonder Marokkanen een heel stuk aangenamer zou zijn.
Hun cultuur is te verschillend van de onze en zij vinden zichzelf superieur en zijn daardoor erg brutaal en agressief. Ik vind het ook belachelijk dat er overal bezigheden moeten worden georganiseerd zodat deze arme jongens vooral iets te doen hebben.
Echt walgelijk.

Walgelijk zijn mensen die Marokkanen haten én slecht Nederlands schrijven.

H.P.Pas
15-06-09, 20:42
Plato schijnt ooit es gezegd te hebben dat een democratie het best functioneert als er aan het demcratisch debat niet meer dan 5040 mensen deelnemen. Trek om een ballotagecommissie op te zetten? Kwil magister Pas graag als voorzitter van de commissie.

:vierkant:

Djiniouzz
15-06-09, 20:42
Duh, in die wijken wonen geen autochtonen meer die nog op Wilders zouden kunnen stemmen.

Die autochtonen in Volendam zien dat en willen voorkomen dat het bij hun ook die kant opgaat.
+

Oeeeeeh, die kant op gaat, ik denk dat geen mens op aarde in een volkswijk in Volendam wil wonen tussen de tokkies.