PDA

Bekijk Volledige Versie : Geef Wilders dan maar de macht



IbnRushd
08-06-09, 16:57
Geef Wilders dan maar de macht

Op de dag dat Obama een handreiking doet naar de moslimwereld, doet het Nederlandse volk het tegenovergestelde. 1 op de 7 Nederlanders stemt op de anti-partij van Wilders. Op haar Europese debuut komt de PVV binnendenderen op de tweede plaats en geeft de VVD en de PvdA het nakijken. Ik merk dat ik op straat en in de trein om me heen kijk en me afvraag wie toch die PVV-kiezers zijn. Ze moeten er normaal uitzien, want het zijn er zoveel. Is de Partij voor de (selectieve) Vrijheid nog te stoppen? Ben bang van niet. En we kunnen zo langzamerhand ook wel ophouden met proberen.

De enige remedie tegen populisten is om ze veel macht te geven, het liefst zo snel mogelijk. Laat de gemeenteraden en het kabinet maar uitpuilen met PVV-ers. Het volk, dat blijkbaar zo hard roept om Wilders, moet dan maar voelen hoe goed Nederland er voor staat een paar jaar onder bewind van premier Geert. Laten we voor het gemak eens aannemen dat het Wilders lukt om genoeg gekwalificeerde en ja-knikkende partijgenoten te werven, zoals nu die Barry Hoeheetieookalweer. Grote kans dat het op deze LPF-valkuil stuk loopt, maar fantaseer even met me mee over een stabiel kabinet Wilders. Gewoon zonder coalitiepartners want we gunnen de PVV in dit scenario alle macht als meerderheidskabinet.

Geert en zijn trawanten maken op basis van hun standpunten een regeerakkoord met het volgende verlanglijstje:

* Een algeheel Koranverbod
* Artikel 1 van de Grondwet afschaffen (non-discriminatieverbod)
* Een boerkaverbod en verbod op hoofddoekjes in alle openbare gebouwen
* Speciale getrainde teams om boerka’s en hoofddoekjes op te sporen en af te trekken
* Vliegtuigen vol criminelen met een Marokkaanse nationaliteit richting Rabat
* Voldoende munitie voor de politie, want het Marokkaanse tuig wordt natuurlijk eerst in hun knieen geschoten
* Nederland zegt het lidmaatschap van de Europese Unie en alle andere onzinverdragen (over mensenrechten enzo) op
* Albayrak en Aboutaleb mogen vanwege hun dubbele nationaliteit geen publieke functie meer uitoefenen en belanden in de WW
* (Vervolgens) de WW afschaffen voor mensen met een dubbele nationaliteit
* (Dan maar ook gelijk) de dubbele nationaliteit verbieden
* Artikel 20 van de Grondwet afschaffen (vrijheid van godsdienst)
* Bouwverbod voor nieuwe moskeeën
* Verbieden van het islamitisch onderwijs
* Uitzetten van alle imams die iets ‘on-Nederlands’ zeggen
* Het boevennest / de Nederlandse Antillen uit het Koninkrijk gooien
* Al het ontwikkelingswerk stopzetten

Dat is toch ongeveer wat we willen, hè mensen? Het regeerakkoord krijgt het motto: "Zeggen waar het op staat: vol is vol." Vervolgens gaat Wilders flink aan de slag om het verlanglijstje voor ons, het volk, waar te maken.

Hebben wij, het volk, enig benul over de gevolgen hiervan? Wat betekent dit voor ons, de hardwerkende mensen? Nederland raakt politiek en economisch geïsoleerd in Europa en de rest van de wereld. Zelfs de VS distantieert zich van onze keiharde opstelling tegen de islam. Allochtonen raken gefrustreerd, werkloos, komen in opstand of emigreren weer met zijn allen (hoera, de eindoplossing!). Ambtenaren zitten met onuitvoerbare regelgeving en zelfs de bereidwillige uitvoerders worden beperkt door de irritante Grondwet. Maar het allerergste is nog: de koopkracht daalt. Nederland voelt pijn in de portemonnee. Dat zal de doodsteek worden voor Wilders. Kom niet aan het geld van de Nederlanders. We zijn namelijk zuinig.

Uit de puinhopen van kabinet Wilders zal Nederland pas weer kunnen herrijzen als open en tolerante natie. Dan zijn opeens die buitenlanders wel weer handig en de kwaadsten niet: "Ach, ze hebben nou eenmaal rare gewoontes, maar dat hebben wij ook." Multicultureel is weer een net woord en niemand maalt om Geert, die samen met Pim en Rita, langzaam uit de Nederlandse geschiedenis zal verdwijnen. Pas na acht jaar Bush, een economische crisis, een uitzichtloze oorlog en een gigantisch begrotingstekort waren de Amerikanen toe aan Obama. Eerst het bitter, dan het zoet. Zullen we maar gewoon de volgende keer massaal op Wilders stemmen? Dan hebben we het maar gehad.

Bastiaan Verberne is religiewetenschapper en intercultureelconsultant

Bron: wijblijvenhier.nl

tanger'73
08-06-09, 17:27
Vergeet niet dat ze ook graag wensen de Eerste kamer op te heffen en anti- monarchistisch zijn, door laats Hare Majesteit Beatrix koningin der Nederlanden te hekelen rondom haar kersttoespraak.

Eke
08-06-09, 17:32
[B][SIZE="3"]
Op de dag dat Obama een handreiking doet naar de moslimwereld, doet het Nederlandse volk het tegenovergestelde.


Hoezo het Nederlandse volk ? 83 % heeft niet op Wilders gestemd .

En inzoemend op bv Pekela en Volendam (veel PVVstemmers) :
Pekela krijgt harde klappen door de crisis en veel inwoners geven een antistem af tegen de huidige regering.
Volendam leeft vanaf de grijze oudheid naast vis van tourisme dus die inteelt bij hen was helemaal niet nodig geweest ...stelletje xenophoben, maar niet heus...:)
Ze zijn trouwens tegen Europa ... door al die visquota.

Weet je, een Wildersstemmer kan nog alle kanten uit bij de volgende verkiezingen...Z'n verkiezingspamflet was summier en onvolledig.

Veel hangt er vanaf hoe serieus die kiezers genomen worden door de gangbare politieke partijen.

tanger'73
08-06-09, 17:37
Hoezo het Nederlandse volk ? 83 % heeft niet op Wilders gestemd .

En inzoemend op bv Pekela en Volendam (veel PVVstemmers) :
Pekela krijgt harde klappen door de crisis en veel inwoners geven een antistem af tegen de huidige regering.
Volendam leeft vanaf de grijze oudheid naast vis van tourisme dus die inteelt bij hen was helemaal niet nodig geweest ...stelletje xenophoben, maar niet heus...:)
Ze zijn trouwens tegen Europa ... door al die visquota.

Weet je, een Wildersstemmer kan nog alle kanten uit bij de volgende verkiezingen...Z'n verkiezingspamflet was summier en onvolledig.

Veel hangt er vanaf hoe serieus die kiezers genomen worden door de gangbare politieke partijen.


that wil be the day, wanneer kiezers ooit serieus zullen worden genomen door politici en de politiek.

Eke
08-06-09, 18:00
that wil be the day, wanneer kiezers ooit serieus zullen worden genomen door politici en de politiek.


Het geblondeerde koppie van Geert W.straalt dan toch wat zon in de politieke arena : door z'n stemmenwinst kunnen de andere politici bijsturen. Niet door z'n kreten na te apen, maar door zich te verdiepen in wat er nu werkelijk speelt bij de ontevreden stemmers. En door te gaan communiceren waarom HUN oplossingen beter zijn....

tanger'73
08-06-09, 19:18
Het geblondeerde koppie van Geert W.straalt dan toch wat zon in de politieke arena : door z'n stemmenwinst kunnen de andere politici bijsturen. Niet door z'n kreten na te apen, maar door zich te verdiepen in wat er nu werkelijk speelt bij de ontevreden stemmers. En door te gaan communiceren waarom HUN oplossingen beter zijn....


Wat er leeft onder die zogenaamde "ontevreden stemmers", is heus geen geheim meer. Want dat beperkt zich toch alleen maar tot buutlanders ut en wat de boer niet kent dat vreet tie niet. En dan verwacht men dat de gevestigde partijen zich daarin gaan verdiepen? Dat geblondeerde koppie straalt een pleefiguur voor Nederland uit.

mark61
08-06-09, 19:32
Geef Wilders dan maar de macht

Op de dag dat Obama een handreiking doet naar de moslimwereld, doet het Nederlandse volk het tegenovergestelde. 1 op de 7 Nederlanders stemt op de anti-partij van Wilders.

Als iemand met zulk tendentieus gelul komt haak ik al af. Het was 1 op de 7 stemmers, en ca. 1 op de 15 stemgerechtigden. Niemand heeft precies de motivatie van die mensen onderzocht. Terwijl een deel in de eerste plaats tegen de EU stemden, schat ik in dat de meeste PVV-stemmers niet voor de PVV stemmen (die is immers nergens voor, alleen overal tegen), maar tegen de gevestigde partijen. Ze willen dat hun onvrede wordt gehoord.

Ze weten ook wel dat de echte problemen de crisis zijn, de opwarming van de aarde, en de opkomst van India en China. Al teer je alle moslims uit NL, geen van die problemen zal verdwijnen.

Die stemmers gedragen zich als verwende pubers, dus er is geen enkele reden hen hun zin te geven en NL 4 jaar onbestuurbaar te maken for the hell of it. We hebben geen tijd voor grapjes. Er moet geregeerd worden.

De schrijver van dit artikel neemt zichzelf, Nederland en de wereld niet serieus. In feite bralt hij net zo onverantwoordelijk als GW en zijn maats.

tanger'73
08-06-09, 19:50
Het ziet er naar uit, dat we hier tegen een machtsvacuüm zullen aanlopen en België gaan imiteren en het dagelijks leven ondanks dat gewoon zal doorsukkelen, totdat de banken en financiële instellingen daadwerkelijk gaan vallen.

Spoetnik
08-06-09, 20:09
Hoezo het Nederlandse volk ? 83 % heeft niet op Wilders gestemd .

Nog wel meer, ik meen dat de partij van niet stemmende mensen de meerderheid heeft gepakt met meer dan 50% van de niet getelde stemmen.

Wat mij betreft laten we de helft van de zetels in het euro parlement onbezet. Scheelt een aardig centje.

Eke
08-06-09, 20:52
Wat er leeft onder die zogenaamde "ontevreden stemmers", is heus geen geheim meer. Want dat beperkt zich toch alleen maar tot buutlanders ut en wat de boer niet kent dat vreet tie niet. En dan verwacht men dat de gevestigde partijen zich daarin gaan verdiepen? Dat geblondeerde koppie straalt een pleefiguur voor Nederland uit.

Buutlanders uut ? Tanger, dit deel van het PVVverkiezingspamflet (www.ppv.nl) gaat over immigratie en integratie
:


IV. Immigratiestop / Integratie
Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar

Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio

Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven

Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen

Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams

Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën

Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen

Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders

Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal

Afschaffen dubbele nationaliteit

Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp

Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd

Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering

Geen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf

Geen export van uitkeringen buiten de EU

Uitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimte

Verbod hoofddoekjes in publieke functies

Bevorderen vrijwillige remigratie

Dus jouw "buutlanders uut" wordt 'bevorderen vrijwillige remigratie'.
Remigreren kan trouwens alleen plaats vinden als je hier geimmigreerd bent. Dus...als er een oorlog woedt ergens krijgen vluchtelingen hier onderdak totdat hun vaderland weer veilig is.
Het vreemde is dat deze vluchtelingen (met status) geen recht uitkering hebbenvolgens de PVV. Dat lees ik toch goed, he ?

MaRiaH
08-06-09, 21:07
Ik geloof niet dat men voor Wilders is. Ik vind het wel een signaal dat er blijkbaar veel ontevredenheid is. Ik geloof niet dat merendeel van de bevolking op Wilders stemt.

Als het gaat om proteststemmen, wat ik vermoed, is het ontzettend dom om die aan de PVV te geven. Ik maak me daar ook wel zorgen om.
Toch denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen.

(en dat hoop ik dus ook..)

Misschien is het de voorbode van een politieke omwenteling.

Eke
08-06-09, 21:18
. Niemand heeft precies de motivatie van die mensen onderzocht.

Ze weten ook wel dat de echte problemen de crisis zijn, de opwarming van de aarde, en de opkomst van India en China. Al teer je alle moslims uit NL, geen van die problemen zal verdwijnen.

.

Stemmen vind ik sowieso een schemerig gebeuren. Waarom maken mensen de keuze die ze maken ?????

Maar daarom vind ik communicatie binnen onze samenleving zo belangrijk. En nieuwsgierige politici...die zich goed kunnen inleven en graag dienend in de samenleving willen werken.

Over de onvrede over moslims. Als je doorvraagt kom je terecht bij die (pre)pubers die aan het zieken zijn. Dat is het grote pijnpunt. Die scooter van ome Willem die gejat is. En tante Jans die hoer wordt genoemd als ze een zonnejurk draagt. Het samenscholen. Het spugen van de buschauffeur.

De pech voor de moslims hier is wel dat de schaduw van conflicten met/tussen moslims uit de hele wereld op hun bordje kan vallen. Net zoals Westerlingen door mensen die ons niet kennen als schurkerige botte inhalige types kunnen worden bekeken.

Mark, de PVV lijkt geen enkele interesse te hebben voor de punten die je noemt.(financieele crisis, milieu, opkomst nieuwe economieen) Althans niet als je hun verkiezingspamfletje, dunner dan Katrien Duck, leest...
Ongelooflijk.

tanger'73
08-06-09, 21:20
Buutlanders uut ? Tanger, dit deel van het PVVverkiezingspamflet (www.ppv.nl) gaat over immigratie en integratie
:


IV. Immigratiestop / Integratie
Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar

Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio

Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven

Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen

Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams

Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën

Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen

Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders

Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal

Afschaffen dubbele nationaliteit

Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp

Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd

Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering

Geen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf

Geen export van uitkeringen buiten de EU

Uitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimte

Verbod hoofddoekjes in publieke functies

Bevorderen vrijwillige remigratie

Dus jouw "buutlanders uut" wordt 'bevorderen vrijwillige remigratie'.
Remigreren kan trouwens alleen plaats vinden als je hier geimmigreerd bent. Dus...als er een oorlog woedt ergens krijgen vluchtelingen hier onderdak totdat hun vaderland weer veilig is.
Het vreemde is dat deze vluchtelingen (met status) geen recht uitkering hebbenvolgens de PVV. Dat lees ik toch goed, he ?


Dat zijn allemaal verkapte maatregelen ter bevordering van dat buutlander uut, anders kan je daar niks van maken en daar wordt hij ook door zijn aanhang mee geassocieerd.

Eke
08-06-09, 21:26
Nog wel meer, ik meen dat de partij van niet stemmende mensen de meerderheid heeft gepakt met meer dan 50% van de niet getelde stemmen.

Wat mij betreft laten we de helft van de zetels in het euro parlement onbezet. Scheelt een aardig centje.

Die kameraden van Wilders krijgen alle vier een jaarlijks inkomen van 80.000 euro voor de komende 4 jaar....Dat is 320.000 euro per jaar voor mensen uit Nederland, die daar niet meeregeren...

tanger'73
08-06-09, 21:32
Vergeet ook niet zijn visie rondom met name turken en Marokkanen, waarvoor hij onderscheidt in wet wenst te maken en natuurlijk allochtonen die een misdrijf plegen onmiddelijk Nederland uitzetten.

tanger'73
08-06-09, 21:36
Die kameraden van Wilders krijgen alle vier een jaarlijks inkomen van 80.000 euro voor de komende 4 jaar....Dat is 320.000 euro per jaar voor mensen uit Nederland, die daar niet meeregeren...

Wat dacht je van ruim 250 zinloze moties a.d. 14000,- euro elk per jaar namens de PVV in de Tweede Kamer?

Eke
08-06-09, 21:49
Dat zijn allemaal verkapte maatregelen ter bevordering van dat buutlander uut, anders kan je daar niks van maken en daar wordt hij ook door zijn aanhang mee geassocieerd.

Hij verdient een wakkere oppositie. Op basis van zijn one-liners kun je nooit een politiek programma schrijven omdat die hartstikke ongenuanceerd zijn.

Nu wordt er weer gepraat over de bekende mogelijke stop op importbruiden uit Marokko wat weer ten goede komt aan de Nederlandse moslima's.
Wilders zelf heeft een importbruid. Echte liefde moet toch kunnen ... (ik ben in m'n hart zo romantisch :) )
Ik bedoel maar. Menselijkheid moet in de politiek nummer 1 blijven. Dat moet ook Wilders zich realiseren. Het gaat om een eerlijk en verstandig beleid.
Uiteindelijk lijkt me 99% van de Nederlanders hiervoor te porren, toch ?

Dus er is gewoon werk aan de winkel.

fisherman1969
08-06-09, 21:54
[QUOTE=tanger'73;3986919]Wat dacht je van ruim 250 zinloze moties a.d. 14000,- euro elk per jaar namens de PVV in de Tweede Kamer?[/QUOTE

Ach man laat me lachen , peanuts op de verkwisting van het huidige kabinet en dan nog dat Europeese kabinet ,neem alleen die zinlose verhuizing die kost miljoennen!!

Eke
08-06-09, 21:54
Wat dacht je van ruim 250 zinloze moties a.d. 14000,- euro elk per jaar namens de PVV in de Tweede Kamer?

He, heb ik m'n roeping gemist ? Ik ben heel goed in zinloze moties !!!!:)

Krijg je naast een jaarsalaris ook nog een bonus als je een motie indient, Tanger ?

tanger'73
08-06-09, 22:02
Hij verdient een wakkere oppositie. Op basis van zijn one-liners kun je nooit een politiek programma schrijven omdat die hartstikke ongenuanceerd zijn.

Nu wordt er weer gepraat over de bekende mogelijke stop op importbruiden uit Marokko wat weer ten goede komt aan de Nederlandse moslima's.
Wilders zelf heeft een importbruid. Echte liefde moet toch kunnen ... (ik ben in m'n hart zo romantisch :) )
Ik bedoel maar. Menselijkheid moet in de politiek nummer 1 blijven. Dat moet ook Wilders zich realiseren. Het gaat om een eerlijk en verstandig beleid.
Uiteindelijk lijkt me 99% van de Nederlanders hiervoor te porren, toch ?

Dus er is gewoon werk aan de winkel.


Wat voor werk, sinds mensenheugenis ligt het werk in politiek Den Haag stil en daar zal deze doedelzak zeker geen verandering in brengen.

Eke
08-06-09, 22:02
Vergeet ook niet zijn visie rondom met name turken en Marokkanen, waarvoor hij onderscheidt in wet wenst te maken en natuurlijk allochtonen die een misdrijf plegen onmiddelijk Nederland uitzetten.

Zogauw hij dit soort dingen zwart op wit gaat zetten om wettelijk te realiseren dan zijn de rapen gaar : dat is namelijk discriminatie.

Wat betreft de criminaliteit onder allochtone jongeren : ik denk dat iedereen in Nederland dit terug wil dringen.
Maar je kunt je eigen jongens niet naar het land van hun (groot)ouders sturen. Dat slaat nergens op.

We zullen het gezamenlijk als gemeenschap, dus ook met die jongens en hun ouders, hier op moeten lossen.
Er zijn trouwens nog meer problemen bij onze jongeren. Wat denk je van het alcohol- en drugsmisbruik ?

tanger'73
08-06-09, 22:03
[QUOTE=tanger'73;3986919]Wat dacht je van ruim 250 zinloze moties a.d. 14000,- euro elk per jaar namens de PVV in de Tweede Kamer?[/QUOTE

Ach man laat me lachen , peanuts op de verkwisting van het huidige kabinet en dan nog dat Europeese kabinet ,neem alleen die zinlose verhuizing die kost miljoennen!!


Ja, dat ook erbij kun je nagaan.

tanger'73
08-06-09, 22:04
He, heb ik m'n roeping gemist ? Ik ben heel goed in zinloze moties !!!!:)

Krijg je naast een jaarsalaris ook nog een bonus als je een motie indient, Tanger ?


Niet als die zinloos is en voor de lol.

tanger'73
08-06-09, 22:05
Zogauw hij dit soort dingen zwart op wit gaat zetten om wettelijk te realiseren dan zijn de rapen gaar : dat is namelijk discriminatie.

Wat betreft de criminaliteit onder allochtone jongeren : ik denk dat iedereen in Nederland dit terug wil dringen.
Maar je kunt je eigen jongens niet naar het land van hun (groot)ouders sturen. Dat slaat nergens op.

We zullen het gezamenlijk als gemeenschap, dus ook met die jongens en hun ouders, hier op moeten lossen.
Er zijn trouwens nog meer problemen bij onze jongeren. Wat denk je van het alcohol- en drugsmisbruik ?


Het staat al zwart op wit in zijn partijvisie, dus hij discrimineert.

Eke
08-06-09, 22:24
Het staat al zwart op wit in zijn partijvisie, dus hij discrimineert.


En discriminatie is bij wet verboden in Nederland.
Er komt een rechtzaak aan, toch ? Maar belangrijker dan Wilders vind ik zijn stemmers.

Dan kom ik weer terecht bij die communicatie. Tijdrovend, maar essentieel.


Trouwens ..de tijd vliegt... ik ga slapen. welterusten Tanger/prikkers !

tanger'73
08-06-09, 22:32
En discriminatie is bij wet verboden in Nederland.
Er komt een rechtzaak aan, toch ? Maar belangrijker dan Wilders vind ik zijn stemmers.

Dan kom ik weer terecht bij die communicatie. Tijdrovend, maar essentieel.


Trouwens ..de tijd vliegt... ik ga slapen. welterusten Tanger/prikkers !


Communicatie met Wilders is hopeloos, komt nergens opdagen en gaat nergens op in en die van zijn aanhang bestaat hoogstens uit gebarentaal.

Eke
09-06-09, 09:12
Communicatie met Wilders is hopeloos, komt nergens opdagen en gaat nergens op in en die van zijn aanhang bestaat hoogstens uit gebarentaal.

Als je Wilders'stemmenwinst wilt aanpakken zul je je moeten richten op de problemen van zijn stemmers in de samenleving. Zichtbaar moeten richten.

Ik weet niet hoelang Wilders al bodyguards bij hem heeft maar geloof me, dat gevoel van onvrijheid heeft invloed op de manier hoe hij de werkelijkheid bekijkt. Hoe hij in z'n geest een vijand creeert. Niet alleen maar die lui die hem doodsbedreigingen sturen, maar ook hun verwanten.Daarin is ie niet meer objektief.

Tanger, even iets persoonlijks : als ik 's avonds op het forum bezig ben, dan lig ik uren in bed nog na te denken en sta ik veel te laat op. Dat wil ik niet. En overdag -zoals nu- moet ik klussen.Dus ..hoe gezellig ik het ook vind hier en hoe zinvol ook (ik leer erdoor)..ik ga me weer terugtrekken uit de diskussie.

Maar ik heb vannacht wel een hele tijd na liggen denken over discriminatie. Waar liggen de grenzen daarvan....Dit wil ik nog even kwijt....

Dat heeft te maken met schaamteloze gedrag van G.W. naar bevolkingsgroepen toe en het gevoel wat hij daardoor geeft aan mensen die in Nederland wonen en denken dat ze op moeten krassen..zomaar..omdat ze zouden moeten boeten voor de spanningen binnen ons land.

Ik had het hier even over het artikel wat ik op deze site las over importbruiden. Over uitspraken van Van der Laan, dat het dweilen met de kraan open is om bepaalde buurten weer leefbaar te maken voor alle inwoners ervan.
Is het discriminatie als je bij Marokkaansnederlandse jongens de kans verkleint
een bruid in het buitenland te zoeken omdat ze hier geen leuke meiden kunnen vinden ? Of...discrimineren die jongens mss zelf ?????? Hier ter plekke t.a.v. die jonge vrouwen ???

Nou ja, ik wil alleen maar schrijven dat de dingen niet zo zwart wit zijn en dat belangen kunnen botsen. Ga er maar aan staan !

Fijne dag en tot ziens, :) Eke

Spoetnik
09-06-09, 14:09
Die kameraden van Wilders krijgen alle vier een jaarlijks inkomen van 80.000 euro voor de komende 4 jaar....Dat is 320.000 euro per jaar voor mensen uit Nederland, die daar niet meeregeren...

Als we nou gewoon de helft leeg laten dan scheelt dat dus 160.000 euro per jaar. Om het over de reiskosten vergoeding en andere declaraties maar niet te hebben.

tanger'73
09-06-09, 14:14
Als iemand met zulk tendentieus gelul komt haak ik al af. Het was 1 op de 7 stemmers, en ca. 1 op de 15 stemgerechtigden. Niemand heeft precies de motivatie van die mensen onderzocht. Terwijl een deel in de eerste plaats tegen de EU stemden, schat ik in dat de meeste PVV-stemmers niet voor de PVV stemmen (die is immers nergens voor, alleen overal tegen), maar tegen de gevestigde partijen. Ze willen dat hun onvrede wordt gehoord.

Ze weten ook wel dat de echte problemen de crisis zijn, de opwarming van de aarde, en de opkomst van India en China. Al teer je alle moslims uit NL, geen van die problemen zal verdwijnen.

Die stemmers gedragen zich als verwende pubers, dus er is geen enkele reden hen hun zin te geven en NL 4 jaar onbestuurbaar te maken for the hell of it. We hebben geen tijd voor grapjes. Er moet geregeerd worden.

De schrijver van dit artikel neemt zichzelf, Nederland en de wereld niet serieus. In feite bralt hij net zo onverantwoordelijk als GW en zijn maats.

Je hebt gelijk dat de meeste Nederlanders zelfs meer dan wij hier walgen van dit fenomeen. Ik kan het weten, spreek ze regelmatig.

tanger'73
09-06-09, 14:17
Als je Wilders'stemmenwinst wilt aanpakken zul je je moeten richten op de problemen van zijn stemmers in de samenleving. Zichtbaar moeten richten.

Ik weet niet hoelang Wilders al bodyguards bij hem heeft maar geloof me, dat gevoel van onvrijheid heeft invloed op de manier hoe hij de werkelijkheid bekijkt. Hoe hij in z'n geest een vijand creeert. Niet alleen maar die lui die hem doodsbedreigingen sturen, maar ook hun verwanten.Daarin is ie niet meer objektief.

Tanger, even iets persoonlijks : als ik 's avonds op het forum bezig ben, dan lig ik uren in bed nog na te denken en sta ik veel te laat op. Dat wil ik niet. En overdag -zoals nu- moet ik klussen.Dus ..hoe gezellig ik het ook vind hier en hoe zinvol ook (ik leer erdoor)..ik ga me weer terugtrekken uit de diskussie.

Maar ik heb vannacht wel een hele tijd na liggen denken over discriminatie. Waar liggen de grenzen daarvan....Dit wil ik nog even kwijt....

Dat heeft te maken met schaamteloze gedrag van G.W. naar bevolkingsgroepen toe en het gevoel wat hij daardoor geeft aan mensen die in Nederland wonen en denken dat ze op moeten krassen..zomaar..omdat ze zouden moeten boeten voor de spanningen binnen ons land.

Ik had het hier even over het artikel wat ik op deze site las over importbruiden. Over uitspraken van Van der Laan, dat het dweilen met de kraan open is om bepaalde buurten weer leefbaar te maken voor alle inwoners ervan.
Is het discriminatie als je bij Marokkaansnederlandse jongens de kans verkleint
een bruid in het buitenland te zoeken omdat ze hier geen leuke meiden kunnen vinden ? Of...discrimineren die jongens mss zelf ?????? Hier ter plekke t.a.v. die jonge vrouwen ???

Nou ja, ik wil alleen maar schrijven dat de dingen niet zo zwart wit zijn en dat belangen kunnen botsen. Ga er maar aan staan !

Fijne dag en tot ziens, :) Eke


Een van die Nederlanders die walgen van dit fenomeen ben jij zonder twijfel. :)

delirious
09-06-09, 15:39
gg aan de macht.:)
Gisteren werd bij DZDD het iq van de gg stemmers weer eens belicht.
Zo kwam er e.o.a. pedo aan het woord die werd beschuldigd van "zaathaaien" Voor een andere piemel, is gg beter dan het huidige kabinet waar onder Kok en Balkie.

Gas er op gg.

Cherry Bo
10-06-09, 15:38
Maar ik heb vannacht wel een hele tijd na liggen denken over discriminatie. Waar liggen de grenzen daarvan....Dit wil ik nog even kwijt....

Dat heeft te maken met schaamteloze gedrag van G.W. naar bevolkingsgroepen toe en het gevoel wat hij daardoor geeft aan mensen die in Nederland wonen en denken dat ze op moeten krassen..zomaar..omdat ze zouden moeten boeten voor de spanningen binnen ons land.

Ik had het hier even over het artikel wat ik op deze site las over importbruiden. Over uitspraken van Van der Laan, dat het dweilen met de kraan open is om bepaalde buurten weer leefbaar te maken voor alle inwoners ervan.
Is het discriminatie als je bij Marokkaansnederlandse jongens de kans verkleint
een bruid in het buitenland te zoeken omdat ze hier geen leuke meiden kunnen vinden ? Of...discrimineren die jongens mss zelf ?????? Hier ter plekke t.a.v. die jonge vrouwen ???

Dit soort redeneringen is m.i. precies de reden dat sommigen het verbod op discriminatie het liefst uit de grondwet willen.
Dat gesteggel over een woord stagneert het logisch redeneren.

In dit geval: Wat maakt het uit wie wie 'discrimineert'? Daarmee heb je alleen een oeverloze discussie over een woord. En geen passende oplossing.

Een bruid uit het geboorteland halen is gewoon een slecht idee.
Ze zijn doorgaans slechter geschoold, spreken de taal niet etc.
En aangezien deze vrouwen meestal heel snel moeder worden van een kinderschare.. en deze moeders niet in het Nederlands met kun kinderen kunnen communiceren, niet thuis zijn in dit land en dus geen kennis kunnen overdragen, zijn we weer terug bij het probleem van de 1ste generatie gastarbeiders.
Zolang importbruiden hier hun kinderen blijven opvoeden zal er geen schot komen in het integratieproces.

knuppeltje
10-06-09, 15:48
Zolang importbruiden hier hun kinderen blijven opvoeden zal er geen schot komen in het integratieproces.

Ze moeten ze eigenlijk gewoon steriliseren voordat ze naar hier gehaald worden. Zijn we van dat probleem zo af. :stout: