PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims doelwit scheldpartij



IbnRushd
09-06-09, 11:10
Moslims doelwit scheldpartij

Door AXEL VELDHUIJZEN

DEN HAAG - Strafbare beledigingen op internet hebben meestal betrekking op moslims, Turken en Marokkanen. Uit het jaarverslag van het Meldpunt Discriminatie Internet blijkt dat deze groepen het op Nederlandse sites het hardst hebben te verduren.

Van de 899 strafbare beledigingen waarover het Meldpunt werd getipt, waren er vorig jaar 524 gericht op moslims, Marokkanen en Turken. Veel beledigende opmerkingen over Marokkanen trof het meldpunt aan op sites waarop iedereen moppen kan achterlaten. De beheerders verwijderden de moppen meteen toen ze op de inhoud werden gewezen.

Vier van de zeven aangiftes die het MDI vorig jaar deed, zijn voor de rechter gebracht. Drie leidden tot veroordelingen en een vierde tot vrijspraak. Het Openbaar Ministerie is in beroep gegaan. Die kwestie draait om de opmerking: ‘De islam is in Nederland en de rest van de Westerse landen wel degelijk een probleem. Met een invasie van meer dan 1 miljoen berberapen kunnen we spreken over een dreigende Derde Wereldoorlog. Nazi’s waren daar niks bij.’ Volgens het Meldpunt en het OM is die tekst beledigend, volgens de rechter niet.

Het meldpunt heeft voor de tweede keer aangifte gedaan tegen een man die zichzelf een ‘fundamentalistische Hindoe’ noemt en vanuit die overtuiging alles en iedereen op internet beledigt. Een eerdere aangifte is terzijde gelegd, omdat de man verminderd toerekeningsvatbaar zou zijn. Omdat de haatsite nog steeds online is en de klachten blijven binnenkomen, wil het meldpunt nu toch een oordeel van de rechter.

Discriminerende teksten komen vooral voor op nieuwssites waar lezers kunnen reageren. Nieuwsberichten waarin nationaliteiten van betrokkenen worden vermeld, leiden tot veel beledigende reacties.

Antisemitische opmerkingen komen vooral voor op extreemrechtse sites. Maar ook op Hyves en de videosite Youtube worden joden vaak beledigd. In 2008 telde het MDI 213 strafwaardige antisemitische opmerkingen.

Ad.nl

Ook hier op deze site hebben we te kampen met racistische opmerking(en). Zie als voorbeeld deze reactie van ParTuranisme (http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=3987301&postcount=2).

mark61
09-06-09, 11:43
Op Turkse sites is dat heel normaal. Iedereen krijgt een veeg uit de pan: Koerden, Turken, Hollanders, Marokkanen, Arabieren algemeen, alevieten, Armeniërs, Grieken, eh, was ik nog iemand vergeten?

PanTuranisme
09-06-09, 11:56
this juist heelnormaal op marokkaanse site""s (bijv) marokko.nl ze schelden daar Turken,surinamers,antillianen en zwarte-marokkanen, moderators doen der niks aan want die doen zelf mee scheinheilige vieze [...] ..(koerden)------(alevieten) zijn turken en nu [...]..)

tanger'73
09-06-09, 14:36
this juist heelnormaal op marokkaanse site""s (bijv) marokko.nl ze schelden daar Turken,surinamers,antillianen en zwarte-marokkanen, moderators doen der niks aan want die doen zelf mee scheinheilige vieze [...] ..(koerden)------(alevieten) zijn turken en nu [...]..)

Daar moet je je als volwassen turk gewoon overheen zetten, in de praktijk zijn turken en marokkanen elkaars beste vrienden.

AdamRon
09-06-09, 15:17
Ik heb geen problemen met Turken en Marrokanen in mijn omgeving, erger nog.. ik ga regelmatig met ze op stap.
De een heeft wat meer respect dan de ander, ach het is de aard van het beestje.
Maar over het algemeen is het oke.

Mijn advies voor jouw jongeman (PanTuranisme) is dat de weg die je gekozen heeft je later ergens in het leven zal laten doen stranden.

Het beste is wat je kan doen is verbeter de wereld maar begin bij jezelf (dat heb ik ook gedaanh en het bevalt me goed), kijk in de spiegel en vraag aan de persoon die je ziet, Ben ik wel goed bezig op deze manier, ik raak enkel maar overspannen en krijg misschien hart kwalen.

Nu denk je misschien... dat heb ik daar mooi neergezet zodat je cool kan zijn naar je vrienden toe.
Maar als je verandert en normaal je zegje doet zoals iedereen hier( we zijn niet allemaal heilige boontjes) ben je een nog grotere coole jongen, ik denk in elk geval in de ogen van anderen die hier ook schrijven.

Wees wijs, het is nog niet te laat