PDA

Bekijk Volledige Versie : Joodse reddingswerkers bedienen gsm met tanden tijdens sabbat



Marsipulami
11-06-09, 13:23
Joodse reddingswerkers bedienen gsm met tanden tijdens sabbat


Een recente uitspraak geeft Joods-orthodoxe reddingswerkers in Israël de toestemming om tijdens de sabbat oproepen op hun gsm te beantwoorden met hun tanden. De reddingswerkers gebruiken een kleine metalen pin, die ze in hun mond steken, om de gsm te bedienen. Op die manier kunnen ze de regels van de sabbat, de wekelijkse rustdag voor joden, niet overtreden.

Op zaterdag is elke vorm van arbeid, en het gebruik van elektrische apparaten waaronder mobiele telefoons, voor vele joden verboden.
De werknemers van de Israëlische hulpdienst Maguen David Adom zijn daarnaast ook uitgerust met beepers die de locatie van de oproep automatisch meegeven. (belga/bdr)

knuppeltje
11-06-09, 13:36
Joodse reddingswerkers bedienen gsm met tanden tijdens sabbat

Als ze daar met reddingswerkers ook de militairen bedoelen die de Zionistische droom moeten helpen redden, kan ik het wel begrijpen.
Die willen hun handen vrij houden om zo op Palestijnen te kunnen schieten.

Slinger
11-06-09, 15:01
Als ze daar met reddingswerkers ook de militairen bedoelen die de Zionistische droom moeten helpen redden, kan ik het wel begrijpen.
Die willen hun handen vrij houden om zo op Palestijnen te kunnen schieten.

Ze moeten wel, om zich te verdedigen namelijk. De Palestijnen staan er al bijna 100 jaar om bekend dat ze bij voorkeur aanvallen en aanslagen plegen op de sabbath en op Joodse feestdagen.

tanger'73
11-06-09, 15:08
Op een zaterdag hoef je dus niet levensbedreigend ziek je naar een ziekenhuis te begeven. Een defibrillator is ook een electrisch apparaat.

knuppeltje
11-06-09, 15:37
Ze moeten wel, om zich te verdedigen namelijk. De Palestijnen staan er al bijna 100 jaar om bekend dat ze bij voorkeur aanvallen en aanslagen plegen op de sabbath en op Joodse feestdagen.

Zou kunnen, maar kolonisten kijken niet naar wat voor dag het is, die schieten maar raak, en dat leger ook trouwens.

Slinger
11-06-09, 16:25
Zou kunnen, maar kolonisten kijken niet naar wat voor dag het is, die schieten maar raak, en dat leger ook trouwens.


Zou kunnen? Dat is gewoon waar. Zie de Yom Kippoeroorlog van 1972.
En verder, als je aangevallen wordt moet je gewoon raak schieten, ook op sabbath. De tijd dat Joden zich als lammetjes naar de slachtbank lieten leiden is gelukkig voorbij.

cloned
11-06-09, 19:21
Ze moeten wel, om zich te verdedigen namelijk. De Palestijnen staan er al bijna 100 jaar om bekend dat ze bij voorkeur aanvallen en aanslagen plegen op de sabbath en op Joodse feestdagen.

Dat hebben ze weer geleerd van de joden. De joden begonnen als eerste met terroristische aanslagen in dat land. Joodse terroristische groeperingen als Irgun, Haganah en Stern hebben terrorisme naar dat land gebracht. Dat is algemeen bekend, althans, als meer dan twee hersencellen hebt en meer kunt typen dan nietszeggende oneliners.

Cherry Bo
11-06-09, 19:26
De reddingswerkers gebruiken een kleine metalen pin, die ze in hun mond steken, om de gsm te bedienen. Op die manier kunnen ze de regels van de sabbat, de wekelijkse rustdag voor joden, niet overtreden.



Ik vraag me af hoe ze die gsm dan vasthouden?

ronald
11-06-09, 22:07
Dat hebben ze weer geleerd van de joden. De joden begonnen als eerste met terroristische aanslagen in dat land. Joodse terroristische groeperingen als Irgun, Haganah en Stern hebben terrorisme naar dat land gebracht. Dat is algemeen bekend, althans, als meer dan twee hersencellen hebt en meer kunt typen dan nietszeggende oneliners.

We vergeten dan maar even de riots in 1929 in Jerusalem, Hebron, Sefad...waar Joden werden gedood en wat uiteindelijk de Irgun deed ontstaan in 1931.

http://en.wikipedia.org/wiki/1929_Palestine_riots
http://en.wikipedia.org/wiki/Irgun

ronald
11-06-09, 22:10
Ik vraag me af hoe ze die gsm dan vasthouden?

Met hun handen. Waar het om gaat is de elektrische vonkjes die je maakt wanneer je de knoppen gaat indrukken. "Vuur maken" is de bron van de sjabbatovertreding.

Slinger
11-06-09, 22:11
Dat hebben ze weer geleerd van de joden. De joden begonnen als eerste met terroristische aanslagen in dat land. Joodse terroristische groeperingen als Irgun, Haganah en Stern hebben terrorisme naar dat land gebracht. Dat is algemeen bekend, althans, als meer dan twee hersencellen hebt en meer kunt typen dan nietszeggende oneliners.

Gebruik jij je hercencellen maar eens om te zoeken naar moordpartijen op Joden in de negentiende eeuw, 1921 (Klaagmuur), 1929 (Hebron, alle Joden uitgemoord) en verschillende aanslagen in de dertiger jaren. De Irgun en de Stern ontstonden als reactie op het Arabische geweld.

cloned
11-06-09, 22:33
Gebruik jij je hercencellen maar eens om te zoeken naar moordpartijen op Joden in de negentiende eeuw, 1921 (Klaagmuur), 1929 (Hebron, alle Joden uitgemoord) en verschillende aanslagen in de dertiger jaren. De Irgun en de Stern ontstonden als reactie op het Arabische geweld.

Echt slim ben je niet he? Als je enige vorm van intelligentie had gehad, dan had je geweten dat het Arabische geweld weer een antwoord was op de Balfour-declaration.
Als ook maar enige vorm van intelligentie had gehad, dan had je ook geweten dat groepen als Irgun, Haganah en Stern de eerste waren die bomaanslagen pleegden waarbij ook onschuldige doden vielen. Bomaanslagen zijn door voorgenoemde groepen geintroduceer.

cloned
11-06-09, 22:37
We vergeten dan maar even de riots in 1929 in Jerusalem, Hebron, Sefad...waar Joden werden gedood en wat uiteindelijk de Irgun deed ontstaan in 1931.

http://en.wikipedia.org/wiki/1929_Palestine_riots
http://en.wikipedia.org/wiki/Irgun

Daarbij vergeet je even te vermelden dat Haganah al in 1907 was opgericht

Slinger
11-06-09, 22:49
Echt slim ben je niet he? Als je enige vorm van intelligentie had gehad, dan had je geweten dat het Arabische geweld weer een antwoord was op de Balfour-declaration.

Daarmee erken je dus dat de Arabieren met het geweld begonnen zijn, in elk geval niet de Joden. Over slimheid gesproken...


Als ook maar enige vorm van intelligentie had gehad, dan had je ook geweten dat groepen als Irgun, Haganah en Stern de eerste waren die bomaanslagen pleegden waarbij ook onschuldige doden vielen. Bomaanslagen zijn door voorgenoemde groepen geintroduceer.

De Haganah was geen terreurgroep, alleen een verdedigingsorganisatie. Overigens zijn de slachtpartijen door Arabieren al in de negentiende eeuw begonnen. Al je 'slimheid' helpt je niet, als je je feiten niet op een rijtje hebt.

cloned
11-06-09, 23:00
Daarmee erken je dus dat de Arabieren met het geweld begonnen zijn, in elk geval niet de Joden. Over slimheid gesproken...
Je hebt echt het niveau van een FOK.nl'er. Ga eerst maar een Wikipediaen(want boeken lees je blijkbaar niet) op Balfour declartion, en ga eens uitzoeken wat dat is en wat voor invloed dat op een willekeurig land kan hebben.




De Haganah was geen terreurgroep, alleen een verdedigingsorganisatie. Overigens zijn de slachtpartijen door Arabieren al in de negentiende eeuw begonnen. Al je 'slimheid' helpt je niet, als je je feiten niet op een rijtje hebt.

Deze redenatie moet je vasthouden. Hamas, Fatah en Hezbollah zouden volgens deze redenatie ook geen terreurgroepen zijn, maar een verdedigingsorganisatie. Maar vreemd genoeg vind jij dat weer terreurgroepen.

Het is niet eens leuk om met jou te discussieren. Voor dit soort simpelheid ga ik wel naar FOK, Telegraaf of Geenstijl.

mark61
11-06-09, 23:05
Met hun handen. Waar het om gaat is de elektrische vonkjes die je maakt wanneer je de knoppen gaat indrukken. "Vuur maken" is de bron van de sjabbatovertreding.

Tegen de tijd dat er vonken uit je gsm komen is het hoog tijd em weg te pleuren.

Godallemachtig. Met je prehistorische brein moderne apparaten 'begrijpen'. Weten ze zeker dat er geen djinn in een gsm zit?

tanger'73
11-06-09, 23:21
Ik vraag me ook af hoe men bij dat "geen vuur maken komt", zijn het een stelletje holbewoners of zo?

ronald
11-06-09, 23:34
Tegen de tijd dat er vonken uit je gsm komen is het hoog tijd em weg te pleuren.

Godallemachtig. Met je prehistorische brein moderne apparaten 'begrijpen'. Weten ze zeker dat er geen djinn in een gsm zit?

Een beetje meer elektronisch....De zogenaamde vonkjes zijn het gevolg van elektrisch contact die men dan maakt. Elektriciteit is vuur. Dan blijft vuur maken vuur maken. Of het nu gebeurt met vuurstenen geketst of elektronisch contact maken. Of heb jij een "modern apparaat" zonder batterij?

Aït Ayt
11-06-09, 23:43
De Haganah was geen terreurgroep, alleen een verdedigingsorganisatie.

en hamas is geen terreurgroep, alleen een verdedigingsorganisatie..

was de fascist jabotinsky trouwens niet een vd oprichters van dat zogenaamde zelfverdedigingsclubje ?

Al Sawt
11-06-09, 23:50
Tegen de tijd dat er vonken uit je gsm komen is het hoog tijd em weg te pleuren.

Godallemachtig. Met je prehistorische brein moderne apparaten 'begrijpen'. Weten ze zeker dat er geen djinn in een gsm zit?

En daarom is 70% van de Israelische bevolking tegen ontmanteling van Joodse nederzettingen.

Omdat gestoorde fanatici hun seculiere bewegingsvrijheid verder gaan beperken.

Al Sawt
11-06-09, 23:52
Ik vraag me ook af hoe men bij dat "geen vuur maken komt", zijn het een stelletje holbewoners of zo?
Het maken van vuur is wel geoorloofd om een goy te doden.
Altijd goed voor ongedierte bestrijding.

ronald
11-06-09, 23:56
Daarbij vergeet je even te vermelden dat Haganah al in 1907 was opgericht

Dat was de Hashomer die pas later de Hagana werd. Je weet toch ook wel waarom niet?

http://en.wikipedia.org/wiki/Haganah

ronald
11-06-09, 23:59
Het maken van vuur is wel geoorloofd om een goy te doden.
Altijd goed voor ongedierte bestrijding.

Klopt. Als het te bedreigend wordt mag je een pistool gebruiken. Heb het een keer in New York op sjabbat meegemaakt. Geen rechter die dat veroordeelde als fout.

Btw. ook een jood in diezelfde situatie hoor...maar dat ligt natuurlijk niet in je interesse.

Al Sawt
12-06-09, 00:06
Klopt. Als het te bedreigend wordt mag je een pistool gebruiken. Heb het een keer in New York op sjabbat meegemaakt. Geen rechter die dat veroordeelde als fout..Menig argeloze Palestijnse pasanten kan er over meepraten. Tenminste als ze het hadden overleefd.

Maar ach, handhaven van psychologische veiligheidsgevoel van paar gestoorde fanatici is belangrijker.


Btw. ook een jood in diezelfde situatie hoor...maar dat ligt natuurlijk niet in je interesseTja, ik weet dat er Joden lopen die door sommige joden niet als volwaardig worden gezien.

ronald
12-06-09, 00:07
Menig argeloze Palestijnse pasanten kan er over meepraten. Tenminste als ze het hadden overleefd.

Maar ach, handhaven van psychologische veiligheidsgevoel van paar gestoorde fanatici is belangrijker.

Tja, ik weet dat er Joden lopen die door sommige joden niet als volwaardig worden gezien.

Ja...en draaien kan jij weer goed.

John2
12-06-09, 00:13
Menig argeloze Palestijnse pasanten kan er over meepraten. Tenminste als ze het hadden overleefd.

Je hebt het over Hamas?
Het moet haast wel want als er een israelische soldaat zou lopen is het geen argeloze meer.........

ronald
12-06-09, 00:34
Je hebt het over Hamas?
Het moet haast wel want als er een israelische soldaat zou lopen is het geen argeloze meer.........

Ik denk de meest argeloze...diegene die door "zijn gewapende broeder" bij z'n nek wordt gegrepen om als menselijk schild te dienen. Het spelen met vuur wordt steeds gevaarlijker.

Slinger
12-06-09, 04:53
Je hebt echt het niveau van een FOK.nl'er. Ga eerst maar een Wikipediaen(want boeken lees je blijkbaar niet) op Balfour declartion, en ga eens uitzoeken wat dat is en wat voor invloed dat op een willekeurig land kan hebben.

Je wilt dus zeggen dat de ondertekening van een verklaring ervoor zorgde dat de Arabieren in Palestina een moordzuchtige bende werden. Ik moet toegeven, dat ik dat nog nooit ergens gelezen heb. Jij bent blijkbaar een stuk meer belezen dan ik. Dus kom maar op met je referentie.