PDA

Bekijk Volledige Versie : Joodse oplichter organiseert feest met zestig genodigden in gevangenis



Marsipulami
13-06-09, 10:12
Oplichter houdt feest met zestig genodigden in cel


Rabbijn Leib Glanz.De autoriteiten in New York onderzoeken hoe het mogelijk is geweest dat een orthodox-joodse gedetineerde in een gevangenis een feest heeft gegeven met zestig genodigden inclusief een orthodoxe zanger en muzikanten.

Rabbi's club
Het dagblad The New York Post berichtte op zijn website dat medewerkers van penitentiaire inrichtingen in New York verbijsterd waren over de privileges van de 'rabbi's club' in het Manhattan Detention Complex aan 125 White Street, door de New Yorkers The Tombs genoemd.

Bar mitzvah
De gevangene Tuvia Stern zit er vast wegens oplichting. Hij hield recent een groot feest ter gelegenheid van bar mitzvah, het religieus volwassen of verantwoordelijk worden van zijn zoon. De rabbi die aan de inrichting is verbonden, Leib Glanz, kon dankzij politieke connecties van alles voor Stern en andere joodse gedetineerden regelen, meldde The New York Post.

"Privéclub"
"Wat de rabbi kan doen in de faciliteit is ongelofelijk en woorden schieten tekort. Het lijkt erop dat de joodse gevangenen niet in de cel maar in een privéclub zitten",' schreef een cipier in een uitgelekt memo.

Brazilië
Tuvia Stern zit een straf uit voor het achteroverdrukken van bijna twee miljoen euro, en ook omdat hij zijn voorwaardige invrijheidstelling ten tijde van het proces niet naleefde: de man vluchtte naar Brazilië. Daar ontsnapte hij bijna twee decennia aan zijn straf. In 2006 liep hij tegen de lamp in Londen, waar hij met een vals paspoort probeerde het land binnen te geraken om er één van zijn kinderen te bezoeken die er studeert. De Britten leverden hem uit en Stern moet nog 20 jaar brommen.

Porselein en zilver
Het New Yorkse City Correction Department bevestigt dat er een feestje was, met een caterer die kosher eten maakte en ondermeer het porseleinen servies en zilver bestek leverde. Zestig gasten feestten ongeveer zes uur lang. Er werd naar verluidt "veel gedanst".

Sterns familieleden en gasten mochten ook gewoon hun gsm's bijhouden en de gastheer mocht zich ontdoen van het voorgeschreven plunje voor de gelegenheid.

Cipiers mogen opdienen
Op de gastlijst ook verschillende prominente rabijnen en Yaakov Shwekey, de hotste orthodoxe act met band in town. De belastingbetaler deed ook mee: hij draaide op voor de overuren die het extra gevangenispersoneel dat opgetrommeld werd. Zij werden ingeschakeld om op te dienen, auto's te parkeren en de vestiaire te bemannen.

Vier maanden later nieuw feestje
Het feestje op 30 december was zo'n succes dat Stern maar meteen besloot er een verlengstuk aan te breien: vier maanden later deed hij het grapje naar aanleiding van de verloving van zijn dochter Breindy nog eens dunnetjes over.

Sancties
Correction Commissioner Martin Horn heeft de man die het allemaal regelde, gevangenisrabbijn Leib Glanz voor twee weken geschorst. Vier andere personeelsleden van de gevangenis zijn twee weken vakantie afgenomen.

Alle Joodse gevangenen zijn overigens in recordtempo naar andere gevangenissen getransfereerd sinds het grapje is uitgekomen. (mvl)
13/06/09 09u55

Joesoef
13-06-09, 10:32
Geen kosher feestje dus.

Aït Ayt
14-06-09, 17:34
hier in nederland kunnen elke dag duizenden gevangenen met onvoorwaardelijke celstraf thuis gaan feesten wat ze willen..

tanger'73
14-06-09, 17:38
hier in nederland kunnen elke dag duizenden gevangenen met onvoorwaardelijke celstraf thuis gaan feesten wat ze willen..

Je wordt indirect aangesproken door een franse neo kolonialist en Vichi klerk!

Aït Ayt
14-06-09, 17:57
Je wordt indirect aangesproken door een franse neo kolonialist en Vichi klerk!

:verward:

tanger'73
14-06-09, 17:59
:verward:

Zeg Ait Ayt, ben je een fransoos of ooit een geweest, ook nooit in het vreemdelingenlegioen gedient? :D

Aït Ayt
14-06-09, 18:10
Zeg Ait Ayt, ben je een fransoos of ooit een geweest, ook nooit in het vreemdelingenlegioen gedient? :D

ken frankrijk alleen vanuit het zijraam vd auto toen we vroeger van en naar marokko reden.. :D
weet verder niks van fransosen, stokbrood, stinkkaas en vreemdelingenlegioenen..

tanger'73
14-06-09, 18:14
ken frankrijk alleen vanuit het zijraam vd auto toen we vroeger van en naar marokko reden.. :D
weet verder niks van fransosen, stokbrood, stinkkaas en vreemdelingenlegioenen..

Ja stokbrood is eigenlijk een weense uitvinding, maar de franse is uiteraard het lekkerste. Verder ben ik dol op Louis de Funes en wat minder op haar kolonialisme. :D

Aït Ayt
14-06-09, 20:30
Ja stokbrood is eigenlijk een weense uitvinding, maar de franse is uiteraard het lekkerste. Verder ben ik dol op Louis de Funes en wat minder op haar kolonialisme. :D

:haha: de funes is leuk ja.. die kleine druktemaker..

tanger'73
14-06-09, 21:41
:haha: de funes is leuk ja.. die kleine druktemaker..


ja echt temperament en niet zo´n vuile flikker als julien de christenfundamentalist. :haha:

Julien
14-06-09, 21:55
ja echt temperament en niet zo´n vuile flikker als julien de christenfundamentalist. :haha:

zie hier de trol die ik in een eerder topic beschreef :maf2:

wejow ik moet bang worden van een schizofrene verkaaste marokkaan van 36 die geen reacties kan schrijven van meer dan 3 zinnen :lol: hij noemt me 'vuile flikker' damn wat een lef

tanger'73
14-06-09, 21:57
zie hier de trol die ik in een eerder topic beschreef :maf2:

wejow ik moet bang worden van een schizofrene verkaaste marokkaan van 36 die geen reacties kan schrijven van meer dan 3 zinnen :lol: hij noemt me 'vuile flikker' damn wat een lef

Aan jouw zijn drie zinnen nog te veel, beter drie letters, net als voor de rest van je tuig - PVV!

Julien
14-06-09, 22:00
Aan jouw zijn drie zinnen nog te veel, beter drie letters, net als voor de rest van je tuig - PVV!

Nee Ayt Ayt stemt al PVV, want hij vindt dat iedereen die de christelijke normen en waarden niet accepteert in dit land moet oprotten!

En jij stemt ook PVV. Aangezien jij een rechtse conservatieveling bent die tegen hervormingen en tolerantie voor andersdenkenden is.

tanger'73
14-06-09, 22:02
Nee Ayt Ayt stemt al PVV, want hij vindt dat iedereen die de christelijke normen en waarden niet accepteert in dit land moet oprotten!

En jij stemt ook PVV. Aangezien jij een rechtse conservatieveling bent die tegen hervormingen en tolerantie voor andersdenkenden is.


Amai amai, Ait Ayt en ik stemmen PVV, al dan niet onbewust. Ons blik is weer eens verruimd. :haha: