PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran, wat zijn we van plan?



Orandajin
16-06-09, 00:51
Vandaag in stand.nl (http://www.stand.nl/) is de stelling van de dag: Nederland moet in EU-verband optreden tegen Iran.

Beluister hier (http://www.stand.nl/podcast_player/?id=576) de uitzending met Hans van Baalen als gastspreker.


Mijn welgemeende advies:

Constaterende:
- hoge opkomst met lange rijen voor de stemlokalen
- sneller dan het geluid de stemmen geteld
- een uitslag die haast communistische proporties heeft aangenomen (Stalin zeide: "Niet degenen die hun stem uitbrengen, maar degenen die de stemmen tellen bepalen de uitslag.")

Voorts constaterende:
- dat de Ayatollahs hun grijpgrage handjes rondom de oliedollars hebben
Voorts constaterende:
- dat het nucleaire programma onverminderd doorgaat
Voorts constaterende:
- dat er is gefraudeerd met de uitslag
- dat Asjemetietjat met alle middelen de bevolking de mond zal snoeren

Overwegende:
- dat Iran een steeds groter wordende nucleaire tijdbom is

Voorts overwegende:
- dat het niet alleen ons recht, maar zelfs onze plicht is deze tikkende nucleaire tijdbom uit te schakelen voordat het te laat is

Spreekt als haar mening uit:
- Bombardeer die tikkende nucleaire tijdbom nu voordat het te laat is.
Better safe than sorry

En gaat over tot de orde van de dag.

Julien
16-06-09, 01:04
Ik vind dat het allereerst een interne aangelegenheid van Iran zelf is.
Pas als het écht uit de hand loopt (wat niet wil zeggen dat het nu nog niet uit de hand loopt) en er vele doden vallen en blijkt dat er grote fraude is gepleegd waar niks aan gedaan wordt, dan vind ik dat de internationale gemeenschap zich er wel mee moet bemoeien. Diplomatiek dan.

Ik heb echter vertrouwen in het Iraanse volk, meerderheid is jonger dan 30 en wil heel graag "Change", dat ze in opstand zal komen tegen de elite en hun rechten zullen opeisen.

Orandajin
16-06-09, 01:25
De oliemaffia van Ayatollah's is een probleem van het Iraanse volk; Hun nucleaire programma is een tikkende tijdbom die ons probleem kan worden. En zo ver wou ik het toch echt niet zien komen.