PDA

Bekijk Volledige Versie : Michael Jackson overleden



IbnRushd
25-06-09, 23:10
Hartstilstand treft Michael Jackson

LOS ANGELES - De Amerikaanse popzanger Michael Jackson is donderdag in een ziekenhuis in Los Angeles opgenomen. Dit melden Amerikaanse media.

Jackson ademde niet meer toen ambulancemedewerkers hem thuis ophaalden. Nadere informatie over zijn gezondheidstoestand ontbreekt nog.

(ANP/RTR/AFP) ad.nl

Max Stirner
25-06-09, 23:12
:argwaan:

..

Max Stirner
25-06-09, 23:36
Tis bevestigd.


RIP

Marsipulami
25-06-09, 23:59
Michael Jackson overleden na hartstilstand

AP do 25/06/2009 - 23:17

De Amerikaanse zanger Michael Jackson is in een ziekenhuis in Los Angeles overleden. De popster kreeg een hartstilstand en werd gereanimeerd door verpleegkundigen. Daarna werd de 50-jarige popster naar het UCLA Medical Center in Los Angeles overgebracht. Daar werd hij volgens verschillende bronnen dood verklaard.

Michael Jackson heeft in zijn huurhuis in Holmby Hills een hartstilstand gekregen. Om 12.26u plaatselijke tijd werden de hulpdiensten gebeld.

De 50-jarige popster werd gereanimeerd door ambulancepersoneel en overgebracht naar het UCLA Medical Center. Daar werd hij na enige tijd dood verklaard. Dat melden verschillende Amerikaanse bronnen.

"King of pop"

Michael Jackson is een meest invloedrijke figuren uit de popmuziek. Eind de jaren 60 vormde hij samen met zijn broers The Jackson Five. De groep werd wereldberoemd in de jaren 70 met hits als "I want you back", "ABC" en "I'll be there".

Eind de jaren 70 beslist Michael Jackson om solo te gaan. Hij werd een van de meest invloedrijke popartiesten met albums als "Off the wall", "Thriller" en "Bad". Hij verkocht wereldwijd meer dan 700 miljoen albums, wat hem de bijnaam "King of pop" opleverde..

Enkele maanden geleden kondigde Michael Jackson een reeks van vijftig concerten aan in de O2 Arena in Londen. Het eerste concert was gepland voor 13 juli.


Michael Jackson (50) overleden aan hartstilstand

Michael Jackson is vanavond (onze tijd) op 50-jarige leeftijd overleden in Los Angeles. De 'King of Pop' werd vanavond (namiddag in de VS) in allerijl naar een ziekenhuis in Los Angeles overgebracht, na een hartstilstand bij hem thuis in Holmby Hills. Verpleegkundigen probeerden de popster, die niet meer ademde, nog wel te reanimeren maar tevergeefs. Zijn polsslag kwam nooit terug, weet tmz.com. Volgens de showbizz-site was Jackson dus al dood toen de hulpverleners aankwamen. Ook in het UCLA hospitaal, waar hij al in een diepe coma lag, reageerde Jackson totaal niet meer op reanimatiepogingen.

Wenende La Toya
Michaels zus La Toya snelde het ziekenhuis al wenend binnen. Het popfenomeen laat drie kinderen achter Michael Joseph Jackson, Jr., Paris Michael Katherine Jackson en and Prince "Blanket" Michael Jackson II.

Michael Jackson was zijn 'This-Is-It'-concertenreeks van liefst 50 optredens aan het voorbereiden. Daarom zou hij net in "goede vorm" geweest zijn, volgens ingewijden. Hij zou zijn veelbesproken comeback dus nooit halen.

Thriller
Michael Jackson werd geboren op 29 augustus 1958 in het plaatsje Gary in de Amerikaanse staat Indiana. Hij geldt als één van de meest succesvolle artiesten van de 20e eeuw. Zijn topalbum Thriller (1982) ging bijna 108 miljoen keer over de toonbank en is daarmee al meer dan 25 jaar de best verkochte plaat ooit. Wereldwijd verkocht Wacko Jacko, zoals hij om zijn excentrieke levensstijl genoemd werd, 750 albums.

Overbekend zijn zijn specifieke ritmische danspasjes, waarvan de 'moonwalk' het beste voorbeeld is. Hij werd ook beroemd om zijn hoge kreetjes waarbij hij nogal graag ook naar zijn kruis greep. De laatste jaren verschoof de aandacht voor zijn muziek meer en meer naar die voor zijn obscure privéleven. (jv)

25/06/09 23u45

Julien
26-06-09, 00:04
RIP

Pakistaaan
26-06-09, 01:53
RIP

Julien
26-06-09, 02:30
live cnn, inclusief persconferenties..

http://edition.cnn.com/video/flashLive/live.html?stream=stream1

Joesoef
26-06-09, 05:55
Michael Jackson (50) overleden

Van onze verslaggever Henrico Prins
Gepubliceerd op 26 juni 2009 00:51, bijgewerkt op 26 juni 2009 01:45

AMSTERDAM -
De Amerikaanse popster Michael Jackson is donderdag overleden. Hij werd 50 jaar. Het persbureau Reuters en het dagblad Los Angeles Times maakten zijn dood de afgelopen nacht rond halfeen (Nederlandse tijd) als eerste bekend. Het bericht werd spoedig gevolgd door bevestigingen in andere gezaghebbende media.

Jackson werd buiten bewustzijn in zijn woning aangetroffen door ambulancepersoneel en overgebracht naar het UCLA Medical Center, waar hij gearriveerd zou zijn terwijl hij in een diepe coma verkeerde.

Hij stond juist aan de vooravond van een concertreeks die 13 juli zou beginnen in de Londense O2 Arena. De serie zou vijftig concerten omvatten en lopen tot het voorjaar van 2010. Het zouden zijn eerste grootschalige shows worden sinds de jaren negentig. Begin maart kondigde hij de concerten tijdens een persconferentie in Londen aan met de woorden: ‘This is it.’

750 miljoen platen
Jackson was de grootste popster van zijn generatie. Hij verkocht meer dan 750 miljoen platen. Voor zijn oeuvre won hij 13 Grammy’s, de hoogste onderscheiding in de platenindustrie. Hij werd op 28 augustus 1958 geboren in Gary, in de Amerikaanse staat Indiana, als vijfde zoon van de staalarbeider Joe Jackson, die zijn kinderen hardhandig wist om te vormen tot artiesten. In 1962 traden de oudste zoons voor het eerst op als act; Michael trad een jaar later toe tot het gezelschap. Rond 1970 waren de Jackson 5 uitgegroeid tot een wereldact.

In de jaren zeventig zette Jackson zijn eerste schreden op het pad van soloartiest. Met het zoetsappige liedje Ben belandde hij in 1972 voor het eerst zelfstandig op de hoogste plaats van de hitlijsten. In 1979 verscheen zijn album Off the Wall, een hoogtepunt in het discogenre dat op dat moment hoogtij vierde. Zijn grootste hit uit die tijd: Don’t Stop Til You Get Enough.

Intussen bleef hij met zijn broers geregeld optreden onder de naam The Jacksons. Hun album Destiny, een halfjaar voor Off the Wall verschenen, was eveneens een groot succes.
Dirty Diana van Michael Jackson (tekst loopt door onder video)

Pigmentaandoening
Begin jaren tachtig gedroeg Jackson zich als ster tussen de sterren. Hij dook geregeld op aan de zijde van de actrice Brooke Shields. In die tijd begon zijn gelaat zichtbaar te veranderen: zijn huid werd bleker – een fenomeen dat later is toegeschreven aan een pigmentaandoening – en zijn neus werd dunner.

In 1982 verscheen Thriller, tot op de dag van vandaag met ruim 60 miljoen stuks de bestverkochte popplaat aller tijden. De mengeling van ballads en dansbare popmuziek wordt nog altijd omschreven als een van de beste popplaten die ooit zijn verschenen. De meeste singles van de plaat werden hits; daaronder bevonden zich klassiekers als Billie Jean en Beat It.

Amper twee jaar later was hij weer aan de zijde van zijn broers te horen op de plaat Victory. Samen met Lionel Richie schreef hij in 1985 de single We Are The World. In 1987 verscheen Bad, Jacksons poging om het succes van Thriller te evenaren. Hoewel Bad minder samenhangend en verrassend klinkt, zijn er in de loop der jaren bijna 30 miljoen exemplaren van verkocht.

King of Pop
In de jaren tachtig had Jackson zichzelf, geruggesteund door de nog in de kinderschoenen staande popzender MTV, uitgeroepen tot King of Pop. Tot zijn dood klampte hij zich aan die bijnaam vast, hoewel het al in 1991, na het verschijnen van de cd Dangerous, met zijn loopbaan dan toch langzaam bergafwaarts ging. In de jaren negentig hoopten de schandalen en geruchten over kindermisbruik zich op. In de documentaire Living with Michael Jackson ontlokte een Britse televisiejournalist Jackson verregaande uitspraken over zijn omgang met kinderen. Het zou indirect leiden tot een rechtszaak, nadat Jackson in de jaren negentig al eens rechtsvervolging over kindermisbruik had afgekocht.

Neverland
Geldgebrek en uitblijvend succes dwongen hem tot de verkoop van zijn in de heuvels van Californië gelegen landgoed Neverland, een voor buitenstaanders niet toegankelijk pretpark annex dierentuin.

Schuldeisers zouden hem al jarenlang op de hielen zitten. Daardoor zou hij, in zijn slechte lichamelijke conditie, genoopt zijn tot het geven van de de concerten in Londen. Jacksons laatste woorden op de persconferentie waarmee hij de shows aankondigde, waren gericht tot zijn fans. ‘Ik wil alleen zeggen dat ik... Ik hou van jullie, uit de grond van mijn hart.’
Onthutste reacties

Op websites als Twitter en in de reacties onder zijn videoclips op youtube reageren fans onthutst op het nieuws.



YouTube - Michael Jackson - Liberian Girl (DMC Remix)

Max Stirner
26-06-09, 08:43
Kan me moeilijk voorstellen dat Michael met 'Liberian Girl' wil worden herdacht ..... ; - ))


YouTube - Michael Jackson - Don't Stop 'Til You Get Enough



YouTube - Michael Jackson - Billie Jean

tanger'73
26-06-09, 09:23
King of pop overleden, mijn condoleance. Heb een leuke jeugd gehad met o.a. zijn muziek op de achtergrond.

prikkerd
26-06-09, 09:37
The king of pop is naar The Lord of the kings gegaan
en zo gaat iedereen....jong, oud, rijk, arm, bekend, onbekend.

Perpare to meet your maker

De enige die het meest hoopt dat de geruchten waar zijn dat Michael moslims is geworden is nu Michael zelf

(Inna lillahi wa inna ilayihi radji'oun)=wij behoren tot Allah en naar Hem keren wij terug
(kullu nafsin thzaiqatul mawt)= elke ziel zal de dood proeven

Saida_Antwerpen
26-06-09, 09:38
Michael Jackson heeft uiteindelijk 10 jaar langer geleefd dan men had voorspeld.

Soldim
26-06-09, 09:53
De enige die het meest hoopt dat de geruchten waar zijn dat Michael moslims is geworden is nu Michael zelf


Over lijken om je geloof te verspreiden, hoe diep kan je zinken.

prikkerd
26-06-09, 10:00
Over lijken om je geloof te verspreiden, hoe diep kan je zinken.


Dood is de essentie van geloof en de dead-line voor iedereen om te geloven

tanger'73
26-06-09, 10:08
typisch voorbeeld van de westerse media, gisteren was het teheran en iran wat de klok sloeg en nu is het opeens een doodnormale sterveling. Vooral CNN is om te walgen.

mark61
26-06-09, 11:00
Dood is de essentie van geloof

Bizarre definitie van geloof. Maar misschien wel realistisch. Godsdienst als remedie tegen doodsangst, dat zal ook wel een belangrijk motief zijn. Maar ik denk niet een die 'officieel' zo te boek staat.

Charlus
26-06-09, 11:26
ambetante
Voor mij een gloednieuw woord. Je stijgt 10 punten in mijn achting.

Julien
26-06-09, 11:46
Na de dood van Elvis is dit de meest belangrijke gebeurtenis in muziekgeschiedenis. En kijk hoe vaak met het nu nog steeds over Elvis heeft. Over 50 jaar zullen er nog steeds artiesten geïnspireerd zijn door Michael Jackson en zullen z'n nummers nog steeds in de charts staan!

Onbegrijpelijk dat sommige prikkers dit niet begrijpen. Of moeten we het maar weer gaan hebben over pedo's, Marokkaanse criminelen, zionisten, de Paus? :moe:

knuppeltje
26-06-09, 11:55
Onbegrijpelijk dat Mark61 en Knuppeltje dit niet begrijpen. Of moeten we het maar weer gaan hebben over pedo's, Marokkaanse criminelen, zionisten, de Paus? :moe:

Sorry dat ik je ongetwijfeld uitmuntende musicale kenis en het belang van het verscheiden van die engert in twijfel heb getrokken. :stout:

Julien
26-06-09, 12:03
Sorry dat ik je ongetwijfeld uitmuntende musicale kenis en het belang van het verscheiden van die engert in twijfel heb getrokken. :stout:

Daar gaat het niet over.
En engerd? Je hebt echt geen respect voor dode mensen eh?

Noem jij mij één topic op de eerste pagina van dit forum waar mensen het over 50 jaar nog over zullen hebben en wat in de geschiedenisboekjes zal staan?? Juist, geen één! In tegenstelling tot Michael Jackson..

Heb je echt niet in de gaten hoe dom je reactie was/is?

mark61
26-06-09, 12:15
Voor mij een gloednieuw woord. Je stijgt 10 punten in mijn achting.

Ik wist niet dat hij Belse connecties had. Leuk woord wel. Maar uit welke post is die? Is die verwijderd? :confused:

knuppeltje
26-06-09, 12:17
=Julien;4007004]En engerd? Je hebt echt geen respect voor dode mensen eh?

Ligt er maar aan voor welke dode. Moet ik dat ook hebben voor alle tuig na hun dood?


Noem jij mij één topic op de eerste pagina van dit forum waar mensen het over 50 jaar nog over zullen hebben en wat in de geschiedenisboekjes zal staan?? Juist, geen één! In tegenstelling tot Michael Jackson..

Hoeveel wil je er hebben dan? Religie, oorlog en vrede, klimaat, economische en bankcisissen, etc etc etc. Maar misschien - wie weet - hebben ze het dan ook nog over wat er gebeurde op Neverland, of ben je dat al vergeten?
Mwa, hoe groter de geest, hoe groter het beest zeggen ze wel eens, alleen van het eerste ben ik bij hem niet erg overtuigd.


Heb je echt niet in de gaten hoe dom je reactie was/is?

Hoor wie het zegt.

mark61
26-06-09, 12:18
Na de dood van Elvis is dit de meest belangrijke gebeurtenis in muziekgeschiedenis. En kijk hoe vaak met het nu nog steeds over Elvis heeft. Over 50 jaar zullen er nog steeds artiesten geïnspireerd zijn door Michael Jackson en zullen z'n nummers nog steeds in de charts staan!

Onbegrijpelijk dat sommige prikkers dit niet begrijpen. Of moeten we het maar weer gaan hebben over pedo's, Marokkaanse criminelen, zionisten, de Paus? :moe:

:haha: Wat is er belangrijk aan een uitgerangeerde, uitgebluste pedo?

Die zijn ras afwees en miljoenen besteedde aan verblanken?

In het beste geval is het een zielig geval.

Wat is er belangrijk aan de dood van een muzikant? Ik ken trouwens niemand die door MJ beïnvloed is, noem es iemand? Prince was vernieuwender, daar heeft nu ook niemand het meer over; hij is nog niet dood, immers.

Waarom heb je je post veranderd? Je mag me best aanspreken hoor, no probs.

knuppeltje
26-06-09, 12:20
Ik wist niet dat hij Belse connecties had. Leuk woord wel.

Wij zijn echte ambetanterikken zunne.

mark61
26-06-09, 12:22
Daar gaat het niet over.
En engerd? Je hebt echt geen respect voor dode mensen eh?

Noem jij mij één topic op de eerste pagina van dit forum waar mensen het over 50 jaar nog over zullen hebben en wat in de geschiedenisboekjes zal staan?? Juist, geen één! In tegenstelling tot Michael Jackson..

Heb je echt niet in de gaten hoe dom je reactie was/is?

Moet ik ook respect hebben voor massamoordenaars? Respect verdien je niet sec door dood te gaan.

Mensen zijn niet zo interessant. Mss dat ze het later nog over Khamenei of Obama of Rafsanjani gaan hebben. Vast wel. Is ook wat belangrijker dan popmuziek, wellicht. Tis maar een suggestie.

mulan
26-06-09, 12:33
Ik kan hem gewoon niet haten. Ik heb altijd medelijden met hem gehad en nu nog meer eigenlijk (als je met de doden medelijden kunt hebben that is). Het lijkt alsof je een kind met een handicap die irritant is gaat uitschelden. Ja hij was volwassen,ja hij heeft eigen verantwoordelijkheid etc maar hij was duidelijk niet ok in de bovenkamer en niemand vond het belangrijk genoeg in zijn omgeving om hem dit duidelijk te maken. Hij had psychische hulp nodig niet een nieuwe concertreeks. Die gast dacht dat hij 12 was. Triest en volledig wereldvreemd. Het enige wat hem uniek maakt (in mijn mening) is dat hij itt vele andere artiesten hij over de hele wereld enorme bekendheid geniett en dat voor een hele lange periode heeft weten vol te houden. Tja,if that counts for something. Zijn liedjes blijven kick ass en tijdloos.

YouTube - Michael Jackson-P.Y.T

mark61
26-06-09, 12:40
Ik kan hem gewoon niet haten. Ik heb altijd medelijden met hem gehad en nu nog meer eigenlijk (als je met de doden medelijden kunt hebben that is). Het lijkt alsof je een kind met een handicap die irritant is gaat uitschelden. Ja hij was volwassen,ja hij heeft eigen verantwoordelijkheid etc maar hij was duidelijk niet ok in de bovenkamer en niemand vond het belangrijk genoeg in zijn omgeving om hem dit duidelijk te maken. Hij had psychische hulp nodig niet een nieuwe concertreeks. Die gast dacht dat hij 12 was. Triest en volledig wereldvreemd. Het enige wat hem uniek maakt (in mijn mening) is dat hij itt vele andere artiesten hij over de hele wereld enorme bekendheid geniett en dat voor een hele lange periode heeft weten vol te houden. Tja,if that counts for something. Zijn liedjes blijven kick ass en tijdloos. [/url]

Ach, zo zijn er wel meer. Je zou versteld staan van waar ze in Algerije en Iran naar luisteren, qua westerse popidolen. Ik sta er iig wel versteld van. De smaak... :hihi:

Ja, hij was zielig. Nooit normaal kunnen opgroeien; zijn gezin was een publieke pop BV. Hij wilde zeker zijn jeugd overdoen ofzo, die had ie nooit gehad.

Populariteit zegt me niet veel. Dat half NL aan de voeten ligt van noem maar een griezel spreekt eerder tegen, dan voor die lui.

Ik hoorde laatst over een Indonesische punkband. Dat vind ik veel interessanter, sociocultureel gezien. Net als die Marokkaanse metalfans die als duivelaanbidders de cel ingingen :hihi: Ik hoorde een interview met de (vrome) moeder van een lid van een Marokkaanse hardrockband. Die vond het allemaal niet zo ernstig. Haar zoon dronk niet, rookte niet en was een goed moslim verder :)

Charlus
26-06-09, 12:50
<...>Ik wist niet dat hij Belse connecties had. Leuk woord wel. Maar uit welke post is die? Is die verwijderd? :confused:
Hij sprak Knuppeltje en jou in fel rood bestraffend toe over jullie ambetante gedrag in dit topic. Verwijderd inderdaad, zo te zien.

H.P.Pas
26-06-09, 12:53
. Verwijderd inderdaad, zo te zien.

Welke poetzak heeft dat op zijn geweten ?

mulan
26-06-09, 12:55
Ach, zo zijn er wel meer. Je zou versteld staan van waar ze in Algerije en Iran naar luisteren, qua westerse popidolen. Ik sta er iig wel versteld van. De smaak... :hihi:

Ja, hij was zielig. Nooit normaal kunnen opgroeien; zijn gezin was een publieke pop BV. Hij wilde zeker zijn jeugd overdoen ofzo, die had ie nooit gehad.

Populariteit zegt me niet veel. Dat half NL aan de voeten ligt van noem maar een griezel spreekt eerder tegen, dan voor die lui.

Nee,Marokkanen zijn net zo fout dus echt verrassend is het niet. Maar Michael Jackson is overal bekend. Dat maakt het toch anders dan het excentrieke foute smaak karakter van een bepaald land.

Populariteit zegt niet veel als er niets tegenover staat. Hij was populair maar niet zonder reden. Populariteit is alleen dom in gevalletje Wilders of in gevalletje Big Brother. Niets presteren en populair zijn. Griezel..? Hij zag er uit als een griezel maar ik blijf erbij dat hij een kleuter on the inside was. En dan kan ik het alleen nog tragisch vinden. Ik kan daar dan echt geen voldoening uithalen om hem belachelijk te maken. Dat heeft hij immers toch al zelf gedaan. Was Michael Jackson niet de eerste zwarte artiest op MTV? Ik denk dat hij in de VS ook enorm veel gedaan heeft voor het beeld van Afro-Amerikanen in de muziekindustrie. Anderen ook ja maar hij ook.

knuppeltje
26-06-09, 12:57
Welke poetzak heeft dat op zijn geweten ?

De kuisvrouw.

mark61
26-06-09, 12:59
Ik kan daar dan echt geen voldoening uithalen om hem belachelijk te maken. Dat heeft hij immers toch al zelf gedaan. Was Michael Jackson niet de eerste zwarte artiest op MTV? Ik denk dat hij in de VS ook enorm veel gedaan heeft voor het beeld van Afro-Amerikanen in de muziekindustrie. Anderen ook ja maar hij ook.

Daar heb je gelijk in. Ik wou hier ook niet, als je mij aanspreekt, zozeer hem belachelijk maken, als wel degenen die hem 'vereren'. Zelfs is hij een tragisch figuur. Ik ben bang dat zijn imago een enorme deuk heeft opgelopen, wat er ook precies is gebeurd op Neverland.

De eerste op MTV? Dat zal toch niet waar wezen...:bang:

Julien
26-06-09, 13:11
:haha: Wat is er belangrijk aan een uitgerangeerde, uitgebluste pedo?

Die zijn ras afwees en miljoenen besteedde aan verblanken?

In het beste geval is het een zielig geval.
Hij is vrijgesproken remember? Of telt de rechtspraak niet voor MJ volgens jou?

MJ wees trouwens helemaal niet zijn ras af. Hij was omringd door mensen uit het afro-amerikaanse kamp..


Wat is er belangrijk aan de dood van een muzikant? Ik ken trouwens niemand die door MJ beïnvloed is, noem es iemand? Prince was vernieuwender, daar heeft nu ook niemand het meer over; hij is nog niet dood, immers.

Prince, maar vooral Michael Jackson, hebben toch echt wereldwijd de muziek veranderd. Van soul tot pop tot hiphop. Als je dat niet erkent, dan kun je beter je mond houden over dit onderwerp.

Voorbeelden van artiesten die beïnvloed zijn door MJ? Nou uh..wie niet? Paar voorbeelden, Justin Timberlake, Usher, Ne-Yo, Kayne West

Julien
26-06-09, 13:15
Hoeveel wil je er hebben dan? Religie, oorlog en vrede, klimaat, economische en bankcisissen, etc etc etc. Maar misschien - wie weet - hebben ze het dan ook nog over wat er gebeurde op Neverland, of ben je dat al vergeten?
Mwa, hoe groter de geest, hoe groter het beest zeggen ze wel eens, alleen van het eerste ben ik bij hem niet erg overtuigd..

Over 50 jaar heeft geen hond het meer over de provinciale frustraties wat betreft 'marokkanen' of autochtone pedo's of het wel of geen hand geven van een vrouw door een moslim of het zoveelste joden/zionistentopic..

Gebeurt er een keer iets historisch, en dan ga jij weer zeuren dat het niet van belang is.. ongelooflijk... :verward:

mark61
26-06-09, 13:16
Hij is vrijgesproken remember? Of telt de rechtspraak niet voor MJ volgens jou?

O.J. Simpson ook. Beiden moesten later na een civiel proces schadevergoeding betalen, als ik me niet vergis.


MJ wees trouwens helemaal niet zijn ras af. Hij was omringd door mensen uit het afro-amerikaanse kamp..

Waarom moest ie dan zo nodig blank worden?


Voorbeelden van artiesten die beïnvloed zijn door MJ? Nou uh..wie niet? Paar voorbeelden, Justin Timberlake, Usher, Ne-Yo, Kayne West

Topartiesten, wat ik je brom. Stuk voor stuk designersterren, ontworpen door platenmaatschappijen.

Soldim
26-06-09, 13:21
De eerste op MTV? Dat zal toch niet waar wezen...:bang:

Of hij de absoluut eerste was weet ik niet, maar zeker de eerste aansprekende zwarte artiest, in een tijd dat MTV dacht dat ze vooral uitzonden voor witte rock fans., sociocultureerl heeft hij dus ook het een of ander betekend (voor hen die daar waarde aan hechten ;) ).

Voor MJ als artiest kan ik zeker waardering opbrengen hij is op een alltal gebieden vernieuwend en/of grens verleggend geweest.

Als mens is hij, voor mij een aardig medelijwekkend exemplaar gebleken. Ben het wat dat befrefd geheel met mulan eens.

mark61
26-06-09, 13:38
Of hij de absoluut eerste was weet ik niet, maar zeker de eerste aansprekende zwarte artiest, in een tijd dat MTV dacht dat ze vooral uitzonden voor witte rock fans., sociocultureerl heeft hij dus ook het een of ander betekend (voor hen die daar waarde aan hechten ;) ).

Voor MJ als artiest kan ik zeker waardering opbrengen hij is op een alltal gebieden vernieuwend en/of grens verleggend geweest.

Als mens is hij, voor mij een aardig medelijwekkend exemplaar gebleken. Ben het wat dat befrefd geheel met mulan eens.

Yep. Ik waardeer hem ook wel als 'artiest' hoor, maar je moet niet overdrijven. Presley was veel en veel belangrijker, die heeft single-handed zwarte muziek de blanke binnengeloodst. En in die tijd...

MTV is van wanneer? Destijds hadden ze Motown niet kunnen negeren natuurlijk, maar ze zijn zeker van 30 jaar na die tijd? En doen / deden alleen contemporaine muziek?

Charlus
26-06-09, 14:33
<...>Presley was veel en veel belangrijker, die heeft single-handed zwarte muziek de blanke binnengeloodst.<...>
Be that as it may, maar vandaag heb ik de hele dag deuntjes van MJ. in mijn hoofd ("Let's dance, let's shout, shake your body down to the ground"), P. heeft wat mij betreft werkelijk niets memorabels op de plaat gezet.
Die P.-verering in de V.S. is buitenproportioneel: The King, imitatoren. En dat voor zulke onbenullige deuntjes. Nooit begrepen.
Heeft P. zelf nummers geschreven? Gegoogled op "Suspicious minds". Die iig. niet.

Max Stirner
26-06-09, 14:34
Lijkt wel een generatieconflictje ... ; - )


Nooit een groot fan geweest, maar alleen al het baslijntje van 'Billy Jean' maakt hem wat mij betreft onsterfelijk (hoewel ie natuurlijk gewoon dood is)

Charlus
26-06-09, 14:38
Lijkt wel een generatieconflictje<...>


Voorbeelden van artiesten die beïnvloed zijn door MJ? Nou uh..wie niet? Paar voorbeelden, Justin Timberlake, Usher, Ne-Yo, Kayne West
Topartiesten, wat ik je brom. Stuk voor stuk designersterren, ontworpen door platenmaatschappijen.
Ouwe lul. Maarre, je hebt gelijk hoor.

Soldim
26-06-09, 14:41
MTV is van wanneer?


Ergens begin jaren '80 (naspeuren levert Augustus 1981 op).


En doen / deden alleen contemporaine muziek?

Volgens mij doen ze zowat geen muziek meer (das dan de US MTV), maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daarin niet zo thuis ben. Vroegah, begin tachtiger jaren dus, was het vooral blanke rock muziek wat ze brachten. Met twee of drie zwarte artiesten tijdens de nachtelijke uren of zo, om te kunnen zeggen dat ze niet discrimuneerden. Een van de eerste echte clips van MJ was de eerste echte hit van een zwarte artiest door MTV.

Max Stirner
26-06-09, 14:43
Voorbeelden van artiesten die beïnvloed zijn door MJ? Nou uh..wie niet? Paar voorbeelden, Justin Timberlake, Usher, Ne-Yo, Kayne West


Bij dat misdrijf vallen die pedo-escapades in het niet.

Joesoef
26-06-09, 15:55
Ik voel mij schuldig. Gister avond wat cdtjes vol met mp3tjes voor mn broertje gemaakt, Frank Zappa, Queen, John Lennon, Bob Marley. Op het laats sleepte ik ook nog enkele cd's van Michael Jackson er bij :argwaan:.

Joesoef
26-06-09, 16:12
:hihi:


http://www.parool.nl/static/FOTO/pe/0/16/4/album_large_166174.jpg

StevieK
26-06-09, 16:35
O, wat zijn we weer gezellig vandaag

Er wordt iets gemeld en het loopt weer bijna af als een ordinaire ruzie.

Al Sawt
26-06-09, 17:16
Sommige artiesten (denk aan Bob Marley, Freddy Mercury en M.J) moeten meteen na hun muzikale hoogtepunt, zo snel mogelijk sterven. Want dan treden zij in een geheel andere fase van hun carriere.

Namelijk: Herwaardering van hun muziek.

tanger'73
26-06-09, 17:20
Sommige artiesten (denk aan Bob Marley, Freddy Mercury en M.J) moeten meteen na hun muzikale hoogtepunt, zo snel mogelijk sterven. Want dan treden zij in een geheel andere fase van hun carriere.

Namelijk: Herwaardering van hun muziek.

Net als al die arme meesterschilders in het museum. :D

TonH
26-06-09, 20:39
:haha: Wat is er belangrijk aan een uitgerangeerde, uitgebluste pedo?

Die zijn ras afwees en miljoenen besteedde aan verblanken?

In het beste geval is het een zielig geval.

Wat is er belangrijk aan de dood van een muzikant? Ik ken trouwens niemand die door MJ beïnvloed is, noem es iemand? Prince was vernieuwender, daar heeft nu ook niemand het meer over; hij is nog niet dood, immers.

Waarom heb je je post veranderd? Je mag me best aanspreken hoor, no probs.

:D
:geld:

Niets aan toe te voegen... zal wel de leeftijd zijn... :zegniets:

tanger'73
26-06-09, 20:54
Nou fantastische dansbewegingen en perfecte choreografie, dat zullen weinigen hem na kunnen doen.

tanger'73
26-06-09, 20:56
:D
:geld:

Niets aan toe te voegen... zal wel de leeftijd zijn... :zegniets:

Denk echter dat grote schulden en stress rondom rechtzaken ondermeer van invloed zijn geweest op zijn trieste einde.

TonH
26-06-09, 21:06
Nou fantastische dansbewegingen en perfecte choreografie, dat zullen weinigen hem na kunnen doen.

Ha, de moonwalk? beuh! One-trick-wonder, was het die zichzelf kennelijk zodanig haatte wanneer hij in de spiegel keek dat hij de peroxide niet in het haar maar over z'n hele porum gooide...

Sorry, maar om dit het toppunt van popmuziek te noemen vind ik zo ontzettend triest (nee Tanger'73, dat doe jij niet, maar is meer in het algemeen bedoeld).

Iemand als Presley had ooit nog wel eens wat 'vernieuwd'. Of liever: een vernieuwing in de 'mainstream' gebracht. Jackson was niet anders dan het verlengde van de ego van z'n vader eerst en later het vehicle waarmee Quincy Jones zijn ego en portemonee kon late groeien.

Op de BBC stond vandaag dat hij de stem van Marvin Gaye en de moves van James Brown had... Tfoei! Wow, wat een onzin. :D

Maar de hype is kennelijk weer eens het belangrijkst. Ik zie echter dit kind voor me...

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/45974000/jpg/_45974407_-10.jpg

...waar is dat gebleven.

Charlus
26-06-09, 22:12
<...>Ha, de moonwalk? beuh! One-trick-wonder, was het die zichzelf kennelijk zodanig haatte wanneer hij in de spiegel keek dat hij de peroxide niet in het haar maar over z'n hele porum gooide<...>
Waardeloze klootzak. Nee, niet Michael Jackson.

tanger'73
26-06-09, 22:41
Ha, de moonwalk? beuh! One-trick-wonder, was het die zichzelf kennelijk zodanig haatte wanneer hij in de spiegel keek dat hij de peroxide niet in het haar maar over z'n hele porum gooide...

Sorry, maar om dit het toppunt van popmuziek te noemen vind ik zo ontzettend triest (nee Tanger'73, dat doe jij niet, maar is meer in het algemeen bedoeld).

Iemand als Presley had ooit nog wel eens wat 'vernieuwd'. Of liever: een vernieuwing in de 'mainstream' gebracht. Jackson was niet anders dan het verlengde van de ego van z'n vader eerst en later het vehicle waarmee Quincy Jones zijn ego en portemonee kon late groeien.

Op de BBC stond vandaag dat hij de stem van Marvin Gaye en de moves van James Brown had... Tfoei! Wow, wat een onzin. :D

Maar de hype is kennelijk weer eens het belangrijkst. Ik zie echter dit kind voor me...

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/45974000/jpg/_45974407_-10.jpg

...waar is dat gebleven.

Nou smaken verschillen kennelijk, maar ik denk dat deze arme ziel ook niet verzot was op Griekse dans? Maar niemand kan ontkennen dat hij een grote rol in de popmuziek heeft gespeeld en deze ook jarenlang heeft gedomineert en dat is al opzich zelf een prestatie. Elvis en dat soort shit vind ik dan weer white American rotzooi.

Eke
26-06-09, 22:44
:Die zijn ras afwees en miljoenen besteedde aan verblanken?
.


bron ?

De man had vitiligo.


En die neusoperatie ? Hij had een hartstikke leuke neus....Hoe komt het toch dat hij een negroide neus ietsjes bij wilde punten :denk:

Dat Bepaalde vrouwen hun bovenooglid opener laten maken ?Maar ook :..... dat andere vrouwen huidkanker riskeren om mooi bruin te worden ?

Je zou willen dat je de klok terug kon zetten en kind M.J. uit de klauwen van z'n vader en de muziekindustrie kon halen.
Zodat ie had kunnen leren enigzins z'n eigen koers te kunnen bepalen ...en NU niet onder zware pijnstillers ook nog eens 50 optredens te moeten doen.

Hij was een topartiest. Wat vooral uniek is, is z'n lange staat van dienst en de duurzaamheid van z'n muzikale werk.
Die dansjes enzo vind ik helemaal niet belangrijk voor goeie muziek.

Ik heb net op you tube 'Bitter sweet symphony' door MJ gezongen en gedanst
gehoord/gezien. Daarna een optreden van The Verve met hetzelfde nummer.
Eigenlijk vond ik The Verve beter ...zonder choreografie.
Wat niets afdoet aan MJ. Het was gewoon maar een you-tube-vergelijking.;)

Z'n tragiek (verguizing en geroddel, geflikflooi met kindertjes wat hij zelf niet kon (h)erkennen ---hij was Peter Pan, de onzijdige--- z'n eenzaamheid van de laatste jaren ) vond ik aangrijpend.

Good Kahuna
26-06-09, 23:46
Geweldige episode van South Park over MJ:


http://img10.imageshack.us/img10/4346/thejeffersons.jpg


http://www.southparkstudios.com/guide/807/

Joesoef
27-06-09, 07:47
En die neusoperatie ? Hij had een hartstikke leuke neus....Hoe komt het toch dat hij een negroide neus ietsjes bij wilde punten :denk:


In de muur van mn schuur zitten vleermuizen, die hebben precies zo een neus.

Eke
27-06-09, 10:00
In de muur van mn schuur zitten vleermuizen, die hebben precies zo een neus.

Echt waar, je hebt vleermuizen in je schuur ? Aan de buitenkant dan waarschijnlijk ? Vroeger heb ik er wel eens eentje in m'n slaapkamer gehad terwijl ik half lag te slapen en niet zogauw wist wat het was....:eek: Peter Pan !!!!!

Ik bedoelde z'n eigen neus....daar was helemaal niets mis mee :).

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++

SouthPark : razend knap gemaakt !

TonH
27-06-09, 15:56
Waardeloze klootzak. Nee, niet Michael Jackson.

Wie dan wel? :duim:


She's Out Of My Life
She's Out Of My Life!!!!
dumbedumbedumbedum...
diedeldiedeldiedeldie...
And It Cuts Like A Knife...

:maf:

TonH
27-06-09, 16:02
Nou smaken verschillen kennelijk, maar ik denk dat deze arme ziel ook niet verzot was op Griekse dans? Maar niemand kan ontkennen dat hij een grote rol in de popmuziek heeft gespeeld en deze ook jarenlang heeft gedomineert en dat is al opzich zelf een prestatie. Elvis en dat soort shit vind ik dan weer white American rotzooi.

Gelukkig dat smaken verschillen. En inderdaad heeft hij in de popindustrie een enorme rol gespeeld. Neem alleen die enorme video-clips maar eens.

Maar muzikaal heeft hij toch echt niet enorme invloed gehad op anderen. Ooit wel eens gelezen van artiesten dat hij hun inspiratie was?

Maar de honden blaffen, de karavaan trekt verder en the shows over.

tanger'73
27-06-09, 16:38
Gelukkig dat smaken verschillen. En inderdaad heeft hij in de popindustrie een enorme rol gespeeld. Neem alleen die enorme video-clips maar eens.

Maar muzikaal heeft hij toch echt niet enorme invloed gehad op anderen. Ooit wel eens gelezen van artiesten dat hij hun inspiratie was?

Maar de honden blaffen, de karavaan trekt verder en the shows over.


Nou vergis je niet, invloed en ispiratie heeft hij op zat generaties overgedragen, alsmede zijn choreografie dat hij samen met vele andere sterren uitwerkte en perfectioneerde. Mensen zijn zelfs op hem willen gaan lijken en kleden, over bizare inspiratie gesproken. Hij heeft zelfs invloed gehad om kansloze Marokkanen als deze:


YouTube - Dutch Idols 4 - Amsterdam - Gordon Flipt (Marokkaanse man)

Julien
27-06-09, 16:48
Maar muzikaal heeft hij toch echt niet enorme invloed gehad op anderen. Ooit wel eens gelezen van artiesten dat hij hun inspiratie was?

Wtf?:vreemd: luister je alleen klassieke muziek ofzo? Er is geen artiest te vinden die meer invloed heeft gehad op de hedendaagse populaire muziek als Michael Jackson. En dat geven/gaven ze allemaal toe. Van Elton John tot en met Tupac.
Bovendien had ik al als reactie op Mark61 een aantal namen genoemd van artiesten die zich door MJ hebben laten inspireren.

tanger'73
27-06-09, 17:31
Michael Jackson was natuurlijk geen componist zoals Bach of Beethoven dat waren, maar hij was wel een begrip en op zijn vakgebied, het terrein van de popmuziek retegoed. Wisselde met veel artiesten zoals o.m. Paula Abdul en Paul McCartney, ook heel veel dingen uit op het gebied van zijn genre. Bovendien is het opmerkelijk dat zijn top album thriller, dat niet eens uitgebracht zou worden, het best verkochte album aller tijde geworden.

Jammer is dat opeens de aandacht overging op zijn exentrieke karakter in plaats van zijn talent.

TonH
27-06-09, 18:13
Hij heeft zelfs invloed gehad om kansloze Marokkanen als deze:

Hij hoeft maar één iemand zodaning geïnspireerd te hebben dat deze persoon er een beter mens van is geworden en dan is z'n leven niet voor niets geweest.

Maar kom me alsjeblieft niet met Idols en Gordon (?) aan. :D


Jammer is dat opeens de aandacht overging op zijn exentrieke karakter in plaats van zijn talent.

Maar dat gedrag, vooral rond zijn kinderliefde was toch wel zodanig exentriek dat je er niet voorbij KON kijken.

TonH
27-06-09, 18:28
Wtf?:vreemd: luister je alleen klassieke muziek ofzo? Er is geen artiest te vinden die meer invloed heeft gehad op de hedendaagse populaire muziek als Michael Jackson. En dat geven/gaven ze allemaal toe. Van Elton John tot en met Tupac.
Bovendien had ik al als reactie op Mark61 een aantal namen genoemd van artiesten die zich door MJ hebben laten inspireren.

Ok, je bent fan... en dat is mooi voor je. Geniet en gnotter in het verdriet om het verlies van je idool. Het is je gegund.

Maar over de namen die je eerder noemde heeft Mark61 al afdoende gereageerd, daar ben ik het van harte mee eens. En Elton John was al door de eerste van zijn vele carriëres heen toen meneer Jackson voor het eerst op TV verscheen met z'n broertjes. Om over Paul McC. nog maar te zwijgen.
Er worden hier een paar oorzaken en gevolgen enorm door elkaar gehaald. En wanneer we het dan toch over een Beatle hebben... die vier hebben oneindig meer invloed gehad op de popmuziek dan ene Michael Jackson.
Please! :fpuh:

Come to think of it: Mothern Talking heeft waarschijnlijk meer invloed op de popmuziek in Oost Europa gehad dan meneer Jackson... en dat zegt wat! Met Brother Louie Louie Louie
Oh doin' what he's doin'
So leave it Louie
'cause I'm her lover

Of het onvergetelijke "You're my heart, you're my soul" http://www.youtube.com/watch?v=4IbPGxYWS_k

En ga niet roepen dat dat niet zo is, want je kunt niet voorbij de Poolse grens komen zonder hun nummers elk uur uit je radio te horen schallen... :maf:

tanger'73
27-06-09, 18:29
Hij hoeft maar één iemand zodaning geïnspireerd te hebben dat deze persoon er een beter mens van is geworden en dan is z'n leven niet voor niets geweest.

Maar kom me alsjeblieft niet met Idols en Gordon (?) aan. :D

Nou, om beter mens te worden moet je niet bij de muziek zijn hoor. Muziek heeft nog nooit van iemand een beter mens gemaakt.

tanger'73
27-06-09, 18:35
Ok, je bent fan... en dat is mooi voor je. Geniet en gnotter in het verdriet om het verlies van je idool. Het is je gegund.

Maar over de namen die je eerder noemde heeft Mark61 al afdoende gereageerd, daar ben ik het van harte mee eens. En Elton John was al door de eerste van zijn vele carriëres heen toen meneer Jackson voor het eerst op TV verscheen met z'n broertjes. Om over Paul McC. nog maar te zwijgen.
Er worden hier een paar oorzaken en gevolgen enorm door elkaar gehaald. En wanneer we het dan toch over een Beatle hebben... die vier hebben oneindig meer invloed gehad op de popmuziek dan ene Michael Jackson.
Please! :fpuh:

Come to think of it: Mothern Talking heeft waarschijnlijk meer invloed op de popmuziek in Oost Europa gehad dan meneer Jackson... en dat zegt wat! Met Brother Louie Louie Louie
Oh doin' what he's doin'
So leave it Louie
'cause I'm her lover

Of het onvergetelijke "You're my heart, you're my soul" http://www.youtube.com/watch?v=4IbPGxYWS_k

En ga niet roepen dat dat niet zo is, want je kunt niet voorbij de Poolse grens komen zonder hun nummers elk uur uit je radio te horen schallen... :maf:

Wist niet dat je engels zingende gesyntesizede duitsers hoog hebt staan aangeschreven. :D

TonH
27-06-09, 18:37
Nou, om beter mens te worden moet je niet bij de muziek zijn hoor. Muziek heeft nog nooit van iemand een beter mens gemaakt.

Hmmm da's nogal een stellige uitspraak? Er is heel wat muziek die diep in m'n leven heeft ingegrepen en mij, naar m'n stellige overtuiging, in hoge mate gevormd heeft. Hoe pathetisch het nu ook moge klinken maar het couplet
"Open up the gates of the church and let me out of here
Too many people have lied in the name of Christ
For anyone to heed the call
So many people have died in the name of Christ
That I can't believe it all"
had zo'n belang voor mij.
En dat is maar een klein voorbeeld...

Ach, lees het aloude VV nog maar eens door, daar is tot in den treure over teksten en invloeden geouwedingest. :D

TonH
27-06-09, 18:39
Wist niet dat je engels zingende gesyntesizede duitsers hoog hebt staan aangeschreven. :D

Het kénnen van deze ramp houdt niet in dat ik het hoog aangeschreven heb staan. HELP!

Maar invloed hebben die lui nog steeds in hele stukken van de wereld buiten West Europa. :hihi:

tanger'73
27-06-09, 18:40
Hmmm da's nogal een stellige uitspraak? Er is heel wat muziek die diep in m'n leven heeft ingegrepen en mij, naar m'n stellige overtuiging, in hoge mate gevormd heeft. Hoe pathetisch het nu ook moge klinken maar het couplet
"Open up the gates of the church and let me out of here
Too many people have lied in the name of Christ
For anyone to heed the call
So many people have died in the name of Christ
That I can't believe it all"
had zo'n belang voor mij.
En dat is maar een klein voorbeeld...

Ach, lees het aloude VV nog maar eens door, daar is tot in den treure over teksten en invloeden geouwedingest. :D


Wellicht heeft Modern talking ook wel de nodige sporen bij je achtergelaten? :D

tanger'73
27-06-09, 18:43
Het kénnen van deze ramp houdt niet in dat ik het hoog aangeschreven heb staan. HELP!

Maar invloed hebben die lui nog steeds in hele stukken van de wereld buiten West Europa. :hihi:

Dat geloof ik graag, leuk georkestreerde liefdesliedjes doen het altijd goed en hitler liet zichzelf inspireren door Wagner. :D

TonH
27-06-09, 18:48
Wellicht heeft Modern talking ook wel de nodige sporen bij je achtergelaten? :D

Yep... remsporen! :fpuh:

Maar inderdaad, Eurotrash laat diepe littekens na. :hihi:

TonH
27-06-09, 18:50
Dat geloof ik graag, leuk georkestreerde liefdesliedjes doen het altijd goed en hitler liet zichzelf inspireren door Wagner. :D

Ach, ik heb ook een Duitse herder... :knipoog:

tanger'73
27-06-09, 18:51
Yep... remsporen! :fpuh:

Maar inderdaad, Eurotrash laat diepe littekens na. :hihi:


Popmuziek is altijd leuk voor op de achtergrond, menig werk en vrije tijd wordt daar wat aangenamer op, maar beter zul je er zeker niet van worden.

tanger'73
27-06-09, 18:52
Ach, ik heb ook een Duitse herder... :knipoog:

Beter is hij er in ieder geval niet op geworden. :D

mulan
27-06-09, 18:55
Wtf?:vreemd: luister je alleen klassieke muziek ofzo? Er is geen artiest te vinden die meer invloed heeft gehad op de hedendaagse populaire muziek als Michael Jackson. En dat geven/gaven ze allemaal toe. Van Elton John tot en met Tupac.
Bovendien had ik al als reactie op Mark61 een aantal namen genoemd van artiesten die zich door MJ hebben laten inspireren.

Die artiesten maken duidelijk geen indruk. Ook niet op mij alhoewel ze leuk zijn voor op de i-pod maar wat ik niet snap is dat los van dat inspiratie gedoe waar men het hier over heeft zijn muziek schijnbaar volledig langs ze heen is gegaan. Michael Jackson heeft gewoon zoveel mooie en goede liedjes. En ik denk gewoon echt dat hij de bekendste artiest ooit is. Mijn vader kent hem en dat zegt echt veel. :hihi: Thriller is het best verkochte album ooit. Iedereen kent wel een paar liedjes van hem. En dat wereldwijd. It has to count for something en dat doet het ook alleen schijnbaar niet bij Elvis fans :vreemd:

YouTube - Michael Jackson - Rock With You

TonH
27-06-09, 18:56
Popmuziek is altijd leuk voor op de achtergrond, menig werk en vrije tijd wordt daar wat aangenamer op, maar beter zul je er zeker niet van worden.

Ach er is zelfs geprobeerd om popmuziek te integreren in kerkdiensten. Volgens mij doen ze dat in de NL-bible beld nog steeds... Dus kennelijk heeft men altijd het idee gehad dat muziek een instrument van het goddelijke of van de duivel was/is. En hele generaties zijn opgegroeid met het zingen van stichtelijke liederen. En ook de zang vanuit de speakers op de minaretten kun je in deze gedachtengang plaatsen.

Muziek en stichtelijkheid hebben altijd elkaar gezocht én gemeden.

Of iemand er beter van is geworden. Waarom niet? Ik hoop het.


Beter is hij er in ieder geval niet op geworden. :D

:D

tanger'73
27-06-09, 19:00
Die artiesten maken duidelijk geen indruk. Ook niet op mij alhoewel ze leuk zijn voor op de i-pod maar wat ik niet snap is dat los van dat inspiratie gedoe waar men het hier over heeft zijn muziek schijnbaar volledig langs ze heen is gegaan. Michael Jackson heeft gewoon zoveel mooie en goede liedjes. En ik denk gewoon echt dat hij de bekendste artiest ooit is. Mijn vader kent hem en dat zegt echt veel. :hihi: Thriller is het best verkochte album ooit. Iedereen kent wel een paar liedjes van hem. En dat wereldwijd. It has to count for something en dat doet het ook alleen schijnbaar niet bij Elvis fans :vreemd:


Zijn verdiensten staan in de popgeschiedenis vast en dat opzich is een hele prestatie. Maar veel zal hij er nu niet aan hebben.

tanger'73
27-06-09, 19:03
Ach er is zelfs geprobeerd om popmuziek te integreren in kerkdiensten. Volgens mij doen ze dat in de NL-bible beld nog steeds... Dus kennelijk heeft men altijd het idee gehad dat muziek een instrument van het goddelijke of van de duivel was/is. En hele generaties zijn opgegroeid met het zingen van stichtelijke liederen. En ook de zang vanuit de speakers op de minaretten kun je in deze gedachtengang plaatsen.

Muziek en stichtelijkheid hebben altijd elkaar gezocht én gemeden.

Of iemand er beter van is geworden. Waarom niet? Ik hoop het.



:D


iemand moet echt zwaar labiel wezen, als men zich laat beïnvloeden door muziek om er beter van te worden.:D

tanger'73
27-06-09, 19:14
Muziek is bovenal amusement, ik moet nog die dag meemaken dat er iemand op me afkomt en tegen me zegt; "ik ben een beter mens geworden, en dat komt door muziek." :D

Eke
27-06-09, 19:46
Tanger,

muziek verbroedert

muziek maakt werken aangenamer

muziek ontspant

muziek bereidt je voor, brengt je in de stemming

muziek troost

muziek inspireert

enz.

en nou heb ik het nog niet eens over zelf muziek maken :)



:hihi: laat ik nou toch eventjes aan onze Belgen denken die zich van ons afgescheurd hebben in de 19e. eeuw na de opvoering van een opera ....Die was voldoende om een opstand in gang te zetten !!!!

Julien
28-06-09, 20:14
Ok, je bent fan... en dat is mooi voor je. Geniet en gnotter in het verdriet om het verlies van je idool. Het is je gegund.

Nee hoor, ben geen fan van hem en nooit geweest, ik vind zijn nummers wel mooi om naar te luisteren en geniet van zijn optredens op youtube. Ik vind het alleen raar dat er mensen zijn die de aandacht voor zijn dood overdreven vinden of zelfs zijn invloed op de hedendaagse muziek betwisten. Dan ben je óf bejaard óf heb je niks met muziek..


Maar over de namen die je eerder noemde heeft Mark61 al afdoende gereageerd, daar ben ik het van harte mee eens.
Dat jij en Mark61 niet van r&b/hiphop houden is jullie keuze, maar doe niet alsof jullie mening een feit is. Justin Timberlake en Kayne West zijn wel degelijk echte artiesten, en niet alleen 'bling bling'..


En Elton John was al door de eerste van zijn vele carriëres heen toen meneer Jackson voor het eerst op TV verscheen met z'n broertjes. Om over Paul McC. nog maar te zwijgen.
Er worden hier een paar oorzaken en gevolgen enorm door elkaar gehaald. En wanneer we het dan toch over een Beatle hebben... die vier hebben oneindig meer invloed gehad op de popmuziek dan ene Michael Jackson.
Please! :fpuh:
Misschien voor een andere generatie. Michael Jackson is de koning van de jaren '80 en '90


Come to think of it: Mothern Talking heeft waarschijnlijk meer invloed op de popmuziek in Oost Europa gehad dan meneer Jackson... en dat zegt wat! Met Brother Louie Louie Louie
Oh doin' what he's doin'
So leave it Louie
'cause I'm her lover

Of het onvergetelijke "You're my heart, you're my soul" http://www.youtube.com/watch?v=4IbPGxYWS_k

En ga niet roepen dat dat niet zo is, want je kunt niet voorbij de Poolse grens komen zonder hun nummers elk uur uit je radio te horen schallen... :maf:
Het is juist Michael Jackson die grenzeloos is. Zo zijn er maar weinigen geweest. Wie in de wereld kent Michael Jackson en zijn nummers niet. Zoals Mulan ook al schreef, ook zelfs mijn oma kent Michael Jackson..
Als ik aan oost-europese muziek denk, denk ik gelijk aan fake en goedkope popmelodietjes die al jarenlang passé zijn in West-Europa. Gezongen door een homo, travestiet of lekkere blondine :hihi:

mark61
28-06-09, 20:43
Dat jij en Mark61 niet van r&b/hiphop houden is jullie keuze, maar doe niet alsof jullie mening een feit is. Justin Timberlake en Kayne West zijn wel degelijk echte artiesten, en niet alleen 'bling bling'..

Jij denkt dat MJ r&b en hiphop heeft uitgevonden? Godallemachtig, hoe oud ben jij? Hiphop komt uit Brazilië, via Jamaica naar de VS; r&b bestaat sinds de 40-er jaren van de 20e eeuw. Breakdancen komt uit Senegal. MJ dacht waarschijnlijk, hè, daar zit brood in, en maakte er een commerciële McDonalds-light-versie van. Hij kan wel erg goed dansen.

Modern Talking is inderdaad een inspiratiebron geweest voor honderden miljoenen :hihi:

Julien
28-06-09, 20:49
Jij denkt dat MJ r&b en hiphop heeft uitgevonden? Godallemachtig, hoe oud ben jij? Hiphop komt uit Brazilië, via Jamaica naar de VS; breakdancen komt uit Senegal. MJ dacht waarschijnlijk, hè, daar zit brood in, en maakte er een commerciële McDonalds-light-versie van. Hij kan wel erg goed dansen.

Modern Talking is inderdaad een inspiratiebron geweest voor honderden miljoenen :hihi:

Zucht.... natuurlijk denk ik dat niet. Sterker nog, ik beweer dat nergens. Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor.
Ik had het over jouw en TonH's commentaar op de rnb/hiphop artiesten Justin Timberlake, Usher en Kayne West. Blijkbaar niet jullie muziek, maar deze artiesten hebben zeker wel talent.

TonH
28-06-09, 20:49
Dan ben je óf bejaard óf heb je niks met muziek..

:giechel:

Ach, Mikaeel was zelf bejaard. Hij mocht al naar de 50+beurs.

Verder was hij het zelf die zich ooit King of Pop noemde in een interview. Dat alle media dat nu bij zijn dood meteen uit de 'biootjes' haalden om een pakkende kop te hebben, zegt meer over de media van deze tijd dan over zijn daadwerkelijke kwaliteiten.

In The Economist stond een aardig artikel over hem: http://www.economist.com/books/displayStory.cfm?story_id=13919497&source=most_commented En inderdaad... wanneer zo'n blad over Mikaeel schrijft dan MOET hij toch wel...?!!!!

Ach, de lezers klagen steen en been dat de grootste artikelen deze weken gaan over Mikaeel en de Formule1... Dus dat is ook allemaal relatief.

MJ was een product van zijn tijd (en de zweep van z'n vader, kennelijk). En daarbij hoort dat 'iedereen' hem kende. Dat hij het grootst aantal verkochte platen op z'n naam heeft zegt bijvoorbeeld al helemaal niks meer. In zijn tijd was het uit om te gaan toeren. Je geld verdiende je met je platen en daarvoor maakte je clips. Optredens kostten handen vol geld en brachten niks op.
Een artiest van deze tijd maakt juist het meeste geld met optredens. Die boot had hij dus uiteindelijk gemist. Al wilde hij dat met 50(!) concerten op een plek kennelijk inhalen... Dat ging kennelijk niet meer. En dat is misschien maar goed ook.

We hebben hier wel vaker de discussie gehad of het gedrag van iemand belangerijker was dan zijn kunst. De oud-hollandse 'vorm-of-vent-discussie'... En ik ben er zelf altijd een geweest die voor de 'vorm' gaat. Anders mag je Celine of Achterberg niet vinden omdat ze racist of moordenaar waren. Of Wagner niks aan vinden omdat Hitler hem leuk vond. Of moet je Isabella Allende prachtig vinden omdat haar vader... Of mag je de Islam niks vinden omdat iemand vind dat Aisha veel te jong was... You get the point neem ik aan.
Mijn mening over de muziek van MJ heeft niks te maken met zijn stuitende privé-geschiedenisjes die bij voortduring onder vergrootglazen lagen. Ik vond z'n muziek gewoon niet veel bijzonders. Daar ging bij mij echt de radio niet harder voor aan.
Toch heb ik me aan hem gestoord. Nee, niet vanwege de muziek... maar doordat hij zo beroemd was, en later beroemd omdat hij beroemd was (toen nog nieuw, maar nu maken types als Paris Hilton daar hele carrieres mee), maar omdat hij zo beroemd was en daarmee een raw-model waren zijn meest negatieve kantjes mij wel een doorn in het oog.
Wat voor Raw-model is het die bij voortduring aan z'n uiterlijk sleutelt totdat er niets meer van over bleef? Verdient dat navolging? Wat voor raw-model is het die zijn liefde haalde bij kleine jongetjes? Verdient dat navolging?
Dacht het niet. En dat is waarom het misschien wel goed is dat hij op ruim 50-jarige leeftijd is overleden. Niet om de persoon. Ik wens bijna niemand de dood toe. Maar vanwege het beeld waar hij uiteindelijk voor stond. Misschien dat dat nu langzaam aan naar de achtergrond verdrongen zal worden. En dat er nog mensen over zullen blijven die naar z'n muziek luisteren. Dat hoop ik echt. Want anders heeft hij al die ellende voor niets beleefd en voor niets over anderen gebracht.

Zullen we deze discussie maar afsluiten met een lied van een oer Hollandse zanger die nog eens op het Eurovisie Songfestival heeft gestaan en daar laatste werd?

"Hij was maar een clown
In 't wit en in 't rood
Hij was maar een clown
Maar nu is hij dood
Hij lachte en sprong
In 't fel gele licht
Maar onder die lach
Zat een droevig gezicht

refr.:
De herinnering blijft
Aan die clown met z'n lach
Hij heeft alles gegeven
Tot de laatste dag
Niemand kende de pijn
Van z'n stille verdriet
Want er was op het einde
Niemand die hij verliet

Hij woonde alleen
In een wagen van hout
Hij was maar een clown
En zo werd hij oud
Z'n hoed was te klein
En z'n schoenen te groot
Hij was maar een clown
Maar nu is hij dood

Op een avond, hij viel
Net als elke keer
Het publiek lachtte luid
Maar voor hem was het uit
Hij was maar een clown
In 't wit en 't rood
Hij was maar een clown
Maar nu is hij dood"



Oh, en voor hen die het niet weten... Ik ben GEEN fan van Ben Cramer, noch van dit nummer. :D

mark61
28-06-09, 20:55
Ouwe lul. Maarre, je hebt gelijk hoor.

Dr zit meer leven in ouwe lullen(-muziek) dan in die plastic massaconsumptiezooi :boogie:

tanger'73
28-06-09, 20:58
Dat zijn muziek tot in alle eeuwigheid ten gehore zal worden gebracht, daar kan men vergif op innemen.

Tomas
28-06-09, 21:00
De leeftijd is in dit topic behoorlijk bepalend lees ik.

TonH
28-06-09, 21:00
Dat zijn muziek tot in alle eeuwigheid ten gehore zal worden gebracht, daar kan men vergif op innemen.

Oh dus DAT is de politie aan het uitzoeken... :roker:

Tomas
28-06-09, 21:01
Dat zijn muziek tot in alle eeuwigheid ten gehore zal worden gebracht, daar kan men vergif op innemen.

Een maandje. Nog niet eens, en dan zit het weer op het oude niveau.

TonH
28-06-09, 21:02
De leeftijd is in dit topic behoorlijk bepalend lees ik.

:D

En u vindt?

Tomas
28-06-09, 21:04
:D

En u vindt?

Ik ben ongeveer net zo oud als jullie. Dus.

TonH
28-06-09, 21:06
Ik ben ongeveer net zo oud als jullie. Dus.

Right...
Smoke on the water! of iets dergelijks. :D

Lekker geschaatst vande winter? :bril:

tanger'73
28-06-09, 21:06
Oh dus DAT is de politie aan het uitzoeken... :roker:


Heb je het nu over hem als persoon of over zijn muziek?

tanger'73
28-06-09, 21:07
Een maandje. Nog niet eens, en dan zit het weer op het oude niveau.


Ja en dat is best knap voor een dode popster.

TonH
28-06-09, 21:08
Heb je het nu over hem als persoon of over zijn muziek?

Dit is puur persoonlijk...

Tomas
28-06-09, 21:08
Right...
Smoke on the water! of iets dergelijks. :D


Damn wright!


Lekker geschaatst vande winter? :bril:

Even heel erg fabeltastisch op natuurijs. 't is verder druk druk druk geweest. En nog. Bijna geen vrije tijd. Ik zit met smart te wachten op de kriezus.

tanger'73
28-06-09, 21:10
Dit is puur persoonlijk...


In dat geval zal ik je mijn opvatting over zijn persoon maar besparen.

TonH
28-06-09, 21:12
Damn wright!

:D



Even heel erg fabeltastisch op natuurijs. 't is verder druk druk druk geweest. En nog. Bijna geen vrije tijd. Ik zit met smart te wachten op de kriezus.

Ik las het en was voor het eerst even onrustig hier. Heb namelijk m'n noren meegenomen uit Nederland, maar die zullen nooit meer uit het vet komen...

En die kriezus hebben we hier al volop... dus kom goddories eens met z'n allen naar Griekenland je vakantiecenten uitgeven, ja?... :fpuh:

TonH
28-06-09, 21:13
In dat geval zal ik je mijn opvatting over zijn persoon maar besparen.

Persoonlijk ben ik daar wel in geïnteresseerd en zou het jammer vinden wanneer je daar niets over zou zeggen.

tanger'73
28-06-09, 21:16
Persoonlijk ben ik daar wel in geïnteresseerd en zou het jammer vinden wanneer je daar niets over zou zeggen.


Nou persoonlijk spoort hij totaal niet, hij is niet voor niets de benaming wacko jacko gegeven. Door bijvoorbeeld baby's uit het raam te bungelen en aan je neus zitten sleutelen.

Tomas
28-06-09, 21:16
Ik las het en was voor het eerst even onrustig hier. Heb namelijk m'n noren meegenomen uit Nederland, maar die zullen nooit meer uit het vet komen...


goed bewaren mienjong. Je weet nooit.



En die kriezus hebben we hier al volop... dus kom goddories eens met z'n allen naar Griekenland je vakantiecenten uitgeven, ja?... :fpuh:

De vakantie moet nog beginnen hoor.

TonH
28-06-09, 21:18
Nou persoonlijk spoort hij totaal niet, hij is niet voor niets de benaming wacko jacko gegeven. Door bijvoorbeeld baby's uit het raam te bungelen en aan je neus zitten sleutelen.

Dus daarin verschillen onze smaken niet. :bril:

TonH
28-06-09, 21:21
goed bewaren mienjong. Je weet nooit.

Misschien heb je gelijk. We hadden deze winter sneeuw in de tuin en er schijnen bergmeren te zijn die in de winter dicht vriezen... Met een beetje moeite zou toch naar 2000 meter te klimmen moeten zijn met een sneeuwschuiver... Hmmmm :D


De vakantie moet nog beginnen hoor.

Ah, er is nog hoop in deze zorgelijke tijden. Komp allen, komp allen.... Laat dat Marocco nou eens een jaartje liggen waar het ligt en komp allen hier uw centjes uitgeven. Volg de auto's met Turken en dan even voor de Bosporus rechts af!!!

tanger'73
28-06-09, 21:21
Dus daarin verschillen onze smaken niet. :bril:


Dat zou wel gek wezen, heb al eerder achtergelaten dat zijn muziek louter tijddodend is voor op de achtergrond, verder heeft hij het wel voor elkaar gekregen dat ik hem ken en dat is erg knap hoor.

TonH
28-06-09, 21:24
Dat zou wel gek wezen, heb al eerder achtergelaten dat zijn muziek louter tijddodend is voor op de achtergrond, verder heeft hij het wel voor elkaar gekregen dat ik hem ken en dat is erg knap hoor.

Zou ik inderdaad ook raar gevonden hebben, wanneer ik me je posts herinner... Maar dat je hem kent is toch niet knap? De eerder genoemde Adolf ken je toch ook? Is dat knap? Nee, eerder notoire... :D

tanger'73
28-06-09, 21:25
Misschien heb je gelijk. We hadden deze winter sneeuw in de tuin en er schijnen bergmeren te zijn die in de winter dicht vriezen... Met een beetje moeite zou toch naar 2000 meter te klimmen moeten zijn met een sneeuwschuiver... Hmmmm :D



Ah, er is nog hoop in deze zorgelijke tijden. Komp allen, komp allen.... Laat dat Marocco nou eens een jaartje liggen waar het ligt en komp allen hier uw centjes uitgeven. Volg de auto's met Turken en dan even voor de Bosporus rechts af!!!


Ken een Marokkaan die legaal in Griekenland verblijft en onlangs naar Nederland is gekomen om zijn geluk hier te beproeven. Kunnen ze daar niet hun eigen migranten handhaven?

tanger'73
28-06-09, 21:29
Zou ik inderdaad ook raar gevonden hebben, wanneer ik me je posts herinner... Maar dat je hem kent is toch niet knap? De eerder genoemde Adolf ken je toch ook? Is dat knap? Nee, eerder notoire... :D


Dat hij het voor elkaar heeft gekregen dat de hele planeet hem kent, zelfs Noord-Korea wel, verder ken ik adolf niet louter van zijn muzieksmaak maar van zijn invloed op de wereldgeschiedenis.

TonH
28-06-09, 21:34
Ken een Marokkaan die legaal in Griekenland verblijft en onlangs naar Nederland is gekomen om zijn geluk hier te beproeven. Kunnen ze daar niet hun eigen migranten handhaven?

Ik ken een Marokkaan die hier onze electriciteit heeft helpen aanleggen. Krijgt een enorm goede opleiding van een echte vakman. Iemand die zo goed is dat ik bijna niet geloof dat hij Griek is... Geduldig, uitleggend, complimenterend... :D
Toch is ook deze jongen vast van plan om naar de Benelux te vertrekken. Hij wil daar dan kleermaker zijn... Ik heb tegen hem staan praten als Brugmans, maar ik vrees dat hij toch echt zal vertrekken.

:jammer:

tanger'73
28-06-09, 21:38
Ik ken een Marokkaan die hier onze electriciteit heeft helpen aanleggen. Krijgt een enorm goede opleiding van een echte vakman. Iemand die zo goed is dat ik bijna niet geloof dat hij Griek is... Geduldig, uitleggend, complimenterend... :D
Toch is ook deze jongen vast van plan om naar de Benelux te vertrekken. Hij wil daar dan kleermaker zijn... Ik heb tegen hem staan praten als Brugmans, maar ik vrees dat hij toch echt zal vertrekken.

:jammer:



Ja ongetwijfeld is dat hem die ik hier onlangs heb ontmoet, maar dan met een geheel ander verhaal? :D

TonH
28-06-09, 21:44
Ja ongetwijfeld is dat hem die ik hier onlangs heb ontmoet, maar dan met een geheel ander verhaal? :D

Volgens mij is deze jongen nog hier. En zie ik hem maandag weer... :vreemd:

Maar het verhaal is niet zoveel anders dan waar die topic over gaat. Uiteindelijk gaat het over 'voorbeelden' en dat men die wil 'volgen' ongeacht of ze nu goed of slecht zijn.

tanger'73
28-06-09, 21:47
Volgens mij is deze jongen nog hier. En zie ik hem maandag weer... :vreemd:

Maar het verhaal is niet zoveel anders dan waar die topic over gaat. Uiteindelijk gaat het over 'voorbeelden' en dat men die wil 'volgen' ongeacht of ze nu goed of slecht zijn.


Ik vind het juist erg interessant waaraan het ligt dat ze graag hun legaliteit in Griekenland voor dit uithoek willen inruilen, da's pas een verhaal waar wacko jacko niet aan tippen kan.

mark61
29-06-09, 08:56
http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_6180_e7f1b928092ffb706be3afe62e0a4553f c35fede.gif

Bofko
29-06-09, 09:43
Die 50 concerten gaven misschien wel een onoverkomelijke deathline.

03/06/09 11:05 - Michael Jackson wist niets af van de vijftig concerten die hij in de Londense O2 Arena zou gaan geven. De King of pop gelooft dat hij maar voor tien gigs akkoord heeft gegeven. "Ik ben heel boos dat ze me vijftig shows laten doen. Ik wilde er eigenlijk maar tien doen en dan over de hele wereld optreden en niet vijftig op één plek. Toen ik ging slapen wist ik van tien data en toen in wakker werd hoorde ik op het nieuws dat het er vijftig waren."
Ook vertelde Wacko Jacko aan fans na een dansrepetitie dat hij fysiek niet sterk genoeg zou zijn voor vijftig concerten. "Ik weet niet hoe ik vijftig shows moet gaan doen aangezien ik niet zo'n grote eter ben. Ik zal wat moeten aankomen." Michael is zo uit vorm dat hij nog minder dan 57 kilo weegt en dat bij een lengte van 1.75!
Al eerder werd bekend dat de start van de Michael Jackson concertreeks met vijf dagen is uitgesteld. Het lijkt er nu toch echt op dat zanger echt geen zin heeft in de shows.

tmf.nl

mark61
29-06-09, 10:14
Die 50 concerten gaven misschien wel een onoverkomelijke deathline.

[I]03/06/09 11:05 - Michael Jackson wist niets af van de vijftig concerten die hij in de Londense O2 Arena zou gaan geven. De King of pop gelooft dat hij maar voor tien gigs akkoord heeft gegeven. "Ik ben heel boos dat ze me vijftig shows laten doen. Ik wilde er eigenlijk maar tien doen en dan over de hele wereld optreden en niet vijftig op één plek. Toen ik ging slapen wist ik van tien data en toen in wakker werd hoorde ik op het nieuws dat het er vijftig waren."

:hihi:

Nee, dat kan niet, want hij heeft nadat ie dat hoorde blijkbaar nog een interview gegeven. Of was dat al als zombie? :vreemd:

Bofko
29-06-09, 10:49
:hihi:

Nee, dat kan niet, want hij heeft nadat ie dat hoorde blijkbaar nog een interview gegeven. Of was dat al als zombie? :vreemd:

Zakelijk zal het hem ook wel duidelijk geweest zijn .Ik bedoel het eigenlijk meer het gevoelsmatige.Iemand die als een berg opziet tegen de gestelde verwachtingen en zichzelf niet meer de oude danspasjes ziet maken.

mark61
29-06-09, 12:18
Zakelijk zal het hem ook wel duidelijk geweest zijn .Ik bedoel het eigenlijk meer het gevoelsmatige.Iemand die als een berg opziet tegen de gestelde verwachtingen en zichzelf niet meer de oude danspasjes ziet maken.

Ja da begrijp ik wel. Dan zou het langzaam opgebouwd zijn. Enfin ik begreep dat ie als voorbereiding nog wat meer medicijnen nam dan normaal, om zich eh fysiek voor te bereiden. Superpowerpillen blijkbaar.

TonH
29-06-09, 17:44
:hihi:

Nee, dat kan niet, want hij heeft nadat ie dat hoorde blijkbaar nog een interview gegeven. Of was dat al als zombie? :vreemd:

"ma 29 jun 2009, 15:23
'Michael Jackson al twee jaar dood'

LOS ANGELES - Michael Jackson zou al twee jaar dood zijn en sindsdien zijn vervangen door een dubbelganger..."

Ok, de bron is de Prive in de Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/prive/4280508/___Michael_Jackson_al_twee_jaar_dood___.html?p=11, 3), maar toch... :vreemd:

tanger'73
29-06-09, 19:28
"ma 29 jun 2009, 15:23
'Michael Jackson al twee jaar dood'

LOS ANGELES - Michael Jackson zou al twee jaar dood zijn en sindsdien zijn vervangen door een dubbelganger..."

Ok, de bron is de Prive in de Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/prive/4280508/___Michael_Jackson_al_twee_jaar_dood___.html?p=11, 3), maar toch... :vreemd:


Zo zie je maar met wat voor nieuws sommige droogkloten hier graag wakker worden.

tanger'73
29-06-09, 23:57
Wacko Jacko heeft naast muziek ook grote invloed gehad op de modewereld, hij was echt een soorte van style idool.

rapirapi
01-07-09, 00:00
YouTube - Eclectic Method - The Michael Jackson Mix

TonH
02-07-09, 13:37
Wacko Jacko heeft naast muziek ook grote invloed gehad op de modewereld, hij was echt een soorte van style idool.

Da's waar. Was al weer helemaal vergeten hoe je in Istanbul en Tanger struikelde over die lederen jasjes van hem uit Thriller in de bazaars! :D

http://www.hemlockvintage.com/feed/80smj.jpg

tanger'73
02-07-09, 19:22
Da's waar. Was al weer helemaal vergeten hoe je in Istanbul en Tanger struikelde over die lederen jasjes van hem uit Thriller in de bazaars! :D

http://www.hemlockvintage.com/feed/80smj.jpg


Deze heeft inderdaad heel veel inspiratie bij menigeen modeontwerper opgedaan, maar denk je dat hij sindsdien er alleen maar zo bij liep?

tanger'73
02-07-09, 23:09
sarslijers in Azië hebben zich ongetwijfeld ook laten inspireren door wacko jacko's mondkapje en nu helemaal sinds hij terug wordt verwacht als virus. :D