PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen God meer op het voetbalveld



Marsipulami
14-07-09, 14:57
Geen God tussen de lijnen

(Bron: Het Nieuwsblad)

BRUSSEL (RKnieuws.net) -De voetbalbond FIFA wil strenger optreden tegen voetballers die na een doelpunt hun geloof belijden met een shirt ónder hun voetbalshirt. Geen God tussen de lijnen: dat is het nieuwe standpunt van de wereldvoetbalbond.

Aanleiding hiervoor is het gedrag van een aantal Braziliaanse spelers tijdens de Confederations Cup, een voetbaltoernooi dat Brazilië op 28 juni won. Spelers als Kakŕ en Lucio droegen onder hun voetbalshirts shirts met boodschappen als ’Ik behoor Jezus toe’ en ’Ik hou van God’.

knuppeltje
15-07-09, 09:25
Geen God tussen de lijnen

Mooi zo. Moet ie maar zorgen dat ze niet zo dikwijls lopen te lanterfanten op het veld als ie toch mee wilt doen, hij is toch niet voor niets almachtig zeker. Tis af en toe gewoon niet om aan te zien, en wij maar betalen.

StevieK
16-07-09, 15:46
Geen God tussen de lijnen

(Bron: Het Nieuwsblad)

BRUSSEL (RKnieuws.net) -De voetbalbond FIFA wil strenger optreden tegen voetballers die na een doelpunt hun geloof belijden met een shirt ónder hun voetbalshirt. Geen God tussen de lijnen: dat is het nieuwe standpunt van de wereldvoetbalbond.

Aanleiding hiervoor is het gedrag van een aantal Braziliaanse spelers tijdens de Confederations Cup, een voetbaltoernooi dat Brazilië op 28 juni won. Spelers als Kakŕ en Lucio droegen onder hun voetbalshirts shirts met boodschappen als ’Ik behoor Jezus toe’ en ’Ik hou van God’.


Tenslotte aanbidden ze alleen maar het gouden kalf.
oeps, ja, ik kan me zoiets uit de bijbel herrinneren, met Mozes. Ja, hij was bij God geweest en toen ie terug kwam werd alleen maar het gouden kalf aanbeden.

Ja, nu begrijp ik ook waarom God tussen de lijnen verboden is.

Morosian
17-07-09, 08:36
Na afloop van met name atletiekwedstrijden, hoor je atleten nogal eens zeggen dat ze de overwinning te danken hebben aan god. Dat lijkt mij de doping voorbij en oneerlijk ten opzichte van de ongelovige atleten die het zonder de hulp van een onzichtbaar opperwezen moeten doen. Spirituele doping, daar zou veel harder tegen opgetreden moeten worden.

knuppeltje
17-07-09, 10:17
Na afloop van met name atletiekwedstrijden, hoor je atleten nogal eens zeggen dat ze de overwinning te danken hebben aan god. Dat lijkt mij de doping voorbij en oneerlijk ten opzichte van de ongelovige atleten die het zonder de hulp van een onzichtbaar opperwezen moeten doen. Spirituele doping, daar zou veel harder tegen opgetreden moeten worden.

Bij die dopingcontrole-instanties lopen ze dus nog ver achter.

Morosian
17-07-09, 12:47
Bij die dopingcontrole-instanties lopen ze dus nog ver achter.

Ik weet zeker dat er in de tour ook een hoop renners rijden die onder invloed van god zijn en die bijvoorbeeld stiekem voor de wedstrijd hebben gebeden voor de overwinning. Een beetje bloeddoping is natuurlijk kinderspel vergeleken bij de hulp van een almachtig opperwezen dat ook nog eens onzichtbaar is.

mark61
17-07-09, 12:52
Goedemorgen!

Denken christenen echt dat god zich bezighoudt met sporters en uitslagen? Bizar.

Morosian
17-07-09, 12:57
Denken christenen echt dat god zich bezighoudt met sporters en uitslagen? Bizar.

Hij schijnt zich ook bezig te houden met hun seksleven, dus ik ga ervan uit van wel.

knuppeltje
17-07-09, 15:47
Goedemorgen!

Denken christenen echt dat god zich bezighoudt met sporters en uitslagen? Bizar.

God is overal broeder, 24 uur per dag.

knuppeltje
17-07-09, 15:50
Ik weet zeker dat er in de tour ook een hoop renners

Ze zijn niet allemaal gelijk Bartje. Ik bid niet voor brune bonen, zei die eigenwijs.

H.P.Pas
17-07-09, 16:46
Geen God tussen de lijnen

(Bron: Het Nieuwsblad)

BRUSSEL (RKnieuws.net) -De voetbalbond FIFA wil strenger optreden tegen voetballers die na een doelpunt hun geloof belijden.


Uh oh. (http://soccernet-assets.espn.go.com/design05/images/PH2/Egypt412.jpg)

StevieK
17-07-09, 16:47
God is overal broeder, 24 uur per dag.

sh*t , nu dacht ik alleen met mijn partner liefde te hebben bedreven, weer mis, maar ik hoorde daarna geen commentaar of hij was er niet of hij keurde het goed of...

knuppeltje
18-07-09, 09:57
sh*t , nu dacht ik alleen met mijn partner liefde te hebben bedreven, weer mis, maar ik hoorde daarna geen commentaar of hij was er niet of hij keurde het goed of...

Was er zeker bij in slaap gevallen. :)