PDA

Bekijk Volledige Versie : Israëlische militairen openhartig over Gazaoorlog



Joesoef
15-07-09, 07:03
Israëlische militairen openhartig over Gazaoorlog

JERUZALEM -

Israëlische militairen hebben een boekje opengedaan over hun ervaringen tijdens de 22 dagen durende Gaza-oorlog van december en januari. 'Het doorbreken van de stilte', een organisatie van Israëlische veteranen, heeft woensdag de anonieme getuigenissen in boekvorm gepubliceerd, meldt de organisatie zelf.

Ruim vijftig getuigenissen onthullen een duidelijk verschil tussen de officiële versie van de autoriteiten en wat er volgens de militairen daadwerkelijk is gebeurd. Militairen spreken onder meer van het vernietigen van honderden huizen en moskeeën zonder militair doel, het doden van onschuldige mensen met kleine wapens en het afvuren van witte fosfor in de richting van dichtbevolkte gebieden.

Het conflict zou meer dan 1400 Palestijnen en dertien Israëli's het leven hebben gekost.

PANOMA
15-07-09, 08:10
De lafste mens dat God heeft geschapen is de jood.

Witte78
15-07-09, 08:14
De lafste mens dat God heeft geschapen is de jood.

Typische jodenstreek van god.

PANOMA
15-07-09, 08:18
Typische jodenstreek van god.

liever niet citeren met zo'n kutopmerking

Soldim
15-07-09, 08:27
De lafste mens dat God heeft geschapen is de jood.

De domste mensen die God ooit heeft geschapen zijn de racisten.

PANOMA
15-07-09, 08:34
De domste mensen die God ooit heeft geschapen zijn de racisten.

Geld ook voor jou a zemmel!

knuppeltje
15-07-09, 08:36
Geld ook voor jou a zemmel!

Zeker voor jou!

PANOMA
15-07-09, 08:38
Zeker voor jou!

De grootste nicht wil ook wat zeggen, bij deze dan

knuppeltje
15-07-09, 09:02
De grootste nicht wil ook wat zeggen, bij deze dan

Ga je gang. :)

PANOMA
15-07-09, 09:06
Ga je gang. :)

Waarom blijf je plakken relhoer?

knuppeltje
15-07-09, 09:10
Waarom blijf je plakken relhoer?

Een mens moet wat doen om domme racistjes een beetje te pesten.

PANOMA
15-07-09, 09:12
Een mens moet wat doen om domme racistjes een beetje te pesten.

blijf ontopic homo ben geen racist,

knuppeltje
15-07-09, 09:15
blijf ontopic homo ben geen racist,

Tja, de grootste bandiet zal ook niet toegeven dat ie een bandiet is. So What?

ronald
15-07-09, 15:27
De lafste mens dat God heeft geschapen is de jood.

Kom eens op met je ware identiteit "PANORAMA"... Blijkt dus volgens je eigen opvatting dat er iemand laffer is.
Maar wat weet jij eigenlijk van mens, van Gd, van scheppen en van Jood?

ronald
15-07-09, 15:36
blijf ontopic homo ben geen racist,

Dat weten we nog niet. Wat wel waar is, is dat je een antisemiet bent. Ben je zo geboren?

John2
15-07-09, 16:02
Israëlische militairen openhartig over Gazaoorlog

JERUZALEM -

Israëlische militairen hebben een boekje opengedaan over hun ervaringen tijdens de 22 dagen durende Gaza-oorlog van december en januari. 'Het doorbreken van de stilte', een organisatie van Israëlische veteranen, heeft woensdag de anonieme getuigenissen in boekvorm gepubliceerd, meldt de organisatie zelf.

Ruim vijftig getuigenissen onthullen een duidelijk verschil tussen de officiële versie van de autoriteiten en wat er volgens de militairen daadwerkelijk is gebeurd. Militairen spreken onder meer van het vernietigen van honderden huizen en moskeeën zonder militair doel, het doden van onschuldige mensen met kleine wapens en het afvuren van witte fosfor in de richting van dichtbevolkte gebieden.

Het conflict zou meer dan 1400 Palestijnen en dertien Israëli's het leven hebben gekost.

Een twijvelachtig verhaal, zeker nadat ik een stukje op tv zag van een militair die verklaarde een fosfor-rookgranaat op een huis gooide om zo huizen in brand te steken?
Verder is het verschil met de verklaringen die zijn afgegeven door VN medewerkers totaal anders dan dat deze militairen geven.

fisherman1969
15-07-09, 17:16
Een twijvelachtig verhaal, zeker nadat ik een stukje op tv zag van een militair die verklaarde een fosfor-rookgranaat op een huis gooide om zo huizen in brand te steken?
Verder is het verschil met de verklaringen die zijn afgegeven door VN medewerkers totaal anders dan dat deze militairen geven.

Waar vuur is ,is ook rook !
Er waren verschillende millitairen die verklaarden vrij (mandaat) te hebben gehad.

Joesoef
15-07-09, 19:10
De lafste mens dat God heeft geschapen is de jood.


Bedankt voor het verpesten van dit topic.

Joesoef
15-07-09, 19:12
Waar vuur is ,is ook rook !
Er waren verschillende millitairen die verklaarden vrij (mandaat) te hebben gehad.


Het is in feite een klokkenluiders rapport met geanonimiseerde direct betrokkenen.

John2
15-07-09, 20:02
Waar vuur is ,is ook rook !
Er waren verschillende millitairen die verklaarden vrij (mandaat) te hebben gehad.
Ben ik helemaal met je eens, maar om de rook te zien moet je wel weten waar het brand.
Ik leg hieronder wel uit wat ik bedoel.


Het is in feite een klokkenluiders rapport met geanonimiseerde direct betrokkenen.

Heel leuk Joesoef, maar als je klokkenluiders hebt, moet je weten wie er luidt en van waar het word geluid.
Het is heel vreemd, dat een hechte club oud militairen uit de school klapt, dat het toevallig de zelfde groep is van oudstrijders waar wij van de VN geen medewerking van mogen verwachten laat ik terzijde.

Ik vind het vreemd dat dit anoniem wordt gemeld in de media, terwijl de VN/UN altijd mensen binnen deze groepen heeft waarbij een militair hun verhaal kwijt kunnen, vaak is dit iemand die werkzaam is als humanitair medewerker, die beroepsgeheim heeft.
Mondjes matig krijgt de VN of het internationaal recht informatie uit deze hoek en nu zouden er ineens meer dan 50 mensen anoniem de wandaden tentoon spreiden???
Verder heb ik enkele informatie bekeken zoals het gooien van een fosfor granaat op daken om zo huizen in brand te steken?
Terwijl deze granaten moeten worden afgevuurd in een loop met trekken en velsen omdat deze granaat pas na meer als 100 omwentelingen ontgrendeld word.
Verder het verhaal van burgerschilden, er is binnen de VN twee meldingen bekend waarbij soldaten bewust of onbewust burgers hebben gebruikt als menselijk schilt.
Verder noemen klokkenluiders normaal gesproken namen, plaatsen, data's etc. waar het gebeurd is zodat een en ander kan worden nagetrokken.

Ik vind het in iedergeval nog steeds een warrig verhaal.

fisherman1969
15-07-09, 20:20
Bedankt voor het verpesten van dit topic.

Sluit me bij deze bij jou aan !wat een stuk onbenul.

Joesoef
15-07-09, 20:21
maar als je klokkenluiders hebt, moet je weten wie er luidt en van waar het word geluid.


Oud-soldaten Israël: Palestijnen gebruikt als menselijk schild
Gepubliceerd: 15 juli 2009 11:24 | Gewijzigd: 15 juli 2009 16:22
Door onze correspondent
Tel Aviv, 15 juli. Het Israëlische leger heeft tijdens het drie weken durende offensief in de Gazastrook, een half jaar geleden, Palestijnse burgers als menselijk schild gebruikt en wittefosforgranaten afgeschoten op huizen. Militairen werden zonder ‘moreel kader’ de oorlog in gestuurd, behalve dat de eigen verliezen zo veel mogelijk beperkt moesten worden.

Dat stelt de Israëlische organisatie van ex-militairen Breaking the Silence op basis van de getuigenissen van 26 veteranen van de Gaza-oorlog. De getuigenissen – geanonimiseerd om vervolging te voorkomen – worden vandaag gepubliceerd.

In de verhalen van de reservisten en beroepsmilitairen komt meerdere malen naar voren dat legerofficieren geen schietinstructies gaven, maar opriepen op alles te schieten wat bewoog. „Dit was in essentie onze instructie”, zegt getuige nr. 9. 'Schiet als jij dat wil. Zie je iemand, ben je bang: schieten.”

Tijdens de oorlog in de Gazastrook vielen volgens de Verenigde Naties meer dan 1.300 doden, meest burgers. Tijdens de oorlog vielen dertien Israëlische doden. Israël wilde naar eigen zeggen een einde maken aan de raketbeschietingen door Hamas, maar slaagde er niet in Hamas op de knieën te dwingen.

Volgens Yehuda Shaul, oprichter van Breaking the Silence, laten de getuigenissen zien dat de oorlog in de Gazastrook „totaal anders” is dan voorgaande oorlogen van Israël. „De mate van verwoesting is vele malen erger dan voorheen. Alles is een legitiem doelwit”, is tegen de militairen gezegd. Het Israëlische leger laat in een reactie weten dat de getuigenissen grotendeels gebaseerd is op geruchten en verhalen van horen zeggen. De verhalen zijn volgens een legerwoordvoerder anoniem en vrijwel oncontroleerbaar. Het leger zegt al langer met onderzoeken bezig te zijn naar beschuldigingen van wangedrag.

fisherman1969
15-07-09, 20:41
Ben ik helemaal met je eens, maar om de rook te zien moet je wel weten waar het brand.
Ik leg hieronder wel uit wat ik bedoel.



Heel leuk Joesoef, maar als je klokkenluiders hebt, moet je weten wie er luidt en van waar het word geluid.
Het is heel vreemd, dat een hechte club oud militairen uit de school klapt, dat het toevallig de zelfde groep is van oudstrijders waar wij van de VN geen medewerking van mogen verwachten laat ik terzijde.

Ik vind het vreemd dat dit anoniem wordt gemeld in de media, terwijl de VN/UN altijd mensen binnen deze groepen heeft waarbij een militair hun verhaal kwijt kunnen, vaak is dit iemand die werkzaam is als humanitair medewerker, die beroepsgeheim heeft.
Mondjes matig krijgt de VN of het internationaal recht informatie uit deze hoek en nu zouden er ineens meer dan 50 mensen anoniem de wandaden tentoon spreiden???
Verder heb ik enkele informatie bekeken zoals het gooien van een fosfor granaat op daken om zo huizen in brand te steken?
Terwijl deze granaten moeten worden afgevuurd in een loop met trekken en velsen omdat deze granaat pas na meer als 100 omwentelingen ontgrendeld word.
Verder het verhaal van burgerschilden, er is binnen de VN twee meldingen bekend waarbij soldaten bewust of onbewust burgers hebben gebruikt als menselijk schilt.
Verder noemen klokkenluiders normaal gesproken namen, plaatsen, data's etc. waar het gebeurd is zodat een en ander kan worden nagetrokken.

Ik vind het in iedergeval nog steeds een warrig verhaal.

Het Journaal besteedde er ook de nodige aandacht aan dus , en als ik kijk welke verwoestingen *) er zijn gemaakt door de Israelische troepen dan heb ik zo mijn nodige vragen en gedachten er over .
*) diverse reportages

fisherman1969
15-07-09, 20:45
blijf ontopic homo ben geen racist,


'Een besmette morele omgeving'
Daar ben jij blijkbaar in opgevoed .

barfly
15-07-09, 20:45
Israëlische militairen openhartig over Gazaoorlog

JERUZALEM -

Israëlische militairen hebben een boekje opengedaan over hun ervaringen tijdens de 22 dagen durende Gaza-oorlog van december en januari. 'Het doorbreken van de stilte', een organisatie van Israëlische veteranen, heeft woensdag de anonieme getuigenissen in boekvorm gepubliceerd, meldt de organisatie zelf.

Ruim vijftig getuigenissen onthullen een duidelijk verschil tussen de officiële versie van de autoriteiten en wat er volgens de militairen daadwerkelijk is gebeurd. Militairen spreken onder meer van het vernietigen van honderden huizen en moskeeën zonder militair doel, het doden van onschuldige mensen met kleine wapens en het afvuren van witte fosfor in de richting van dichtbevolkte gebieden.

Het conflict zou meer dan 1400 Palestijnen en dertien Israëli's het leven hebben gekost.

Goed dat een aantal getuigen wel de mond durft open te doen in Israel.

PANOMA
15-07-09, 22:04
Bedankt voor het verpesten van dit topic.

Het begon niet bij mij kijk waar het begonnen is , ik gaf slechts mijn mening.. Je moet bij die relnicht wezen.

PANOMA
15-07-09, 22:04
'Een besmette morele omgeving'
Daar ben jij blijkbaar in opgevoed .

Je moeder!

John2
15-07-09, 22:19
Oud-soldaten Israël: Palestijnen gebruikt als menselijk schild
Gepubliceerd: 15 juli 2009 11:24 | Gewijzigd: 15 juli 2009 16:22
Door onze correspondent
Tel Aviv, 15 juli. Het Israëlische leger heeft tijdens het drie weken durende offensief in de Gazastrook, een half jaar geleden, Palestijnse burgers als menselijk schild gebruikt en wittefosforgranaten afgeschoten op huizen. Militairen werden zonder ‘moreel kader’ de oorlog in gestuurd, behalve dat de eigen verliezen zo veel mogelijk beperkt moesten worden.

Dat stelt de Israëlische organisatie van ex-militairen Breaking the Silence op basis van de getuigenissen van 26 veteranen van de Gaza-oorlog. De getuigenissen – geanonimiseerd om vervolging te voorkomen – worden vandaag gepubliceerd.

In de verhalen van de reservisten en beroepsmilitairen komt meerdere malen naar voren dat legerofficieren geen schietinstructies gaven, maar opriepen op alles te schieten wat bewoog. „Dit was in essentie onze instructie”, zegt getuige nr. 9. 'Schiet als jij dat wil. Zie je iemand, ben je bang: schieten.”

Tijdens de oorlog in de Gazastrook vielen volgens de Verenigde Naties meer dan 1.300 doden, meest burgers. Tijdens de oorlog vielen dertien Israëlische doden. Israël wilde naar eigen zeggen een einde maken aan de raketbeschietingen door Hamas, maar slaagde er niet in Hamas op de knieën te dwingen.

Volgens Yehuda Shaul, oprichter van Breaking the Silence, laten de getuigenissen zien dat de oorlog in de Gazastrook „totaal anders” is dan voorgaande oorlogen van Israël. „De mate van verwoesting is vele malen erger dan voorheen. Alles is een legitiem doelwit”, is tegen de militairen gezegd. Het Israëlische leger laat in een reactie weten dat de getuigenissen grotendeels gebaseerd is op geruchten en verhalen van horen zeggen. De verhalen zijn volgens een legerwoordvoerder anoniem en vrijwel oncontroleerbaar. Het leger zegt al langer met onderzoeken bezig te zijn naar beschuldigingen van wangedrag.

En nu denk jij dat ik dit niet heb gelezen???





Het Journaal besteedde er ook de nodige aandacht aan dus , en als ik kijk welke verwoestingen *) er zijn gemaakt door de Israelische troepen dan heb ik zo mijn nodige vragen en gedachten er over .
*) diverse reportages

Ja en???

Juist de genen die het nieuws naar buiten zou hebben gebracht, spreekt nergens over, ook niet op hun eigen site???

http://breakingthesilencenet.blogspot.com/

Nieuws wordt snel overgenomen, een kleine krant bracht het uit in het nieuws, twee dagen geleden, een filmpje op your tube die we ook zagen in het nieuws en de rest neemt het wel over :)

PANOMA
15-07-09, 22:24
Dit is nog maar het topje van de ijsberg van wat ze daar uitgespookt hebben tegen die weerloze mensen, ben je dan niet laf?

John2
15-07-09, 22:48
Dit is nog maar het topje van de ijsberg van wat ze daar uitgespookt hebben tegen die weerloze mensen, ben je dan niet laf?

Niet laffer dan Hamas die op hun eigen burgers schiet, voedselconvoien overvalt en gebruik maakt van VN voertuigen zoals ziekenwagens om troepen en wapens te vervoeren.
Een oorlog met wapens wordt immers uitgevochten door laffaards die bang zijn voor hun eigen dood.

PANOMA
15-07-09, 22:52
Niet laffer dan Hamas die op hun eigen burgers schiet, voedselconvoien overvalt en gebruik maakt van VN voertuigen zoals ziekenwagens om troepen en wapens te vervoeren.



Waar heb je deze propaganda bullshit vandaan of was je er bij?

John2
15-07-09, 23:15
Waar heb je deze propaganda bullshit vandaan of was je er bij?

Ach gut, nu vind ons ventje het propaganda en wil hij weten waar ik dit vandaan heb en of ik erbij was?

Verander eerst maar eens van toon tegen je medemens voordat ik hier op antwoord.

PANOMA
15-07-09, 23:26
Ach gut, nu vind ons ventje het propaganda en wil hij weten waar ik dit vandaan heb en of ik erbij was?

Verander eerst maar eens van toon tegen je medemens voordat ik hier op antwoord.

Hey zielig ventje ik zit echt niet te wachten op je antwoord, ga wat doen met je miezirige leventje.

ronald
15-07-09, 23:31
Het begon niet bij mij kijk waar het begonnen is , ik gaf slechts mijn mening.. Je moet bij die relnicht wezen.

Dat deed je niet lafaard. Je deed een uitspraak over Gd die jij niet kunt maken. Je bent een paganist en daardoor een Gdsbelediger. Je zult verantwoordelijk worden gehouden voor je eigen woorden.

PANOMA
15-07-09, 23:34
Dat deed je niet lafaard. Je deed een uitspraak over Gd die jij niet kunt maken. Je bent een paganist en daardoor een Gdsbelediger. Je zult verantwoordelijk worden gehouden voor je eigen woorden.

:auw2:

John2
15-07-09, 23:43
Hey zielig ventje ik zit echt niet te wachten op je antwoord, ga wat doen met je miezirige leventje.

Maak je niet druk ik ben verre van zielig en heb voldoende te doen in mijn leven, die zeker niet miezerig is en waar jij denk ik nog veel van kan leren door je onderanderen met respect uit te drukken naar andere mensen toe en zeker geen ras of geloof te beledigen want daar hebben we hier al voldoende van gehad, personen die zichzelf verlochenen en daarna via de achterdeur vertrokken of een ip-ban kregen.
Ik vind jou gedrag in iedergeval discutabel en een discussie niet waard.:)

PANOMA
15-07-09, 23:49
Maak je niet druk ik ben verre van zielig en heb voldoende te doen in mijn leven, die zeker niet miezerig is en waar jij denk ik nog veel van kan leren door je onderanderen met respect uit te drukken naar andere mensen toe en zeker geen ras of geloof te beledigen want daar hebben we hier al voldoende van gehad, personen die zichzelf verlochenen en daarna via de achterdeur vertrokken of een ip-ban kregen.
Ik vind jou gedrag in iedergeval discutabel en een discussie niet waard.:)

Het kan me niet schelen wat jij denkt of vind. Respect moet je verdienen en niet proberen op te eisen.Het beledigen van een ras die onmenselijk handelt tegen een weerloos volk is veel minder erg dan het uitmoorden van een ras zoals hier het geval is.

John2
16-07-09, 00:09
=PANOMA;4023274]Het kan me niet schelen wat jij denkt of vind.
Nee en ik denk dat een gemiddelde Jood in Israel net zo denkt als jij als het gaat om Hamas en de Gaza.


Respect moet je verdienen en niet proberen op te eisen.
Respect heb ik in de wereld al lang verdiend en zit zelfs in een riante positie dat ik het ook kan opeisen.


Het beledigen van een ras die onmenselijk handelt tegen een weerloos volk is veel minder erg dan het uitmoorden van een ras zoals hier het geval is.
Het beledigen van een ras is racisme, dat jij dit dan ook nog bewust doet maakt het alleen maar erger, verder als het palestijnse volk zo weerloos is wordt het misschien eens tijd om te onderhandelen met Israel voor een stabiele en langdurige vrede, zodat er geen doden meer vallen.

PANOMA
16-07-09, 00:47
Ontopic !!!!!! Blijf niet onnodig plakken.


Israëlische militairen openhartig over Gazaoorlog

JERUZALEM -

Israëlische militairen hebben een boekje opengedaan over hun ervaringen tijdens de 22 dagen durende Gaza-oorlog van december en januari. 'Het doorbreken van de stilte', een organisatie van Israëlische veteranen, heeft woensdag de anonieme getuigenissen in boekvorm gepubliceerd, meldt de organisatie zelf.

Ruim vijftig getuigenissen onthullen een duidelijk verschil tussen de officiële versie van de autoriteiten en wat er volgens de militairen daadwerkelijk is gebeurd. Militairen spreken onder meer van het vernietigen van honderden huizen en moskeeën zonder militair doel, het doden van onschuldige mensen met kleine wapens en het afvuren van witte fosfor in de richting van dichtbevolkte gebieden.

Het conflict zou meer dan 1400 Palestijnen en dertien Israëli's het leven hebben gekost.

Spoetnik
16-07-09, 02:10
Goed dat een aantal getuigen wel de mond durft open te doen in Israel.

anoniem....

John2
16-07-09, 07:36
Hamas terroristen openhartig over Gazaoorlog

GAZA CITY -

Hamas terroristen hebben een boekje opengedaan over hun ervaringen tijdens de 22 dagen durende Gaza-oorlog van december en januari. 'Het doorbreken van de stilte', een organisatie van Isamitische veteranen, heeft woensdag de anonieme getuigenissen in boekvorm gepubliceerd, meldt de organisatie zelf.

Ruim vijftig getuigenissen onthullen een duidelijk verschil tussen de officiële versie van de autoriteiten en wat er volgens de terroristen daadwerkelijk is gebeurd. Terroristen spreken onder meer van het vernietigen van honderden huizen en moskeeën zonder militair doel, het doden van onschuldige mensen met kleine wapens en het afvuren van ongeleide raketten in de richting van dichtbevolkte gebieden.

Het conflict zou meer dan dertien Israëli's het leven hebben gekost.


Ontopic !!!!!! Blijf niet onnodig plakken.
Nee je heb gelijk

John2
16-07-09, 08:00
anoniem....
Nee hoor niets anoniem Joesoef plaatste het ....:)

knuppeltje
16-07-09, 09:53
Ik vind het in iedergeval nog steeds een warrig verhaal.

Vind ik van jou ook altijd.

fisherman1969
16-07-09, 14:18
Je moeder!

Je antwoord bevestigd mijn vermoedens!
Stof om over na te denken !