PDA

Bekijk Volledige Versie : NAVO-baas Jaap de Hoop Scheffer kreeg hartaanval



Marsipulami
21-07-09, 18:25
NAVO-baas Jaap de Hoop Scheffer kreeg hartaanval

De trombose waar NAVO-secretaris-generaal Jaap de Hoop Scheffer vandaag het slachtoffer van is geworden, is het gevolg van een hartaanval. Dat deelt de persdienst van het ziekenhuis Sint-Elisabeth in Ukkel mee, waar de Hoop Scheffer is opgenomen.

In het hospitaal, dat deel uitmaakt van de groep Europa Ziekenhuizen, hebben de spoeddiensten de kransslagaders van de Hoop Scheffers hart onderzocht, waarbij meteen een stent is geplaatst. Die moet de geblokkeerde ader openhouden.

Stabiel
Ziekenhuiswoordvoerster Chantal Dekempeneer benadrukt dat de toestand van de NAVO-topman momenteel "stabiel" is en "gunstig evolueert". Hij is onder verhoogd toezicht op de afdeling intensieve zorgen opgenomen.

De Hoop Scheffer was eerder op de dag al onwel geworden tijdens de inhuldiging van het NAVO-dorp in het Brusselse Warandepark, naar aanleiding van de nationale feestdag. Toen hij in het gezelschap was van premier Herman Van Rompuy en minister van Defensie Pieter De Crem ging hij even op een bankje zitten om uit te rusten.

Volgens zijn woordvoerder was hij vermoeid, maar toch moest hij een tiental seconden uitgestrekt gaan liggen, omringd door zijn entourage en onder het nieuwsgierige oog van voorbijgangers.

Drukke agenda
Eind juli zwaait de Hoop Scheffer af als secretaris-generaal. De voorbije weken moest hij een drukke agenda afwerken, waarbij hij afscheid ging nemen van verschillende van de 28 lidstaten van de alliantie. Hij wordt opgevolgd door de Deense oud-premier Anders Fogh Rasmussen. (belga/edp/sps)

Soldim
22-07-09, 07:31
NAVO-baas Jaap de Hoop Scheffer kreeg hartaanval


Je blijft je verbazen .... ik heb altijd gedacht dat hij geen hart had....

Ron Haleber
22-07-09, 10:10
Je blijft je verbazen .... ik heb altijd gedacht dat hij geen hart had....

Lijkt mij ook! Ipv een hart had hij daar een Kalasnikof zitten... :kalasniko

Zijn adjudant heeft gefaald met het nodige onderhoud - niet tijdig gesmeerd...

Overigens mijn beste wensen met Jaap!:)

StevieK
22-07-09, 17:21
Lijkt mij ook! Ipv een hart had hij daar een Kalasnikof zitten... :kalasniko

Zijn adjudant heeft gefaald met het nodige onderhoud - niet tijdig gesmeerd...

Overigens mijn beste wensen met Jaap!:)

Nou, hier ontdek ik iets, een zwak hart ( volgens een eerdere topic) kan ook duiden op homo zijn,

zou ie, ja,... nee, volgens die heilige met baard ja,...

Ik geloof er ieder geval geen barst van,