PDA

Bekijk Volledige Versie : Jongen bijna dood na overdosis nicotinekauwgom



Marsipulami
21-07-09, 20:55
Jongen bijna dood na overdosis nicotinekauwgom


http://img.vandaag.be/tmp/450/350/r/articles/200907201832-1_jongen-bijna-dood-na-overdosis-nicotinekauwgom.jpg


Een Britse jongen heeft een overdosis nicotine binnengekregen nadat hij 45 stukken nicotinekauwgom opknabbelde.


Kinderen kunnen in Groot-Brittannië vanaf 12 jaar een wekelijkse hoeveelheid van 105 stukken nicotinekauwgom krijgen van hun school. Aiden Williams uit West Bromwich veroberde 45 stukken in één keer, het equivalent van het roken van 180 light-sigaretten in 25 minuten tijd.

Verantwoordelijkheid
"Ik kan niet geloven dat deze kauwgom uitgedeeld kan worden zonder dat ouders ervan op de hoogte gebracht worden. Volgens de dokters had mijn zoon kunnen sterven", aldus moeder Caroline.

"Ik weet dat wat hij deed dom was, maar dit bewijst gewoon dat je kinderen niet de verantwoordelijkheid moet geven om met medicatie om te gaan."

Hartmonitor
Aiden zelf zegt beschaamd te zijn over het voorval. "Het was dom, maar ik dacht er niet bij na en besefte niet dat het gevaarlijk kon zijn. Ik at de kauwgom tijdens de speeltijd. Na een paar minuten voelde ik me heel licht in mijn hoofd en moest ik gaan zitten. Het volgende moment lag ik in het ziekenhuis aan een hartmonitor. Het was vrij beangstigend."


Foto The Sun