PDA

Bekijk Volledige Versie : Maagden verkracht voor 'legale' executie



StevieK
22-07-09, 10:09
Bron : De Telegraaf

Maagden verkracht voor 'legale' executie
AMSTERDAM - Leden van de in Iran gevreesde Basij (http://nl.wikipedia.org/wiki/Iraanse_Revolutionaire_Garde) verkrachten maagden in de gevangenissen in de nacht voor hun executies.



De bewakers trouwen de nacht voor de terechtstellingen met de vrouwelijke gevangenen, om de verkrachtingen 'legaal' te maken binnen het huwelijk. Vervolgens mogen de vrouwen, omdat ze geen maagd meer zijn, 'legaal' geëxecuteerd worden.

Een van de leden van de paramillitaire groep onder de religieuze leider Ali Khamenei (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ali_Khamenei) heeft dat anoniem in de openbaarheid gebracht. De Jerusalem Post bericht daar over.

Toen hij 18 jaar was, kreeg hij volgens eigen zeggen 'de eer' tijdelijk jonge meisjes te trouwen die ter dood veroordeeld waren. De man heeft daar nu spijt van. Hij is net zelf vrijgekomen uit de gevangenis, waar hij zat omdat hij twee tieners had bevrijd die waren gearresteerd na de demonstraties rond de laatste verkiezingen.

Sommige vrouwlijke gedetineerden kregen slaappillen toegediend om ze rustig te maken. Maar de vrouwen vochten desondanks tegen de verkrachtingen. Volgens de anonieme man waren ze nog banger voor de onteringen dan voor de executies die daarop volgden. "Ik heb ze horen huilen en schreeuwen. Een van de meisjes heeft haar gezicht en nek met haar vingernagels helemaal opengekrabd, dat vergeet ik nooit meer."


http://www.coxandforkum.com/archives/IranianDemocracy-X.gif

StevieK
22-07-09, 10:13
Ik Snap het niet,

Een religeuze leider,..... dus het moet wel volgens zijn intepretatie van het heilige schrift gegaan zijn.

Keurt dit de Islam dit goed, is dit conform the Koran??
Is dit wat Mohammed ook goedkeurt ??
Ik begrijp hier nu absoluut helemaal niet meer van.

Is dit nu geestesgestoorde reliegeuze leider, leider die de draad kwijt zijn.
Het wordt is tijd dat Allah zijn personeel hier op aarde aan gaat pakken.

Slinger
22-07-09, 10:16
Ik Snap het niet,

Een religeuze leider,..... dus het moet wel volgens zijn intepretatie van het heilige schrift gegaan zijn.

Keurt dit de Islam dit goed, is dit conform the Koran??
Is dit wat Mohammed ook goedkeurt ??
Ik begrijp hier nu absoluut helemaal niet meer van.

In Iran is het mogelijk om tijdelijk met een vrouw, bijvoorbeeld een prostituee te trouwen, zodat je sex met haar kunt hebben zonder in overtreding te zijn. Het is allemaal perfect in overeenstemming met de regels van de islam.

Joesoef
22-07-09, 12:06
In Iran is het mogelijk om tijdelijk met een vrouw, bijvoorbeeld een prostituee te trouwen, zodat je sex met haar kunt hebben zonder in overtreding te zijn. Het is allemaal perfect in overeenstemming met de regels van de islam.


Wat een onzin.

In Iran hoef je echt net zoveel moeite te doen om een prostituee te vinden, je belt er een, je pakt er een op in een hotel of op straat. Zo nu en dan worden die vrouwen opgepakt, moeten mee en krijgen een gaatje in hun identiteitsbewijs en als ze veel gaatjes hebben in die kaart moeten ze een tijdje de gevangenis in.
Een tijdelijk huwelijk wordt alleen gebruikt indien papieren voor het officiële huwelijk door omstandigheden op zich laten wachten of men niet officieel kan trouwen ivm het niet krijgen van toestemming. Zo een lange lijst van huwelijkskandidaten op je cv (alles staat opgetekend en moet je telkens bij elke officiële instantie/ aktie overhandigen) staat natuurlijk niet echt goed. Niet als je gaat trouwen (partner krijgt alles te zien) en je werkgever.
Beidde partijen moeten het contract ook tekenen.

Dat er vrouwen in de gevangenis worden verkracht wil ik wel geloven, dat er een complot achter zit echter niet. Probleem is dat de uitvoerende en controlerende macht in Iran niet echt een controle orgaan hebben maar allemaal leidinggevenden die zo een beetje hun eigen interpretatie aan dingen kunnen geven onder de vlag van volgens soenna etc.

Witte78
22-07-09, 12:14
Die praktijk komt voor in SA, het Misyar huwelijk. Al mag een vrouw wel maar met 1 man tegelijk getrouwd zijn. Het huwelijk moet dus ontbonden worden voordat de volgende klant wordt bediend.

Joesoef
22-07-09, 12:15
Die praktijk komt voor in SA, het Misyar huwelijk. Al mag een vrouw wel maar met 1 man tegelijk getrouwd zijn. Het huwelijk moet dus ontbonden worden voordat de volgende klant wordt bediend.


Ervaring?

Witte78
22-07-09, 12:16
Ervaring?

Nee ik ben helaas al met 4 vrouwen getrouwd, ik zal eerst met 1 moeten scheiden.

Joesoef
22-07-09, 12:23
Nee ik ben helaas al met 4 vrouwen getrouwd, ik zal eerst met 1 moeten scheiden.


Je vindt het dus aannemelijk dat prostituees niet vrijwillig steeds trouwen en scheiden?

Witte78
22-07-09, 12:31
Je vindt het dus aannemelijk dat prostituees niet vrijwillig steeds trouwen en scheiden?

:confused:

Charlus
22-07-09, 12:50
Bron : De Telegraaf

Maagden verkracht voor 'legale' executie
AMSTERDAM - Leden van de in Iran gevreesde Basij (http://nl.wikipedia.org/wiki/Iraanse_Revolutionaire_Garde) verkrachten maagden in de gevangenissen in de nacht voor hun executies.



De bewakers trouwen de nacht voor de terechtstellingen met de vrouwelijke gevangenen, om de verkrachtingen 'legaal' te maken binnen het huwelijk. Vervolgens mogen de vrouwen, omdat ze geen maagd meer zijn, 'legaal' geëxecuteerd worden.

Een van de leden van de paramillitaire groep onder de religieuze leider Ali Khamenei (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ali_Khamenei) heeft dat anoniem in de openbaarheid gebracht. De Jerusalem Post bericht daar over.

Toen hij 18 jaar was, kreeg hij volgens eigen zeggen 'de eer' tijdelijk jonge meisjes te trouwen die ter dood veroordeeld waren. De man heeft daar nu spijt van. Hij is net zelf vrijgekomen uit de gevangenis, waar hij zat omdat hij twee tieners had bevrijd die waren gearresteerd na de demonstraties rond de laatste verkiezingen.

Sommige vrouwlijke gedetineerden kregen slaappillen toegediend om ze rustig te maken. Maar de vrouwen vochten desondanks tegen de verkrachtingen. Volgens de anonieme man waren ze nog banger voor de onteringen dan voor de executies die daarop volgden. "Ik heb ze horen huilen en schreeuwen. Een van de meisjes heeft haar gezicht en nek met haar vingernagels helemaal opengekrabd, dat vergeet ik nooit meer."


http://www.coxandforkum.com/archives/IranianDemocracy-X.gif
De mannen in kwestie zijn geloofsgenoten van Snowwhite? Word ik uit het artikel niet goed gewaar.

mark61
22-07-09, 13:00
De mannen in kwestie zijn geloofsgenoten van Snowwhite? Word ik uit het artikel niet goed gewaar.

Sneu gaat zeggen dat die sji'ieten maar raar volk zijn. Eventuele verwijzingen naar gelijkaardige praktijken bij soennieten stuiten op ontkenning, afwijzing en gescheld.

sjaen
22-07-09, 19:14
Wat een onzin.

In Iran hoef je echt net zoveel moeite te doen om een prostituee te vinden, je belt er een, je pakt er een op in een hotel of op straat. Zo nu en dan worden die vrouwen opgepakt, moeten mee en krijgen een gaatje in hun identiteitsbewijs en als ze veel gaatjes hebben in die kaart moeten ze een tijdje de gevangenis in.
Een tijdelijk huwelijk wordt alleen gebruikt indien papieren voor het officiële huwelijk door omstandigheden op zich laten wachten of men niet officieel kan trouwen ivm het niet krijgen van toestemming. Zo een lange lijst van huwelijkskandidaten op je cv (alles staat opgetekend en moet je telkens bij elke officiële instantie/ aktie overhandigen) staat natuurlijk niet echt goed. Niet als je gaat trouwen (partner krijgt alles te zien) en je werkgever.
Beidde partijen moeten het contract ook tekenen.

Dat er vrouwen in de gevangenis worden verkracht wil ik wel geloven, dat er een complot achter zit echter niet. Probleem is dat de uitvoerende en controlerende macht in Iran niet echt een controle orgaan hebben maar allemaal leidinggevenden die zo een beetje hun eigen interpretatie aan dingen kunnen geven onder de vlag van volgens soenna etc.


Ik dacht dat het iets te maken had met het feit dat de koran of een of andere hadieth het verbiedt om maagden te executeren?

Joesoef
22-07-09, 19:17
Ik dacht dat het iets te maken had met het feit dat de koran of een of andere hadieth het verbiedt om maagden te executeren?

Oh, en welke is dat volgens jou en hoe zit dat met mannen?

sjaen
22-07-09, 19:45
Oh, en welke is dat volgens jou en hoe zit dat met mannen?

Geen idee! de volgende quote heeft deze teneur: Vervolgens mogen de vrouwen, omdat ze geen maagd meer zijn, 'legaal' geëxecuteerd worden.

Joesoef
22-07-09, 19:57
Geen idee! de volgende quote heeft deze teneur: Vervolgens mogen de vrouwen, omdat ze geen maagd meer zijn, 'legaal' geëxecuteerd worden.

Dat er mannen zijn die zo denken, zal best, mannen die er naar handelen geloof ik ook. Wetelijke basis volgens soenna en sharia is echter onzin.

John2
22-07-09, 22:45
Dat er mannen zijn die zo denken, zal best, mannen die er naar handelen geloof ik ook. Wetelijke basis volgens soenna en sharia is echter onzin.
En wat about, sociaal, cultureel of religieuze basis volgens het geloof.

Joesoef
23-07-09, 05:48
En wat about, sociaal, cultureel of religieuze basis volgens het geloof.

Lees de Telegraaf koppen, dat is niet gebonden aan een land maar hoort bij de gehele mensheid.

Turkenbus
23-07-09, 07:46
Bron : De Telegraaf

Maagden verkracht voor 'legale' executie
AMSTERDAM - Leden van de in Iran gevreesde Basij (http://nl.wikipedia.org/wiki/Iraanse_Revolutionaire_Garde) verkrachten maagden in de gevangenissen in de nacht voor hun executies.



De bewakers trouwen de nacht voor de terechtstellingen met de vrouwelijke gevangenen, om de verkrachtingen 'legaal' te maken binnen het huwelijk. Vervolgens mogen de vrouwen, omdat ze geen maagd meer zijn, 'legaal' geëxecuteerd worden.

Een van de leden van de paramillitaire groep onder de religieuze leider Ali Khamenei (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ali_Khamenei) heeft dat anoniem in de openbaarheid gebracht. De Jerusalem Post bericht daar over.

Toen hij 18 jaar was, kreeg hij volgens eigen zeggen 'de eer' tijdelijk jonge meisjes te trouwen die ter dood veroordeeld waren. De man heeft daar nu spijt van. Hij is net zelf vrijgekomen uit de gevangenis, waar hij zat omdat hij twee tieners had bevrijd die waren gearresteerd na de demonstraties rond de laatste verkiezingen.

Sommige vrouwlijke gedetineerden kregen slaappillen toegediend om ze rustig te maken. Maar de vrouwen vochten desondanks tegen de verkrachtingen. Volgens de anonieme man waren ze nog banger voor de onteringen dan voor de executies die daarop volgden. "Ik heb ze horen huilen en schreeuwen. Een van de meisjes heeft haar gezicht en nek met haar vingernagels helemaal opengekrabd, dat vergeet ik nooit meer."


http://www.coxandforkum.com/archives/IranianDemocracy-X.gif

Jerusalem Post en Iran...hmmmmm:chinees:Israel en Iran zijn toch goede vrienden, dus het lijkt me sterk dat dit verzonnen is!!!

Victory
23-07-09, 14:42
wat een bullshit allemaal weer... waarom zouden ze verkracht moeten voor een 'legale' executie? Ze kunnen gewoon geëxecuteerd worden, punt. Je moet echt een westerling (vooral NLer) zijn om dit soort dingen te geloven... veel success met de rest van de verhalen op jerusalem post, lol.

Charlus
23-07-09, 14:49
<...>Ze kunnen gewoon geëxecuteerd worden, punt.<...>
Jonge meisjes worden gewoon geëxecuteerd, niets aan de hand. Kan Nederland nog iets van leren.

Witte78
23-07-09, 14:51
wat een bullshit allemaal weer... waarom zouden ze verkracht moeten voor een 'legale' executie? Ze kunnen gewoon geëxecuteerd worden, punt. Je moet echt een westerling (vooral NLer) zijn om dit soort dingen te geloven... veel success met de rest van de verhalen op jerusalem post, lol.

Oh gelukkig maar, ik was al bang dat mensen om deze reden onder hun executie uitkwamen.

John2
23-07-09, 15:45
Lees de Telegraaf koppen, dat is niet gebonden aan een land maar hoort bij de gehele mensheid.

Ik ken maar weinig landen/mensen waar ze maagden verkrachten en daarna legaal excuteren.
Laat ik het anders stellen ik ken weinig landen waar maagden in de cel belanden en daar de doodstraf krijgen???


wat een bullshit allemaal weer... waarom zouden ze verkracht moeten voor een 'legale' executie? Ze kunnen gewoon geëxecuteerd worden, punt. Je moet echt een westerling (vooral NLer) zijn om dit soort dingen te geloven... veel success met de rest van de verhalen op jerusalem post, lol.
Je hebt gelijk Victory, er is toch niemand die naar de executie een kut controleerd op maagdelijkheid of niet, als ze maar dood zijn. :fuckit2:

Joesoef
23-07-09, 16:27
Ik ken maar weinig landen/mensen waar ze maagden verkrachten en daarna legaal excuteren.
Laat ik het anders stellen ik ken weinig landen waar maagden in de cel belanden en daar de doodstraf krijgen???

Sjohn, het is een onzin verhaal. Bron is een Joodse Telegraaf. Wie kwam ook al weer met dat verhaal van anonieme getuigen die niet geloofwaardig zijn?

ronald
23-07-09, 16:33
Sjohn, het is een onzin verhaal. Bron is een Joodse Telegraaf. Wie kwam ook al weer met dat verhaal van anonieme getuigen die niet geloofwaardig zijn?

Zoiets als een "van horen zeggen" verhaal?

ronald
23-07-09, 16:37
Sjohn, het is een onzin verhaal. Bron is een Joodse Telegraaf. Wie kwam ook al weer met dat verhaal van anonieme getuigen die niet geloofwaardig zijn?
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1246443842931&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull


Article's topics: Basiji, Ali Khamenei

In a shocking and unprecedented interview, directly exposing the inhumanity of Supreme Leader Ali Khamenei's religious regime in Iran, a serving member of the paramilitary Basiji militia has told this reporter of his role in suppressing opposition street protests in recent weeks.
Iranian women protest in...

Iranian women protest in Teheran. [file]
SLIDESHOW: Israel & Region | World

He has also detailed aspects of his earlier service in the force, including his enforced participation in the rape of young Iranian girls prior to their execution.

The interview took place by telephone, and on condition of anonymity. It was arranged by a reliable source whose identity can also not be revealed.

Founded by Ayatollah Ruhollah Khomeini in 1979 as a "people's militia," the volunteer Basiji force is subordinate to the Iranian Revolutionary Guards and intensely loyal to Khomeini's successor, Khamenei.
RELATED

* Rafsanjani: Clear up Iranian election doubts

The Basiji member, who is married with children, spoke soon after his release by the Iranian authorities from detention. He had been held for the "crime" of having set free two Iranian teenagers - a 13-year-old boy and a 15-year-old girl - who had been arrested during the disturbances that have followed the disputed June presidential elections.

"There have been many other police and members of the security forces arrested because they have shown leniency toward the protesters out on the streets, or released them from custody without consulting our superiors," he said.

He pinned the blame for much of the most ruthless violence employed by the Iranian security apparatus against opposition protesters on what he called "imported security forces" - recruits, as young as 14 and 15, he said, who have been brought from small villages into the bigger cities where the protests have been centered.

"Fourteen and 15-year old boys are given so much power, which I am sorry to say they have abused," he said. "These kids do anything they please - forcing people to empty out their wallets, taking whatever they want from stores without paying, and touching young women inappropriately. The girls are so frightened that they remain quiet and let them do what they want."

These youngsters, and other "plainclothes vigilantes," were committing most of the crimes in the names of the regime, he said.

Asked about his own role in the brutal crackdowns on the protesters, whether he had been beaten demonstrators and whether he regretted his actions, he answered evasively.

"I did not attack any of the rioters - and even if I had, it is my duty to follow orders," he began. "I don't have any regrets," he went on, "except for when I worked as a prison guard during my adolescence."

Explaining how he had come to join the volunteer Basiji forces, he said his mother had taken him to them.

When he was 16, "my mother took me to a Basiji station and begged them to take me under their wing because I had no one and nothing foreseeable in my future. My father was martyred during the war in Iraq and she did not want me to get hooked on drugs and become a street thug. I had no choice," he said.

He said he had been a highly regarded member of the force, and had so "impressed my superiors" that, at 18, "I was given the 'honor' to temporarily marry young girls before they were sentenced to death."

In the Islamic Republic it is illegal to execute a young woman, regardless of her crime, if she is a virgin, he explained. Therefore a "wedding" ceremony is conducted the night before the execution: The young girl is forced to have sexual intercourse with a prison guard - essentially raped by her "husband."

"I regret that, even though the marriages were legal," he said.

Why the regret, if the marriages were "legal?"

"Because," he went on, "I could tell that the girls were more afraid of their 'wedding' night than of the execution that awaited them in the morning. And they would always fight back, so we would have to put sleeping pills in their food. By morning the girls would have an empty expression; it seemed like they were ready or wanted to die.

"I remember hearing them cry and scream after [the rape] was over," he said. "I will never forget how this one girl clawed at her own face and neck with her finger nails afterwards. She had deep scratches all over her."

Returning to the events of the last few weeks, and his decision to set free the two teenage detainees, he said he "honestly" did not know why he had released them, a decision that led to his own arrest, "but I think it was because they were so young. They looked like children and I knew what would happen to them if they weren't released."

He said that while a man is deemed "responsible for his own actions at 13, for a woman it is 9," and that it was freeing the 15-year-old girl that "really got me in trouble.

"I was not mistreated or really interrogated while being detained," he said. "I was put in a tiny room and left alone. It was hard being isolated, so I spent most of my time praying and thinking about my wife and kids."


Jerusalem Post een soort Telegraaf? Ben je wel goed bij je hoofd?

John2
23-07-09, 17:08
Sjohn, het is een onzin verhaal. Bron is een Joodse Telegraaf. Wie kwam ook al weer met dat verhaal van anonieme getuigen die niet geloofwaardig zijn?
En omdat het joods is zou het geen waarheid kunnen wezen Joesoef?

Maar dat jonge meisjes vaker in een gevangenis wordt verkracht mag duidelijk wezen gezien een raport van ministerie van buitenlandse zaken waar in 2006 al werd gesproken over verkrachting van vrouwen en meisjes.
Bron: http://www.minbuza.nl/binaries/pdf/ambtsberichten/0_aab-burundi-def-2006-23-11.pdf

Als je dit leest weet je ook meteen hoe een raport eruit ziet althans eruit moet zien :turkije:

John2
23-07-09, 17:19
Sjohn, het is een onzin verhaal. Bron is een Joodse Telegraaf. Wie kwam ook al weer met dat verhaal van anonieme getuigen die niet geloofwaardig zijn?

Is foxnews ook joods?

http://video.aol.co.uk/video-detail/iran-prison-guards-marry-and-rape-virgins-before-executions-fox-news-post/3598177611 (http://video.aol.co.uk/video-detail/iran-prison-guards-marry-and-rape-virgins-before-executions-fox-news-jerusalem-post/3598177611)

Bron: http://www.foxnews.com/story/0,2933,534116,00.html

Joesoef
23-07-09, 17:46
En omdat het joods is zou het geen waarheid kunnen wezen Joesoef?

Maar dat jonge meisjes vaker in een gevangenis wordt verkracht mag duidelijk wezen gezien een raport van ministerie van buitenlandse zaken waar in 2006 al werd gesproken over verkrachting van vrouwen en meisjes.
Bron: http://www.minbuza.nl/binaries/pdf/ambtsberichten/0_aab-burundi-def-2006-23-11.pdf

Als je dit leest weet je ook meteen hoe een raport eruit ziet althans eruit moet zien :turkije:


Sjohn, als je de moeite had genomen om dit topic goed door te nemen zou je gelezen hebben dat ik niet twijfel dat gebeurd maar dat verkrachting geen onderdeel is van de soenna, sharia of rechtssysteem maar de daad van een zonderlinge idioot.

John2
23-07-09, 18:16
Sjohn, als je de moeite had genomen om dit topic goed door te nemen zou je gelezen hebben dat ik niet twijfel dat gebeurd maar dat verkrachting geen onderdeel is van de soenna, sharia of rechtssysteem maar de daad van een zonderlinge idioot.

Natuurlijk heeft het niets te maken met het geloof en is ieder persoon verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden.
Aan de andere kant is het niet de daad van een zonderlinge idioot en blijkt uit raporten van o.a. VN en onze eigen min.buza dat het regelmatig voorkomt dat ze de klauwen niet kunnen thuis houden binnen de inrichtingen.

Joesoef
23-07-09, 18:32
Natuurlijk heeft het niets te maken met het geloof en is ieder persoon verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden.
Aan de andere kant is het niet de daad van een zonderlinge idioot en blijkt uit raporten van o.a. VN en onze eigen min.buza dat het regelmatig voorkomt dat ze de klauwen niet kunnen thuis houden binnen de inrichtingen.

Ze?

John2
23-07-09, 18:48
Ze?

ze=
men
zij
hen
Gevonden op http://www.heelom.com/Echo/zoekrobot/woo

Feoseoj ki drow keg nav ej...........:maf2:

:hihi:

Victory
23-07-09, 22:31
Wij zijn niet tegen executies en daar schamen wij ons niet voor. Jullie zouden je moeten schamen met 90% veelplegers van zware criminaliteit die steeds maar weer vrijkomen.

Waar het hier om gaat is dat er geen wet of regel is dat een meisje niet maagd mag zijn om geëxecuteerd te worden. Er is maar 1 wet waar we hiermee te maken hebben, en dat is dat je man of vrouw minimaal baligh moet zijn. Dit is gewone pure bullshit opinion making..

Max Stirner
23-07-09, 23:29
http://www.worldpersia.com/forum/14930/The-rape-of-taraneh..

ronald
24-07-09, 00:01
Oh gelukkig maar, ik was al bang dat mensen om deze reden onder hun executie uitkwamen.

http://www.emadbaghi.com/en/archives/000924.php


http://www.emadbaghi.com/archives/000903.php#more

John2
24-07-09, 00:05
Wij zijn niet tegen executies en daar schamen wij ons niet voor. Jullie zouden je moeten schamen met 90% veelplegers van zware criminaliteit die steeds maar weer vrijkomen.

Waar het hier om gaat is dat er geen wet of regel is dat een meisje niet maagd mag zijn om geëxecuteerd te worden. Er is maar 1 wet waar we hiermee te maken hebben, en dat is dat je man of vrouw minimaal baligh moet zijn. Dit is gewone pure bullshit opinion making..

Dus ik zou me moeten schamen, omdat we mensen een kans geven en niet hun leven beeindigen???
Dorpsgek!!!

ronald
24-07-09, 00:08
Wij zijn niet tegen executies en daar schamen wij ons niet voor. Jullie zouden je moeten schamen met 90% veelplegers van zware criminaliteit die steeds maar weer vrijkomen.

Waar het hier om gaat is dat er geen wet of regel is dat een meisje niet maagd mag zijn om geëxecuteerd te worden. Er is maar 1 wet waar we hiermee te maken hebben, en dat is dat je man of vrouw minimaal baligh moet zijn. Dit is gewone pure bullshit opinion making..


Waar ligt de waarheid?

http://iran.whyweprotest.net/news-current-events/16097-islamic-republic-rape-7.html

Article 49 of the Islamic Sharia's Penal Code is the authority relied upon by the judiciary in ordering execution.
Article 49 has referred to a child as a person who has not reached the maturity as defined under Sharia law. However no where in the Islamic Sharia Penal Code or other existing laws has there been a reference to the AGE of the penal responsibility of a child and the lawmakers have only referenced to Sharia Hadd (death sentence) without stating the age.
In Civil Code sections which pertain to judicial matters, as opposed to the Penal Code, the lawmakers in Subtitle 1 of Article 1210 have determined that the age of maturity for a boy is 15 years and for a girl 9 years. This article has relied on the age of puberty as the basis for civil maturity and has required proof by an expert for the elimination of rights in personal and civil matters..........respectful members of the Iranian judiciary consider the penal ages of responsibility as 9 and 15 (lunar years).

-------------------------------------------------------------------------------------------------
According to my Iranian friend the reason for the rape of a woman prior to execution is that if she dies as a virgin she will go to heaven.
The temporary marriage and rape of women prior to execution is a common thing in this country to prevent a guilty woman from reaching heaven despite her crimes.
Another common philosophy is if they execute a guilty person he will go to hell where he belongs and if he was innocent they did him a favor by sending him to enjoy the pleasures of heaven.

This is the thinking of a religious government, not necessarily just the current regime.

http://www.scribd.com/doc/16753930/Women-Islam-Equality pagina 19.

ronald
24-07-09, 00:30
Wij zijn niet tegen executies en daar schamen wij ons niet voor. Jullie zouden je moeten schamen met 90% veelplegers van zware criminaliteit die steeds maar weer vrijkomen.

Waar het hier om gaat is dat er geen wet of regel is dat een meisje niet maagd mag zijn om geëxecuteerd te worden. Er is maar 1 wet waar we hiermee te maken hebben, en dat is dat je man of vrouw minimaal baligh moet zijn. Dit is gewone pure bullshit opinion making..

Het rechtssysteem hier in Nederland is niet the issue. Dat van Iran wel.
Vind jij het normaal dat kinderen van onder de 21 of 18 (ongeacht men opvattingen heeft van 9 en 15 jaar voor baligh) een doodvonnis krijgen? Vind jij het normaal dat de rechtszaak vaak achter gesloten deuren plaatsvinden? Dat die kinderen niet eens op de hoogte zijn van hun rechten? Dat hen advocaten worden onthouden? ....enz... ? Wat doe jij hier eigenlijk nog?


http://www.scribd.com/doc/16753930/Women-Islam-Equality

bladzijde 18/19 meldt het verschijnsel van verkrachten van maagden de nacht voor hun executie opdat ze als niet-maagden de poort van het paradijs gesloten zullen vinden want hun maagd-zijn als vrijkaartje is hen afgenomen. En dit onder toezicht van een mullah. Sick. In 1990 legt ene Tabandeh, senior Guards Corps interrogator, al een bekentenis af. Wrang.

ronald
24-07-09, 01:15
Dus ik zou me moeten schamen, omdat we mensen een kans geven en niet hun leven beeindigen???
Dorpsgek!!!

De grens tussen heiligheid en afgodendienarij is heel dun. Het schijnt dat er nog steeds mensen en samenlevingen zijn die zichzelf heilig vinden maar dan toch mensenoffers brengen. De Moloch, Kanaänitisch-Fenicisch-Carthaagse afgod, is weer springlevend.

John2
24-07-09, 08:51
De grens tussen heiligheid en afgodendienarij is heel dun. Het schijnt dat er nog steeds mensen en samenlevingen zijn die zichzelf heilig vinden maar dan toch mensenoffers brengen. De Moloch, Kanaänitisch-Fenicisch-Carthaagse afgod, is weer springlevend.

Idd, voor veel mensen is deze grens verdwenen en verweven ze het geloof met afgoden.
Gelukkig herkennen veel mensen de Heiligheid nog die gebasseerd is op respect voor alles wat leeft, immers het leven is een geschenk van God, zoals het wonder van een geboorte.
Welk mens heeft dan het recht om het leven te vernietigen en wie zijn dit dan?
Zijn dit aanhangers van Gods grootste vijand de duivel en zijn dienaren waarvoor wij worden gewaarschuwd en zo ja, zijn dan de mensen die deze vernietiging goedkeuren zo blind in hun "geloof".
Of is de Islam in gevecht met "de duivel" en wint de duivel steeds meer terein binnen de Islam?

knuppeltje
24-07-09, 08:59
Waar het hier om gaat is dat er geen wet of regel is dat een meisje niet maagd mag zijn om geëxecuteerd te worden.

Dat mag dan waar zijn, maar dat ze met 9 jaar al opgehangen mogen worden bewijst wel hoe pervers de Iraanse rechtspraak is.
Dat is ze met de doodstraf zo wie zo al, maar kinderen ophangen?
Leve de de brave godsvruchtigen, moet er wel van kotsen. Tis gewoon schorem.

Joesoef
24-07-09, 09:30
Waar ligt de waarheid?

http://iran.whyweprotest.net/news-current-events/16097-islamic-republic-rape-7.html

Article 49 of the Islamic Sharia's Penal Code is the authority relied upon by the judiciary in ordering execution.
Article 49 has referred to a child as a person who has not reached the maturity as defined under Sharia law. However no where in the Islamic Sharia Penal Code or other existing laws has there been a reference to the AGE of the penal responsibility of a child and the lawmakers have only referenced to Sharia Hadd (death sentence) without stating the age.
In Civil Code sections which pertain to judicial matters, as opposed to the Penal Code, the lawmakers in Subtitle 1 of Article 1210 have determined that the age of maturity for a boy is 15 years and for a girl 9 years. This article has relied on the age of puberty as the basis for civil maturity and has required proof by an expert for the elimination of rights in personal and civil matters..........respectful members of the Iranian judiciary consider the penal ages of responsibility as 9 and 15 (lunar years).




Ik mis tussen de wetsartikelen het artikel over het verkrachten door / voor het doodvonnis. Zou je die er ook bij kunnen zetten, liefst met een link naar de bron? Dank!

Victory
24-07-09, 12:28
According to my Iranian friend the reason for the rape of a woman prior to execution is that if she dies as a virgin she will go to heaven.
The temporary marriage and rape of women prior to execution is a common thing in this country to prevent a guilty woman from reaching heaven despite her crimes.
Another common philosophy is if they execute a guilty person he will go to hell where he belongs and if he was innocent they did him a favor by sending him to enjoy the pleasures of heaven.

This is the thinking of a religious government, not necessarily just the current regime.

http://www.scribd.com/doc/16753930/Women-Islam-Equality pagina 19.

Is je "Iranian friend" toevallig lid van de MEK? Wat een bullshit weer. Onder Iraanse Islamitische wetgeving wordt je gestraft in deze wereld zodat je niet gestraft hoeft te worden in de hiernamaals. Het is juist de bedoeling dat dat de straf is voor jouw daad en dat je niet na je overlijden gaat branden ervoor. Een niet-baligh persoon (jongens onder 15 jaar en meisjes onder 9 jaar) mogen niet gestraft worden en niets word hen ten laste gelegd. Eenmaal ouder dan zal je gestraft worden zoals een volwassen.

knuppeltje
24-07-09, 12:32
Eenmaal ouder dan zal je gestraft worden zoals een volwassen.

Absoluut toppunt van sickness. Leve de Iraanse rechtspraak.

Bar
24-07-09, 12:34
Is je "Iranian friend" toevallig lid van de MEK? Wat een bullshit weer. Onder Iraanse Islamitische wetgeving wordt je gestraft in deze wereld zodat je niet gestraft hoeft te worden in de hiernamaals. Het is juist de bedoeling dat dat de straf is voor jouw daad en dat je niet na je overlijden gaat branden ervoor. Een niet-baligh persoon (jongens onder 15 jaar en meisjes onder 9 jaar) mogen niet gestraft worden en niets word hen ten laste gelegd. Eenmaal ouder dan zal je gestraft worden zoals een volwassen.

Ik begrijp het, als je meisjes van 9 mag neuken mag je ze ook ter dood brengen. Logisch allemaal ......

Waarschuw me voortaan van tevoren als je dit soort walgelijke dingen gaat zeggen. Kan ik de kotsbak vast neerzetten. Varken.

Witte78
24-07-09, 12:35
Is je "Iranian friend" toevallig lid van de MEK? Wat een bullshit weer. Onder Iraanse Islamitische wetgeving wordt je gestraft in deze wereld zodat je niet gestraft hoeft te worden in de hiernamaals. Het is juist de bedoeling dat dat de straf is voor jouw daad en dat je niet na je overlijden gaat branden ervoor. Een niet-baligh persoon (jongens onder 15 jaar en meisjes onder 9 jaar) mogen niet gestraft worden en niets word hen ten laste gelegd. Eenmaal ouder dan zal je gestraft worden zoals een volwassen.

Interessant. Mensen kunnen dus het vonnis eeuwig branden overrulen door zelf straffen uit te delen. Zijn ze het dan niet eens met het vonnis van Allah?

knuppeltje
24-07-09, 12:42
Interessant. Zijn ze het dan niet eens met het vonnis van Allah?

Volgens mij zijn ze bang dat Allah maar een watje is die z'n eigen wetten niet durft te handhaven. Leve die brave gelovigen dus. Zij zorgen wel dat de slechterikken hun straf niet zullen ontlopen, en beleven er volgens mij nog een hoop lol aan ook.

mark61
24-07-09, 12:57
Interessant. Mensen kunnen dus het vonnis eeuwig branden overrulen door zelf straffen uit te delen. Zijn ze het dan niet eens met het vonnis van Allah?

Iraanse rechters zijn zelf Allahtjes, blijkt hieruit.

mark61
24-07-09, 12:59
Is je "Iranian friend" toevallig lid van de MEK? Wat een bullshit weer. Onder Iraanse Islamitische wetgeving wordt je gestraft in deze wereld zodat je niet gestraft hoeft te worden in de hiernamaals. Het is juist de bedoeling dat dat de straf is voor jouw daad en dat je niet na je overlijden gaat branden ervoor. Een niet-baligh persoon (jongens onder 15 jaar en meisjes onder 9 jaar) mogen niet gestraft worden en niets word hen ten laste gelegd. Eenmaal ouder dan zal je gestraft worden zoals een volwassen.

:kotsen:

In je streven de mollah-versie van de sji`a te verdedigen maak je het altijd nog ranziger dan ik al dacht.

Dus als je kan menstrueren ben je geestelijk volwassen :duim:

Wat voor halsmisdrijven plegen meisjes van 9 zo al?

Joesoef
24-07-09, 13:00
Iraanse rechters zijn zelf Allahtjes, blijkt hieruit.

Dan ben ik van de 7e hemel op weg naar de eeuwige hel :zegniets:

mark61
24-07-09, 13:02
Dan ben ik van de 7e hemel op weg naar de eeuwige hel :zegniets:

Jaha, linke soep.

Eke
24-07-09, 13:15
Ik begrijp het, als je meisjes van 9 mag neuken mag je ze ook ter dood brengen. Logisch allemaal ......

Waarschuw me voortaan van tevoren als je dit soort walgelijke dingen gaat zeggen. Kan ik de kotsbak vast neerzetten. Varken.


Je verwart de boodschap met de boodschapper....

Wees blij dat je uitgelegd krijgt hoe het er in Iran aan toegaat.

Wat mij opvalt is dat de meisjes met 9 vermoedelijk geslachtsrijp zijn en de jongens pas met 15....
Een verschil van 6 jaar !

Hoe kijkt men in Iran tegen deze regels aan (ontmaagden als hemelpreventie*, kinderen als volwassenen berechten )?

Tot in hoeverre is er vrijheid om daar over te diskussieeren, Victory ?

knuppeltje
24-07-09, 13:23
=Eke;4028167]Je verwart de boodschap met de boodschapper....


Beide zijn zo ranzig als het maar zijn kan.


Wees blij dat je uitgelegd krijgt hoe het er in Iran aan toegaat.


Ik kan er niet blij van worden.


Wat mij opvalt is dat de meisjes met 9 vermoedelijk geslachtsrijp zijn en de jongens pas met 15....
Een verschil van 6 jaar !

Ach, je moet toch ergens een streep trekken.

Eke
24-07-09, 13:39
Snowwhite ,dank je :blij:

Duidelijkheid is belangrijk.

Eke
24-07-09, 13:45
Beide zijn zo ranzig als het maar zijn kan.



Ik kan er niet blij van worden.



Ach, je moet toch ergens een streep trekken.


Je kent hem niet eens in het echt. Het is makkelijk om te polariseren.

Ik zou wel meer moslims (mannen EN vrouwen) op het forum willen, maar ik begrijp dat het hier niet echt uitnodigend is als er meteen gehakt van je gemaakt wordt als je niet voldoet aan de eisen van een paar heren hier :p:

ronald
24-07-09, 13:49
Ik mis tussen de wetsartikelen het artikel over het verkrachten door / voor het doodvonnis. Zou je die er ook bij kunnen zetten, liefst met een link naar de bron? Dank!

Als je de volgende twee linken bekijkt:

http://www.emadbaghi.com/en/archives/000924.php


http://www.emadbaghi.com/archives/000903.php#more

...en daarna deze:

http://www.scribd.com/doc/16753930/Women-Islam-Equality pagina 19 e.v.

... dan lijkt het me toch wel duidelijk dat in de gevangenissen andere wetten gelden. Ook ongeschreven wetten maar wel met een bepaald idee uitgevoerd.

mark61
24-07-09, 13:51
Je verwart de boodschap met de boodschapper....

Vicky is het er volledig mee eens, maak je geen zorgen. Vicky vindt Iran de hemel op aarde; NL de hel; gek genoeg peinst hij er niet over hier weg te gaan en Iran te gaan wonen.

I wonder why....

Eke
24-07-09, 14:20
Vicky is het er volledig mee eens, maak je geen zorgen. Vicky vindt Iran de hemel op aarde; NL de hel; gek genoeg peinst hij er niet over hier weg te gaan en Iran te gaan wonen.

I wonder why....



Ah, denk nog maar even rustig door, Mark :blij: je komt er zeker uit...

Wat ik nog wel eens doe is checken of het klopt wat ik denk...jaha, gewoon bij die ander .

ik ben trouwens misselijk.niet van het forum.koppijn.

dus kijk niet raar op als ik stop met mailen. (voor even)

:zwaai:

ronald
24-07-09, 14:55
Is je "Iranian friend" toevallig lid van de MEK? Wat een bullshit weer. Onder Iraanse Islamitische wetgeving wordt je gestraft in deze wereld zodat je niet gestraft hoeft te worden in de hiernamaals. Het is juist de bedoeling dat dat de straf is voor jouw daad en dat je niet na je overlijden gaat branden ervoor. Een niet-baligh persoon (jongens onder 15 jaar en meisjes onder 9 jaar) mogen niet gestraft worden en niets word hen ten laste gelegd. Eenmaal ouder dan zal je gestraft worden zoals een volwassen.
"Mijn Iraanse vriend"? Dat mijn zoons schoonfamilie wel uit Iran is gevlucht, wie weet of zij als Joden zijnde nu nog zouden leven, maar dat is een heel andere zaak.
Uit het stukje kon je opmaken dat iemand anders die verklaring aflegde. En inderdaad vertrouw ik hem meer dan dat ik jou doe. Iemand die zich met zo'n rigiem verguld voelt moet ook wel fout zitten. Dus laat je sadistische kant maar botvieren met het oog barmhartig te zijn voor de ziel van de geëxecuteerde? Niemand heeft het erover dat wanneer een minderjarige een moord pleegt dat ongestraft zou moeten laten. Het gaat erom wat "straffen" en executeren betekent en tot uitvoer moet worden gebracht.
Of iemand die hier het onderwerp van gesprek is nou lid zou zijn van de MUJAHEDIN-E KHALQ ORGANIZATION of van de NLA doet er totaal niet toe. Het gaat om executies van minderjarigen en gedrag van mullahs en gevangenispersoneel. Draai geen zaken om. Jij vindt het dus totaal ok wanneer een 15-jarige of een 9-jarige wél gestraft mogen worden en wél geëxecuteerd mogen worden? Waar hebben we het hier over? Je bent met het gehele systeem mensenofferaars. En waarvoor? Veelal zoals je al aangaf met je suggestie voor MEK om politieke redenen. Ze zullen allemaal branden in de hel met hun schijnheilige kloffies aan want in plaats dat zij aan de eer van Allah denken, denken zij aan hun eigen eer en troon. Ook dit is een teken van Gdsloochening.

mark61
24-07-09, 15:08
Ah, denk nog maar even rustig door, Mark :blij: je komt er zeker uit...

Wat ik nog wel eens doe is checken of het klopt wat ik denk...jaha, gewoon bij die ander .

Ik heb het hem al drie keer gevraagd, hij weigert te antwoorden.

mark61
24-07-09, 15:10
Je kent hem niet eens in het echt. Het is makkelijk om te polariseren.

Ik zou wel meer moslims (mannen EN vrouwen) op het forum willen, maar ik begrijp dat het hier niet echt uitnodigend is als er meteen gehakt van je gemaakt wordt als je niet voldoet aan de eisen van een paar heren hier :p:

Welke eisen?

Een paar heren hier vinden het bizar een 9-jarig meisje te beschouwen als een volwassene, en derhalve executeerbaar.

mark61
24-07-09, 15:12
Snowwhite ,dank je :blij:

Duidelijkheid is belangrijk.

Tis zo duidelijk dat ik haar niet zie posten :vreemd:

Soennieten vinden sji`ieten zó gek dat ze met genoegen afstand nemen van alles wat sji`ieten doen.

Niet dat het daar hier speciaal om gaat, het gaat meer om ontstellend diep verkalkt sexisme.

Eke
24-07-09, 15:51
Ik heb het hem al drie keer gevraagd, hij weigert te antwoorden.

Via PM ?

In ieder geval lijkt me het forum een onveilige plek als je steeds op je mailtjes persoonlijk aangevallen wordt..

Er kan toch ook gekeken worden waar bepaalde denkbeelden vandaan komen ?
Of wat je precies bedoelt ?

Dit is even denkbeeldig : Als je als kind Iran als een paradijs hebt ervaren (prettige plek om te wonen, betrokken familie om je heen, vriendjes) en je komt dan als kind van een vluchteling in Nederland (heb je bv.Victory's mailtjes over z'n jeugdervaringen gelezen ?)dan is dat voor verschillende mensenkinderen geen warm bad. Kun je je er wat bij voor stellen ?

Desalniettemin moet je er toch wat van maken. En een ieder poogt op zijn manier dat te doen. Dit geldt trouwens voor ons allemaal.

Maargoed..ik vul in. Ieder mens heeft z'n eigen verhaal.

Eke
24-07-09, 16:04
Welke eisen?

Een paar heren hier vinden het bizar een 9-jarig meisje te beschouwen als een volwassene, en derhalve executeerbaar.

Ik vind het ook bizar om mensen te executeren, laat staan kinderen.Ik wil er zelfs niet aan denken. Zegt Westerse vrouw anno 2009.


Er waren eens een paar heren,
die hielden van fileren,
beviel de tekst hen niet
dan dachten ze :

het puntje van een gouwe pen
is het felste wapen wat ik ken
maar ik scheld hen ook meteen verrot
ik zal hen leren met hun God !

:hihi:

:zwaai:

Eke
24-07-09, 16:20
Tis zo duidelijk dat ik haar niet zie posten :vreemd:

Soennieten vinden sji`ieten zó gek dat ze met genoegen afstand nemen van alles wat sji`ieten doen.

Niet dat het daar hier speciaal om gaat, het gaat meer om ontstellend diep verkalkt sexisme.


Weet je, ze gaf mij even een boodschap. Ik heb het hele topic niet gelezen.Eigenlijk zou je dat wel moeten doen, maar ja...er zijn redenen waarom ik dat niet doe.

Maar blijkbaar zijn er meer mensen die het topic niet lezen, maar wel reageren, zodat bepaalde correcties ----in dit geval : het is niet des moslims om een maagd te defloreren ter hemelpreventie, het is gedaan door losgeslagen idioten -----geen of te weinig invloed hebben op het verdere verloop van het topic...




Over die sji'ieten en soennieten, Mark. Ik heb gekeken naar 'De weg naar Mekka', van Jan Leijen (Canvas-België) Topserie.
Hij kwam ook in Iran. Een Iraakse geestelijke (moderne man) zei dat sji'ieten zich ongeveer verhielden tot soennieten als katholieken (het lossere soort)tot strenge calvinisten....


Toegevoegd : over dat verkalkte seksisme. Yep.

Slinger
24-07-09, 16:20
Via PM ?

In ieder geval lijkt me het forum een onveilige plek als je steeds op je mailtjes persoonlijk aangevallen wordt..

Er kan toch ook gekeken worden waar bepaalde denkbeelden vandaan komen ?
Of wat je precies bedoelt ?

Dit is even denkbeeldig : Als je als kind Iran als een paradijs hebt ervaren (prettige plek om te wonen, betrokken familie om je heen, vriendjes) en je komt dan als kind van een vluchteling in Nederland (heb je bv.Victory's mailtjes over z'n jeugdervaringen gelezen ?)dan is dat voor verschillende mensenkinderen geen warm bad. Kun je je er wat bij voor stellen ?

Desalniettemin moet je er toch wat van maken. En een ieder poogt op zijn manier dat te doen. Dit geldt trouwens voor ons allemaal.

Maargoed..ik vul in. Ieder mens heeft z'n eigen verhaal.


Ik begrijp dat je de heren vraagt om empathie, Eke. Kansloze zaak, denk ik. Allen als het om verdrukte Palestijnen gaat lukt dat. Maar dan gaat het tegen Joden...

Eke
24-07-09, 16:32
Ik begrijp dat je de heren vraagt om empathie, Eke. Kansloze zaak, denk ik. Allen als het om verdrukte Palestijnen gaat lukt dat. Maar dan gaat het tegen Joden...


Ze kunnen het wel ........Hoe heet dat dikke boek ook weer :Emotionele intelligentie. Dat werd een hit in Nederland.
Daar staat een heel hoofdstuk in hoe je empathie kunt ontwikkelen.:p:



Slinger,'k knock weer af :zwaai:

Joesoef
24-07-09, 18:26
Als je de volgende twee linken bekijkt:

http://www.emadbaghi.com/en/archives/000924.php


http://www.emadbaghi.com/archives/000903.php#more

...en daarna deze:

http://www.scribd.com/doc/16753930/Women-Islam-Equality pagina 19 e.v.

... dan lijkt het me toch wel duidelijk dat in de gevangenissen andere wetten gelden. Ook ongeschreven wetten maar wel met een bepaald idee uitgevoerd.



Maar geen wettelijke en in dit geval dus islamitische basis. Dat een paar baardapen het niet nauw nemen is erg, dat een systeem dit dan niet aanpakt is nog erger.

ronald
24-07-09, 19:13
Maar geen wettelijke en in dit geval dus islamitische basis. Dat een paar baardapen het niet nauw nemen is erg, dat een systeem dit dan niet aanpakt is nog erger.

Die "baardapen", uit het rapport over vrouwen in Iraanse gevangenissen waren er idd in functie als mullah bij betrokken; zijn even op de stoel van Allah gaan zitten en hebben zitten bedenken dat als de veroordeelde maagden zouden worden geëxecuteerd zij alsof direct naar de hemel zullen gaan omdat zij maagd zijn. Dus dat even wegnemen dachten die niet zo nauw nemende heren. De gedachte erachter is echter wel afkomstig vanuit de Islam, hoe gek die ook is. Zo zie je maar wat er met mensen kan gebeuren wanneer ze denken Allah in hun zak te hebben. Mijn vrees is echter dat die heren die hun straf niet in deze wereld hebben gekregen zij er dus lekker op kunnen verhogen na hun dood. Er zijn heel wat onhebbelijkheden te noemen zo. Ook zielig. Is niemand nou "barmhartig" voor deze heren?
Het systeem is in en in fout. Zo heeft Gd dat echt niet bedoeld.

John2
24-07-09, 20:42
Dat mag dan waar zijn, maar dat ze met 9 jaar al opgehangen mogen worden bewijst wel hoe pervers de Iraanse rechtspraak is.
Dat is ze met de doodstraf zo wie zo al, maar kinderen ophangen?
Leve de de brave godsvruchtigen, moet er wel van kotsen. Tis gewoon schorem.
Nee knuppeltje geen schorem, liever onmenselijk.


Is je "Iranian friend" toevallig lid van de MEK? Wat een bullshit weer. Onder Iraanse Islamitische wetgeving wordt je gestraft in deze wereld zodat je niet gestraft hoeft te worden in de hiernamaals. Het is juist de bedoeling dat dat de straf is voor jouw daad en dat je niet na je overlijden gaat branden ervoor. Een niet-baligh persoon (jongens onder 15 jaar en meisjes onder 9 jaar) mogen niet gestraft worden en niets word hen ten laste gelegd. Eenmaal ouder dan zal je gestraft worden zoals een volwassen.
Dus de straf van de mens gaat boven de straf die God je wenst te geven....
Ik denk dat met deze instelling weinig mensen in de hemel komen als God niet vergevinggezind zou zijn


Dan ben ik van de 7e hemel op weg naar de eeuwige hel :zegniets:
Joesoef, daar heb jij helemaal geen tijd voor :stout:

mark61
24-07-09, 22:14
Via PM ?

In ieder geval lijkt me het forum een onveilige plek als je steeds op je mailtjes persoonlijk aangevallen wordt..

Er kan toch ook gekeken worden waar bepaalde denkbeelden vandaan komen ?
Of wat je precies bedoelt ?

Dit is even denkbeeldig : Als je als kind Iran als een paradijs hebt ervaren (prettige plek om te wonen, betrokken familie om je heen, vriendjes) en je komt dan als kind van een vluchteling in Nederland (heb je bv.Victory's mailtjes over z'n jeugdervaringen gelezen ?)dan is dat voor verschillende mensenkinderen geen warm bad. Kun je je er wat bij voor stellen ?

Desalniettemin moet je er toch wat van maken. En een ieder poogt op zijn manier dat te doen. Dit geldt trouwens voor ons allemaal.

Maargoed..ik vul in. Ieder mens heeft z'n eigen verhaal.

Aangevallen worden? Dit is een discussieforum; ik discussieer.

Als iemand wenst te ventileren dat 9-jarigen volwassen zijn en daarom wel de doodstraf kunnen krijgen ben ik even uitgediscussieerd. Waar zulke denkbeelden vandaan komen interesseert me hoegenaamd niet.

Dat is nou net het gekke. Als zijn ouders gevlucht zijn voor de ayatollahs is het bizar als hij ze gaat idealiseren, en afgeeft op NL. Moeten zijn ouders wellicht even met hem babbelen.

mark61
24-07-09, 22:16
Ik begrijp dat je de heren vraagt om empathie, Eke. Kansloze zaak, denk ik. Allen als het om verdrukte Palestijnen gaat lukt dat. Maar dan gaat het tegen Joden...

Empathie met wie? 9-jarige kinderenexecuteerders?

Jij en empathie. Jij weet bij god niet wat dat woord betekent.

Maar ik begrijp dat je je nou zorgen maakt over verdrukte sji`ieten in NL, of wat?

mark61
24-07-09, 22:20
Weet je, ze gaf mij even een boodschap. Ik heb het hele topic niet gelezen.Eigenlijk zou je dat wel moeten doen, maar ja...er zijn redenen waarom ik dat niet doe.

Maar blijkbaar zijn er meer mensen die het topic niet lezen, maar wel reageren, zodat bepaalde correcties ----in dit geval : het is niet des moslims om een maagd te defloreren ter hemelpreventie, het is gedaan door losgeslagen idioten -----geen of te weinig invloed hebben op het verdere verloop van het topic...

Ik had al nooit het idee dat er een leerstelling is in de sji`a die zegt dat een meisje verkrachten haar tot volwassene maakt; ik heb ook al bijzonder weinig vertrouwen in de Jeruzalem Post. Dus dat deel van het topic ging aan mij voorbij.


Over die sji'ieten en soennieten, Mark. Ik heb gekeken naar 'De weg naar Mekka', van Jan Leijers (Canvas-België) Topserie.

Hij was wel grappig, al kan die Leyen af en toe ongenadig stomme dingen zeggen. Maar wellicht maakt dat het geheel wat herkenbaarder :)


Hij kwam ook in Iran. Een Iraakse geestelijke (moderne man) zei dat sji'ieten zich ongeveer verhielden tot soennieten als katholieken (het lossere soort)tot strenge calvinisten....

Die man kletst uit zijn nek, excusez.

Eke
25-07-09, 08:35
Aangevallen worden? Dit is een discussieforum; ik discussieer.

Als iemand wenst te ventileren dat 9-jarigen volwassen zijn en daarom wel de doodstraf kunnen krijgen ben ik even uitgediscussieerd. Waar zulke denkbeelden vandaan komen interesseert me hoegenaamd niet.

.

Discussiëren ..prima ! Leuk zelfs. Ik lees je graag.

Mensen kwetsen, zodanig dat ze tenslotte van het forum verdwijnen- vroeger of later-komt nauwelijks bij onze buurlanden voor. Het is blijkbaar iets Nederlands om achter het toetsenbord zich af te reageren.

Ik vind het echt jammer, omdat men z'n ergenis/woede ook op een andere manier kan ventileren.

Ik begrijp de verleidelijkheid overigens wel :hihi:
Je bestrijdt toch vaak bij een ander wat je juist in jezelf bestrijdt ;)
(sarcasme ...bij mij)


O ja, m'n gevoel zegt me dat Victory geen 9-jarige meisjes ter dood wil veroordelen en dat ie hen ook niet als volwassen beschouwt.
Victory, ik heb gelijk,he :p:

Eke
25-07-09, 08:43
Hij was wel grappig, al kan die Leyen af en toe ongenadig stomme dingen zeggen. Maar wellicht maakt dat het geheel wat herkenbaarder :)



:hihi: herkenbaar, zeg je ?


ik ga brood bakken en errug veel luieren vandaag. Mark, fijn weekend !
Reallife als je meeleest : relaxte vakantie met veel warme zonnestralen !!!!

knuppeltje
25-07-09, 08:52
=Eke;4028179]Je kent hem niet eens in het echt.

Na al wat wat ik hier al van hem heb gelezen wil ik dat niet eens.


Ik zou wel meer moslims (mannen EN vrouwen) op het forum willen, maar ik begrijp dat het hier niet echt uitnodigend is als er meteen gehakt van je gemaakt wordt als je niet voldoet aan de eisen van een paar heren hier :p:


Dat gebeurt helemaal niet meteen, alleen na verloop van tijd met een paar van die ranzige figuren zoals onze fikkie.

knuppeltje
25-07-09, 08:59
Nee knuppeltje geen schorem, liever onmenselijk.


Gossie, onze tuinkabouter meent dat ik dat tuig verkeerd bejegen. Blijft lachen met jou. :fuckit2:

Slinger
25-07-09, 09:44
Empathie met wie? 9-jarige kinderenexecuteerders?

Jij en empathie. Jij weet bij god niet wat dat woord betekent.

Maar ik begrijp dat je je nou zorgen maakt over verdrukte sji`ieten in NL, of wat?

Ik maak me nergens zorgen over hoor, maar constateer wel dat jij het prototype van de toean blanda bent. Maar dat heb je zelf ook wel gemerkt.

mark61
25-07-09, 10:32
Ik maak me nergens zorgen over hoor, maar constateer wel dat jij het prototype van de toean blanda bent. Maar dat heb je zelf ook wel gemerkt.

Wat ben je toch een ongelofelijke viezerik. Donder op, je vervuilt.

John2
25-07-09, 16:59
Gossie, onze tuinkabouter meent dat ik dat tuig verkeerd bejegen. Blijft lachen met jou. :fuckit2:
Zit jij weer in je maandelijkse periode, dat je zo reageerde?

fisherman1969
25-07-09, 18:57
Is je "Iranian friend" toevallig lid van de MEK? Wat een bullshit weer. Onder Iraanse Islamitische wetgeving wordt je gestraft in deze wereld zodat je niet gestraft hoeft te worden in de hiernamaals. Het is juist de bedoeling dat dat de straf is voor jouw daad en dat je niet na je overlijden gaat branden ervoor. Een niet-baligh persoon (jongens onder 15 jaar en meisjes onder 9 jaar) mogen niet gestraft worden en niets word hen ten laste gelegd. Eenmaal ouder dan zal je gestraft worden zoals een volwassen.

Zelfs onder kinderen wordt nog onderscheid gemaakt tusen een jongen en een meisje :fpotver:
Een jongen van 10jaar gaat vrijuit en een meisje van 10 jaar mag wel ff opgehangen worden ? o,ja na eerst ff verkracht te zijn het zal je toch gebeuren dat je als maagd van 9 jaar bij GOD op het matje wordt geroepen in het hiernamaals en te horen krijgt ,je ben nog maagd doorlopen naar de afdeling maagden (voor de plegers van aan slagen misschien??
MAN HOUD TOCH OP MET DEZE AFSCHUWLIJKE IDIOTERIE ,
Sorry ik denk dat elke zich zelf repecterende MOSLIM wel zal in zien dat dit je reinste onzin is .

Slinger
25-07-09, 20:26
Wat ben je toch een ongelofelijke viezerik. Donder op, je vervuilt.

En een cholerisch temperament heb je ook nog...

Bar
25-07-09, 20:28
Discussiëren ..prima ! Leuk zelfs. Ik lees je graag.

Mensen kwetsen, zodanig dat ze tenslotte van het forum verdwijnen- vroeger of later-komt nauwelijks bij onze buurlanden voor. Het is blijkbaar iets Nederlands om achter het toetsenbord zich af te reageren.

Ik vind het echt jammer, omdat men z'n ergenis/woede ook op een andere manier kan ventileren.

Ik begrijp de verleidelijkheid overigens wel :hihi:
Je bestrijdt toch vaak bij een ander wat je juist in jezelf bestrijdt ;)
(sarcasme ...bij mij)


O ja, m'n gevoel zegt me dat Victory geen 9-jarige meisjes ter dood wil veroordelen en dat ie hen ook niet als volwassen beschouwt.
Victory, ik heb gelijk,he :p:

Ben jij nou zo'n bomenpraatster?
Of misschien ontsnapt uit de alto-softie dierentuin?

mark61
25-07-09, 23:46
Discussiëren ..prima ! Leuk zelfs. Ik lees je graag.

Mensen kwetsen, zodanig dat ze tenslotte van het forum verdwijnen- vroeger of later-komt nauwelijks bij onze buurlanden voor. Het is blijkbaar iets Nederlands om achter het toetsenbord zich af te reageren.

Wie is er gekwetst? Dat neem jij even aan voor Vicky?

Kwetsen is een inhoudsloze mededeling. Ik ben gekwetst door de notie dat 9-jarige meisjes volwassen zijn en geëxecuteerd kunnen worden. Dat lijkt me wel wat erger dan 'kwetsen'.

'Kwetsen' is de drogreden voor gelovigen om critici van het geloof het zwijgen op te kunnen leggen. Tis een typisch christelijk woord, met graagte overgenomen door moslims.

Zelf mogen ze altijd wel ongebreideld kwetsen, das dan weer het rare.

Als je zulke meningen ventileert kan je wel wat flak verdragen ook. Zo niet, dan niet. I couldn't care less.

Wat heb ik nou weer met buurlanden te maken? :hihi: Dat zegt iemand, ja, maar ik vraag me af waar ie die wijsheid vandaan haalt.

mark61
25-07-09, 23:47
En een cholerisch temperament heb je ook nog...

Vade retro, satan.

Slinger
26-07-09, 07:28
Vade retro, satan.

Vade retro, satanas.

Zo, jij durft je zelf nog al met iemand te vergelijken! En vertel eens, wat is jouw grote verzoeking?

Eke
26-07-09, 08:09
Dat gebeurt helemaal niet meteen, alleen na verloop van tijd met een paar van die ranzige figuren zoals onze fikkie.





Jij zegt dat je je normaal gedraagt, alleen als je over je nek gaat van iemand, dat je je dan laat gaan. Ik begrijp dat over je nek gaan wel van je.

Maar is het niet fairder op de bal te spelen en niet op de vrouw/man ?
Weet je, het staat hier zwart op wit, dat versterkt 'ranzige dit, ranzige dat, 'onze fikkie'.

Ben jij trouwens zo'n man die z'n schouders ophaalt als ie verrot gescholden wordt ? Dikke huid gekregen, Knuppeltje ?

Eke
26-07-09, 08:13
Ben jij nou zo'n bomenpraatster?
Of misschien ontsnapt uit de alto-softie dierentuin?

Dat zou het voor jou wel makkelijk maken...Dan zou je me niet serieus hoeven te nemen,he :p:

Ik heb m'n gevoel gebaseerd op postings waarin Victory iets van zichzelf prijs geeft op het forum.

Eke
26-07-09, 08:19
Wie is er gekwetst? Dat neem jij even aan voor Vicky?

Kwetsen is een inhoudsloze mededeling. Ik ben gekwetst door de notie dat 9-jarige meisjes volwassen zijn en geëxecuteerd kunnen worden. Dat lijkt me wel wat erger dan 'kwetsen'.

'Kwetsen' is de drogreden voor gelovigen om critici van het geloof het zwijgen op te kunnen leggen. Tis een typisch christelijk woord, met graagte overgenomen door moslims.

Zelf mogen ze altijd wel ongebreideld kwetsen, das dan weer het rare.

Als je zulke meningen ventileert kan je wel wat flak verdragen ook. Zo niet, dan niet. I couldn't care less.

Wat heb ik nou weer met buurlanden te maken? :hihi: Dat zegt iemand, ja, maar ik vraag me af waar ie die wijsheid vandaan haalt.

:hihi: je laat je weer door je woordenvloed meeslepen, Mark.

"I couldn't care less" ????? ;)

knuppeltje
26-07-09, 08:47
Zit jij weer in je maandelijkse periode, dat je zo reageerde?

Tis altijd mijn periode, nog niet gemerkt dan? :fuckit2:

knuppeltje
26-07-09, 09:01
=Eke;4028926]Jij zegt dat je je normaal gedraagt, alleen als je over je nek gaat van iemand, dat je je dan laat gaan. Ik begrijp dat over je nek gaan wel van je.

Ik vrees gezien je sympathie voor onze ranzige fikkie dat je er geen ene moer van begrijpt.
Iemand die het executeren van kinderen verdedigt is ranzig en daarbij is dit ook niet het eerste staaltje van onhygiënisch denken van onze ranzige fikkie op dit forum, hij heeft hier wat dat betreft al een heel dossier. Persoonlijk kennen wil ik zo iemand dus van z'n leven niet.


Ben jij trouwens zo'n man die z'n schouders ophaalt als ie verrot gescholden wordt ? Dikke huid gekregen, Knuppeltje ?

De dikte van mijn eigen huid weet ik misschien aan het einde.

mark61
26-07-09, 09:49
:hihi: je laat je weer door je woordenvloed meeslepen, Mark.

"I couldn't care less" ????? ;)

Nou nee, ik ben bloedserieus. Wat is nou eigenlijk het probleem? Ik mag geen onwelvoeglijke taal bezigen tegen griezels? Zo erg was het nou ook weer niet, wat zei ik eigenlijk?

Dergelijke standpunten verkondigen vind jij niet griezelig?

Eke
26-07-09, 09:57
Knuppeltje en Mark, ik ga nu lekker naar buiten en straks weg.
Pluk de dag en tot schrijfs !!!!

mark61
26-07-09, 10:55
Ze smeert em gauw :ego: Ik ga ook de zon in.

Ik denk dat ik vind dat mensen die afgrijselijke standpunten hebben ook wel grof mogen worden aangepakt. Ja, dat vind ik. Verder vind ik dat ik niet eens grof ben geweest.

knuppeltje
26-07-09, 11:10
Ik weet niet waar jullie zitten, maar hier is de zon ergens achter de wolken verstopt.
Shit heb ik weer.

John2
26-07-09, 11:13
Tis altijd mijn periode, nog niet gemerkt dan? :fuckit2:
Nee, maar nu je het zegt!


Ze smeert em gauw :ego: Ik ga ook de zon in.

Ik denk dat ik vind dat mensen die afgrijselijke standpunten hebben ook wel grof mogen worden aangepakt. Ja, dat vind ik. Verder vind ik dat ik niet eens grof ben geweest.

Ik vond je in de benadering naar fikje nog mild dit keer :hihi:

StevieK
26-07-09, 14:13
Kunnen we niet on topic blijven

ronald
26-07-09, 14:25
Aangevallen worden? Dit is een discussieforum; ik discussieer.

Als iemand wenst te ventileren dat 9-jarigen volwassen zijn en daarom wel de doodstraf kunnen krijgen ben ik even uitgediscussieerd. Waar zulke denkbeelden vandaan komen interesseert me hoegenaamd niet.

Dat is nou net het gekke. Als zijn ouders gevlucht zijn voor de ayatollahs is het bizar als hij ze gaat idealiseren, en afgeeft op NL. Moeten zijn ouders wellicht even met hem babbelen.
Mijn schoondochter is met haar familie Iran uitgelucht, alles achterlatend (ook een vaderland waar ze voorzover bekend meer dan 1000 jaar wonen), valse paspoorten, via via en ook nog eens als niet-Islamieten. Dit soort zaken die met meisjes in Iran gebeuren kan zij niet eens horen of lezen opdat ze niet in een trauma belandt. En dat uitschot zit overheerlijk hierover te praten en dat foute regiem gewoon te verdedigen? Hoe haalt Eke in haar hoofd om enig apathie te tonen voor Victory's geestelijke gesteldheid. Het is alsof hij die gevluchte meisjes hier een klap op hun bek geven. Die schijnt ijzersterk te zijn want hij slaat er gewoon de beuk in.

Eke
26-07-09, 17:42
Mijn schoondochter is met haar familie Iran uitgelucht, alles achterlatend (ook een vaderland waar ze voorzover bekend meer dan 1000 jaar wonen), valse paspoorten, via via en ook nog eens als niet-Islamieten. Dit soort zaken die met meisjes in Iran gebeuren kan zij niet eens horen of lezen opdat ze niet in een trauma belandt. En dat uitschot zit overheerlijk hierover te praten en dat foute regiem gewoon te verdedigen? Hoe haalt Eke in haar hoofd om enig apathie te tonen voor Victory's geestelijke gesteldheid. Het is alsof hij die gevluchte meisjes hier een klap op hun bek geven. Die schijnt ijzersterk te zijn want hij slaat er gewoon de beuk in.

Het is heel afschuwelijk wat je schoondochter heeft meegemaakt. Dat wens je geen mens toe.
En voor de duidelijkheid : ik ben tegen executies, ook nog eens omdat er fouten gemaakt worden bij het toekennen van de doodstraf..zelfs bij het meest betrouwbare onderzoek. Een fout die je niet meer kunt herstellen....

nu copy van Victory, 23 juli 2009, 23:31

--------------------------------------------------------------------------------

*Wij zijn niet tegen executies en daar schamen wij ons niet voor. Jullie zouden je moeten schamen met 90% veelplegers van zware criminaliteit die steeds maar weer vrijkomen.

**Waar het hier om gaat is dat er geen wet of regel is dat een meisje niet maagd mag zijn om geëxecuteerd te worden. Er is maar 1 wet waar we hiermee te maken hebben, en dat is dat je man of vrouw minimaal baligh moet zijn. Dit is gewone pure bullshit opinion making..

__________________________________________________ _____________

hierop heeft Ronald een brief geschreven, om 01.30 uur :

:Vind jij het normaal dat enz. enz.

Victory heeft hier niet opgereageerd.
Hij zegt bij sterretje 1 dat Wij (Iraniers) niet tegen executies zijn.

Ik kan daar niet uit opmaken dat hij voorstander is van de uitwassen van executies, zoals het doden van pubertjes en het doden van homosexuelen.
Daar doet hij geen uitspraken over

Nou ja , dat schamen. laat 'k even zitten. ik zit in tijdnood (eten koken)

Sterretje 2 **Hij corrigeert hier het beeld dat opgeroepen wordt door het artikel.
! Hij legt uit hoe het wel zit.

Geen persoonlijke uitspraken van Victory !!!!

Er zijn mensen die dit interpreteren als verdedigen. Is dat persoonlijk ? Ja. Hij is betrokken bij z'n vaderland. En bij z'n geloof. Zijn goed recht.

Maarre..om hem daarom aan te vallen....geef hem eerst de kans om z'n eigen mening te schrijven, als hij dat sowieso wil.
Mss zit ie wel te hongerstaken ergens in A'dam, voor de mensenrechten, met landgenoten van hem.....

nou ja,ik weet inderdaad niet veel over jullie allemaal.....

John2
26-07-09, 17:57
=Eke;4029103] nu copy van Victory, 23 juli 2009, 23:31

*Wij zijn niet tegen executies en daar schamen wij ons niet voor. Jullie zouden je moeten schamen met 90% veelplegers van zware criminaliteit die steeds maar weer vrijkomen.

**Waar het hier om gaat is dat er geen wet of regel is dat een meisje niet maagd mag zijn om geëxecuteerd te worden. Er is maar 1 wet waar we hiermee te maken hebben, en dat is dat je man of vrouw minimaal baligh moet zijn. Dit is gewone pure bullshit opinion making..

__________________________________________________ _____________
Victory heeft hier niet opgereageerd.
Hij zegt bij sterretje 1 dat Wij (Iraniers) niet tegen executies zijn.

Ik kan daar niet uit opmaken dat hij voorstander is van de uitwassen van executies, zoals het doden van pubertjes en het doden van homosexuelen.
Daar doet hij geen uitspraken over

Nou ja , dat schamen. laat 'k even zitten. ik zit in tijdnood (eten koken)

Sterker nog Eke, hij geeft aan voor executies te zijn, immers hij vind de wetten in Nederland maar slap.


Sterretje 2 **Hij corrigeert hier het beeld dat opgeroepen wordt door het artikel.
! Hij legt uit hoe het wel zit.

Geen persoonlijke uitspraken van Victory !!!!

Er zijn mensen die dit interpreteren als verdedigen. Is dat persoonlijk ? Ja. Hij is betrokken bij z'n vaderland. En bij z'n geloof. Zijn goed recht.

Maarre..om hem daarom aan te vallen....geef hem eerst de kans om z'n eigen mening te schrijven, als hij dat sowieso wil.
Mss zit ie wel te hongerstaken ergens in A'dam, voor de mensenrechten, met landgenoten van hem.....

nou ja,ik weet inderdaad niet veel over jullie allemaal.....

Hij legt het dan wel uit in zijn/haar voordeel en Victory in hongerstaking voor het geweld ergens op de wereld, kom zeg, ik heb hem ooit eens uitgenodigd om een discussie aan te gaan over Iran, met Iranezen die hier zitten en zijn gevlucht uit Iran voor het regiem.
Nee als Fikkie ergens zal protesteren zal het hoogstwaarschijnlijk zijn met een bomgordeltje op een markt.

ronald
27-07-09, 02:04
Het is heel afschuwelijk wat je schoondochter heeft meegemaakt. Dat wens je geen mens toe.
En voor de duidelijkheid : ik ben tegen executies, ook nog eens omdat er fouten gemaakt worden bij het toekennen van de doodstraf..zelfs bij het meest betrouwbare onderzoek. Een fout die je niet meer kunt herstellen....

nu copy van Victory, 23 juli 2009, 23:31

--------------------------------------------------------------------------------

*Wij zijn niet tegen executies en daar schamen wij ons niet voor. Jullie zouden je moeten schamen met 90% veelplegers van zware criminaliteit die steeds maar weer vrijkomen.

**Waar het hier om gaat is dat er geen wet of regel is dat een meisje niet maagd mag zijn om geëxecuteerd te worden. Er is maar 1 wet waar we hiermee te maken hebben, en dat is dat je man of vrouw minimaal baligh moet zijn. Dit is gewone pure bullshit opinion making..

__________________________________________________ _____________

hierop heeft Ronald een brief geschreven, om 01.30 uur :

:Vind jij het normaal dat enz. enz.

Victory heeft hier niet opgereageerd.
Hij zegt bij sterretje 1 dat Wij (Iraniers) niet tegen executies zijn.

Ik kan daar niet uit opmaken dat hij voorstander is van de uitwassen van executies, zoals het doden van pubertjes en het doden van homosexuelen.
Daar doet hij geen uitspraken over

Nou ja , dat schamen. laat 'k even zitten. ik zit in tijdnood (eten koken)

Sterretje 2 **Hij corrigeert hier het beeld dat opgeroepen wordt door het artikel.
! Hij legt uit hoe het wel zit.

Geen persoonlijke uitspraken van Victory !!!!

Er zijn mensen die dit interpreteren als verdedigen. Is dat persoonlijk ? Ja. Hij is betrokken bij z'n vaderland. En bij z'n geloof. Zijn goed recht.

Maarre..om hem daarom aan te vallen....geef hem eerst de kans om z'n eigen mening te schrijven, als hij dat sowieso wil.
Mss zit ie wel te hongerstaken ergens in A'dam, voor de mensenrechten, met landgenoten van hem.....

nou ja,ik weet inderdaad niet veel over jullie allemaal.....

Snap je niet dat in dit topic mijn schoondochter en haar familie helemaal niets te maken hebben? Zij zijn blij dat zij hier zitten ondanks wat ze mee hebben moeten maken is het niets vergeleken wat anderen die daar zitten mee moeten maken. Daar gaat dit topic over en niet over eventuele slachtoffers hier, en zeker niet over slachtoffers van een slecht regime die hier zitten en het daar zitten op te hemelen. Het gaat niet alleen om de aak of het wel of niet door de Isalm wordt goedgekeurd of maagden voor hun executie verkracht mogen worden of niet. Het feit dat dat is gebeurd en in overleg met mullahs op grond van Islamitische geloofsbeginsels is genoeg. In 1990 schijnt dit al te zijn voorgekomen. Daar komt ook bij de instemming van “de vluchteling” hier voor executies van 9- en 15-jarigen. M.i. kan geen enkel gerecht en seculier en religieus een doodvonnis van die jarigen uitspreken. Dat is mensen offeren voor hun eigen politieke gewin. Zelfs wanneer het om moorden zou gaan. Als jij de site http://www.scribd.com/doc/7709599/human-right-abuse-in-iran en http://www.scribd.com/doc/5531156/Women-Islam-Equality bekijkt waarvoor mensen en jeugd worden ter dood veroordeeld dan is het gewoon zielig om enig affectie voor een figuur als Victory te tonen die dat allemaal maar gewoon vindt en verhevener dat de Nederlandse justitie terwijl hij hier zg vluchteling van dat regime zou zijn. Je kunt wel melden dat je tegen executies bent maar dan moet je ook tegen mensen zijn die voor executies zijn wezen. Dat ik hierover moet schrijven? Waar hebben we het in dit topic over? Wij forumleden zijn hier allemaal niet belangrijk dus hang geen zielig verhaal bij iemand op. Dat op zijn ideeën wordt gereageerd is niet meer dan beschaafd. Victory schrijft dat “wij” niet tegen executies zijn, dan is die “wij” toch de Iraanse zg vrome wetgeving? Zij die 9- en 15-jarigen gerust ter dood veroordelen? Ik vraag me af of Victory niet reageert over sterretje 1 of 2. Hij heeft er genoeg mee gezegd, hij vindt dat normaal anders zou hij gezegd hebben dat niet tegen executies zou zijn maar wel die tegen jongeren van zelfs baligh leeftijd. De correctie die hij op het artikel met de betreffende interview is dat dat niets te maken zou hebben met de Islamitische wetgeving terwijl de mondelinge wetgeving zeer uitgebreid is en mullahs zelfs zover gaan dit goed te keuren. Hoezo dan niet-Islamitisch? Noem doe mullahs dan niet Islamitisch. Als hij zo betrokken is bij zijn geloof en leden en geestelijken mensen offeren. Laat hem daar dan zijn bek voor opentrekken.
Inderdaad weet jij niet veel van “leden: hier en dan hoef jij je ook niet voor iemand uit te spreken. Niet voor Victory, niet voor mij en niet voor mijn schoondochter. Je maakt het topic wazig door je eigen gevoelens te uiten. Lees de diverse sites en laat díe spreken.

Eke
27-07-09, 08:29
Snap je niet dat in dit topic mijn schoondochter en haar familie helemaal niets te maken hebben? Zij zijn blij dat zij hier zitten ondanks wat ze mee hebben moeten maken is het niets vergeleken wat anderen die daar zitten mee moeten maken. Daar gaat dit topic over en niet over eventuele slachtoffers hier, en zeker niet over slachtoffers van een slecht regime die hier zitten en het daar zitten op te hemelen. Het gaat niet alleen om de aak of het wel of niet door de Isalm wordt goedgekeurd of maagden voor hun executie verkracht mogen worden of niet. Het feit dat dat is gebeurd en in overleg met mullahs op grond van Islamitische geloofsbeginsels is genoeg. In 1990 schijnt dit al te zijn voorgekomen. Daar komt ook bij de instemming van “de vluchteling” hier voor executies van 9- en 15-jarigen. M.i. kan geen enkel gerecht en seculier en religieus een doodvonnis van die jarigen uitspreken. Dat is mensen offeren voor hun eigen politieke gewin. Zelfs wanneer het om moorden zou gaan. Als jij de site http://www.scribd.com/doc/7709599/human-right-abuse-in-iran en http://www.scribd.com/doc/5531156/Women-Islam-Equality bekijkt waarvoor mensen en jeugd worden ter dood veroordeeld dan is het gewoon zielig om enig affectie voor een figuur als Victory te tonen die dat allemaal maar gewoon vindt en verhevener dat de Nederlandse justitie terwijl hij hier zg vluchteling van dat regime zou zijn. Je kunt wel melden dat je tegen executies bent maar dan moet je ook tegen mensen zijn die voor executies zijn wezen. Dat ik hierover moet schrijven? Waar hebben we het in dit topic over? Wij forumleden zijn hier allemaal niet belangrijk dus hang geen zielig verhaal bij iemand op. Dat op zijn ideeën wordt gereageerd is niet meer dan beschaafd. Victory schrijft dat “wij” niet tegen executies zijn, dan is die “wij” toch de Iraanse zg vrome wetgeving? Zij die 9- en 15-jarigen gerust ter dood veroordelen? Ik vraag me af of Victory niet reageert over sterretje 1 of 2. Hij heeft er genoeg mee gezegd, hij vindt dat normaal anders zou hij gezegd hebben dat niet tegen executies zou zijn maar wel die tegen jongeren van zelfs baligh leeftijd. De correctie die hij op het artikel met de betreffende interview is dat dat niets te maken zou hebben met de Islamitische wetgeving terwijl de mondelinge wetgeving zeer uitgebreid is en mullahs zelfs zover gaan dit goed te keuren. Hoezo dan niet-Islamitisch? Noem doe mullahs dan niet Islamitisch. Als hij zo betrokken is bij zijn geloof en leden en geestelijken mensen offeren. Laat hem daar dan zijn bek voor opentrekken.
Inderdaad weet jij niet veel van “leden: hier en dan hoef jij je ook niet voor iemand uit te spreken. Niet voor Victory, niet voor mij en niet voor mijn schoondochter. Je maakt het topic wazig door je eigen gevoelens te uiten. Lees de diverse sites en laat díe spreken.


Ronald, jij brengt zelf je familie naar voren en daar reageer ik op. Op mijn manier.

Ik houd m'n punt klein.
N.a.l.v een paar mensen die Victory persoonlijk aanvielen liet ik m'n mening zien :Wat ik fairder vind is op de bal te spelen en niet op de man.

Ik vind dat ik nu wel genoeg over deze opmerking geschreven heb. Eigenlijk voel ik me wel geirriteerd doordat je het zo groot maakt.Ik voel me meegezogen.(rollende sneeuwbal die steeds groter wordt)

Laat een kleine kant-opmerking klein blijven s.v.p.


TOEGEVOEGD : Mark en Knuppeltje >>>PM

Eke
27-07-09, 08:39
Snap je niet dat in dit topic mijn schoondochter en haar familie helemaal niets te maken hebben? Zij zijn blij dat zij hier zitten ondanks wat ze mee hebben moeten maken is het niets vergeleken wat anderen die daar zitten mee moeten maken. Daar gaat dit topic over en niet over eventuele slachtoffers hier, en zeker niet over slachtoffers van een slecht regime die hier zitten en het daar zitten op te hemelen. Het gaat niet alleen om de aak of het wel of niet door de Isalm wordt goedgekeurd of maagden voor hun executie verkracht mogen worden of niet. Het feit dat dat is gebeurd en in overleg met mullahs op grond van Islamitische geloofsbeginsels is genoeg. In 1990 schijnt dit al te zijn voorgekomen. Daar komt ook bij de instemming van “de vluchteling” hier voor executies van 9- en 15-jarigen. M.i. kan geen enkel gerecht en seculier en religieus een doodvonnis van die jarigen uitspreken. Dat is mensen offeren voor hun eigen politieke gewin. Zelfs wanneer het om moorden zou gaan. Als jij de site http://www.scribd.com/doc/7709599/human-right-abuse-in-iran en http://www.scribd.com/doc/5531156/Women-Islam-Equality bekijkt waarvoor mensen en jeugd worden ter dood veroordeeld dan is het gewoon zielig om enig affectie voor een figuur als Victory te tonen die dat allemaal maar gewoon vindt en verhevener dat de Nederlandse justitie terwijl hij hier zg vluchteling van dat regime zou zijn. Je kunt wel melden dat je tegen executies bent maar dan moet je ook tegen mensen zijn die voor executies zijn wezen. Dat ik hierover moet schrijven? Waar hebben we het in dit topic over? Wij forumleden zijn hier allemaal niet belangrijk dus hang geen zielig verhaal bij iemand op. Dat op zijn ideeën wordt gereageerd is niet meer dan beschaafd. Victory schrijft dat “wij” niet tegen executies zijn, dan is die “wij” toch de Iraanse zg vrome wetgeving? Zij die 9- en 15-jarigen gerust ter dood veroordelen? Ik vraag me af of Victory niet reageert over sterretje 1 of 2. Hij heeft er genoeg mee gezegd, hij vindt dat normaal anders zou hij gezegd hebben dat niet tegen executies zou zijn maar wel die tegen jongeren van zelfs baligh leeftijd. De correctie die hij op het artikel met de betreffende interview is dat dat niets te maken zou hebben met de Islamitische wetgeving terwijl de mondelinge wetgeving zeer uitgebreid is en mullahs zelfs zover gaan dit goed te keuren. Hoezo dan niet-Islamitisch? Noem doe mullahs dan niet Islamitisch. Als hij zo betrokken is bij zijn geloof en leden en geestelijken mensen offeren. Laat hem daar dan zijn bek voor opentrekken.
Inderdaad weet jij niet veel van “leden: hier en dan hoef jij je ook niet voor iemand uit te spreken. Niet voor Victory, niet voor mij en niet voor mijn schoondochter. Je maakt het topic wazig door je eigen gevoelens te uiten. Lees de diverse sites en laat díe spreken.

En nu weer on topic.

Ik kan niet anders dan volledig eens zijn met je. En : oprecht : ik weet geen moer af van mullah's en mondelinge afspraken.Ik ga af op wat ik hier lees en ik leer veel.
Ik heb alleen m'n gevoel en verstand in te brengen momenteel. Het is niet anders, Ronald :zwaai:

ronald
27-07-09, 09:20
En nu weer on topic.

Ik kan niet anders dan volledig eens zijn met je. En : oprecht : ik weet geen moer af van mullah's en mondelinge afspraken.Ik ga af op wat ik hier lees en ik leer veel.
Ik heb alleen m'n gevoel en verstand in te brengen momenteel. Het is niet anders, Ronald :zwaai:
Sorry, dat doe ik ook. Via de link http://www.scribd.com/doc/5531156/Women-Islam-Equality kun je op pagina 19/20 van het rapport Women Islam & equality lezen waar mullahs zich allemaal meebemoeien. Dit is een verslag uit 1995 over gebeurtenissen van 1990.
In Human right abuse in iran http://www.scribd.com/doc/7709599/human-right-abuse-in-iran kun je lezen wat er allemaal niet in 2007 gebeurde.

Ik bracht mijn schoondochter naar voren naar aanleiding van jouw gevoelens jegens Victory als persoon door aan te geven dat zij niet eens over dit soort onderwerpen kan lezen zonder dat zij traumatisch wordt want het is nog steeds "haar" land en "haar" volk. Victory schijnt daar niet eens last van te hebben en propagandeert er zelfs voor. Niet ik maak het groot maar jij want jij komt aan met "hoe Victory ich wel zou hebben kunnen voelen". Dat gebeurt er als je off-topic dingen beweert en anderen daarop reageren. Sorry, de irritatie komt op je eigen conto .

Eke
27-07-09, 09:57
Sorry, dat doe ik ook. Via de link http://www.scribd.com/doc/5531156/Women-Islam-Equality kun je op pagina 19/20 van het rapport Women Islam & equality lezen waar mullahs zich allemaal meebemoeien. Dit is een verslag uit 1995 over gebeurtenissen van 1990.
In Human right abuse in iran http://www.scribd.com/doc/7709599/human-right-abuse-in-iran kun je lezen wat er allemaal niet in 2007 gebeurde.

Ik bracht mijn schoondochter naar voren naar aanleiding van jouw gevoelens jegens Victory als persoon door aan te geven dat zij niet eens over dit soort onderwerpen kan lezen zonder dat zij traumatisch wordt want het is nog steeds "haar" land en "haar" volk. Victory schijnt daar niet eens last van te hebben en propagandeert er zelfs voor. Niet ik maak het groot maar jij want jij komt aan met "hoe Victory ich wel zou hebben kunnen voelen". Dat gebeurt er als je off-topic dingen beweert en anderen daarop reageren. Sorry, de irritatie komt op je eigen conto .

Irritatie komt altijd voor eigen conto :hihi: En appels met peren vergelijken doe ik niet . Vind je het erg als ik hier stop ?


Je hebt zinnige leesstof geplaatst. Daar zal ik op een geschikt moment me in verdiepen. Bedankt. Fijne dag :zwaai:

naam
27-07-09, 10:22
Laat victory voor straf eens een jaartje in Iran wonen.

John2
27-07-09, 20:24
Laat victory voor straf eens een jaartje in Iran wonen.

Daar heb ik ook wel eens aan zitten denken, maar dat wens jij je ergste vijand nog niet.
Denk trouwens ook niet dat Vick het er lang zal volhouden.

Iran op zich is een prachtig land met een rijke historie en prachtige mensen, maar helaas hebben ze het zelfde probleem als Rusland maar dan 10 tot 20 keer zo erg.

Eke
27-07-09, 20:52
. Via de link http://www.scribd.com/doc/5531156/Women-Islam-Equality kun je op pagina 19/20 van het rapport Women Islam & equality lezen waar mullahs zich allemaal meebemoeien. Dit is een verslag uit 1995 over gebeurtenissen van 1990.
In Human right abuse in iran http://www.scribd.com/doc/7709599/human-right-abuse-in-iran kun je lezen wat er allemaal niet in 2007 gebeurde.

.

De publicatie van de National Council of Resistance vraagt erom om geprint en gelezen te worden....heftige kost, maar helaas waar ...

ik neem het aan
want je ziet waar mensen toe in staat zijn als je de geschiedenis in duikt of het nieuws volgt.

Dus als er wordt gezegd : het is niet des moslims om zoiets slechts te doen, dan klopt dat.
En het is ook niet des christenen
En het is ook niet des ongelovigen enz.

Het is des mensen. En het l*llige is dat "Het Geloof" of "De Goede Zaak" of "De mooie Beweging"
als dekmantel dient voor de grofste barbaarste schendingen van onze medemens.



een kus kan een kikker in een prins doen veranderen (symbolisch,he :p: )
volmacht kan een aardige buurtgenoot in een monster veranderen

is iedereen daar gevoelig voor ? NEE. er is wat tegen te doen.