PDA

Bekijk Volledige Versie : TALIBAN claimt de enige Islam



StevieK
24-07-09, 05:06
Dt is een reactie van een lezer die een TV uitzending op Canvas heeft gezien

Bron WUZ Telegraaf (http://www.wuz.nl/artikel/27758.TALIBAN%20CLAIMT%20DE%20ENIGE%20ECHTE%20ISLA M.html)

Een documentaire zoals de Belgische Zender Canvas vrijwel wekelijks uitzendt over Islamistische landen waar vele conflicten heersen. Je kunt stellen daar waar de Islam heerst zijn er oorlogen en conflicten.
Op dit tijdstip kies ik niet voor het journaal maar voor het programma “Terzake” een actualiteiten programma en heb geen enkel idee wat men vandaag zal tonen aan de kijker.
Ik hoef niet lang te wachten en zit weldra gespannen op het puntje van mijn stoel, vandaag;

De Taliban ,decor de Swat vallei.
Visueel wordt ik geprikkeld door het schitterende natuurschoon en de ontzettend mooie mensen.
Jong en oud man en vrouw vind ik zó mooi ,heb ik altijd gehad ook met mensen uit India.
Ze hebben van nature gratie en zijn heel stijlvol. Nauwelijks gekleed in dure merkkleding of haute couture zorgen ze in hun gewaden dat je meteen gefocust bent.
Maar ik word vlug wakker uit dit sprookje zodra de verslaggever,gekleed in een kogelvrij vest en helm zijn verhaal doet.
Men laat drie kwartier lang vele beelden zien van kapot geschoten huizen, moskeeën en vele,vele doden. Dode lichamen die al dan niet onthoofd gewoon op straat blijven liggen.
Mensen vertellen in het geheim hoe de Taliban zijn macht heeft gekregen op de mensen in die Swatvallei.
Onder luid geschreeuw en onherkenbaar zien we beelden van de Taliban die zwaaien met sabels en luid schreeuwen dat zij de enige echte Islam brengen en de hierbij behorende Sharia.
Als wij al mochten denken dat de mensen het daar hiermee eens zijn of men hun mening hierover heeft gevraagd dan wordt al heel vlug duidelijk dat het tegendeel waar blijkt.
De taliban kwam en zocht de geestelijk leider een Moslim van een dorp op en hing hem op en sneed hem levend in stukken en liet het lichaam hangen zodat iedereen het zag.
De volgende dag namen ze zeven van zijn volgelingen gevangen en deden met hun hetzelfde.
De angst onder de bevolking is zo onvoorstelbaar groot en zowel mannen als vrouwen zijn bang.
In een interview zie je een hele familie bijelkaar oma opa, vader moeder kinderen. Mooie kinderen met ogen als reeën .
De vrouwen vertellen dat ze zelfs niet met een familielid onder begeleiding dus de straat op mogen en een boerka moeten dragen.
Ook tijdens het interview houden velen het gezicht bedekt. De mannen zwaar aangeslagen en óók slachtoffer vertellen dat ze hun baarden verplicht zijn te laten staan.
Een ieder die de Taliban op welke manier dan ook dwarsboomd of zijn of haar gezicht niet aanstaat, kan het volgende slachtoffer zijn.
Het is duidelijk dat de Taliban exact dezelfde methode hanteren als Mohammed eeuwen geleden toepaste om volkeren te onderwerpen.

Drie dingen hebben ze toegepast:

Een meisje van 17 openlijk gegeseld omdat ze weigerde met iemand te trouwen, het kind werd door twee mensen vastgehouden en gilde het uit.

Het tweede geval was de geestelijk leider met zijn zeven volgelingen.

En het derde geval ,daarvan toonde de tv zender de beelden niet, ze waren te gruwelijk hier hadden ze huisgehouden onder de soldaten .De Pakistaanse tv. Heeft dit echter wel uitgezonden en deze beelden hebben tot openlijke protesten geleidt van Moslims die de straat op zijn gegaan en hierbij afstand namen van de zgn.Islam van de Taliban.

Na deze gruweldaden was de bezetting een feit!

Het meest ontroerende vond ik dat de verslaggever enkele kinderen een paar woorden Engels leerde en ze leerden tellen.

Op de vraag aan de kinderen wat ze later wilden worden antwoordden ze hetzelfde als alle kinderen op de hele wereld.

De een wilde dokter worden, de ander politieagent een meisje zei; ik wil gewoon naar school kunnen leren. Opeens voelde ik de tranen over mijn wangen glijden om die kinderen

die op deze manier nooit die kans zullen krijgen.

Dan hoor ik dat de Taliban 170 scholen heeft platgebrand. En onze regering gaat nog 18 miljoen euro schenken voor nieuwe scholen??


Ik begrijp het allemaal niet meer , U wel?
http://static.tmg.nl/wuz/c/4/5/1248377487245.jpg
http://www.wuz.nl/artikel/27758.TALIBAN%20CLAIMT%20DE%20ENIGE%20ECHTE%20ISLA M.html

ronald
24-07-09, 06:56
Taliban de enige echte Islam? Als je mensenoffers brengt ben je niet eens close tot een monotheist, maar dien je Moloch.

John2
24-07-09, 09:37
Dit stukje gaat over de taliban-terroristen, maar vergeet niet dat met de andere groeperingen zoals Hamas en Al Quaida het niet anders gesteld is.
Al moet ik zeggen dat Hamas sinds ze de "macht" ontnomen is door de president zij zich redelijk rustig houden.

Eke
24-07-09, 10:32
Taliban de enige echte Islam? Als je mensenoffers brengt ben je niet eens close tot een monotheist, maar dien je Moloch.

En is dit DE Taliban ? Of de helft van de Taliban ? Of een kwart ?
Hoe moet ik dat inschatten ? Wat denken jullie ?

Ben het helemaal eens met Ronald, als je zo met je medemens omgaat (en in dit geval je broeders en zusters) waar ben je dan mee bezig ?

Hoe ziet jouw God eruit ?Als een wrede harteloze barbaar ?
(dit geldt voor ieder mens die zo bezig is)

Het lijkt mij richting Moloch gaan (en nu moet ik gauw gaan googlen wie Moloch ook weer precies is...Satan of zo of een klier van een engel ;) ).


Toegevoegd :*Moloch (god), een demon (God van de Ammonisten- ?- aan wie mensenoffers werden gebracht)....he ????? heeft ammonia er wat mee te maken ? O o o..:hihi:

*Moloch (computerterm), een groot, onoverzichtelijk computerprogramma

*Moloch horridus, de bergduivel, een hagedissensoort

*Moloch (Mortal Kombat), een personage uit Mortal Kombat

*Moloch (Stargate), een Goa`™uld uit Stargate

Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Moloch

Slinger
24-07-09, 10:43
En is dit DE Taliban ? Of de helft van de Taliban ? Of een kwart ?
Hoe moet ik dat inschatten ? Wat denken jullie ?

Ben het helemaal eens met Ronald, als je zo met je medemens omgaat (en in dit geval je broeders en zusters) waar ben je dan mee bezig ?
Hoe ziet jouw God eruit ?Als een wrede harteloze barbaar ?
(dit geldt voor ieder mens die zo bezig is)

Het lijkt mij richting Moloch gaan (en nu moet ik gauw gaan googlen wie Moloch ook weer precies is...Satan of zo of een klier van een engel ;) ).

Ik ben benieuwd wat Snowwhite hierover te zeggen heeft.