PDA

Bekijk Volledige Versie : Lijfstraffen voor losbandig leven Saoediër



Joesoef
28-07-09, 05:41
Excuus na snoeven over escapades
GEEN - Een Saoedische man die in een televisieshow opschepte over zijn seksuele veroveringen heeft met tranen in de ogen excuses aangeboden.

Mazen Abdul Jawad deed zijn gewraakte uitspraken in het programma Red Lines op de populaire Libanese zender LBC. De show behandelt taboes in de islamitische wereld. Abdul Jawad sprak openlijk over zijn escapes, die begonnen met een 14-jarig buurmeisje, en hoe hij vrouwen oppikte in het koninkrijk in het Midden-Oosten. Ook deed hij uit de doeken hoe hij zijn mobiele telefoon gebruikte om in contact te komen met vrouwen; een van de voornaamste redenen voor de religieuze autoriteiten om deze apparaten te willen verbieden.

Direct na de uitzending stroomden de klachten binnen bij justitie van het streng islamitische land en klonk de roep om Jawads vervolging. Ook op internetfora wordt schande gesproken over zijn avontuurtjes.

De autoriteiten overwegen nu de man aan te klagen, meldt de BBC op basis van Saoedische media. Seks buiten het huwelijk is net als de consumptie van alcohol strafbaar in Saoedie-Arabië en Abdul Jawad riskeert een gevangenisstraf of zweepslagen. Daarom is het er zeer ongewoon en onverstandig om op televisie te praten over buitenechtelijke seks.

Jawad stelt dat zijn in de show geventileerde ideeën fout zijn geïnterpreteerd en overweegt LBC aan te klagen.

knuppeltje
28-07-09, 08:55
Abdul Jawad sprak openlijk over zijn escapes, die begonnen met een 14-jarig buurmeisje,

Gewoon opschepperij van een fantast. Ik snap dan ook heel de drukt niet. Ze zouden daar toch zeker moeten weten dat een moslim nooit of te nimmer een pedofiel kan zijn.
Stenigen die vent voor dat verdere overspel, had ie maar zijn klep moeten houden. Mohammed heeft dat zelf als eens verpletterend duidelijk gemaakt.

ronald
28-07-09, 11:47
Gewoon opschepperij van een fantast. Ik snap dan ook heel de drukt niet. Ze zouden daar toch zeker moeten weten dat een moslim nooit of te nimmer een pedofiel kan zijn.
Stenigen die vent voor dat verdere overspel, had ie maar zijn klep moeten houden. Mohammed heeft dat zelf als eens verpletterend duidelijk gemaakt.

Ik neem aan dat de shariawetgeving getuigenverklaringen eist van betrouwbare getuigen die de daden hebben gadegeslagen. Een interview met een eventueel 14-jarig buurmeisje zal wegens schaamte, zoals dat hier ook vaak het geval is, weinig opleveren. Ik weet niet hoe jij aan de straf "stenigen" komt? Of is dit zo maar wat geroep?