PDA

Bekijk Volledige Versie : Blinde moslimvrouw vervangt 'vuile' hond door pony



Joesoef
29-07-09, 18:18
Blinde moslimvrouw vervangt 'vuile' hond door pony

In het Amerikaanse Detroit heeft een blinde moslimvrouw zich een pony aangeschaft om haar te begeleiden.

Geen blindegeleidehond dus, want moslims beschouwen honden als onreine dieren, aldus hln.be.

Pony
Mona Ramouni leest proefdrukken van geschriften die in braille gepubliceerd worden. Intussen zit haar pony geduldig naast haar te wachten. Toch kan de kleine pony, Cali, het niet laten om met zijn neus in de tas van Ramouni te snuffelen naar snoepgoed. Het is een vreemd beeld en Cali is dan ook slechts ??n van de weinige paarden die opgeleid worden om blinden te begeleiden.

Onrein
Cali is de eerste hond van Ramouni, die geen hond kreeg van haar ouders. Het speeksel van honden wordt als onrein beschouwd in de Islam. Honden worden er wel toegelaten als werkdieren, bijvoorbeeld als waakhond. Maar de ouders van Cali wilden liever geen hond in hun huis. Zo kwam Ramouni bij een pony als alternatief terecht. ''Ik had het eigenlijk al opgegeven'', vertelde Ramouni. ''Er waren momenten dat ik dacht: ik ga niets uit mijn leven kunnen halen. Met Cali heb ik weer het idee dat ik alles aankan. Dat alles mogelijk is.''

Joesoef
29-07-09, 18:20
Ik hoop voor haar ouders dat het beest niet zindelijk is. Gods straf voor zo eenn klere streek.

mark61
29-07-09, 18:23
Al lang en breed op tv geweest toch? 'Er staat een paard in de gang'

Onrein speeksel in de islam? Waar halen ze die waanzin vandaan?

Boeren motten gewoon geen honden, dieren in huis.

PANOMA
29-07-09, 18:27
Als je maar het woordje islam achter plakt dan is alles interessant om te lezen

mark61
29-07-09, 18:30
Als je maar het woordje islam achter plakt dan is alles interessant om te lezen

Is jouw speeksel onrein? :vreemd:

:hihi:

knuppeltje
30-07-09, 09:27
Ik hoop voor haar ouders dat het beest niet zindelijk is. Gods straf voor zo eenn klere streek.

Lijkt me nog heel lastig. Paarden zijn nog veel dommer dan honden, en zien ook veel slechter dan honden, en zijn daarom doorgaans veel paniekerig. Daarnaast zitten paarden niet. Als het nog veulens zijn gaan ze graag als het goed weer is liggen, maar volwassen paarden staan meestal als ze niet lopen. Als ze ouder worden gaan ze nooit liggen omdat ze dan te moeilijk of niet eens meer kunnen opstaan. Daarnaast is langdurig liggen voor een paard heel slecht voor de ingewanden. Een liggend paard dat je niet meer overeind krijgt is ten dode opgeschreven Behalve veulens slapen paarden dan ook staande.
Een liggend paard in je huiskamer, ik weet niet of dat wel handig is.

mark61
30-07-09, 09:54
Lijkt me nog heel lastig. Paarden zijn nog veel dommer dan honden, en zien ook veel slechter dan honden, en zijn daarom doorgaans veel paniekerig. Daarnaast zitten paarden niet. Als het nog veulens zijn gaan ze graag als het goed weer is liggen, maar volwassen paarden staan meestal als ze niet lopen. Als ze ouder worden gaan ze nooit liggen omdat ze dan te moeilijk of niet eens meer kunnen opstaan. Daarnaast is langdurig liggen voor een paard heel slecht voor de ingewanden. Een liggend paard dat je niet meer overeind krijgt is ten dode opgeschreven Behalve veulens slapen paarden dan ook staande.
Een liggend paard in je huiskamer, ik weet niet of dat wel handig is.

Ik zeg toch, hij staat in de gang :gechoquee

knuppeltje
30-07-09, 10:03
Ik zeg toch, hij staat in de gang :gechoquee

Jawel, maar dat was bij buurvrouw Jansen. Daar heeft die mevr. in Amerika weer helemaal niets aan. :)

John2
30-07-09, 18:50
=Joesoef;4031093]
Geen blindegeleidehond dus, want moslims beschouwen honden als onreine dieren, aldus hln.be.
Ik zie dat de Islam een nieuw geestelijk leider heeft met de naam hln.be?


Het speeksel van honden wordt als onrein beschouwd in de Islam.

Tja tongen met een hond lijkt me ook niet ideaal, stel je voor dat het bijt?