PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran overweegt bedevaart naar Mekka te verbieden



Marsipulami
31-07-09, 08:59
Iran overweegt bedevaart naar Mekka te verbieden

Geplaatst door Theo Borgermans op donderdag 30 juli 2009 om 15:50u
TEHERAN (RKnieuws.net) - Teheran overweegt de bedevaart naar Mekka te verbieden tijdens de ramadan (22 augustus - 19 september) als gevolg van de Mexicaanse griep. Dat heeft de minister van Volksgezondheid vandaag verklaard.

In Iran zijn al 60 gevallen van Mexicaanse griep vastgesteld, vooral bij bedevaarders die terugkeerden van Mekka. (tb)

Joesoef
31-07-09, 09:18
Wel nee, die sjieten en saudiers zitten elkaar wel vaker te treiteren.

Aït Ayt
31-07-09, 10:51
Wel nee, die sjieten en saudiers zitten elkaar wel vaker te treiteren.

je bedoeld dat iran haar eigen burgers loopt te treiteren..

Slinger
31-07-09, 12:16
je bedoeld dat iran haar eigen burgers loopt te treiteren..

Dat is de Iraanse machthebbers inderdaad wel toevertrouwd, zoals blijkt.

Joesoef
31-07-09, 14:42
je bedoeld dat iran haar eigen burgers loopt te treiteren..


In Iran ben je beter af dan in SA.

Slinger
31-07-09, 14:44
In Iran ben je beter af dan in SA.

Dat is vloeken in de kerk hoor, Joesoef, wat je nu doet. Waag het niet om op dit forum kritiek op SA te uiten.

Aït Ayt
31-07-09, 16:28
In Iran ben je beter af dan in SA.

klein kind

Slinger
31-07-09, 16:36
klein kind

Zie je wel, kritiek op SA mag niet.

Joesoef
31-07-09, 16:45
klein kind


Het is dankzij de innige vriendschap van het illustere Saoudische Koninklijk Huis met het westen dat je weinig hoort over het wel en wee in dat land. Als er een hypocriet bewind is in het midden oosten dan is het daar wel. Draconische straffen, geen rechten voor vrouwen, geen rechten voor immigranten (nieuwe slaven), geen democratie etc etc. http://www.amnesty.org/en/region/saudi-arabia

Aït Ayt
31-07-09, 16:48
Zie je wel, kritiek op SA mag niet.

wat kan mij het schelen wat jij of joesoef van saudi-arabië vinden !
ik heb geen zin in kleuter-postings van joesoef die offtopic zijn..

Aït Ayt
31-07-09, 16:55
Het is dankzij de innige vriendschap van het illustere Saoudische Koninklijk Huis met het westen dat je weinig hoort over het wel en wee in dat land. Als er een hypocriet bewind is in het midden oosten dan is het daar wel. Draconische straffen, geen rechten voor vrouwen, geen rechten voor immigranten (nieuwe slaven), geen democratie etc etc. http://www.amnesty.org/en/region/saudi-arabia

bla bla..
de topic gaat over de "islamitische" staat iran dat een islamitische zuil misbruikt om daarmee haar eigen burgers te kunnen treiteren..
de topic gaat niet over hoe slecht jij saudi-arabië vindt noch gaat het over een vergelijkend waren onderzoek tussen saudi-arabië en iran..

Slinger
31-07-09, 16:56
wat kan mij het schelen wat jij of joesoef van saudi-arabië vinden !
ik heb geen zin in kleuter-postings van joesoef die offtopic zijn..

Helemaal niet off-topic want Mekka ligt in SA, niet dan? Jij kunt gewoon niet tegen kritiek op dit voor jou heilige land.

Aït Ayt
31-07-09, 17:04
Helemaal niet off-topic want Mekka ligt in SA, niet dan? Jij kunt gewoon niet tegen kritiek op dit voor jou heilige land.

de topic gaat over iran dat haar eigen burgers loopt te treiteren door de 5e islamitische zuil te misbruiken.. de topic gaat niet over kinderachtige opmerkingen dat iran wel of niet beter is dan saudi-arabië..

Joesoef
31-07-09, 17:34
bla bla..
de topic gaat over de "islamitische" staat iran dat een islamitische zuil misbruikt om daarmee haar eigen burgers te kunnen treiteren..
de topic gaat niet over hoe slecht jij saudi-arabië vindt noch gaat het over een vergelijkend waren onderzoek tussen saudi-arabië en iran..

Als er een land is dat de 5e zuil misbruikt dan is het wel SA. Wat SA doet valt in het niet bij Iran wat overweegt om mensen niet naar Mekka te laten gaan ivm een serieuze griep epidemie.

Aït Ayt
31-07-09, 17:46
Als er een land is dat de 5e zuil misbruikt dan is het wel SA. Wat SA doet valt in het niet bij Iran wat overweegt om mensen niet naar Mekka te laten gaan ivm een serieuze griep epidemie.

http://www.steeleraddicts.com/forum/images/smilies/troll.gif

Joesoef
31-07-09, 17:56
MIDDLE EAST: Swine flu measures ahead of Hajj season


Photo: Wikimedia Commons
Some 3 million pilgrims went to Mecca in 2008 for Hajj. Health authorities are introducing measures to reduce the spread of swine flu in the 2009 Hajj
DUBAI, 12 July 2009 (IRIN) - With several million Muslims from all over the world expected in Mecca for the annual Hajj pilgrimage in late November, Saudi authorities are concerned that the event will facilitate the spread of pandemic (H1N1) 2009 among pilgrims.

Aside from the week-long Hajj, more than 2 million people go on pilgrimage to Mecca throughout the year (called ‘Umrah’), with extra numbers visiting in the holy month of Ramadan (from about 21 August to 19 September).

Saudi Arabia held a workshop at the end of June to discuss minimising the spread of the disease during Hajj season and urged all nations to postpone the pilgrimage this year for elderly people with chronic illnesses, children and pregnant women.

The workshop outlined general hygiene habits to reduce the risk of (H1N1) 2009 infection, such as washing hands with water and soap, covering the nose and mouth while sneezing and coughing, and wearing masks when visiting crowded places.

According to the World Health Organization’s (WHO) 6 July update on pandemic (H1N1) 2009, the Middle East region has had 1,111 cases of the virus and no deaths.

Country, territory and area Total Number of cases
Bahrain 15
Egypt 78
Iraq 12
Israel 681
Jordan 23
Kuwait 35
Lebanon 49
Oman 4
Qatar 23
Saudi Arabia 114
Syria 1
United Arab Emirates 8
West Bank and Gaza Strip 60
Yemen 8
TOTAL 1,111

Source: WHO Pandemic (H1N1) 2009 update No. 58
Regional precautionary measures

Many countries in the region have started taking precautionary measures to control the spread of (H1N1) 2009 during and after the Hajj.

* Ali Al Baqqara, head of the Hajj medical committee at Bahrain’s Ministry of Health, called on people to postpone going to Hajj this year, particularly pregnant women, children, people above 60 and people suffering from blood disorders and genetic or chronic diseases.

* In Egypt, Health Minister Hatem Al-Gabali warned last month that Egyptian pilgrims could be quarantined upon their return from Hajj.

* Khalid Al-Sahlawi, secretary-general for Al-Hajj Mission in Kuwait, said that provided the (H1N1) 2009 vaccination is available in the country in early October, the priority for vaccination will be given to pilgrims.

* On 6 July, Oman banned sick elderly people and children from travelling to Saudi Arabia on pilgrimage for fear of contracting (H1N1) 2009, according to a health ministry statement. The ministry did not clarify whether the ban would be extended to cover the Hajj season as well.

* Jassim al-Kubeisi, deputy chairman of Qatar’s Hajj Committee, told Gulf Times on 11 July that the committee members would meet soon to discuss and take a decision on how to deal with Hajj and Umrah this year.

* Ziyad Maymash, assistant undersecretary for preventive medicine at the Saudi Ministry of Health, said a quarantine facility had been set up at airport arrival lounges to isolate Hajj and Umrah pilgrims with symptoms of (H1N1) 2009 infections.

* Ali Bin Shukr, Director General of the UAE Ministry of Health, said on 8 July that the government would launch an (H1N1) 2009 awareness campaign for people planning to perform Hajj or Umrah. Shukr said the ministry will coordinate with the General Authority for Islamic Affairs to engage imams in educating pilgrims during Friday prayers about ways to avoid contracting the virus.

Sources: Local media, health ministries, WHO

dhz/at/ed

Themes: (IRIN) Early Warning, (IRIN) Flu, (IRIN) Health & Nutrition

[ENDS]
Report can be found online at:
http://www.irinnews.org/Report.aspx?ReportId=85239

knuppeltje
01-08-09, 09:17
Je kunt het beste maar hier zitten. Dan kun je tenminste vrijelijk allerlei onzin over alles en nogwat spuien zoveel je wilt, ook over die twee dictaturen.

mark61
01-08-09, 21:16
de topic gaat over iran dat haar eigen burgers loopt te treiteren door de 5e islamitische zuil te misbruiken..

Waar staat dat? Bron?

Leugenaar. Iran neemt een epidemiologische beslissing. Lijkt me heel verstandig.

Waarom kom jij altijd met 'kinderachtig' als je er niet meer uit komt?

Knap stompzinnig.

Aït Ayt
02-08-09, 08:41
Waar staat dat? Bron?

voordat jij steeds weer anderen om bronnen gaat vragen wil ik nou eerst wel eens zien wat jouw bronnen zijn voor deze leugens van jou :

-- delmatur is een joint venture van 4 turkse en 4 marokkaanse moskeeën
-- saudi-arabië heeft westers handelsrecht overgenomen
-- het is exotisch om in de islamitische wereld geen hand te geven aan het andere geslacht
-- het is soennah om een hoofddoek te dragen


Leugenaar.

voor leugens verwijs ik je door naar je eigen duimzuigsels.. zoals ondermeer bovenstaande leugens van jou..
kijk eerst eens in de spiegel voordat je dagelijks als een geprogrammeerde robot steeds op automatische piloot anderen voor leugenaar staat uit te maken.. je liegt er zelf vrolijk op los dus staat het erg achterbaks dat je steeds anderen dagelijks voor leugenaar staat uit te maken.. dit gestoorde gedrag van jou is dermate dwangmatig dat het me voor jou zinvol lijkt om bij de huisarts een verwijzing te vragen voor molemann.. mischien dat zij dan een diagnose kunnen stellen en daar vervolgens gericht hulp voor kunnen geven.. (waarschijnlijk zullen zij ondermeer stellen dat jij je eigen compulsieve drang naar liegen projecteert op anderen)


Waarom kom jij altijd met 'kinderachtig' als je er niet meer uit komt?

waar baseer je erop dat ik er niet uit zou komen , leugenaar ?


Knap stompzinnig.

jankerd

mark61
02-08-09, 15:06
voordat jij steeds weer anderen om bronnen gaat vragen wil ik nou eerst wel eens zien wat jouw bronnen zijn voor deze leugens van jou :

NIET over een ander onderwerp beginnen. Dat is buitengewoon achterbaks. Dus: waar haal jij vandaan dat Iran aan het 'treiteren' is?

Ik begrijp nu dat je bij Slinger in de klas hebt gezeten. Die heeft jou geleerd de diepere, verborgen betekenis van wat Iraniërs zeggen te duiden :duim:

Een mooi stel zijn jullie.



kijk eerst eens in de spiegel voordat je dagelijks als een geprogrammeerde robot steeds op automatische piloot anderen voor leugenaar staat uit te maken.. je liegt er zelf vrolijk op los dus staat het erg achterbaks dat je steeds anderen dagelijks voor leugenaar staat uit te maken.. dit gestoorde gedrag van jou is dermate dwangmatig dat het me voor jou zinvol lijkt om bij de huisarts een verwijzing te vragen voor molemann.. mischien dat zij dan een diagnose kunnen stellen en daar vervolgens gericht hulp voor kunnen geven.. (waarschijnlijk zullen zij ondermeer stellen dat jij je eigen compulsieve drang naar liegen projecteert op anderen)

Joehoe, Iran was het onderwerp. Net zat je nog te brullen dat Joesoef niet off topic mocht gaan.


waar baseer je erop dat ik er niet uit zou komen , leugenaar ?

Nou, op deze post dus. QED.

Aït Ayt
02-08-09, 17:42
NIET over een ander onderwerp beginnen. Dat is buitengewoon achterbaks. Dus: waar haal jij vandaan dat Iran aan het 'treiteren' is?

aangezien je zelf nooit bronnen geeft maar wel altijd anderen om bronnen vraagt zal ik vanaf nu iedere keer dit lijstje aan jou presenteren met de vraag of je er bronnen voor wilt geven.. net zolang tot je er eens een keer daadwerkelijk inhoudelijk op ingaat met bronnen en citaten erbij.. tot die tijd krijg je van mij 0 bronnen.. ik heb je nu al vaak genoeg voorzien van bronnen en citaten.. nu ga je mij maar eens tegemoetkomen..
wat zijn de bronnen en citaten voor de volgende beweringen van jou ? :

-- delmatur is een joint venture van 4 turkse en 4 marokkaanse moskeeën
-- saudi-arabië heeft westers handelsrecht overgenomen
-- het is exotisch om in de islamitische wereld geen hand te geven aan het andere geslacht
-- het is soennah om een hoofddoek te dragen


Joehoe, Iran was het onderwerp. Net zat je nog te brullen dat Joesoef niet off topic mocht gaan.

joesoef heeft jouw betuttelende hulp echt niet nodig hoor.. hij kan zelf wel reageren..

maar goed, omdat je het achterbaks negeert zal ik het nogmaals plaatsen :
voor leugens verwijs ik je door naar je eigen duimzuigsels.. zoals ondermeer bovenstaande leugens van jou..
kijk eerst eens in de spiegel voordat je dagelijks als een geprogrammeerde robot steeds op automatische piloot anderen voor leugenaar staat uit te maken.. je liegt er zelf vrolijk op los dus staat het erg achterbaks dat je steeds anderen dagelijks voor leugenaar staat uit te maken.. dit gestoorde gedrag van jou is dermate dwangmatig dat het me voor jou zinvol lijkt om bij de huisarts een verwijzing te vragen voor molemann.. mischien dat zij dan een diagnose kunnen stellen en daar vervolgens gericht hulp voor kunnen geven.. (waarschijnlijk zullen zij ondermeer stellen dat jij je eigen compulsieve drang naar liegen projecteert op anderen)




Nou, op deze post dus. QED.

dan zit je er goed naast.. gebeurt je wel vaker..

mark61
02-08-09, 17:53
aangezien

Iran, was het onderwerp. Treiteren, was de vraag.


-- delmatur is een joint venture van 4 turkse en 4 marokkaanse moskeeën

Dit blijft me fascineren. Waarom denk jij dat dat niet zo is? Je weet er overduidelijk niets van, anders zou je niet zo dom doen.

Echt niet-te-filmen dit. Waar haal je de opgeblazen overmoed vandaan gewoon.

Julien
02-08-09, 19:45
waar is ook al weer die prikker die beweerde dat er geen moslims getroffen zouden worden door de "varkensziekte"? :lol:

sjaen
02-08-09, 22:36
Vraagje, bij de hadj heb je het ritueel van steentjes naar 'satan' gooien, weet iemand waarom de naald van Cleopatra (obelisk) hiervoor model staat? Parijs, London en New York (drie grote Westerse hoofdsteden ) hebben alle drie begin 19e eeuw deze van Egypte gekregen is hier een verband of gaat mijn verbeelding met me op de loop?

John2
02-08-09, 22:56
Vraagje, bij de hadj heb je het ritueel van steentjes naar 'satan' gooien, weet iemand waarom de naald van Cleopatra (obelisk) hiervoor model staat? Parijs, London en New York (drie grote Westerse hoofdsteden ) hebben alle drie begin 19e eeuw deze van Egypte gekregen is hier een verband of gaat mijn verbeelding met me op de loop?

Moest het even drie keer lezen voordat ik hem begreep :hihi:

mark61
03-08-09, 07:00
Vraagje, bij de hadj heb je het ritueel van steentjes naar 'satan' gooien, weet iemand waarom de naald van Cleopatra (obelisk) hiervoor model staat? Parijs, London en New York (drie grote Westerse hoofdsteden ) hebben alle drie begin 19e eeuw deze van Egypte gekregen is hier een verband of gaat mijn verbeelding met me op de loop?

Ik begrijp de vraag niet eens. Waar staat de naald van Cleo model voor? Hoe kom je daarbij?

Egypte heeft niks gegeven, ze zijn gestolen.

sjaen
03-08-09, 08:52
Waar staat de naald van Cleo model voor? Hoe kom je daarbij?

De Haj begint met 'Ihram', een gewijde toestand, door zich op een vastgestelde plaats, de 'Miqat', voor te bereiden op de bedevaart. De fysieke voorbereiding bestaat uit een bad en witte kleding. Voor mannen bestaat die uit twee ongezoomde doeken, waarbij het hoofd onbedekt blijft en voor vrouwen uit schone kleding waarbij het gezicht onbedekt blijft. Daarbij formuleert men de intentie om de bedevaart uit te voeren en bidt men een gebed.

Wanneer Mekka wordt bereikt worden er zeven rondgangen rond de Ka'ba gemaakt, de bekende zwarte steen, waarbij men 'Allahu Akbar' zegt (God is de grootste) en daar eventueel zelf dingen aan toevoegt. Vervolgens gaat men naar de Maqam Ibrahim, de plek waar de profeet Ibrahim/Abraham de mensen tot de bedevaart opriep, hier wordt een gebed gebeden.

De volgende stap is het zeven maal heen en weer lopen tussen de heuvels Safa en Marwah, beginnend bij de heuvel Safa en uiteindelijk eindigend bij de heuvel Marwah. Dit symboliseert het zoeken van Hajjar, de tweede vrouw van Ibrahim, naar water. Zij liep zeven keer heen en weer tussen beide heuvels en beklom ze om uit te kijken naar karavaan. Uiteindelijk vond ze de bron Zamzam, een zoetwaterbron, waar de pelgrims ook nu uit drinken.

Vervolgens verblijven de pelgrims in Mekka tot de achtste dag van de maand van de Hajj (Dzul-Hidjah) aanbreekt. Op deze dag vertrekt men naar Mina. Van oudsher is dit de dag van 'at-Tarwiyah', de waterbevoorrading, vroeger sloegen pelgrims op deze dag water in om de komende dagen in de woestijn door te brengen. De volgende dag vertrekken de pelgrims naar Arafat.

Hiermee breekt de belangrijkste dag van de Haj aan. Alle bedevaartgangers verzamelen zich in de vlakte van Arafat en het verblijf hier wordt 'wuquf' genoemd (ook wel 'staan'). Ondanks de naam 'wuquf', waardoor het lijkt alsof de pelgrims deze dag slechts staande doorbrengen, geeft elke moslim zelf inhoud aan deze dag, door smeekbeden, het lezen van de Koran of het luisteren naar verhandelingen. Iemand leest een verhandeling over de Haj en ook over moderne zaken die moslims aangaan. Daarna verrichten alle moslims samen het middag-en namiddaggebed. Deze dag duurt tot de dageraad van de volgende dag, de tiende dag van de maand van de Haj.

Na zonsopgang verspreidden de moslims zich van Arafat naar Muzdalifah, hier worden het gebed van zonsondergang en het avondgebed gebeden en verzamelt men steentjes om daarmee naar de duivels te gooien die gesymboliseerd worden door stenen paaltjes. Deze paaltjes waren nog niet aanwezig ten tijde van de profeet, maar zijn neergezet om de plek van de steniging duidelijk te maken en te voorkomen dat pelgrims elkaar per ongeluk met stenen bekogelen. Dit is de plek waar Ibrahim door de duivel op de proef werd gesteld. Op Muzdalifah brengen de bedevaartgangers de nacht door.

Hierna brengt men een bezoek aan 'Mashar al-Haram', het heilige bidvertrek. Vervolgens gaat men terug naar Mina, waar men zeven steentjes gooit naar de grootste duivel, al-Aqabah. Daarna kan men een offer brengen, naar het voorbeeld van de profeet. Hierna laten mannen hun hoofd scheren en vrouwen een aantal haarlokken knippen. Op deze dag, de tiende dag van de maand van de Haj, wordt in de gehele moslimwereld het Offerfeest gevierd. Het offer betreft het offer dat Ibrahim wilde brengen door zijn zoon te offeren.

Dan keer men terug naar de Ka'ba in Mekka en verricht een aantal rondgangen, hiermee wordt de staat van Ihram, de gewijde toestand, opgeheven. Men gaat nu terug naar Mina waar men de nacht doorbrengt en de volgende dag worden de drie duivels gestenigd, elk zeven maal. De volgende dag worden opnieuw de drie duivels gestenigd. Hierna kan men terugkeren naar Mekka of nog een dag in Mina doorbrengen en daarna naar Mekka gaan. Daar worden de afscheidsrondgangen verricht wanneer men Mekka wil verlaten, de 'Tawaf al-Wida'. Dit is het einde van Haj.

Waarom hebben de palen die de duivel moeten verbeelden de vorm van een egyptische naald? Dat zou ik nu graag willen weten.



Egypte heeft niks gegeven, ze zijn gestolen.

http://historiek.net/index.php/Overig/De-Naalden-van-Cleopatra.html

mark61
03-08-09, 08:58
Waarom hebben de palen die de duivel moeten verbeelden de vorm van een egyptische naald? Dat zou ik nu graag willen weten.

Waarom zet je een lap tekst neer waar dat niet in staat? :confused:
Ik voor Jan met de korte achternaam die hele tekst lezen. Waar slaat dat nou op? Doet het er wat toe? Het zijn 'mikpaaltjes'. 20 meter hoog zullen ze niet zijn.


http://historiek.net/index.php/Overig/De-Naalden-van-Cleopatra.html

Oh ze hebben een keer iets niet direct gestolen, bij hoge uitzondering, excuus. :hihi: Egypte was toen al en/of nog een halve kolonie, magoed.

sjaen
03-08-09, 09:21
Waarom zet je een lap tekst neer waar dat niet in staat? :confused:
Ik voor Jan met de korte achternaam die hele tekst lezen. Waar slaat dat nou op? Doet het er wat toe? Het zijn 'mikpaaltjes'. 20 meter hoog zullen ze niet zijn.

Sorry voor die lap tekst, maar ik blijf die vorm van 'die mikpaaltjes' intrigerend vinden.

Joesoef
03-08-09, 09:34
Waarom hebben de palen die de duivel moeten verbeelden de vorm van een egyptische naald? Dat zou ik nu graag willen weten.



Het is simpel, het zijn geen gedenknaalden maar verbeelding van de duivel in de vorm van een naald. En dat het een naald is, zuiver een logistieke oplossing. Al die miljoenen mensen die daar steentjes moeten gooien. Wat je vaak ziet is alleen de bovenkant, er zit nog een verdieping onder waar de mensen ook steentjes gooien.

sjaen
03-08-09, 09:55
Het is simpel, het zijn geen gedenknaalden maar verbeelding van de duivel in de vorm van een naald. En dat het een naald is, zuiver een logistieke oplossing. Al die miljoenen mensen die daar steentjes moeten gooien. Wat je vaak ziet is alleen de bovenkant, er zit nog een verdieping onder waar de mensen ook steentjes gooien.


Zuiver logistieke oplossing lijkt mij te simpel, elk religieus atribuut heeft een achterliggende betekenis, maar even goed bedankt.

Aït Ayt
03-08-09, 12:48
Dit blijft me fascineren. Waarom denk jij dat dat niet zo is? Je weet er overduidelijk niets van, anders zou je niet zo dom doen.



omdat ik weet welke verenigingen een samenwerkingsverband zijn aangegaan onder de naam delmatur.. ik ken 1 van die verenigingen en weet daardoor dat je liegt..

Joesoef
03-08-09, 13:24
Zuiver logistieke oplossing lijkt mij te simpel, elk religieus atribuut heeft een achterliggende betekenis, maar even goed bedankt.


Het heeft geen enkele betekenis, die pilaren zijn nu dan ook vervangen door muren omdat er regelmatig mensen werden vertrapt ondanks de pilaren met meerdere etages.


http://www.telegraph.co.uk/telegraph/multimedia/archive/01202/stone-pillar_1202664i.jpg

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/44312000/jpg/_44312707_stoning416ap.jpg