PDA

Bekijk Volledige Versie : Het varkenslapje



sjaen
31-07-09, 11:54
Het varkenslapje

Een gevangene in De Geerhorst in Sittard die het dagelijkse halalvlees moe was, is er onlangs na een protestactie in geslaagd weer een gewoon varkenslapje op zijn bord te krijgen. Een interessant bericht.
Het bewijst dat in onze gevangenissen inmiddels niet alleen de voertaal maar ook het voedsel Arabisch is geworden. Gelukkig vecht ons christelijk normen- en waardenpatroon krachtig terug in de vorm van het varkenslapje. Dit stukje vlees symboliseert een prettige kant van het christendom: de vrijheid te eten en te drinken wat je wilt. Zeker, vroeger mocht je op vrijdag geen vlees eten, maar dan had moeder een moot kabeljauw in de pan liggen. Dat was geen straf.

Kortom, onze god is vergeleken met de concurrentie buitengewoon schappelijk. Want hoewel we in een wereld leven waarin weinig pluis is, moet bij de joden alles koosjer zijn. En in de islam is er geen alcohol, geen varkensvlees, maar overal halal. Gelukkig hoeven wij in afwachting van de hemel niet op een houtje te bijten of uitsluitend Spa te drinken. Sterker nog: veel wonderen van Jezus liggen in de culinaire sfeer. Denk aan de wonderbaarlijke visvangst en broodvermenigvuldiging. En toen de gasten op de bruiloft van Kanaän droog kwamen te staan, veranderde Hij water in wijn. Veelzeggend is ook de wijze waarop Hij afscheid nam van het aardse bestaan: met een stevig Laatste Avondmaal.

Dat geven wij allemaal niet zomaar op. Wie aan ons bord of glas komt zullen we hard met een varkenslapje om de oren slaan.



http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a043.gif

III
31-07-09, 13:35
Wat is er onschappelijk aan het geven van gezonde voedingstips?
Of ga jij mij wijzen waar (in welk geschrift dan ook) staat dat dit of dat voor een mens is verboden?
De moordenaar aan het kruis naast Jezus kon nog vergiffenis krijgen. Da's pas schappelijk!
Maar die god hebben jullie met zijn allen reeds lange tijd geleden begraven...
Jullie gelooft in God?
Maar Hij niet in jullie!

Joesoef
31-07-09, 14:28
Vroeger wel eens in zo een varkensfokkerij geweest, storingen oplossen aan besturingen oplossen waar geen standaardoplossing voor was. Na 16 jaar ruik ik de weerzinwekkende misselijk makende lucht nog. Nog steeds zie ik die donkere hallen, betonnen bakken vol met krijsende beesten, voor me. Alleen dat al is een reden om die troep, wat sommigen vlees noemen, niet te eten.
Dat die gevangenen het toch eten, het zal wel vallen in de categorie lotgenoten.

TonH
02-08-09, 09:00
Het hollands varken-slapje wil ik nog niet eens als zool onder m'n schoen hebben.

Ik vraag me af hoeveel mensen nog weten dat er uit een stuk varkensvlees gewoon bloed hoort te komen wanneer je het rauw doorsnijdt. Dat er smaak aan hoort te zitten, zodanig dat wanneer je er geen kruiden of zout en peper op doet het toch nog duidelijk ergens naar smaakt. Dat na bereiding varkensvlees meer lijkt op 'draadjesvlees' dan op dat witte stukkie muurvulsel dat Nederlanders zo graag op hun bord hebben. Dat er varkensvlees bestaat dat je niet door en door hoeft te doodbakken om er geen ziektes van op te lopen (net zoals dat er kip in de wereld is waarvan je gewoon een rauw ei kunt eten en niet doodsangsten hoeft uit te staan wanneer je het bereidt)

Echt, het bestaat.

rikky
02-08-09, 10:00
Het hollands varken-slapje wil ik nog niet eens als zool onder m'n schoen hebben.

Ik vraag me af hoeveel mensen nog weten dat er uit een stuk varkensvlees gewoon bloed hoort te komen wanneer je het rauw doorsnijdt. Dat er smaak aan hoort te zitten, zodanig dat wanneer je er geen kruiden of zout en peper op doet het toch nog duidelijk ergens naar smaakt. Dat na bereiding varkensvlees meer lijkt op 'draadjesvlees' dan op dat witte stukkie muurvulsel dat Nederlanders zo graag op hun bord hebben. Dat er varkensvlees bestaat dat je niet door en door hoeft te doodbakken om er geen ziektes van op te lopen (net zoals dat er kip in de wereld is waarvan je gewoon een rauw ei kunt eten en niet doodsangsten hoeft uit te staan wanneer je het bereidt)

Echt, het bestaat.

http://www.livar.nl/

kloostervarkens :)

TonH
02-08-09, 23:56
http://www.livar.nl/

kloostervarkens :)

Mijn God! Religieuze varkens om nog enigszins normaal varken te kunnen proeven?! Doe mij maar snel een Trapist :cola:

"Ze krijgen VIER maanden langer de tijd om op te groeien dan in de normale varkensproductie." Nou nou, goed hoorch... :duim:

Ook deze reli-varkens worden nog steeds als product bekeken en behandeld dat zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld moet opleveren... Nu door zich op 'smaak'! te concentreren. Eet smakelijk zou ik zeggen.

rikky
03-08-09, 19:11
Mijn God! Religieuze varkens om nog enigszins normaal varken te kunnen proeven?! Doe mij maar snel een Trapist :cola:

"Ze krijgen VIER maanden langer de tijd om op te groeien dan in de normale varkensproductie." Nou nou, goed hoorch... :duim:

Ook deze reli-varkens worden nog steeds als product bekeken en behandeld dat zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld moet opleveren... Nu door zich op 'smaak'! te concentreren. Eet smakelijk zou ik zeggen.

Livar varkens zijn overheerlijk! Iets vetter (vet is de smaakdrager van vlees). I :love: it

knuppeltje
04-08-09, 09:32
Livar varkens zijn overheerlijk! Iets vetter (vet is de smaakdrager van vlees). I :love: it

En van het hartinfarct.

sjaen
04-08-09, 10:51
<object width="480" height="308"><param name="FlashVars" value="config=http://humortv.vara.nl/ce.341666.embedded.xml"></param><param name="movie" value="http://humortv.vara.nl/player.swf"></param><embed src="http://humortv.vara.nl/player.swf" FlashVars="config=http://humortv.vara.nl/ce.341666.embedded.xml" allowfullscreen="true" width="480" height="308" type="application/x-shockwave-flash"></embed></object>

Aït Ayt
04-08-09, 11:44
kloostervarkens :)

dat is geen vriendelijke benaming voor 'monniken'

Aït Ayt
04-08-09, 11:47
Ook deze reli-varkens worden nog steeds als product bekeken en behandeld dat zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld moet opleveren... Nu door zich op 'smaak'! te concentreren. Eet smakelijk zou ik zeggen.

ben je veganist ?

knuppeltje
04-08-09, 13:02
dat is geen vriendelijke benaming voor 'monniken'

En dit is een onbeschofte uitdrukking van een fijne gelovige.

Aït Ayt
04-08-09, 15:05
En dit is een onbeschofte uitdrukking van een fijne gelovige.

gelukkig maar dat jij als fijne homo mij dit komt mededelen

TonH
04-08-09, 22:48
ben je veganist ?

Hoezo? Zouden veganisten het met m'n eerste post eens zijn?


"Ik vraag me af hoeveel mensen nog weten dat er uit een stuk varkensvlees gewoon bloed hoort te komen wanneer je het rauw doorsnijdt. Dat er smaak aan hoort te zitten, zodanig dat wanneer je er geen kruiden of zout en peper op doet het toch nog duidelijk ergens naar smaakt. Dat na bereiding varkensvlees meer lijkt op 'draadjesvlees' dan op dat witte stukkie muurvulsel dat Nederlanders zo graag op hun bord hebben. Dat er varkensvlees bestaat dat je niet door en door hoeft te doodbakken om er geen ziektes van op te lopen (net zoals dat er kip in de wereld is waarvan je gewoon een rauw ei kunt eten en niet doodsangsten hoeft uit te staan wanneer je het bereidt)"

Tsjonge, the times they are a changing... :wow:

mark61
04-08-09, 23:01
Hoezo? Zouden veganisten het met m'n eerste post eens zijn?

Hij bedoelt ws. een vegetarische naturist :vreemd:

TonH
04-08-09, 23:04
Hij bedoelt ws. een vegetarische naturist :vreemd:

Zou het? :wat?!:

Een vegetariër ben ik wel eens geweest... come to think of it: ik loop ook wel eens in m'n adamscostuum. :wow:

Maar vlees is te goddelijk en naturisme te goddeloos. En al dit gedoe over eten tijdens de Ramadan... kan dát eigenlijk wel? :vreemd:

mark61
04-08-09, 23:06
Zou het? :wat?!:

Een vegetariër ben ik wel eens geweest... come to think of it: ik loop ook wel eens in m'n adamscostuum. :wow:

Maar vlees is te goddelijk en naturisme te goddeloos. En al dit gedoe over eten tijdens de Ramadan... kan dát eigenlijk wel? :vreemd:

Rustig maar, we beginnen pas over twee weken. Jullie hebben overhaaste moslims?

Nu ken er nog uitgebreid over consumptie van varrekes gepraat worden.

TonH
04-08-09, 23:08
Rustig maar, we beginnen pas over twee weken. Jullie hebben overhaaste moslims?

Nu ken er nog uitgebreid over consumptie van varrekes gepraat worden.

Pfoei! Da's een opluchting. Weet ik tenminste ook waarom die Afghanen en Pakistanen hier aan het bier zitten en een giros wegkanen 's avonds... het is nog geen Ramadan! :boogjes:

mark61
04-08-09, 23:13
Pfoei! Da's een opluchting. Weet ik tenminste ook waarom die Afghanen en Pakistanen hier aan het bier zitten en een giros wegkanen 's avonds... het is nog geen Ramadan! :boogjes:

's Avonds is er sowieso geen vuiltje aan de lucht. Enfin, als je het niet openlijk doet dan.

TonH
04-08-09, 23:16
's Avonds is er sowieso geen vuiltje aan de lucht. Enfin, als je het niet openlijk doet dan.

Het is hier een vrij land. Ook Afghanen en Paki's mogen openlijk van bier en giros genieten.

mark61
04-08-09, 23:18
Het is hier een vrij land. Ook Afghanen en Paki's mogen openlijk van bier en giros genieten.

Niet als ze elkaar kunnen zien :hihi:

Waarom zijn gyros altijd varken? Moet dat?

TonH
04-08-09, 23:25
Niet als ze elkaar kunnen zien :hihi:

Waarom zijn gyros altijd varken? Moet dat?

Nope. Geit, schaap... kan allemaal. Hier heb je geen varkensgyros, alleen maar geit of schaap. Varken wordt bewaard voor in een stoofschotel.

En volgens mij kan iedereen elkaar hier prima zien. :bril: En er zijn weinig handwerkers die hier niet om 11 uur 's ochtends al aan een Amstel of tsipouro zitten. En Afghanen integreren prima, blijkt...

mark61
04-08-09, 23:41
Nope. Geit, schaap... kan allemaal. Hier heb je geen varkensgyros, alleen maar geit of schaap. Varken wordt bewaard voor in een stoofschotel.

En volgens mij kan iedereen elkaar hier prima zien. :bril: En er zijn weinig handwerkers die hier niet om 11 uur 's ochtends al aan een Amstel of tsipouro zitten. En Afghanen integreren prima, blijkt...

Dr zijn hier gek genoeg een bende Griekse snackbars bijgekomen, en tis niks dan varkens. Gek. Doe mij een geit.

TonH
04-08-09, 23:58
Dr zijn hier gek genoeg een bende Griekse snackbars bijgekomen, en tis niks dan varkens. Gek. Doe mij een geit.

Ach die immigranten serveren wat de inlander graag in de bek hed he?

Over immigranten gesproken... liedje net gehoor over hen:

YouTube - Immigrant Song - 1972

Ahhaaaahaaaaaaaaaaaaha!!!!! En dan :slapen: