PDA

Bekijk Volledige Versie : Bidden helpt niet



Good Kahuna
02-08-09, 09:18
Biddend paar laat dochter doodgaan

MADISON - Een Amerikaanse gelovige man die zijn zieke dochter wilde genezen door te bidden in plaats van medische hulp te zoeken, is schuldig aan doodslag.

Dat heeft een rechtbank in de staat Wisconsin zaterdag bepaald, meldden Amerikaanse media.

Het 11-jarige meisje overleed vorig jaar maart aan de gevolgen van suikerziekte, een chronische aandoening die goed te behandelen is.

Haar ouders waren ervan overtuigd waren dat God het gezin testte. De christenen brachten hun dochter niet naar het ziekenhuis omdat dat 'ongehoorzaam' aan God zou zijn.

Medische hulp werd pas ingeschakeld toen het dochtertje niet meer ademde. De moeder werd eerder al schuldig bevonden aan doodslag. Het echtpaar hangt een gevangenisstraf van maximaal 25 jaar boven het hoofd.

Nu.nl (http://www.nu.nl/algemeen/2052889/biddend-paar-laat-dochter-doodgaan.html)


Tragisch en achterlijk.

TonH
02-08-09, 09:38
Bij dit soort gevallen hoop ik altijd dat er een god, een hemel en een hel bestaan.

mark61
02-08-09, 14:53
Hoe zit het dan met NL-poliovaccinatieweigeraars?

TonH
02-08-09, 23:33
Hoe zit het dan met NL-poliovaccinatieweigeraars?

Bij dit soort gevallen hoop ik altijd dat er een god, een hemel en een hel bestaan.

Charlus
02-08-09, 23:41
<...>Bij dit soort gevallen hoop ik altijd dat er een god, een hemel en een hel bestaan.
Onder de aanname dat indien god bestaat, hij net zo zal denken als jij en zulke figuren naar de hel stuurt? Misschien bestaat god en hebben ze precies gedaan wat hij verlangt.

TonH
02-08-09, 23:53
Onder de aanname dat indien god bestaat, hij net zo zal denken als jij en zulke figuren naar de hel stuurt? Misschien bestaat god en hebben ze precies gedaan wat hij verlangt.

Inderdaad. Maar ik geloof dat ik gelijk heb...

Zo hoop ik ook altijd dat pausen na hun dood nog net lang genoeg een functionerend bewustzijn houden om te zien of er een hemelpoort is. Ik zou hun gezicht wel willen zien, wanneer die er dan niet is. Of, indien die er wel is, lijkt het me, en ik geloof alweer dat ik gelijk heb, niet uitgesloten dat die hemelpoort dicht blijft voor deze heren en ze direct een enkeltje voorgeborgte mogen ontvangen. :D