PDA

Bekijk Volledige Versie : Psychologen VS stoppen therapie tegen homoseksualiteit



naam
06-08-09, 09:49
Psychologen VS stoppen therapie tegen homoseksualiteit
Uitgegeven: 6 augustus 2009 09:54
Laatst gewijzigd: 6 augustus 2009 10:26

TORONTO - Therapie om homoseksuelen te veranderen in hetero's werkt niet. Dat heeft de Amerikaanse vereniging van Psychologen, de APA, geconstateerd in een rapport.
© ANPDe 150.000 leden van de vereniging zouden hun klanten de therapie dus ook niet langer moeten aanbieden, besloot de APA op het jaarlijks congres. Dat meldden Amerikaanse media donderdag.

In het rapport staat dat de therapieën om seksuele voorkeur te veranderen zelfs schade kunnen aanrichten.




''Studies wijzen uit dat mensen hooguit leren om hun gevoelens te negeren en niet in te gaan op homoseksuele verleidingen'', aldus onderzoekster Judith Glassgold.

Volgens haar kan de therapie leiden tot depressie en zelfs tot suïcide.


Gevolgen

Glassgold bleef na de bestudering van 87 onderzoeken uit de periode van 1960 tot 2007 met veel vragen zitten. ''Helaas bevatten veel onderzoeken belangrijke fouten in de opzet'', aldus Glassgold.

In veel gevallen is niet onderzocht bij wie de therapie werkt, hoelang het werkt en wat de gevolgen voor de psyche op lange termijn zijn.

De APA beschouwt homoseksualiteit sinds 1975 niet meer als ziekte. In het conservatieve Amerika bieden veel therapeuten echter programma's aan om van homoseksualiteit af te komen.

Ron Haleber
06-08-09, 11:52
Dit is een grote tegenslag voor de fundies op Maroc.Nl...:ergleuk:

Salah die net in therapie was gegaan, zit nu in een hoekje te huilen!:verdriet:

Koala64
06-08-09, 15:10
Hadden ze daar nou al die psychologen voor nodig om daar achter te komen?
Elke homo had ze dat al kunnen vertellen.

Verder blijft staan dat niet homosexuelen lijden aan homosexualiteit maar bepaalde heterosexuelen die er niet mee overweg kunnen. Al dan niet onder invloed van een te lang doorgegeven woestijnfilosofie.

Witte78
06-08-09, 15:47
Dit is een grote tegenslag voor de fundies op Maroc.Nl...:ergleuk:

Salah die net in therapie was gegaan, zit nu in een hoekje te huilen!:verdriet:

Hoezo? Wordt gewoon toegevoegd aan de enorm lange lijst met feitjes om te negeren.

mark61
06-08-09, 17:21
Hadden ze daar nou al die psychologen voor nodig om daar achter te komen?
Elke homo had ze dat al kunnen vertellen.

En die honderden jaren 'wetenschap'.

mark61
06-08-09, 17:22
Hoezo? Wordt gewoon toegevoegd aan de enorm lange lijst met feitjes om te negeren.

Wat weten psychologen nou van homofilie. De Geleerden weten dat veel beter.

naam
06-08-09, 17:25
Wat weten psychologen nou van homofilie. De Geleerden weten dat veel beter.

Die hebben er immers voor doorgeleerd. :fpetaf:

mark61
06-08-09, 17:29
Die hebben er immers voor doorgeleerd. :fpetaf:

Nou ja ik ben niet eerlijk. Mij is geen moslimgeleerde bekend die beweert dat je homofilie kan 'genezen', das toch wel specifiek christelijk geloof ik, en dan nog protestant ook. De Geleerden vinden dat je je urge moet controllen, das alles.

De islamitische fundi's die we hier aantreffen daarentegen laten zich zonder dat ze het nog doorhebben vnl. door (Amerikaanse) christenfundi's inspireren, zowel wat homofilie betreft, als ET / crea.

naam
07-08-09, 07:29
Nou ja ik ben niet eerlijk. Mij is geen moslimgeleerde bekend die beweert dat je homofilie kan 'genezen', das toch wel specifiek christelijk geloof ik, en dan nog protestant ook. De Geleerden vinden dat je je urge moet controllen, das alles.

De islamitische fundi's die we hier aantreffen daarentegen laten zich zonder dat ze het nog doorhebben vnl. door (Amerikaanse) christenfundi's inspireren, zowel wat homofilie betreft, als ET / crea.


Ironisch niet die gelijkenis van ideeen van onze fundies hier met die van de new born Christenen.

knuppeltje
07-08-09, 09:04
Ironisch niet die gelijkenis van ideeen van onze fundies hier met die van de new born Christenen.

Soort zoekt soort.

mark61
07-08-09, 11:08
Ironisch niet die gelijkenis van ideeen van onze fundies hier met die van de new born Christenen.

Ja het komt daar echt vandaan, niet uit een islamitische traditie.

Charlus
07-08-09, 11:22
Dubbel ironisch (is ironisch het goede woord?) dat voor die New Born Christians / creationisten een moslim zo ongeveer de personificatie van satan is.

mark61
07-08-09, 12:21
Dubbel ironisch (is ironisch het goede woord?) dat voor die New Born Christians / creationisten een moslim zo ongeveer de personificatie van satan is.

Nou nee toch? Het zijn toch meestal dezelfde soort lui die elkaar niet kunnen uitstaan? Communisten en fascisten, fundi's van verschillende smaken...

Ik heb ook vaak het idee dat islamfundi's Bush stiekem niet zo gek vonden, zo zouden ze het zelf ook aanpakken, alleen, hij is van de tegenpartij, en de sterkste. Zij liggen onder.

Met zijn euh morele standpunten waren ze het verder volledig eens.

Charlus
08-08-09, 11:22
<...>Nou nee toch? Het zijn toch meestal dezelfde soort lui die elkaar niet kunnen uitstaan? Communisten en fascisten, fundi's van verschillende smaken...
Die ingedikte schrijfstijl van jou is soms op het cryptische af. Zijn we het niet eens dan volgens je eigen redenatie? Fundi's van verschillende smaken ja die elkaar dus niet uitstaan, maar ik doelde niet zozeer op wat moslimfundi's van christenfundi's vinden.

Ik heb ook vaak het idee dat islamfundi's Bush stiekem niet zo gek vonden, zo zouden ze het zelf ook aanpakken, alleen, hij is van de tegenpartij, en de sterkste. Zij liggen onder.
Welzeker, maar... ik doelde niet zozeer op wat moslimfundi's van christenfundi's vinden. Je ziet bij bv. Snowwhite een verkapte bewondering voor creationistische Evangelicals. De meer rabiate homobashende moslims zullen instemmend kennis nemen v/d Westboro Baptist Church, wat ook nu weer onverlet laat dat laatstgenoemden moslims als personificaties van satan zullen beschouwen.

Met zijn euh morele standpunten waren ze het verder volledig eens.
Ongetwijfeld. Even dwalend. Groen Links dat moslims, want allochtonen, een warm hart toedraagt, terwijl diezelfde moslims qua reactionair gehalte CDA en SGP voorbij streven. Vinnik altijd grappig. Snowwhite op maroc.nl als enigszins karikaturaal boegbeeld.

Charlus
08-08-09, 11:40
Voor de aardigheid de site van Westboro Baptist Church bekeken. Aldaar een link naar http://www.godhatestheworld.com/. Je kunt inzoomen op specifieke landen, Nederland:

Let’s make this crystal clear: The Netherlands is the filthiest country in the world, bar none. They have given this country wholly to the Sodomites in a hand basket. Psalm 63:9 - But those that seek my soul, to destroy it, shall go into the lower parts of the earth. Ezekiel 31:18- To whom art thou thus like in glory and in greatness among the trees of Eden? yet shalt thou be brought down with the trees of Eden unto the nether parts of the earth. (read more)
:blowen:

Bofko
08-08-09, 12:13
Ongetwijfeld. Even dwalend. Groen Links dat moslims, want allochtonen, een warm hart toedraagt, terwijl diezelfde moslims qua reactionair gehalte CDA en SGP voorbij streven. Vinnik altijd grappig.

Yep. Hoog meaculpa gehalte aan de linkerzijde.
Jezelf (als autochtoon) als onderdeel zien van een uitbuitende westerse cultuur. En dat dan vergelijken met allochtoonse individuen.
De etiketten 'uitbuiting', 'kolonialisme', 'imperialisme' en 'racisme' hebben hebben bij vele linksen een raar en masochistisch wereldbeeld opgeleverd. Een allochtoon kan natuurlijk nooit een imperialist of kolonialist zijn dus die draagt minder negatief-associerende etiketjes met zich mee dan een autochtoon.Maar goed dit wereldbeeld is zich snel aan het corrigeren. Naar mijn idee is inmiddels de SP Pim Fortuyn rechts gepasseerd m.b.t. multiculti-zaken.

BTW Sinds de kredietcrisis ben ik zelf weer een stuk linkser geworden maar ik vermijd daarbij de hier beschreven etiketten-valkuil .

mark61
08-08-09, 13:07
wat ook nu weer onverlet laat dat laatstgenoemden moslims als personificaties van satan zullen beschouwen.

Oh dan had ik je verkeerd begrepen. Je bedoelt, de liefde :hihi: / bewondering is niet wederzijds?

Ik weet niet precies wat Groen Links vindt. Ik denk dat ze vinden dat alle mensen dezelfde rechten hebben, ook diegenen die een compleet ander standpunt hebben dan jij. Dat promillage reactionairen doet er dan niet zoveel toe.

'Erger' vind ik dan die Turken die hier de linksheid zelf uithangen terwijl ze in Turkse context ultrarechts zijn.

TonH
08-08-09, 17:37
'Erger' vind ik dan die Turken die hier de linksheid zelf uithangen terwijl ze in Turkse context ultrarechts zijn.

You lost me... Da's geen ramp. Maar over welke linksdoende Turken heb je het nu?
Ik dacht dat de meesten hier juist rechts waren en daarmee op de linkervleugel in Turkije? :verward:

Of is het nog steeds heet? :vreemd:
overigens stort hier nu de regen echt uit de lucht en is het nog maar 24 graden!!! Noemen ze dat @#$(&%)*@#% Global f*@#ing Warming!!!????

Ron Haleber
08-08-09, 18:06
Oh dan had ik je verkeerd begrepen. Je bedoelt, de liefde :hihi: / bewondering is niet wederzijds?



'Erger' vind ik dan die Turken die hier de linksheid zelf uithangen
terwijl ze in Turkse context ultrarechts zijn.

Mark, ik denk dat ik begrijp waarover jij het hebt.:turkije:

Ik organiseerde intertijd een 'progressieve' demonstratie met allochtonen. Ik had natuurlijk een wervend flyertje geschreven om de kaasjes duidelijk te maken waar het om ging - o.m. een speeltuin voor de kinderen en zo...

Met de linkse Marokkanen geen probleem.

Maar bij de Turken lagen met name de Marxisten daar hevig dwars!
Ik kwam er niet omheen te noemen dat het om de KLASSESTRIJD à la Karl Marx ging...

En dat moest ik heel duidelijk vermelden, anders dan deden ze absoluut niet mee! :fpotver:

De Turken deden geen water bij hun rode wijn al was die allang verschraald! :maf2: