PDA

Bekijk Volledige Versie : eerste BN’er met Mexicaanse griep



John2
06-08-09, 20:55
Thomas eerste BN’er met Mexicaanse griep
donderdag 06 augustus 2009 | 16:09 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 06 augustus 2009 | 20:13
Tekstgrootte

Thomas Berge geveld door de Mexicaanse griep. Archieffoto Wouter Borre

HAAKSBERGEN - Thomas Berge heeft de Mexicaanse griep en treedt dit weekend niet op. De zanger uit Haaksbergen kreeg de diagnose vanmiddag te horen. Hij blijft in quarantaine en zegt zes of zeven optreden op, meldt zijn manager Johnny Sap. ,,Ik ben blij dat we het nu weten. We moeten door toch op te treden niet nog meer mensen aansteken.’’


Berge is geschrokken, volgens Sap. ,,Toen Thomas terug kwam van tien dagen Salou, voelde hij zich al niet lekker. Hij belde de dokter; die meldde telefonisch dat het geen Mexicaanse griep kon zijn omdat Thomas geen koorts had. Maar toen hij maar bleef hoesten, heb ik ervoor gezorgd dat gisteren een check is gedaan. Nu blijkt het wel degelijk om de Mexicaanse griep te gaan. Thomas mag de komende tijd absoluut niet naar buiten en ik blijf bij hem uit de buurt.’’ Afgelopen dagen slikte Berge, als Chiel Ottink, voor de zekerheid antibiotica tegen bronchitis. Daar leek hij eerst aan te lijden. Voor de griep neemt de zanger nu geen medicijnen. ,,De ziekte gaat over het algemeen na elf dagen over, maar misschien is hij al eerder beter’’, hoopt Sap.