PDA

Bekijk Volledige Versie : De draai naar rechts en de immigratie van moslims in Europa.



Ron Haleber
09-08-09, 18:31
Edit: suspected copyright infringement

Julien
09-08-09, 19:02
Draai naar rechts en conservatisme? Uhhh de meeste (othordoxe) moslims zijn zelf rechts en conservatief, zo ook de landen waar ze oorspronkelijk vandaan komen. Waarom zou links per definitie beter zijn voor mosims dan rechts? Dat is echt een fabeltje. Qua principes past een moslim beter bij het CDA dan bij partijen als Groenlinks en D66.

mark61
09-08-09, 19:37
De Amerikaanse journaliste Deborah Scroggins schreef in 2005 in The Nation dat „moslims maar 5,5 procent van de Nederlandse bevolking uitmaken, maar wel verantwoordelijk zijn voor meer dan de helft van het aantal vrouwen in blijf-van-mijn-lijfhuizen”.

Ayaan Hirsi Ali, de Somalisch-Nederlandse strijdster voor democratie en vrouwenrechten, zou zonder twijfel zeggen: veel meer dan de helft. Toen zij met vrouwen in Nederlandse opvanghuizen werkte, zo schrijft ze, „waren er nauwelijks blanke vrouwen onder hen”, alleen „vrouwen uit Marokko, Turkije, Afghanistan – moslimlanden – samen met vrouwen met een hindoeachtergrond uit Suriname.”

Dat is niet waar, dat heb ik wel eens uitgezocht. Kwam op 18% dacht ik.

Komt nog bij dat het systeem wordt misbruikt door vrouwen die scheiden en weten dat ze zo het snelst een eigen huis krijgen.

Ron Haleber
09-08-09, 20:06
Draai naar rechts en conservatisme? Uhhh de meeste (othordoxe) moslims zijn zelf rechts en conservatief, zo ook de landen waar ze oorspronkelijk vandaan komen. Waarom zou links per definitie beter zijn voor mosims dan rechts? Dat is echt een fabeltje. Qua principes past een moslim beter bij het CDA dan bij partijen als Groenlinks en D66.

Qua grote lijn geloof ik dat je groot gelijk hebt...

Maar het raadsel blijft dan toch dat de PvdA een merendeel van hun stemmen krijgt..:wow:

Het CDA lijkt me trouwens veel te christelijk [voortdurend met Jezus als God is onverteerbaar voor moslims en/of joden] om veel stemmen te trekken... Coskun Cürüs was wel mn vrind maar die is niet representatief...

Zelf groeide ik op met linkse Marokkanen als rond het KMAN... En daarom zie ik het toch wat anders...

Ook in Marokko zaten we met de NL-universiteiten altijd bij linkse lui - logisch lijkt me...

Ron Haleber
09-08-09, 20:08
Dat is niet waar, dat heb ik wel eens uitgezocht. Kwam op 18% dacht ik.

Komt nog bij dat het systeem wordt misbruikt door vrouwen die scheiden en weten dat ze zo het snelst een eigen huis krijgen.

Waarom drukt TROUW dat artikel dan af??? Raadsel...

mark61
10-08-09, 06:59
Waarom drukt TROUW dat artikel dan af??? Raadsel...

Sinds wanneer is de Trouw heilig? Heeft zijn eigen contingent islamo-/migrantofoben hoor.

Wie is Deborah Scroggins wel niet? Wie is Bruce Bawer die haar aanhaalt? Wat weten zij van Nederland?

Opgewonden verhaal.

naam
10-08-09, 07:16
Qua grote lijn geloof ik dat je groot gelijk hebt...

Maar het raadsel blijft dan toch dat de PvdA een merendeel van hun stemmen krijgt..:wow:

Het CDA lijkt me trouwens veel te christelijk [voortdurend met Jezus als God is onverteerbaar voor moslims en/of joden] om veel stemmen te trekken... Coskun Cürüs was wel mn vrind maar die is niet representatief...

Zelf groeide ik op met linkse Marokkanen als rond het KMAN... En daarom zie ik het toch wat anders...

Ook in Marokko zaten we met de NL-universiteiten altijd bij linkse lui - logisch lijkt me...

Volgens mij weten de meeste moslims niet eens dat de partij waarop zij stemmen voor het homohuwelijk is.

papol
10-08-09, 08:27
De draai naar rechts



Zo'n 30-40 jaar gebeurde dit al ...

Waar was de concentratie 'buitenlanders' het grootst? Volkswijken.
Waar waren de eerste geluiden van onvrede? Volkswijken.
Waar zaten de eerste rechts radicale stemmers? Volkswijken.

Helaas zijn mensen uit volkswijken net zo hypocriet als studenten, maar dan tegengesteld.

Gr.P

John2
10-08-09, 08:57
=mark61;4039478]Dat is niet waar, dat heb ik wel eens uitgezocht. Kwam op 18% dacht ik.
Vreemd overal klinken de alarm bellen dat er vele niet van orgine nederlanders en dat is meer dan 60% in de blijf van mijn lijf huizen zitten, dus hoe jij aan deze 18% komt is mij een raadsel.
Laat me raden jij kwam als man daar gewoon binnen lopen voor een onderzoek?

Komt nog bij dat het systeem wordt misbruikt door vrouwen die scheiden en weten dat ze zo het snelst een eigen huis krijgen.

Onzin, Politie, gemeente en woningbouwverenigingen hebben een couvenant getekend die huiselijk geweld moet tegen gaan, er is zelfs een nieuwe wet voor aangenomen die het mogelijk maakt dat een burgemeester iemand zonder tussenkomst van de rechter uit huis kan plaatsen en hem/haar een verbod kan geven voor 10 dagen om maar enig contact te hebben.
Verder geeft woningbouw verenigingen binnen de 48 uur een andere woning en indien nodig in een andere woonplaats.
Dit alles om de tehuisen te ontlasten.
Maar vermoedelijk bedoel jij met je verwrongen geest dat deze vrouwen niet het recht hebben om te scheiden en ze de klappen maar op de koop moeten nemen die ze dagelijks krijgen.

H.P.Pas
10-08-09, 09:21
Maar het raadsel blijft dan toch dat de PvdA een merendeel van hun stemmen krijgt..:wow:



Des Rätsels Lösung:

Zuerst kommt das Fressen und dann kommt die Moral.

mark61
10-08-09, 09:29
Vreemd overal klinken de alarm bellen dat er vele niet van orgine nederlanders en dat is meer dan 60% in de blijf van mijn lijf huizen zitten, dus hoe jij aan deze 18% komt is mij een raadsel.
Laat me raden jij kwam als man daar gewoon binnen lopen voor een onderzoek?

Jij begrijpt het verschil niet tussen 'moslim' en 'allochtoon'? Doe maar niet raden, daar ben je te stom voor. De gegevens zijn online te vinden.


Onzin, Politie, gemeente en woningbouwverenigingen hebben een couvenant getekend die huiselijk geweld moet tegen gaan, er is zelfs een nieuwe wet voor aangenomen die het mogelijk maakt dat een burgemeester iemand zonder tussenkomst van de rechter uit huis kan plaatsen en hem/haar een verbod kan geven voor 10 dagen om maar enig contact te hebben.
Verder geeft woningbouw verenigingen binnen de 48 uur een andere woning en indien nodig in een andere woonplaats.
Dit alles om de tehuisen te ontlasten.
Maar vermoedelijk bedoel jij met je verwrongen geest dat deze vrouwen niet het recht hebben om te scheiden en ze de klappen maar op de koop moeten nemen die ze dagelijks krijgen.

Wat lul je hier nou? Heb je gelezen wat ik schreef? Blijkbaar niet. Je zwetst maar wat, wat bovendien meer mijn mededeling bevestigt dan bestrijdt. En dan zo vroeg nog.

Witte78
10-08-09, 09:41
Dat is niet waar, dat heb ik wel eens uitgezocht. Kwam op 18% dacht ik.

Komt nog bij dat het systeem wordt misbruikt door vrouwen die scheiden en weten dat ze zo het snelst een eigen huis krijgen.

Aan de andere kant, tot hoeverre is de meldingsbereidheid ingeburgerd? Denk aan zaken als taalbarrières, onbekend met hulpopties, acceptatie van geweld (ivm koran), schaamte, angst. En maken volgens jou moslims vaker misbruik van deze huizen dan niet-moslims?

mark61
10-08-09, 10:38
Aan de andere kant, tot hoeverre is de meldingsbereidheid ingeburgerd? Denk aan zaken als taalbarrières, onbekend met hulpopties, acceptatie van geweld (ivm koran), schaamte, angst. En maken volgens jou moslims vaker misbruik van deze huizen dan niet-moslims?

Ja dat zal ook verschillen. Dus helemaal kom je er niet achter. Het begint al met wat acceptabel wordt gevonden. Zo vindt 51% van de vrouwen geweld onder voorwaarden acceptabel, wees een groot onderzoek uit.

naam
10-08-09, 11:25
Ja dat zal ook verschillen. Dus helemaal kom je er niet achter. Het begint al met wat acceptabel wordt gevonden. Zo vindt 51% van de vrouwen geweld onder voorwaarden acceptabel, wees een groot onderzoek uit.


Onder welke voorwaarde mag ik dan geweld tegen mij vrouw gebruiken vinden die 51%? Kan ik ff checken of min vrouw bij die 51% zit. :zweep:


Kennelijk zjin mannen kritischer?

Geweld tegen sexy geklede vrouw is acceptabel, zegt 1 op 7 woensdag 18 mrt 2009 14% van de Britse mannen vinden het aanvaardbaar om hun vrouw of vriendin te slaan wanneer ze sexy of weinig verhullende kledij draagt in het openbaar. Dat blijkt uit een peiling van Ipsos Mori in opdracht van de Britse regering en waaruit de krant The Times citeert. Eenzelfde percentage vindt geweld acceptabel wanneer een vrouw zeurt of constant opmerkingen over hem maakt.

18% van de ondervraagde mannen zegt dat slachtoffers van verkrachtingen zelf gedeeltelijk verantwoordelijk zijn wanneer ze sexy kledij droegen. 33% van zowel mannen als vrouwen vindt dat verkrachtingsslachtoffers gedeeltelijk verantwoordelijk zijn wanneer ze voorafgaand met de dader hebben staan flirten.

mark61
10-08-09, 11:52
Aan de andere kant, tot hoeverre is de meldingsbereidheid ingeburgerd? Denk aan zaken als taalbarrières, onbekend met hulpopties, acceptatie van geweld (ivm koran), schaamte, angst. En maken volgens jou moslims vaker misbruik van deze huizen dan niet-moslims?

Oh wat dat laatste betreft: in de praktijk hebben moslima's een kleiner sociaal netwerk. Niet veel vriendinnen zullen haar onderdak (kunnen) verlenen als ze wegwil. Voor Hollanders is dat meestal wat makkelijker denk ik.

mark61
10-08-09, 11:55
Onder welke voorwaarde mag ik dan geweld tegen mij vrouw gebruiken vinden die 51%? Kan ik ff checken of min vrouw bij die 51% zit. :zweep:


Kennelijk zjin mannen kritischer?

Je gelooft het niet, er zaten redenen bij als 'als ik het eten laat aanbranden'. Onderzoek Hacettepe Universiteit, Ankara. Stond vroeger online, ik heb hem hier wel eens gelinkt.

Ja apart. Maja ik vertrouw onderzoeken nooit helemaal. In het Turkse geval wel, want ze gaven geen sociaal wenselijke antwoorden :hihi:

naam
10-08-09, 12:12
Ja apart. Maja ik vertrouw onderzoeken nooit helemaal. In het Turkse geval wel, want ze gaven geen sociaal wenselijke antwoorden :hihi:


Of juist wel.......:zozo:

mark61
10-08-09, 12:44
Of juist wel.......:zozo:

Nee, juist niet. De onderzoekers waren ontsteld, en in kranten en tijdschriften vindt men dit echt abnormaal.

Het resultaat was consistent, gold voor platteland en stad, vrouwen van 15-tig jaar.

naam
10-08-09, 12:55
Nee, juist niet. De onderzoekers waren ontsteld, en in kranten en tijdschriften vindt men dit echt abnormaal.

Het resultaat was consistent, gold voor platteland en stad, vrouwen van 15-tig jaar.

Apart, aan de andere kant de mens is een ui en misschien zijn ze aan de oppervlakte verontwaardigd, maar ondertussen. Het is lastig daar een uitspraak over te doen. Gek geval dit, deze 51%.

Witte78
10-08-09, 14:15
Oh wat dat laatste betreft: in de praktijk hebben moslima's een kleiner sociaal netwerk. Niet veel vriendinnen zullen haar onderdak (kunnen) verlenen als ze wegwil. Voor Hollanders is dat meestal wat makkelijker denk ik.

Dit geldt overigens niet alleen voor misbruikers. Komt er op neer dat je niets hebt aan cijfers van een blijf-van-mn-lijf huis.

mark61
10-08-09, 14:22
Dit geldt overigens niet alleen voor misbruikers. Komt er op neer dat je niets hebt aan cijfers van een blijf-van-mn-lijf huis.

Inderdaad.

John2
10-08-09, 23:16
=mark61;4039848]Jij begrijpt het verschil niet tussen 'moslim' en 'allochtoon'? Doe maar niet raden, daar ben je te stom voor. De gegevens zijn online te vinden.
Dan heb jij zeker wel een bron?


Wat lul je hier nou? Heb je gelezen wat ik schreef? Blijkbaar niet. Je zwetst maar wat, wat bovendien meer mijn mededeling bevestigt dan bestrijdt. En dan zo vroeg nog.

Oh, mark ik heb zeker wel gelezen wat jij schrijft, maak je daar niet druk over.
Ik vind het alleen vreemd als organisatie's zoals de bijvoorbeeld de GGD aanklopt voor informatie van welke aard ook, deze blijf van mijn lijf huizen zich beroepen op hun zwijgplicht en dat jij zomaar info vind waarin zelfs verklaring te vinden is hoeveel er moslim is.
Tot enkele jaren terug konden we het nog wel uitvinden door rechtbank gegevens te vergelijken met gegevens gemeentelijke administratie, maar dat is al jaren geleden.

mark61
11-08-09, 06:53
Ik vind het alleen vreemd.

Jij vindt vrijwel alles vreemd. Wat je er toch niet van weerhoudt over alles te liegen. Of misschien helpt dat juist.

Max Stirner
11-08-09, 14:38
Keek naar de foto en vroeg me af: Waarom zijn die autochtone moslima's toch vaak zo lelijk ?


( .... niet dat dat verder belangrijk is, uiteraard ...:engel:)

Eke
11-08-09, 16:03
Keek naar de foto en vroeg me af: Waarom zijn die autochtone moslima's toch vaak zo lelijk ?


( .... niet dat dat verder belangrijk is, uiteraard ...:engel:)

Je vroeg je niet af : Wat ik denk...klopt dat eigernlijk wel..?

http://www.youtube.com/watch?v=PcLuiNbJR1A&feature=player_embedded

Dit is toch een doorsnee autochtoon meisje. Niks mis mee ....Ze vertelt je hier waarom ze moslima is geworden. Niet vanwege d't uiterlijk, Max !

mark61
11-08-09, 16:05
Keek naar de foto en vroeg me af: Waarom zijn die autochtone moslima's toch vaak zo lelijk ?


( .... niet dat dat verder belangrijk is, uiteraard ...:engel:)

:hihi: Dat heb ik met autochtone gelovigen in het algemeen. Vooral protestanten. Kweenie wat het is.

Eke
11-08-09, 16:15
:hihi: Dat heb ik met autochtone gelovigen in het algemeen. Vooral protestanten. Kweenie wat het is.

Protestanten, he :hihi: ook al geloof je niet meer, de genen blijven, Mark !

mark61
11-08-09, 17:04
Protestanten, he :hihi: ook al geloof je niet meer, de genen blijven, Mark !

Tis objectief vaststelbaar :ego: Mijn moeder was katholiek, enfin, ooit :hihi:

Witte78
11-08-09, 17:12
Je vroeg je niet af : Wat ik denk...klopt dat eigernlijk wel..?

http://www.youtube.com/watch?v=PcLuiNbJR1A&feature=player_embedded

Dit is toch een doorsnee autochtoon meisje. Niks mis mee ....Ze vertelt je hier waarom ze moslima is geworden. Niet vanwege d't uiterlijk, Max !

Vooral de laatste zin in dit filmpje is belangrijk.

Eke
11-08-09, 17:34
Tis objectief vaststelbaar :ego: Mijn moeder was katholiek, enfin, ooit :hihi:


En jij gelooft rotsvast in de evolutie,he ? Zovast als de rotsen van Gibraltar...je weet wel, waar die makaken leven..:zozo:

Eke
11-08-09, 17:37
Vooral de laatste zin in dit filmpje is belangrijk.

Ja Witte, helemaal mee eens. Geloven is een persoonlijk proces.Dat kan nooit een ander voor je doen...

reallife
11-08-09, 17:59
:hihi: Dat heb ik met autochtone gelovigen in het algemeen. Vooral protestanten. Kweenie wat het is.

Goh, bedankt zeg. :ego:

Joesoef
11-08-09, 18:48
Tot enkele jaren terug konden we het nog wel uitvinden door rechtbank gegevens te vergelijken met gegevens gemeentelijke administratie, maar dat is al jaren geleden.


Merkwaardige hobby heb jij.

Max Stirner
11-08-09, 19:02
Je vroeg je niet af : Wat ik denk...klopt dat eigernlijk wel..?

Niet vanwege d't uiterlijk, Max !





Uiteraard ... ben daarom ns verder op onderzoek gegaan ... het geldt ook voor veel bekeerde mannen .... :verward:


http://images.google.nl/images?hl=nl&q=frank+ribery&um=1&ie=UTF-8&ei=crKBSsqCItSF-Qas7oC1Cg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=5


http://images.google.nl/images?hl=nl&q=michael+jackson&um=1&ie=UTF-8&ei=obOBStqpHcSQ-AbimPGsCg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=8



Dit kan geen toeval zijn.... Ben benieuwd naar je verklaring ; - )

Charlus
11-08-09, 19:23
Je vroeg je niet af : Wat ik denk...klopt dat eigernlijk wel..?

http://www.youtube.com/watch?v=PcLuiNbJR1A&feature=player_embedded

Dit is toch een doorsnee autochtoon meisje. Niks mis mee ....Ze vertelt je hier waarom ze moslima is geworden. Niet vanwege d't uiterlijk, Max !
Over de hoofddoek waaronder zij op haar stage verscheen: "heel erg confronterend, daar maak je gewoon een statement mee" (ja meisje, zo staat het in de koran: de hoofddoek dient als confronterend statement). Waarom wil een gelovige een statement maken? Onbescheiden & onbeleefd. Alsof anderen zitten te wachten op confronterende statements waar ze vervolgens iets mee moeten. En dan natuurlijk lekker verontwaardigd zijn als ze niet de gewenste reactie vertonen, ik vermoed dan ook dat ze teleurgesteld is indien anderen niet noemenswaardig reageren. Is ze dáárvoor nu die hoofddoek gaan dragen?

Eke
11-08-09, 19:29
]



Dit kan geen toeval zijn.... Ben benieuwd naar je verklaring ; - )



:hihi: Cassius Clay en Cat Stevens

Joesoef
11-08-09, 19:44
Over de hoofddoek waaronder zij op haar stage verscheen: "heel erg confronterend, daar maak je gewoon een statement mee" (ja meisje, zo staat het in de koran: de hoofddoek dient als confronterend statement). Waarom wil een gelovige een statement maken? Onbescheiden & onbeleefd. Alsof anderen zitten te wachten op confronterende statements waar ze vervolgens iets mee moeten. En dan natuurlijk lekker verontwaardigd zijn als ze niet de gewenste reactie vertonen, ik vermoed dan ook dat ze teleurgesteld is indien anderen niet noemenswaardig reageren. Is ze dáárvoor nu die hoofddoek gaan dragen?


Hoe doe je dat eigenlijk, een statement maken, je onderscheiden en dan ook nog eens niet opvallen?

Eke
11-08-09, 19:47
Over de hoofddoek waaronder zij op haar stage verscheen: "heel erg confronterend, daar maak je gewoon een statement mee" (ja meisje, zo staat het in de koran: de hoofddoek dient als confronterend statement). Waarom wil een gelovige een statement maken? Onbescheiden & onbeleefd. Alsof anderen zitten te wachten op confronterende statements waar ze vervolgens iets mee moeten. En dan natuurlijk lekker verontwaardigd zijn als ze niet de gewenste reactie vertonen, ik vermoed dan ook dat ze teleurgesteld is indien anderen niet noemenswaardig reageren. Is ze dáárvoor nu die hoofddoek gaan dragen?

Jij gelooft in super-gelovige ?

Ze is niet gewoon een mens die gelukkig is zoals ze nu leeft en dat naar buiten wil brengen ?
Je noemt de coming-out van homosexuelen ook onbescheiden en onbeleefd ?
Mensen die ook hun eigen gezicht (eigen aard) willen laten zien ?

Max Stirner
11-08-09, 19:54
:hihi: Cassius Clay en Cat Stevens



Leuk geprobeerd, maar:

uitzonderingen die de regel bevestigen versterken juist de wetenschappelijke waarde van mijn bevindingen.

:)

mark61
11-08-09, 20:34
Goh, bedankt zeg. :ego:

Ik wist dat je langs zou komen :hihi: Jij bent de grote uitzondering natuurlijk :ego:

mark61
11-08-09, 20:37
En jij gelooft rotsvast in de evolutie,he ? Zovast als de rotsen van Gibraltar...je weet wel, waar die makaken leven..:zozo:

Zowel mijn moeder als mijn vader, en mijn opa de dominee, zijn geëvolueerd naar ongelovige.

reallife
11-08-09, 21:15
Ik wist dat je langs zou komen :hihi: Jij bent de grote uitzondering natuurlijk :ego:

Ben ik zo voorspelbaar? :D

Het boeit verder niet hoor. ;)

reallife
11-08-09, 21:39
Je gelooft het niet, er zaten redenen bij als 'als ik het eten laat aanbranden'. Onderzoek Hacettepe Universiteit, Ankara. Stond vroeger online, ik heb hem hier wel eens gelinkt.

Ja apart. Maja ik vertrouw onderzoeken nooit helemaal. In het Turkse geval wel, want ze gaven geen sociaal wenselijke antwoorden :hihi:

De westerse antwoorden vind ik eigenlijk ook niet sociaal wenselijk :argwaan:

Charlus
11-08-09, 22:24
<...>Hoe doe je dat eigenlijk, een statement maken, je onderscheiden en dan ook nog eens niet opvallen?
Weet ik veel. Ik ben bekeerlinge noch uit de kast geklauterde homo (reactie Eke). Zullen we een keertje samen bij haar langs gaan? We nemen een camera mee en brengen hier verslag uit. Ik wil weten of ze met mahram reist, wat haar mening is over 4:34 en waarom ze iemand bewondert die voor straf handjes laten afhakken een goede zaak vond en mensen liet stenigen. Moet je in zijn tijd en de context zien? Aha, zozo, maar waarom de hoofddoek niet dan? Gaat een goed gesprek worden.

Charlus
11-08-09, 22:43
<...>Jij gelooft in super-gelovige ?
Gekke vraag.

Ze is niet gewoon een mens die gelukkig is zoals ze nu leeft en dat naar buiten wil brengen ?
Een confronterend statement maken, zo beschreef ze het zelf letterlijk, is iets anders dan uitdragen van nieuwgevonden geluk. Ze bedoelde het heel anders dan dat ze het zei. Ja hoor, tuurlijk.

Je noemt de coming-out van homosexuelen ook onbescheiden en onbeleefd ?
Nee. Voel jij je toevallig verwant met Snowwhite? Gelijksoortige misplaatste om niet te zeggen gestoorde vergelijkingen. Uit een discussie tussen jou en Knuppeltje was me verder opgevallen dat je je soms op Snowwhiteske wijze van de domme houdt.

Mensen die ook hun eigen gezicht (eigen aard) willen laten zien ?
Is volgens jou goed vergelijkbaar met een moslima die bij wijze van confronterend statement zich op een afspraak met wildvreemden presenteert met een hoofddoek? Voel jij je verwant met Snowwhite?
Hmm, meld je't even op maroc.nl wanneer je bent begonnen met het dragen van een hoofddoek?

Joesoef
12-08-09, 05:34
Weet ik veel. Ik ben bekeerlinge noch uit de kast geklauterde homo (reactie Eke). Zullen we een keertje samen bij haar langs gaan? We nemen een camera mee en brengen hier verslag uit. Ik wil weten of ze met mahram reist, wat haar mening is over 4:34 en waarom ze iemand bewondert die voor straf handjes laten afhakken een goede zaak vond en mensen liet stenigen. Moet je in zijn tijd en de context zien? Aha, zozo, maar waarom de hoofddoek niet dan? Gaat een goed gesprek worden.


Het is bij jou ook zwart of wit en niets anders.

Witte78
12-08-09, 07:28
Het is bij jou ook zwart of wit en niets anders.

Het commentaar is juist dat gelovigen vaak selectief zwart/wit zijn. Waarom wat betreft de hoofddoek zwart/wit, maar wat betreft andere regels niet?

mark61
12-08-09, 07:57
Ben ik zo voorspelbaar? :D

Het boeit verder niet hoor. ;)

Juist voor een gelovige is het innerlijk veel belangrijker :ego:

mark61
12-08-09, 07:59
De westerse antwoorden vind ik eigenlijk ook niet sociaal wenselijk :argwaan:

Tegenwoordig niet meer.

Charlus
12-08-09, 11:01
Weet ik veel. Ik ben bekeerlinge noch uit de kast geklauterde homo (reactie Eke). Zullen we een keertje samen bij haar langs gaan? We nemen een camera mee en brengen hier verslag uit. Ik wil weten of ze met mahram reist, wat haar mening is over 4:34 en waarom ze iemand bewondert die voor straf handjes laten afhakken een goede zaak vond en mensen liet stenigen. Moet je in zijn tijd en de context zien? Aha, zozo, maar waarom de hoofddoek niet dan? Gaat een goed gesprek worden.Het is bij jou ook zwart of wit en niets anders.
Het commentaar is juist dat gelovigen vaak selectief zwart/wit zijn. Waarom wat betreft de hoofddoek zwart/wit, maar wat betreft andere regels niet?
Ja, maar wat mij betreft is het commentaar wel tweeledig. Dus naast wat je hierboven noemt:

Pietje zegt dat overspel bestraft moet worden met zweepslagen. Pietje is gek. Pietje zegt ook, zonder opgaaf van reden, dat varkensvlees onrein is en je het niet mag eten. Boeit niet want Pietje is gek.
Hier kan eindeloos op gevariëerd worden. Pietje zegt dat handen afhakken als straf een goede zaak is. Pietje is gek. Pietje zegt dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen. Boeit niet want Pietje is gek. De formulering kan ook variëren. Handen afhakken en afvalligen ter dood brengen moet je in de context zien. Zozo, maar waarom het hoofddoekgebod dan niet? Kun je net zo goed in eoa. context plaatsen en vervolgens in het hier en nu nvt. verklaren.
Joesoef heeft in dat andere topic niet verder gereageerd op Pietje. Intern zal hij mijn post afgedaan hebben als doorgedraaid zwart-wit denken dat overduidelijk nergens op slaat, dus geen reactie nodig.
Zo langzamerhand gaan mijn vermoedens in de richting van een heel speciale en subtiele geestelijke stoornis, waarbij ik in het midden laat of de stoornis zich aan mijn kant bevindt of aan de kant van Joesoef en andere moslims.

mark61
12-08-09, 11:14
Zo langzamerhand gaan mijn vermoedens in de richting van een heel speciale en subtiele geestelijke stoornis, waarbij ik in het midden laat of de stoornis zich aan mijn kant bevindt of aan de kant van Joesoef en andere moslims.

Toch blijft het mij verbazen dat jij je beperkt tot moslims / de islam. Of zit je op christen- en joodse sites ook gelovigen achter hun broek over hun inconsequente opvattingen / gedrag? I don't think so. Dus waarom speciaal moslims? Denk daar es over na.

Er is namelijk absoluut geen verschil tussen hoe christenen met zulke dingen omgaan, en moslims. In de bijbel staat ook de grootst mogelijke onzin waar christenen zich nog nooit aan hebben gehouden, of dat niet meer doen. Zie Maarten 't Hart met zijn bloemlezing van voorschriften.

Ja, tis allemaal vreselijk inconsequent. Daar zijn het mensen voor. Als jij daar zo aan blijft hangen ben je zelf een fundamentalist. Want jij bepaalt blijkbaar dat alle gelovigen alle 'leerstellingen' van hun geloof moeten volgen, of anders geeneen.

Jij en ik zijn niet gelovig, dus why bother? Of zijn jouw posts de duizendvoudige herhaling van de mantra 'gelovigen zijn gek'?

Kijk, ik mag graag gekke fundi's als Ait of Sneu het vuur na aan de schenen leggen. Maar 'gewone' gelovigen, die hun weg zoeken en zelf nadenken, die laat ik vrolijk met rust.

Ik eet veel bioproducten maar rook. Ik ben voor het milieu en scheid mijn afval, maar rijd auto. Tis vreselijk inconsequent. Jij bent natuurlijk nooit inconsequent.

Or what?

reallife
12-08-09, 12:01
Juist voor een gelovige is het innerlijk veel belangrijker :ego:

Voor ongelovigen ook. :p

Eke
12-08-09, 12:02
Leuk geprobeerd, maar:

uitzonderingen die de regel bevestigen versterken juist de wetenschappelijke waarde van mijn bevindingen.

:)

Poehee...ik ben onder de indruk :hihi: :"de wetenschappelijke waarde van je bevindingen"

En je conclusie was : NADA ! geen mooie vrouwen erbij...hoe heb je het opderzocht, joh ? Steekproefje in je gemeente ? Alle plaatjes op internet bekeken ?

Witte78
12-08-09, 12:09
Toch blijft het mij verbazen dat jij je beperkt tot moslims / de islam. Of zit je op christen- en joodse sites ook gelovigen achter hun broek over hun inconsequente opvattingen / gedrag? I don't think so. Dus waarom speciaal moslims? Denk daar es over na.

Er is namelijk absoluut geen verschil tussen hoe christenen met zulke dingen omgaan, en moslims. In de bijbel staat ook de grootst mogelijke onzin waar christenen zich nog nooit aan hebben gehouden, of dat niet meer doen. Zie Maarten 't Hart met zijn bloemlezing van voorschriften.

Ja, tis allemaal vreselijk inconsequent. Daar zijn het mensen voor. Als jij daar zo aan blijft hangen ben je zelf een fundamentalist. Want jij bepaalt blijkbaar dat alle gelovigen alle 'leerstellingen' van hun geloof moeten volgen, of anders geeneen.

Jij en ik zijn niet gelovig, dus why bother? Of zijn jouw posts de duizendvoudige herhaling van de mantra 'gelovigen zijn gek'?

Kijk, ik mag graag gekke fundi's als Ait of Sneu het vuur na aan de schenen leggen. Maar 'gewone' gelovigen, die hun weg zoeken en zelf nadenken, die laat ik vrolijk met rust.

Ik eet veel bioproducten maar rook. Ik ben voor het milieu en scheid mijn afval, maar rijd auto. Tis vreselijk inconsequent. Jij bent natuurlijk nooit inconsequent.

Or what?

Toch is er volgens mij wel een essentieel verschil, en dat is dat moslims de koran als het ongeschapen woord van god zien. Het is prefect, zonder fouten, zonder menselijke toevoegingen of veranderingen of andere ellende. Volgens mij zien christenen de bijbel totaal anders.

Eke
12-08-09, 12:10
Zowel mijn moeder als mijn vader, en mijn opa de dominee, zijn geëvolueerd naar ongelovige.

Maarruh, Mark, zijn ze juist dan niet begonnen als ongelovige ? Met een faux pas, zak maar zeggen... in de afgelopen eeuwen ?
Hoe zit dat dan ?

En die makaken op Gibraltar.....tja, dat ligt teveel voor de hand,he. Om die uit evolutionair perspektief te omarmen als verre voorvaderen....
En vergeet niet het ouwe gezegde, dat maar blijft doorzingen in het collectief bewustzijn van de vrouwen: alles wat een man meer heeft dan een aap is mooi meegenomen.

Lees jij dit ook Max ???? Vooral jij , ja :)

mark61
12-08-09, 12:15
Voor ongelovigen ook. :p

Dat zijn toch oppervlakkige materialisten, slaven van de commercie?

Eke
12-08-09, 12:18
Gekke vraag.

Een confronterend statement maken, zo beschreef ze het zelf letterlijk, is iets anders dan uitdragen van nieuwgevonden geluk. Ze bedoelde het heel anders dan dat ze het zei. Ja hoor, tuurlijk.

Hmm, meld je't even op maroc.nl wanneer je bent begonnen met het dragen van een hoofddoek?

Gekke vraag ? Of jij haar ziet alsSuper-gelovige ?
Analoog aan Super-man. Offe...super-Gran...

Dit zijn nl. geen normale mensen. Sluit aan bij de opmerking van Joesoef : dat je de neiging hebt om zwart-wit te denken. In de 'goeien' die altijd goed zijn en de slechten die gepredisponeerd zijn om alleen maar fout te wezen.
Kindertjes denken vaak zo. Genieten van sprookjes, daarin zie je het ook.

Internet is voor jou een heerlijke plaats om iedereen in je hokjes te houwen :blij:

Als ik een hoofddoek ga dragen komt het in de krant. Nog een paar decennia en we bedekken ons allemaal als de zon fel schijnt (ozonlaag)

mark61
12-08-09, 12:23
Maarruh, Mark, zijn ze juist dan niet begonnen als ongelovige ? Met een faux pas, zak maar zeggen... in de afgelopen eeuwen ?
Hoe zit dat dan ?

En die makaken op Gibraltar.....tja, dat ligt teveel voor de hand,he. Om die uit evolutionair perspektief te omarmen als verre voorvaderen....
En vergeet niet het ouwe gezegde, dat maar blijft doorzingen in het collectief bewustzijn van de vrouwen: alles wat een man meer heeft dan een aap is mooi meegenomen.

Lees jij dit ook Max ???? Vooral jij , ja :)

Wie begint wat? Mensen zullen altijd wel gelovig zijn geweest, met uitzonderingen. Jah het christendom is een beheurlijke faux pas :hihi:

Eh, we blijven het zeggen: de mens stamt niet af van de apen. Gelovigenlaster tsss. Maar wat was er nou met die apen?

mark61
12-08-09, 12:27
Poehee...ik ben onder de indruk :hihi: :"de wetenschappelijke waarde van je bevindingen"

En je conclusie was : NADA ! geen mooie vrouwen erbij...hoe heb je het opderzocht, joh ? Steekproefje in je gemeente ? Alle plaatjes op internet bekeken ?

Gewoon EO en NCRV kijken.

mark61
12-08-09, 12:31
Toch is er volgens mij wel een essentieel verschil, en dat is dat moslims de koran als het ongeschapen woord van god zien. Het is prefect, zonder fouten, zonder menselijke toevoegingen of veranderingen of andere ellende. Volgens mij zien christenen de bijbel totaal anders.

Technisch heb je gelijk, in de praktijk zijn alle mensen mensen. De meeste gelovigen hebben hun heilige boek nog nooit van dichtbij gezien, kunnen hem niet lezen of interpreteren. In NL ligt dat wat anders natuurlijk, al is het in het katholicisme in het geheel niet de bedoeling dat de gelovige (zelfstandig) kennis neemt van de bijbel. Komen maar rare ideeën van. Dus het doet er niet zo toe, die ongeschapenheid.

Uiteindelijk draait het dus om wat de gelovige er zelf uit opvist, of uit wat hij in de omgeving erover hoort. De islam kan dan wettisch zijn, daarom hoeft dat voor de gelovige nog niet te gelden. In de praktijk zijn moslims net zo veelvormig als anderen. Moet je dan maar even van mij aannemen, en je niet blindstaren op anderhalve malloot hiero.

Eke
12-08-09, 12:34
Toch is er volgens mij wel een essentieel verschil, en dat is dat moslims de koran als het ongeschapen woord van god zien. Het is prefect, zonder fouten, zonder menselijke toevoegingen of veranderingen of andere ellende. Volgens mij zien christenen de bijbel totaal anders.

Sinds hoelang ???? Ook maar 1 generatie geleden......En dan nog zien een x aantal christenen over de wereld de Bijbel als 100% "het woord van God"

reallife
12-08-09, 12:50
Dat zijn toch oppervlakkige materialisten, slaven van de commercie?

Ja, en alle gelovigen richten hun huis in met sinaasappelkistjes.

Moet je teleurstellen Mark... http://www.nd.nl/artikelen/2008/juli/31/sporten-kan-ook-in-een-lange-rok

Reformatorisch consumentisme ten top, maar dat is logisch, vindt Gerrit-Jan Schulp van de Erdee Beursorganisatie, een tak van de Erdee Media Groep, die ook het Reformatorisch Dagblad uitgeeft. ,,We zijn geen zendingsdag, standhouders leven hier van de handel.'' Reformatorische gezinnen gebruiken de beurs om ,,hun kinderen in het nieuw te steken'', zegt hij. ,,En als ze iets kopen, moet het goed zijn. Liever een teakhouten tuinmeubelset, dan een plastic stoel die na twee jaar kapot is.''

mark61
12-08-09, 13:13
Ja, en alle gelovigen richten hun huis in met sinaasappelkistjes.

Moet je teleurstellen Mark... http://www.nd.nl/artikelen/2008/juli/31/sporten-kan-ook-in-een-lange-rok

Reformatorisch consumentisme ten top, maar dat is logisch, vindt Gerrit-Jan Schulp van de Erdee Beursorganisatie, een tak van de Erdee Media Groep, die ook het Reformatorisch Dagblad uitgeeft. ,,We zijn geen zendingsdag, standhouders leven hier van de handel.'' Reformatorische gezinnen gebruiken de beurs om ,,hun kinderen in het nieuw te steken'', zegt hij. ,,En als ze iets kopen, moet het goed zijn. Liever een teakhouten tuinmeubelset, dan een plastic stoel die na twee jaar kapot is.''

Die van die koopman & dominee was me al bekend :hihi: Hollandse gelovigen, gespleten tot op het bot :ego:

reallife
12-08-09, 13:19
Die van die koopman & dominee was me al bekend :hihi: Hollandse gelovigen, gespleten tot op het bot :ego:

Materialistisch tot op het bot bedoel je. :zucht:

mark61
12-08-09, 13:26
Materialistisch tot op het bot bedoel je. :zucht:

Houd moed!

Charlus
12-08-09, 13:47
Toch blijft het mij verbazen dat jij je beperkt tot moslims / de islam. Of zit je op christen- en joodse sites ook gelovigen achter hun broek over hun inconsequente opvattingen / gedrag? I don't think so. Dus waarom speciaal moslims? Denk daar es over na.

Er is namelijk absoluut geen verschil tussen hoe christenen met zulke dingen omgaan, en moslims. In de bijbel staat ook de grootst mogelijke onzin waar christenen zich nog nooit aan hebben gehouden, of dat niet meer doen. Zie Maarten 't Hart met zijn bloemlezing van voorschriften.

Ja, tis allemaal vreselijk inconsequent. Daar zijn het mensen voor. Als jij daar zo aan blijft hangen ben je zelf een fundamentalist. Want jij bepaalt blijkbaar dat alle gelovigen alle 'leerstellingen' van hun geloof moeten volgen, of anders geeneen.
Nee. Ze peperen hun minderen in dat ze stoer de leerstellingen van hun o zo geweldige geloof volgen, die huppelkut met haar 'confronterende statement' voorop. Nou, laat ze maar eens met de billen bloot gaan. Iets zegt mij dat jij deze moslima van tafel veegt als zijnde niet representatief, idem dito de Ait's, Snowwhite's (en hoe zit het met de Dehya's en Soulsister4u's?), idem dito alle moslims die niet aan jouw verfijnde smaak voldoen.

Jij en ik zijn niet gelovig, dus why bother? Of zijn jouw posts de duizendvoudige herhaling van de mantra 'gelovigen zijn gek'?

Kijk, ik mag graag gekke fundi's als Ait of Sneu het vuur na aan de schenen leggen. Maar 'gewone' gelovigen, die hun weg zoeken en zelf nadenken, die laat ik vrolijk met rust.

Ik eet veel bioproducten maar rook. Ik ben voor het milieu en scheid mijn afval, maar rijd auto. Tis vreselijk inconsequent. Jij bent natuurlijk nooit inconsequent.

Or what?
What.
Ik heb vooralsnog geen Christenen op straat of waar dan ook gezien die als zodanig herkenbaar waren, laat staan Christenen die wartaal uitslaan zoals verklaren dat ze een Christelijk kledingstuk dragen bij wijze van confronterend statement. En de schijngeïntegreerde middeleeuwers op WSDB, zo gek als een deur. Het Djinntopic van Soulsister4u gezien? :maf: De Ait's en Snowwhite's maken een relatief minder verknoopte indruk.
Trouwens, op WSDB por jij ook wel eens. Het topic over wat met ontvangen rente te doen? Geen reactie was je deel. Ze denken juist niet na. Hoeft ook niet, daarvoor is het geloof. Uitgenodigd tot nadenken volgt onveranderlijk de randdebiele crap van een Nismi en een Dehya. Wat is dat? Weten ze zelf dat ze onzin uitkramen? Ondertussen ook nog eens een superioriteitstatus ontlenen aan voornoemde randdebiele crap.
Tussen moslims en christenen bestaan qua geloofsgoed elementaire verschillen. Het bestaan van de ahadith alleen al, wat Witte78 opmerkte over de perceptie van de koran (potentiëel gevaarlijk) versus perceptie van de bijbel, koran icm. ahadith als onfeilbare tijdloze regeltjesgids. Minzaam neerbuigend verklaren dat Jezus ook voor de Islam een belangrijke profeet was.
Een algemene indruk beklijft van mensen die denken dat ze beter zijn dan anderen, méér dan ihgv. Christenen + de Islam is de enige mij bekende religie die zichzelf ondubbelzinnig superieur verklaart aan alle andere levensovertuigingen met bijbehorende aanbevelingen over wat te doen met betreffende aanhangers. Kruisbestuiving. Ken je nog zo'n religie, en dan ihbz. van deze omvang?
Let wel: ik zie de Islam niet als een gevaar. Daarvoor is het merendeel van de aanhangers te onschuldig en simpel, te ongeorganiseerd ook. Een beetje een boerelullenreligie waarvan de doelgroep zich het prettigst voelt bij het navolgen van allerhande regeltjes, zich daarbij superieur wanend aan niet-moslims. Fundamentele Christenen zoals die in de VS zijn volgens mij beduidend meer tricky.

Julien
12-08-09, 14:03
Technisch heb je gelijk, in de praktijk zijn alle mensen mensen. De meeste gelovigen hebben hun heilige boek nog nooit van dichtbij gezien, kunnen hem niet lezen of interpreteren. In NL ligt dat wat anders natuurlijk, al is het in het katholicisme in het geheel niet de bedoeling dat de gelovige (zelfstandig) kennis neemt van de bijbel. Komen maar rare ideeën van. Dus het doet er niet zo toe, die ongeschapenheid.

Uiteindelijk draait het dus om wat de gelovige er zelf uit opvist, of uit wat hij in de omgeving erover hoort. De islam kan dan wettisch zijn, daarom hoeft dat voor de gelovige nog niet te gelden. In de praktijk zijn moslims net zo veelvormig als anderen. Moet je dan maar even van mij aannemen, en je niet blindstaren op anderhalve malloot hiero.

Toch is er een groep christenen, de meest liberale/vrijzinnige, die ik niet zo 1-2-3 onder moslims zou tegekomen.

Kun je je voorstellen dat moslims het zouden toestaan homo's in hun moskee te laten trouwen, de Koran een historisch onwaarheid te durven noemen en godslasterlijke grappen op tv uit te zenden?
Vooral in vrijzinnige protestantse (maar ook katholieke) hoek vind je veel van zulke gelovigen. En vooral in Nederland/ Noord Europa. Ik heb niks met deze mensen, jij waarschijnlijk wel. Maar een (vrijzinnige) moslim zie ik dat niet doen..

Eke
12-08-09, 14:03
Mensen zullen altijd wel gelovig zijn geweest, met uitzonderingen.

Op zich zet die aangeboren (?) metafysische kant van de mens me wel aan het denken af en toe.....Zij komt ook overal op de wereld voor, lijkt niet voort te komen uit culturen. En inderdaad, zoals je schrijft, Mark, denk je dan dat het bij de mens hoort....


.... de meeste Godsbewijzen starten vanuit de meest directe ervaring, zoals dat dingen veroorzaakt worden en er een eerste oorzaak moet zijn, dat de natuur ontwerp vertoont, of dat objectieve morele waarden bestaan.
.

komt uit :http://www.apologetique.org/nl/artikelen/religie/Christ_theologie/apologetiek/CVP_zin_onzin_godsbewijzen.htm

leuk artikel ....> "Godsbewijzen zijn sterker dan natuurwetenschappelijk onderzoek enz."



Toevoeging:Mark, laat maar. jullie zitten alweer stukken verder met jullie bijdrages.een heel andere kant op. ik ga weer :zwaai:

mark61
12-08-09, 16:16
Nee. Ze peperen hun minderen in dat ze stoer de leerstellingen van hun o zo geweldige geloof volgen, die huppelkut met haar 'confronterende statement' voorop. Nou, laat ze maar eens met de billen bloot gaan. Iets zegt mij dat jij deze moslima van tafel veegt als zijnde niet representatief, idem dito de Ait's, Snowwhite's (en hoe zit het met de Dehya's en Soulsister4u's?), idem dito alle moslims die niet aan jouw verfijnde smaak voldoen.

Wie is 'ze'? 1 Marrekaan / moeslim, 2, 24, 532, 3.487 of 900.000?

Ja, dat zegt iets heel goed. Ze zijn niet representatief.

Wat jij zou weten als je met moslims omging, als je vrienden had. Daar wringt het schoentje.


What.
Ik heb vooralsnog geen Christenen op straat of waar dan ook gezien die als zodanig herkenbaar waren,

Ik wel. Je ogen zijn ook nog selectief?


laat staan Christenen die wartaal uitslaan zoals verklaren dat ze een Christelijk kledingstuk dragen bij wijze van confronterend statement.

Bekeerlingen islam > christendom slaan vergelijkbare taal uit. Is des bekeerlings.


En de schijngeïntegreerde middeleeuwers op WSDB, zo gek als een deur. Het Djinntopic van Soulsister4u gezien? :maf: De Ait's en Snowwhite's maken een relatief minder verknoopte indruk.

Jij begrijpt gewoon niks van de wereld buiten je dorp. Je kent het niet, en wil het niet kennen. Ze zijn allemaal gek. Dus ga je achter de geraniums zitten mokken dat ze allemaal gek zijn, en jij als enige sane. Veel plezier ermee.

Tis eng daarbuiten, ik schat dat 90% van de wereldbevolking aan djinnachtige dingen gelooft. Je moest de Nederlanders de kost geven die bijgelovig zijn. In de VS ontbreekt regelmatig de 13e verdieping in een wolkenkrabber :cheefbek:


Trouwens, op WSDB por jij ook wel eens. Het topic over wat met ontvangen rente te doen? Geen reactie was je deel. Ze denken juist niet na.

Neu, het zijn gewone mensen, geen fundi's zoals ik :hihi:


Hoeft ook niet, daarvoor is het geloof. Uitgenodigd tot nadenken volgt onveranderlijk de randdebiele crap van een Nismi en een Dehya. Wat is dat?

Je krijgt terug wat je geeft. Jij komt zelf als een randdebiel binnenstormen, dus krijg je dezelfde flak terug. Ik weet niet waarom jij denkt dat gewoon intermenselijk fatsoen niet van toepassing is op je moslimmedeburgers.


Tussen moslims en christenen bestaan qua geloofsgoed elementaire verschillen.

Welnee. Lees Maarten 't Hart. De technische details doen er niet zo toe, want de meeste gelovigen kennen die toch niet. Mensen zijn eclectisch en inconsequent. Das alles.


Een algemene indruk beklijft van mensen die denken dat ze beter zijn dan anderen, méér dan ihgv.

Tsja. Dat is jouw gebrekkige inlevingsvermogen en fundamentele desinteresse in mensen uit andere culturen. Als ze niet doen zoals jij zijn ze op zijn minst oninteressant, en anders wat je hier debiteert.


Christenen + de Islam is de enige mij bekende religie die zichzelf ondubbelzinnig superieur verklaart aan alle andere levensovertuigingen met bijbehorende aanbevelingen over wat te doen met betreffende aanhangers.

Oh nu haal je toch wel het christendom erbij. Pfieoew.

Empathie. Totaal gebrek aan, dan.

mark61
12-08-09, 16:18
Op zich zet die aangeboren (?) metafysische kant van de mens me wel aan het denken af en toe.....Zij komt ook overal op de wereld voor, lijkt niet voort te komen uit culturen. En inderdaad, zoals je schrijft, Mark, denk je dan dat het bij de mens hoort....

.... de meeste Godsbewijzen starten vanuit de meest directe ervaring, zoals dat dingen veroorzaakt worden en er een eerste oorzaak moet zijn, dat de natuur ontwerp vertoont, of dat objectieve morele waarden bestaan.
.

Omgekeerd geeft het gegeven dat in Europa althans er meer ongelovigen zijn dan ooit de indruk dat godsdienst bij een mens hoort die zich nietig voelt in zijn omgeving.

Dat is nu niet meer zo. De mens voelt zich vaak on top of things.

Eke
12-08-09, 16:28
Kun je je voorstellen dat moslims het zouden toestaan homo's in hun moskee te laten trouwen, de Koran een historisch onwaarheid te durven noemen en godslasterlijke grappen op tv uit te zenden?
..


Bedoel je de Nederlandse moslims ?

Julien, je kunt geen goeie vergelijking maken met de christenen die in andere omstandigheden zich 'vrijgevochten' hebben van de kerk en diens opvattingen.

Allereerst ligt de islam onder vuur in Nederland. Dat brengt juist met zich mee dat de mensen zich als trouwer gelovigen gaan gedragen.

Verder hebben we hier een traditie van het niet eens zijn met de dominee :hihi: Er zijn geloof ik zo'n 33 protestantse splintergroeperingen !!!
Ik vraag me af hoe dat bij de moslims zit.....
En welke grote reformaties kennen ze ?

En nog maar weer eens : emigratie brengt vaak conservatisme met zich mee.... De moslims zijn nog geen halve (!) eeuw hier.
Uitzonderingen daargelaten.

Verder is de druk van buitenaf ( van over de grens)ook aanwezig, vermoed ik.
De Palestijnen zijn de broeders en zusters, bv..
Betekent dat dat een uitspraak van een geestelijke in bv. Egypte hier geldig kan zijn ?

Eke
12-08-09, 16:34
Omgekeerd geeft het gegeven dat in Europa althans er meer ongelovigen zijn dan ooit de indruk dat godsdienst bij een mens hoort die zich nietig voelt in zijn omgeving.

Dat is nu niet meer zo. De mens voelt zich vaak on top of things.

On top of things ...wow... Das mooi voor de mens ;)


Ik weet niet of er meer ongelovigen zijn dan ooit, Mark. Ik weet wel dat er veel onkerkelijken zijn...die als je met hen praat toch wel in UT geloven.
En UT varieert uiteraard enorm, want het is onbegrensd.

mark61
12-08-09, 16:36
Toch is er een groep christenen, de meest liberale/vrijzinnige, die ik niet zo 1-2-3 onder moslims zou tegekomen.

Kun je je voorstellen dat moslims het zouden toestaan homo's in hun moskee te laten trouwen, de Koran een historisch onwaarheid te durven noemen en godslasterlijke grappen op tv uit te zenden?
Vooral in vrijzinnige protestantse (maar ook katholieke) hoek vind je veel van zulke gelovigen. En vooral in Nederland/ Noord Europa. Ik heb niks met deze mensen, jij waarschijnlijk wel. Maar een (vrijzinnige) moslim zie ik dat niet doen..

Ja hoor, over honderd jaar ofzo. Ze komen van 200 jaar achterstand, qua maatschappelijke ontwikkeling.

Er zijn al islamitische wetenschappers die 'vreselijke' dingen zeggen.

Kweenie of katholieken al zo ver waren? Jij toch ook niet inderdaad? :hihi:

Ik heb sowieso niks met gelovigen, dus vraag me niet.

Eke
12-08-09, 16:51
.

Er zijn al islamitische wetenschappers die 'vreselijke' dingen zeggen.

.

En er staat de doodstraf op, las ik op internet.In ieder geval ergens in het M-O.

Nou was dat ook een reden waarom verschillende Hugenoten naar Nederland vluchtten, maar dat ligt al minstens 12 (!) generaties achter ons...
De snelle ontkerkeling is van de laatste halve eeuw.

mark61
12-08-09, 17:00
En er staat de doodstraf op, las ik op internet.In ieder geval ergens in het M-O.

Nou was dat ook een reden waarom verschillende Hugenoten naar Nederland vluchtten, maar dat ligt al minstens 12 (!) generaties achter ons...
De snelle ontkerkeling is van de laatste halve eeuw.

Dat ging samen met de welvaartsexplosie. De meeste immigranten komen uit pré-industriële, agrarische samenlevingen zonder middenklasse etc etc., dus wat wil je.

Ach, daar staat op alles de doodstraf. Met de islam heeft dat niet veel te maken. In NL is een Egyptische wetenschapper die officieel geëxcommuniceerd is.

Om hem te zieken hebben ze zijn vrouw van hem laten scheiden, omdat ze niet met een niet-moslim getrouwd mag zijn. Heel apart, een scheiding waarbij geen van de echtelieden wilde scheiden. Dus ging ie weg. Leve Egypte.

mark61
12-08-09, 17:02
Nee.

Waarom ga je eigenlijk niet theedrinken met LostAgain? Kan je gezellig uren tegen haar aanranten, ze is heel begrijpend :hihi:

Eke
12-08-09, 17:17
Waarom ga je eigenlijk niet theedrinken met LostAgain? Kan je gezellig uren tegen haar aanranten, ze is heel begrijpend :hihi:

LostAgain is te aardig daarvoor.....dat wil je haar toch niet aandoen ?

Eke
12-08-09, 17:23
Dat ging samen met de welvaartsexplosie. De meeste immigranten komen uit pré-industriële, agrarische samenlevingen zonder middenklasse etc etc., dus wat wil je.

Ach, daar staat op alles de doodstraf. Met de islam heeft dat niet veel te maken. In NL is een Egyptische wetenschapper die officieel geëxcommuniceerd is.

Om hem te zieken hebben ze zijn vrouw van hem laten scheiden, omdat ze niet met een niet-moslim getrouwd mag zijn. Heel apart, een scheiding waarbij geen van de echtelieden wilde scheiden. Dus ging ie weg. Leve Egypte.

Wreed, die scheiding. Die man heeft geen hart, die dat bedacht heeft.En de anderen, die dat toelieten.

Die welvaartsexplosie bracht de TV in ieders huis. Iedereen een krant. Meer scholing voor de kinderen door rooie onderwijzers....Vakanties in het buitenland, andere zeden.....tja, wat ontkerkelijkt nou niet allemaal...


tijd om te koken ! :zwaai:

Charlus
12-08-09, 18:09
Waarom ga je eigenlijk niet theedrinken met LostAgain? Kan je gezellig uren tegen haar aanranten, ze is heel begrijpend :hihi:LostAgain is te aardig daarvoor.....dat wil je haar toch niet aandoen ?
Aandoenlijk.

Charlus
12-08-09, 18:34
<...>Jij gelooft in super-gelovige ?
Gekke vraag.

Ze is niet gewoon een mens die gelukkig is zoals ze nu leeft en dat naar buiten wil brengen ?
Een confronterend statement maken, zo beschreef ze het zelf letterlijk, is iets anders dan uitdragen van nieuwgevonden geluk. Ze bedoelde het heel anders dan dat ze het zei. Ja hoor, tuurlijk.

Je noemt de coming-out van homosexuelen ook onbescheiden en onbeleefd ?
Nee. Voel jij je toevallig verwant met Snowwhite? Gelijksoortige misplaatste om niet te zeggen gestoorde vergelijkingen. Uit een discussie tussen jou en Knuppeltje was me verder opgevallen dat je je soms op Snowwhiteske wijze van de domme houdt.

Mensen die ook hun eigen gezicht (eigen aard) willen laten zien ?
Is volgens jou goed vergelijkbaar met een moslima die bij wijze van confronterend statement zich op een afspraak met wildvreemden presenteert met een hoofddoek? Voel jij je verwant met Snowwhite?
Hmm, meld je't even op maroc.nl wanneer je bent begonnen met het dragen van een hoofddoek?
Gekke vraag ? Of jij haar ziet alsSuper-gelovige ?
Analoog aan Super-man. Offe...super-Gran...
En nu is de vraag ineens niet gek? Gek hoor.

Dit zijn nl. geen normale mensen.
Wie zijn "dit"? Gelovigen? Moslims? Ik?

Sluit aan bij de opmerking van Joesoef : dat je de neiging hebt om zwart-wit te denken. In de 'goeien' die altijd goed zijn en de slechten die gepredisponeerd zijn om alleen maar fout te wezen.
Ook aandoenlijk. Joesoef wrijft zich vergenoegd de handen. Goed dat ik zo simpel in elkaar zit, hè? At your service. Hoef je niet zinnig meer te reageren.

Kindertjes denken vaak zo. Genieten van sprookjes, daarin zie je het ook.
Wat is dit voor zwakzinnig gelul? Reageer dan helemaal niet als je inhoudelijk niks te melden hebt. Mark61 probeert het tenminste nog.

Internet is voor jou een heerlijke plaats om iedereen in je hokjes te houwen :blij:<...>
Wel zo makkelijk. Stop iemand in het hokje van mensen die andere mensen in hokjes willen stoppen en je bent klaar. Discussiepartner effectief geneutraliseerd. Inhoud overbodig. Ben je niet vergeten me Islamofoob en/of nazi te noemen? Racist wordt ook altijd zeer gewaardeerd. Wat maakt het uit.
Nee, ik vraag mij af hoe en waarom mensen ertoe komen zichzelf in een hokje te stoppen (ihgv. Snowwhite zelfs in de meest letterlijke zin) en op welke wijze zij dat hokje vormgeven, ook naar buiten toe. Een vroegere foto van de bekeerlinge in het filmpje laat een vrolijk lachende meid met los haar zien. Nu verklaart ze met een sikkeneurige kop dat ze haar geluk niet op kan en fijn confronterende statements afgeeft. Bekeerlinges zijn echter niet exemplarisch voor de soort, aldus Mark61. Jammer.

Charlus
12-08-09, 18:52
Wat jij zou weten als je met moslims omging, als je vrienden had.
Je ogen zijn ook nog selectief?
Jij begrijpt gewoon niks van de wereld buiten je dorp. Je kent het niet, dus ga je achter de geraniums zitten mokken dat ze allemaal gek zijn, en jij als enige sane.
Jij komt zelf als een randdebiel binnenstormen,
Dat is jouw gebrekkige inlevingsvermogen en fundamentele desinteresse
Empathie. Totaal gebrek aan, dan.
Heel leerzaam. Dank u. Dat was 't? Verder nog iets? Misschien een hout snijdende bijdrage? Nee? Ach en wee.

mark61
12-08-09, 21:39
Heel leerzaam. Dank u. Dat was 't? Verder nog iets? Misschien een hout snijdende bijdrage? Nee? Ach en wee.

Ik had niet de illusie dat ik je aan het nadenken ging zetten. Anders was je niet al eeuwen zo verbeten bezig.

mark61
12-08-09, 21:40
LostAgain is te aardig daarvoor.....dat wil je haar toch niet aandoen ?

Ze heeft het hem zelf herhaaldelijk aangeboden en kan prima haar eh vrouwtje staan.

mark61
12-08-09, 21:43
On top of things ...wow... Das mooi voor de mens ;)


Ik weet niet of er meer ongelovigen zijn dan ooit, Mark. Ik weet wel dat er veel onkerkelijken zijn...die als je met hen praat toch wel in UT geloven.
En UT varieert uiteraard enorm, want het is onbegrensd.

Jah, ietsisten, da weet ik. Maar enquêtes geven toch wel te zien dat na WOII het aantal 'echte' ongelovigen gestegen is. Nu stabiliseert het zich, geloof ik.

In de VS zijn er maar 7% die-hard nietsgelovers. In NL iets van 30% dacht ik.

mark61
12-08-09, 21:45
Aandoenlijk.

Waarom doe je het niet? Je durft niet?

mark61
12-08-09, 21:47
Bekeerlinges zijn echter niet exemplarisch voor de soort, aldus Mark61.

Vind jij van wel dan?

Charlus
12-08-09, 22:47
<...>Ik had niet de illusie dat ik je aan het nadenken ging zetten.<...>
Och arme. Waarom dan überhaupt gereageerd? Mij op mijn nummer zetten? Bij wie dan? Tsk.
Ik ben de kwaadste niet. Gewoon nog een keer.

<...>Jij komt zelf als een randdebiel binnenstormen, dus krijg je dezelfde flak terug.<...>
We zijn het er blijkbaar over eens dat de reacties van Dehya en Nismi randdebiel waren. Zou je allereerst kunnen aangeven in welk(e) opzicht(en) mijn reactie(s) kwalificeerde(n) als randdebiel?
Laat :maf2: := randdebiel. Het begon ermee dat volgens Dehya uit 4:34 niet volgt dat vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen. :maf2: wat mij betreft. Stem je in met :maf2: irt. dit specifieke standpunt van Dehya? Waarom niet?

Charlus
12-08-09, 22:59
<...>Vind jij van wel dan?
Welnee.

Charlus
12-08-09, 23:27
<...>Waarom doe je het niet?<...>
Geef me eens een goede reden. Ik kan er zelf nl. geen verzinnen. Over de Islam zijn we volgens mij in 2 min. uitgeluld wegens incompatibiliteit. Dat de meeste moslims vwb. het overige normale mensen zijn, geloof ik zo ook wel, hoewel veel onuitgesproken blijft voor de lieve vrede. Wie een geloof aanneemt, doet dat om een beter mens te worden. Ergo gelovigen vinden zich beter dan ongelovigen. Niet? Dan zijn ze nog gekker dan ik al dacht dat ze waren. De charme van iets als maroc.nl vind ik nu juist dat het normaliter "onuitgesprokene" af en toe uitgesproken wordt. Verder zullen zij en ik weinig interesses delen. Trouwens, Nismi en ik wonen beiden in Groningen. Bijna hadden we afgesproken in Newscafé.

Joesoef
13-08-09, 05:14
Ook aandoenlijk. Joesoef wrijft zich vergenoegd de handen. Goed dat ik zo simpel in elkaar zit, hè? At your service. Hoef je niet zinnig meer te reageren.


Dat zal je mij niet horen zeggen, ik denk het niet eens.

Olive Yao
13-08-09, 09:17
privé “contra Charlus”
Mensen kunnen rare ideeën hebben, maar op zich vallen die uiteindelijk binnen hun geestelijke vrijheid. We kunnen over elkaars rare ideeën praten en er kritiek op leveren, dat is correct volgens liberale leer hierover. Tegelijk moeten we wel elkaars geestelijke vrijheid aanvaarden, geen dwang, kwaaddoen, hersenspoeling. Het heeft mijn voorkeur om elkaar in gesprekken over elkaars ideeën wat ruimte te geven – en meer dan jij doet, Charlus.

publiek “pro Charlus”
Hiervan te onderscheiden is een andere kwestie, wat mogen we op grond van onze ideeën jegens elkaar doen. Dan rijst ook de machtskwestie. Dan ben ik bereid om er veel harder in te gaan om iemands argumenten te weerleggen.

Voorbeeld

Iemand draagt wel het hijablogo maar komt zonder begeleiding van een mannelijk familielid (een twaalfjarige broer bijvoorbeeld) buitenshuis. Allicht niet consistent, wel begrijpelijk, want dat mannelijke familielid er altijd maar bij is lastig, voor beiden. Geen reden om iemand daar agressief op aan te vallen.

Maar het hijablogo is ook een machtsinstrument. Het duiden van het hijablogo is belangrijk: wat is het hijablogo? Snowwhite zegt, “Het is een plicht jegens de god”. Charlus zegt, “Er zijn nog meer plichten, en daar maken moslima’s en moslims geen punt van, dus dat is inconsistent”. Charlus’ argument toont aan dat er meer aan de hand is met het hijablogo dan sec “een plicht”. Dat Snowwhite het probeert te reduceren tot een plicht jegens de god is slinks, want zo probeert ze andere duiding te omzeilen, en dit argument, als afdoende opgevat, impliceert dat de god (lees: Mohammed) de baas is in de gemeenschap, quod non. In deze context wordt Charlus’ argument van inconsistentie dus belangrijk en nuttig.

Snowwhite
13-08-09, 12:11
Groningen, meer dan 77 km van de gemiddelde moslima met of zonder 'statement' vandaan, confrontatie nagenoeg uitgesloten.................

mark61
13-08-09, 13:11
Groningen, meer dan 77 km van de gemiddelde moslima met of zonder 'statement' vandaan, confrontatie nagenoeg uitgesloten.................

De dichtheid is wellicht wat minder, maar moslims zat in Grunninge.

Joesoef
13-08-09, 13:16
De dichtheid is wellicht wat minder, maar moslims zat in Grunninge.

Ik dacht dat die 77km de afstand was dat een vrouw zonder marab mocht reizen.... :argwaan:

mark61
13-08-09, 13:50
Ik dacht dat die 77km de afstand was dat een vrouw zonder marab mocht reizen.... :argwaan:

Lange ketting. De vraag is waar het andere uiteinde vast zit, Leeuwarden, Assen, Emden?

Charlus
13-08-09, 14:08
Groningen, meer dan 77 km van de gemiddelde moslima met of zonder 'statement' vandaan, confrontatie nagenoeg uitgesloten.................
Je leest netjes mijn posts, goed zo. Ze zijn dan ook zeer leerzaam.
Wel, d'er staat iig. een hoofddoekster achter de kassa bij Kruidvat aan de Ebbingestraat. Ik moet haar nageven dat ze zich niets aantrekt van mijn borende blik.
En ik zag eens een afgedekte moslima (?) op de fiets voorbijkomen. Mijn meer wereldse Amsterdamse vriendin (in de zin van gewoon een vriendin), woonachtig in een buurt met overwegend moslims, heeft mij verzekerd dat het tafereel een hallucinatie mijnerzijds moet zijn geweest of anders een niet-moslima op weg naar een verkleedfeestje. Een volledige islamo-outfit gaat niet goed samen met een fiets omdat alles alle kanten op wappert. Viel mij ook al op trouwens. Fietsen onder een burka lijkt me helemaal onmogelijk, maar voor je bevrijding als vrouw moet je natuurlijk wat over hebben. Een burka heb ik hier nog nooit gesignaleerd. Fiets jij, Snowwhite?

LostAgain
13-08-09, 14:17
Charlus, mag ik dan op zn minst je credits hebben? Ik ben bezig met het voeren van een 'wie heeft de meeste credits strijd'.

Het kopje thee/koffie, kan altijd nog.

Een groet uit mijn hart

Charlus
13-08-09, 14:28
Charlus, mag ik dan op zn minst je credits hebben? Ik ben bezig met het voeren van een 'wie heeft de meeste credits strijd'.
Jouw persoonlijke jihad boeit mij niet.

Het kopje thee/koffie, kan altijd nog.

Een groet uit mijn hart
Dat laatste zeg je te vaak, en daarnaast niet alleen tegen mij, zodat de waarachtigheid ver te zoeken is.
Draag jij een hoofddoek?

LostAgain
13-08-09, 14:32
Jouw persoonlijke jihad boeit mij niet.

Dat laatste zeg je te vaak, en daarnaast niet alleen tegen mij, zodat de waarachtigheid ver te zoeken is.
Draag jij een hoofddoek?

Het hoeft je ook niet te boeien. Je mag ook 'nee' zeggen. Mag echt, ik vermoord je niet.

Ik groet zelden 'niet uit mijn hart'. Ieder zijn eigen waarheid toch? Daar draait het toch eindelijk om? Leef en laat leven!

Zie mijn ondertekening.

Draag jij een onderbroek?

Groet uit mijn hart

Charlus
13-08-09, 19:08
Draag jij een hoofddoek?Zie mijn ondertekening.
Dat ben jij? Aha. Ja ok, er staat "It's just Me!!" bij, maar dat zegt ook niet alles. Je zou op de foto sluik, vrij loshangend haar kunnen hebben, maar ik neem aan dat je hoofd bedekt is door iets anders dan haar.

Draag jij een onderbroek?<...>
Overwegend wel, behalve tijdens mijn nachtrust. Dehya haar wedervraag was of ik een boxershort draag. Blijkbaar is de motivatie achter de Islamitische hoofddoek van dezelfde orde als die achter het dragen van ondergoed. Staat het zo in de koran? Seksuele overspannenheid bij den moslima is ook een mogelijkheid, maar nauwelijks een serieuze optie.
Volgende vraag. Je zou voor de aardigheid een relevante wedervraag kunnen betrachten. Zelf weten. Geen zin / niet reageren mag natuurlijk ook.
Laat jij je tat. door een mahram vergezellen indien je reist? Ik hoop dat ik de juiste term heb gebruikt. Ik ga er nu overigens vanuit dat je de hoofddoek draagt vanwege een bewuste beleving van je geloof, dus niet als mode-accessoire of omdat je niet beter weet (dit laatste kan eigenlijk niet; als je niet beter weet, weet je ook niet dat je niet beter weet, beter: omdat het gewoon zo hoort en alle vrouwen in je familie/omgeving het doen).

Charlus
13-08-09, 19:35
Ik heb vooralsnog geen Christenen op straat of waar dan ook gezien die als zodanig herkenbaar waren,
Ik wel. Je ogen zijn ook nog selectief?
Zo intrigerend dat het blijft knagen. Via welke uiterlijke kenmerken onderscheiden Christenen zich? Je zult niet op alle Christenen doelen. Zelfs bij flitsen van EO-jongerendagen zie ik geen onderscheidende kenmerken bij de o zo Gristelijke jongelui.
Is het iets heel voor de hand liggends dat mij desalniettemin ontgaat? Doorlopende wenkbrauwen?
Hmm, kruisje om de nek?

reallife
13-08-09, 20:09
Zo intrigerend dat het blijft knagen. Via welke uiterlijke kenmerken onderscheiden Christenen zich? Je zult niet op alle Christenen doelen. Zelfs bij flitsen van EO-jongerendagen zie ik geen onderscheidende kenmerken bij de o zo Gristelijke jongelui.
Is het iets heel voor de hand liggends dat mij desalniettemin ontgaat? Doorlopende wenkbrauwen?
Hmm, kruisje om de nek?

http://www.whitedovegifts.nl/images/cache/christelijke-t-shirts-muziek-boeken-films-3812a04fc9dd2789a6126c44ffca43d3.jpg

http://www.whitedovegifts.nl/images/cache/christelijke-t-shirts-muziek-boeken-films-d94d975aa90f8c9637952e0f10f40e83.jpg

http://www.whitedovegifts.nl/images/cache/christelijke-t-shirts-muziek-boeken-films-d71c8d40ad034ab453598e7577aa5a73.jpg

http://www.whitedovegifts.nl/images/cache/christelijke-t-shirts-muziek-boeken-films-a05bb00080c67e32bac61c016c12ae9b.jpg

http://www.whitedovegifts.nl/images/cache/christelijke-t-shirts-muziek-boeken-films-167fcfa095e1ec08994e2e8aa63a190c.jpg
Revertspeltje

Snowwhite
13-08-09, 20:16
Charles, ja ik fiets (in Nederland).

reallife
13-08-09, 20:23
Charles, ja ik fiets (in Nederland).

Zie ons zo samen fietsen, schaf ik wat van bovenstaande artikelen aan. Dat petje maakt het af :D

Snowwhite
13-08-09, 21:28
Ha, ha, lekkere dingetjes uiteraard in het fietsmandje, frisdrank of thee, koekjes, broodjes, witte chocola of bonbons. Onderweg Eke ophalen, een heleboel kletsen, al onze zintuigen de kost geven totdat we volledig 'overprikkeld' en overloaded thuis aangekomen ploffen op de bank met een deken, om op deze herinneringen nog weken te kunnen teren.

xxx

H.P.Pas
13-08-09, 22:11
http://www.whitedovegifts.nl/images/cache/christelijke-t-shirts-muziek-boeken-films-3812a04fc9dd2789a6126c44ffca43d3.jpg

http://www.whitedovegifts.nl/images/cache/christelijke-t-shirts-muziek-boeken-films-d94d975aa90f8c9637952e0f10f40e83.jpg

http://www.whitedovegifts.nl/images/cache/christelijke-t-shirts-muziek-boeken-films-d71c8d40ad034ab453598e7577aa5a73.jpg

http://www.whitedovegifts.nl/images/cache/christelijke-t-shirts-muziek-boeken-films-a05bb00080c67e32bac61c016c12ae9b.jpg

http://www.whitedovegifts.nl/images/cache/christelijke-t-shirts-muziek-boeken-films-167fcfa095e1ec08994e2e8aa63a190c.jpg
Revertspeltje

http://rlv.zcache.com/atheist_evolution_logo_t_shirt-p2359432021156922844028_400.jpg

:ego:

reallife
13-08-09, 23:29
http://rlv.zcache.com/atheist_evolution_logo_t_shirt-p2359432021156922844028_400.jpg

:ego:

:haha:

Charlus
13-08-09, 23:32
Zo intrigerend dat het blijft knagen. Via welke uiterlijke kenmerken onderscheiden Christenen zich? Je zult niet op alle Christenen doelen. Zelfs bij flitsen van EO-jongerendagen zie ik geen onderscheidende kenmerken bij de o zo Gristelijke jongelui.
Is het iets heel voor de hand liggends dat mij desalniettemin ontgaat? Doorlopende wenkbrauwen?
Hmm, kruisje om de nek?
http://www.whitedovegifts.nl/images/cache/christelijke-t-shirts-muziek-boeken-films-3812a04fc9dd2789a6126c44ffca43d3.jpg

http://www.whitedovegifts.nl/images/cache/christelijke-t-shirts-muziek-boeken-films-d94d975aa90f8c9637952e0f10f40e83.jpg

http://www.whitedovegifts.nl/images/cache/christelijke-t-shirts-muziek-boeken-films-d71c8d40ad034ab453598e7577aa5a73.jpg

http://www.whitedovegifts.nl/images/cache/christelijke-t-shirts-muziek-boeken-films-a05bb00080c67e32bac61c016c12ae9b.jpg

http://www.whitedovegifts.nl/images/cache/christelijke-t-shirts-muziek-boeken-films-167fcfa095e1ec08994e2e8aa63a190c.jpg
Revertspeltje
Wat is er zo exclusief Christelijk aan het "Peace Love &..." T-shirtje? Uniformiteit ontbreekt. De hoofddoek is toch een beetje een uniform (er staat in de koran immers dat de hoofddoek om. dient ter onderscheiding van niet-moslima's). Staan in de bijbel kledingvoorschriften voor Christenen?
Ik betwijfel zeer sterk dat Mark61 op attributen als hierboven doelde. Ik denk eerder aan een zesde zintuig dat Christelijke uitwasemingen bij medemensen detecteert.

Charlus
13-08-09, 23:50
Charles, ja ik fiets (in Nederland).
Valt me niks tegen. Gelukkig was de fiets nog niet bekend tijdens de openbaringen. De Islam zou het ding zeker hebben verboden voor vrouwen. Al dat gewapper.

Charlus
13-08-09, 23:54
http://rlv.zcache.com/atheist_evolution_logo_t_shirt-p2359432021156922844028_400.jpg

:ego:
Niet gek, maar ik blijf bij mijn gekikkerde vorst.

reallife
14-08-09, 00:32
Ik betwijfel zeer sterk dat Mark61 op attributen als hierboven doelde. Ik denk eerder aan een zesde zintuig dat Christelijke uitwasemingen bij medemensen detecteert.

Denk het ook. Mark heeft gewoon een gevoelig reukorgaan. :strik:

reallife
14-08-09, 00:34
Ha, ha, lekkere dingetjes uiteraard in het fietsmandje, frisdrank of thee, koekjes, broodjes, witte chocola of bonbons. Onderweg Eke ophalen, een heleboel kletsen, al onze zintuigen de kost geven totdat we volledig 'overprikkeld' en overloaded thuis aangekomen ploffen op de bank met een deken, om op deze herinneringen nog weken te kunnen teren.

xxx

Klinkt leuk. Moeten we wel opschieten anders wordt het een herfstig uitstapje.

Olive, doe je ook mee? Dat logo van Pas vind ik nu echt iets voor jou. :p

binloser
15-08-09, 06:41
[QUOTE=Ron Haleber;4039423]De draai naar rechts

Een te groot deel der moslim in Europa wil helemaal niet integreren. Ze beschouwen zich beter dan ongelovigen en vinden het oke om t.a.v. ongelovigen het niet zo nauw te nemen met morele regels. Ongelovigen mag je oplichten en bestelen bijv. Dat zet kwaad bloed bij de autochtonen en dat verklaard de ruk naar rechts voor een groot deel. Moslims in Europa graven echter hun eigen graf op deze manier.

sidi bibi
15-08-09, 22:59
Valt me niks tegen. Gelukkig was de fiets nog niet bekend tijdens de openbaringen. De Islam zou het ding zeker hebben verboden voor vrouwen. Al dat gewapper.

Wat dacht je van achterop een bromfiets als zo'n vrouw ontdaan wordt van al die lappen als die tussen de ketting komt.

nismi
17-08-09, 21:48
:cheefbek: nvdd gespuis, en charlus in den specifieke, hou mij buiten jullie gebral!

Bvd.

Charlus
17-08-09, 22:13
<...>charlus<...>
In 4:34 worden de corrigerende maatregelen genoemd die een man kan nemen jegens zijn weerspannige vrouw, tot aan slaan toe. Waar staan in de koran de corrigerende maatregelen die een vrouw kan nemen jegens haar man indien laatstgenoemde zich misdraagt? Een hadith mag ook. Hé, ken je die hadith waarin de profeet een door overspel zwanger geraakte vrouw na de bevalling laat stenigen? Kostelijk. Een man naar mijn hart.