PDA

Bekijk Volledige Versie : "Nederlanders zijn vieze mensen"



Nieuwsgierigaagje
17-08-09, 13:18
Dat is in ieder geval wat de bekende documentairemaker Michiel van Erp vaak van 'nieuwe Nederlanders' hoort over de Nederlanders. "In heel veel culturen wordt de manier waarop wij met huisdieren omgaan als smerig ervaren. Honden, daar doe je buiten dingen mee! Die zet je in een hok, maar die laat je niet in je huis." Aan het woord is documentairemaker Michiel van Erp. "Ik denk dat geen enkele Nederlander dat beseft."

Bron/interview: http://www.nieuwwij.nl/index.php?pageID=13&messageID=2862

knuppeltje
17-08-09, 14:28
Honden, daar doe je buiten dingen mee! Die zet je in een hok, maar die laat je niet in je huis." Aan het woord is documentairemaker Michiel van Erp. "Ik denk dat geen enkele Nederlander dat beseft."

Beter lezen voortaan. Dat zei die Antilliaanse in die docu.

Olive Yao
17-08-09, 21:51
Vind de hollandse gewoonte om met je schoenen aan door het huis te lopen inderdaad onrein.
Keur het af dat mannen staand plassen: staand plassen spettert.

Cherry Bo
18-08-09, 07:34
Ook vies: mensen die met z'n allen met hun handen in één en hetzelfde bord eten graaien.

Cherry Bo
18-08-09, 07:42
Vind de hollandse gewoonte om met je schoenen aan door het huis te lopen inderdaad onrein.


Da's toch niet persé een 'Hollandse gewoonte'?


Keur het af dat mannen staand plassen: staand plassen spettert.

Klopt. Maar vrouwen die mannen zittend willen laten plassen vind ik ook weer eng..

Joesoef
18-08-09, 07:45
Klopt. Maar vrouwen die mannen zittend willen laten plassen vind ik ook weer eng..

Het enge is dat mannen niet door hebben dat het geklater van hun staand plassen heen hoop spetters oplevert naast de pot.

Cherry Bo
18-08-09, 07:50
Het enge is dat mannen niet door hebben dat het geklater van hun staand plassen heen hoop spetters oplevert naast de pot.

Klopt. Als jij daarom daarom liever zittend plast, prima.
Maar ik ken vrouwen die de mannen in hun huis dwingen om zittend te plassen.
Vind ik niet kunnen.

Joesoef
18-08-09, 07:53
Klopt. Als mannen daarom willen zitten, prima.
Maar ik ken vrouwen die de mannen in hun huis dwingen om zitten te plassen.
Vind ik niet kunnen.

Ik zou het juist toe juichen als mn vrouw zo zou handelen.

Cherry Bo
18-08-09, 08:04
Ik zou het juist toe juichen als mn vrouw zo zou handelen.

Zozo.. :zozo:

mark61
18-08-09, 08:05
Het enge is dat mannen niet door hebben dat het geklater van hun staand plassen heen hoop spetters oplevert naast de pot.

Het nog engere is wellicht dat ze dat wel doorhebben, maar dat het ze evengoed niet kan schelen. ze we

Joesoef
18-08-09, 08:20
Zozo.. :zozo:

Doet ze alleen niet, ik zal haar verbieden om nog wat te eten.

reallife
18-08-09, 08:51
Doet ze alleen niet, ik zal haar verbieden om nog wat te eten.

Vrouw hè... :hihi:

John2
18-08-09, 08:52
Doet ze alleen niet, ik zal haar verbieden om nog wat te eten.
:hihi:

mulan
18-08-09, 09:58
Ook vies: mensen die met z'n allen met hun handen in één en hetzelfde bord eten graaien.

Als je je handen niet wast lijkt het me inderdaad beter dat je een stukje boterham eet met mes en vork.

Slinger
18-08-09, 10:02
Klopt. Als jij daarom daarom liever zitten plast, prima.
Maar ik ken vrouwen die de mannen in hun huis dwingen om zitten te plassen.
Vind ik niet kunnen.

Vreemd. Hoe kunnen ze dat afdwingen?

Bofko
18-08-09, 10:09
Vreemd. Hoe kunnen ze dat afdwingen?

Deegroller, krabben, emotionele chantage, dreigementen... you name it. Er bestaan ook blijf-van-mijn-lijfhuizen voor mannen.

Cherry Bo
18-08-09, 10:14
Vreemd. Hoe kunnen ze dat afdwingen?

Briefjes ophangen in het toilet bv :moe:

Cherry Bo
18-08-09, 10:15
Deegroller, krabben, emotionele chantage, dreigementen... you name it. Er bestaan ook blijf-van-mijn-lijfhuizen voor mannen.

:hihi:

Slinger
18-08-09, 10:16
Briefje ophangen in het toilet bv. :moe:

Maar ze zijn er niet bij, dus geen enkele man erbij zitten. Kan ik me tenminste niet voorstellen.

Slinger
18-08-09, 10:17
Deegroller, krabben, emotionele chantage, dreigementen... you name it. Er bestaan ook blijf-van-mijn-lijfhuizen voor mannen.

Ik zou wel eens zo'n vrouw willen ontmoeten!

Cherry Bo
18-08-09, 10:22
Maar ze zijn er niet bij, dus geen enkele man erbij zitten. Kan ik me tenminste niet voorstellen.

Bij kinderen wel hoor. Die moeders leren hun zoons zittend plassen en manlief moet het goede voorbeeld geven natuurlijk.

Slinger
18-08-09, 10:24
Bij kinderen wel hoor. Die moeders leren hun zoons zittend plassen en manlief moet het goede voorbeeld geven natuurlijk.

:aanwal:

Cherry Bo
18-08-09, 10:32
:aanwal:

Ja eng hè?

Die 'regel' is er dan, omdat vrouwlief zélf het toilet schoonmaakt.

Je kunt je zoons ook gewoon leren zelf de spetters op te vegen.
Klaar is kees.

Als ik een piemel had zou ik ook staand plassen. Echt wel.

Cherry Bo
18-08-09, 11:06
Als je je handen niet wast lijkt het me inderdaad beter dat je een stukje boterham eet met mes en vork.

(En zo is er vast nog wel iets te bedenken dat je met mes en vork van je eigen bord kunt eten.)

Ook met gewassen handen is het eten uit één bord vies. Mensen hebben bacteriën onder hun nagels, en kunnen wratten, wondjes of eczeem aan hun vingers hebben.. Of mensen kunnen ziek zijn: stoppen dan eten met hun handen in hun mond en gaan vervolgens met die handen dat bord weer in. Zo kunnen anderen ook besmet worden etc. etc.
Het is gewoon onhygiënisch.

Tomas
18-08-09, 13:40
Is seks ook onhygiënisch?

Nogal.

Van alles wat we doen staat dat tamelijk laag op de hygiene ladder. Magoed, van onhygienische handelingen wordt je uiteindelijk ook sterker. Uiteindelijk is wat we wel of niet hygienisch noemen meestal puur een gevoelskwestie. Urine is b.v. heel erg steriel. Maar zo kijken we er meestal niet tegenaan.

Repentance
18-08-09, 14:08
Nogal.

Van alles wat we doen staat dat tamelijk laag op de hygiene ladder. Magoed, van onhygienische handelingen wordt je uiteindelijk ook sterker. Uiteindelijk is wat we wel of niet hygienisch noemen meestal puur een gevoelskwestie. Urine is b.v. heel erg steriel. Maar zo kijken we er meestal niet tegenaan.

Thnx.

Iets wat onhygiënisch is, hoeft dus nog niet slecht voor je te zijn.

Tomas
18-08-09, 14:18
Thnx.

Iets wat onhygiënisch is, hoeft dus nog niet slecht voor je te zijn.

What doesn't kill you, makes you stronger, zeggen ze wel.

Cherry Bo
18-08-09, 15:58
Is seks ook onhygiënisch?

Behoorlijk. Dus beter wel even tjekken met wie. :fpetaf:


Thnx.

Iets wat onhygiënisch is, hoeft dus nog niet slecht voor je te zijn.

Oh jawel hoor.

mark61
18-08-09, 18:16
Behoorlijk. Dus beter wel even tjekken met wie. :fpetaf:

Hij moet eerst monsters afstaan voor het lab en dan twee weken in quarantaine? Niet echt lustopwekkend :vreemd:

reallife
18-08-09, 18:57
(En zo is er vast nog wel iets te bedenken dat je met mes en vork van je eigen bord kunt eten.)

Ook met gewassen handen is het eten uit één bord vies. Mensen hebben bacteriën onder hun nagels, en kunnen wratten, wondjes of eczeem aan hun vingers hebben.. Of mensen kunnen ziek zijn: stoppen dan eten met hun handen in hun mond en gaan vervolgens met die handen dat bord weer in. Zo kunnen anderen ook besmet worden etc. etc.
Het is gewoon onhygiënisch.

Een gezond mens kan daar best tegen.

In Tunesië waren er in de zomer zoveel vliegen in het dorp bij mijn exschoonfamilie dat je je lepel of vork tussen de vliegen door moest laveren. Dat was pas afzien. Maar alles went.

Als ze maar geen lever, nieren, darm of maag op de schaal leggen vind ik alles best. :argwaan:

naam
18-08-09, 19:02
Aan je ballen krabben is ook vooral een vies gezicht, niet perse vies overigens, als je een broekje draagt.