PDA

Bekijk Volledige Versie : Iemand dit gezien?



naam
21-08-09, 10:06
De Arabisch Europese Liga (AEL) heeft een omstreden cartoon weer op zijn website gezet, ondanks de afspraak met het Openbaar Ministerie de cartoon te verwijderen. Het gaat om een tekening waarop twee Joden de Holocaust verzinnen. Abdou Bouzerda, voorman van de Nederlandse AEL gaat in debat met Ronny Naftaniel, directeur van het CIDI, Centrum Informatie en Documentatie Israel.

Ik vond Ronny niet zo sterk, vooral emotioneel en Abdou zat er wel heel arrogant bij zodat zijn argumenten daardoor ten gronde gingen. Ook dat het hem eigenlijk ook weer om Israel ging gaf niet veel sympathie, terwijl wat hij zei helemaal niet slecht was.

mark61
21-08-09, 10:16
Jah gezien. Naftaniël was zijn monsterlijke zelf. Bouzerda was eigenlijk te lief, werd gewelddadig platgeluld en beheerste zich enorm. En ja, het heeft wel met Israël te maken allemaal. Dat is een link die in de eerste plaats door NL wordt gelegd, en trouwens, als je met een betaalde beroepspropagandist voor I. en het zionisme aan tafel zit gaat het al gauw daarover.

Die jongen had volkomen gelijk. Alleen denk ik niet dat de vijand bestrijden met zijn eigen middelen gaat werken. Tis bespottelijk dat ie vervolgd gaat worden, en 'die anderen' niet. Humoristisch of smaakvol zijn die cartoons niet, nee. Maar dat geldt voor alle cartoons die vagelijk met moslims of joden te maken hebben.

Overigens zat het niet precies zo; die cartoon is dacht ik van 2006, is in de loop van de tijd eraf gehaald; Naftaniël wist em op te sporen op een soort parallelsite, Arabischtalig, en toen het OM in actie kwam heeft de AEL hem bewust weer op de Nederlandstalige site gezet.

Ik vond Erben Wennemars' reactie lief. En die reactie van Bouzerda op Wennemars' bescheiden opmerking dat dat rondjes draaien van hem in het niet viel bij die Grote Zaken. Oh ik heb het over Knevel, waar ze alledrie zaten.

Joesoef
21-08-09, 10:25
Uitzending-gemist?

naam
21-08-09, 11:03
Jah gezien. Naftaniël was zijn monsterlijke zelf. Bouzerda was eigenlijk te lief, werd gewelddadig platgeluld en beheerste zich enorm. En ja, het heeft wel met Israël te maken allemaal. Dat is een link die in de eerste plaats door NL wordt gelegd, en trouwens, als je met een betaalde beroepspropagandist voor I. en het zionisme aan tafel zit gaat het al gauw daarover.

Die jongen had volkomen gelijk. Alleen denk ik niet dat de vijand bestrijden met zijn eigen middelen gaat werken. Tis bespottelijk dat ie vervolgd gaat worden, en 'die anderen' niet. Humoristisch of smaakvol zijn die cartoons niet, nee. Maar dat geldt voor alle cartoons die vagelijk met moslims of joden te maken hebben.

Overigens zat het niet precies zo; die cartoon is dacht ik van 2006, is in de loop van de tijd eraf gehaald; Naftaniël wist em op te sporen op een soort parallelsite, Arabischtalig, en toen het OM in actie kwam heeft de AEL hem bewust weer op de Nederlandstalige site gezet.

Ik vond Erben Wennemars' reactie lief. En die reactie van Bouzerda op Wennemars bescheiden opmerking dat dat rondjes draaien van hem in het niet viel bij die Grote Zaken. Oh ik heb het over Knevel, waar ze alledrie zaten.

Volgens mij wist Knevel niet wat hij er mee aan moest. Ik vond hem opvallend passief. Nederland schiet in een soort van stuip als het over Israel en joden gaat en het frappante is dat wat Bouzerda wil aantonen juist ook is gebeurd, maar omdat dat een blinde vlek is van een hoop Nederlanders, dat toch niet zo wordt gezien.

Naftaniël was emotioneel en nerveus, had weinig inhoud en ging van beschuldigen over contacten met een moordenaar. Hij speelt vooral de emotionele kaart.
Toch doet Bouzerda het niet handig, (ik heb iets tegen dat zelfgenoegzame van hem) al was zijn reactie wie nou eigenlijk verantwoordelijkheid was voor de vervolging van de joden wel weer aardig.

mark61
21-08-09, 11:12
Volgens mij wist Knevel niet wat hij er mee aan moest. Ik vond hem opvallend passief. Nederland schiet in een soort van stuip als het over Israel en joden gaat en het frappante is dat wat Bouzerda wil aantonen juist ook is gebeurd, maar omdat dat een blinde vlek is van een hoop Nederlanders, dat toch niet zo wordt gezien.

Hij wist best wat hij ermee aan moest. Een gristen spreekt een zionist NOOIT tegen. Houdt voor zijn fatsoen de schijn op van onpartijdigheid. Mijn bil.


Naftaniël was emotioneel en nerveus,

Welnee, hij was zijn agressieve en terroristische zelf. Die man thrives on aan schandpaal nagelen. Hij is de vleesgeworden Goddelijke Rechtvaardigheid. Om te kotsen.


had weinig inhoud en ging van beschuldigen over contacten met een moordenaar.

Yeps. Eigenlijk vindt iedereen hem een griezel, denk ik, maar over de joden niets dan goeds. Pun intended.


Toch doet Bouzerda het niet handig, (ik heb iets tegen dat zelfgenoegzame van hem) al was zijn reactie wie nou eigenlijk verantwoordelijkheid was voor de vervolging van de joden wel weer aardig.

Hij was erg emotioneel en deed zijn best zich te beheersen. Dat zelfgenoegzame leek mij façade voor het feit dat hij veel te zacht is voor die CIDI-tsunami. Zo voelde ik het.

Toen ik hem hoorde mompelen 'nou rondjes draaien is niet onbetekend hoor' of zoiets brak mijn hart bijna. Seriously. Begrijp je wat ik bedoel? Begrijp ik zelf wat ik bedoel? :hihi:

En ja, wie heeft 6 miljoen joden uitgeroeid, of stond erbij en keek ernaar, of belde de Gestapo? 400.000 Marokkanen? Nee.

knuppeltje
21-08-09, 11:18
Ik zal straks de herhaling eens gaan zien. Maar dat gaat wel ver tegen mijn gemoed in. Zowel aan Knevel als aan die Nafta heb ik de godsgruwelijke schurft.
Wordt dus weer een rondje sado-machochisme, maar dat is hier hangen ook nog al eens. :confused:

naam
21-08-09, 11:22
Hij was erg emotioneel en deed zijn best zich te beheersen. Dat zelfgenoegzame leek mij façade voor het feit dat hij veel te zacht is voor die CIDI-tsunami. Zo voelde ik het.

Toen ik hem hoorde mompelen 'nou rondjes draaien is niet onbetekend hoor' of zoiets brak mijn hart bijna. Seriously. Begrijp je wat ik bedoel? Begrijp ik zelf wat ik bedoel? :hihi:


Lastig inschatten dat. Ik zou hem adviseren meer ook zijn emotie te tonen en laten zeggen wat dingen met hem doen. Op TV komt emotie nou eenmaal beter over en dat heeft meer impact dan inhoud.


Ik begrijp heel goed wat je bedoelt met zijn steunende opmerking over dat rondjes draaien, had dat zelf niet gehoord overigens.

mark61
21-08-09, 11:25
Lastig inschatten dat. Ik zou hem adviseren meer ook zijn emotie te tonen en laten zeggen wat dingen met hem doen. Op TV komt emotie nou eenmaal beter over en dat heeft meer impact dan inhoud.


Ik begrijp heel goed wat je bedoelt met zijn steunende opmerking over dat rondjes draaien, had dat zelf niet gehoord overigens.

Een Marokkaan die zijn emoties laat gaan, daar wil je niet bij zijn. Laten we zeggen bad PR :hihi:

Hij zei het terwijl Wennemars aan het woord was, mompelend, nauwelijks te verstaan.

Kal-El B.V
21-08-09, 12:07
Ik kom net van het AT5 forum(wat ik alleen maar lees) en als ik daar het topic over dit interview lees dan heerst daar een compleet andere sfeer over dit interview, best grappig eigenlijk.

In ieder geval, de teneur daar is dat wij allen moslims ten schande zijn gemaakt door de mening van deze ene man. Moeite waard om te lezen op dat forum en te vergelijken met wat er hier wordt gezegd.

http://forum.at5.nl/viewtopic.php?t=16161

Eke
21-08-09, 12:19
Een Marokkaan die zijn emoties laat gaan, daar wil je niet bij zijn. Laten we zeggen bad PR :hihi:

Hij zei het terwijl Wennemars aan het woord was, mompelend, nauwelijks te verstaan.

Jammergenoeg heb ik het ook niet gehoord. Ik had graag de reakties van hem op Wennemars willen zien.
Ik gun eigenlijk alle jonge mensen hier een vreedzaam leven en dat ze hun strijdbaarheid mogen beleven in sportverband in niet in de strijd tussen vijanden.

Hierboven werd gesteld dat Naftaniël een gespannen, nerveuze indruk maakte.
Ik denk dat ie het niet alleen zat is dat de jodenhaat weer toeneemt, maar dat hij ook gewoon bezorgd is hierover. Dat lijkt me heel logisch....want hoeveel jaar is die man nu al niet bezig om dit aan de kaak te stellen in Nederland ?

Dat Knevel onpartijdig wilde zijn..dat is dan ook z'n rol als 'voorzitter'...

Bouzerda's boodschap is in Nederland niet goed uit de verf gekomen. m.i.
Emotioneel worden is geen optie, maar hij had wel z'n gevoelens kunnen delen met het publiek. Door er gewoon over te praten....
Nu is z'n boodschap blijven steken en leek hij inderdaad arrogant aan de buitenkant.Dan luisteren mensen al niet meer en word je meteen in een hokje gestopt.....En als je dan ook niet de ander wilt begroeten zet je jezelf neer als een moeilijk type...Ik kan er ook niets meer van maken...

Z'n woede over Gaza moet wel een podium krijgen..
Laat ie proberen zich verder te ontwikkelen in strips en daar z'n boodschappen inleggen ..

zie bv. Barbara Stok cartoon/strip-prijs 2009.
http://www.pinkbullets.nl/files/twijfeltip.JPG

bron :http://www.pinkbullets.nl/2009/03/bookclub/barbara_stok_dan_maak_je_maar_zin

Slinger
21-08-09, 12:21
Volgens mij wist Knevel niet wat hij er mee aan moest. Ik vond hem opvallend passief. Nederland schiet in een soort van stuip als het over Israel en joden gaat en het frappante is dat wat Bouzerda wil aantonen juist ook is gebeurd, maar omdat dat een blinde vlek is van een hoop Nederlanders, dat toch niet zo wordt gezien.

Naftaniël was emotioneel en nerveus, had weinig inhoud en ging van beschuldigen over contacten met een moordenaar. Hij speelt vooral de emotionele kaart.
Toch doet Bouzerda het niet handig, (ik heb iets tegen dat zelfgenoegzame van hem) al was zijn reactie wie nou eigenlijk verantwoordelijkheid was voor de vervolging van de joden wel weer aardig.

Bouzerda werd helemaal afgeslacht door Naftaniël. Naftaniël toonde aan dat het met de cartoons van de AEL gewoon om ordinaire Jodenhaat ging. Toen hij ook nog eens voor het voetlicht kon brengen dat Bouzerda hem geen hand wenste te geven, was Bouzerda helemaal down. Het werd nog erger door de opmerkingen van Wennemars. Bou zat er in het vervolg bij als een dood vogeltje.

mark61
21-08-09, 12:25
Ik kom net van het AT5 forum(wat ik alleen maar lees) en als ik daar het topic over dit interview lees dan heerst daar een compleet andere sfeer over dit interview, best grappig eigenlijk.

In ieder geval, de teneur daar is dat wij allen moslims ten schande zijn gemaakt door de mening van deze ene man. Moeite waard om te lezen op dat forum en te vergelijken met wat er hier wordt gezegd.

http://forum.at5.nl/viewtopic.php?t=16161

Oh ik dacht dat je bedoelde dat moslims dat zeiden. Er staan trouwens ook wel een paar zinnige reacties tussen.

Heb je het zelf gezien?

Zo zie je maar, het valt nog best mee met het moslimbashgehalte van nvdd.

Kal-El B.V
21-08-09, 13:21
Oh ik dacht dat je bedoelde dat moslims dat zeiden. Er staan trouwens ook wel een paar zinnige reacties tussen.

Heb je het zelf gezien?

Zo zie je maar, het valt nog best mee met het moslimbashgehalte van nvdd.

Het moslimbash gedeelte van nvdd is niks vergeleken met die van het at5 forum, het is daar echt vreselijk.

Ik heb het interview zelf niet gezien en ga dat ook niet doen denk ik. Ik kan gewoon niet naar zoiets kijken omdat het de aura met zich meedraagt dat wat daar wordt verteld door die ael meneer niet de mening is van die meneer maar somehow de mening van alle moslims. En niet alleen zijn mening is representatief, maar ook zijn houding in de discussie moet dan een soort representatie voorstellen van alle moslims, dat kun je gewoon uitmaken uit de reacties die dit gesprek losmaken op forums.

Neem bijvoorbeeld het argument dat dan vaak van stal wordt gehaald, "die moslim moet weer Israel erbij halen, alles draait bij hun om israel", er zit gewoon een vertegenwoordiger in loondienst van israel als discussiepartner tegenover hem, hoezo kan het dan niet over Israel gaan ?

Er wordt door een bepaalde bril naar die AEL man gekeken, en dus ook met dezelfde bril naar mij en omdat ik me bewust ben van die bril ga ik ook door die bril kijken en ik walg gewoon van wat ik zie door die bril.

Ik denk dus niet dat ik ga kijken.

mark61
21-08-09, 14:28
Het moslimbash gedeelte van nvdd is niks vergeleken met die van het at5 forum, het is daar echt vreselijk.

Ik heb het interview zelf niet gezien en ga dat ook niet doen denk ik. Ik kan gewoon niet naar zoiets kijken omdat het de aura met zich meedraagt dat wat daar wordt verteld door die ael meneer niet de mening is van die meneer maar somehow de mening van alle moslims. En niet alleen zijn mening is representatief, maar ook zijn houding in de discussie moet dan een soort representatie voorstellen van alle moslims, dat kun je gewoon uitmaken uit de reacties die dit gesprek losmaken op forums.

Neem bijvoorbeeld het argument dat dan vaak van stal wordt gehaald, "die moslim moet weer Israel erbij halen, alles draait bij hun om israel", er zit gewoon een vertegenwoordiger in loondienst van israel als discussiepartner tegenover hem, hoezo kan het dan niet over Israel gaan ?

Er wordt door een bepaalde bril naar die AEL man gekeken, en dus ook met dezelfde bril naar mij en omdat ik me bewust ben van die bril ga ik ook door die bril kijken en ik walg gewoon van wat ik zie door die bril.

Ik denk dus niet dat ik ga kijken.

Komkom, je kan het wel, andermans bril afzetten.

Ja, dat zee ik ook al, je zit daar met een beroepspropagandist.

Ik denk niet dat 'NL' de AEL (wie? wat?) beschouwt als representatief voor 'de' moslims in NL.

Eke
21-08-09, 14:41
Het moslimbash gedeelte van nvdd is niks vergeleken met die van het at5 forum, het is daar echt vreselijk.

Ik heb het interview zelf niet gezien en ga dat ook niet doen denk ik. Ik kan gewoon niet naar zoiets kijken omdat het de aura met zich meedraagt dat wat daar wordt verteld door die ael meneer niet de mening is van die meneer maar somehow de mening van alle moslims. En niet alleen zijn mening is representatief, maar ook zijn houding in de discussie moet dan een soort representatie voorstellen van alle moslims, dat kun je gewoon uitmaken uit de reacties die dit gesprek losmaken op forums.

Neem bijvoorbeeld het argument dat dan vaak van stal wordt gehaald, "die moslim moet weer Israel erbij halen, alles draait bij hun om israel", er zit gewoon een vertegenwoordiger in loondienst van israel als discussiepartner tegenover hem, hoezo kan het dan niet over Israel gaan ?

Er wordt door een bepaalde bril naar die AEL man gekeken, en dus ook met dezelfde bril naar mij en omdat ik me bewust ben van die bril ga ik ook door die bril kijken en ik walg gewoon van wat ik zie door die bril.

Ik denk dus niet dat ik ga kijken.

Prima posting, ook voor het At5 forum !!! In het kader van : "onbekend maakt onbemind", maar dan andersom. :blij:

Bij At-5 mss de eerste zin weghalen ?

naam
21-08-09, 14:42
Bouzerda werd helemaal afgeslacht door Naftaniël. Naftaniël toonde aan dat het met de cartoons van de AEL gewoon om ordinaire Jodenhaat ging. Toen hij ook nog eens voor het voetlicht kon brengen dat Bouzerda hem geen hand wenste te geven, was Bouzerda helemaal down. Het werd nog erger door de opmerkingen van Wennemars. Bou zat er in het vervolg bij als een dood vogeltje.

Ik ben het niet met je eens. Hoe meer Naftaniel zich opwond en druk zat te maken, hoe meer Bouzerda gelijk krijg met wat hij wilde zeggen.
Het was ook nogal dom van Naftaniël om te komen met het contact met een moordenaar argument, aangezien bodycount wat betreft kinderen nogal in het nadeel of voordeel (take your pick) is van Israel.

Slinger
21-08-09, 15:01
Ik ben het niet met je eens. Hoe meer Naftaniel zich opwond en druk zat te maken, hoe meer Bouzerda gelijk krijg met wat hij wilde zeggen.
Het was ook nogal dom van Naftaniël om te komen met het contact met een moordenaar argument, aangezien bodycount wat betreft kinderen nogal in het nadeel of voordeel (take your pick) is van Israel.

Het belangrijkste argument van Nafthaniël was dat het bij de tekeningen van de AEL om ordinaire Jodenhaat ging. Bouzer kon niet uitleggen waarom als vergelding voor de Deense cartoons nu precies het Joodse volk tot op het bot beledigd moest worden. Wat hebben de holocaust en Anne Frank in vredesnaam te maken met de Mohammedcartoons? Bouzerda stamelde wat, maar kwam er niet meer uit.

Wat wel duidelijk naar voren kwam was de ontzaglijke haat die Bouzerda koestert en dat was ook de reden dat Wennemars zo ernstig geschokt was dat hij daaropvolgend aanvankelijk moeite had om gewoon maar over zijn sport te spreken.

naam
21-08-09, 15:13
Het belangrijkste argument van Nafthaniël was dat het bij de tekeningen van de AEL om ordinaire Jodenhaat ging. Bouzer kon niet uitleggen waarom als vergelding voor de Deense cartoons nu precies het Joodse volk tot op het bot beledigd moest worden. Wat hebben de holocaust en Anne Frank in vredesnaam te maken met de Mohammedcartoons? Bouzerda stamelde wat, maar kwam er niet meer uit.

Wat wel duidelijk naar voren kwam was de ontzaglijke haat die Bouzerda koestert en dat was ook de reden dat Wennemars zo ernstig geschokt was dat hij daaropvolgend aanvankelijk moeite had om gewoon maar over zijn sport te spreken.

Ik denk dat Nederlanders snel denken dat het om jodenhaat gaat. In dit geval ligt het heilige huisje van Nederland echter juist op het jodenhaatvraagstuk en de holocaust. Niet fraai om het te gebruiken, maar het heeft effect gehad.
Of het verstandig is om te doen is een tweede, sympathie heeft het juist niet opgebracht.
Het moeilijke hier is om het beleid van Israëlische regering los te zien van het totale joodse volk. Ik vond dat ie wel een punt had over het feit wie nu eigenlijk verantwoordelijk is geweest voor de holocaust.

Het was beter geweest om niet een volk te pakken, maar Israël zelf.

Ben nog in het joods historisch museum geweest, mooie foto-rapportage over joden in Marokko.

mark61
21-08-09, 15:20
Ik ben het niet met je eens. Hoe meer Naftaniel zich opwond en druk zat te maken, hoe meer Bouzerda gelijk krijg met wat hij wilde zeggen.
Het was ook nogal dom van Naftaniël om te komen met het contact met een moordenaar argument, aangezien bodycount wat betreft kinderen nogal in het nadeel of voordeel (take your pick) is van Israel.

Ja toen wilde Naft het vliegensvlug opeens NIET meer over dode kinderen hebben. Die nare getallen ook.

mark61
21-08-09, 15:26
Bouzerda werd helemaal afgeslacht door Naftaniël. Naftaniël toonde aan dat het met de cartoons van de AEL gewoon om ordinaire Jodenhaat ging. Toen hij ook nog eens voor het voetlicht kon brengen dat Bouzerda hem geen hand wenste te geven, was Bouzerda helemaal down. Het werd nog erger door de opmerkingen van Wennemars. Bou zat er in het vervolg bij als een dood vogeltje.

Nee, hij werd ordinair overschreeuwd. Ik denk dat de een trouwens van nature al een harder stemgeluid heeft dan de ander. Naffie moest de hele tijd 'kunnen uitpraten', maar hij mocht zelf voortdurend Bouzerda onderbreken.

Waarom kunnen mensen niet objectief tv kijken? Dit zijn gewoon kwantificeerbare feiten die ik aan de orde stel. Je kan de spreektijden meten ook nog.

Hij toonde geen fuck aan. Je kan überhaupt niet 'aantonen' dat ergens 'jodenhaat' uit spreekt?

Wat is dat trouwens, 'jodenhaat'? In de Arabische, islamitische wereld ga je dat nauwelijks vinden. In het westen des te meer. Je weet wel, 6 miljoen manvrouwkind?

Wat een krankzinnige oog-hersencoördinatie heb jij. Wennemars was heel goed, evenwichtig, betrokken, en Bouzerda 'ondersteunde' hem als het ware.

Jah, ze zaten met zijn drieën te schreeuwen 'oh meneer Bouzerda, u wilde hem geen hand geven oooh'. Big deal.

Argumenten op zeker?

mark61
21-08-09, 15:34
Ik denk dat Nederlanders snel denken dat het om jodenhaat gaat. In dit geval ligt het heilige huisje van Nederland echter juist op het jodenhaatvraagstuk en de holocaust. Niet fraai om het te gebruiken, maar het heeft effect gehad.
Of het verstandig is om te doen is een tweede, sympathie heeft het juist niet opgebracht.
Het moeilijke hier is om het beleid van Israëlische regering los te zien van het totale joodse volk. Ik vond dat ie wel een punt had over het feit wie nu eigenlijk verantwoordelijk is geweest voor de holocaust.

Het was beter geweest om niet een volk te pakken, maar Israël zelf.

Ben nog in het joods historisch museum geweest, mooie foto-rapportage over joden in Marokko.

De enige achterliggende gedachte, bij deze cartoon en alle andere, is het 'spiegelen' van de ongevoeligheid, het beledigende van de Mohammedcartoons.

Dat zei hij ook letterlijk. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Over de verdere implicaties, jodenhaat, etc. etc. heeft hij ws. niet eens nagedacht.

Wij hebben een pijnpunt, en die cartoonisten denderen er gewoon overheen, de Europeanen zeggen: je moet niet zo overgevoelig doen, hey, het is maar een profeet hoor; OK, dan zoeken wij het grootste collectieve pijnpunt van Europa, en dan doen we nog es hetzelfde.

Vet gemaakt wegens eenige en algemeene mededeling ten bate van het hele pb. Ik ben niet jou aan het bashen :hihi:

naam
21-08-09, 16:08
De enige achterliggende gedachte, bij deze cartoon en alle andere, is het 'spiegelen' van de ongevoeligheid, het beledigende van de Mohammedcartoons.

Dat zei hij ook letterlijk. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Over de verdere implicaties, jodenhaat, etc. etc. heeft hij ws. niet eens nagedacht.

Wij hebben een pijnpunt, en die cartoonisten denderen er gewoon overheen, de Europeanen zeggen: je moet niet zo overgevoelig doen, hey, het is maar een profeet hoor; OK, dan zoeken wij het grootste collectieve pijnpunt van Europa, en dan doen we nog es hetzelfde.

Vet gemaakt wegens eenige en algemeene mededeling ten bate van het hele pb. Ik ben niet jou aan het bashen :hihi:

Ik begrijp het hoor, ik probeerde dat nog uit leggen, maar minder goed in geslaagd.

Das nou net de collectieve blinde vlek (het westers pijnpunt) waar ik het over had.
Nederland zegt, je mag alles bespotten, maar niet de holocaust.
De moslims zeggen, je mag alles bespotten, maar niet aan Mohammed.

Witte78
21-08-09, 16:19
Gaat het nu om holocaust ontkenning of om racisme? Dat is me niet helemaal duidelijk. In het eerste geval is het een geslaagde actie, in het tweede geval niet zo.

Al Sawt
21-08-09, 17:01
Hierboven werd gesteld dat Naftaniël een gespannen, nerveuze indruk maakte.
Ik denk dat ie het niet alleen zat is dat de jodenhaat weer toeneemt, maar dat hij ook gewoon bezorgd is hierover. Dat lijkt me heel logisch....want hoeveel jaar is die man nu al niet bezig om dit aan de kaak te stellen in Nederland ?Onzin! CIDI is opgericht om Arabische 'propaganda' over Israel te weerleggen en heeft niets te maken met observeren van antisemitische.

Tenzij het de slachtofferschap van Israel voedt en/of geld in het laatje brengt.

Slinger
21-08-09, 18:01
Ik denk dat Nederlanders snel denken dat het om jodenhaat gaat. In dit geval ligt het heilige huisje van Nederland echter juist op het jodenhaatvraagstuk en de holocaust. Niet fraai om het te gebruiken, maar het heeft effect gehad.
Of het verstandig is om te doen is een tweede, sympathie heeft het juist niet opgebracht.
Het moeilijke hier is om het beleid van Israëlische regering los te zien van het totale joodse volk. Ik vond dat ie wel een punt had over het feit wie nu eigenlijk verantwoordelijk is geweest voor de holocaust.

Het was beter geweest om niet een volk te pakken, maar Israël zelf.

Ben nog in het joods historisch museum geweest, mooie foto-rapportage over joden in Marokko.

Nogmaals, wat hebben de Joden en de holocaust in Godsnaam met de Mohammedcartoons te maken? Waarom worden Joden aangepakt door deze Marokkaantjes van de AEL? Om 'jullie' een spiegel voor te houden, mompelde Bazoumba. Waarom kiest hij dan geen onderwerp dat met 'ons' te maken heeft? Waarom strooit hij nog eens zout in de wonde van de ellende van de Joden?
Een mogelijkheid zou nog kunnen zijn dat hij zo boos is op de Joden om de ellende van de Palestijnen. Maar ook dan geldt: wat heeft dat in vredesnaam te maken met de Mohammedcartoons?

mark61
21-08-09, 18:07
Gaat het nu om holocaust ontkenning of om racisme? Dat is me niet helemaal duidelijk. In het eerste geval is het een geslaagde actie, in het tweede geval niet zo.

Eigenlijk geen van beiden.

mark61
21-08-09, 18:13
Jammergenoeg heb ik het ook niet gehoord. Ik had graag de reakties van hem op Wennemars willen zien.
Ik gun eigenlijk alle jonge mensen hier een vreedzaam leven en dat ze hun strijdbaarheid mogen beleven in sportverband in niet in de strijd tussen vijanden.

Hierboven werd gesteld dat Naftaniël een gespannen, nerveuze indruk maakte.
Ik denk dat ie het niet alleen zat is dat de jodenhaat weer toeneemt, maar dat hij ook gewoon bezorgd is hierover. Dat lijkt me heel logisch....want hoeveel jaar is die man nu al niet bezig om dit aan de kaak te stellen in Nederland ?

Welke 'toenemende jodenhaat'? Das echt fantasie. CIDI staat voor Centrum Informatie en Documentatie Israël. Het is een propagandaorganisatie van een staat.

Nafta heeft niks te maken met racismebestrijding; daar hebben we Art1 voor en nog zo wat. Zie ook al-Sawt's post.

Als in 2007 een voetbalsupporter 17x 'kankerjoden' heeft geroepen en in 2008 20x, dan roept Nafta dat het anti-semitisme aan een opmars is begonnen, want in 1 jaar nam het 15% toe :hihi: En als er dan ook nog van die 20 het 5 keer een Marokkaan was is het einde waarlijk nabij.

mark61
21-08-09, 18:14
Nogmaals, wat hebben de Joden en de holocaust in Godsnaam met de Mohammedcartoons te maken?

Waarom lees je mijn vetgedrukte uitleg niet? Omdat het niet in je kraam te pas komt? Omdat je er geen weerwoord tegen hebt? Omdat het je allemaal geen fuck kan schelen, als je maar kan bashen? Omdat je het echt niet begrijpt?

Slinger
21-08-09, 18:26
Waarom lees je mijn vetgedrukte uitleg niet? Omdat het niet in je kraam te pas komt? Omdat je er geen weerwoord tegen hebt? Omdat het je allemaal geen fuck kan schelen, als je maar kan bashen? Omdat je het echt niet begrijpt?

Omdat het baarlijke onzin is, gemakkelijk even aangevoerd, maar ver bezijden de waarheid. De holocaust is een door de Iran en de AEL aangewezen pijnpunt van het westen. Heeft niets met werkelijke kritiek op onze maatschappij te maken, maar bevredigt wel de wraakzucht tov de Joden. Bazoumba zegt een spiegel voor te willen houden, maar kreeg een koekje van eigen deeg van Wennemars. Aan zijn gezichtsuitdrukking en lichaamstaal was naderhand te zien dat hij toch even in het spiegeltje van Wennemars had gekeken.

Witte78
21-08-09, 18:28
Omdat het baarlijke onzin is, gemakkelijk even aangevoerd, maar ver bezijden de waarheid. De holocaust is een door de Iran en de AEL aangewezen pijnpunt van het westen. Heeft niets met werkelijke kritiek op onze maatschappij te maken, maar bevredigt wel de wraakzucht tov de Joden. Bazoumba zegt een spiegel voor te willen houden, maar kreeg een koekje van eigen deeg van Wennemars. Aan zijn gezichtsuitdrukking en lichaamstaal was naderhand te zien dat hij toch even in het spiegeltje van Wennemars had gekeken.

Als het toch allemaal maar een schijn pijnpunt is, verzonnen door de AEL, waar maak je je dan druk over?

Bar
21-08-09, 18:44
Als het toch allemaal maar een schijn pijnpunt is, verzonnen door de AEL, waar maak je je dan druk over?

Ik maak me heel erg druk over lieden die altijd, koranitisch enzo geinspireerd, die paar duizend overgebleven joden in Nederland nog even een flinke trap in de onderbuik na willen geven.

Tomas
21-08-09, 19:03
...trap in de onderbuik na willen geven.

freudiaans

Eke
21-08-09, 20:30
Onzin! CIDI is opgericht om Arabische 'propaganda' over Israel te weerleggen en heeft niets te maken met observeren van antisemitische.

Tenzij het de slachtofferschap van Israel voedt en/of geld in het laatje brengt.


Welke 'toenemende jodenhaat'? Das echt fantasie. CIDI staat voor Centrum Informatie en Documentatie Israël. Het is een propagandaorganisatie van een staat.

Nafta heeft niks te maken met racismebestrijding; daar hebben we Art1 voor en nog zo wat. Zie ook al-Sawt's post.

.

OK. Op bezoek bij de CIDIsite:

citaat :
"Het Centrum Informatie en Documentatie over Israel - kortweg CIDI - werd in 1974 opgericht door de Joodse gemeenschap in Nederland. CIDI is een onafhankelijke Nederlandse stichting, die onlosmakelijk verbonden is met het democratische Israel. De organisatie komt op voor het recht op veiligheid van het Joodse volk, waar ook ter wereld.

Vanuit deze betrokkenheid rekent CIDI het tot zijn taken:

1*de betrekkingen te versterken tussen Israel en Nederland i.c. de Europese Unie;
2*een platform te bieden voor de vreedzame en harmonieuze ontwikkeling van de relaties tussen Israel en de Arabische wereld;
3*de kennis over Israel en zijn inwoners te vergroten en te verdiepen;

4*racisme, vreemdelingenhaat en antisemitisme te bestrijden met democratische middelen.

bron :http://www.cidi.nl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1




1974 -PLO als vertegenwoordiger van de Arabische Palestijnen opgenomen als waarnemer in de VN.

1974 -start regeringsperiode van Rabin (dit moek nog even checken...Yep !) http://nl.wikipedia.org/wiki/Yitzchak_Rabin[

sjaen
21-08-09, 21:01
De enige achterliggende gedachte, bij deze cartoon en alle andere, is het 'spiegelen' van de ongevoeligheid, het beledigende van de Mohammedcartoons.

Dat zei hij ook letterlijk. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Over de verdere implicaties, jodenhaat, etc. etc. heeft hij ws. niet eens nagedacht.

Wij hebben een pijnpunt, en die cartoonisten denderen er gewoon overheen, de Europeanen zeggen: je moet niet zo overgevoelig doen, hey, het is maar een profeet hoor; OK, dan zoeken wij het grootste collectieve pijnpunt van Europa, en dan doen we nog es hetzelfde.

Vet gemaakt wegens eenige en algemeene mededeling ten bate van het hele pb. Ik ben niet jou aan het bashen :hihi:

Wezenlijk verschil tussen realiteit en religie

mark61
21-08-09, 21:14
Omdat het baarlijke onzin is, gemakkelijk even aangevoerd, maar ver bezijden de waarheid. De holocaust is een door de Iran en de AEL aangewezen pijnpunt van het westen.

Doe niet of je achterlijk bent. Het is het grootste taboe dat het westen deelt. Doe maar of je neus bloedt. Het is heilig, mensen worden vervolgd als ze zeggen dat het niet waar is. Israël is notabene opgericht als direct gevolg ervan.


Heeft niets met werkelijke kritiek op onze maatschappij te maken, maar bevredigt wel de wraakzucht tov de Joden.

Waar heb je het in godsnaam over? Tis niet als kritiek bedoelt, maar om dezelfde pijn te laten voelen.

Jij bent de vleesgeworden bevestiging ervan. Je staat te briesen als een bronstige Naftaniël.


Bazoumba

Je bent o zo grappig. Dit is gewoon een racistisch 'grapje'. Donder toch op.

Eke
22-08-09, 10:27
Welke 'toenemende jodenhaat'? Das echt fantasie. .

Bron, Mark ?
Ik heb net een tijdje zitten surfen en heb voorlopige cijfers en voorbeelden gelezen waaruit toename van Jodenhaat werd beschreven in 2009.(ook op Europees nivo)

Maar de woede over de buitenproportionele aanvallen op Gaza zijn m.i. nog niet goed te scheiden van Jodenhaat omdat er te weinig over bekend is van gesprekken achteraf met de daders.

Neemt niet weg dat er incidenten zijn (zoals het aftuigen van een Joods meisje met een Davidsterretje door Marokkaanse jongens en die ontzet werd door een Marokkaans meisje :duim: en zoals het beschieten in Amsterdam van een Joodse instelling voor geestelijke gezondheidszorg , zoals het fikkie stoken in het halletje van een oudere Joodse man en nog een flink stel doodsbedreigingen ect. via internet ) die in aantal toegenomen zijn de laatste tijd.

Dus om het nou fantasie te noemen.....mwah !

Het incidentje met Bouzerda die het niet over z'n hart kon verkrijgen om Naftaniël een hand te geven omdat hij hem persoonlijk verantwoordelijk stelde voor alles wat rechts Israel doet is discutabel.
Maar als je met hem (B) zou praten zou je te weten komen of het nou Jodenhaat was of niet.Ik ken de jongeman niet en ook niet z'n AELstandpunten*...alles op z'n tijd ;) )


* 'k viel midden in de herhaling van Knevel en Van den Brink

mark61
22-08-09, 10:47
Wezenlijk verschil tussen realiteit en religie

Ja, dat zeg ik zelf ook altijd. Maar daar gaat het nou niet om. Probeer je te verplaatsen in een ander en focus even alleen op het 'kwetsende' aspect.

Daar volgt verder nog niks uit, ik vind 'kwetsen' of 'beledigen' een vage notie, bij voorkeur niet in juridische heisa om te zetten.

Aangezien ik niet gelovig ben, laat staan moslim, kan ik niet navoelen hoe dat voelt. Ik kan wel een poging doen. Bouzerda deed ook een poging, nl. om de gekwetstheid van moslims invoelbaar te maken door het te 'vertalen' in iets wat er in den Europeeschen ziel inhakt.

Is dit duidelijk? Doe mijn best duidelijk te formuleren.

Het antwoord van 'Europa' is: ach, vroeger werden wij ook gekwetst als ze over Jezus of God begonnen, maar daar zijn we voor behandeld.

mark61
22-08-09, 10:58
Ik maak me heel erg druk over lieden die altijd, koranitisch enzo geinspireerd, die paar duizend overgebleven joden in Nederland nog even een flinke trap in de onderbuik na willen geven.

Je bedoelt, na de uitroeiing van 90% door de nazi's en NL collaborateurs. Ah OK.

Over welke 'lieden' heb je het precies?

mark61
22-08-09, 11:08
OK. Op bezoek bij de CIDIsite:

citaat :
"Het Centrum Informatie en Documentatie over Israel - kortweg CIDI - werd in 1974 opgericht door de Joodse gemeenschap in Nederland. CIDI is een onafhankelijke Nederlandse stichting, die onlosmakelijk verbonden is met het democratische Israel. De organisatie komt op voor het recht op veiligheid van het Joodse volk, waar ook ter wereld.

Vanuit deze betrokkenheid rekent CIDI het tot zijn taken:

1*de betrekkingen te versterken tussen Israel en Nederland i.c. de Europese Unie;
2*een platform te bieden voor de vreedzame en harmonieuze ontwikkeling van de relaties tussen Israel en de Arabische wereld;
3*de kennis over Israel en zijn inwoners te vergroten en te verdiepen;

4*racisme, vreemdelingenhaat en antisemitisme te bestrijden met democratische middelen.

bron :http://www.cidi.nl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

Het is niet: DE joodse gemeenschap, maar een onduidelijk aantal leden daarvan. Een Ander Joods Geluid is ook opgericht door 'de' joodse gemeenschap. Lekker op niks af 100% aanhang claimen. Daar begint het gedraai en gelieg al. Bah.

Onafhankelijk is een lachertje. Formeel zal het best waar zijn; het is en blijft een zionistische propagandamachine dat blind achter Israël aandendert. Zelfs in de Ha'aretz werden ze ooit omschreven als 'a zionist lobbygroup'.

Dus wat zij 'informatie' noemen is een leugen, het is propaganda. 'Onafhankelijk' suggereert 'neutraa' of 'objectief', maar daar is werkelijk geen sprake van.

Wat voor 'platform' bieden ze dan wel niet? :haha: Merk op dat ze het over 'de Arabische wereld' hebben, dat is in lijn met het zionistische standpunt dat Palestijnen überhaupt niet bestaan, het zijn 'Arabieren' en als zodanig kunnen ze best wel in Algerije of Oman gaan wonen, dondert niet. Waarom zeiken die paar boeren over een miniem lappie grond als ze de hele Sahara kunnen bewonen?

Iemand die antisemitisme zonodig moet onderscheiden van racisme in het algemeen is al te kwader trouw. Ik heb de CIDI nog nooit horen brullen over anti-Arabisch racisme.

mark61
22-08-09, 11:13
Bron, Mark ?
Ik heb net een tijdje zitten surfen en heb voorlopige cijfers en voorbeelden gelezen waaruit toename van Jodenhaat werd beschreven in 2009.(ook op Europees nivo)

Maar de woede over de buitenproportionele aanvallen op Gaza zijn m.i. nog niet goed te scheiden van Jodenhaat omdat er te weinig over bekend is van gesprekken achteraf met de daders.

Neemt niet weg dat er incidenten zijn (zoals het aftuigen van een Joods meisje met een Davidsterretje door Marokkaanse jongens en die ontzet werd door een Marokkaans meisje :duim: en zoals het beschieten in Amsterdam van een Joodse instelling voor geestelijke gezondheidszorg , zoals het fikkie stoken in het halletje van een oudere Joodse man en nog een flink stel doodsbedreigingen ect. via internet ) die in aantal toegenomen zijn de laatste tijd.

Dus om het nou fantasie te noemen.....mwah !

Het incidentje met Bouzerda die het niet over z'n hart kon verkrijgen om Naftaniël een hand te geven omdat hij hem persoonlijk verantwoordelijk stelde voor alles wat rechts Israel doet is discutabel.
Maar als je met hem (B) zou praten zou je te weten komen of het nou Jodenhaat was of niet.Ik ken de jongeman niet en ook niet z'n AELstandpunten*...alles op z'n tijd ;) )


* 'k viel midden in de herhaling van Knevel en Van den Brink

Punt één van het zionisme is om alles op één hoop te gooien. Alle kritiek op Israël wordt automatisch en onmiddellijk tot 'antisemitisme' verklaard. Zo kan ik het ook. Wat is 'jodenhaat' eigenlijk? Doe mij eens een definitie?

Dit soort incidenten, hoe erg ook, zijn bon ton in Nederland. Voorlopig worden er meer moskeeën in brand gestoken dan joodse instellingen. Zijn die incidenten allemaal uitgezocht of concludeert men voor het gemak maar dat dat antisemitische incidenten zijn?

Ach, wel hand geven, niet hand geven, ik vind Naftaniël ook een uiterst verwerpelijk persoon. Iemand die zich blindelings schaart achter alles wat Israël doet neemt in zekere zin dan ook een deel van de verantwoordelijkheid op zich.

sjaen
22-08-09, 11:54
Ja, dat zeg ik zelf ook altijd. Maar daar gaat het nou niet om. Probeer je te verplaatsen in een ander en focus even alleen op het 'kwetsende' aspect.

Daar volgt verder nog niks uit, ik vind 'kwetsen' of 'beledigen' een vage notie, bij voorkeur niet in juridische heisa om te zetten.

Aangezien ik niet gelovig ben, laat staan moslim, kan ik niet navoelen hoe dat voelt. Ik kan wel een poging doen. Bouzerda deed ook een poging, nl. om de gekwetstheid van moslims invoelbaar te maken door het te 'vertalen' in iets wat er in den Europeeschen ziel inhakt.

Is dit duidelijk? Doe mijn best duidelijk te formuleren.

Het antwoord van 'Europa' is: ach, vroeger werden wij ook gekwetst als ze over Jezus of God begonnen, maar daar zijn we voor behandeld.

Dat was en is mij duidelijk dat hij hiermee de 'gekwetsheid' van de fanatici heeft willen aantonen.

Eke
22-08-09, 14:51
Dat was en is mij duidelijk dat hij hiermee de 'gekwetsheid' van de fanatici heeft willen aantonen.

Sjaen, niet dus.

Een gelovige is niet per definitie een fanaticus. En waarom gekwetstheid tussen aanhalingstekens ? Je neemt het niet serieus ?


Mark e.a., reakties volgen later dit weekend.:zwaai:

mark61
22-08-09, 14:55
Dat was en is mij duidelijk dat hij hiermee de 'gekwetsheid' van de fanatici heeft willen aantonen.

Hoezo 'fanatici'? Waarom zeg je dat nou weer? Jij kent den islamitischen ziel van binnenuit?

En die aanhalingstekens. Jij bent niet zuiver op de graad.

sjaen
22-08-09, 18:49
Hoezo 'fanatici'? Waarom zeg je dat nou weer? Jij kent den islamitischen ziel van binnenuit?

En die aanhalingstekens. Jij bent niet zuiver op de graad.


Ja, dat zeg ik zelf ook altijd. Maar daar gaat het nou niet om. Probeer je te verplaatsen in een ander en focus even alleen op het 'kwetsende' aspect.

Daar volgt verder nog niks uit, ik vind 'kwetsen' of 'beledigen' een vage notie, bij voorkeur niet in juridische heisa om te zetten.

Aangezien ik niet gelovig ben, laat staan moslim, kan ik niet navoelen hoe dat voelt. Ik kan wel een poging doen. Bouzerda deed ook een poging, nl. om de gekwetstheid van moslims invoelbaar te maken door het te 'vertalen' in iets wat er in den Europeeschen ziel inhakt.

Is dit duidelijk? Doe mijn best duidelijk te formuleren.

Het antwoord van 'Europa' is: ach, vroeger werden wij ook gekwetst als ze over Jezus of God begonnen, maar daar zijn we voor behandeld.

Hoezo niet zuiver op de draad! omdat ik niet alle moslims over een kam wens te scheren. tjonge, jonge zo kan ie wel weer!

sjaen
22-08-09, 19:01
Een gelovige is niet per definitie een fanaticus.

]

precies!

Eke
22-08-09, 20:00
Voor heel veel gelovigen is liefde voor God, voor Jezus, voor Mohammed, voor Maria en meer een belangrijk onderdeel van het Geloof.

Jij hebt geloof ik kinderen,he ?Hoewel jezelf wel kritiek kan hebben op bepaalde gedragingen van hen die je liever niet ziet, vind je het toch pijnlijk als iemand zegt : nou, die middelste van Sjaen die deugt niet !

Het kan een gegeven moment een optelsom worden... Al die vingers die naar je wijzen, dan weer om dit, dan weer om dat en dan pakken ze jouw Profeet ook nog even. Echt, supervervelend lijkt me dat.Dat moet stoppen.

Daarom ben ik dus van mening dat Bouzerda ook voor zn moeder, z'n oma, de buurman ect. in debat ging op dat moment.

mark61
22-08-09, 21:02
Hoezo niet zuiver op de draad! omdat ik niet alle moslims over een kam wens te scheren. tjonge, jonge zo kan ie wel weer!

? Wat bedoel je dan met die aanhalingstekens en 'fanatici'? Als je gekwetst bent ben je per definitie fanaticus?

sjaen
22-08-09, 21:56
? Wat bedoel je dan met die aanhalingstekens en 'fanatici'? Als je gekwetst bent ben je per definitie fanaticus?

fanataci:
http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/spotprenten.xml

sjaen
22-08-09, 22:07
Voor heel veel gelovigen is liefde voor God, voor Jezus, voor Mohammed, voor Maria en meer een belangrijk onderdeel van het Geloof.

Jij hebt geloof ik kinderen,he ?Hoewel jezelf wel kritiek kan hebben op bepaalde gedragingen van hen die je liever niet ziet, vind je het toch pijnlijk als iemand zegt : nou, die middelste van Sjaen die deugt niet !

Het kan een gegeven moment een optelsom worden... Al die vingers die naar je wijzen, dan weer om dit, dan weer om dat en dan pakken ze jouw Profeet ook nog even. Echt, supervervelend lijkt me dat.Dat moet stoppen.

Daarom ben ik dus van mening dat Bouzerda ook voor zn moeder, z'n oma, de buurman ect. in debat ging op dat moment.

DEENSE MOSLIMS: DENEMARKEN ZO SLECHT NOG NIET
Een groep gematigde Deense moslims wil in de Arabische wereld een lans breken voor Denemarken.
Foto

Niet slecht toeven
Ze willen hun boze geloofsgenoten in het Midden-Oosten ervan overtuigen dat het in het Scandinavische land, waar een krant onlangs een reeks spotprenten over de profeet Mohammed afdrukte, zo slecht nog niet toeven is.
Het ware verhaal
Volgens een van de initiatiefnemers van de pro-Deense campagne, Fathi El-Abed, moeten onder meer advertenties in kranten het ware verhaal vertellen achter de cartoons, die onder moslims tot een golf van verontwaardiging hebben geleid.
Uitleggen
Ook willen de moslims uitleggen dat de Deense regering niets te maken heeft met de satirische tekeningen en er formeel ook niets tegen kan ondernemen.
Bekijk ook:
Nieuws en video's over de onrust over de Deense spotprenten

Slinger
23-08-09, 09:04
Als het toch allemaal maar een schijn pijnpunt is, verzonnen door de AEL, waar maak je je dan druk over?

Ik maak me druk over het klaarblijkelijke sadisme van Bazoumba. Daar kan ik niet tegen.

Slinger
23-08-09, 09:11
Doe niet of je achterlijk bent. Het is het grootste taboe dat het westen deelt. Doe maar of je neus bloedt. Het is heilig, mensen worden vervolgd als ze zeggen dat het niet waar is. Israël is notabene opgericht als direct gevolg ervan.



Waar heb je het in godsnaam over? Tis niet als kritiek bedoelt, maar om dezelfde pijn te laten voelen.

Jij bent de vleesgeworden bevestiging ervan. Je staat te briesen als een bronstige Naftaniël.



Je bent o zo grappig. Dit is gewoon een racistisch 'grapje'. Donder toch op.

Ik sta steeds weer verbaasd dat jij je zo laten inpakken door dergelijke drogredenen en dergelijke verkalringen voor zoete koek slikt. Niemand van de goegemeente hier, voelt pijn. De enigen die pijn voelen zijn de direct betrokkenen, Joden dus. Dat weten de mannetjes van de AEL, en daarom draaien ze de dolk nog eens rond.

Eke
23-08-09, 09:43
DEENSE MOSLIMS: DENEMARKEN ZO SLECHT NOG NIET
Een groep gematigde Deense moslims wil in de Arabische wereld een lans breken voor Denemarken.
Foto

Niet slecht toeven
Ze willen hun boze geloofsgenoten in het Midden-Oosten ervan overtuigen dat het in het Scandinavische land, waar een krant onlangs een reeks spotprenten over de profeet Mohammed afdrukte, zo slecht nog niet toeven is.
Het ware verhaal
Volgens een van de initiatiefnemers van de pro-Deense campagne, Fathi El-Abed, moeten onder meer advertenties in kranten het ware verhaal vertellen achter de cartoons, die onder moslims tot een golf van verontwaardiging hebben geleid.
Uitleggen
Ook willen de moslims uitleggen dat de Deense regering niets te maken heeft met de satirische tekeningen en er formeel ook niets tegen kan ondernemen.
Bekijk ook:
Nieuws en video's over de onrust over de Deense spotprenten

That's the spirit :duim:

mark61
23-08-09, 09:55
fanataci:
http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/spotprenten.xml

Zeg wat je te zeggen hebt of houd je klep. Ik stel je vragen, je komt alleen maar met zoekplaatjes en debiele antwoorden. Je beledigt me.

sjaen
23-08-09, 10:01
:giechel:


Zeg wat je te zeggen hebt of houd je klep. Ik stel je vragen, je komt alleen maar met zoekplaatjes en debiele antwoorden. Je beledigt me.

:duim:

naam
24-08-09, 07:46
Nogmaals, wat hebben de Joden en de holocaust in Godsnaam met de Mohammedcartoons te maken? Waarom worden Joden aangepakt door deze Marokkaantjes van de AEL? Om 'jullie' een spiegel voor te houden, mompelde Bazoumba. Waarom kiest hij dan geen onderwerp dat met 'ons' te maken heeft? Waarom strooit hij nog eens zout in de wonde van de ellende van de Joden?
Een mogelijkheid zou nog kunnen zijn dat hij zo boos is op de Joden om de ellende van de Palestijnen. Maar ook dan geldt: wat heeft dat in vredesnaam te maken met de Mohammedcartoons?

Inhoudelijk heeft het niets te maken met de Mohammedcartoons. Dat is 't 'm nou juist.
Dit roept verontwaardiging op en dat was nou net de bedoeling.
Reacties van "dat kan toch niet" geeft aan dat dit onderwerp net zo zwaar ligt als Mohammed.
Doordat ook het zionisme erbij werd gehaald, leek het alsof hij een nevendoel had ten opzichte van de joden.

Eke
24-08-09, 16:09
Het is niet: DE joodse gemeenschap, maar een onduidelijk aantal leden daarvan. Een Ander Joods Geluid is ook opgericht door 'de' joodse gemeenschap.

Onafhankelijk is een lachertje.

Merk op dat ze het over 'de Arabische wereld' hebben, dat is in lijn met het zionistische standpunt dat Palestijnen überhaupt niet bestaan,

.


http://www.eajg.nl/index.asp?navitemid=12&type=3&item=2483

Een Ander Joods Geluid...

Wist je dat driekwart van de Joodse Amerikanen op Obama heeft gestemd !
Dus helemaal niet van die behoudende rechtse Amerikanen die koste wat het kost de harde lijn willen volgen. Positief nieuws.

Ik ga eens opletten of ik dat Andere Joodse geluid bij diskussie/nieuwsprogramma's op TV zie. Eerst maar eens hun site verder bekijken binnenkort.

Zijn ze (CIDI) zo conservatief, Mark, dat ze nog steeds over Arabieren praten ipv Palestijnen..Dat is wel heeeeeel behoudend en superslecht voor de vrede daar.

Eke
24-08-09, 16:34
Punt één van het zionisme is om alles op één hoop te gooien. Alle kritiek op Israël wordt automatisch en onmiddellijk tot 'antisemitisme' verklaard. Zo kan ik het ook. Wat is 'jodenhaat' eigenlijk? Doe mij eens een definitie?



Zie de kritiek op (voormalig premier) Dries van Agt. Geen Jodenhater, maar toch voor z'n steun aan Palestina voor antisemiet uitgemaakt.


Wat betreft de inwoners van Israel. Dat zijn ook niet allemaal Zionisten, toch ?

Ik kom maar eens terug op Amartya Sen, de Idiaase Nobelprijswinnaar ,en dan met name zijn ideeen neergelegd in Identity and Violence.

Tijdens oorlogsvoering staan er twee kampen tegenover elkaar..de identiteit van de mensen gedefinieerd aan de hand van slechts 1 rol die de mensen vervullen : die van Palestijn, die van Israeliet.
Terwijl ze nog veel meer rollen vervullen...en zelfs rollen zullen delen : die van vader, van zoon, van dochter, van boer, bakker, schoenmaker, van gezondheidswerker, leraar, advocaat, enz.
Op die rollen zouden ze elkaar niet aanvallen....En toch kan voor iemands leven die rol veel belangrijker zijn....

Jodenhaat...dat geldt dan maar voor 1 rol die die mens vervult in zijn leven..
En het vooroordeel dat daaraan gekoppeld is. Dat de Jodenster een stickertje is die de hele lading denkt.
Hetzelfde ..dito met een gewoon sterretje..voor andere bestickerde mensen...

mark61
24-08-09, 17:35
Wist je dat driekwart van de Joodse Amerikanen op Obama heeft gestemd !
Dus helemaal niet van die behoudende rechtse Amerikanen die koste wat het kost de harde lijn willen volgen. Positief nieuws.

Amerikaanse joden stemmen traditioneel Democraten. Ze zijn ook wel progressief, behalve als het over Israël / Palestina gaat. Vzv. daar het label 'progressief' aan te hangen valt.

mark61
24-08-09, 17:38
Wat betreft de inwoners van Israel. Dat zijn ook niet allemaal Zionisten, toch ?

Ik kom maar eens terug op Amartya Sen, de Idiaase Nobelprijswinnaar ,en dan met name zijn ideeen neergelegd in Identity and Violence.

Je zou kunnen zeggen dat iedereen die ervoor gekozen heeft naar Israël te verhuizen zionist is. Tenslotte vond die het blijkbaar een goed idee om op andermans, bezet gebied te gaan leven.

Er zijn wel 'anti-zionistische' joden in Israël; aanhangers van Neturei Karta en nog een paar reactionaire groepjes. Die vervullen geen dienstplicht en erkennen de Israëlische staat eigenlijk in het geheel niet. Ze wonen daar 'gewoon'.

Ja dat boek moet ik echt gaan lezen.

Jodenhaat is een Europese uitvinding die je vrijwel alleen onder Europeanen vindt.