PDA

Bekijk Volledige Versie : Ontvoerd meisje duikt weer op na 18 jaar



Marsipulami
28-08-09, 02:30
Ontvoerd meisje duikt weer op na 18 jaar

do 27/08/2009 - 22:52

In een politiebureau in de Amerikaanse staat Californië is een vrouw opgedoken die 18 jaar geleden werd ontvoerd en van wie sindsdien niets meer werd vernomen. Volgens de voorlopige bevindingen van de politie spreekt ze de waarheid.

De politie en de familie zijn naar eigen zeggen zo goed als zeker dat de vrouw die zich aanmeldde op het politiebureau wel degelijk Jaycee Lee Dugard is. "We zijn 99 procent zeker", zei een luitenant van de politie in El Dorado. Een DNA-test moet nu uitsluitsel geven.

Dugard werd in 1991 op 11-jarige leeftijd ontvoerd uit haar ouderlijke huis in Lake Tahoe. Affiches (grote foto) en zoektochten leverden niets op. Over wat er uiteindelijk met haar gebeurd is en hoe ze tot bij de politie geraakt is, is nog niets bekend.

In verband met de zaak heeft de politie intussen een huiszoeking gehouden (kleine foto) en een man en vrouw opgepakt. Ze zouden vastgehouden worden op verdenking van ontvoering, aanranding en samenzwering.

De familie van Jaycee Lee heeft intussen reeds telefonisch contact gehad met de vrouw. "Ze klonk normaal. Ze vertelde mijn vrouw dat ze zich alles herinnert", zo verklaarde de stiefvader van Jaycee Lee. "Ik had de hoop al lang opgegeven. Ik hoopte enkel nog dat ze haar lichaam zouden terugvinden en de daders zouden kunnen pakken, zodat we zouden weten waarom ze dit deden. Maar nu heb ik de lotto gewonnen. Dit is ongelooflijk", juichte hij.

Marsipulami
28-08-09, 10:04
Ontvoerde Amerikaanse verwekte twee kinderen met kidnapper


Jaycee Lee Dugard als elfjarige.DM update Een vrouw die een politiekantoor in Californië binnengestapt is en zei dat ze achttien jaar lang ontvoerd was, vertelt vermoedelijk de
waarheid, aldus de politie.

De politie in El Dorado, in California, voert nog DNA-tests uit, maar zegt dat het zeer waarschijnlijk is dat Jaycee Lee Dugard, die in 1991 op elfjarige leeftijd ontvoerd werd, levend en wel teruggevonden is. Het is de nu 29-jarige vrouw zelf die zich bij de autoriteiten aandiende. De familie van de vrouw is gecontacteerd en wordt een ontmoeting in het vooruitzicht gesteld.

Schuur in tuin
Volgens de politi bracht Dugard de laatste achttien jaren van haar leven door in een schuur in de tuin van haar ontvoerders in Antioch, waar ze gedwongen werd twee kinderen van haar ontvoerder-verkrachter ter wereld te brengen. Ze was al die jaren de seksslavin van Phillip en Nancy Garrido, die beiden zijn aangehouden. Ze worden aangeklaagd voor ontvoering en verkrachting. De borg werd gezet op een miljoen dollar.

Aan ABC News vertelde ook de stiefvader van Jaycee, Carl Probyn, dat zijn familie ervan overtuigd was dat het om haar gaat. "Persoonlijk had ik alle hoop opgegeven dat we haar nog levend zouden terugvinden", zei Probyn, toevoegend dat hij de schuldigen gestraft wil zien.

Probyn zag met eigen ogen hoe zijn dochter op 10 juni 1991 door twee onbekenden in een grijze auto werd gesleurd. (ld/mvdb)
28/08/09 07u55