PDA

Bekijk Volledige Versie : Blanke mens bestaat amper 5.000 jaar



Marsipulami
31-08-09, 09:40
Blanke mens bestaat amper 5.000 jaar

De blanke mens bestaat amper 5.500 à 5.200 jaar zo hebben wetenschappers van de Universiteit van Oslo ontdekt. Tot dan hadden we allemaal een donkere huidskleur.

Landbouw
Dat heeft voor een groot stuk te maken met de omschakeling van een maatschappij die voornamelijk van de jacht en visvangst leefde naar eentje die van landbouw ging leven. Daardoor verdween veel vitamine D uit het menu van de volkeren die in het noorden van Europa leefden.

Zon
Het menselijk lichaam kan vitamine D aanmaken als de huid in contact komt met de zon. Mensen met een lichte huidskleur produceren vitamine D veel effectiever onder invloed van zonlicht dan mensen met een donkere huidskleur. Dat leidde tot een snelle ontwikkeling van een lichte huidskleur in gebieden waar de zon minder schijnt. (mvl)
31/08/09 08u54

knuppeltje
31-08-09, 09:46
[SIZE="4"][B]Dat heeft voor een groot stuk te maken met de omschakeling van een maatschappij die voornamelijk van de jacht en visvangst leefde naar eentje die van landbouw ging leven. Daardoor verdween veel vitamine D uit het menu van de volkeren die in het noorden van Europa leefden.

Het menselijk lichaam kan vitamine D aanmaken als de huid in contact komt met de zon. Mensen met een lichte huidskleur produceren vitamine D veel effectiever onder invloed van zonlicht dan mensen met een donkere huidskleur. Dat leidde tot een snelle ontwikkeling van een lichte huidskleur in gebieden waar de zon minder schijnt. (mvl)
31/08/09 08u54

Volgens mij zijn dat geleerden van Belgische afkomst. :maf2:

Bofko
31-08-09, 11:46
:corcky: Adam en Eva ?

lagulalupis
31-08-09, 14:05
:corcky: Adam en Eva ?

Die waren net als Jezus gekleurd

Bofko
31-08-09, 14:33
Die waren net als Jezus gekleurd
Niet als je Googelt op afbeeldingen van Adam en Eva en Jezus.

knuppeltje
31-08-09, 19:58
Niet als je Googelt op afbeeldingen van Adam en Eva en Jezus.

Komt van al die olijven die ze gefroten hebben denk. Ze hebben het toch ook niet voor niets over olijfkleurig als het over bepaalde mensen gaat. :maf2:

Julien
01-09-09, 00:23
huh??

Dus de primitieve nomadische volkeren in Noord Europa rond 3000 v C en de Grieken waren zwart??

Julien
01-09-09, 00:25
Niet als je Googelt op afbeeldingen van Adam en Eva en Jezus.

Adam en Eva waren waarschijnlijk wel zwart, dat geloof ik best. Jezus zag eruit als een van de huidige inwoners van Jordanië, Syrië of Palestina.

Volgens dit onderzoek moet Abraham wel een zwarte man zijn geweest :D

Bofko
01-09-09, 00:42
Adam en Eva waren waarschijnlijk wel zwart, dat geloof ik best. Jezus zag eruit als een van de huidige inwoners van Jordanië, Syrië of Palestina.

Volgens dit onderzoek moet Abraham wel een zwarte man zijn geweest :D

In onze verhitte multicultimaatschappij is licht-getint al hetzelfde als niet-blank.Zonnebankbruin telt daarin niet mee.

Wetenschappelijk gezien zijn Adam en Eva zwart (http://www.natuurinformatie.nl/nnm.dossiers/natuurdatabase.nl/i001368.html) en is Abraham wat lichter getint, denk ik.

Bofko
01-09-09, 00:47
huh??

Dus de primitieve nomadische volkeren in Noord Europa rond 3000 v C en de Grieken waren zwart??

In mijn wereldbeeld omtrent evolutie hebben we hier idd. te maken met een wel heel snelle verandering. Maar anderzijds is wel aangetoond dat evolutie niet regelmatig met hele kleine stapjes gaat over heel lange tijd maar dat daar ook flinke sprongen in kunnen zitten.

Ik heb me even afgevraagd waartom de Inuit niet blank geworden zijn , want die bevolken de arctische streken ook al zo'n 10.000jaar. Maar dat zijn nooit landbouwers geworden en hebben zich gevoed met vitamine-D-rijke vis. Datzelfde geldt waarschijnlijk voor de Lappen en Sami in Noord-Europa.

De Grieken waren toen misschien wat donkerder getint dan nu. Zou best kunnen.Is wel logisch als je de migratiestroom ziet die de mensheid vanaf 100.000 jaar geleden vanuit Afrika op gang gezet heeft.
Equatoriaal Oost-Afrika --> MiddenOosten --> Europa vanuit het zuidoosten

Bofko
01-09-09, 01:20
Komt van al die olijven die ze gefroten hebben denk. Ze hebben het toch ook niet voor niets over olijfkleurig als het over bepaalde mensen gaat. :maf2:

Ik zie het met Google ja. Olijfkleurige huid schijnt een ideaalkleur te zijn.Wist ik niet.

knuppeltje
01-09-09, 10:14
Ik zie het met Google ja. Olijfkleurige huid schijnt een ideaalkleur te zijn.Wist ik niet.

Ach, het leven is vol verrassingen moet je maar denken.

H.P.Pas
01-09-09, 10:23
Olijfkleurige huid schijnt een ideaalkleur te zijn.Wist ik niet.

Wat voor kleur is olijfkleurig (http://www.charlesmeivogel.nl/olijven.jpg)?
Take your pick. (http://spinazieacademie.nl/landentuinbouw/uploaded_images/olives2-792481.jpg)

knuppeltje
01-09-09, 10:36
Wat voor kleur is olijfkleurig (http://www.charlesmeivogel.nl/olijven.jpg)?
Take your pick. (http://spinazieacademie.nl/landentuinbouw/uploaded_images/olives2-792481.jpg)

De kleur van olijfolie.

H.P.Pas
01-09-09, 10:58
De kleur van olijfolie.


:loens: Groen.

reallife
01-09-09, 12:17
In onze verhitte multicultimaatschappij is licht-getint al hetzelfde als niet-blank.Zonnebankbruin telt daarin niet mee.

Wetenschappelijk gezien zijn Adam en Eva zwart (http://www.natuurinformatie.nl/nnm.dossiers/natuurdatabase.nl/i001368.html) en is Abraham wat lichter getint, denk ik.

Lijkt me wel leuk om te zeggen tegen een gelovige die denkt dat ie slimmer is door zijn blanke huidskleur. (die bestaan nog hier en daar )

'Joh,' heb je niet gelezen dat Adam en Eva zwart waren.' ;)

Kweet niet of dit ook aanslaat bij een rascistische ongelovige? De Adam en Eva factor bedoel ik. :argwaan:

knuppeltje
01-09-09, 12:39
:loens: Groen.

Een beetje tussen goud en groen. Olijfolie is ook niet echt groen. Tis niet precies te omschrijven denk.

Ron Haleber
02-09-09, 09:37
Mooi al die verkleuringen die de Evolutie heeft aangebracht...!

Maar de boys & girls op Maroc .Nl geloven helemaal niet in de Evolutie...

Die willen weten hoe Allah die Adam en Eva geschapen heeft! Als Negers of als Blanken!

Welke ayatollah hier heeft daar kennis van?

reallife
02-09-09, 11:42
Mooi al die verkleuringen die de Evolutie heeft aangebracht...!

Maar de boys & girls op Maroc .Nl geloven helemaal niet in de Evolutie...

Die willen weten hoe Allah die Adam en Eva geschapen heeft! Als Negers of als Blanken!

Welke ayatollah hier heeft daar kennis van?

Hoezo? Zo moeilijk is het toch niet om te geloven dat God een diversiteit aan kleur in Zijn schepping heeft gelegd?

http://www.jokehonigh.nl/afb%20groot/natuur%208-600.jpg

De Vierde Dag
"Kunt gij de banden der Pleiaden binden, of de boeien van de Orion slaken?" (Job 38: 31)

Onmetelijke schoonheid: de Orion nebula's, met een werkelijke grootte van 30 lichtjaren!

Joke Honigh

reallife
02-09-09, 11:46
:loens: Groen.

Beetje zweverig maar wel leuk om te lezen ;)

Het is de kleur van de schepping. "Uit het goudgeel van de intelligente geest en het blauw van de ether en het water ontstond de schepping in groen."

Groen is het kleuren van het leven door middel van het Woord Gods (geel).

De Chinees beschouwt hout en leven als synoniemen.

Volgens de ouden schiep God drie hemelen: De eerste is die van de liefde - rood;

de tweede is die van de wijsheid - blauw;

de derde is die van de schepping - groen.

De smaragdgroene mens, zoals de alchemisten zeggen, is een schepping Gods; hij staat het dichtste bij de diamant.

Groen is de middelste kleur van de regenboog, hij middelt tussen positief en negatief, of tussen mens en kosmos.

Het groen van de schepping absorbeert het beste de kosmische trillingen en daarom is het een vriendelijk animerende kleur, hij kalmeert, maar geeft geen slaap; in het groen is de rust van het blauw en de gouden gloed van het warme hart terug te vinden.

Groen is de kleur van de mens die tussen twee aanrakingen staat; het licht (geel) en de ether (blauw) en daarom is het resultaat een harmonische, natuurlijke èn spirituele mens, die de gave bezit natuur en geest samen te brengen. Hij is de mens die zijn intuïtie (blauw) en zijn geweten (goudgeel) volgt.

De kleur groen behoort bij het zodiakale teken van de Maagd, een Isisfiguur, de hoogste wijsheid (blauw) en als Venus (geel) een bezielde, redelijke geleidster door de dag en de nacht van de schepping.


http://www.henkenmialeene.org/boeken/geneeskunst_der_goden/de_psychologie_en_de_therap/de_kleur_groen.html

Nelis70
02-09-09, 12:57
Ik heb een uitgebreidere versie van dit verhaal gelezen, en daar stond alleen in dat zo'n 5500 jaar geleden er meer balnken dan zwarten in europa waren, doordat blanken beter met het gebrek aan vitamine Din voedsel konden omgaan. Dat betekent dus niet dat ze er pas 5500 jaar zijn, maar dat ze vanaf toen in de meerderheid waren!!!!!!!!!!!!!11


Blanke mens bestaat amper 5.000 jaar

De blanke mens bestaat amper 5.500 à 5.200 jaar zo hebben wetenschappers van de Universiteit van Oslo ontdekt. Tot dan hadden we allemaal een donkere huidskleur.

Landbouw
Dat heeft voor een groot stuk te maken met de omschakeling van een maatschappij die voornamelijk van de jacht en visvangst leefde naar eentje die van landbouw ging leven. Daardoor verdween veel vitamine D uit het menu van de volkeren die in het noorden van Europa leefden.

Zon
Het menselijk lichaam kan vitamine D aanmaken als de huid in contact komt met de zon. Mensen met een lichte huidskleur produceren vitamine D veel effectiever onder invloed van zonlicht dan mensen met een donkere huidskleur. Dat leidde tot een snelle ontwikkeling van een lichte huidskleur in gebieden waar de zon minder schijnt. (mvl)
31/08/09 08u54

Julien
02-09-09, 15:40
Ik heb een uitgebreidere versie van dit verhaal gelezen, en daar stond alleen in dat zo'n 5500 jaar geleden er meer balnken dan zwarten in europa waren, doordat blanken beter met het gebrek aan vitamine Din voedsel konden omgaan. Dat betekent dus niet dat ze er pas 5500 jaar zijn, maar dat ze vanaf toen in de meerderheid waren!!!!!!!!!!!!!11

Dit lijkt me iets logischer, aangezien er afbeeldingen bekend zijn van Grieken en Italianen uit de vroege oudheid (meer dan 5000 jaar geleden) die er blanker en blonder uitzien dan de gemiddelde Italiaan of Griek hedentendage.