PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimas blijven masaal weg nieuwe schooljaar Atheneum Antwerpen



Joesoef
31-08-09, 18:02
Inschrijvingen Atheneum Antwerpen lopen als een trein


25/08 Tegen de verwachtingen in lopen de inschrijvingen in het Atheneum aan de Franklin Rooseveltplaats erg vlot. Het schoolbestuur vreesde aanvankelijk voor de gevolgen van het hoofddoekenverbod.

"Tot onze verbazing is alles heel goed verlopen, het was een ware overrompeling", meldt directeur Karin Heremans aan de VRT-nieuwsdienst.

Volgens Heremans zijn er al een 70-tal nieuwe leerlingen ingeschreven, van verschillende nationaliteiten en culturen.

Aan het eind van vorig schooljaar kondigden tientallen moslima's aan dat ze de school de rug zouden toekeren nu ze hun hoofddoek niet meer mogen dragen binnen de schoolmuren.

Toch blijken er nu heel wat leerlingen te zijn die toch beslisten om voortaan hun hoofddoek af te zetten, hoewel ze aanvankelijk beweerden naar een andere school te zullen trekken.

knuppeltje
31-08-09, 18:30
Inschrijvingen Atheneum Antwerpen lopen als een trein


25/08 Tegen de verwachtingen in lopen de inschrijvingen in het Atheneum aan de Franklin Rooseveltplaats erg vlot. Het schoolbestuur vreesde aanvankelijk voor de gevolgen van het hoofddoekenverbod.

"Tot onze verbazing is alles heel goed verlopen, het was een ware overrompeling", meldt directeur Karin Heremans aan de VRT-nieuwsdienst.

Volgens Heremans zijn er al een 70-tal nieuwe leerlingen ingeschreven, van verschillende nationaliteiten en culturen.

Aan het eind van vorig schooljaar kondigden tientallen moslima's aan dat ze de school de rug zouden toekeren nu ze hun hoofddoek niet meer mogen dragen binnen de schoolmuren.

Toch blijken er nu heel wat leerlingen te zijn die toch beslisten om voortaan hun hoofddoek af te zetten, hoewel ze aanvankelijk beweerden naar een andere school te zullen trekken.

Joes, begin jij ook al tendentieuze topictitels te gebruiken, of zie ik dat verkeerd?

reallife
31-08-09, 18:40
Joes, begin jij ook al tendentieuze topictitels te gebruiken, of zie ik dat verkeerd?

Zou 't besmettelijk zijn? :argwaan:

knuppeltje
31-08-09, 18:45
Zou 't besmettelijk zijn? :argwaan:

Ik vrees van wel. :fpotver:

reallife
31-08-09, 18:49
Ik vrees van wel. :fpotver:

Misschien is het tijdelijk? Een soort ramadan effect bij Joes? :p

Joesoef
31-08-09, 18:50
Joes, begin jij ook al tendentieuze topictitels te gebruiken, of zie ik dat verkeerd?


Joes? Zijn wij getrouwd :argwaan:

knuppeltje
31-08-09, 18:53
Joes? Zijn wij getrouwd :argwaan:

Och, mijn nick wordt ook wel eens ingekort, kan er nooit kwaad om worden.
Maar wees gerust, van trouwen zal het nooit komen. :)

Maar hoe zit het nu met die topictitel?

knuppeltje
31-08-09, 18:55
Misschien is het tijdelijk? Een soort ramadan effect bij Joes? :p

Oeps, dadelijk vraagt ie ook aan jou of jullie getrouwd zijn. ;)

reallife
31-08-09, 19:01
Oeps, dadelijk vraagt ie ook aan jou of jullie getrouwd zijn. ;)

:hihi:

Charlus
31-08-09, 20:02
<...>Toch blijken er nu heel wat leerlingen te zijn die toch beslisten om voortaan hun hoofddoek af te zetten, hoewel ze aanvankelijk beweerden naar een andere school te zullen trekken.
Branden.

Joesoef
31-08-09, 20:10
Branden.


Ja, foei. Beetje liegen.