PDA

Bekijk Volledige Versie : Nog een teken van een mislukte integratie



Kuitenknijper
01-09-09, 11:12
Hij had zijn kinderen en zichzelf ook moeten vermoorden.


Vrouw Soest door messteken omgebracht

door Pieter Buss
SOEST - De 29-jarige Marokkaanse vrouw die zaterdagnacht in een flat op zes hoog in Soest door haar 34-jarige Marokkaanse echtgenoot werd vermoord, is door messteken om het leven gebracht.

In de woning is een steekwapen gevonden, vermoedelijk een keukenmes.
De kindjes, een meisje van 3 en een jongetje van 5, waren op het moment van het afschuwelijke drama in de woning en bleven gelukkig ongedeerd. Of de steekpartij zich voor hun ogen heeft afgespeeld, durfde de politie gisteren nog niet te vertellen.

Naar verluidt zijn de vrouw (die Jamilia of Cemila zou heten) en haar man neef en nicht van elkaar.

In de kolossale flat is het weerzinwekkende misdrijf het gesprek van de dag. Sommigen zeggen dat de twee, die er nog maar enkele jaren woonden, al enkele maanden in onmin leefden (‘ik hoorde wel eens vaker gegil en gehuil’). Anderen spreken van twee vriendelijke, doch gesloten mensen, met wie niemand echt contact had. Hoe dan ook komt de moord voor iedereen als een donderslag bij heldere hemel.

"Niemand verwacht dat zoiets kan gebeuren", is de heersende reactie. Voor de deur van het slachtoffer liggen bloemen en een kaarsje. Op een kaartje betuigen flatbewoners hun medeleven: "Aller, allerliefste Jamila. Jouw dood raakt ons diep in het hart. Wij kunnen het niet bevatten. Rust zacht." En ook: "Wij hopen dat jouw kinderen en nabestaanden jou niet snel zullen vergeten."
Zaterdagavond zat het stelletje nog gezellig te eten met familieleden, vertelt een Turkse dame in de speeltuin naast de flat. Niets wees op een naderende tragedie. "De familie was vanwege Ramadan uitgenodigd bij hen thuis. Men ging laat, zo rond middernacht, naar huis." Vier a vijf uur later ging het gruwelijk mis. Jamila (of Cemila, zoals anderen haar noemen) werd doodgestoken. Volgens buren, die geen van allen wakker zijn geworden van het misdrijf, is ze levenloos op bed gevonden. De politie wil daar niets over kwijt.

De verdachte spoedde zich na het misdrijf met zijn kindjes naar familie in Amsterdam, en gaf zichzelf bij de politie in de hoofdstad aan. Familieleden in de buurt van Soest namen vervolgens in allerijl poolshoogte. De tante van het slachtoffer forceerde met haar partner een raam en stuitte op het macabere tafereel. Een ijzingwekkende schreeuw volgde.

Een van de Turkse buurvrouwen ving de familieleden in haar huis op. Veel kon ze niet voor de nabestaanden betekenen. "Het was huilen, veel huilen. Maar geen woede."

De kleine kindjes worden voorlopig door familieleden opgevangen.

knuppeltje
01-09-09, 11:42
Hij had zijn kinderen... ook moeten vermoorden.

Het is hier geen wedstrijd wie er de debielste is.

Kuitenknijper
01-09-09, 12:46
Het is hier geen wedstrijd wie er de debielste is.

Je bedoelt; je hebt niet om over op te scheppen?

Kuitenknijper
01-09-09, 12:46
Hij had zijn kinderen en zichzelf ook moeten vermoorden.

Bijna vergeten; het zielige briefje dat achterblijft!

knuppeltje
01-09-09, 12:55
Je bedoelt; je hebt niet om over op te scheppen?

Probeer eens voor een keer begrijpend te lezen. Ik weet het kost moeite, maar dan gaat er een wereld voor je open.

Kuitenknijper
01-09-09, 13:00
Probeer eens voor een keer begrijpend te lezen. Ik weet het kost moeite, maar dan gaat er een wereld voor je open.

U kent mij?

Ik heb begrepen dat er binnen deze topic geen eer voor jou te behalen valt om de reden die jijzelf aangeeft:


Het is hier geen wedstrijd wie er de debielste is.

knuppeltje
01-09-09, 13:11
U kent mij?

Vertel dan eens rasdebiel waarom hij ook zijn kinderen had moeten doden?

Kuitenknijper
01-09-09, 13:31
Vertel dan eens rasdebiel waarom hij ook zijn kinderen had moeten doden?

Dat is niet wat ik schreef. Leer eens begrijpend te lezen; hoeveel moeite dat ook mag kosten:

Wat ik wel schreef:

Zijn vrouw en kinderen en zichzelf doden en een zielig briefje achterlaten.

knuppeltje
01-09-09, 13:36
Dat is niet wat ik schreef.

Had dat dan ook in dat citaat geplaatst oen, inplaats van het erboven te zetten.

Kuitenknijper
01-09-09, 13:52
Had dat dan ook in dat citaat geplaatst oen, inplaats van het erboven te zetten.

Arme jongen

Aït Ayt
01-09-09, 14:46
Dat is niet wat ik schreef. Leer eens begrijpend te lezen; hoeveel moeite dat ook mag kosten:

Wat ik wel schreef:


ah, bij jou leest knuppeltje dus ook al slordig..
het is chronisch zo te zien..

Kuitenknijper
01-09-09, 14:50
ah, bij jou leest knuppeltje dus ook al slordig..
het is chronisch zo te zien..

Maak daar maar een lijstje van!

Eke
01-09-09, 15:28
Teken van mislukte integratie ...misschien...'k vin het wel typisch tragisch 'nederlands' ..van de laatste decennia..

Het is opvallend dat de behuizingen van gezinnen met moord binnen het gezin tamelijk krap zijn en lijken te werken als een snelkookpan voor emoties. Was er werk buitenshuis of was het 24/7 op elkaars lip ?



Die echtelieden hebben vast niet allebei hun hart kunnen luchten bij familie op de laatste gezamenlijke maaltijd. Of de maanden daarvoor....

De man gaf zich niet voor niks aan bij de politie...Hij zal er gruwelijk,gruwelijke spijt van hebben.

Hoe hoog is de drempel naar de eerstelijnszorg ? ? Je kunt moeilijk zeggen : "dokter, ik erger me kapot aan m'n vrouw en ik krijg een hekel aan mezelf omdat.........................................." ALS je denkt dat de huisarts er alleen voor oorpijn ect. is.

Kuitenknijper
01-09-09, 15:36
Teken van mislukte integratie ...misschien...'k vin het wel typisch tragisch 'nederlands' ..van de laatste decennia..

Het is opvallend dat de behuizingen van gezinnen met moord binnen het gezin tamelijk krap zijn en lijken te werken als een snelkookpan voor emoties. Was er werk buitenshuis of was het 24/7 op elkaars lip ?



Die echtelieden hebben vast niet allebei hun hart kunnen luchten bij familie op de laatste gezamenlijke maaltijd. Of de maanden daarvoor....

De man gaf zich niet voor niks aan bij de politie...Hij zal er gruwelijk,gruwelijke spijt van hebben.

Hoe hoog is de drempel naar de eerstelijnszorg ? ? Je kunt moeilijk zeggen : "dokter, ik erger me kapot aan m'n vrouw en ik krijg een hekel aan mezelf omdat.........................................." ALS je denkt dat de huisarts er alleen voor oorpijn ect. is.

Weet je ook waarom het een ''misdrijf'' heet als het een Marokkaan betreft, en een ''familiedrama'' als een Nederlander er ook nog eens de kinderen bij afslacht?

Eke
01-09-09, 16:56
Weet je ook waarom het een ''misdrijf'' heet als het een Marokkaan betreft, en een ''familiedrama'' als een Nederlander er ook nog eens de kinderen bij afslacht?

Dat denk ik te weten als ik meega met je suggestieve vraag.... maar echt weten doe ik het nog niet.Dat zou ik eerst moeten checken bij de journalist, die eerst kiest voor het woord "drama" en verderop in z'n artikel een ander woord neerzet "misdrijf".
Doet hij dit ook in andere soortgelijke artikelen ?
Of doet hij dit alleen hier omdat de man Marokkaans-Nederlander is ?


Wat denk jij trouwens van mensen met psychische problemen, psychische stoornissen? Je schrijft :"zielige" briefje.
Wat bedoel jij met 'zielig' ?
Of zie ik een vooroordeel die er niet is bij jou ? ;)

fisherman1969
01-09-09, 21:21
Hij had zijn kinderen en zichzelf ook moeten vermoorden.

Ben je van de POT getrokken??
Het enige wat jij doet is proberen uit te buiten omdat het in dit geval om een Marokkaan (of afkomtstige) al dan niet met paspoort gaat.
Het diep trieste van deze zaak laat jou gewoon onberoerd !!
om te :kotsen2:

O,ja ik ben ook Hollander hoor!!!

fisherman1969
01-09-09, 21:27
Dat is niet wat ik schreef. Leer eens begrijpend te lezen; hoeveel moeite dat ook mag kosten:

Wat ik wel schreef:

Zijn vrouw en kinderen en zichzelf doden en een zielig briefje achterlaten.

Dit schreef je: Hij had zijn kinderen en zichzelf ook moeten vermoorden ,en daar was ik ook boos over.

naam
02-09-09, 07:33
Dit schreef je: Hij had zijn kinderen en zichzelf ook moeten vermoorden ,en daar was ik ook boos over.

Is het typisch Nederlands om je gezin te vermoorden en daarna zelfmoord te plegen?

Kuitenknijper
02-09-09, 09:19
Is het typisch Nederlands om je gezin te vermoorden en daarna zelfmoord te plegen?

Hollanders houden i.t.t. Marokkanen niet van half werk en worden hierna nog zielig gevonden door de omgeving en de media:

FAMILIEDRAMA

Als een buitenlander het doet heet het:

EERWRAAK

MISDRIJF

TERRORISME

Kuitenknijper
02-09-09, 10:01
Dit schreef je: Hij had zijn kinderen en zichzelf ook moeten vermoorden ,en daar was ik ook boos over.

Ga elders krokodillentranen janken.

knuppeltje
02-09-09, 10:02
ah, bij jou leest knuppeltje dus ook al slordig..
het is chronisch zo te zien..

:fplet:

Kuitenknijper
02-09-09, 10:27
Dit schreef je: Hij had zijn kinderen en zichzelf ook moeten vermoorden ,en daar was ik ook boos over.

Dat was wel de content, maar niet de context.

naam
02-09-09, 12:27
Hollanders houden i.t.t. Marokkanen niet van half werk en worden hierna nog zielig gevonden door de omgeving en de media:

FAMILIEDRAMA

Als een buitenlander het doet heet het:

EERWRAAK

MISDRIJF

TERRORISME

Wie wordt er zielig gevonden? De dader die er ook niet meer is?

Inderdaad Marokkanen zijn lafbekken die zichzelf niet eens durven te vermoorden. Eerwraak op jezelf zou nu een goed uitgangspunt zijn.

Bedoel je zoiets?

Kuitenknijper
02-09-09, 14:09
Wie wordt er zielig gevonden? De dader die er ook niet meer is?

Inderdaad Marokkanen zijn lafbekken die zichzelf niet eens durven te vermoorden. Eerwraak op jezelf zou nu een goed uitgangspunt zijn.

Bedoel je zoiets?

Je hele gezin uitmoorden,
een slaapverwekkend briefje schrijven,
om daarna de hand aan jezelf leggen,
om zo iedere verantwoordelijkheid te ontlopen,
zijn echte heldendaden waar je als Hollander trots op mag zijn!

Direct gevolgd door het verkrachten van je eigen en andermans kinderen.